Moi anonyymi! » Login | Social login | Uusi käyttäjä

Ilmaiset virustorjuntaohjelmat?

Kcrimso kirjoitti noin 22 vuotta sitten (15 kommenttia)
Osaisiko kukaan suositella mitään pätevää ilmaista virusten torjuntaohjelmaa? Minulla oli Soneran maksullinen virusturvapalvelu käytössä, mutta se osoittautui ihan sudeksi ja jumitti koko koneeni.

+/- saldo : 0 |

    Jake kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Antivir Personal Editionia (http://www.free-av.com/) kannattanee kokeilla, taitaa olla ainoita ilmaisia antivirussoftia nykyisin. Olen tuota tuttaville asennellut eikä ainakaan vielä ole sanonut että virukset olisivat koneelle päässeet. Itselläni ei tuota ole käytössä, joten perinpohjaisempia käyttökokemuksia ei löydy. V-mäistä tuossa softassa on että se pitää asentaa kokonaisuudessaan uudelleen jos haluaa päivittää uudet viruskannat ohjelmaan, tosin softan kokonaiskoko on aika kohtuullinen.\n[Muokattu 2/10/2002 / Jake]

    Kcrimso kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Okei pitääpä kokeilla tuota, kiitoksia. Löysin muutama päivä sitten asiaa tutkiessani pari muútakin ilmaista, mutta en viitsinyt mitään niistä asentaa kun eivät olleet millään tavalla tuttuja/kenenkään suosittelemia.

    Doc.B.D kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Toi Antivir on pärjännyt ihan hyvin joidenkin lehtien tuotevertailuissa.

    Kcrimso kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei oikein tunnu minulla wörkkivän tuo Antivir. System testia tehtäessä hyytyy aina Master boot recordin kohdalla. Sitten yrittäessa skannata kovalevyä koko paska kaatuu. Tietokoneilu on kivaa, etenkään kun ei tajua mistään mitään :P

    Doc.B.D kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei oikein tunnu minulla wörkkivän tuo Antivir. System testia tehtäessä hyytyy aina Master boot recordin kohdalla.

    Jos asia ei ole tullut mieleesi, niin kandee kattoa onko muistissa samaan aikaan pyörimässä jotain muita ohjelmia, jotka voivat jumittaa Antivirin. Tarkoitan siis startup-ohjelmia, esim. jotain ajastimia, palomuuri, sähköpostin tarkistusohjelma jne. Jotkut shareware-ohjelmat on ohjelmoitu niin huonosti, että ne sotkevat muistia. Sitten kandee ehkä kanssa kattoo skandiskin kanssa onko se bootsektori jo valmiiksi rikki tai menossa sekasin.


    Kcrimso kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sain tuon Antivirin toimimaan, mutta sitä master boot record-osuutta se ei suostu tekemään. Ohjelma jää siihen vaiheeseen nylkyttämään kohtuuttoman kauaksi aikaa ja välillä jumiutuu kokonaan. Palomuuri minulla on. Se ilmeisesti sitten kannattaa ottaa pois päältä virustarkistuksen ajaksi?
    Öh mites tuo bootsektori sitten tutkitaan?

    Anonyymi kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Voipi olla myös biosin setupissa laitettu että sinne ei pääse ja tämähän oli villi veikkaus.;)

    T:Jusu

    Doc.B.D kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No ei tuo ole tietenkään normaalia, kyllä mulla esim. toimii Antivir ihan hyvin Sygaten palomuurin kanssa. Ei kai sulla ole jotain Soneran tarjoamaan palomuurisoftaa?

    Jos piileksii dynaamisen ip:n ja nat:in takana, niin en ole kamalan varma softapalomuurin tarpeellisuudesta. Mulla ittellä on kiinteä ip ja vähän ylimääräisiä portteja auki, minkä takia olen käyttänyt
    sygatea. WinMX:ää ja vastaavia käyttäessä voi odottaakin aina silloin tällöin jotain ylimääräisiä porttiskannauksia..

    Janus kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eräälle tuttavalle pitäisi asentaa jonkinlainen (ilmainen) virustentorjuntaohjelma. Vieläkö tuo Antivir on paras vaihtoehto?

    Pseudonyymi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä oon ainaki ollu AVG:hen tyytyväinen.

    Jake kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    http://www.avast.com/


    Tuommoinen on ollut käytössä kuukauden, tuntuu ainakin löytävän virukset postin seasta, muuten ei ole ollut havaintoja toimivuudesta. Vielä kun keksisin että miten suostuisi heittämään Outlookissa virukselliset viestit suoraan roskikseen, nyt joutuu painamaan jokaisen virusviestin kohdalla hyväksyntää.

    Jimi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pistetään tännekin tiedoksi, että AVG:n kutosversion virustietokanta- ja ohjelmapäivitykset loppuvat tämän vuoden päätyttyä. Edessä on siis päivitys seiskaan, jonka ilmaisversio (AVG Free Edition) ilmestynee lähiaikoina.

    http://www.grisoft.com/us/us_index.php


    fitchet kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itselläni oli myös Antivir, mutta se scanner-juttu aina jumi, eikä sitä saanut enää päälle. Piti aina koko roska asentaa uudestaan.
    Nyt minulla on Avast! joka on ehkä paras virusskanneri mitä minulla on ikinä ollut. Ja jos palomuureista aletaan puhumaan, niin kyllä tuo Sygate on ehdoton ykkönen. http://probe.hackerwatch.org/probe/probe.asp
    tuosta voitte testata palomuurianne.

    (anteeksi tämä offtopic hyökkäys)

    Jimi kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    AVG Freen seiskaversio on nyt ilmestynyt. Asennus sujui ongelmitta. Asennusohjelma poisti kutosversion automaattisesti. Ohjelman ulkonäkö on muuttunut hieman, mutta onneksi ei liikaa. Kyllä tämän vielä tutuksi ja turvalliseksi AVG:ksi tunnistaa. Aika sitten näyttää, miten varsinainen virusten bongaaminen sujuu.

    http://free.grisoft.com/freeweb.php


    tuuletar kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itsekin käytän tuota AVG:tä, hyvin hommat kulkee. Tähän asti paras ilmainen viruksentorjuntaohjelma mitä ite olen kokeillut.