Bändit jotka tahtoisit livenä mutta et ole uskaltanut toivoa
Lerxst kirjoitti noin 21 vuotta sitten (76 kommenttia)
...
+/- saldo : 0 | Tweet
No esim:
- Jimi Hendrix
- Frank Zappa
- The Doors
- Emerson, Lake & Palmer
- Gong
- Caravan
- Circle
- Led Zeppelin
- Rush (korjaus tulee syksyllä Tukholmassa)
- Journey (ennen AOR-aikoja)
- Grateful Dead
- Camel
Pink Floydin näin aikanaan Lahdessa. Valitettavasti valoshown kuunteleminen oli aika vaikeaa.
Pink Floyd
Queensryche
The Police
Peter Gabriel
Marillion (Fishin kera...)
Saga
Spinal Tap
Tang Dynasty
Thin Man
Tasavallan Presidentti
Watchtower
Osa on vielä toteutettavissa ja on toistaiseksi jäänyt kokematta vain oman laiskuuden takia. Osa on ihan utopiaa ja haaveilua, esim. tuo Poliisit.
Viime- ja toissavuonna vaan tuli aika hyvin paikattua tuota toivelistaa: Rush, Yes, King Crimson, Meshuggah, Metallica, Symphony X...
Jellyfish
Tuo olisi ollut todella hieno nähdä.
American Music Clubin haluaisin nähdä nyt kun ovat kerta kasanneet rivinsä. Tosin pitäisi varmaan matkustaa San Franciscoon...
Paljon on esim. Tavastialla käynyt bändejä joihin on herännyt kiinnostus liian myöhään, esim. The Posies. Täältä Imatralta on olevinaan niin pitkä matka Helsinkiin, ettei saa ikinä aikaiseksi lähdettyä katsomaan mitään. The Jayhawkskin on käynyt jo kaksi kertaa.
Muita nähtäviä olisivat Cheap Trick, Roy Harper, Pearl Jam, Todd Rundgren ja Paul Westerberg. Pienet mahdollisuudet voisi olla näiden Suomeen tulosta (paitsi ehkä Todd).
- Robert Johnson
- Hawkwind
B.Ö.C
- Hawkwind
No tämähän on helppo toteuttaa Turussa 10.7.! Oli muuten mahtava keikka Sweden Rockissa...
Van der Graaf Generator
The Police (enpä kyllä pelkkää Stingiäkään ole nähnyt)
The Doors
Jimi Hendrix
Kingston Wall
Stevie Ray Vaughan
Led Zeppelin
The Gathering (tulkaa nyt tänne prkl)
Genesis (w/ Gabriel & Collins & Hackett)
Rush
Radiohead
Pink Floydhan voisi tulla massiivisen valoshownsa kanssa sitten kun saadaan se viides ydinvoimala toimintakuntoon, ettei lopu sähkö kesken.
Kingston Wall
Radiohead
Mars Volta
Doors
Tool
The Smashing Pumpkins
John Coltrane, minkä bändin kanssa tahansa
Captain Beefheart & his magic band
Soft Machine
Queen
Van der graaf generator
Soft Machine, Hatfield&North, National Health, Caravan
Ornette Coleman
Doors (ei mitään Ian Astbury-virityksiä)
Pink Floyd
Kingston Wall
Nirvana
Velvet Underground
Black Sabbath
Nämä nyt ainakin
Mä olisin halunnut olla paikalla 1934 kun Wilhelm Furtwängler johti Wagneria Hitlerin synttäripäivillä.
Throbbing Gristle. Turvallisen etäisyyden päästä.
Hawkwind 69-80, mikä vaan vuos, mutta mielellään 72-75.
Pink Floyd '67 ('68-72 kävis myös)
Gong 70-luvun alussa
Sun Dial
Magic Mushroom Band
Bevis Frond
On Trial
Olishan näitä...
G.G Allin todella pitkän etäisyyden päästä.
