Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Ammatit

fitchet kirjoitti noin 20 vuotta sitten (29 kommenttia)
Missä te sokrulaiset käytte töissä tai mitkä ovat teidän ammattitutkintonne?

Itse opiskelen audiovisuaalista-viestintää, ja täytyy sanoa että homma alkaa maistua puulta. Kohta saan 2. vuoden päätökseen ja ensi vuonna odottaa työharjottelua 3 jaksoa + lopputyö.
Niistä pitäisi porsaanreikiä löytää.
Koulun jälkeen käyn armeijan, mutta mitä sen jälkeen?
Ammattikorkea ei oikein houkuttele.

+/- saldo : 0 |

    waka/jawaka kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aihetta sivutaan osittain täällä: http://www.palasokeri.com/index.php?name=Forum&file=viewtopic&t=1420

    Itsehän olen varusmiespalvelusta suorittava kevään 2003 ylioppilas. Viestintää olisi tarkoitus ryhtyä opiskelemaan, ja siltä saralta löytyy työkokemustakin erinäisten sanomalehtien (Satakunnan Kansa, ESS, Etelä-Saimaa, Kaleva, Turun Sanomat) avustajana.

    Pahasti siis näyttää siltä, että toimittajaksi tästä johkaantuu. Toisaalta opiskelumotivaatiota laskee se, että olen päässyt jo näilläkin avuilla hyvin työhön kiinni. Jonkin korkeakoulututkinnon aion kuitenkin hankkia, mutta jääköön nähtäväksi, onko paikkani lopulta yliopisto vaiko ammattikorkea.

    Hezzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Levykaupasa oon osa-aikatöisä, liekkö se sitten ammatti... Koulutus on merkonomi ja eikai sekään varsinaisesti mikään ammattitutkinto oo...

    Todellinen ammatti taitaa olla tyhjäntoimittaja...

    didja kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Heh, tulipa ajankohtainen kysymys. Näyttää nimittäin vahvasti siltä, että ammattini tavataan tästä päivästä lukien: TYÖ-TÖN. Työsopimukseni kirjastossa päättyy toukokuun lopussa, ja lomia on pitämättä niin paljon että huomisesta alkaen olen vapaa mies. En oikein tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa... Mikäli käy niin onnellisesti, että lomat maksetaan rahana(hyvin epätodennäköistä), on vielä toukokuu aikaa miettiä tulevaa uravalintaa. Nooh, loppuupa ainakin tämä jatkuva notkuminen palasokerin sivustoilla työaikana :) 8)

    Ans kattoo...

    Vyötiäinen kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Humanistiopiskelija yliopistossa. Tosin motivaatio on aika alhaalla ja pohdituttaa, että onko tää yliopistomaailma sittenkään mua varten. Vapaushan on tämän akateemisen elämäntavan hienoin puoli, mutta, mutta... ei viitsisi kaiket päivät vain vetelehtiä.

    fitchet kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Monenlaista touhua. Mutta kuten Tom Waits lauloi;
    "Everything goes to hell, anyway"

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Humanismista ei välttämättä leipä lähde, ellei tee työsopimusta Saatanan kanssa. Itse hyppäsin tutkijankoulutusohjelmasta pois viimemetreillä ja menin rustailemaan yrityskertomuksia mainostoimistoon - en tiedä oliko mun vika että ko. firma meni sitten nurin.

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No onhan mainostoimistossa työskentely jo itsessään eräänlainen diili paholaisen kanssa. :wink:

    Huomenna selviää tuottaako minun neuvotteluni sielun vihollisen kanssa tulosta...

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0

    No onhan mainostoimistossa työskentely jo itsessään eräänlainen diili paholaisen kanssa.

    Nii.. tota ajoin takaa.. lisäksi monet toimistot ovat varsinaisia hornankattiloita henkilöstödynamiikan kannalta. Sopimuspalkkaiseen systeemiin ilmestyvää uutta tekijää voidaan lyödä kuin vierasta sikaa. Itsellä ei ole paljon huonoja kokemuksia, mutta se johtuukin siitä että olen tietoisesti pyrkinyt välttämään paikkoja, jossa alfakoiraat päivisin lyövät rintojaan yhteen. Onnelliset hermot, vähemmän rahaa - sopii mulle.

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mua pelottaa.

    aloc kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Huu olisitte katsoneet eilen maikkarin maanatai elokuvan, jossa mel gibson ja jodie foster/helen hunt (sekotan nuo kaksi aina kumpikohansenytolikaanhmm..) keikaroivat toimisto maailmassa ja mel kuuli naisten ajatukset... Tuli jotenkin hämärästi vaan mieleen Docin ja Kunkun jutuista.

    åkej nyt palaan kolooni tuhlaamasta aikaa.

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Se oli Helen Hunt.

    aloc kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    no olisin sen voinut siitä päätellä ehkä että Foster lienee olevinaan hollywoodin älykkö ja elokuva ei ollut kovin älykäs.

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mua pelottaa.

