Moi anonyymi! » Login | Social login | Uusi käyttäjä

Kehtaattekin olla eri mieltä levyistäni

Boogie kirjoitti noin 20 vuotta sitten (57 kommenttia)
Pink Floyd - Atom Heart Mother
-tätä ennen en omistanut yhtään levyä Pink Floydilta
No eipä olisi voinut Pinkkarikeräily paremmin alkaa: hommasit nimittäin bändin parhaan levytyksen.Samalla levyllä itsekin ammoin rakastuin bändiin, ja keräsin loputkin pois.

EDIT : Siirretty mielipidekeskustelu levyostosten seasta omaan ketjuun. - Jake

+/- saldo : 0 |

    Pekka kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pink Floyd - Atom Heart Mother
    -tätä ennen en omistanut yhtään levyä Pink Floydilta
    No eipä olisi voinut Pinkkarikeräily paremmin alkaa: hommasit nimittäin bändin parhaan levytyksen.Samalla levyllä itsekin ammoin rakastuin bändiin.


    Myönnän, että minullakin on monia rakkaita ensiostoksia, mutta silti en voi käsittää miten voit pitää Atom Heart Motheria Pink Floydin parhaana levynä? Ei Meddlekään mikään täydellinen ole, mutta huomattavasti laadukkaampi. Noh, turha kai näistä on vääntää...

    Boogie kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hee...melkein rupesin huolestumaan kun kukaan ei tyrmännyt kommenttiani jo aiemmin, koska se olikin jo odotettavissa.Voin sanoa että monet tuntemistani ihmisistä ystävistä, kavereista ja jopa bändikavereistani jatkavat suitsutusta levyn suhteen .Ja jos joku sokerin Illegtuelli progeporukka ei levyä käsitä/ymmärrä niin se ei ole minun ongelmani..Herrajumala.Pääasia että tiedän itse olevani oikeassa tässä valinnassa, eikä olisi valinta vaikea jos autiolle saarelle pitäisi 1 Pink Floyd mukaansa raahata.Ja..mitä tuota edes selittelemään.Mahtava levy mahtavia kansia myöten.Perustele tuo sana laadukkuus.Tai älä perustelekaan, ainakaan tässä yhteydessä.

    waka/jawaka kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Esimerkillisen hienoa keskustelua. Taas kerran.

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin mutta ota huomioon, että jopa BÄNDIKAVERIT kehuvat levyä!! Toisaalta perustelu rupeaaa hieman epäilyttämään, koska mun entisten BÄNDIKAVERIEN mielestä Kaaos/Gadgers -splitep oli maailman paras levy.

    Ps. Itsellä on kaikki Floydit hyllyssä, mutta AHM:ää en ole koskaan jaksanut kuunnella alusta loppuun.

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Miksi Boogie edes vaivaudut kirjoittamaan tänne mitään, kun muiden mielipiteet eivät kuitenkaan kiinnosta pennin vertaa?

    JarkkoH kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mutta tuo Kaaos/Gadgers splittihan on hiton kova levy, vaikka silti TK:n Ääretön joulu on parempi ;)

    J

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Miten ihmeessä Kcrimso kuuntelee Mellow Candle : Swaddling Songs -levyä? Jo sen pelkästä kuuntelusta tulee pilveen!

    Hieno levy muuten..

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No pitäähän sitä kuunnella kun se kerta tuli ostettua. Ja pirun hyvältähän se kuulostaakin. Yllättävän hyvät soundit myös tuollaiseksi folkrock- levyksi.

    Boogie kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Miksi Boogie edes vaivaudut kirjoittamaan tänne mitään, kun muiden mielipiteet eivät kuitenkaan kiinnosta pennin vertaa?
    Kuule kyllä vitutuskäyrä nousee jos joku kommentoi melkeimpä kaikkien aikojen rakkainta levyäsi tyyliin "Miten voit pitää"?? Josta on pitänyt kolmatta vuosikymmentä.