Pink Floyd
Genesis
Caravan
Jimi Hendrix
Stevie Ray Vaughan
Neil Young (CSN&Y)
Nämä nyt ainakin tulee mieleen, onhan niitä kai vielä vaikka mitä muitakin...
-John Coltrane
-Allan Holdsworth
-Larry Carlton
-Joni Mitchell (Shadow And Light kiertue)
-Sarah Vaughan ('60-luvun alku)
-Rainbow ('76-'77)
-Free
-Marillion ( Misplaced Childhood kiertue)
-Stevie Ray Vaughan
-Genesis ('72-'75)
-Journey ('81-'86)
-Journey ('81-'86)
Oletko kuullut Philadelphia JFK Stadium 1983 bootlegin Frontiers-kiertueelta?
Loistava!
Loistava!
En ole kuullu. Mutta ei ole vaikea uskoa väitettä. Oletan; Steve Perry elämänsä kunnossa, parhaat biisit Escapelta ja Frontiersilta, Steve Smith kannuissa...
Pink Floyd
Jimi Hendrix
Kingston Wall
Stars (se ainoa keikka, jonka ne veti...)
Led Zeppelin
Pink Fairies
Ramones
Arthur Brown (jostain luin jonkun sanoneen, että jos ei ole nähnyt Arthur Brownin esiintyvän, ei ole elänyt)
Onhan näitä vaikka mitä, mutta turha miettiä, tulee van paha mieli. :(
*
Loistava!
Loistava!
En ole kuullu. Mutta ei ole vaikea uskoa väitettä. Oletan; Steve Perry elämänsä kunnossa, parhaat biisit Escapelta ja Frontiersilta, Steve Smith kannuissa...
Löytyy WinMX:ltä juuri tälläkin hetkellä. MP3-formaatissa tosin mutta parempi kuin ei mitään. Lätty on tehty radioshow- äänityksestä, muistaakseni ennen medleytä kuuluu radioaseman mainos. :)
Todella kova show, moni laskee Journeyn vain yhdeksi AOR-bändiksi, mutta itse noteeraan bändin Rushin, The Whon ja Zeppelinin tasoiseksi livepumpuksi. Schonin kitara kyseisellä bootilla on toisesta maailmasta. Ja kaikkienhan ainakin PITÄISI tietää millainen rumpali Steve Smith on.
Täältä löydät muuten tietoa Journeyn bootlegeista:
http://www2u.biglobe.ne.jp/~luke/JUNY/BOOT/junyb.htm
VDGG
Gentle Giant
-edit:
lisätään vielä;
Gabrielin aikainen Genesis
Area
Weather Report
Traffic
The Tubes (nimenomaan just shown takia)
UK
Mahavishnu Orchestra
Kate Bush
Rage Against the Machine
Cypress Hill
Tool
Slayer
Pink Floyd
King Crimson
Doors
Jethro Tull
Napalm Death
Carcass
James Brown(60- tai 70-luvulla)
Mahavishnu Orchestra
Deep Purple (70-luvulla)
Nile
ja vaikka mitä muita....en ole nähnyt hirveästi livekeikkoja, ehkä osittain ikäni ja osittain huonon tarjonnan vuoksi.
Van der Graaf Generator
The Cinematic Orchestra
Portishead
Morphine
Stars (se ainoa keikka, jonka ne veti...)
Sen mäkin olisin halunnu nähdä. Ja Elviksen.
-Blue Öyster Cult
-Queen
-Kansas
-Saga
-Emerson, Lake& Palmer
-Marillion
-Procol Harum
-Crosby,Stills, Nash & Young
-Spinal Tap
Miten tämän pystyikään unhoittamaan... Polly Jean
Gun Club (nähty, mutta bändi ja myös minä huonossa kunnossa. Nyt ei tietenkään enää mahdollista, koska J.L.Pierce kuollut)
Tool
Hawkwind (korjaantuu kohta)
Jimi Hendrix
Miles Davis
Thelonious Monk
Frank Zappa
Jane's Addiction
Sonics
Roky Erickson
Diamanda Galas
John Coltrane
Einstürzende Neubauten
etc
Oma absoluuttinen wishlist on seuraavanlainen (ei järjestyksessä):
Simple Minds (miksei ikinä Suomeen?)
