Ihmisten todelliset Jumalat
Pseudonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten (53 kommenttia)
Tämä lista sisältää henkilöitä, joiden usein mainitaan olevan Jumalia. Lista on koottu lukuisista huomioista erilaisten ryhmien sisäisissä kanonisaatiokeskusteluissa.
Lista ei mitenkään pyri olemaan kattava, ainoastaan suuntaa antava, ja sen tarkoitus on kiinnittää huomio erityisesti viihteen kentällä toimiviin jumaliin. Listalla on Jumalan lisäksi kymmenen muuta nimeä, joista ainoastaan yhden katson ohittaneen Itsensä Luojan.
Bono
Jumala
John Lennon
Quentin Tarantino
A.W. Yrjänä
Eric Clapton
Salvador Dali
Stanley Kubrick
Ozzy Osbourne
Bob Marley
2pac
Kaikki lisäykset ja muutosehdotukset ovat tervetulleita.
Lista ei mitenkään pyri olemaan kattava, ainoastaan suuntaa antava, ja sen tarkoitus on kiinnittää huomio erityisesti viihteen kentällä toimiviin jumaliin. Listalla on Jumalan lisäksi kymmenen muuta nimeä, joista ainoastaan yhden katson ohittaneen Itsensä Luojan.
Bono
Jumala
John Lennon
Quentin Tarantino
A.W. Yrjänä
Eric Clapton
Salvador Dali
Stanley Kubrick
Ozzy Osbourne
Bob Marley
2pac
+/- saldo : 0 | Tweet
John Lennonin tekopyhyys kyllä ohittaa oikeankin jumalan tekopyhyyden.
No Hitleriä ei vissiin lasketa viihteen kenttään. Mutta kun mukana on kuvataiteellisesti samantasoinen Dali, niin kait herran saa mainita.
Jaa että tekopyhyys. Ei siinä mun mielestä ole mitään vikaa, jos Lennonit, Bonot Willie Nelsonit tekee pikkaista protestiliikettä. Uskon heidän vilpittömästi ajaneen asiaa. Toinen juttu jos protestilla haetaan vain ilmaist mainosta ja huomiota itseen. Moni julkkis on riskeerannut tulonsa jonkun protestin takia.
Tässä nyt on kysymys vähän eri kuin tykkääkö noista henkilöinä vai ei, ja mitä mieltä on niiden aatteesta.
Lennoni ei ole ikinä kuulunut mun lähiystäviin, mutta sen perusteella mitä tämän poika on kirjoittanut, niin Johnin ihmisrakkaus ei koskenut sen omaa perhettä. Omiin tuttuihin kuuluu maakuntatason puunhalaajia ja ihmisrakkaita kansakoulunopettajia, jotka kotioloissa vetävät vaimolta hampaat lavuaariin. Tämän takia suhtaudun kaikkiin maailmanparantajiin erittäin pelokkaasti.
Listalle kuuluu oikeastaan kaikki henkilöt, joista (lähinnä nuorten) kuulee sanovan 'NN on jumala', mutta Bono ei tarvitse edes tällaista todistusta jumaluudestaan. Maailmanparantajahippeihin kannattaa suhtautua aina varauksella. Esim. Maharishi jonka luona mm. Beatlesit ja Donovan hengailivat, oli todellisuudessa irstas lääppijä.
Sri Chinmoy taitaa olla viimeisin guru, joka opetti selibaattia kaikille muille paitsi nuorille naisopetuslapsille. Vireä 80-vuotias..
Tässä nyt on kysymys vähän eri kuin tykkääkö noista henkilöinä vai ei, ja mitä mieltä on niiden aatteesta.
Aatteet joo.. jotkut on varmaan jo tehnyt mielenkiintoisia päätelmiä aatemaailmastani, mutta tosiasia on sellainen, että mulla ei ole muita poliittisia uskomuksia kuin se, että koko ihmiskunta pitäisi piestä ja kunnolla.
koko ihmiskunta pitäisi piestä ja kunnolla.
Ohoh...moka. Siis tohon Docin juttuun piti vielä lisätä et ihmiset vois ruoskia auki kuusenoksilla ja kulahtaneilla lasikuitumailoilla, ja pieniin haavoihin pitäis tunkee merisuolaa. Sitten ihmiset vielä kieriteltäisiin lasivillassa.
<quote>koko ihmiskunta pitäisi piestä ja kunnolla.</quote>
Itse olen jo oman panokseni asiaan laittanut tekemällä kesäiset saunavihdat nokkosista.