    No mun yhden AD-tutun työ toimistossa alkoi silleen, että ensin se sähelsi kuukauden yksin erään taittotyön parissa.. sitten kun juttua ruvettiin katsomaan tuotantopalaverissa, tuotantopäälikkö heitti tekeleen huoneen yli paperikoriin ja nimitti työlle toisen suunnittelijan. Seuraavana päivänä päällikkö oli vaan todennut, että kyllä se sun ideas oli oikeastaan toteuttamiskelpoinen, mutta nyt vaan valittiin toinen tekijä työlle. Eli mitään ei kannata ottaa henkilökohtisesti, ei edes henkilökohtaisuuksia.

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sai sentään pitää työpaikkansa?

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Sai sentään pitää työpaikkansa?

    Kyllä se taisi lähteä seuraavan saneeraussatsin mukana, mutta siinä meni muitakin ihan päteviä hahmoja samalla.

    EberkJuho kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olen koululainen, käyn lukion ensimmäistä luokkaa tällä hetkellä. Tulevaisuudesta ei ole hajuakaan, siis jos menisi oikeaan työhön tai jotain.
    Sivarin on päättynyt käydä, mutta sen jälkeen en tiedä.
    Rock Superstar on aina houkutteleva vaihtoehto ;-) Ongelmana on vaan se ettei siitä tiedä että saako leipänsä, joten kai jonkin näköinen koulutus pitäisi hommata.

    EsaJii kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Juho, parturi on aika hyvä homma. Ei vaivaa kovasti talousuhdanteet ja duuni ei mene Kiinaan.

    EberkJuho kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Juho, parturi on aika hyvä homma. Ei vaivaa kovasti talousuhdanteet ja duuni ei mene Kiinaan.

    Nii mutku partureita ei tueta :D
    "Burn down the barbershops" lainatakseni Simpsoneja.

    EsaLinna kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kulttuuri-nuorisosihteeri. Välillä tuntuu aika jakomieliseltä.

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Huomenna selviää tuottaako minun neuvotteluni sielun vihollisen kanssa tulosta...


    Jos kystoskopia liittyy asiaan jotenkin, työsopimuksen ehdot kannattaa lukea huolellisesti ja tarkistaa yrityksen taustat.

    Jaakob kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olen suomen kielen ja kirjallisuuden opiskelija – siis humanismin edustaja suurimmassa määrin. Aion kuitenkin Docin epäilyistä huolimatta hankkia leipäni sillä ja ryhtyä joskus äidinkielenopettajaksi. Ajoittaisina sivutöinä puuhaan Postin varhaisjakajana ja vakauksettomana suntiona (vaikkakin harvemmin nykyään).

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Aion kuitenkin Docin epäilyistä huolimatta hankkia leipäni sillä ja ryhtyä joskus äidinkielenopettajaksi.

    Tietenkin opettajille löytyy yleensä leipäpuu - asia on niin selvä, että ei sitä jaksanut edes mainita. Ajattelin paremminkin kaikenlaisia mesopotamian opiskelijoita, joihin itsekkin aikoinaan kuuluin.

    Jaakob kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tietenkin opettajille löytyy yleensä leipäpuu - asia on niin selvä, että ei sitä jaksanut edes mainita.


    Näin ajattelinkin, mutta päätin sanoa asian ääneen, jottei kenellekään jää kuvaa, että jokainen humanisti jää roikkumaan leivättä. Vaikka kyllähän sinäkin tuon toit esiin välttämättä-ilmaisulla.

    OttoM kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sosiologiaa opiskelen yliopistossa.Yksi vuosi takana ja monta edessä 8)

    Vyötiäinen kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olen suomen kielen ja kirjallisuuden opiskelija – siis humanismin edustaja suurimmassa määrin.


    Heh, ties vaikka joskus oltaisiin juteltu keskenämme. Tähän laittaisin hymiön, mutta olen periaatteesta niitä vastaan.

    Vyötiäinen kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olen suomen kielen ja kirjallisuuden opiskelija – siis humanismin edustaja suurimmassa määrin.

    Heh, ties vaikka joskus oltaisiin juteltu keskenämme. Tähän laittaisin hymiön, mutta olen periaatteesta niitä vastaan.



    Tai ehkä emme sittenkään, huomasin just että asutaan eri kaupungeissa. Vaikka eihän se mikään este ole, mutta kuitenkin se vähentää todennäköisyyttä.

    Jaakob kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Heh, ties vaikka joskus oltaisiin juteltu keskenämme.


    Mikään ei ole mahdotonta – vaikka tietyt mahdollisuudet ovatkin kovin, kovin pelottavia. Tähänkin tulisi hymiö, mutta kunnioitan vakaumustasi.

    Vyötiäinen kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tähänkin tulisi hymiö, mutta kunnioitan vakaumustasi.


    Kiitos, kiitos! Tässä maassa rehottaa aivan liiaksi auktoriteettien vastustus, yleinen kurittomuus ja kaikenlainen siveetön irstailu. Kunnioitusta vaadin, ryhtiä ja tapoja. Jumalauta, kunnioittakaa esivaltaa!

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Human relations with money (bread & booze),
    Denso Managment.............