Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Colossuksen uudet säännöt

Kcrimso kirjoitti noin 22 vuotta sitten (85 kommenttia)
Tälläistä kivaa oli ilmestynyt Colossuksen foorumille tänään:

"Tästä päivästä lähtien prog-chattiin voivat kirjoittaa vain Colossuksen jäsenet käyttämällä salasanaa, jonka voi hankkia lähettämällä e-mailin osoitteeseen: magazine@colossus.fi (mainittava koko nimi, jolla jäsenmaksu on maksettu). Kaikkien viestien tulee olla rajoitettu vain progressiiviseen rockiin liittyviin asioihin ja kaikki asiaankuulumattomat viestit poistetaan välittömästi."

Kerrassaan naurettavaa ja typerää, mutta sehän on Colossuksen linja ollut useissakin asioissa. Minä en ainakaan aio liittyä jäseneksi tuon takia ja entistä vähemmän koko asia kiinnostaa yhdistyksen erikoisen toiminnan takia. Toivottavasti keskustelu Colossuksen sivuilta siirtyykin esim. tänne Palasokeriin tai johonkin aivan uuteen foorumiin. Colossus kun ei näköjään avointa keskustelua toivota tervetulleeksi. Seuraava liike heiltä varmaan onkin pistää jäsenille vielä foorumin käyttömaksukin. No aivan sama minulle tästä lähtien...

+/- saldo : 0 |

Hezzu kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nyt ei oo enään kellään hauskaa :(

Kcrimso kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä varmaa Colossuksen hallituksella on ihan kivaa :mad:

Janus kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jaahas, no tähän loppuu ainakin minun kirjoitteluni Colossus-foorumilla vaikka jäsenenä salasanan saisinkin. Ei kiinnosta tuollainen tyrannia. :mad:

Jake kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Älykkään oloista toimintaa. No, Palasokeri.com toivottaa kaikki musiikista kiinnostuneet keskustelijat erittäin tervetulleiksi sokrun foorumeille, tarvittaessa voidaan perustaa vaikka täysin oma foorumi progressiiviselle keskustelulle jos nykyisellä alkaa tulemaan ahdasta.

Toiveita, ehdotuksia ja kommentteja voi lähetellä suoraan toimitukselle joko Palautetta -linkin kautta, sähköpostitse osoitteeseen [email]toimitus@palasokeri.com[/email] tai suoraan tänne foorumeihin (kehitysideoille taisi olla ihan oma alueensa jos en väärin muista).

Hienoa! Toivottavasti kaikki löytävät tänne. :)

Jep, hienoa! Uskon, että asiat tulevat olemaan täällä paljon paremmin. Eikä ole niitä helvetin pop-uppeja puhumattakaan mistään "pääkirjoituksista"!

Anonyymi kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mua on kyllä jotenki aina tökkiny toi Colossuksen meininki. Nyt tökkii vielä enemmän. Mutta eipä haittaa, en koe menettäväni mitään...

kite kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Juu toi oli siis multa toi edellinen viesti, pässinpää unohdin kirjautua sisään ;)

Heh, Colossus sensuroi taas kaikki viestit pois foorumilta. Säälittävää toimintaa...

Viukkis kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, nyt ei kukaan saa tietää että me yritimme lietsoa siellä kapinaa ;)

MelancholyMan kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eipä tullut colossuksen keskusteluun juurikaan kirjoiteltua,
    ezboard ei ensinnäkään toiminut käyttämälläni selaimella (Cavalleria Rusticana) ja sitten vielä ne popupit..

Mutta jospa sitä täällä intoutuisi aktiivisemmaksi!

Olemme vaarallisia separitisteja :D Colossus on kyllä varsinainen Dark Empire, mutta ei se mitään kapinaliitto voittaa! :P

No menkääs nyt katsomaan mitä siellä Colostomy bagissä tapahtuu. Looserit tulivat katumapäälle. Mutta emmä ainakaan tonne mitään aijo kirjoittaa.

Terv. Tohtori Musta Tuomio

Pellet! Kyllä luulen, että parempi olisi kun kaikki siirtyisivät tänne kirjoittelemaan.

Joo, kyllä täällä hommat vaikuttaisivat kaikin puolin toimivan paremmin. Pitää vain jotenkin välittää tieto niille aktiiveille jotka eivät sattuneet loggaamaan foorumille aamulla kun tämä sittemmin sensuroitu luokkataistelu käytiin.

Se Colossuksen iskulause "Proge on iloinen asia" ei taida pitää paikkkaansa yhdistyksen johtoportaasa? Ottaa niin päästä tämmönen....

(avauduin tähän pitkät pätkät mutta deletoin pois, olokoot)

Et olisi deletoinut Hezzu! Minua olisi ainakin kiinnostanut.