    Boogie kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Esimerkillisen hienoa keskustelua. Taas kerran.
    Ai, takarivin huutelijakin osallistui taas parempana keskusteluun.Puhu mies miehelle, jos on kanttia, vai pitääkö nämä keskustelut olla aina niin VITUN asiallisia.Jos joku hieman poikkeaa silloin tällöin tutusta kaavasta niin paskaa sataa niskaan tyyliin nimimerkkisi.Ja vielä tiedoksi: minulla ei ole aikomustakaan häipyä täältä minnekään.Jos Jake joskus laittaa hanat kiinni niin se on sitten asia erikseen.Lähellähän tuo on ollut ennekin.

    Pekka kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    .Ja jos joku sokerin Illegtuelli progeporukka ei levyä käsitä/ymmärrä niin se ei ole minun ongelmani..


    :D

    Älä nyt hyvä mies hermostu. Pidän minäkin esim. Rushin Caress Of Steelia ajoittain heidän parhaanaan ja en keksi muuta perustetta kuin että se oli ensimmäinen hankinta Rushia ja siksi rakas. Ja älä minua mihinkään progeporukkaan sotke! :wink:

    Hezzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onhan se nyt VITTU SAATANA yhtä HELEVETTIÄ, jos jonku mielestä MUN LEMPPARILEVY on ihan PASKAA, SAATANA!!! VITTU, tunkekaa ne mielipitteenne PERSEESEENNE ja äläkää tuluko MULLE puhumaan, VITTU!!! Mistä tekään mistään mitään tiijätte??! SAATANAN INTELLEKTUELLIT, VITTU!!!

    PeeHoo kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin kauan kun musiikki herättää suuria tunteita, on toivoa. :)

    Muistelen, että aikalaisarviot (lähinnä Musa-lehti) pitivät Atomia mestariteoksena ja Meddleä enemmän tai vähemmän välityönä. Ei siksi, että sillä olisi merkitystä -tuli vaan mieleen.

    Itselleni 2 tärkeintä PF-levyä ovat Atom Heart Mother ja Wish You Were Here. Esim The Wall'iin olen totaalisen kyllästynyt enkä ymmärrä miten kukaan voi pitää siitä! :wink:

    Lerxst kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Älä nyt hyvä mies hermostu. Pidän minäkin esim. Rushin Caress Of Steelia ajoittain heidän parhaanaan ja en keksi muuta perustetta kuin että se oli ensimmäinen hankinta Rushia ja siksi rakas. Ja älä minua mihinkään progeporukkaan sotke!


    Yhdyn tähän kommenttiin... Ei kai nyt levyistä voi riidellä tai nokkiinsa ottaa??? Kiistellä nimenomaan pitää, mutta perustellusti ja ilman nokkahernekeittoa. Minulle esimerkiksi Rushin Presto on se arvokkain levy, sillä se on ensimmäinen jonka sain Rushiin tutustuttuani ostaa uutena julkaisuna kaupasta... Ja Caress of steel on hieno levy pienestä ajan patinan kuluttavasta vaikutuksesta huolimatta (paitsi I think I'm going bald, joka on aivan hirveä kappale, ja varmaankin jäännös ensimmäisen levyn materiaaleista kenties? Kuka tietäisi faktat?)

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Union ei ole mielestäni Yesin paras vaikka sen ekana ostinkin. :lol:

    CosmicJazz kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Se tässä vain on vähän outoa, Boogie, kun vaikuttaa siltä, että et ole kovin tottunut siihen että joku on eri mieltä sinun kanssasi.

    Minun lempibändejä haukutaan koko ajan (ei siis vain yksittäisiä levyjä, vaan bändien kokonaisia olemuksia), enkä minä siitä enää jaksa suuttua. Enemmän se minua nykyään naurattaa kuin vituttaa, jos joku ei tajua "oikeasti hyvää musiikkia".

