Moi anonyymi! » Login | Social login | Uusi käyttäjä

Rushin albumit

Aranwe kirjoitti noin 22 vuotta sitten (300 kommenttia)
Tuolla wigu-osastolla tulikin jo Rushista puhetta, mutta siirretään nyt tänne uuteen threadiin selkeyden vuoksi. Debyyttilevyn huonona pitäminen ei perustelujai kaivanne, mutta useimmiten mielipiteitä jakavat Fly By Night ja Caress Of Steel, sekä uudemmasta tuotannosta juuri tuorein Vapor Trails ja Presto. Itse olen sen verran Rush-fani, että ainoastaan debyyttilevy ei soittimessani viihdy. Kaikki muut kyllä kuulostavat mainioilta.

Tuoreemmasta tuotannosta heikoimpana pidän Prestoa ja Test For Echoa. Parhaiten mieltä nostattavat kuitenkin maanmainio Signals, menevä Counterparts, hittilevy 2112 ja Permanent Waves. Livepuolelta Exit... Stage Left on suosikki. Closer To The Heart on kyllä melko ärsyttävä biisi kieltämättä, mutten kovin korkealle arvosta Prestolta löytyvää kivi-paperi-sakset-biisiäkään. (olikohan se Hand Over Fist?).

Sen verran vielä, että kun ensimmäistä kertaa käytin Internettiä joskus vuonna -96 oli Altavistan jälkeen ensimmäinen sivu minne päädyin, joku Rushille omistettu fanisivu.

+/- saldo : 0 |

    Sunkka kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, se eka levy ei oikein iske, huono rumpali... Fly by nightilla on jo heti ihan eri meininki. Tosin tuon alkuvaiheen levyistä eniten soi 2112 joka sekään nyt ei niin paljoa. All the World's a Stage on hyvä ja energinen live.

    "Kakkoskaudella" onkin sitten kovia levyjä, esim huippulevy Moving Pictures jossa on kaikkien aikojen kovin biisi Tom Sawyer! Tosin koko päivän soi eilen mielessä Circumstances joka on tosi progea ja kova rokki samalla. Ei sovi unohtaa Natural Sciencea, Red Barchettaa, YYZ:aa ja vaikka kuinka montaa tämän kauden kovaa juttua. MiniMoog määrää! Kausi päättyi hienoon konserttilevyyn "Exit...Stage Left". Pois olisin jättänyt mm. Jacob's Ladderin.

    "Kasari-Rush" olikin sitten taas omalla tavallaan hieno kausi. Signalssilla on monta hienoa biisiä (Subdivisions & Analog Kid), Distant EW on soundeiltaa vähän vieras mutta Power Windows ja Hold Your Fire ovat kasarimeininkiä parhaimmillaan! Voi luoja minkälaisia kaikuja ja efektilaitteita! Luukutapa niitä subbarin kera niin kyllä jytää! Ja kauden päättää tuhti "A Show of Hands"-live. Mystic Rhythms ja Big Money olisivat mm. voineet jäädä tekemättäkin...

    Seuraavalla kaudella Presto oli aluksi hyvä mutta laimeni aika nopeasti enkä sitä kauaa kuunnellut innoissani. Eivätkä Roll the Bones ja Counterpartskaan hurjan kiivaita tunteita herätä. Test for Echo on ihan hyvä mutta täynnä yksinkertaisia laulelmia jotka nyt eivät hirveästi innosta. Noilta levyiltä olisi helppo kerätä esimerkkejä huonoista biiseitä mutta kauden päättänyt konsertti-tripla "Different Stages" toisaalta tuo juuri tämän kauden biiseihin eniten eloa, esim. Animate ja Stick it out rokkaavat livella ihan eri tavalla kuin levyllä... Ja muistakin vanhoista biiseistä on livellä tosi kovat versiot.

    Ja Vapor Trails oli taas kova pala tutustua mutta nyt se kuulostaa jo erinomaiselta.

