Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Gallup: bufferilevystön koko

Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten (48 kommenttia)
Bufferilevystö on tiettyihin persoonallisuushäiriöihin liittyvä ilmiö, jossa yksilölle kasaantuu levyjä, joita ei ehditä kuunnella, samalla kun uusia levyjä hankintaan koko ajan lisää. Lievissä tapauksissa bufferilevyt tulevat ajan myötä kuunneltua järjestyksessä, mutta toisinaan saattaa tapahtua, että levyt siirtyvät suoraan kokoelmaan ilman kuuntelemista. Häiriötilan vakavuusaste voidaan operationalisoida yksinkertaisella laskukaavalla, jossa otetaan huomioon yksilön vuositulot, ostettujen levyjen määrä sekä varsinaisten bufferilevyjen ja kuuntelematta kokoelmaan hautautuvien levyjen suhdeluku.

Tutkimus on vasta perusasteella, ja tällä hetkellä pyrimme kokoamaan kvantitaavista materiaalia kopulaatio mielessä. Esimerkiksi tämän kirjoittajan sivupersoonalla on
alustavien tutkimusten mukaan levyhyllyssä 5-10 ns. hautakivilevyä, ja työpöydällä kuuntelemista odottamassa 7 bufferilevyä.

Tutkimukseen voi osallistua avautumalla tähän viestiketjuun.
Kunnioittaen: Doctor Black Doom, FM, CP, PA.

+/- saldo : 0 |

EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei mulla ole semmoisista kuin kopiot jäljellä, on annettu pois. Aikanaan kopiot heitetään pois. :mrgreen:

Jossain harvoissa tapauksissa sitten kuuntelen ne ja pelastan yhden raidan.

Pseudonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Bufferilevyjä ei pahemmin ole, no ehkä Blind Faith... Tosin levyjä ei oo tullut vähään aikaan hankittua. Kirjoista löytyy näin äkkiä laskettuna 17 sellaista jotka on ollut pakkohankintoja, mutta silti jääneet lukematta. Joukossa mm. Arosusi.

Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Heh.. mulla oli Blind Faithin tupla-deluxe-CD-edition hautakivilevynä varmaan puoli vuotta..

Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En myönnä mitään!

Ahaa, Hezzu palaa kirpputorilta kädet täynnä ikivanhoja vinyylisinglejä ja ne ovat huoneen nurkassa pinossa.

Ottakaa huomioon, että tämä tutkimus on täysin tieteellinen ja tehdään kopulaatio mielessä.

Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minulle bufferi-ilmiö on tuttu lähinnä dvd-elokuvien osalta. Elokuvien katseluun kun ei ole niin helppo järjestää aikaa kuin musiikin kuunteluun. Tälläkin hetkellä on 5-10 katsomatonta leffaa odottamassa.

EberkJuho kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En myönnä mitään!

Olet myöntänyt irkissä, haluatko vinkin?

Mitä mä oon myöntäny? ;) Vinkit on aina tervetulleita.

Mitä mä oon myöntäny? ;) Vinkit on aina tervetulleita.

Meillä oli muutama kuukaus sitten juttua oudommasta raskaasta musiikista, ja siinä samassa tuli mainuttia eräs kotimainen bändi, jonka ekan levyn olit kuulemma hankkinut kerran divarista kun oli sattunut vastaan, ja et kai ole kuunnellut sitä edes kertaakaan :D

Muistat väärin, oon mä sen kerran kuunnellu ;)

Muistat väärin, oon mä sen kerran kuunnellu ;)

Ohhoh! Nyt kun siitä mainittiin, niin kummiskin menit äsken pistämään sen soittimeen salaa ;-)

juishi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Koska tämän kaltaiset hienot tutkimukset ovat lähes ainoa syy pysyä vielä hengissä tässä turhanpäiväisyyksien täyttämässä maailmassa, näen velvollisuudekseni osallistua. Tosin joudun tuottamaan hieman epämääräistä tutkimus aineistoa. Bufferilevyjä on tällä hetkellä kaksi kappaletta. Jos hautakivilevyiksi lasketaan sellaiset yksilöt, jotka eivät ole tulleet missään vaiheessa kokonaan kuunnelluiksi, mutta ovat tulleet osittain kuunnelluiksi, näitä levyjä on 17 kpl. Jos taas ei lasketa, ei kyseisen kaltaisia levyjä ole laisinkaan.