Pitäisi tosiaan sana saada kiertämään, että kaikki ymmärtäisivät siirtyä tänne. Tosin nythän Colossuksen sivuille voi taas kirjoittaa joten sinne voi tehdä kommando-tyyppisiä tiedotusiskuja :D

Tuolla Colossus-foorumilla senkun ehdot muuttuvat, taitaa olla aika hiljaista siellä? :)

Colossus-foorumin taru taitaa olla lopussa. Niin ne dinosaurukset kaatuvat omaan arroganssiinsa. Ehkäpä parinkymmenen vuoden päästä näemme comeback-kiertueen. ;)

...colossukselle uudeksi iskulauseeksi joku näistä:
    a.) "Pidot paranee, kun vieraat vähenee."
    b.) "Kuollaan sitä meilläkin, sano naapuri, kun ei hautajaisiin
    kutsuttu."
    c.) "Nyt vituttaa kuin pientä oravaa, kun kävyt on jäässä,
    eikä oo hampaita."
    d.) "Olkoon! sano pien sonni, kun ei ylettäny."
    e.) "Minusta egomme on nyt progredioitunut defenssiivisesti
    isoloituneeseen vaiheeseen. Mikä tämän olemismuodon
    funktio mahtaneekaan olla?"

Lazer kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minä en edelleenkään ymmärrä sitä, mitä järkeä on tehdä varsin näyttävää ja ULKOMAILLAKIN kehuttua lehteä vain pienen kerhon jäsenille. No, onhan sitä sentään Akateemisessa ollut myynnissä.

Eiköhän toi Akateemisen myyntikin lopu kun tajuavat, että lehtiä on päätynyt ns. vääriin käsiin. Kuten minulle :D

Montakohan ulkomaalaista jäsentä Colossuksella on? Kaksi?

Joo-o, lystiä. Olen käynyt tässä päivän mittaan silloin tällöin pollaamassa olisiko joku aamun missannut aktiivi käynyt ihmettelemässä ääneen mikä hävitys siellä on tapahtunut, ja niinpähän tuosta ainoasta ei-pääkirjoitusviestistä on näkynyt jo kolmea erilaista versiota. Ensimmäisessä suositeltiin oman nimen käyttöä nickinä, toisessa vaadittiin sitä ja nyt tuli kolmas versio jossa koko kappale on poistettu. Näinköhän siellä nyt sitten väännellään sääntöjä kunnes väki saadaan takaisin :p\n[Muokattu 4/10/2002 / Viukkis]

Mulle pitää tarjota vähintään vuoden ilmaiset lehdet, että liityn reunion- kiertueeseen :P

Minä liityn jäseneksi heti, kun tribuuttien sijaan järkätään Embryo/Magma yhteiskonsertti! :D

Minua kyllä ihmetyttää, että mikä meidän viesteissä oikeastaan ärsytti niin pirusti Colossuksen "hallitusta"?

Kantrilevyjen kannet?

Niin ehkä Tohtori Tuomio oli viimeinen pisara :D

EsaJii kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja mä vielä sotkin EZboardin nimet Colossuksen takia, mulla on 2 eri nimeä siellä, global ja local.

No johan on markkinat ! Kyseisen järjestön alkuperäisenä perustajajäsenenä vaikka sittemmin sivuunjääneenä olen tyrmistynyt ja pyydän puolestani anteeksi nykyisen hallituksen yksisilmäistä ja ahdasmielistä politiikkaa. Perustavassa kokouksessa muotoiltu teesi progressiivisen tietoisuuden levittämisestä Suomessa on kyllä jäänyt karkeasti eräiden hallituksen jäsenten henkilökohtaisten mietymysten alle.

Kukkuu.. Tohtori Tuomio täällä.. rekisteröidyn kun jaksan; nyt en jaksa, koska silmissä vilisee tuotekoodeja ja html-tageja.

Siis eihän ne mitään katrilevyjä olleet Dolly Partonia lukuun ottamatta! Buffun levy on erittäin outo ja psykedeelinen tekele, jonka luullaan vaikuttaneen mm. Diamanda Galaksen tuotantoon. Holy Modal Roundes on taas hapoissa soitettua blue grass -musiikkia. Tietenkin jos puhe saa olla vain dinosaurus-progesta eikä esim. psykedeliasta, niin olen ollut erittäin tuhmasti.

...vai pitäisikö mulla olla huono omatunto tapahtuneesta? Hitto vie. ilman minkäänlaista itsetehotus-faktoria sanon, että minä olen aloittanut nettiin kirjoittamiseen silloin kun modeemi oli 2400 bps ja kone VAX/VMS. WWW:stä ei tiedetty mitään. Ja vaikka mut on mm. uhattu haastaa oikeuteen Usenet-kirjoittelun vuoksi (huomautin että eräällä puoskarilla ei ollut oikeutta käyttää psykoterapeutti-ammattinimikettä), niin en ole koskaan vielä nähnyt mitään noin typerää kuin tämä Colossus-tragedia. Tuhota nyt spontaani ja hyvin toimiva homososiaalinen nettiyhteisö! :D

Ja miksi ne paviaanit haluavat, että ihmiset kirjautuvat ezboardiin omalla nimellä? Mun alias on ainakin vitsi, enkä mitenkään piiloudu sen taakse. Ilmoittamalla profiilissa oman websivuston URL:in tarjoan samalla mahdollisuuden tarkistaa mikä on katuosoitteeni, kotipuhelinnumero ja vaikka saada satelliittikuva asunnostani!

