Listapop
EberkJuho kirjoitti noin 21 vuotta sitten (78 kommenttia)
Tulikin kirjoitusvirhe? No mutta mitkäs on teidän suosikki tälläisistä radio megasoitossa olevista orkestereista?
Itse joudun häpeällisesti myöntämään pitäväni Justin Timberlaken musiikista :oops:
Ja sit on se yks uus jenkkibändi Maroon 5...ei sekään ihan kauhea ole :D
Usherin Yeah taas on aika nolo :wink:
Itse joudun häpeällisesti myöntämään pitäväni Justin Timberlaken musiikista :oops:
Ja sit on se yks uus jenkkibändi Maroon 5...ei sekään ihan kauhea ole :D
Usherin Yeah taas on aika nolo :wink:
+/- saldo : 0 | Tweet
Vai että listapop. Hmm ... Itse en kuuntele ko. poppia enkä ole edes tietoinen mitä ne nyt soittaakaan tai mikä bändi on IN. Valitettavasti en pysty vastaamaan :-/
Kuuntelen Radio Suomea, joten megasoitot on jääny hieman pimentoon.... ei aavistustakaan mitä listapopradiot soittaa.
Muinaista laulu- & soitinyhtye the Ramones´ia lainatakseni "...Mr programmer, I´ve got my hammer..." Tästä samasta aiheesta muuten taannoin valitti jopa toi Mark Knopfler HeSarin taloussivulla, ja epäili, että eipä tuo soitetaanlistaltapopmeno kauan radioissa kestä...
Radiota en kuuntele lainkaan, töissä pauhaa välillä valitettavasti MTV taustalla, mutta mitään kovin miellyttävää sieltä ei ole korviin tarttunut. Parasta viime aikoina on varmaan ollut Morrisseyn joku uusi biisi.
Tissä kuuntelen radiota, Helsinki aina. Ei tule pahemmin listapoppia, jos ei nyt jotain Liekkiä voi sellaiseksi nimittää...
Pakko tunnustaa, että minusta tämä Maroon 5 hommeli on ihan ok juttu. En minä sitä kamalasti jaksais kumminkaan kuunnella.
Radio kanavista minä kuuntelen mieluiten Groove fm:iä tai sitte Radio Cityä.
Sitä semmosta yhtyettä, kuin Franz Ferdinand:ia soitetaan cityllä aika paljon, ja minun on pakko myöntää että sekin on ihan ok.
No, esmes brittien toptenissä oli v.-81 Laurie Andersonin O Superman, joka on pirun hyvä.... Lasketaanko se? :P
Shania Twain ja Dido ovat ihan kuunneltavaa hömppä/listapoppia.
Maroon 5 on ihan asiallinen, varsinkin verrattuna muihin tämän päivän yrittäjiin. Radiota ei ole kotona, eikä ole tarvettakaan. Autossa kuuntelen Radio Cityä jos ei ole omat levyt soimassa.
Sitä en voi ymmärtää miksi lähes kaikessa ns. radiomusassa pitää olla konepohjat. Ja laulu korjattu jollain vehkeillä. Eli mikään ei kuulosta siltä kun joku bändi soittaisi oikeasti. Ei ymmärrä.
Tulee halvemmaksi?
Paljastusten paljastus....ostin Justinin levyn äsken :oops:
Nyt pitää oottaa joku sopiva hetki salaa kuuntelemiseen :wink:
Paljastusten paljastus....ostin Justinin levyn äsken
Oho! :shock: Aika paha... :)
Paljastusten paljastus....ostin Justinin levyn äsken :oops:
:shock:
Mie luulin, että se juttu #pinkfloydilla oli melkein pelkkää vitsiä
Franz Ferdinand on hyvä, vaikkei sitä listapopiksi voi kutsua. Indielafkan julkaisu kuitenkin (Domino). Eikä se tietysti muutenkaan mitään laskelmoitua stuffia ole.
Radio stadissa soinu Franz myös paljon.
No jos kerta Franz Ferdinand on soinut radiossa ahkeraan, niin sanotaan nyt sitten se suosikiksini.
Jonna Tervomaalla oli jossain vaiheessa aika hienoja koukkuja ja sovituksia biiseissään. Tämä siis aikana ennen Pelasta mut-ällötystä^10, joka aika kattavasti tärveli kiinnostukseni tapaukseen.
Egotripin uusi levy vaikuttaa mukavalta, ja sitä on ihme kyllä soitettu paljon radiossakin.
