Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Pelle Miljoona

Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten (23 kommenttia)
Ostin Pellen uuven ja se on melkosen hyvä. En oo Pelleen koskaan pahemmin perehtyny, sanokaas nyt mitä levyjä pitäis ehottomasti hankkia? Aattelin että ekasta tuonne Moottoritiehen saattas olla semmonen kultakausi?

Discografia (paitsi kokoelmat ja parit Poptorin jutskat, jotka on uusia äänityksiä vanhoista biiseistä):

- Pelle Miljoona & N.U.S. (1978)
- Pelle Miljoona & 1980: Pelko ja viha (1979)
- Pelle Miljoona & 1980: Viimeinen Syksy (1979)
- Pelle Miljoona & 1980: Näyttämökuvia (live) (1980)
- Pelle Miljoona Oy: Moottoritie on kuuma (1980)
- Pelle Miljoona & Avoimet Ovet: Rakkaudesta elämään (1981)
- Pelle Miljoona Oy: Matkalla Tuntemattomaan (1981)
- Pelle Miljoona Oy: Radio Kebab (1982)
- Pelle Miljoona: Jos... (1984)
- Miljoonaliiga: Enkeltenkaupungissa... (1985)
- Pelle Miljoona & Linnunlaulu: Tule kotiin Johnny (1987)
- Pelle Miljoona & Linnunlaulu: Sadepäivän ihmisiä (1989)
- Pelle Miljoona: Rauhan aika (1990)
- Pelle Miljoona: Kaikki muuttuu (1992)
- Rockers: Si Si Live (1992)
- Pelle Miljoona & Rockers: ABC (1993)
- Pelle Miljoona & Rockers: OK! (1994)
- Pelle Miljoona & Rockers: Landella (1995)
- Pelle Miljoona & Rockers: Juuret (1996)
- Pelle Miljoona & Rockers: Kolmen tuulen pesä (1998)
- Pelle Miljoona & Rockers: Brooklyn - Dakar (1999)
- Pelle Miljoona & Rockers: Tee itselles elämä (2001)
- Pelle Miljoona & Ylivoima: Todistaja (2002)
- Pelle Miljoona & Rockers: Setä Samulin sirkus (2004)

+/- saldo : 0 |

Cup kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olenko mahdollisesti missannut jotain kun en minä ole Pelleä sen kummemmin kuunnellut...?

k.p.tikka-ri kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No minä jaksoin aikoinaan levyyn Jos... asti, Matkalla Tuntemattomaan saakka ne oli aivan huippuja ja senkun parani kerta kerralta... Sit tohon on lisättävä viel sinkut... Joo! Se se oli rock silloin joskus.... Viimeisen Syksyn kuuntelin tossa jokuaikasitten, kolas edelleen. Ei ne mitään progee oo, ne on ROCK ja se oli se juttu joskus... Taisin mainitakin, että kun Pelle taannoin oli tekussa, se kyllä kuulosti asioita kovasti ajatelleelta mieheltä. Sen lisäksi sitä kyllä suurinpiirtein palvottiin nuorempien toimesta....

Sami kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olenko mahdollisesti missannut jotain kun en minä ole Pelleä sen kummemmin kuunnellut...?

Olet ja et. Siskoni kuunteli aikanaan kyseistä PELLEÄ ja jouduin nuorena poikanana kuuntelemaan jampan tuotoksia. Lauluääni on aivan perseestä. Eli jos ajattelet jonkun jolla on hyvä ääni esim. Paul Rodgers, tai joku musta soul-laulaja, niin Pelle on täydellinen vastakohta. Sanoitukset on samaa sarjaa kuin "lauluääni". Mistään instrumentin käsittelystä ei viitsi edes sen tarkemmin mainita.

Se mitä olet menettänyt on hyvät naurut. Noin vuosi sitten lainasin kirjastosta kokoelman jota kuunnellessa sai vetää aivan hervottomia räkänauruja. Tuli mieleeni edesmenneen iso-isäni tulkinta biisistä Matkalla tuntemattomaan.

Suosittelen myös katsoa haastatteluja, kun niitä suinkin telkkarista tulee. Ulosannin selkeys on sellaista Remu tasoa. Eli kieli on suomienglantihesa.

Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Taisin kysyä suosituksia, en mielipiteitä...

Taisin kysyä suosituksia, en mielipiteitä...

Totta, mutta aihe on vaan liian herkullinen. :P

Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hah, meinasin kerran paskantaa housuihini, kun samoilin eräässä Hki:n seutuvilla olevassa luonnonpuistossa ja äkkiä eteen kurvaa maastopukuinen äijä sukset jalassa ja rastat heiluen. Noh, sehän oli Pelle itse. Niin ja silloin oli tosiaan talvi ja lunta maassa, jos joku sitä epäili..

EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pohjalla-kokoelma on suomi-rockin historiaa, tarttee olla joka kokoelmassa. En jumaloi Amerikkaa...

apazuzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0

JiiPee kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä "Moottoritie on kuuma" on Suomi-rockin todellisia klassikoita siinä missä Murheellisten laulujen maakin. Hieno biisi.

En ole Pellen tuotantoon tutustunut noiden wanhojen juttujen lisäksi langettaakseni "tuomiota" ukkelin urasta. Kaikki mitä
    olen Pelleltä kuullut on kuitenkin parempaa kuin suurin osa
    "sääli mua, autossani ei ole edes nastattomia talvirenkaita"-tavara mitä Suomipop-bändit suoltavat ulos tuosta lohduttomasta, räntäisestä, laskuhumalaisesta ja harmaasta murheen laaksostaan.