Terveisin: Doc B. D.

Tohtori Tuomiolle tämä on lähinnä uusi sulka hattuun ;) Jos vallankumous onnistuu noin helposti, niin se on vain merkki siitä että systeemi on mätä :D

Herra Anonyymille perustajajäsenelle terveisiä kuka ikinä oletkaan! :)

Mie oon ainaski vähän ihmetelly että mihin on kajonneet esim. herrat Juvonen, Ollinen ja Järvinen.

Sunkka kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "Väisty
    ja mene nyt juomaan se kahvi termoksestasi
    Keitit sen ennen vallankumousta, se on vielä hyvää"

Eräät tulevat juosten - Absoluuttinen Nollapiste (Liimatta)

Doc.B.D kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Voe voe.. suhtaudun kyllä toistaiseksi hieman skeptisesti siihen, että saadaanko täällä aikaan sama meininki. En tarkoita, että Palasokeri olisi huono ympäristö; päinvastoin täällä on oikein viihtyisää, mutta kuitenkin.. Colossuksen Ezboardissa oli sitä jotain, kun raavaat miehet taistelivat popup-mainoksia vastaan saadakseen keskustella vertaisryhmässä omista herkistä puolistaan: musiikkiharrastuksesta ja muista ihanista asioista. \n[Muokattu 5/10/2002 / Doc.B.D]

No sama sakkihan täällä on 75 %:sesti. Popupeja ei kai kaipaa kukaan. Luulenpa, etten itse ainakaan kauheasti noita proge-osaston ulkopuolisia juttuja katsele.

Tohtorin sopeutuminen saattaa olla vaikeaa kun tänne ei saa pistettyä kaikenkarvaista hämärää visuaalista materiaalia esille :D Vai saako? :o

Jake kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kuvia voi linkittää jostain muualta viestinkirjoituslaatikon yläpuolelta löytyvillä pikapainikkeilla. Näin siis toistaiseksi, kannattaa hieman käyttää järkeä noiden kuvalinkitysten kanssa, eli järjettömän kokoiset tai muuten sisällöltään arveluttavat kuvat kannattanee jättää linkittämättä. :)

No juu, täällä on kaikki niin pikselintarkasti paikallaan että ei tänne edes tee mieli tunkea mitään turhia kuvia. Colossuksen Ezboard olikin sitten eri asia, se oikein vaati lisää sontaa lattialle.

..mulla ei ole kait elämää, kun käyn pari(kymmentä) kertaa päivässä katsomassa tuleeko tonne Colostomyn Eboardiin jotain eloa. Tekis mieli käydä kirjoittamassa sinne:

"ALL YOUR BASE BELONGS TO US!"

How true.:)

Hmmm.. eiköhän 4/10.2002 ole tästä eteenpäin jonkinlainen merkkipäivä. Saisiko tänne etusivulle laskurin, joka laskee päiviä eteenpäin nollahetkestä eli 4/10?? Tai voitaisiinko täällä siirtyä omaan ajanlaskuun, joka alkaa hetkestä 4/10? :P

k.p.tikka-ri kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niinpä. Colossus näyttää puhdistaneen pöydän tosi tehokkaasti. Harmi vaan, kun niiltä meni se lapsi pesuveden mukana...
    Tulee jotenkin mieleen se toinen, nyttemmin jo edesmennyt Edistymö, joka kokoajan paasasi, miten ollaan edistyksen asialla, ja miten kävi? No mutta toimintamallit tällä Colossuksen Edistymöllä ainakin ovat samankaltaiset; Ei keskustella, saksitaan. (Se on nyttemmin Deletoidaan). Parhaimmillaan alkaa nk. Pysähtyneisyyden kausi, jolloin ainoastaan maanalainen elämä kukoistaa syvällä komeiden, mutta tyhjien kulissien alla....;)

4.10.2002, päivä jolloin syntyi Colossus In Opposition?

4.10.2002, päivä jolloin syntyi Colossus In Opposition?

Count me in!

Niinpä. Colossus näyttää puhdistaneen pöydän tosi tehokkaasti. Harmi vaan, kun niiltä meni se lapsi pesuveden mukana...

Niin, eikä se ollut edes heidän oma lapsi, vaan kaikkien boardiin kirjottaneiden yhteinen kosminen mutanttilapsi, josta olisi voinut tulla vaikka mitä, ellei sitä olisi pitänyt uhrata progehirviölle. Kaipa sitä tuntee itsensä sekunnin ajan maailmankaikkeuden kuninkaaksi kun deletoi yhdellä huitaisulla kokonaisen message basen. Veikkaan että heepolla meni kalsarit pesuun.