Jonna Tervomaalla oli jossain vaiheessa aika hienoja koukkuja ja sovituksia biiseissään. Tämä siis aikana ennen Pelasta mut-ällötystä
Eli siis Minttu ja Ville -ajan tuotanto menettelee?
Listahötkötys ja pöhötys on ihan hirveetä. :shock: Ei pysty mitään sieltä kuuntelemaan. Radio Suomi minullakin on useimmin päällä jos haluan radiota kuunnella. Sieltä kun tulee sitä keskustelua... Ja humpatuksen ajaksi voi aina toosan laittaa hetkeksi kiinni. Joskus 80-luvun lopulla ja vielä 90-luvun ihan alussa sentään tuli vielä jotakin hienoa radion "perussoiton" kautta löydettyäkin - hohtavina esimerkkeinä olkoot Tom Pettyn Full Moon Fever sekä Jellyfishin Belly Button.
Jonna Tervomaalla oli jossain vaiheessa aika hienoja koukkuja ja sovituksia biiseissään. Tämä siis aikana ennen Pelasta mut-ällötystä
Eli siis Minttu ja Ville -ajan tuotanto menettelee?
Tälle on pakko nauraa... :lol:
Tarkoitan sen "Onnellinen päivä paratiisissa on päättymässä taas..."-biisin aikakautta. Minulla ei ole aavistustakaan, mitä "Minttu ja Ville-ajan" tuotanto on.
Eli Jonna Tervomaan Sielun Veljet -cover miellytti mutta Juice Leskinen -cover ei miellyttänyt. Kumpaakaan ei Tervomaan albumeilta löydy. Sanoisin, että vähän ankeat lähtökohdat tehdä niiden pohjalta mitään päätelmiä tuotannon kokonaistasosta.
Minulla ei ole aavistustakaan, mitä "Minttu ja Ville-ajan" tuotanto on.
Tenavatähti Jonna oli silloin kait jotain 10-vuotta..
Kyllähän "Minttu ja Ville" kuuluu ihan yleissivistykseen.
Kappas vaan Minttu sekä Ville,
kahdestaan lähti hippasille,
toisistaan huoltavaan ne pittää ei nää ne muuta mittään.
Kappas vaan Minttu sekä Ville,
pihkaantuu näyttää ilosille,
tismalleen yhteenhän ne soppii,
pannaan ne pussauskoppiin.
Darshanin siviilinimen tietäen tästä kaikesta voidaan päätellä ainakin se, että hän ei mitä todennäköisimmin ollut syksyllä 1983 koulussa tai lastentarhassa kuulemassa ko. viisua kyllästymiseen saakka kuten allekirjoittanut.
Mutta ei kai yleissivistystä ole ollutkaan tapana rajoittaa vain oman elämän vuosiin? :D
Onneksi oli kouluikä jo sen verran pitkällä silloin, ettei tarvinnut luokkajuhlissa tuota kuunnella... :shock:
Vitos luokalla hyvänä juttuna pidettiin sitä kun discossa ja kaiken maailman pippaloissa soitettiin minttua ja villeä... minen koskaan tajunnut kyseisen jutun hauskuutta...
Disco, en minä sellaisista tiedä.
Vitos luokalla hyvänä juttuna pidettiin sitä kun discossa ja kaiken maailman pippaloissa soitettiin minttua ja villeä... minen koskaan tajunnut kyseisen jutun hauskuutta...
En minäkään ymmärtänyt. Aina olin paikalla, mutta meillä oli oma friikki-piiri; istuimme sohvilla, joimme cocacolaa ja naureskelimme muille. Se tuntui viehättävän enemmän, entä tyttöjen kanssa tanssiminen. Yyyyhhh, tyttöbakteereja!!
Kyllä mulle listatavara kelpaa, mutta vain Suomeksi. SItä on iihan hauska kuunnella täällä. Mutta ne on nyt 2 vuotta vanhoja viimeiset Pokon Suomirock kokoelmat sun muut. Leeviäkin löytyy. Tosi suomiiskelmiä en kuunetele, paitsi ikivanhoja joskus.
Levykaupan jenkkirockpoppia en kuunetele ollenkaan. Radiosta tulee yhdeltä asemalta siedettävää musiikkia, jotain metallia taitaa olla.
