Kamerapuhelimet konsertissa
Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten (32 kommenttia)
Ei ole tullut vähän aikaa käytyä, mutta aikonaan Hki:n Juhlaviikkojen telttakonserteihin ei saanut vietyä kameraa edes anuksessa. Miten nykyisin suhtaudutaan kamerapuhelimiin?
/Mari Boinea menossa katsomaan, elokuussa Tkussa.
/Mari Boinea menossa katsomaan, elokuussa Tkussa.
+/- saldo : 0 | Tweet
Mari Boinea menossa katsomaan, elokuussa Tkussa.
ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!
Juu, perjantai 13.8.2004 21.30, Turun kaupunginteatteri
Eiköhän niitä saa viedä melko vapaasti. Eri asia sitten tuleeko järkkäri huomauttamaan jos yrittää kuvailla, mutta kamerapuhelinten laatu on kuitenkin mitä on, joten ei niillä kannata edes yrittää kuvata mitään.
kamerapuhelinten laatu on kuitenkin mitä on, joten ei niillä kannata edes yrittää kuvata mitään.
Umm.. Siemensin VGA-tasoinen kuva, pakotettu 50 kb kokoon:
http://www.karkkainen.org/pics/2kuva.jpg
-vois riittää webtasoiseen keikkaraportointiin.
Umm.. Siemensin VGA-tasoinen kuva, pakotettu 50 kb kokoon:
-vois riittää webtasoiseen keikkaraportointiin.
Keikoilla on yleensä aika paljon pimempää kuin tuossa kuvassa...
Yritin Yesin keikalla ottaa kuvia Samsung SGH-E700:lla, mutta joko halli oli liian pimeä tai sitten valaistus ylivalotti kuvan. Kännykkäkameroilla saa hyviä kuvia vain päivänvalossa.
Niin on, eikä tuokaan kuva lopulta ole kovin hyvä.
Jollakin nokian uudella kännykällä pystyy myös ottamaan videokuvaa.
Niin on, eikä tuokaan kuva lopulta ole kovin hyvä.
Värit ei vissiin myöskään toistu ihan oikein. Ei ainakaan mun näkemät kaks-nolla-vitoset pösöt ole ollet ihan tuon punaisia. Tai sitten mun näytön väriprofiili kusee ja pahasti.
Ja kai tuota videota saa kuvattua melkein kaikilla uusilla puhelinkameroilla. Mistä taas tuli mieleen, että minkä helvetin takia mikään firma ei voi tehdä puhelinta kunnon ominaisuuksilla ilman kameraa??? HÄH? Minen mistään onnettomasta "kamerasta" halua maksaa lisähintaa ostaessani [u:06ea0a799e]puhelimen[/u:06ea0a799e]. prrrkl.
Jatseilla oli tänään (eilen) Stevie Wonderin keikalla kielletty kaikenlainen kuvaaminen, myös kamerakännyillä, vaahtosammutin-Sami-Saari kävi monesti julistamassa jostain 5000 dollarin uhkasakosta, jonka Mr. Wonderin management oli asettanut jos näkevät yhdenkin kuvaajan. Tiedä sitten mitä helvetin kiihkoilua tuokin oli, olisiko varsinaisten ammattikuvaajien kenties pakko lunastaa joku kuvauslisenssi, mikä ehkä aiheuttaisi sen että ammattikuvaajilla menisi palko sieraimeen jos näkevät jonkun kolleegan räpsivän kuvia siitä eturivistä, mutta yleisön puolelta ja suht ilmaiseksi. Tai jotain, kaikkea sitä ehtiikin pohtimaan 3h kotimatkan aikana...
minkä helvetin takia mikään firma ei voi tehdä puhelinta kunnon ominaisuuksilla ilman kameraa???
Tuotteessa pitää olla uusia fiitzereitä, jotta se menee kaupaksi, sanoi yksi puolituttu Nokian tuotekehitysosastolta! Fiitzeri = feature, argh.
Noh, Samsungilla on 3:n megapikselin kamerapuhelin. Tai siis se on kameran näköinen laite, jossa on puhelimen näppäimet.
[/quote]
Ainakaan rekkarit ei oikein erotu
[quote]Ei ainakaan mun näkemät kaks-nolla-vitoset pösöt ole ollet ihan tuon punaisia.
Kylhän se värin sävy riippuu myös valaistuksesta.
Surullinen kertomus ihmiskunnan yleistilasta: Tonne mun sähköpostiosoitteeseen tulee aina silloin tällöin jotain öhö, öhö, olex homo -juttua, joten ajattelin laittaa nuo rekkarit piiloon ihan kiusan vuoksi, vaikka en omista kumpaakaan noista kotteroista.
Mitä väreihin tulee, niin yleensähän digitaalikuvat vaativat vähän fiksaamista koneella, mutta kyllä ainakin tuossa kuvassa RGB-käyrät oli niin kippurassa, että ei sitä punaista olisi saanut kuntoon järkevällä työmäärällä.
Kuvan reuna-alueet on aika epätarkat. Sama ongelma mikä kaikessa halvemmassa optiikassa... Onko semmosta kamerapuhelinta olemassa jossa koko kuva olis terävä?
sähköpostiosoitteeseen tulee aina silloin tällöin jotain öhö, öhö, olex homo -juttua
No miten on?