On muuten erittäin mukavaa kirjoittaa tekstiä josta ei itsekään ota mitään selkoa.

Yeah, kirjoitetaan sekavia kopulaatio mielessä, olo on kuin Panu Rajalalla.

Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kuuntelemattomia levyjä ei ole hyllyssä lainkaan. Tosin löytyy runsaasti levyjä, jotka vaatisivat enemmän paneutumista. Muutama leffa sen sijaan odottelee katsomistaan, esim. muutama viikko sitten hankkimani All About Eve.

Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En myönnä mitään!

Joko Hezzu on kuunnellut Black Mosesin?

MZ kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minulla ei ole lainkaan bufferilevyjä, rahatilanne pitää siitä huolen. Kerran tai pari kuunneltuja on sen sijaan runsaasti, vaikka on niitä tullut joskus kuskattua divariin.

Mulla oli joskus jostain alelaarista ostettu Tyrrel Corporationin North East Of Eden bufferilevynä, ja hetken kuuntelun jälkeen se muuttui hautakivilevyks, jonka jälkeen sain sen onnekkaasti nakitettua kaverilleni. Enkä ole enää ikinä joutunut kuulemaan lamauttavaa hittiä 'The Bottle'.

Mulla ei ole rahaa, mutta bufferilevy-ongelmaa pahentaa se että kuuntelen ja keräilen kaikennäköistä paskaa...
    "Ai sulla on distrossa 2 kpl tota japanilaista noiselevyä, jota on painettu 100 kpl, noh pistä se tulemaan ja sitten se sängyn alta löytynyt puolalainen NSMB-levy ja sitten sen Micronesialaisen tongabonga-bändin kootut teokset. Eikun laita kaikki mitä sulla on myyntihyllyssä.. jne.

Ei saakeli, kävin koko levyarkistoni läpi, enkä löytänyt enempää tälle listalle kuuluvia levyjä. Python Lee Jacksonin Piano Player's Ball oli joskus bufferi, muttei sekään enää. Lukemattomia lukemattomia kirjoja löytyi taas.

Sunkka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei tule mieleen yhtään bufferilevyä minun kokoelmassani, paitsi vanha Sugarcuberin LP jotan en ole vielä kuunnellut. Olen omistanut sen vasta about 7 vuotta.

Mulla on aika varma burrefoinninestojärjestelmä kun otan uusia levyjä aina autosoittimen boxiin mukaan yhden tai kaksi, että tosiaan tulee sitten kuunneltua.

Mutta bufferikirjoja ja DVD-elokuvia on runsaasti. Niitähän tämä tutkimus ei koske, joten ei niistä sen enempää.

No niin. Bufferi levyjä jäljellä enää yksi: Diamanda Galasin Plague Mass. Se bufferiosastolla ihan pelkästään sen takia, etten ole vielä uskaltanut kuunnella sitä.

Jaakob kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hautakivilevyjä itseltäni löytyy pitkällisen havainnoinnin jälkeen noin kaksi. Buffereita tällä hetkellä on vain kolme (viikko sitten luku oli kolminketainen, joten vaihtelua esiintyy).

Elokuvapuolella bufferit kertyvät lähinnä tupla-DVD:iden kakkoslevyistä, joiden bonusroskat jäävät niin usein odottelemaan – ja päätyvät usein jopa hautakiviosastolle.

Asiaan mitenkään liittymättä laitan tämän tähän... Roudasimpa tietokonneen olkkariin ja nyt on elämä luxusta, voi nimittäin kuunnella vinyylejäkin samalla ku koneen ääresä istuu ja cd-levyjäkään ei tartte tietsikan purkeista kuunnella, on tää autuasta 8) On nimittäin tahtonu jo pitemmän aikaa jääjä vinyylit ikävästi paitsioon ku reteot on ollu erihuoneesa ja nettiaddiktio iskee ;)

waka/jawaka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...nettiaddiktio iskee ;)

Jaa sulla on tuommonen? Oletko harkinnut ammattiapua?

:wink:

k.p.tikka-ri kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eikös kaikki levyt ole bufferilevyjä...? Loppujenlopuksi.