..mulla ei ole kait elämää, kun käyn pari(kymmentä) kertaa päivässä katsomassa tuleeko tonne Colostomyn Eboardiin jotain eloa.

Joo, en miekään ossaa pysyä sieltä poisa.

Vaikka mun suonisa vielä virtaaki Colossus-verta niin en ossaa olla asiasta ennään ylypiä. Vieläki riesoo moinen terrori hallituksen taholta. Toivottavasti halu promota (suomi)progea kuitenki ennen pitkää päihittää tään tympäännyksen ja ei juttujen vääntäminen tähän lopu. Kolome haastattelua tuosa oottaa julukasuaan. Hidria Spacefolk -haastis on luvattu julkasta seuraavasa lehesä, mutta muitten kohtalo on vielä avoin.

Tuli vaan tuosa kylypyammeesa maatesa mieleen semmonenki seikka, että miten ihimeesä hallitus niin veti herneen nenään ku jutut vähä harhautu ei-niin-progeille urille, onhan ne jäsenlehen jututki harhaillu melekolailla, sielähän on sitä heviosastua meleko paljon johon minäki oon sitte heittäny vastalausetta pistämällä mukaan folk-juttuja.

Voffe kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itse ehdin vasta ~viikko sitten rekisteröityä sinne Colossuksen Prog-Foorumille ja kun tuossa eilen krapuloissani meinasin käydä katsomassa onko sinne tullut mitään uutta, oli kummastus melko suuri, kun vanhaakaan ei ollut enää jäljellä.

ei juttujen vääntäminen tähän lopu. Kolome haastattelua tuosa oottaa julukasuaan.

Juu, kirjoittaminen on sen verran hyvä ja kehittävä harrastus, että ei siitä kannata vähällä luopua. :) Colossus-lehti on edelleen varmaan ihan hyvä asia, vaikka pojat vähän sekoilivatkin tuolla webbipuolella.

Itse en ole vieläkään sisäistänyt missä kohtaa mentiin muka "yli".

Nyt Colossuksen etusivulla foorumiin johtava linkki on nimellä "Prog-News". Foorumiin se kuitenkin johtaa.

No, mäkin löysin sitten Viukkiksen vinkin avulla tänne ja kun koulussa ei saa luettua malijeja niin ei voi omalla nimellä tulla.

T:Jusu

Tässähän alkaa olla jo mukavasti väkeä. Laitoin vielä viestiä muutamalle joiden osoitteet löysin vanhasta Prog-Chat –arkistostani. :) Saa nähdä saadaanko sieltä vielä lisää keskustelijoita.

Colossuksen sivuilla kävi taas kato kun prog-chatista tuli prog-news. Sensuuri voimissaan.

T:Jusu

Ziisus, onko ne Coloksuksen äijät speedissä vai missä?

"Any news about the international "progressive" scene can be posted freely in this forum."

Huom: siis vain INTERNATIONAL scene!!!

mikko kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Noh,
    Yliruusin opastuksella minäkin tänne löysin, vaan tokkopa sen useammin kirjottelen kuin Colossuksen puolellakaan.

Olipa taas asiaa,
    mikko

Minusta on todella surullista että Colossuksen hallitus meni tekemään noin harkitsemattoman teon, teloittamaan vapaan chatin. Ei siellä minunkaan mielestä kaikki mielipiteet aina niin asiallisia olleet mutta ne nyt olivat jonkun omia mielipiteitä silti. Vain tilaajille tarjoitettu chatti rajoittaa mielipiteiden jakautumista aika kovasti ja omalla tavallaan se on ahdistavaa. "Senjasen levy on hyvä!" "Niin on". Keskustelusta tulee vähän yksipuolinen helposti.

Toisaalta minuakin kyllä vituttaa se marina ja asenne kaikkea Colossuksen järjestämää kohtaa, joka osalla oli vanhassa chatissä. Mikään ei kelpaa vaikka mitä yrittää järjestää ja kaikki lehden numerot haukutaan ja konsertteihin ei haluta tulla. Se, kuulkaa, vähentää talkoohenkeä aika tehokkaasti kun aina saa vaan paskaa niskaan kun jotain tekee. Marisijoille voisi sanoa että puuhatkaa itse ja koettakaa pysyä puolueettomana ja kehujen puolella. Marco ja kumppanit ovat tehneet älyttömästi hyvää työtä progen eteen, sitä ei vain osata arvostaa. Silti tämä chattihomma kummastuttaa. Ja vaikka olen yksi Palasokerin puuhamiehistä, en ole Colossuksen chatin loppumisesta (ja Palasokeriin siirtymisestä) mitenkään mieliessäni. \n[Muokattu 7/10/2002 / Sunkka]

