Moi anonyymi! » Login | Social login | Uusi käyttäjä

Keikka-arvioita : Y.U.P. ja Zen Cafe

Jake kirjoitti noin 22 vuotta sitten (7 kommenttia)
On tullut lupailtua tuleviksi jutuiksi tässä foorumissa kaikkea ja vähän yli, joten eikai tuo haittaa vaikka lupaillaan lisää:

Y.U.P. heitti keikkaa Jyväskylässä minikiertueellaan, soittelivat etupäässä uusia, vielä levyttämättömiä ja tietysti myös julkaisemattomia biisejä. Arviota tuosta keikasta pitäisi raapaista ja kertoa vähän mitä on luvassa.

Zen Cafe heilui Lutakossa, ko. keikalta näyttäisi olevan pari onnistunutta (?) kuvaakin, joten pitänee niiden ympärille joku juttu rykäistä.

+/- saldo : 0 |

    Aranwe kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitenkäs muuten tuon kuvaamisen laita on näiden kotimaisten artistien kohdalla? Vetävätkö järjestysmiehet herneen nenäänsä, vai saako kameran kanssa heilua vapaasti? Tuli vain mieleeni, kun kerran digikamera tuli hankittua, että voisipa joskus kuvata jotain keikkaa ja kehittää jutun tynkää.

    Tuo sokrun kello näyttää mitä sattuu. Viesti lähetetty klo 10.00 vaikka tietokoneen kello näyttää 13.00.

    [Muokattu 5/10/2002 / Aranwe]

    Jake kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lutakossahan ei ole ainakaan kirjallisesti tuota kuvaamista mitenkään kielletty (tietääkseni), eikä siellä ole kukaan kyllä tullut avautumaankaan kun olen kuvia näpsinyt ja näkyy noita kameroita olevan monella muullakin. Vinkkinä voin kertoa että ainakin näillä perusdigikameroilla keikkatilanteessa kuvaaminen on melkoisen vaikeaa hommaa, pienet salamat eivät kanna mihinkään, suljinaika pitää olla lyhyt että lavalla heiluvista hemmoista näkyy edes jotain ja sitten ei meinaa valo riittää. Lisäksi ilmassa leijuva savu sotkee etäisyysmittaukset yms. joten paras vaihtoehto olisi täysin manuaalinen järjestelmäkamera, minkä voisi pakottaa näkemään jotakuinkin sen minkä silmä näkee eikä antaa jonkun automatiikan arpoa.

    Sokrun kello on synkronoitu atomikelloihin maailmalla, joten kyllä sen pitäisi ihan ajassa olla. Mitähän sulla lukee aikavyöhykkeiden kohdalla Palasokerin tai foorumin asetuksissa?

    Jake kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Näyttäisikin vähän siltä että foorumien käyttäjäsynkronointi ei osaa synkata Palasokerin käyttäjätiedoista aikavyöhykettä vaan se pitää itse fixailla kohdalleen. Kunhan tässä oikein innostuu niin täytynee ihmetellä että miten tuon saisi toimimaan automaattisesti...

    Eli lyhyesti : foorumin profiilista kannattaa vääntää aikavyöhyke +3:een (kesäaika) tai +2:een (talviaika), näin tuo muistaakseni meni :P. Siis jos Suomessa majailee, maailmalla sitten omien koordinaattien mukaan.\n[Muokattu 5/10/2002 / Jake]

    Aranwe kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pitääpä roudata kamera mukana seuraavalle Lutakon keikalle minne sattuu eksymään. Hyvälläkään kameralla ei kyllä saa hyviä kuvia, jos kuvaaja on amatööri, mutta aina voi yrittää. Hankkimani Powershot G2 pitäisi osaavan kuvaajan käsissä olla erinomainen vekotin, mutta harjoitusta vaatii vielä.

    Jake kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eli lyhyesti : foorumin profiilista kannattaa vääntää aikavyöhyke +3:een (kesäaika) tai +2:een (talviaika), näin tuo muistaakseni meni :P. Siis jos Suomessa majailee, maailmalla sitten omien koordinaattien mukaan.


    Itse itseäni lainaten. Ongelma pitäisi olla korjattu, eli foorumin profiiliin synkronoituu aikavyöhyke Palasokerin käyttäjäasetuksista, eli säädä aikavyöhyke kohdalleen "Omat asetukset" linkin takaa löytyvillä toiminnoilla (ko. toiminto löytyy siis Päävalikko palkista tuosta vasemmalta). Aikamoinen spagetti, palasokerissa taitaa jokainen kikkula käsitellä aikavyöhykkeitä ja kesä/talviaikoja eri tavalla...

    Jake kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lutakossa pääsee kyllä räpsimään ihan hyviä otoksia jos on pokkaa tai intoa lähteä kameransa kanssa taistelemaan eturiviin, itse en ole viitsinyt moiseen ryhtyä ja tulos ei ole kyllä kovinkaan hyvä, esim. Nightwish keikalta räpsin 127 kuvaa zoomilla kaukaa ja ei voi sanoa yhdenkään otoksen onnistuneen edes kohtuullisesti. Kamerana Digital Ixus V, mikä tietysti ei muutenkaan ole mikään paras mahdollinen digikamera, mutta kyllä sillä ihan kivoja kuvia saa jos on sopivat olosuhteet, keikkakuvat ei näemmä onnistu millään asetuksilla mitenkään päin. Oon tuolla kuitenkin kohta 4000 kuvaa räpsinyt ja kaikki säädöt (joo, siis kaikki kolme) kokeiltu kaikilla mahdollisilla arvoilla ja yhdistelmillä.

    G2:ssa taitaa olla paljon enemmän varaa säätää ja käyttäjälle suotu mahdollisuus omiin päätöksiin, tuo Ixus tosiaan luulee aina olevansa viisaampi kuin käyttäjänsä.

    Kuvia tosiaan saa lähetellä erikseenkin ilman juttua julkaistavaksi tuonne Galleriaan, voisin sinne perustaa oman lukijoiden sekalaiset näppäilyt osaston ja vähän miettiä uutta leiskaa että saisi järkevästi isommatkin kuvat näkyville (nyt menee vähän layout rikki isoilla kuvilla).

    Aranwe kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, nuo näpsimäni kuvat ei oikein tuohon matkailu-osioon sovellu, ellei töistä paluuta sitten lasketa matkailuun kuuluvaksi. :)

    Itse olen näpsinyt kuvia joitakin satoja, ja kuten tavallista, suurin osa niistä on deletoitu samantien. G2:ssa pystyy onneksi säätämään aika hyvin valotusta ja salamaa. Niin kauan kun ei käytä digitaalista zoomia, pitäisi kuvista tulla melko hyviä.

    Aikavyöhyke näyttäisi nyt olevan kunnossa, vaikken mitään tehnytkään.