    Jake kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Roll The Bones on kova. En sano tätä sen takia että perinteisesti olen aina erimieltä muiden kanssa vaan siksi että ko. levyn kuuleminen käänsi musiikinkuunteluni kirkonpolttomusiikista asiallisempaan suuntaan. No ei nyt sentään, mutta Roll The Bones oli ensimmäinen "pliisumpi" levy, josta innostuin kun levysoittimeni sorvasi vielä Sepulturaa ja Kreatoria ja kaikkea muuta metallikuraa.

    Että tällainen synkkä menneisyys, pystyykö joku pistämään vielä paremmaksi (huonommaksi)? :D

    Aranwe kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Levysoittimessani soi joskus 90-luvun alkupuolella vielä mm. Running Wild, Kreator, Helloween ja Udo. Metalliliitossa kuulin Dream Theateria ja miellyin hieman oudompiin tahtilajeihin. Sitten käteeni iskettiinkin Rushin Hold Your Fire. Alkuyökkäilyn jälkeen se alkoikin kuulostaa hyvältä ja seuraavaksi käteeni osui Yesin 4 cd:n boksi, josta Heart Of The Sunrise yhtäkkiä veikin mukanaan. Loppu onkin historiaa.

    Kaikkea on siis kuunneltu, mutta Rush varsinaisesti oli ensimmäinen "kevyempi" bändi, mikä sattui meikäläiseen kolahtamaan.

    Hezzu kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ennen Rushia tais kovin juttu olla Level 42 :P

    Kyllä ne A Farewell To Kings ja Hemispheres on ne rakkaimmat Rush-levyt, niitä sitä tuli sillon aikonaan kuunneltua meleko ahkerasti. Niin ja Grace Under Pressuren a-puolesta tykkään kovasti.

    Vähimmälle kuuntelulle on jääneet eka ja Presto ja nyt tää uusin, jonka oon kuunnellu ehkä kolme kertaa.

    Sunkka kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Juuri siellä viimeisimmässä Colossus-illassa (Rush-tribuutti) juteltiin Agenessin basistin Upin kanssa Mark Kingistä (Level42) joka on sekä kova basisti että laulaa samalla aika hyvin. Bassonsoitto ja laulaminen samaan aikaan on aika vaikeeta, Geddy sen osaa ja Mark mutta samaan kategoriaan ei kyllä nyt lasketa Lemmyä koska Lemmy rämpyttää eikä näppäile...
    Hezzu, on mullakin Physical Presence, se konserttilevy Level42:lta. Se on kova levy.

    Anna sille Vapor Trailsille vielä mahdollisuus...

    Ja tuosta metallisesta historiasta, joka monella täällä tuntuu olevan: poikkeus vahvistaa säännön, minä kuuntelin ensin Rushia ennenkuin mitään metalleja. Metallicat ja Samowaarit tulivat vasta myöhemmin soittimeen...

    Hezzu kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Level 42:n neljä ekaa levyä on edelleen hyllysä.

    Minäki lukeudun niihin poikkeuksiin metallin suhteen, oikeestaan Rush oli mulle se eka hevibändi! Siittä meni vielä pitkään ennenku tutustuin ees Heeppiin, Purpleen ja Sabbathiin. Kasarihevit ja muu raskaampi metalli ei kuulunu mun teiniyteen, eikä ne kuulu mun levysoittimeen vieläkään :P

    Janus kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nämä Rushit ovat soineet eniten: Hemispheres, Permanent Waves, Moving Pictures, Grace Under Pressure, Counterparts. Presto on häntäpäästä ja uutta levyä en ole hankkinut. 85-87 –kauden levyjen soundit eivät ole oikein minun mieleeni. Minusta taas Big Money on Power Windowsin paras biisi.

