Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Kazaa-virus

Pseudonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten (14 kommenttia)
Kazaan latausohjelman kun lataa, saa kaupan päälle viruksen. Virus tosin on 'harmiton', mutta se tuo mukanaan kaikkea ihmeellistä sontaa, mm. Gator-kyttäysohjelman. Pitäkää varanne

+/- saldo : 0 |

Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No oma mokahan tuo on, miksi pitää jotain Kazaata yleensä ottaen ees latailla....

Jake kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No sillä voi keräillä vaikka paskoja biisejä kesähittikokoelmalle. Paljon helpompaa kuin ostella finnhitsit kirpputoreilta ja jos joku Däni tulee itkemään ettei saa ansaitsemiaan rojalteja niin voin sille vaikka euron tai pari pistää käteisenä. :D

juishi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eikös tuo ole ollut Kazaan ominaisuutena jo noin vuodesta miekka&kypärä...

Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joku ohjeisti jo aikapäiviä sitten että kannattaa ladata Kazaa Lite jos haluaa välttyä ylimääräseltä romppeelta.

Jake kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos en väärin muista niin Kazaan ensimmäisessä versiossa ei ollut tunnistettavaa spywarea, sen jälkeen onkin ollut jos jonkinlaista. Jostain syystä KazaaLite toimii vieläkin vaikka väittivät kovasti ettei se tule toimimaan kun saivat kai jotenkin estettyä spywarettoman version levittämisen ja väittivät uusivansa protokollan. En oikein tue tällaista yleistämistä, mutta jos kuitenkin tässä tapauksessa pidettäisiin oletuksena että näillä p2p-häkkyröillä ladataan jos jonkinlaista piraattikuraa koneelle niin miten jaksaa olla huolissaan jostain vakoiluohjelmasta?

MZ kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minä jahtasin Art Zoydia, erityisesti Generation sans Futuria (netti)kaupoista, joissa ei tarvitse luottokorttia. Digeliuskaan ei lupauksista huolimatta sitä onnistunut minulle hommaamaan. Ajattelin sitten kokeilla Kazaata. Sitkeän yrittämisen jälkeen sain levyn biisit sieltä ladattua. Mielelläni ostaisin varsinaisen levynkin, mutta olen ihan tyytyväinen, että ylipäänsä voin sitä kuunnella. Joten, löytyy sieltä muutakin kuin kuraa. En sitten tiedä, pitäisikö minun olla kuuntelematta sitä, koska se on "piraatti".

Minulla ainakin palomuuri estää spyware-ohjelmien toimimisen.

EberkJuho kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kazaa litessäkin on kyllä spywareja, mutta ilmeisesti vähemmän kuin oikeassa härvelissä. Soulseek on paras näistä latausjutskista, mutta minulle modeeminomistajalle se ei niinkään. No modeemilla nyt muutenkaan mitään ladata :D
    En ole ladannut yhtään kokonaista albumia, vain muutamia biisejä jotta tietäisin onko jokin bändi hyvä. Löytynyt monia hyviä, ja olen uskaltanut ostaa levyjäkin.
    Esim. Mistä nyt voisi kuulla isengardia (tosin tämä on vielä listalla) tai muuta harvinaisempaa musaakkia.

Netistä kyllä löytyy jotain ihan luvallisiakin hyviä lauluja, muun muassa monia demoja on tullut ladattua (mm. Moonsorrow'n loistava metsä ja Rivendelliä - ostin heti kun löysin)

Voffe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuossa tapauksessa palomuuri saattaa toki estää sen spywareohjelman toimimisen, mutta jos se olisi ympätty itse KaZaa:n ohjelmatiedostoihin, palomuurista ei olisi ollut mitään hyötyä. Olet kuitenkin kertonut palomuurillesi, että KaZaa saa käyttää wepiä, kun ei se softa muuten edes toimisi.

Pseudonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla ei oo mitn hajua mistään Kazaasta ja sen ominaisuuksista. Tunnustan etten tajua ko. tapaisista asioista yhtään mitään.

MZ kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Käyttämäni palomuuri ainakin kysyy erikseen, annanko esim. tuon pseudonyymin mainitseman Gatorin ottaa yhteyttä johonkin. Jos ohjelma ei ole pelkkää kusetusta, vastaamalla "ei" ei pitäisi tulla ongelmia.
    En tosin ymmärrä paljoakaan tietokonesysteemeistä, joten minua on helppo kusettaa tuollaisilla.

P.S. Montako virusta F-Securen miehet ovat pistäneet liikkeelle pelkästään bisnesmielessä?

Voffe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, kuten sanoin, tuo Gator on erillinen kikkare, jonka pääsy weppiin on helppo estää palomuurilla, mutta jos johonkin softaan on integroitu jonkinlainen spywarepasce, se pääsee kyllä hyvin todennäköisesti toimimaan esteettä mikäli itse "isäntäohjelman" päästät käyttämään weppiä.
    Noh, KaZaa on joka tapauksessa aika huono softa, joten samapa tuo.

Lazer kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin, viruksestahan ei varsinaisesti kyse vaan kaikenlaisesta turhasta mainos ym. ohjelmistosta. Eikös tarjolla ole myls maksullinen Kazaa, jossa ei noita tule.

Astro kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mäkin hetkeksi latasin Kazaan, ja kone hidastui kummasti. Ei sitten muuta, kun Kazaa helvattiin, ja sitten piti jos jonkinmoista urkkijaohjelmaa poistaa myös. Maksullisesta en tiedä.

Pseudonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Turvaa koneesi ja lataa F-Sekundan virussuojaohjelma. Kas kummaa, kone siirtyy vikasietotilaan. Sen saa toimimaan ainoastaan poistamalla sovelluksen, jonka jälkeen täytyy asentaa näytönohjaimen ajurit uudestaan ym. pientä. Hyvä F-Secure.