En minäkään ymmärtänyt. Aina olin paikalla, mutta meillä oli oma friikki-piiri
Ne friikki-piirit oli aina parhaita. :wink:
N.E.R.D. on oikeasti aika hyvää. Muutaman biisin MTV:llä kuullut ja on melkeen sellaista, että vois levyn ostaa.
Hyvä biisi on myös Kings Of Conveniencen samalla kanavalla pyörivä uutuuskappale, vaikka ei yhtyettä oikein listapopiksi voi laskea.
Ja tietty Outkastin Hey Ya biisi on kiva.
Ja tietty Outkastin Hey Ya biisi on kiva.
Minusta ne jauho sitä ihan liikaa. Sitä tuli joka tuutista ja joka väliin. Niidenkin pitäis oppia hieman rajoittamaan.
N.E.R.D. on aika kova kans, niistähän pari äijää on tuottanut mm. sen Justinin levyn (nimellä Neptunes)
Outkast oli kovaa valuuttaa rap-aikoina, mutta toi uus vaikuttaa vähän lällärikamalta :D
Eli Jonna Tervomaan Sielun Veljet -cover miellytti mutta Juice Leskinen -cover ei miellyttänyt. Kumpaakaan ei Tervomaan albumeilta löydy. Sanoisin, että vähän ankeat lähtökohdat tehdä niiden pohjalta mitään päätelmiä tuotannon kokonaistasosta.
Aivan niin - se, että nimesin juuri kaksi kappaletta, tarkoittaa etten ole koskaan kuullut yhtään useampaa. Vitutko minä niiden kaikkien biisien nimet ja sanat muistan?
Ja toki olen kuullut Minttu ja Ville-kappaleen. Onko se sitten Tervomaan alun perin esittämä? Olen aina luullut sitä joksikin ikivanhaksi peruslastenlauluksi josta on aina ollut kiljoona versiota.
Ja toki olen kuullut Minttu ja Ville-kappaleen. Onko se sitten Tervomaan alun perin esittämä?
On.
Outkast oikke hauska. Hjuva. Minä ei pistä raha semmose, kuiteska.
Ei kyllä minuunkaan radiopoppi iske. Ärsyttää kun radiosta pitää soittaa ne samat biisit päivästä toiseen. Iskelmä ja Groove on ne radiokanavat, joista olen tykännyt.
Peter Gabrielin "hittibiisit" ovat kyllä kuunneltavaa musiikkia vaikka kovin popbiisejä ovatkin, mutta eiväthän ne radiossa soi koskaan ja MTV:llä ehkä jos terroristit kaappaavat koko aseman ja iskevät "negeräpin" tilalle Peteriä (Peterin biisejä niiden arkistossa kyllä on videoiden kera ja ehkä joskus näissä 80's -haikailuissa on soiteltukin).
Iskelmä
Mitäh?! :shock: Soittaako ne sielläkin jotain muuta kuin tasapaksua tangohumppaa ja yli-imeliä rakkauslauluja?
Oon kuunnellu lähiaikoina Scandinavian Music Groupia, ja se on mun mielestä ihan hyvä.
Oon kuunnellu lähiaikoina Scandinavian Music Groupia, ja se on mun mielestä ihan hyvä.
Minä en ole kuullut kyseisen yhtyeen mutsiikkia. Näin kyllä sen ainoan naisjäsenen haastattelun jossain lehdessä.
Iskelmä
Mitäh?! :shock: Soittaako ne sielläkin jotain muuta kuin tasapaksua tangohumppaa ja yli-imeliä rakkauslauluja?
No kyllä ne välillä. Ja onhan tangohumppa sentään huumorilla otettavaa, toisin kuin ylimainstreamit radiorenkutukset.
[quote]Iskelmä
Mitäh?! :shock: Soittaako ne sielläkin jotain muuta kuin tasapaksua tangohumppaa ja yli-imeliä rakkauslauluja?[/quote]
No kyllä ne välillä. Ja onhan tangohumppa sentään huumorilla otettavaa, toisin kuin ylimainstreamit radiorenkutukset.
Nooh, kaipa tuo on totta. Radiorenkutukset minua ottaa ylettömän paljon päähän, mutta sitten taas iskelmät saavat minut unen partaalle.
Muuten Groove on huonontanut soittolistaansa. Siellä soi ennen jazz paljon useammin, mutta tässä yksi kerta kuulin sieltä semmosen räp kipaleen. Ne varmaan haluaa enemmän kuuntelijoita.
