Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Roskapostia

Janus kirjoitti noin 23 vuotta sitten (10 kommenttia)
Hommasin muutama vuosi sitten itselleni Hotmail-sähköpostiosoitteen. Roskapostin määrä on vuosien kuluessa kasvanut ihan mahdottomaksi, päivässä saattaa tulla yli 50 mainosviestiä. Olen ajatellut hommata itselleni uuden osoitteen jostain, tarjontaa kyllä löytyy. Mutta ovatko kaikki ilmaisosoitteet ennen pitkää roskapostin riivaamia? Olen kuullut että jotkut jopa välittävät osoitteita eteenpäin mainostajille. Osaatteko suositella jotain?

+/- saldo : 0 |

Kcrimso kirjoitti noin 23 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minulla on Hotmailin osoite omaa nimeä käyttäen eikä minulle koskaan tule roskapostia. Kannattaa siis käyttää jotain pitkähköä suomalaista nimeä niin roskapostin tulo ainakin vähenee roimasti.

Janus kirjoitti noin 23 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ahaa, no mun sukunimi on aika kansainvälinen.

Kcrimso kirjoitti noin 23 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nimi Janne Yliruusi ei ole ainakaan mainostajia kiehtonut :D

Jake kirjoitti noin 23 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eikös tuolla Hotmailissa saa sen Junk Mail option avulla määrättyä sääntöjä, joilla roskaposti ohjataan omaan kansioonsa? Ainakin joskus tuo homma toimi ihan ok.

Roskapostin määrään vaikuttaa jossain määrin se, kuinka monella webbisivulla oma sähköpostiosoite esiintyy, webbisivuilta ja newseistähän nuo spämmääjät niitä osoitteita keräävät. Itse käytän ns. roskapostiosoitetta kaikissa julkisissa paikoissa, eli ko. osoitteen meilit suodatetaan vähän järeämmin konstein kuin normaalisti. Webmailejakin olen jonkin verran käyttänyt, niistä luukku.comin osoite kerää kaikista vähiten roskapostia. Noissa ilmaisissa meiliboxeissa on kyllä yksi ikävä seikka, eli tässä taanoin olin juuri tuollaisen webmailin itselleni rekisteröinyt ja käyttänyt sitä rekisteröitymiseen kaikissa webbipalveluissa. Ko. webmail muuttui maksulliseksi (ts. sikahintaiseksi) ja kas, webbipalveluissa en päässytkään muuttamaan mitään tietoja ilman että pääsin lukemaan tuon vanhan osoitteen meilejä.

(koko stoorin voi lukea tästä artikkelista)

EsaJii kirjoitti noin 23 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Yahoon saa paremmin torjumaan roskapostia, mutta se myös kerää (subscribe) sitä jossei säädä oikein.

Kannattaa pitää yksi ihan roskapostia varten, ja toista osoitetta ei kannata julkisesti mainostaa. Netissä on osoitteita imuroivia ohjelmia kok ajan, ne hakee ne kyllä viestitauluiltakin jos on esillä.

Hezzu kirjoitti noin 23 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hmmm... tuossapa ois yks sähköpostin tarjooja:

http://www.vituttaa.net/

Saattaa tosin aiheuttaa pahennusta jos osote on vaikka että minnuu@vituttaa.net :P
    \n
    [Muokattu 2/10/2002 / Hezzu]

On mulla kyllä käytössä Hotmailissa se Junk mail filter ja kyllä se ohjaakin aika paljon roskaa sinne mutta ei läheskään kaikkea. Sekin kansio täytyy silti aina tarkistaa ennen viestien poistamista kaiken varalta. Esim. CDONin tiedotteet menivät ensi alkuun oletuksena sinne. :D

EsaJii kirjoitti noin 23 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vanhimmassa Hotmailissani tulisi yli 20 roskapostia per päivä. Säädin sen niin, että vain osoitelistani henkilöt pääsevät läpi.

Hyvä olisi sellainen jossa roskaposti menee pois 1 päivän päästä, hotmailissa mulla menee 7 päivässä muistimäärä täyteen.

Aranwe kirjoitti noin 23 vuotta sitten+/- saldo : 0
    www.mailpanda.com tarjoaa ilmaismailin ja on ankara spammaajia kohtaan. Itse olen kyseisen paikan osoitettani levitellyt sinne sun tänne eikä yhtään ainoaa roskapostiviestiä ole vielä eksynyt inboxiin asti.

Hotmail on spammimagneetti aivan samoin, kuin postituslistat. Jos haluaa kuluttaa vapaa-ajastaan puoli tuntia päivittäin roskapostin suodatukseen, niin ei kannata käyttää em. palveluita.

En ole tehnyt asialle mitään mutta jokin aika sitten roskapostin määrä pieneni radikaalisti, ihan itsestään. Nyt tulee vain muutama roskaviesti per päivä.