Eikös kaikki levyt ole bufferilevyjä...? Loppujenlopuksi

Hmmm..
    Levy, jota ei ole kuunneltu, eikä sitä ole sijoitettu levyhyllyyn loogiseen paikkaan: bufferilevy.
    Levy, jota ei ole kuunneltu, mutta sijoitettu hyllyyn loogiseen paikkaan: hautakivilevy, kunnes se kuunnellaan. Kuuntelun jälkeen levystä tulee ns. normaali levy.

Jimi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minulla on kolmitasoinen systeemi. Uusimmat levyhankinnat päättyvät cd-soittimen päälle, josta sitten kuunteluun yleensä 24 tunnin sisällä. Tuo lienee siis se bufferiosasto. Muutaman kuuntelukerran jälkeen ne siirtyvät kuuntelulaitteiston yläpuolella olevaan hyllyyn, johon kerääntyy viimeisen 3-6 kuukauden levyhankinnat. Tästä hyllystä levy siirtyy aikanaan, jatkokuunteluiden jälkeen, joko varsinaiseen kokoelmaan tai sitten kiertoon (myyntiin/vaihtoon/lahjaksi tms.).

Bufferiosastolta löytyy yleensä 0-5 levyä. Tuosta väliosastolta 50-200. Juuri nyt bufferi on tyhjä ja lopullista tuomiota odottaa n. 100 levyä.

Edit: Hautakiviä ei löydy.

Seuraavaksi paljastan miten bufferilevyjen avulla voi ennustaa tulevaisuutta ja miten hautakivilevyt paljastavat persoonallisuuden tiedostamattomat aspektit.

Joo.. aikaa ihan liikaa ja leskenlehdet ahdistaa. Ajattelin survoa viime vuonna hankitut levyt MySQL-kantaan. Onko parempia ideoita: ajattelin jos PHP-kysellyllä saisi aikaiseksi härpäkkeen, joka generoisi html-taulukkomuodossa eräänlaisen levyjen sijaintikartan kokoomahyllyssä. Yksi taulukkosolu voisi edustaa yhtä nimikettä, mutta harmi kun html-tekstiä ei saa 90-asteen kulmaan, siis samalla tapaa kuin CD:n selkämyksessä tekstin..

Onko kukaan muu lärpytellyt levyjä tietokantaan? Tai CSV -muotoon.

Vielä viime vuonna naputtelin omia levyjäni Access-tietokantaan, mutta innostus lopahti jossain 700 levyn tienoilla. Nyt kanta on vanhalla koneella, joka kerää pölyä lattialla.

Pitäisköhän levyihin liittää standardoitu kuvauskenttä, esim. "toimii nousuhumalassa" tai "älä soita anopin kuullen", "naapuri tykkää" jne.

Yritin jotain tuollaista, mutta jo sadan levyn jälkeen erilaisia kuvauksia oli kerääntynyt useita kymmeniä, joten päädyin karkeaan jakoon genren mukaan.

Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minäkin tein sellaista Access-tietokanta viritelmää aiemmin, mutta en oikein keksinyt mitään käyttöä sille joten lopetin sen päivittämisen. Olen sitten tyytynyt ihan Excelillä tehtyyn listaukseen.

Genre on tietenkin must, mutta kyllä joku laatumääre-taksonomiakin pitäisi kehittää, ja sen pitäisi olla aika simppeli. Miten olisi astrologinen planeetta-luokittelu. Death, black ja muu metalli Mars-planeetalle. Neoproge, bossa nova ja gay-disco Uranukseen. Psykedelia ja doom menis varmaan Kuuhun. Fuusio ja free jazz Aurinkoon. jne.

Mulla on ollut suunnitelmissa jo useamman vuoden rakentaa sellainen systeemi, kun tyrkkää cd:n koneeseen sisään, haetaan levyn tiedot freedb:stä ja sitten talletetaan ne sql-kantaan. No tuskin tuota tulee toteutettua, kun en oikein ole vielä saanut vakuutettua itseäni urakan järjellisyydellä.

Laatumääreen voisi generoida automaattisesti hyväksikäyttäen esimerkiksi marsin sijainnin suhdetta pluton sijaintiin feng shuita unohtamatta.

Tossa freedpn käytössä on kyllä ideaa, mutta omista levyistä puolet on tuntemattomia ao. systeemissä. Osassa cd-levyjä raitainfo on poltettu levyn mukaan ja osassa ei - onko totta, ja jos näin on, niin löytyykö jotain softapalikkaa, joka osaisi lukea tiedot levyltä Ascii-formaattiin.