Doc ja Pseudonyymi taitavat olla Linkolan kannattajia.
Ainakin Kubrick on oman asiansa jumala
Minä voin ainakin allekirjoittaa tuon lauseen. Mullakin oli omat jumalani aikoinaan, mut ne ajat ovat - luojan kiitos - jääneet taakse.
Linkola on kylähullu, mä asun kaupungissa. Vissi ero.
Tässä ei malta olla muistuttamatta, että "jos jumala ja Lemmy tappelisivat, kumpi voittaisi?"
Vaikken nyt olekaan ihan samaa mieltä tästä kompakysymyksen vastauksesta... Hyvä veto Airheadeilta silti.
Linkola on kylähullu, mä asun kaupungissa. Vissi ero.
Doc on siis kaupunkihullu. Kumma miten kylähullu ja kaupunkihullu termeinä tuntuvat merkitsevän täysin eri asiaa. Kylähullu on hullu, mutta kaupunkihullu on hulluna kaupunkeihin...Tältä termi ainakin nyt vaikuttaa. No, kieli on virus. Ainakin William Burroughsin mielestä. Jos Jumala ja Lemmy tappelisivat, Lemmy voittais, koska hän suokaasujen raivosta siinneenä hirviönä omaisi Jumalaakin mahtavampia voimia.
Linkolalla on kuitenkin jossain verkkovajassa aggregaatilla toimia kotiteatteri.
Vastaavasti eräällä hemmolla, joka 10 vuotta sitten oli suom. akateemisessa maailmassa ensimmäisiä tulevaisuuden ja luonnonvarojen tutkimuksen puolestapuhujia.. niin siis aina kun katsoin ikkunasta ulos, niin sillä oli takapihalla valkoinen turboahdettu coupe-mersu ja pikkuauton kokoinen matkamoottoripyörä. Taisi olla kuitenkin sitten uskoa noihin fossiilisiin polttoaineisiin.
Nimi. Köyhä ja kateellinen
Olen kans miettinyt että onko Linkolalla jotain huippuelektroniikkaa jemmassa jossain maakellarissa. Toisaalta se ei tarvi mitään semmosia, koska pitää lintujen tarkkailusta, ja siinä on kyllä viihdettä aivan tarpeeksi. Mutta jos Linkola onkin joku salarunkkari, hän tarvitsee kunnon laitteet himojensa tyydyttämiseen.
Nyt tuli välähdyksenä päähäni kuva utopiasta, jossa John lennon elää. Maailma on täysin samanlainen, mutta meillä on kaksi bonoiluun taipuvaista jeesusta. He järjestävät hyväntekeväisyyskonsertteja, yhteiskiertueita, laulavat duettoja. Pelottavaa. Tähän duoon kun lisää vielä Yoko Onon, niin utopia muuttuu silmänräpäyksessä dystopiaksi.
Mää suhtaudun melko kriittisesti ihmisiin, jotka käyttävät sanaa "maailmanparantaja&puunhalaaja" sen kummemmin seulomatta kaikista ihmisistä, jotka puuhailee esmes kansalaisjärjestöissä. Tyyliin jos yksi kansalaisjärjestöaktiivi ei elämässään noudata propagoimiaan oppeja, niin kaikki muutkin ovat suu kuolassa vaahtoavia fanaatikkoja joka hakkaa vaimoaan ja syö kamelinkyttyrää, sinivalasta& haineväkeittoa joka päivä kotonaan.
Näistä maailmanparantajakriitikoista, yleensä keski-ikäisistä ylipainoisista miehistä joilla on viikset, tulee liian usein mieleen sivariaikainen työkumppanini, Joensuun konsiksen vahtimestari, joka käytti näitä sanoja hyvin ahkerasti.
Itse hän oli vakavasti sitä mieltä että Karjala pitäisi palauttaa suomelle, venäläiset naiset ovat huoria ja miehet huumekauppiaita, sivarit ovat kommunisteja jotka syövät armeijalta resursseja (selitykseni että siviilipalvelushommat menee työministeriön eikä puolustusministeriön budjetista ei riittänyt), ammattiyhdistysliike on sosialistien mafia, Sonera on sosialistiliittymä jne. jne. jne.
Mutta kun puhutaan jumalista, niin ei niitä muita ole kuin mää. God is one of us, enkä minä kyllä kellekään muulle antaisi rahaa ja häntä palvoisi. Paitsi ehkä sille, joka saisi Van Der Graaf Generatorin reunion-keikalle Suomeen.