No niin, nyt päästiin taas asiaan.
    Konserteista: En Pasi edelleenkään ymmärrä miksi pitäisi tulla konserttiin, joka ei kiinnosta vain sen takia että sen järjestää Colossus. Ei ne liput kuitenkaan mitään ilmaisia ole. Esim. Marillion ei nappaa pätkääkään saati sitten joku copy-Marillion.
    Arvostelusta: Minusta esim. lehtiä kehuttiinin ja keikkoja kehui ne, jotka niistä piti. Itse esim. olin Alwariin hyvin tyytyväinen vaikka joku Moongarden ei iskenytkään. Hienoa kuitenkin saada tuollaisia näytille. Colossuksen hallituksessa tuntuu kuitenkin olevan tyyppejä,jotka ottivat kaikki parannusehdotukset vain narinana. "Marisijoille voisi sanoa että puuhatkaa itse" oli fraasi,joka sai aikanaan jättämään koko maksun maksamatta. Siis jos jannut ei pysty ottamaan mitään ehdotuksia muilta jäseniltä (eli useille se kai merkitsi lehden tilausmaksua) ja haluaa tehdä just niinkuin itse lystää niin maksakoon myös itse. Jos kiinnostavia artikkeleita saisi vain kirjoittamalla niitä itse, niin lehden funktio olisi aika turha.
    Sinänsä olen kyllä samaa mieltä, että viime aikoina oli kyllä jo turhaakin veren kaivamista.\n[Muokattu 7/10/2002 / Lazer]

Konserteista: Lazer, olen samaa mieltä kanssasi, en minäkään itseasiassa ole varmaan tulossa seuraavalle keikalle (ELP) kun ei se osasto oikein nappaa. Mutta yleensä olen Colossuksen järjestämillä keikoilla käynyt, Kotkasta asti. On kai sattunut tribuuttibändit hyvin makuun ;) No, Rush-tribuutti nyt ei ollut oikein hyvä mutta Rivendell soitti kyllä Marillionia hienosti! Atlantis (soitti Rushia) olisi ollut ihan hyvä kun olisivat soittaneet paremmin yhteen ja laulaja olisi ollut parempi. Muusikot olivat kyllä ihan kovia mutta bändi ei ollut osiensa summa.
    Konserttiasiassa vaan tuntuu, että jengi väheksyy tribuuttibändien keikkoja ihan mahdottomasti. No, eipä muuten saataisi Colossuksen varoilla paikalle bändiä joka millään lailla tuottaisi kerholle. Ja jos konsertti ei tuota kerholle, seuraava lehden numero on taas "valokopionyrkkiposti". Olishan se hienoa saada joku KC, Rush, Yes tai vaikka Pink Floyd Hesaan mutta sitä ei millään voisi järjestää Colossuksen resursseilla. Toisaalta jonkun epämääräisen unkarilaisen bändin keikalle tulisi alle 10 henkeä jolloin sitäkään ei kannattaisi järjestää. On tämä vaikeaa, tämä elämä.

Lehdistä: Lehdissä on aina muka liian vähän jotain ja liian paljon toista. Tiedämmekö, miksi mm. Luca Turill on lehden kannessa ja miksi lehdessä on aina niin paljon "proge"metallijuttuja? Se johtuu siitä, että niiden levy-yhtiöt maksavat paljon mainoksista ja sitä kautta mahdollistavat lehden julkaisun, vaikka ne "todelliset suosikkimme" eivät Colossuksessa mainostakaan, eli artikkeleinemme mainostamme niitä ilmaiseksi. Metalli nyt vaan on sellaista materiaalia lehdessä, että se pitää kustannussyistä siellä olla, muuten mennään takaisin siihen valokopiolehteen. Ei se metalli minua häiritse.

Näistä kahdesta seikasta on jengi kirjoitellut välillä aika pahaankin sävyyn ja minua se usein harmittaa Colossuksen hallituksen puolesta. Toteuttamiskelpoista ja rakentavaa kritiikkiä kyllä varmasti Marcokin kuuntelee ja mielellään. Loanheitto harmittaa. Tällainen marginaaliharrastus on hankala kun ihmisillä on niin jyrkät mielipiteet asioista.

"I know what I like and I like what I know." ;)

Ihmeellisen totista hommaa tätä musiikkharrastus nykyjään.. :(

juishi kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kappas, minäkin löysin tänne...

"...kun raavaat miehet taistelivat popup-mainoksia vastaan saadakseen keskustella vertaisryhmässä omista herkistä puolistaan: musiikkiharrastuksesta ja muista ihanista asioista."

Ja teillä sitten on helppoa! Levyjä kaupasta tosta vaan ja imuroidaan loput. Keskustellaan missä vaan netissä.

Mun suomiproge-ja rock-harrastukseni oli sellaista että mentiin Suomeen ja ostettin levyjä niin paljon kuin oli varaa. Sitten ostettiin vielä Anttilasta kasa alennuskasetteja.

Oli NIIN työlästä tilata jotain Sockmannin kautta ennen luottokorttiaikaa, että harvoin kokeili. Sain kyllä lopulta luottotilin, kun aloin ostaa sieltä kirjoja.