    Joo, kyllähän sitä tuli aikoinaan kaikenlaista kuunneltua, Level 42 soi minunkin soittimessani. Miltähän se nyt kuulostaisi kun ei ole vuosiin kuullut. Peukkubasso ainakin ankkuroi musan tukevasti 80-luvulle. Raskaampi osasto (valikoidusti) alkoi kiinnostamaan vasta myöhemmin mutta nykyäänkin se on minulla aika marginaalissa.

    Kcrimso kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minun ylivoimaiset Rush-suosikkini ovat Moving Pictures ja Permanent Waves, jostain syystä olen mieltynyt myös Roll The Bonesiin. DIfferen Stages on hieno livelevy. Hemispheresia vanhemmasta Rushista en juurikaan välitä. Myös uusin Vapor Trails on kuivimpia levytyksiä mitä maa päällään kantaa :P

    Minullakaan ei ole hevi-menneisyyttä jollei alle 10-vuotiaana kuunneltuja Twisted Sisterin levyjä lasketa :D

    Viukkis kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Se ei ole mies eikä mikään jolla ei ole hevimenneisyyttä :D

    Mutta Rushista: eka on kamala ja turha, Fly by Night on parannus soitannollisesti mutta ei juuri sävellyksellisesti saati tekstillisesti. Caress of Steel ei ole oikeastaan hassumpi, Fountain of Lamneth miellyttää. 2112 on yliarvostettu ja huono. All the World's a Stage on mainio, energinen livepläjäys jonka ansiosta noita alkupään studioalbumeita ei tarvitse ikinä kuunnella paitsi ehkä vähän Caress of Steeliä. A Farewell to Kingsillä on loistava Xanadu, mutta muuten levy on aikamoisen tylsä. Hemispheresistä alkaa Rushin voittokulku joka lopahtaa sitten ehkäpä vasta Hold Your Firen myötä. 80-luvun Rush on aliarvostettua. Remasterisarjan jälkeisistä tunnen vain Preston joka on ihan onnistunut rokkilevy aikuiseen makuun ja ansaitsee paikkansa hyllyssä.

    jusu kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Rush on saanut tunnustusta kun valitaan Canadian music industry hall of fameen ensi helmikuussa 30 vuoden urasta.:D

    Sunkka kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuossa onkin jujuna se, että tuohon osastoon ei yleensä muusikoita valita, vain tuottajia ja levymoguleita. Eli sikäli se on kyllä aika tunnustus, ei vain myöhäinen herääminen... Mutta milloinkahan saataisiin Rush sinne Rock&Roll Hall of Fameen? Ei taida näytöt vielä riittää? ;)

    MelancholyMan kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eipä tule juurikaan Rushia enää kuunneltua. Hyllyssä on Moving Pictures, Hemispheres ja Different Stages -live, näistä ensimmäinen on soinut useimmiten.

    Aranwe kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tajusinpa tuossa, että enpäs ole Rushia kuunnellut moneen kuukauteen. Hyllystä löytyy kyllä kaikki studiolevyt ja livelevyt, sekä pari bootleggia. Kokoelmia en ole viitsinyt hankkia ja niitä harvinaisempia julkaisujahan ei tahdo mistään edes löytää. Pitääpä korjata asiaa ja laittaa heti Rush pauhaamaan stereoihin.

    Heikkikerkkanen kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    mie tykkään Rushissa juuri niistä levyistä mistä muutkin tykkäävät elikkä Hemispheres, Permanent Waves ja Moving Pictures. Muut eivät hirveästi sytytä, vaikka monilla levyillä yksittäisiä hyviä kipaleita onkin. Esimerkiksi kakalla Counterpartsilla on sikahyvä Animate ja silleen.


    Janus kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Esimerkiksi kakalla Counterpartsilla on sikahyvä Animate ja silleen.

    Minusta Counterparts on parasta mitä Rush on saanut aikaan sitten vuoden 1984.

    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Omat suosikkini ovat Moving Pictures ja Power Windows. Kummallakaan levyllä ei ole yhtään huonoa tai edes keskinkertaista biisiä...kaikki timatteja.