Ai seulontaa.. eiköhän keskimääräisellä järjellä tajua, että tämä ei ole mikään sosiologian proseminaari, jossa kaikki heitot pitää perustella jollain mukamas-älykkäällä tavalla tai terminologialla.
Itse olen sitä mieltä, että kovaääninen ja runsassanainen maailmankorjailu-menttaliteetti on aina psykologinen käänteisreaktio, jolla ihminen koittaa kieltää oman vihamielisyytensä ja korostuneen narsistiset taipumuksensa.
"...yleensä keski-ikäisistä ylipainoisista miehistä joilla on viikset"
LOL
aktivisti tai sohvaperuna, onko ne ainoat vaihtoehdot?
aktivisti tai sohvaperuna, onko ne ainoat vaihtoehdot?
Niinpä, tietenkin kansalaisjärjestöissä voi olla vilpittömän naivejakin ihmisiä, mutta eipä ole vielä tullut vastaan.
Itse olen sitä mieltä, että kovaääninen ja runsassanainen maailmankorjailu-menttaliteetti on aina psykologinen käänteisreaktio, jolla ihminen koittaa kieltää oman vihamielisyytensä ja korostuneen narsistiset taipumuksensa.
Eiköhän keskimääräisellä järjellä tajua, ettei tämä ole mikään viikonloppupsykologien kokoontumisajo, jossa oma vähämielisyys koitetaan peittää näennäisälykkäiden "heittojen" kaapuun.
mun mielestä maailmankorjailu-mentaliteetissa ei ole mitään pahaa. Sikäli kun se on melko suureksi osaksi kampanjointia ja keskustelua, niin en ihmettele etteikö se joskus saisi myös luotaantyöntäviä muotoja kun jotkut ei tiedä miten ihmisten kanssa käyttäydytään.
Monet aktiivit eivät ole käyneet läpi minkään sorttista kampanjointikoulutusta, vaan lähtevät kampanjoimaan kun vain kun kokevat että sejase asia on tärkeä. Joillakin se sitten ampuu vähän yli. Muistan kun menin kerran Ilosaarirockissa luontoliiton kojulle ja kysyin heiltä ydinvoimasta (miksi sitä pitää vastustaa, millä tavoin se on vahingollista ympäristölle, mitä vaihtoehtoja on tarjolla) niin vastaukset oli tyyliin MITÄ HYÖTYÄ SIITÄ &^*&^* YDINVOIMASTA SULLE ON ja TUTKIMUKSET SANOO SELVÄSTI (ei näytetty kuka, milloin ja miten on tutkinut, puhuttiin vain mystisistä "tutkimuksista) ETTÄ YDINVOIMA EI KANNATA. Lisäksi nimiteltiin joillain ydinvoimafanaatikko-epiteeteillä, vaikka en milloinkaan ole kannattanut ydinvoimaa, satuin vaan kysymään "tyhmiä".
Mutta kovaääninen maailmanparantajienlöylyttämis-mentaliteetti ON psykologinen käänteisreaktio, jolla ihminen koittaa kieltää oman ylimielisyytensä ja sen, että maailmanparantaja saattaa olla perehtynyt asiaan syvemmin kuin maailmanparantajienlöylyttäjä. Niinpä maailmanparantajienlöylyttäjä välttelee asiakeskustelua maailmanparantajan kanssa, koska hän pikaisesti joutuisi osoittamaan vain sen, että hänen kritiikkinsä ainoa syy on se että toinen on maailmanparantaja; maailmanparantajan kampanja on loppujen lopuksi ihan sivuseikka.
Maailmanparantajien tekninen tuntemus protestoimistaan asioista on yleensä vähäinen. Parempi protestoida sotaa, kommunismia tai kapitalismia tai aborttia vastaan.
Vaikuttajat hakeutivat vaikka valtion johonkin virastoon, jossa voi säädellä sitä ja tätä.
No ei mulla ole mitään mielenkiintoa väitellä 20-vuotiaan kanssa, joka on jo löytänyt lopullisen totuuden. Tai edes aikaa. Riittää kun pelastaa oman perseensä päivästä toiseen ja jaksaa maksaa veroja tyhjäntoimittajien ja -ajattelijoiden elättämiseen.