Simple Minds (miksei ikinä Suomeen?)
Toiveeni toteutuu viimeinkin!
"Simple Minds
Kulttuuritalo, Helsinki 02.04.2006
Ovet aukeavat klo 19, soitto alkaa noin klo 20
Jim Kerrin johtama Simple Minds nousi Glasgowsta yhdeksi maailman suosituimmista rockyhtyeistä, joka esiintyi miljoonille ihmisille Live Aid -tapahtumassa kesällä 1985. 25-vuotisen uransa aikana Simple Minds on myynyt 30 miljoonaa levyä. "Don t You (Forget About Me)" oli 80-luvun kuuluisimpia kappaleita, joka soi tänäkin päivänä radioissa."
toivelistaa ... voisin aloittaa sellaisista, kuin:
Rush ( vaikka R30 keikka tuli nähdyksi 7 kertaa ;) , Suomeen ei saatu kuitenkaan :( )
Porcupine Tree
Opeth
Happy The Man ( onhan joku muukin kuunnellut tätä , onhan ? )
Pink Floyd
The Flower Kings
Marillion ( Fishin aikainen, tosin Hogarth menee myös ;) )
Olishan noita ...
Pink Floyd
VDGG
Frank Zappa
Opeth
70-luvun Wigwam
jne
Jaahas, pari vuotta on kulunut... Tällä hetkellä totta totisesti wanted-lista näyttää seuraavalta (vain realistiset vaihtoehdot huomioitu):
King Crimson
Peter Gabriel
Neal Morse
The Cure
The Devin Townsend Band
Paatos
Aiemmasta wanted-listasta kun on tässä välissä jo kuitattu nähdyiksi Rush, Porcupine Tree, Simple Minds, Opeth pariinkin kertaan, sekä Queensrÿche.
Critters Buggin'
Hamster Theatre
Jobriath :lol:
Critters Buggin'
Hamster Theatre
Hamster Theatre
:shock:
Mike Oldfield olis kiva saada Suomeen
Pink Flyod missä vaan minne on mahdollista mennä
Camel
Caravan(siis se 70-luvun alun kokoonpano)
Critters Buggin'
Hamster Theatre
Hamster Theatre
Monet RIO/ZEUHL bändit olisivat erittäin mielenkiintoisia nähdä livenä:
5uu's
Ahvak
Happy Family
Taal
Koenjihyakkei
Machine and the Synergetic Nuts
Tipographica
Sleepytime Gorilla Museum
Univers Zero
X-Legged Sally (tarkasta tämä bändi jammo jos et ole vielä kuullut, aloitus levyksi "The Land of the Giant Dwarfs"
Ja vielä...Freak Kitchen, Mike Keneally, The Devin Townsend Band, Naked City, Masada.
joo rio/zeuhl mutta ei liikaa improvisoituna. gentle giantki ois kiva. en tiiä miks just se
Ensi keväänä on loistava tilaisuus nähdä läjä RIO-bändejä yhdellä iskulla:
http://www.rocktime.org/rio/english.htm
Magma, Present, Guapo, Faust, Mats/Morgan jne.
Toi on kyllä missä bongais niin monta + Magman uusiksi eli vähän pakko mennä.
Ensi keväänä on loistava tilaisuus nähdä läjä RIO-bändejä yhdellä iskulla:
Tohon vielä Samla niin olis aika houkutteleva setti. Mutta onko Mats/Morgan muka RIO:ta? :shock: Nevermind, väliäkö sillä..
