Moi anonyymi! » Login | Social login | Uusi käyttäjä

Michael Mooren filmit

EsaJii kirjoitti noin 20 vuotta sitten (13 kommenttia)
Fahrenheit 9/11

No, on nähty. Suosittelen liberaaleille. Ei ollenkaan tyhjää asiaa eikä hetkeä, ja nokkelia yliammuttuja juttuja. Esimerkiksi Brtney Spearsin tukilausuma Bushille oikein hyvin sijoitetttu filmiin.

Moore tietenkin pitää monia pellenään, ja filmissä on useita epätarkkuuksia. Mutta filmin yleinen sanoma on melko tarkka, vasemmistolaisen politiikan julistus. Amerikassakin on tilaa vasemmistolaisuudelle. Ei ollenkaan pilailla tavallisten ihmisten kustannuksella, heidät esitetään itsenään.

Bush on aito itsensä. Tämän filmin johdosta minulla on entistä suurempi halu antaa äijälle turpaan, jos joskus kohdataan.

Loppupuolella Neil Youngin Rocking in the Free World.

BOWLING FOR COLUMBINE
Tässä on vielä enemmän vääristelyä. Mutta voin taata että amerikkalaisten rakkaussuhde aseisiin on aidosti kuvattu.

+/- saldo : 0 |

    Janus kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olen nähnyt vain Canadian Baconin (fiktiota). Kepeä satiiri jäi melko laimeaksi.

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vain Bowling For Columbinen olen toistaiseksi nähnyt. Viihdyttävä, mutta todella yksisilmäinen näkökulma aiheeseen. Propagandaa. Mooren tv-ohjelmiin en ole jaksanut tutustua.

    Voffe kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mooren TV-sarjat (tai ainakin TV-nation) ovat kyllä loistavaa viihdettä, vaikkakin dokumentaarinen puoli tosiaan onkin hieman kyseenalaista.
    Voisinkin käydä vilkuilemassa tuon Fahrenheit 9/11:n, kun se huomenna tulee täällä Englannissa teatteriin. Suomessa se ei kuitenkaan taida olla vielä vähään aikaan nähtävissä?

    Astro kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kaverit just eilen kehui tota TV-nationia, ei ole tullut katsottua. Tiistaisinkos se nyt tulee?

    Kluge kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aika tarkoitushakuisiahan noi Mooren dokkarit tuppaa olemaan. Haastateltavien repliikkejä on irrotettu asiayhteyksistä yms.
    Ehkäpä noiden tärkein pointti onkin herättää keskustelua amerikkalaisen yhteiskunnan epäkohdista ja ravistella hereille tv-shop -maailmaan ajautuneita kansalaisia.

    EsaJii kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Merkittävä poikkeus filmin saamalla kritiikillä ja itse filmillä on se ettei siinä vihata Amerikkaa, ainoastaan Bushia ja nykyistä valtakoneistoa. Moore on varsin sympaattinen perusjenkin ongelmille. Ja jopa duunarijenkin isänmaallisuudelle.

    olcoon kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Bowling For Columbine on kyllä toimiva "viihdedokkari"... Kummastuttavia juttuja, mm. että pankki antaa tilin avaajalle aseen kylkiäisiksi :shock: Mooren kommentti on osuva: "Okay, here's my first question: don't you think it's a little dangerous handing out weapons in a bank?"

    Janus kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tänään TV1 klo 21:15.

    Ykkösdokumentti - Michael Mooren filmit?
    Michael Moore on herättänyt hurjaa paheksuntaa USA:n konservatiiveissa. Sanotaan että Mooren vastaiset tv-ohjelmat ja nettisivut ovat jo oma teollisuudenhaaransa. Illan Ykkösdokumentin tekijät, Rick Caine ja Debbie Melnyk taas olivat Mooren ihailijoita, mutta tutkiessaan tarkemmin tämän työtä heidän oli pakko epäillä ohjaajan työskentelytapoja ja moraalia.

    Ovatko Mooren dokumentit faktaa, propagandaa, fiktiota vai näiden sekoitusta? Caine ja Melnyk tutkivat, mitä metodeja Moore käyttää saadakseen aikaan poliittista muutosta. Kanadalaisdokumentti rakentaa kiistanalaisen kuvan Mooresta paljastaen tämän tunnetuimpien elokuvien Roger & Me, Bowling for Columbine ja Fahrenheit 9/11 taustoja. Voiko dokumentti olla ylipäätään koskaan puolueeton?


    EsaJii kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    noin 60% faktaa, 40% niin ja näin

    Astro kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ihan avartava dokkari oli. En mä miestä kyllä aikaisemminkaan ihan tosissani ole ottanut. Taitaa olla jonkinasteinen nilkki hänkin...

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mooren dokumentit on viihdearvoltaan ihan hyviä. Esim. tää 9/11 dokkari on hyvä "Bushin kootut mokat" pätkä. Mutta eihän noilla dokumenttien kanssa ole mitään tekemistä. Ainoa asia, mistä olen erimieltä eilisen ohjelman kanssa, on se, että sen kolmannen presidenttiehdokkaan kannattajien "pettäminen" (siis sen äänet Gorelle kampanja) oli oikein Moorelta, sillä taktiikalla Gore olisi valittu preesidentiksi. Mutta olisiko Gore ollut parempi presidentti, sillä en jaksa vaivata pientä päätäni. Ja jenkkien lippu pysyy edelleen tiukasti seinällä. Älkää kysykö, miksi mulla on USA:n lippu (ihan sellainen lipputankoon vedettävä) seinällä, koska se on just sen takia..

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä kai ameriikassa tarvitaan tuota vastakulttuuripopulismiakin ainaisen patrioottipopulismin vaakaan vastapainoksi?

    EsaJii kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vastakulttuuri ja protesti on aika mitätöntä. Niin kauan kun juntit menee sinne itse tapattamaan itsensä, armeijahan on vapaaehtoinen, mitään ei muutu.