    EDIT: Ensimmäinen Yes-levy minunkin hyllyssäni oli "Union", ja se on kyllä niitten huonoin mikä minulla on. :) Muuten kyllä monesti innostun eniten ensimmäisestä hankinnasta joltain bändiltä.

    PeeHoo kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ekat levyt jotka tuli hankittua ko. bändeiltä:
    Yes - Tormato
    Genesis - Then There Were Three.

    Molemmat haukuttuja plättyjä mutta itse en ole kyllästynyt niihin vieläkään

    Hezzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vittu.

    Miks kaikki on aina vitun/perkeleeen/saatanan/helvetin/pirun/yms. hyvää/huonoa?

    Rupiaa vituttaan tuo saatanan kiroilu. Vittu.

    fitchet kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vitut rupea vituttaan. Homovittu.

    waka/jawaka kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ai, takarivin huutelijakin osallistui taas parempana keskusteluun.Puhu mies miehelle, jos on kanttia, vai pitääkö nämä keskustelut olla aina niin VITUN asiallisia.


    Ei tässä mitään ylenpalttista asiallisuutta kaivata, mutta perusteltuja mielipiteitä ja kohteliasta kanssakäymistä seuraa netissäkin huomattavasti mieluummin kuin tuollaista VITUN uhoamista ja toisten jatkuvaa lokaamista.

    Keskenkasvuista kyräilyä löydän kyllä muualtakin, enkä haluaisi että sokrussa mennään samoille linjoille. Välillä tosin tuntuu siltä, että alkaa olla myöhäistä esittää tuollaisia toiveita...

    Boogie kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Siis jatkuvaa lokaamista.Voi Jumalauta...eikö siellä muka mielestäsi ole ole ollut tän puolen vuoden aikana yhtään mitään asiallista asiaa.Itse en tällä hetkellä ole rehellisesti sanottuna järjissäni, johtuen siitä että jouduin hautaamaan rakkaan koirani viime viikolla enkä ole ihan vielä päässyt tuosta yli.Näiden nettikeskustelujen suurin ongelma on aina ollut juuri se että tekstiä on mutta henkeä ei.Joten mietipä hotratswakajawaka vähän itsenikin tämänhetkistä tilannetta ennen "asiantuntevia" neuvojasi.Vaikkapahan tämä olisi miten uhoamista.Vittu.

    Hezzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ootta te hassuja :lol:

    MelancholyMan kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuolta toisesta ketjusta:

    No eipäs liioitella sen Animalsin suhteen, itellä top 5:

    1.Atom Heart Mother
    2.Wish You Were Here
    3.Animals
    4.The Wall
    5.the Dark Side Of The Moon

    Periaatteessa niiden kaikkien aikojen parashan on The Piper At The Gates Of Dawn, mutta kyseinen lista koskee Watersin valtakautta.


    Mitäpä tähän sanoisi.. "herrajumala, tiedän olevani oikeassa".

    Boogie kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitä minä tähän sanoisin, niin antaa jo olla.Ok?

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    kylmääkin tosta AtomHeartMotherist tykkään, eka PinFloydin levy se oli mullakin. UmmaGumman se Live oli kans kiva.
    Nyt kattelin dvdn Syd Barretista, Anttilasta ostin.... sic transit....

    EsaJii kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mullakin Atomilehmä eka, sen jälkeen Echoes ja pari vanhempaa, Ummagumma oli vain lyhyesti.

    Lerxst kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Union ei ole mielestäni Yesin paras vaikka sen ekana ostinkin. :lol:


    Sama juttu, mutta kyllä se hiton hyvä levy on! Onpas. No on, uskokaa jo. Eikä ole mitään kaupallista paskaa. No ei ole. Ei varmaan ole! :lol:

    Boogie kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Union on hieno levy, jos verrataan rimanalittaneeseen Open Your Eyesiin.Voi kun eivät olisi tuota tehneet.Lift Me Up on melkeimpä parhaita Rabin-poppiksia.