Ja sitten kaverit oli sellaisia EI KOSKAAN KIRJETTÄ, että ei ne osannu edes postipakettia lähettää, vaihtokaupat oli kans hankalia.

Kyl se oli niin paljon antoisampaa sitten kuunnella vaivalla saatuja levyjä.

Tai kyllä osa edelleen on vaikea saada, jos on esim jenkki tai britti ja haluaa tavaraa suomesta, eikä osaa suomea.\n[Muokattu 7/10/2002 / EsaJii]

Kyll mie mielellään tulisin Colossuksen tilaisuuksiin jos vaan ois mahollisuus....

Jäsenlehestä sanosin että ei se ulkonäkö niin tärkee seikka oo, vaikka näyttäähän se kivalta silmille ;) Lehti kun kuulemma kuitenki tuottaa jatkuvasti tappiota niin vois siittä ulkokuoresta vähän tinkiä...

Minustakin on kohtuutonta vaatia että väki tulisi katsomaan tribuuttikeikkoja vain sen vuoksi että Colossus on ne järjestänyt. Ok, ymmärrän sen että taloudellisista syistä päädyttiin tribuuttiratkaisuihin mutta kyllä minusta aina kaupungilla kulkiessani tuntui pahalta että aina kun näin Colossuksen mainostavan keikkoja niin ne olivat jotain tribuutteja. Millaisen kuvan se oikein antaa yhdistyksestä? Että haikaillaan vaan jotain 70-luvun sauruksia vaikka pitäisi yrittää promotoida tämän päivän nimiä ja kertoa että nykyäänkin tehdään progea.

Muistini mukaan lehteä yleensä kehuttiin. Hevijutut oli helppo ohittaa ja kylkiäislevyt jättää kuuntelematta mutta se kansiasia kyllä kieltämättä kaihersi. Moniko on ohittanut kaupassa lehden luullen sitä metallijulkaisuksi? Ovathan numerot olleet varsin näyttäviä kiiltokansineen mutta kyllä progelehti ostetaan sisällön eikä kansien perusteella – jos ostetaan. En panisi lainkaan pahakseni paluuta mustavalkokansiin.

Kummallisinta on kuitenkin ollut keskustelun suitsiminen foorumilla. Keskustelun rönsyileminen on aivan luonnollista – vierailkaapa vaan muilla vastaavilla foorumeilla – eikä siitä olisi pitänyt pillastua. Lukijakunnan ja hallituksen välinen minimaalinen kommunikointi oli myös suuri ihmetyksen aihe vaikka foorumi olisi tarjonnut siihen erinomaisen mahdollisuuden. Jäsenlehden myynnin rajoittaminen Akateemiseen ja aiottu foorumin rajoittaminen vain jäsenille on ristiriidassa alkuperäisen ajatuksen kanssa: progesanoman levittäminen. Viimeaikainen toiminta on muistuttanut lähinnä salaseuraa. Foorumin kautta yhdistys on sentään imenyt itselleen uusia jäseniä – ainakin minut.

Luulenkin että syy viimeaikaiseen konfliktiin oli liian vähäinen kommunikointi hallituksen ja lukijakunnan välillä. Diktatuuri sai aikaan kapinan.

Mulle Colossus-merkitsi ensisijaisesti ruman näköistä logoa ezboardin yläreunassa. Ilmeisesti kyse on kuitenkin niin valtavasta asiasta, että minä en edes bluegrass-aivoilla ymmärrä..

Lukijakunnan ja hallituksen välinen minimaalinen kommunikointi oli myös suuri ihmetyksen aihe vaikka foorumi olisi tarjonnut siihen erinomaisen mahdollisuuden. Luulenkin että syy viimeaikaiseen konfliktiin oli liian vähäinen kommunikointi hallituksen ja lukijakunnan välillä.

Jep, minusta ois ollu erittäin suotavaa että hallitus ja muu lehentekijäporukka ois tullu mukaan keskusteluihin. Ois lisänny huomattavasti sitä yhteenkuuluvuuden tunnetta ja varmasti ois tuonu keskusteluun ihan erilaista fiilistä. Nyt oli vaan "me chattaajat" ja tuola jossain ylhäällä "hallitus". Osotettiin paikka että "tuosa saatta keskustella mutta me määrätään mistä saatte puhua".

Millä saa bluegrass aivot?

Ei minuakaan häiritse siellä muutamat hevijutut, kunhan nyt on edes jotain kiinnostavaakin. Se asenne vaan tuntui aika ylimieliseltä, että tehkää ite jos ei kiinnosta. Hohto-foorumia säännölisesti seuraan myös ja sielläkin kiivasti haukutaan joka numeron kansi (näyttää käsityölehdeltä, väärät värit, huono layout jne.) Osa haikailee aina paluuta Gorehound aikoihin ja tältä pohjalta tyrmätään jo puoli lehteä ym. Siellä ei kuitenkaan sensuroida puolta foorumia tai vastaavaa.
    Onko Colossus ottanut ikinä pientä riskiä keikan kanssa? En minäkään nyt kuvittele, että ne jotain King Crimsonia tänne toisi, mutta esim Saksassa on edelleen toiminnassa monia kiintoisia vanhojakin nimiä. Ilmeisesti Embryo toimii yhä, Faust, Amon Düül II esiintyi keväällä jossain Yeti aikaisella kokoonpanolla... Luulisi, että näiden tuonti ei hirveästi kalliimpaa olisi kuin jonkun italialaisen coveroijan. Faust veti muutama vuosi sitten Tavastialle reippaasti sakkia ja varmasti joku ADII tekisi saman. Lämppäriksi vielä joku kiintoisa kotimainen.