Ajatus, että arvomaailmasi olisi tulos TARKASTA PEREHTYMISESTÄ on naurettava. Ota myös huomioon, että aikoinaan (15 v. sitten) ajattelin aika paljon samoilla linjoilla kuin sinä, ja joku DIALECTICAL ANTHROPOLOGY oli tuolloin kevyttä iltalukemista. Nykyisin voin paremmin.
No ei mulla ole mitään mielenkiintoa väitellä 20-vuotiaan kanssa, joka on jo löytänyt lopullisen totuuden. Tai edes aikaa. Riittää kun pelastaa oman perseensä päivästä toiseen ja jaksaa maksaa veroja tyhjäntoimittajien ja -ajattelijoiden elättämiseen.
Aika paha.
No ei mulla ole mitään mielenkiintoa väitellä 20-vuotiaan kanssa, joka on jo löytänyt lopullisen totuuden.
[/quote]
missään vaiheessa en ole millään tavoin ilmaissut, että oma maailmanparantamismentaliteettini olisi jotenkin ainut tapa suhtautua maailmaan. Mielellään voisit perustella tuon suoralla lainauksella.
[quote]Ajatus, että arvomaailmasi olisi tulos TARKASTA PEREHTYMISESTÄ on naurettava. Ota myös huomioon, että aikoinaan (15 v. sitten) ajattelin aika paljon samoilla linjoilla kuin sinä...
Sikäli kun sinulla on mitään hajua arvomaailmastani, niin en kommentoi tuota kommenttia sen kummemmin, koska et perustele sitä mitenkään.
Mutta tuo klassinen "aikoinaan ajattelin niin kuin sinä"- on narsistisuudessaan hauska, ja toimii jotenkin paremmin empiirisenä evidenssinä siitä että sinä uskot löytäneesi lopullisen totuuden. Ja tuo melko usein toistuva ihan osoitteeton möyhyäminen näillä palstoilla näyttäisi siltä että haluat myös suoltaa sitä totuuttasi kaikille. Jonkinlaista käänteistä maailmanparantajamentaliteettia siis. Maailmanhuonontaja.
Hitler ajoi Merkaaba-tankilla moskeijan seinään. Muuta asiaa mulla ei sitten ollutkaan.
Ootte söpöjä kun tappelette.
Ja tuo melko usein toistuva ihan osoitteeton möyhyäminen näillä palstoilla näyttäisi siltä että haluat myös suoltaa sitä totuuttasi kaikille.
Pälä pälä.. en usko että oma maailmankuvani todella kiinnostaa ketään, joten möyhyäminen on siinä suhteessa osoitteetonta ajankulua, mutta ihmeesti aina sama koira älähtää kun kalikka kalahtaa. Ts. ihmetyttää, miksi reagoit möyhyämiseeni 267777 merkin pituisilla saarnoilla, joita minä en ole ainakaan koskaan lukenut kokonaan. Että kyllä ne näemmä johonkin osoitteeseen menee.
Ootte söpöjä kun tappelette.
Maksoin just Sololla kasan laskuja ja se oli paljon palkitsevampi ja jännittävämpi interaktiivinen kokemus kuin ns. keskustelu Kerkkäsen kanssa.
Ennen en hirveästi ajatellut maailmanparantamisesta hyvää tai pahaa; jotkut puunhalaajat oli ok, toiset vähäsen hölmöjä.. Nyt olen ollut sivarina maailmanparannusjärjestössä yli puoli vuotta ja suurin osa maailmanparannus ym puheista on alkanut ärsyttää suunnattomasti.
Jargonia heitellään, kulahtaneita marx-vitsejä väännellään ja kulmia rypistellään jeesustelevasti... Toivottavasti jotain konkreettista hyvää saavat aikaan, mutta joskus tuntuu siltä että tilanne on toivoton ja ihmiset, jotka ns. kehitysyhteistyöhön vaikuttamalla yrittävät asioita muuttaa ovat yhtä toivottomia.
...tai ehkä en vain itse kykene näkemään asioita kunnolla?
Joo terveisiä sinne Kepaan vaan.
Mulle tuottaa hieman tyydytystä, jos tiedän että olen omalla työpanoksellani auttanut vaikka jonkin potilasjärjestön toiminnan alkuun, eikä sen jälkeen oikein jaksa pitää vaikka jotain naisten ympärileikkaamista valkoisen ihmisen ongelmana.
Tämä lista sisältää henkilöitä, joiden usein mainitaan olevan Jumalia. Lista on koottu lukuisista huomioista erilaisten ryhmien sisäisissä kanonisaatiokeskusteluissa.