    DrethegenjeshKing kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minä voisin keltanokkana lisätä sen verran, että minä kuuntelen oikeaa ja hienointa ja parasta musiikkia. Minulla on kaikkien parhaiden bändien parhaimmat levyt ja hankin niitä koko ajan lisää. Te muut ette ymmärrä musiikista mitään. Kuuntelen mm. King Crimsonia, Dream Theateria, Flower Kingsiä, Spock's Beardia, Pink Floydia, Yesiä, Faith No Morea... (kts. Yliarvostetuimmat bändit). Parasta mahdollista musiikkia jota parhaat mahdolliset bändit ovat säveltäneet ja mahdollisesti säveltävät jatkossakin.

    Boogie kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No eipä asiaa voisi hienommin ja paremmin enää ilmaista.Oikeaa miehen puhetta, parasta mahdollista.

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onneksi itsellä on vitun huono musiikkimaku, niin ei ole tarvis riidellä asiasta.

    Boogie kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eihän sulla ole, sehän on itsestäs varmaan maailman parasta musiikkia.Höh.

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No perkele sentään, kyllä mä sen nyt itte parhaiten tiedän, että oma musiikkimaku on ihan perseestä.

    Lerxst kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Union on hieno levy, jos verrataan rimanalittaneeseen Open Your Eyesiin.Voi kun eivät olisi tuota tehneet.Lift Me Up on melkeimpä parhaita Rabin-poppiksia.


    Hmmm... Union melkein kokonaisuudessaan upea, paitsi Saving my heart, Angkor Wat, Give&Take ja olikos se nyt bonus-biisi se Dangerous, jotka ovat toki kamalia. Minun mielestäni Talk on puolestaan taas todellinen rimanalittajalevy. Kuiva ja tylsä. Open your eyes taasen parempi. Ladder sitten puolestaan jotakin ihan hirveätä... :shock: Mene ja tiedä, kun olen niin sekaisin... Ai niin joo, Marbles on aivan mielettömän hieno edelleen... :wink:

    Boogie kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Totta! Marbles eikun paranee.Taidan laittaa tuon 2 levyn version taas koneeseen :P

    Lerxst kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Totta! Marbles eikun paranee.Taidan laittaa tuon 2 levyn version taas koneeseen :P


    Juu, näin juuri. Tuolla jossain muussa ketjussa puhuttiin siitä yhden levyn painoksen paremmuudesta (toki todistin sen livenä itsekin ja hieno oli :roll: ) - kahden levyn painos on se täysi kokonaisuus. Ei voi millään muotoa dissata sitä hienovaraista hienoutta, jonka tuo kokonaisuus henkii. Yhtään turhaa kappaletta ei levyllä ole, vaikka moni pitää You're gonea kyynisestikin kenties (itse en koskaan sorru siihen... :roll: ) turhana ja laskelmoituna kappaleena... Varsinkin tuplapainoksella olevat ns. lisäbiisit (joita ne eivät oikeasti ole...) tuovat vielä enemmän sitä syvyyyyyyttä... Voih, hurmos yltyy. Olen hiljaa taasen.

    juishi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Äääh. Älkää nyt vielä lopettako, kerrankin kunnon keskustelua.

    Pistetään nyt loppuun vielä yksi vittu Hessulle.

    Pseudonyymi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mun eka Pink Floyd-tuttavuus oli Wall, ja täytyy kyllä myöntää ettei sitä enää jaksa kuunnella kuin kerran vuodessa.
    Pink Floydin parhaita on Piperin lisäks Saucerful Of Secrets ja erilaiset early songs/singles-kokoelmat kuten Relics.

    Saucerful Of Secrets taitaa olla jonkinlainen väliinputoajalevy. Siitä ei nimittäin paljoo kohkata. Olenko väärässä?