Siellä soi ennen jazz paljon useammin, mutta tässä yksi kerta kuulin sieltä semmosen räp kipaleen. Ne varmaan haluaa enemmän kuuntelijoita.
Eikös Palefacella oo oma ohjelma Groovella?
Ei kai?
Nooh, kaipa tuo on totta. Radiorenkutukset minua ottaa ylettömän paljon päähän, mutta sitten taas iskelmät saavat minut unen partaalle.
Muuten Groove on huonontanut soittolistaansa. Siellä soi ennen jazz paljon useammin, mutta tässä yksi kerta kuulin sieltä semmosen räp kipaleen. Ne varmaan haluaa enemmän kuuntelijoita.
Njoo, ei tuota iskelmääkään jaksa kyllä aina kuunnella. Groovea tuli kuunneltua mökillä kuopiossa kun se ei täällä peräkylillä kuulu. Harmittavaa kyllä kuulla että silloin muutaman päivän kuuntelulla nerokas systeemi on onnistuttu räpillä pilaamaan. Saisi kyllä silti tulla tänne Joensuuhun edes vähän piristämään tätä niin ankeaa radiovalikoimaa. Onneksi on oma valikoima ja puhelimessa musiikkisoitin, joten radioon ei tarvitse oikeastaan edes turvautua.
Ei kai?
On sillä. Lauantaisin taitaa tulla joskus 22:00 aikoihin. Soitetaan "burnereita" ym. omituisuuksia jotka ei oikein mun musamakuun välttämättä kolise, mutta kyllä sieltäkin helmiä löytyy.
Basement Jaxx: Good Luck on ihan kiva rallatus.
The Royal Teensin Short Shorts on paras biisi koskaan.
Who wears short shorts
We wear short shorts
They're such short shorts
We like short shorts
Who wears short shorts
We wear short shorts.
(repeat 2 more times)
Gimmeliltä ei sitten koskaan tullut sitä ns. vaikeaa 3. albumia.
Sehän on ilmestymässä lähiviikkoina.
Ai?!! Pahus, näin vain jotain juttua soolourille erkanemisesta ja olin hetken epätoivon vallassa.
Robbie Williamsin Swing When You're Winning on hyvä levy. Levy ei oikein oo listapoppia, mut esittäjä kuitenki.
Robbie Williamsin Swing When You're Winning on hyvä levy. Levy ei oikein oo listapoppia, mut esittäjä kuitenki.
Mulle tulee useasta Robbien biisistä mieleen John Lennon. Tai Robbien esittämästä, eipä taida sekään biisejään säveltää.
Ainakin World Partyssa vaikuttanut Karl Wallinger on säveltänyt Robbielle kipaleita, ja aikaisemman tuotantonsa perusteella Wallingerille vaikuttaisi olevan ylivoimaista olla aiheuttamatta Lennon-mielleyhtymiä.
Hanna Pakarinen rules, ok...eh?
Onko tää se nainen jolla on se semmonen afrokampaus?
Onko tää se nainen jolla on se semmonen afrokampaus?
On, mutta kyseinen nainen eli Lisa Kekaula (The Bellrays) on vain vieraileva vokalisti eikä kuulu Basement Jaxxiin.
Ylexin albumilistan nelosena tällä viikolla:
Lauri Tähkä & Elonkerjuu: Syntymähäjyt
Oon trendikäs ,,/
Tätä ei ehkä pitäisi myöntää, mutta SCISSOR SISTERSILLÄ on mielestäni kaksi aivan huippuviisua, eli taajaan soitetut levyn aloituskappaleet "Laura" ja "Take Your Mama", aivan huippukamaa!
Comfortably Numb -versiointia en sen sijaan voi sietää, muita biisejä en ole kuullut.
N.E.R.D. on aika kova kans, niistähän pari äijää on tuottanut mm. sen Justinin levyn (nimellä Neptunes)
Outkast oli kovaa valuuttaa rap-aikoina, mutta toi uus vaikuttaa vähän lällärikamalta :D
Outkast oli kova (ja on edelleen) aina Aqueminiin asti. Erit. Southernplyalisticadillac... on vieläkin aina silloin tällöin kuuntelussa, mahtavan letkeää kesämusaa.
Stankoniasta en pitäny, ja uusimmasta en oo kuullu kuin kaks listahittiä, eikä kauheasti innosta lisäkuunteluun. Mutta Hey ya on kiva biisi, vaikka soittivatkin sitä liiankin tiheään ja vaikka se on jo passe.