Jottei tämä keskustelu menisi liian syvälliseksi, pistän pari senttiä likoon...
Missä on Elvis!? Rockissahan noita jumalhahmoja (Morrison, Hendrix, ym, ym) riittää...Mielenkiintoista, että valitsit juuri Claptonin.
Ayrton Senna, moottoriurheilun Jumala ja marttyyri , kuuluu ehdottomasti myös listalle.
Ei mulla sitten olekkaan muuta... :wink:
Edit:
Vajaat 10 vuotta sitten kävin ensimmäisen kerran Dublinissa ja
tavoistani poiketen ostin heti kiertoajelun turistibussissa. Kannatti mennä, kuski oli supliikkimiehiä. Bonon talon kohdalla hän mm. tokaisi: "This house must be even bigger than his ego."
Kertonee jotain maanmiesten suhtautumisesta jumalaansa...
Niin, ja kaikkihan tietävät kuka vaihtaa lampun U2:n treenikämpillä. :lol:
"Niin, ja kaikkihan tietävät kuka vaihtaa lampun U2:n treenikämpillä."
No, kertokaa tohon joku muusikkovitsi. Tai lampunvaihtovitsi.
How many Californians does it take to change a lightbulb? Three. One to change it, two to share the experience.
How many guitarists does it take to change a light bulb? Ten. One to change it and 9 to argue about how Pat Metheny would've done it.
A jazz musician won $1 million in the lottery. When his friends asked what he was going to do now, he said "I'm just going to work until it's all gone."
How many Americans does it take to screw in a lightbulb? None -- the job can now be done cheaper by someone living in India or Mexico
How many country/folk singers? Five, one to change and four to sing about how much they will miss the old one.
--Enjoy!--
Missä on Elvis!? Rockissahan noita jumalhahmoja (Morrison, Hendrix, ym, ym) riittää...Mielenkiintoista, että valitsit juuri Claptonin.
Ayrton Senna, moottoriurheilun Jumala ja marttyyri , kuuluu ehdottomasti myös listalle.
Jees. Elvis, Morrison ja Hendrix ovat Jumalia, joten heitä en laittanut listalle jossa on henkilöitä joiden mainitaan olevan Jumalia... :P No kyllähän nämä tietysti listalle kuuluvat.
Claptonin listasin koska hänen ansioidensa katson olevan vähäisemmät kuin häneen liitetty palvonta antaa olettaa. Clapton siis ainakin joissakin piireissä nauttii Jumalan mainetta.
Senna mukaan listalle!
Clapton on kyllä hivenen yliarvostettu. Senna on kuopattu, Schumi on lakeija, todellinen jumala (tai kenties saatana) on Bernie Ecclestone!!
Mun mielestä Clapton ei oo tehny mitään merkittävää sitten 60-luvun....
Mun mielestä Clapton ei oo tehny mitään merkittävää sitten 60-luvun....
Ei olekaan. Ellei sitten lasketa huumeidenkäyttöä.
Itse hän oli vakavasti sitä mieltä että Karjala pitäisi palauttaa suomelle, venäläiset naiset ovat huoria ja miehet huumekauppiaita
Ps. kaikki venäläiset miehet eivät ole huumekauppiaita, mutta kaikki turkulaiset heroiinikauppiaat ovat venäläisiä. Samoin huorat.
Claptonin elämään mahtuu vain kriisejä. Onko se lopulta saanut jälkeläisen joka ei mene vahingossa vaaraab ja sillee?
Rockissa on ollut viimeiset 30 vuotta samat jumalat. Eikö ole yhtään semmosta "jumalaa", joka olisi tehnyt uransa vaikka 70-80-luvuilla tai myöhemmin? Joe Strummer? Randy Rhoads? Stevie Ray Vaughan?
sit ihan toinen...
Ps. kaikki venäläiset miehet eivät ole huumekauppiaita, mutta kaikki turkulaiset heroiinikauppiaat ovat venäläisiä. Samoin huorat.
Ihmekös tuo, kun Suomen ja Venäjän välinen raja on yksi maailman suurimmista elintasoerorajoista. Melko selvä asia että tänne tullaan tienaamaan sekä laillisesti että laittomasti jos pisnes tarjoaa varmemman toimeentulon kuin oman kotimaan nollapalkkaiset kakkaduunit.