    Voffe kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ummagumma, Atom Heart Mother, Animals, Meddle, Wish You Were Here, A Saucerful of Secrets. Saa järjestää mieleiseensä järjestykseen.

    MZ kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Wish You Were Here oli minun eka Floydini, ja edelleenkin suosikkini. The Wallia tulee lähinnä katseltua DVD:ltä.
    Muita aktiivisessa kuuntelussa olevia ovat Meddle, Animals, Atom Heart Mother sekä Piper at the Gates of Dawn, ajoittain myös Final Cut. Ja tietysti Ummagumman liveosuus.

    apazuzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sanotaanko näin että Pink Floyd on hyvä, mutta tiedän vähintään 50 parempaa bändiä.

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minä tiedän ehkä noin viisi parempaa.

    Boogie kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pannaan paremmaksi: Tiedän vain yhden paremman.

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Rush?

    Boogie kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jep.

    apazuzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    191. Pink Floyd : Animals (09.09.2003 klo 17:28:36) (4)
    Omalta listalta.Pink Floydin korkein sijoitus, vaikka ei tämä ole minun suosikki PF

    Jammo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sanotaanko näin että Pink Floyd on hyvä, mutta tiedän vähintään 50 parempaa bändiä.


    Hyvä! Kerro toki meillekin!

    Ainakin Bay City Rollers ja Sweet kannattaa mainita.

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ABBA.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Grazhdanskaja Oborona.

    boredom99 kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Caroliner!

    Ja sitä parempaa bändiä ei olekaan. Tässäpä hauska threadi, ja erityisen mukavaa huomata, ettei ihan kaikki hauku Atom Heart Motheria, se on nimittäin aivan mahtava levy! Ilman muuta paras PF ilman Syd Barrettia.

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ajatellaan, että pääsi tyhjennetään kaikista muistoista ja sen jälkeen sinut laitetaan loppuelämäksi asumaan johonkin tyhjiöön. Saat ottaa mukaan kaksi levyä. Minkä artistit voisivat parhaiten antaa viitteitä siitä, millaista oli elää länsimaisessa kulttuurissa? Oma valinta: Abba ja Anal Cunt.

    Jammo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Caroliner!

    Ja sitä parempaa bändiä ei olekaan. Tässäpä hauska threadi, ja erityisen mukavaa huomata, ettei ihan kaikki hauku Atom Heart Motheria, se on nimittäin aivan mahtava levy! Ilman muuta paras PF ilman Syd Barrettia.


    Sanotaan nyt selvästi, edes kerran, että Atom Heat Mother on minunkin mielestäni Pink Floydin paras levy ja mahtunee jopa omalle kaikkien aikojen TOP 20-listalleni, ehkä.
    Niin, ja vielä liturgiassa pysyen, Piper on tosihyvä levy myös! Ja A Saucerful of Secrets nousee nimikappaleensa ansiosta PF:n kärkiviisikkoon. Tuo kappale revittää kylmiä väreitä selkäpiissäni joka kerta!

    Jimi kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minkä artistit voisivat parhaiten antaa viitteitä siitä, millaista oli elää länsimaisessa kulttuurissa? Oma valinta: Abba ja Anal Cunt.


    Hans Zimmer ja se tyyppi, joka säveltää yksikanavaisia kännykän soittoääniä.

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0

    se tyyppi, joka säveltää yksikanavaisia kännykän soittoääniä.

    Hehheh, aika paha.

    Boogie kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hienoa että muutkin arvostavat Atom Heart Motheria.Ihan sydäntä lämmittää näin Joulun alla.

    PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hienoa että muutkin arvostavat Atom Heart Motheria.Ihan sydäntä lämmittää näin Joulun alla.


    ..ja tämä viesti "Fight club" -osastolla... Hei haloo!

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jegor Letov & Grazhdanskaja Oborona vahvistettuna Sergei Letovilla, sx, esittämässä Puna-armeijalaisen Laulua....