Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Kysely: kätisyys

Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten (30 kommenttia)
Charles Manson, Ted Bundy, Adolf Hitler, Jean-Claude Van Damme, Henry Lee Lucas, John Wayne Gacy, Juhan af Grahn, Benito Mussolini ja Hansonin veljekset.

-siinä pari loistavaa vasuria allekirjoittaneen lisäksi. Onkos muita paikalla?

(Oikeastaan olen kaksikäsinen: käytän hiirtä oikealla kädellä; en osaa kirjoittaa kunnolla oikealla, mutta piirrän sillä yhtä hyvin tai huonosti kuin vasemalla ja teen mm. kuvankäsittelyssä syväykset oik. kädellä - vaatii aika hyvää koordinaatiota jos joku ei tiennyt, työkalusta riippuen tietenkin.)

+/- saldo : 0 |

    Hezzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oikeekätinen oon mää.

    EberkJuho kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Meinasin vastata saksaks, mutta olen neljän viikon aikana unohtanut sen jo tyystin, joten vastaan suomeksi oikea. Vaikka kyllä osaan vasentakin kättä käyttää, haha haha.

    Aranwe kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oikea, mutta olen osittain molempikätinen. Mattojen piiskaus sujuu molemmilla käsillä, kananmunan kuorin vasurilla ja hiirikin pysyy molemmissa käsissä. Isäukko on vasuri, joten olisikohan sieltä tullut geeneissä sitten jotain, vai onko parempi väärän käden hallinta vain opittua.

    EberkJuho kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Periaatteessa sen ei pitäisi vaikuttaa, eli luultavasti se on opittua. Tämä kaikki on spekulointia, mutta vaikuttaa että vasenkätisyys on ikään kuin resessiivinen ominaisuus, ja oikeakätisyys dominoiva ominaisuus. Siispä vaikka omaisi vasenkätisyyden alleelin, niin on oikeakätisyys se alleeli joka hallitsee ja määrää. Mutta luultavasti kaikki ei ole mustaa ja valkoista, vaan että isän vasenkätisyys saattaa myös hiukan vaikuttaa.
    Saattoi tulla virheitä ja muita.

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Siinäpä hauskan kuuloinen kirja..
    The Natural Superiority of the Left-Hander, by James T. deKay

    Jos olen oikein ymmärtänyt, niin kätisyys riippuu aivorakenteesta, mutta varsinaista mekanismia ei tunnetta tarkemmin. Eli sellainen käsitys, että vas.kätisillä oikea aivopuolisko hallitsee on karkea yleistys, koska aivopuoliskojen erikoistuminen ei ole niin jyrkkää kuin mitä joskus 70-luvulla yleisesti uskoteltiin.

    Vasenkätisyyden kehitys voi olla yhteydessä sikiöaikaiseen testosteronin liikaeritykseen, koska vasenkätisiä naisia on vähemmän kuin miehiä.

    Kyseessä on siis eräänlainen vamma tai mutaatio, mutta luonteeltaan sellainen, joka vie lajia eteenpäin, kuten Darwin ajatteli. Vasenkätiset ovat tulevaisuuden yli-ihmisiä :wink:

    makaaberi_lintu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vasenkätinen olen minä.

    Pseudonyymi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vasurit ovat vaarallisempia liikenteessä, koska jos tulee nopea tilanne niin he kääntävät rattia vaistomaisesti vasemmalle, vastaantulevien puolelle. Saattaa olla merdeä tämä väite mutta näin olen antanut itselleni kertoa.

    Itse olen oikeakätinen mut jääkiekkoa pelatessani vasuri.

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Saattaa olla merdeä tämä väite mutta näin olen antanut itselleni kertoa.

    En tiedä miten paljon asia laskee väitteen merde-prosenttia, mutta se on julkaistu ihan akateemisessa tutkimuksessa. Vasureiden väitetään kuolevan norm. useammin onnettomuuksissa, joista valtaosan pitäisi olla noita juuri ohjausliikemokia.

    Sunkka kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vasurit ovat vaarallisempia liikenteessä, koska jos tulee nopea tilanne niin he kääntävät rattia vaistomaisesti vasemmalle, vastaantulevien puolelle.


    Eli Englannissa, Jaappanissa ja Hong Kongissa taas oikeakätiset ovat liikenteessä vaarassa... :) Hyvä, että meillä on tämä oikenpuolimmainen liikenne kun olen itsekin oikeakätinen.

    EberkJuho kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Itse olen oikeakätinen mut jääkiekkoa pelatessani vasuri.

    Hitsi, kun olin pieni toivoin että ite olisin ollut tollanen. Kun oli mokke, niin oli helpompi käyttää mailaa, kun sen pään pysty laittaan rällään :D

    Cup kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Meinasin vastata saksaks, mutta olen neljän viikon aikana unohtanut sen jo tyystin, joten vastaan suomeksi oikea.


    Tiedän vain sen, että vasen on saksaksi links. Ainakin jos käsketään kääntyä vasemmalle ni se olis jotakin links ab.(vasemmalle)
    Juu, en tiedä miten tämä liittyi mihinkään.

    Itse olen oikea kätinen ja vasemmalla kädellä osaan ainoastaan soittaa pianosoituja ja käyttää näppäinten vasenta puoliskoa.

    EberkJuho kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo linkshän se on :D

    makaaberi_lintu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Haluaisin kertoa teille että tiedän erään vasenkätisen joka vänkkää oikealla kädellä. Hirmuinen tapaus on hän. Semmoista ajattelin silti kysyä, että onko joku nähnyt tai kuullut huhua sellaisesta epäsikiöstä, joka on oikeakätinen mutta hoitaa kyseisen operaation VASEMMALLA kädellä?