Mutta onko Mats/Morgan muka RIO:ta? :shock: Nevermind, väliäkö sillä..
No itseasiassa suuri osa noista bändeistä ei mielestäni ole varsinaisesti RIO:a. Mutta tosiaan eipä silä väliä.
Yhden bändin tonne jos saisi lisätä niin se olisi kyllä Univers Zero. Henry Cow reunion olisi tietenkin myös poikaa... :D
Kyllä tonne varmaan tulee lähdettyä.
Dungen
Kingston Wall
Led Zeppelin
The Doors
The Beatles
Hidria Spacefolk (soittivat vaan Kingston Wallia kun näin)
Syd Barrett
Pink Floyd (with syd)
Woodstockit ja isle of wightit ja kaikki
Ei kai ole järkeä listata kuolleita ja kuopattuja bändejä/muusikoita?
Pari jotka tosiaan haluaisi vielä nähdä:
Tom Waits
Captain Beefheart (voisin maksaa PALJON, mutta ei taida olla mahdollista)
...näkyy olevan aikamatkailumahdollisuudella tilausta... Tai Matrixilla; Microsoft, missä viipyy päähän asennettava romppuasema?
Vibravoid. Haave toteutuu kuin toteutuukin ensi kuussa Berliinissä!!!
Itse asiassa viime vuosina on toteutunut yllättävän monta haavetta, kuten King Crimson, Rush ja Yes.
VDGG oli myös aika hilkulla...
King Crimson
Tuo v***ttaa vieläkin, kun olin niin tyhmä etten mennyt!!! :evil:
King Crimson
Tuo v***ttaa vieläkin, kun olin niin tyhmä etten mennyt!!! :evil:
Tuota ei liene täysin mahdotonta vielä paikata.
Mua on sen sijaan v***ttanut jo yli kymmenen vuotta näkemättä jäänyt Pink Floydin keikka Lahdessa! :evil:
Mua on sen sijaan v***ttanut jo yli kymmenen vuotta näkemättä jäänyt Pink Floydin keikka Lahdessa! :evil:
No siinä sanoit sen toisen... Saman typeryyden tein silloin minäkin... :evil:
Johan siitä Lahden keikasta on kohta 20 vuotta. Minua v(sivistyneesti)i, kun se joskus 90-luvun alkupuolella suunniteltu Helsingin keikka peruttiin, ja minulla oli sentään lippukin jo hommattuna. Eipä harmita enää nykyään. Watersin väliin jääminen sen sijaan saattaisi ottaa rankasti päähän.
Univers Zero, VDGG, joku Frith/Cutler/Krause -viritelmä, Diamanda Galás, Samla Mammas Manna...
Opeth on valitettavasti vielä näkemättä, mutta siitä ei voi oikein todeta "mutta et ole uskaltanut toivoa".
No siinä sanoit sen toisen... Saman typeryyden tein silloin minäkin... :evil:
Sama täällä...
Johan siitä Lahden keikasta on kohta 20 vuotta. Minua v(sivistyneesti)i, kun se joskus 90-luvun alkupuolella suunniteltu Helsingin keikka peruttiin, ja minulla oli sentään lippukin jo hommattuna. Eipä harmita enää nykyään. Watersin väliin jääminen sen sijaan saattaisi ottaa rankasti päähän.
Eihän tuosta nyt vielä niin kauan ole, hädintuskin 17 vuotta... 8)
Ja sinulta se kolmaskin v***tus löytyi... Tuonne jäähallin keikalle oli tosiaan liput jo hankittuna silloin meikäläiselläkin. Waters tuli nähtyä joo, mutta ei se nyt ihan kaikkea pelastanut kuitenkaan.