Sunkka on ilmeisesti sitä mieltä, että Colossuksen foorumissa on lokaa viskottu oikein kunnolla. Itse aktiivisesti palstaa seuranneena olen kyllä sitä mieltä, että se ei ole totta. Negatiivista palautetta on toki annettu, mutta mielestäni varsin maltillisesti ja silloin kun se kenties on mennyt "överiksi" on yleensä oltu aika kieli poskessa linjalla. Eli ei välttämättä kannata aina ottaa niin tosissaan. Kehujakin on mielestäni annettu ja etenkin lehti on niitä saanut ja myös ansainnutkin.

Minä olen toistaiseksi käynyt kaikilla tribuutti-keikoilla jota Colossus on järjestänyt vaikka viimeaikoina ne kieltämättä ovat alkaneet kyllästyttämään aika tavalla. Originaali bändejä kyllä kaivattaisiin. Enkä kyllä yhtään ihmettele niitä jotka ovat keikoilta pois jääneet. Aivan naurettavaahan se olisi paikalle tulla pelkän kannatuksen vuoksi. Eihän ne mitään sosiaalisia kerhotapaamisia kuitenkaan ole ollut. Colossus ei ole oikeastaan koskaan edes yrittänyt luoda minkäänlaista yhteenkuuluvaisuuden tunnetta mikä näkyy hyvin myös siinä, ettei hallitus fooruminkaan keskusteluihin osallistunut. Paitsi sakset kädessä.

Taneli kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minäkin löysin perille... Aikamoisen tempun tekivät ja olisi mukava kuulla hallituksen kootut selitykset. En oikein usko, että "Prog-News" tulee kukoistamaan. Itse en ole (enää) Colossuksen jäsen, koska lehti tulee jo meidän talouteen ja keikoilla voin maksaa sen oikean hinnan.

Viimeisimmän tribuuttikeikan jätin itse väliin koska a) olin nähnyt tuon saman Marillion tribuutin vasta, b) Rush ei ole koskaan ollut kova suosikki, c) R&A festarit painoivat päälle (myös sinä iltana) ja d) lippukaan ei ollut halvimmasta päästä (suhteutettuna tarjontaan). Muuten olen kyllä mielestäni käynyt aika monella Colossus-keikalla vuosien mittaan, vaikken hirveä progehörhö olekkaan. Alwarin leppoisuuden koin kahdesti.

Palasokeri näyttää kyllä viihtyisältä, en kaipaa pop-upeja ja kiroilua toimimattomuudesta. Oma meteliosastokin näyttää foorumilla olevan. :)

EDIT: Jopas kuulostaa viesti monelta irralliselta lauseelta yhteenliimattuna... Sitä se töissä kirjoittaminen teettää. :)

\n
    [Muokattu 8/10/2002 / Taneli]

Ok, I think it is time to put this topic to an end, my reason having our Prog-Chat changed to Prog-News was dictated by the need to upgrade and clean-up our web site (probably this was a mistake like many we did).
    Not happy? Well, the position of webmaster has been available for a loooong time, anyone interested?
    Putting your time complaining about the changes does not solve the problem nor deserting the new forum.
    I have also other two suggestions: have you taken into consideration taking over the magazine and why not, organizing your own concerts… this way you can also decide what to read and listen.
    Next annual meeting will take place on January 11th.
    Now it's time for me to take a break from all this…

Good luck!

Marco Bernard
    Chairman of Colossus
    "The Finnish Progressive Music Association"

After Cryingin parin vuoden takaisesta keikasta Colossukselle täydet pisteet. Muuten yhdistyksen toiminta nyt vain on ollut sellaista että se ei minua henkilökohtaisesti kiinnosta. Ei siitä ole syytä vetää hernettä nenään sen enempää kuin siitäkään että Britney Spears tekee parhaansa viihdyttääkseen meitä ja silti progefanit vaan haukkuvat. Kyllä minä ymmärrän että keikoille pitää saada yleisöä ettei budjetti kupsahda mutta jos yhdistyksen toiminta on pelkästään siinä että järjestetään tribuutteja että on varaa painattaa lehtiin kiiltävät värikannet ja järjestää lisää tribuutteja niin en minä ymmärrä miksi sitä pitäisi tukea. Käytän ennemmin rahani vaikka uusien suomalaisten progebändien levyihin ja keikkoihin. Käykööt ne Colossuksen tilaisuuksissa joita ne kiinnostavat, mutta kyllä minun mielestäni proge on tänä päivänä jossain aivan muualla. Se minua risoo eniten, että niiden tribuuttibändien lämppäreiksikin pitää haalia jotain Ageness plays Peter Gabriel tai Rivendell plays Marillion -tyylisiä ratkaisuja vaikka Suomessa on runsaasti lupaavia progebändejä joiden musiikille varmasti löytyisi uusia kuulijoita tribuuttikeikkojen yleisöstä.