    Ja sille yhdelle veikolle tiedoksi, että "Mystic Rhythms" on yksi suosikkibiisejäni kautta aikojen. Kun tuota biisiä kuuntelee pimeässä huoneessa yksin kunnon high end-laitteilla (ja tietysti luvalla äänenvoimakkuudella), on kokemus jotain sanoinkuvaamatonta. Bändin yhteensoitto kertosäkeen aikana on maagista ja minimalistisen sähköinen "soolo-osio" kutittelee selkäpiitä.


    CosmicJazz kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Parhaat levyt ovat A Farewell to Kings-Moving Pictures. Kolme ensimmäistä eivät juuri innosta. 2112 on aika hauska, mutta yliarvostettu. Signals ja Grace Under Pressure ovat kyllä hyviä, mutta Moving Picturesin jälkeen jotenkin tasapaksuja. Jos ne olisi jonkun toisen bändin levyjä tykkäisin varmaan enemmän. Power Windows-Presto eivät ole minun makuuni. Roll the Bones oli ensimmäinen levy minkä ostin, se on vähän tärkeämpi vain sen takia. Counterparts oli loistava, paljon erittäin hyviä biisejä. Test for Echo ei ole ihan samaa tasoa, mutta ookoo kuitenkin. The jury is still out for Vapor Trails... jotenkin ehkä tuoreemman oloinen ja mielenkiintoisempi erilaisuutensa takia.

    Paras live: Different Stages

    Parhaat biisit: Jacob's Ladder, Tom Sawyer

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja sille yhdelle veikolle tiedoksi, että "Mystic Rhythms" on yksi suosikkibiisejäni kautta aikojen. Kun tuota biisiä kuuntelee pimeässä huoneessa yksin kunnon high end-laitteilla (ja tietysti luvalla äänenvoimakkuudella), on kokemus jotain sanoinkuvaamatonta. Bändin yhteensoitto kertosäkeen aikana on maagista ja minimalistisen sähköinen "soolo-osio" kutittelee selkäpiitä.

    Ohhoh...täytyypä kuunnella tuo jahka pääsen kotiin.

    Hande kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Rush on yksi mieliyhtyeistäni. Kolme parasta albumia ovat: Moving Pictures, Signals ja Permanent Waves. Myös Test for Echo on viihtynyt levysoittimissani paljon vuosien varrella.
    Heikot lenkit - jos sellaisia nyt täytyy pakosti löytää - ovat Presto (Super Conductor, Hand Over Fist -kappaleet etenkin) ja Caress of Steel.



    Pekka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pitipä sitten tulla tutustumaan tähänkin palstaan, no ei se mitään... Rushia on tullut kuunneltua viimeaikoina aika paljon, vaikka ei se enää ole niin kova juttu kuin silloin teininä. Johdattipa vielä progen maailmaankin, halusin tai en. Enkä vieläkään ole päässyt kokonaan irti!:)
    Caress Of Steel on ehkäpä suosikkilevyni, koska se oli ensimmäinen ostamani. "Bacchus Plateau" on hieno biisi, Rush soittaa poppia!

    apazuzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllähän a farewell to kings ja hemispheres on ne parhaat jo rumputyöskentelyn takiakin ja muutenkin biiseissä poweria.80-90 luku ei kiinnosta kyllä pätkääkään.

    Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kuuntelin Hemispheresiä tässä eräs päivä ja vaikka B-puoli onkin silkkaa asiaa alusta loppuun, niin herranen aika kuinka se Cygnus X-1 Book II onkaan työ ja tuska kuunnella läpi. En minä ala jos 18-minuuttisessa biisissä on osapuilleen kaksi hyvää riffiä tai melodiaa (paitsi ehkä silloin jos siinä soitetaan vain niitä). Sanoisin kyllä, että ainakin päätös siirtyä lyhyempiin biiseihin oli täysin aiheellinen.