    Huh-huh.

    Aranwe kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vaihtelu virkistää? :mrgreen:

    Viukkis kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olen kuullut, että vasurilla työstäminen (olettaen, että koehenkilö on oikeakätinen) parantaisi sen koordinaatiota ja olisi siten hyvää harjoitusta ainakin niille jotka kyseisellä kädellä jotain instrumenttia näpeltävät. Varmasti hauskempaa kuin skaalojen runkkaaminen.

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Haluaisin kertoa teille että tiedän erään vasenkätisen joka vänkkää oikealla kädellä.

    Haluaisin tietää, mistä tiedät tämän.

    Viukkis kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kaikki eivät katso tarpeelliseksi ylläpitää kulissia, ettei olisi ikinä masturboinut. Ja tämä on käsittääkseni ainoa looginen perustelu olla keskustelematta asiasta ja jakamatta hyviä niksejä tuttaviensa kanssa.

    EberkJuho kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Semmoista ajattelin silti kysyä, että onko joku nähnyt tai kuullut huhua sellaisesta epäsikiöstä, joka on oikeakätinen mutta hoitaa kyseisen operaation VASEMMALLA kädellä?
    Huh-huh.

    No mutta jos siltä loppuu puhti oikeasta kädestä?
    Ihan kun itse tietäisin asiasta.

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Kaikki eivät katso tarpeelliseksi ylläpitää kulissia, ettei olisi ikinä masturboinut. Ja tämä on käsittääkseni ainoa looginen perustelu olla keskustelematta asiasta ja jakamatta hyviä niksejä tuttaviensa kanssa.

    Tässä on jotain samaa logiikkaa, kuin niissä ajatuksissa joita tuli mieleeni, kun näin paikallisessa automarketissa näytepaloja tarjoavan WC-paperi -ständin, jossa luki "kokeile tästä".

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Teoreema: jos miesvaltaisessa boardissa puhutaan kätisyydestä, keskustelu kääntyy onanointiin viimeistään 14. vastauksen jälkeen.

    Cup kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Teoreema: jos miesvaltaisessa boardissa puhutaan kätisyydestä, keskustelu kääntyy onanointiin viimeistään 14. vastauksen jälkeen.


    Sehän on luonnonlaki. Mitäs sitä muuttelemaan?

    EberkJuho kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Teoreema: jos miesvaltaisessa boardissa puhutaan kätisyydestä, keskustelu kääntyy onanointiin viimeistään 14. vastauksen jälkeen.

    :D

    EsaJii kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olen oikeakätinen, vasensilmäinen. Kiväärit ja kamerat hankalaia käsitellä.

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Moniko on jo tänään kiihdyttänyt linja-auton ohi?

    (The average speed of a man’s ejaculation is 28 miles (45.05 km) per hour. The average speed of a city bus is 25 miles (40.22 km) per hour.)

    Tonto kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Umpivasenkätinen ja oikeajalkainen. Muutamien oikeakätisten työkalujen käsittely on vaatinut oppimista, samoin kuin rynnäkkökiväärin armeijassa (tosipaikan tullen, lataaminen tapahtuisi minulle luultavasti kohtalokkaasti väärältä puolelta). Pesäpalloräpylää piti kouluaikoina etsiä kissojen ja koirien kanssa. Muuten elämä on kohtuullisen mallillaan.

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Muutamien oikeakätisten työkalujen käsittely on vaatinut oppimista, samoin kuin rynnäkkökiväärin armeijassa (tosipaikan tullen, lataaminen tapahtuisi minulle luultavasti kohtalokkaasti väärältä puolelta).


    Mitäs tämä tarkoittaa käytännössä. Lippaan täyttämisessä ei ainakaan pitäisi olla väliä vasenkätisyydellä ja luistinkin taakse vetämisen luulisi onnistuvan myös "väärällä" kädellä. Vai unohdanko jotain oleelllista? Siitä on kuitenkin jo kahdeksan vuotta kun käsittelin viimeksi rynnäkkökivääriä. On se kumma kun ei kutsuta kertaamaan...

    Tonto kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Muistaakseni rk-62:n luistin oli väärällä puolella, joten sen opetteluun ja hallitsemiseen meni aikaa. Omasta armeija-ajastani on kulunut yhdeksän vuotta, joten en tarkasti muista, kun en ole sen koommin asetta nähnyt.

    EsaJii kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Moniko on jo tänään kiihdyttänyt linja-auton ohi?

    (The average speed of a man’s ejaculation is 28 miles (45.05 km) per hour. The average speed of a city bus is 25 miles (40.22 km) per hour.)


    Siis kummalla kädellä homma sujuu? Vai molemmilla?

    Tonto kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itse olen umpivasuri, joten oikealla hamutaan serlaa.

    Velmu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Näkyy joukossa sen verran vasurilla runkkaavia olevan, että ottakaa suunta Viialaan Vasenkätisten Vestivaaleille 7. elokuuta. Ehkä ottavat siellä runkkaamisenkin yhdeksi seminaariteemaksi. Ainakin pari vuotta sitten festivaalilla oli ihan hyvää asiaa vasuriudesta, ja syrjitty vähemmistö pääsi kunnolla herkistelemään. Tänä vuonna siellä taitaa soittaa Pauli Hanhiniemi, mitä ilmeisimmin vasuri hänkin?