Astro kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo. Moottori tie on kuuma löytyy munkin levyhyllystä, orig. vinyyli. Sehän on melkein space rockia (kuuntele noisesuhinat kys. biisissä, + Andyn soolot myös toimii)!

Niin, Moottoritie on kuuma biisin yksi kohta on muistaakseni kopioutu Genesiksen Dancing with the Moonlit Knightista. Hmm... Eikös Genesiksen pitänyt edustaa sitä mitä vastaan Pelle taisteli, tai siis yhtä niistä asioista. :lol:

k.p.tikka-ri kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oho! Mielenkiintoisia mielipiteitä, etenkin Samilla. Mikäs se olikaan se sivistyssana, joka tarkoittaa osapuilleen tajunnan laajentamisen vastakohtaa...?
    Lueskelin tossa tota Muddy Watersin elämänkertaa, ja siinä oli tosta biisien tekemisestä esmes muutamia mielenkiintoisia juttuja, eli tuosta kopioimisesta...
    Luovuus, olen kuullut tästä käsitteestä sellaisen määritelmän, että se on vanhojen elementtien uudelleenjärjestämistä. Et sillei.
    Pellen jutuista toi Avoimet Ovet oli kans mielenkiintoinen, sehän oli jotain muuta siihenaikaan...

Lazer kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Moottoritie on kuuma olisi loistobiisi, jos tempo olisi hieman rivakampi. Levyllä on mielestäni parempiakin kappaleita. Vaikka kaksi seuraavaa.

Pekka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin, Moottoritie on kuuma biisin yksi kohta on muistaakseni kopioutu Genesiksen Dancing with the Moonlit Knightista. Hmm... Eikös Genesiksen pitänyt edustaa sitä mitä vastaan Pelle taisteli, tai siis yhtä niistä asioista. :lol:

Biisin säveltäjä Ari Taskinen oli ihan progemiehiä, sooloprojektinsa Treshold oli ihan sitä ihteään.

Aika vähän olen Pelleä kuunnellut, mutta tykkään monista biiseistä. Jos ajattelee varsinkin varhaisia tuotoksia teknisistä näkökulmista, niin eihän niistä voi silloin tykätä. Mutta eipä se ole musiikissa ainakaan minulle koskaan ollut se tärkein juttu.

EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kaikki mitä
    olen Pelleltä kuullut on kuitenkin parempaa kuin suurin osa
    "sääli mua, autossani ei ole edes nastattomia talvirenkaita"-tavara mitä Suomipop-bändit suoltavat ulos tuosta lohduttomasta, räntäisestä, laskuhumalaisesta ja harmaasta murheen laaksostaan.

LOL
    pysynkin poissa talvella seiltä.. :lol:

Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Matkalla tuntemattomaan -levyä tuli joskus pyöriteltyä ja se hipoi taiderokkia. Hyvältä kuulosti. Sen jälkeiset ovat herättäneet lähinnä kauhua, ja pari sunnuntaita takaperin Kalliossa soittamansa ilmaiskeikka oli todella tuskallista kuultavaa. Yleensä olen Samin kanssa täysin eri mieltä laulajien laadukkuudesta mutta kun Pelle heitti sinne tänne irtosäkeistöjä Bob Marleyn biiseistä niin miehen ennätyksellisen epävireinen raakkuminen tuntui silkalta häväistykseltä.

Se on toki myönnettävä, että Pellen rastat näyttivät eilen todella vakuuttavilta uima-altaassa lilluessaan.

EberkJuho kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pienempänä tykkäsin pellestä kovastikin, varsinkin niistä alkuaikojen punkimmista viisuista, ja muutamasta myöhemmästäkin.
    Pitäis varmaan välillä kuunnellakin.

Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuli hankittua muutama Pelle lisää.

N.U.S. on vielä melkosen punkkia (tms), mutta noi muut (Moottoritie on kuuma, Rakkaudesta elämään ja Matkalla tuntemattomaan) oli jo jotain muuta. Taskisen syntikat elävöittää kivasti. Ja pikkasen oli jo reggaetakin ainaski Rakkaudesta elämään -levyllä. Tuolla uuvella levyllähän reggaeta oli rutkastikin. Pelko ja viha + Viimeinen syksy pitää ainaskin vielä haalia, ehkä muitakin.

Astro kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sääli vaan, että Pelle on niin helvetin huono laulaja, tosin tunteellahan se kyllä vetää.

Lerxst kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    :shock:

boredom99 kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onhan Pöllö aika hupaisa ukko, mutta kun tuli nuoruudessa diggailtua niin kyllähän niitä vanhoja vieläkin kuuntelee... Pohjalla-kokoelma on pakkohankinta (eikä vähiten Sehr Schnellin
    ja Se:n takia), samoin kannattaa hankkia Pellen stoori (78-82) -kokoelma, jossa on paljon klassisia sinkkubiisejäkin mukana, vaikka jostain syystä Varjo seuraa onneain -ep:n kolme muuta biisiä jäi väliin, ne löytyvät vain Nämä päivät, nämä yöt -kokoelmalta, jota ei cd:lle ole vielä saatu.

Myöhempiä juttuja en sitten olekaan ihmeemmin jaksanut seurata...

Varsinaisista levyistä paras lienee Viimeinen syksy, mutta myös Rakkaudesta elämään on yllättävän hyvä.

EsaJii kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pelle 50 bileistä
    http://www.tuija.tv/pelle/index.html

Hezzu kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vuojena 1982 Radio Kebab on aika progee, vähä ku Talking Heads, Wire tai 80-luvun King Crimson...