    Sunkka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minä olen taas tauon jälkeen kuunnellut Hemispheresiä kun nyt hankin viimein stereot työhuoneeseenkin... On se minusta kokonaisuutena aika mahtipontinen ja upea levy. Yksi kaikkien aikojen Rush-suosikeistani on ollut Circumstances ja kyllähän se rokkaa progesti ja kovasti :) Ei se Gygnus X-1 (book II) mikään huono kipale minusta ole...

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä se Farewell To Kingsin Cygnus X-1 on paljon kamalampi biisi...

    CosmicJazz kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Cygnus X-1 book one on mun mielestä aikamoisen loistava. Se ON kamala, mutta silleen hyvällä tavalla kamala! ;)

    apazuzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä se Farewell To Kingsin Cygnus X-1 on paljon kamalampi biisi...


    Tämä on jo vähän vanha juttu mutta pakko saada sanoa oma kommentti asiaan.
    Tämä kyseinen biisi herätti kiinnostukseni tätä bändiä kohtaan
    aikaisemmin kuulemani 80-luvun sonta bändiltä ainoastaan kuvotti minua,mutta kun tämän kuulin niin se kyllä muutti käsitystä bändistä.:)

    Aranwe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    apazuzu, veit jalat suustani! Itsellä kävi täsmälleen samoin. 80-luvun kama ei napannut, mutta juuri tuo biisi sai korvani aukeamaan.

    Sunkka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minulle kävi sikäli onnellisesti, että tutustuin Rushiin Exit...Stage Leftin kautta, ensin Tom Sawyer ja sitten YYZ. Voisiko enää klassisemmista biiseistä alottaa? ;) Vuosi oli jotain 86 joten uudempaakin kamaa olisi ollut olemassa...

    Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ensimmäinen minun kuulemani Rush-biisi taisi olla joskus yläasteella Headbanger's Ballissa tullut Tom Sawyerin Exit: Stage Left -versio. Oli kova juttu. Ja onhan tuo nimenomainen biisi ja tuo nimenomainen liveplatta edelleen Rushia parhaimmillaan.

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hankin tuossa joku aika sitten Different Stages -liven. Geddyhän kykenee laulamaan edelleen korkealtakin…oma lukunsa on tietysti samasta paketista löytyvä live vuodelta 1978. Heti perään kuunneltuna se toi jännää kontrastia, Geddyn laulutyyli on nykyään aika hillitty siihen verrattuna. :)

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En ole vieläkään vuosien jälkeen pystynyt kuuntelemaan toistamiseen tuota 1978 liveä. Hirvittävää menoa.

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Noh noh, kyllähän joku By-Tor and the Snow Dog saattaa ollakin aika hirvittävää, mutta onhan siellä myös esim. Xanadu.

    Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mie diggaan sitä kolmos-CD:tä. Vanha Rush toimii minusta livenä kuin tauti vaikka siihenastiset studiolevyt eivät hirveästi vakuutakaan. A Farewell to Kingsin biisit saavat ihan uutta eloa, etenkin Xanadu on aivan huikaiseva.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo taudista minäkin puhuisin... :D

    Borges kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mielestäni ykköscd:en 2112- versio jaksaa vakuuttaa. Kovalla tenholla jaksaa äijät vielä nykyisinkin paahtaa vanhoja klassikoita. Alkuperäistäkin versiota kuuntelisin mieluummin, jos siinä olisi samankaltainen panssarivaunu-tuotanto kuten Different stagesilla (..mikä on tietenkin kohtuuton vaatimus)

    CosmicJazz kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä mun mielestä se Different Stagesin kolmoslevy toimii. Hyvät soundit, ja bändi vetää hyvällä 70's meiningillä vanhoja (silloin tuoreita) biisejä. Kiva kuulla esim. Cinderella Man ja Cygnus X-1 livenä! :)

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    http://www.prorec.com/prorec/articles.nsf/articles/8A133F52D0FD71AB86256C2E005DAF1C

    Mitä sanovat tähän Vapor Trailsin omistajat?