Kuvan reuna-alueet on aika epätarkat. Sama ongelma mikä kaikessa halvemmassa optiikassa... Onko semmosta kamerapuhelinta olemassa jossa koko kuva olis terävä?
Digi-kuvia joutuu yleensä muutenkin hieman terävöittämään.
Ei ainakaan mun näkemät kaks-nolla-vitoset pösöt ole ollet ihan tuon punaisia.
Kylhän se värin sävy riippuu myös valaistuksesta.[/quote]
Riippuuhan se kyllä, mutta ei sen ihan tollanen pitäisi olla. Tuo punainen näyttää lähinnä kuvatun leikkaussalissa, ja ei kai Doccikaan enää ihan täyspäiväisesti sairaalassa asu...
[quote]Fiitzeri = feature, argh.
Eikun se on fiiitsöri.
Digi-kuvia joutuu yleensä muutenkin hieman terävöittämään.
Riippuu kalustosta ja käyttäjästä. Jos on sellainen kamera et kuvien reunat on epätarkat, niin niitä olis aika peijoonimaista lähtee korjaileen.
Riippuu kalustosta ja käyttäjästä. Jos on sellainen kamera et kuvien reunat on epätarkat, niin niitä olis aika peijoonimaista lähtee korjaileen.
Riippuu tietenkin, mutta kyllä se terävöitys on ihan vakio juttu joka pitäisi tehdä digi-kuvalle kuin kuvalle. En sitten tiedä ihan huippu-ammattilaiskameroista.
sähköpostiosoitteeseen tulee aina silloin tällöin jotain öhö, öhö, olex homo -juttua
No miten on?
No en tietääkseni, vaikka noi Abban levyt pistää joskus epäilemään, olisko sittenkin joku tiedostamaton identiteettihäiriö.
Tossa olis yks komee kundi, kuva napattu Sony Cybershotilla. Saa itse arvioida, tarviiko terävöidä. Koko 1.2 MB.
http://www.karkkainen.org/pics/333.jpg
No ei se haitaksi olisi. Kohtuuden rajoissa tietenkin.
Photarin sharpenilla suomut meni heti liian teräviksi, unsharp.maskilla en jaksanut leikkiä.
Niin se on nimenomaan Unsharp Mask jolla tulisi leikkiä jos hommaan ryhtyy.
Eipä taida olla mitään isompaa hyötyä ylipäätänsä ryhtyä terävöittämään jpeg-kuvia, ellei sitten halua täyttää varastojansa tiffeillä tms. häviöttömillä kuvilla. Tuolla pakkaamisella kun on hieman tapana epäterävöittää noita kuvia.
Kokeilinpa tuolla liskolla asiaa ihan käytännössä ja kyllä se ainakin minun silmääni parani kevyellä terävöityksellä (Unsharp Mask: amount 103%, radius 1,2 pikseliä, threshold 6 leveliä).
Parhaalla laadulla kun tallentaa niin ei mene hukkaan terävöitys.
juu kyllähän tuota terävöitys kikkailua joutuu harrastamaan digitaalisen kuvamateriaaliin kanssa, kun ei tuo resoluutio vielä ihan yllä samaan tarkkuuteen analogimateriaalien kanssa.
Kokeilinpa tuolla liskolla asiaa ihan käytännössä ja kyllä se ainakin minun silmääni parani kevyellä terävöityksellä (Unsharp Mask: amount 103%, radius 1,2 pikseliä, threshold 6 leveliä).
Elämäni on tällä hetkellä niin tylsää, että kokeilin samaa ja kyllä kuva näköjään parani noilla säädöillä. Saat papukaijamerkin.
Elämäni on tällä hetkellä niin tylsää, että kokeilin samaa ja kyllä kuva näköjään parani noilla säädöillä. Saat papukaijamerkin.
Jippii! Osaan siis sentään jotain.
Kyllä tuntuu tyhmältä, kun ei mitään tajua. Musta fiksumpaa olis, jos kamerat olis kameroita ja kännykät kännyköitä. Helpottais tavallisten pulleroiden elämää huomattavasti...
Kyllä tuntuu tyhmältä, kun ei mitään tajua. Musta fiksumpaa olis, jos kamerat olis kameroita ja kännykät kännyköitä. Helpottais tavallisten pulleroiden elämää huomattavasti...
Oon samaa mieltä - ainakin toistaiseksi, kunnes tekniikka kehittyy tarpeeksi (tässä tapauksessa puhelinten optiikka, heh-heh ja tietenkin akut - niitä tarvii aina). Taitaa laite olla nykyisin pelkkä pukama ...
Ainaskin mun ixus hakkaa puhelimet mennen tullen muuten paitsi äänen laadussa.
Kyllä tulee vielä laite, johon netistä tilaamalla saa vaikka mitä - sellainen skaalautuva ja modulaarinen hilavitkutin. :wink:
Konsertteihin kandee ottaa digikamera, jos sinne kuva-aparaatin haluu ja uskaltaa ottaa, ettei gorillat yritä hakee sitä pois kuten meinas Crimsonissa käydä. Tosin ei mulla ...