Coldplay on muuten aika hieno bändi. Viime sunnuntaina tuli Mtv:ltä sellanen top10-coldplay lista. Tykkäsin oikeastaan kaikista niistä biiseistä. Pitäis tutustua vähän tarkemmin bändiin.
Kesällä töissä radiota kuunnellessa tarttui sellainen kappale kuin Late Goodbye Poets of the Fallilta. Ihan mukava kappale, vaikka jotain siitä jäi uupumaan. Vähän ehkä junnaava. Bändin toinen radiosoitossa ollut biisi Lift olikin sitten aika mainio. Tämä Poets of the Fall on ilmeisesti suomalainen yhtye, joka on tehnyt musiikkia Max Payne 2 -peliin?
Kesällä töissä radiota kuunnellessa tarttui sellainen kappale kuin Late Goodbye Poets of the Fallilta. Ihan mukava kappale, vaikka jotain siitä jäi uupumaan. Vähän ehkä junnaava. Bändin toinen radiosoitossa ollut biisi Lift olikin sitten aika mainio. Tämä Poets of the Fall on ilmeisesti suomalainen yhtye, joka on tehnyt musiikkia Max Payne 2 -peliin?
No juuri tuo late goodbye soi Max Payne 2:n creditseissä. Siitä kului sitten varmaan puoli vuotta että radiot tajusivat sen biisin. Siinä vaiheessa sen olin kerennyt kuulla pelatessa jo ihan liian monesti.
Green Dayn American Idiot on listakakkosena!
Indica-yhtyeen "Ikuinen virta" -kappaleen alussa on kiva melodia, parikytä sekuntia.
joku sellanen kuiz Evanescense tai jotain sinnepäin on tehny aika simpsakoita hittejä...
Joo ja Lenni Lokinpoika on loistava!!!!
Green Dayn American Idiot on listakakkosena!
Kuulin Boulevard Of Broken Dreamsin tuolta uudelta levyltä. Olihan se erilaista kuin mitä bändi teki kymmenen vuotta sitten, mutta eipä tuo silti oikein innostanut. Oliko tuo edustava otos?
Tuo on levyn melodisemmasta päästä, hyvä biisi mun mielestä.
Robbie Williamsin Angels on kyllä loistava pop-biisi.
Joo tämä tunnusta ja menetä uskottavuutesi -ketju.
Beyoncé Knowlesin ja Jay-Z:n (?) hiphop-biisi Crazy in Love on ihan oikeasti mielestäni hyvin tehty ja tarttuva musta kappale modernia rytmimusaa.
:shock:
Mulle valkeni vasta pari päivää sitten, että kyseessä on kotimainen bändi! :shock: Itseasiassa ihmettelin että miks
ne ne esiintyy kympillä Tavastialla ja otin selvää. :)
Ne mitä radiosta on tulleet on olleet erittin kuunneltavia, miten lie
albumin laita?
Tämä on ollu varmaan Jenkkilässä joskus lista poppia, Kansas; Monolith. "AOR-Progea"? Tiukka hankinta; 1€
Maroon 5 -juttu oli ihan ok silloin kun se soi ekoja kertoja radiossa. Sattui just olemaan vanha kasetti/radio-walkman töissä silloin mukana ja se sai ihan hyvälle tuulelle, mutta nykyään vaihtuu kyllä kanava jos se soi radiossa. Autossa mulla soi aina Groove FM, joten sitä vaaraa ei juuri ole ;) Groovella soi aika usein letkeetä settiä, mutta on sielläkin huonot hetkensä.
Liekki ja Coldplay ovat ainakin hemmetin hyviä poppibändejä :lol: Mulla on kauhea coldplay-kausi nyt meneillään ja on pakko kuunnella sitä päivittäin. Kuulin muuten eilen yhden rallin tulevalta X&Y-levyltä. Kuullosti lähinnä joltain U2:lta. Ihan kauheeta kuraa :(
Snoopin uus levy vaikuttaa aika kivalta, ja Gwen Stefanin pari biisiä oli ihan kivan kuuloisia... :lol:
Snoopin uus levy vaikuttaa aika kivalta, ja Gwen Stefanin pari biisiä oli ihan kivan kuuloisia... :lol:
Apazuzun kanssa jouduimme kärsimään "Herra 47":n lista pop ja muista valinnoista. Nyt kun siitä olen päässyt olen iihhaaaan ulkona näistä kaikista (onneksi!) 8)