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Asiaahan mies puhuu. Juuri levyn tasapaksu "kaikki täysillä kokoajan"-tuotanto on aiheuttanut sen, että minä en ole jaksanut edes tutustua kunnolla levyyn vaikka se tuolla hyllyssä makaa. Toisaalta eipä ne biisit sinällänsäkään kovin huikeilta vaikuta.

    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Laitoin juuri Vapor Trailsin soimaan, kun levy on maannut hyllyssä ikuisuuden, eikä sitä juurikaan ole tullut kuunneltua. Mitään ei luonnollisestikaan ole jäänyt levyn sisällöstä mieleen, eikä tunnu jäävän nytkään.

    Aranwe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minähän se tuo anonyymi olin. Taas muistettiin katsoa ollaanko sitä kirjautuneena vai ei.

    Boogie kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    . Toisaalta eipä ne biisit sinällänsäkään kovin huikeilta vaikuta.


    Eivätkä vaikuta edelleenkään! Toista vuotta ilmestymisestä ja ei ole vieläkään auennut, sanon tämän suoraan mutta kyseessä on ehkä ainut Rush-pettymys ikinä.Jööti mikä jööti.:(

    harmaa kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Janus kirjoitti 18/7/2003 klo 12:37: http://www.prorec.com/prorec/articles.nsf/articles/8A133F52D0FD71AB86256C2E005DAF1C

    Mitä sanovat tähän Vapor Trailsin omistajat?


    Uin taas kerran vastavirtaan ja heitän eriävän mielipiteen.

    Vapor Trails on loistava Rush-levy. Ja itselleni Vapor Trails aukeni vasta Rush in Rio -liven jälkeen; siellä on livenä joitakin Vapor Trails -biisejä.

    Alussa (ensimmäiset kymmenkunta kuuntelukertaa) Vapor Trails oli hirvittävä pettymys ja mielessäni jo olin hautaamassa suosikkibändiäni Rushia, jota olen kuunnellut puolet eliniästäni eli 14 vuotta.

    Tuohon äänitystekniseen artikkeliin en osaa sanoa juuta enkä jaata. Saattaa olla asiaa, tai sitten ei. Itse kuuntelen musiikkia korvillani ja parhaimmillaan ennakkoluulottomasti. En koskaan mittasignaalikäppyröiden kautta.

    Tässä ketjussa haukuttu Presto on eräs kaikkien aikojen suosikkilevyistäni. Sen miksaus ja soundi on kyllä minunkin korvissani uniikki. Vaan niin on levykin. Ja sanoitusten teemat kattavat metafysiikan, itsemurhan, kaupallisen populaarimusiikin sekä environmentalismin. Pelkkää orkkua.

    terveisin: harmaa

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    harmaa kirjoitti 26/12/2003 klo 00:19:

    Tuohon äänitystekniseen artikkeliin en osaa sanoa juuta enkä jaata. Saattaa olla asiaa, tai sitten ei. Itse kuuntelen musiikkia korvillani ja parhaimmillaan ennakkoluulottomasti. En koskaan mittasignaalikäppyröiden kautta.



    No kyllä minäkin Vapor Trailsin soundien hirvittävyyden ihan omilla korvillani havaitsin.

    Sami kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei ole Vapor Trails hyvä levy, ei. Kun ei ole ideoita niin ei ole,,,

    Boogie kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tässä ketjussa haukuttu Presto on eräs kaikkien aikojen suosikkilevyistäni. Sen miksaus ja soundi on kyllä minunkin korvissani uniikki. Vaan niin on levykin. Ja sanoitusten teemat kattavat metafysiikan, itsemurhan, kaupallisen populaarimusiikin sekä environmentalismin. Pelkkää orkkua.