Enpä kuitenkaan jaksa pitää Floydin näkemistä realististen toiveiden joukossa enää. King Crimsonin lippu liehuu sentään! Ja aivan varmasti menen sitten jonnekin muualle katsomaan, jos ei enää Suomeen tule. Paitsi ehkä Norjaan, kun siellä on niin perkuleen kallista olutta... :wink:
Keikat ovat yliarvostettuja. Siinä vaaditaan pieni ihme että juuri sen kaksituntisen aikana siinä paikassa kuulija ja esittäjä kohtaisivat samalla aaltopituudella. Albumia pääsee molemmat sorvaamaan vapaammin eri mielentiloissa, että on todennäköisempää että joskus rendezvous toteutuu. Keikoissa on musiikkia enempi kyse sosiaalisesta tapahtumasta. Vähän samaan tapaan, että jos on samaistunut kovasti veneilijän rooliinsa niin sitten on vaan pakko käydä Vene-messuilla. :P
King Crimsonin lippu liehuu sentään! Ja aivan varmasti menen sitten jonnekin muualle katsomaan, jos ei enää Suomeen tule. Paitsi ehkä Norjaan, kun siellä on niin perkuleen kallista olutta... :wink:
Fripp on kyllä sanonut ettei King Crimsonia ainakaan Euroopassa tulla enää koskaa keikoilla näkemään.
Fripp on kyllä sanonut ettei King Crimsonia ainakaan Euroopassa tulla enää koskaa keikoilla näkemään.
Muualla saa paremmat liksat?
Editoidaan sen verran, että eihän se Fripp musiikillisesti mikään raha-raha -mies ole ollut, mutta onko asenne muuttunut?
Fripp inhoaa eurooppalaisia keikkapaikkoja ja yleisöjä. Aivan selväksi minulle ei ole käynyt että miksi.
Fripp inhoaa eurooppalaisia keikkapaikkoja ja yleisöjä. Aivan selväksi minulle ei ole käynyt että miksi.
Herran henkilöhistoriaa en tunne juurikaan, mutta silti ihmettelen, että miksi tuollaisia kommentteja? Amerikassako avoimempaa Crimsonille? Paremmin käyttäytyvää yleisöä / hienompia halleja? Mitä ihmettä! :shock:
Herran henkilöhistoriaa en tunne juurikaan, mutta silti ihmettelen, että miksi tuollaisia kommentteja? Amerikassako avoimempaa Crimsonille? Paremmin käyttäytyvää yleisöä / hienompia halleja? Mitä ihmettä! :shock:
Ymmärtääkseni Amerikan keikkapaikoissa ainakin noudatetaan tiukemmin, Frippille hyvin tärkeitä, tupakointi- ja valokuvauskieltoja.
Voi itku
Itse asiassa heitettiin porukoiden kanssa "palaako?" -tsoukkia Finlandia -talolla. :lol: Paikat oli n. viiden metrin päästä Trey Gunnista; oli kiva seurata miehen sormityöskentelyä! :shock:
Hei Lerxst, rapakon taa saa nykyään halpoja lentolippuja. Never say never. :)
..mutta Floyd on kyllä menetetty. :(
Hei Lerxst, rapakon taa saa nykyään halpoja lentolippuja. Never say never. :)
Joo, tiedetään... Järjestän taas jonkun työreissun ja menen sillä varjolla Kanadaan jälleen heti kun KC on vaikka Torontossa keikalla... Siellä saa vielä polttaa tupakkaa ulkona terassilla kesäaikaan, jos ei satu istumaan suoraan katoksen alla... Se on taasen laissa kiellettyä... Voi voi... Hulluus leviää pohjoiseenkin... :evil: :shock: On tekopyhyyden huippu, että baarissa pitäisi olla kuin kuntosalilla. Perkele sinne mennään POLTTAMAAN TUPAKKAA JA JUOMAAN VIINAA, EI KUNTOPYÖRÄILEMÄÄN!!! :roll:
:lol: Joo, en mäkään tykkää terveysfasismista vaikka lopetinkin röökaamisen pari vuotta sitten. Ei tulis mieleenkään mennä pubissa valittamaan tupakansavusta kun voi jäädä kotiinkin jos se häiritsee. Elämä on täynnä valintoja: pub vai gym? :wink:
Frippillä on ihan terve asenne. Lisää savuttomia keikkoja!