Eläessäni olen yhden levyn nähnyt jossa olis ollut käytössä tuo cd-text. Sekin oli Ryuichi Sakamoton levy. Vaikka tuollainen softapalikka löytyisikin niin tuskin siitä mitään iloa sulle olisi, näin epäilisin.

Jake kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla on ollut suunnitelmissa jo useamman vuoden rakentaa sellainen systeemi, kun tyrkkää cd:n koneeseen sisään, haetaan levyn tiedot freedb:stä ja sitten talletetaan ne sql-kantaan.

Yllätyin ettei tällaista ainakaan nopeasti etsien löytynyt valmiina (esim. http://freshmeat.net
    ), useita vastaavanlaisia viritelmiä löytyi kyllä ylipäänsä cd-levykatalogin tekoon, mutta olivat kaikki enemmän tai vähemmän tarkoitettu cd-rom levyille.

Täytyypä jatkaa etsintöjä, kyllä kai tuollaisen joku on jo keksinyt.

Maldoror kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Bufferilevypatteristo on jo useamman viikon ajan ollut 5-6 levyn luokkaa (levyt tosin vaihtunut jatkuvasti -- ollut tässä tällainen tutustumisjakso Saksan eBayhin, heh), hautakivilevyjä ei taida tällä hetkellä olla yhtään... Eipäs kun perhana, Abruptumin Vi Sonus Veris Nigrae Malitiaen jätin puolivälissä kesken, joten puolikas hautakivi, jep.

Täytyypä jatkaa etsintöjä, kyllä kai tuollaisen joku on jo keksinyt.

Macille on olemassa tollanen katalogi-softa mikä hakee levyn tiedot, mutta kun sitä ei saa tyrkkäämään tietoja sql:ään. Mitään sql:ää käyttävää en löytänyt silloin joskus aikoinaan, tosin eipä kovin paljoa tullut kaiveltua winkkari-puolen juttuja.

Jake kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    http://opendb.sourceforge.net/

Tuollainen löytyi, pikaisesti testattuna tuosta voi olla johonkin. Aivan hirveän näköinen tuo on, toivottavasti järjettömän kokoiset fontit ja kauheat värit on määritelty css:llä että saa tuon suht helposti tuunattua siedettäväksi. Paras innovaatio tuossa oli että levyt voi hakea freedb:stä suoraan nimellä, eli levyä ei tarvitse syöttää missään vaiheessa koneeseen. Samoin elokuvien tiedot voi hakea imdb:stä ja noista pluginejä tuntuu löytyvän muutamaan muuhunkin palveluun, joten isommankin katalogin tekeminen lienee suht vaivatonta.

Tuo lainausominaisuus keulii ehkä vähän yli, tuntee itsensä kirjastonhoitajaksi kun tietoja syöttäessä kyselee laina-aikoja, mutta nuo voi skipata syöttämättä tietoja. Jatkan testausta.

Mun Windows Media Player hakee aina kovalla työllä Cdn tietoja netistä, mutta en ole aina netissä kiinni. Enkä käytä tuota polttamiseen. Se kai tallentaa CDn tiedot poltettavaan CDhen. Ja kai se arkistoi kaikki soitetutkin.

En tykkää koko ohjelmasta.

No niin.. olen ostanut viimeisimmät 30 levyä ilman jewel caseja, ja nyt tossa on totisina bufferlevyinä neljä tapausta, joista tiedän kyllä bändin, mutta en tiedä mistä albumista on kyse, kun CDt on true black metal tyylin mukaisesti pikimustia ja ilman tekstejä... kappalemääriä sitten vaan vertailemaan näppärästi.

Levyjen sarjanumero löytyy ehkä sieltä alapinnalta jos ei etiketisä mainita, niitä vertaat kansien sarjanumeroon niin selviää ;)

Jee, xtos, sarjanumerot löytyi ja nyt Hate Forestin levyt on hyllyssä somasti Loven - se bändi, ei laftka -albumien lähimaastossa.

Mun Windows Media Player hakee aina kovalla työllä Cdn tietoja netistä,

Kandee kattoo mitä kaikkea on rastitettuna tietosuoja-välilehdykässä, vastaavasti mediakirjastosta pois asetus, joka sallii täydentää musiikkitiedosten tiedot.