Millä saa bluegrass aivot?

Ihan syntymälahjana. Savolaisuus auttaa. Tai sitten että on kotoisin Ameriikan rämealueelta.

No, ehkä vähän kärjistelin mielipiteitäni mutta ei siellä progeChatissä se arvostelu aina niin asiallista ollut, joskaan ei nyt niin hirveää kuin olisi voinut olla...

Tuo Marcon ilmoittama vapaa webmasterin paikka on tosiaan ollut vapaana jo kauan. Jos joku pätevä olisi sen ottanut, olisi Colossuksen sivustokin varmasti aikalailla erilainen ja samalla ehkä vähemmän "hallituksen mielipidettä" peilaava. Voitaisiin ujuttaa enemmän kotimaista asiaa sinne ym. Osaisiko joku ottaa sen hallintaansa?

Nanne kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ihan käsittämätöntä touhua kyllä. Pitäisi varmaan yrittää tehdä joku väijytys yhdistyksen seuraavaan vuosikokoukseen ja katsoa millaista läppää siellä oikein heitetään.

Jep, minusta ois asiallista jos mahollisimman moni Helsninkisä majaileva menis seuraavaan kokoukseen vaihtamaan mielipiteitä ja tekemään lähempää tuttavuutta hallitukseen :)

Hallituksesta syntynyt kuva on vaan niin synkkä ettei todellakaan tekisi mieli tehdä lähempää tuttavuutta. Tosin minähän en ole edes jäsen.

sirpapii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oon monta kertaa jutellu Marcon kanssa, ja tehnyt ehdotuksia, kuinka esim. lehteä vois uudistaa ilman, että siitä on tulossa (tai on jo tullut) vain nykymusaan keskittyvä lehti, josta itse tarkoitus, proge, on jäänyt taka-alalle. Marco on kuunnellut ja myönnellyt, että näinhän asiat on, mutta kun kuulumma kavereilla on jo niin paljon omia proggiksia, etteivät ehdi oikein paneutua lehden tekoon.

Eipä auttanut sekään, kun sanoin, että voin ihan ilmatteeksi tehdä esim. lehden layoutit ja muuteskin auttaa, niin tuumas: joo, katsotaan...

Colossus ei ainakaan näillä näkymin tule jatkumaan pitkään (toivon mukaan), koska piiri pieni pyörii siellä ja vastaukset on aina niin ympäripyöreitä. Jos esim. Jylhän Sami (mun tyttö näki sen ekan kerran, niin kysy, että mutsi, kenen hipin kanssa sä juttelit) tietäs progesta enemmän, ois ihan ok, mut se on keskittynyt vain tolle rokkipuolelle.

sirpapii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Apuva! Luin just Anonyyminä esiintyvän Marcon tekstin. Voin kyllä herran henk.koht. tuntien kertoa, että tuo ei ole tullut Marcolta. Englanninkieli ei vastaa läheskään sitä tasoa, jota Marco puhuu.

Ilkeitä nuo immeiset, vai kuinka?

Jake kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hyh. Kalman tuoksu on kyllä kuvottava kun kaivetaan yli vuoden vanhoja threadeja mullasta. Colossus-aihe on loppuunkäsitelty.

Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Verbaalinen valkovuoto täällä haisee pahiten.

Jake kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sama kai se mikä täällä haisee, threadin raato vai asiattomat kommentit, uskoisin kuitenkin tämän aiheen olevan niin moneen kertaan puljattu että levätköön rauhassa.

RubberDuck kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minusta on ensisijaisesti surullista että suhteellisen marginaalinen ryhmä pieksee toisensa hengiltä ja lopputulos on se, että kaikki aktiviteetti jää keskustelun tasolle (oli se sitten keskustelua täällä tai muualla)...

waka/jawaka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Miten voi jonkin aiheen jättäminen rauhaan olla näin vaikeaa? Jos minulla olisi valtuudet pistää tämä ketju lukkoon, uskoisin käyttäväni niitä viimeistään tässä vaiheessa

k.p.tikka-ri kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "Kalevala edizioni..." sanoo kansi; Täytyy sanoa, et mulla on ollu toisellainen mielikuva tosta Pohjolan Akasta, eh? Niin, sehänse kai tossa kannessa on? ... Ai et ei ollu? Vaan oli muka jonkun "Huonojen Heviriffien Hautausmaa"-levy-yhtiön uusinta tuotantoa tarjolla tänään...? Miksi näin?