Sen vahtimestarin tulkinta ilmiöstä oli tyyliin että venäläiset ovat "luonteeltaan" jotenkin taipuvaisia harmaan sektorin hommiin. Hän ei ymmärtänyt sitä taustaa, minkä jälkisosialistinen siirtymä venäläisessä yhteiskunnassa&taloudessa ihmisille asettaa. Olen varma että monet suomalaisetkin olisivat huumekauppiaita&huoria vaikka Ruotsissa NL:n hajoamisen jälkeen jos oltaisi jääty II ms:n jälkeen NL:n vallan ja talousjärjestelmän alaisuuteen.
Rockissa on ollut viimeiset 30 vuotta samat jumalat. Eikö ole yhtään semmosta "jumalaa", joka olisi tehnyt uransa vaikka 70-80-luvuilla tai myöhemmin? Joe Strummer? Randy Rhoads? Stevie Ray Vaughan?
.
.
Tai Kurt Cobain, joka mielestäni muutenkin täyttää hyvin Pseudonyymin asettamat kriteerit. :P
Sen vahtimestarin tulkinta ilmiöstä oli tyyliin että venäläiset ovat "luonteeltaan" jotenkin taipuvaisia harmaan sektorin hommiin.
Joo, tuskinpa kannattaa lähteä väittelemään tästä "essentialismista" kun itse en sitä kannata kuin krapulapäivinä. Toiseksi sulla on varmaan takataskussa melkoinen nippu normaalitieteen mukaisia vasta-argumentteja. Itse en taas paljon perusta mistään ns. tieteellisen ihmiskuvan muodosta, oli se sitten biologinen tai materialistinen ihmiskuva. Oman ajattelun lähtökohdat on ns. irrationaaliset ja sillä sibuli.
Kun ei ne nykyiset jumalat rockissa ymmärrä yleensä kuolla nuorena. Siirtyvät jo ennen 40 ikää terveelliseen elämäntapaan. Juntunen häpeisi heitä, ja Ozzya kanssa.
Kun ei ne nykyiset jumalat rockissa ymmärrä yleensä kuolla nuorena. Siirtyvät jo ennen 40 ikää terveelliseen elämäntapaan. Juntunen häpeisi heitä, ja Ozzya kanssa.
Kyllähän Rändi kuoli tosi nuorena, tosin ei elämäntapansa vaan peltilehmän vuoksi. Ozzy ei kyllä ole mikään jumala, vaan melkoisen säälittävä karikatyyri kulahtaneesta, läskistä rokkistarasta. Vähän samanlainen kuin Elvis ennen kuolemaansa.
Lemmyllä olisi tiettyä substanssia jumaluuteen, ainakin sikäli että se määrä mitä se mies on vetänyt spiidiä elämänsä aikana vaatii melko jumalallisia voimia. Mutta persoonana se on kyllä semmonen, että en usko että se hirveesti perustaa mistään lemmy-kultista ja lemmynpalvonnasta. Se on vaan piru mieheksi.
En kyllä käsitä miten Ozzy voi olla kenenkään mielestä "jumala". Jo kersana 80-luvulla naurettiin kaveriporukassa Ozzya. Eli kun itte diggaili teininä Rainbowta, Maidenia, Dioa ja kumppaneita, oli Ozzy ihan vitsi. Äijän "laulu-ääni" on aina ollu aivan perseestä.
Stevie Ray Vaughan taas on aivan pyhyys. Yksi parhaista kitaristeista mitä olen kuullut.
Muuten legendoista puheenollen, ihmeen hyvin Keith Richardsin aivot edelleen toimii..
Keith Richards on ET, ainakin jos Mauri Kunnaalta kysytään.
Siis mitä substansseja Richards ja Clapton suosivat - olen siinä uskossa että opiaatit aiheuttavat sellaista pysyvää tunnottomuutta sormiin, että se voi vaikeuttaa kitaran näpertelyä.
Keith Richards on ET, ainakin jos Mauri Kunnaalta kysytään.
Heh, lueskelin just eilen Kunnaksen Nyyrokkeja...
Opiaatit ei taida sopia nopeita suorituksia tekeville muusikoille. Esim. Topper Headonille.
Chillailu-hillumis-jazzia vääntäville opiaatit sopii paremmin. Onhan koni jarru.
Oon tässä taas törmäillyt uusiin Jumaliin. Ihmiset ovelasti käyttävät heistä nimitystä nero. Tänään on mainittu neroja olevan ainakin David Lynchin, Jari Litmasen ja Fred Durstin.
Käsitykset neroudesta ovat muuttuneet radikaalisti sitten Ernst Kretschmerin kirjan Nerous ja Ihminen.