Minä valitan, jos tupakka palaa savuttomien puolella. Tapan itseni mieluummin viinalla kuin muiden polttamalla tupakalla. Ja tuo ei ollut sarkasmia.
Lisättäköön vielä se, että ajoittain poltan itsekin, ja silloin yleensä ulkona.
Kyllähän niitä ois paljon, tässä muutamia:
Genesis
Beggars Opera
Grateful Dead
Kingston Wall (itte asiassa mulla on DVD:nä Live at Lepakko 5.12.1994), mut oispa ite ollu paikanpäällä...:(
[quote]Mua on sen sijaan v***ttanut jo yli kymmenen vuotta näkemättä jäänyt Pink Floydin keikka Lahdessa! :evil:
No siinä sanoit sen toisen... Saman typeryyden tein silloin minäkin... :evil:[/quote]
Sama täällä...
...ja täälläkin sama homma...
Minä valitan, jos tupakka palaa savuttomien puolella. .
Tottakai, niin minäkin teen!
[quote][quote]Mua on sen sijaan v***ttanut jo yli kymmenen vuotta näkemättä jäänyt Pink Floydin keikka Lahdessa! :evil:
No siinä sanoit sen toisen... Saman typeryyden tein silloin minäkin... :evil:[/quote]
Sama täällä...[/quote]
...ja täälläkin sama homma...
ja täällä :cry:
Onkos OldfieldOlli nähnyt Mike Oldfieldin livenä montakin kertaa?
Pat Metheny
Keikat ovat yliarvostettuja. Siinä vaaditaan pieni ihme että juuri sen kaksituntisen aikana siinä paikassa kuulija ja esittäjä kohtaisivat samalla aaltopituudella. Albumia pääsee molemmat sorvaamaan vapaammin eri mielentiloissa, että on todennäköisempää että joskus rendezvous toteutuu. Keikoissa on musiikkia enempi kyse sosiaalisesta tapahtumasta. Vähän samaan tapaan, että jos on samaistunut kovasti veneilijän rooliinsa niin sitten on vaan pakko käydä Vene-messuilla. :P
Veitpä sanat näppäimistoltäni! :lol:
Taannoinen King Crimsonin keikka otti nokkiin 0-6 aiemmalta Jan Garbarek Groupilta (April Jazz)...
joo rio/zeuhl mutta ei liikaa improvisoituna. gentle giantki ois kiva. en tiiä miks just se
On muutama juttu, mikä risoo. Yksi on just tuo etten KOSKAAN nähnyt Gentle Giantia livenä ! :cry:
Onkos OldfieldOlli nähnyt Mike Oldfieldin livenä montakin kertaa?
tasan 0 kertaa :cry: .
2 kertaa olen kyllä ollut menossa katsomaan.Syyskuussa 98 piti mennä Lontooseen .Mutta kolmas tytär syntyi samana päivänä kuin tuo keikka oli,joten sattuneesta syystä en päässyt keikalle...Vai oiskohan pitäny vaan mennä ja soittaa sitten vaimolle,että mites meni :wink: Ei vais, tuo ajankohta oli selvillä jo pitkään,joten en hankknut lippuakaan.
Mutta Tukholmaan piti mennä 99.Sekin meni myttyyn perheasioiden takia.Liput oli jo hankinnassa mutta en sitten päässyt sinnekään.
Minun kohdalla keikat on olleet aika harvinaista herkkua viimeisen 10 vuoden ajalla.Waterskin oli lähellä peruuntua kohdallani vuonna 2002 kun tytär joutui seuraavana päivänä sairaalaan.
Tätä se teettää kun on perhettä... :wink:
[/u]