    terveisin: harmaa


    Samaa mieltä! Presto ON loistava. Kun levy julkaistiin Euroopassa loppuvuodesta-89 en voinut kuunnella levyä aikoihin koska ostohetki sijoittui samoihin aikoihin kun isäni kuoli.Viime vuosina kun olen sitä aktiivisemmin kuunnelut voin sanoa että levy sijoituu sinne ihan kärjen tuntumaan Rushin historiassa.

    edit: quote kuntoon\n[Muokattu 29/12/2003 / Hezzu]

    Janus kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuohon äänitystekniseen artikkeliin en osaa sanoa juuta enkä jaata. Saattaa olla asiaa, tai sitten ei. Itse kuuntelen musiikkia korvillani ja parhaimmillaan ennakkoluulottomasti. En koskaan mittasignaalikäppyröiden kautta.

    No tuossahan vaan vahvistettiin käyrien avulla se minkä korvat jo kuulivatkin. Olen kyllä kuullut muualtakin, että korvat väsyvät tuota levyä kuunnellessa.

    TangerineDreamer kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mielestäni Vapor Trails on kakkaa ihan millä asteikolla tahansa ja Rushin omalla asteikolla oikeaa Überkakkaa. "Presto" on Rushin viimeinen hyvä albumi ja vaikka senkin jälkeen on joitakin hyviä biisejä tullutkin, on kulta-aika auttamatta ohi. Onneksi herrat ehtivät tehdä niin perhanan monta hyvää albumia, että kuunneltavaa silti riittää.


    Boogie kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    TangerineDreamer kirjoitti 29/12/2003 klo 21:41: Mielestäni Vapor Trails on kakkaa ihan millä asteikolla tahansa ja Rushin omalla asteikolla oikeaa Überkakkaa. "Presto" on Rushin viimeinen hyvä albumi ja vaikka senkin jälkeen on joitakin hyviä biisejä tullutkin, on kulta-aika auttamatta ohi. Onneksi herrat ehtivät tehdä niin perhanan monta hyvää albumia, että kuunneltavaa silti riittää.


    Jaa-a mitähän tuohon sanoisi? Roll the Bones oli vielä erittäin hyvä ja Counterpartsiltakin löytyi vielä monta hyvää biisiä, sensiaan Vapor Trails oli rehellinen pettymys, myönnettäköön.Rush In Riolla(nimenomaan DVD) Bändi tulee ja valloitaa sille kuuluvat alueet hienosti takaisin, ja niin kuin jotkut aiemmat keskusteliatkin ovat asian huomanneet myösen Trailsin biisit toimivat huomattavan paremmin livenä(E.g. Earthshine toimii todella hyvin ja varsinkin One Little Victoryn väkinäiseltä kuulostava hoenta on häivytetty taidokkaasti muiden soittimien alle, taidolla tottakai) Ei Rushin taru tällä eväällä toivottavasti pääty vieläkään.:P

    Hezzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyll Counterparts ja Test For Echo on selvästi parempii ku Presto ja Roll The Bones. Niin kerta.

    Janus kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Presto ja Roll The Bones ovat toteutukseltaan latteita. Olinkin jo tuossa vaiheessa valmis sanomaan hyvästit bändille. Yllätys oli melkoineen vuonna 1993 kun kuulin radiosta Animaten. Voiko tämä olla totta? Aivan kuin bändi olisi saanut jostain piristysruiskeen. Äkkiä kauppaan hakemaan Counterparts. Ilokseni totesin levyn olevan vahva kokonaisuus, kärkipään Rush-levyjä. Poissa olivat kahden edellisen levyn kakkasoundit. Test For Echo olikin sitten taas laimeampi tapaus.

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minustakin Presto on aika surkea tapaus. Nimen omaan soudimaailma on todella ankea. Eikä niissä biiseissäkään kummempia neronleimauksia kuulla.

    Kai kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Presto oli ensikuulemalla melko mitäänsanomaton, mutta minulle se on osoittautunut yhdeksi Rushin kestävämmistä ja tasaisimmista levyistä. Selvästi heikompi kuin välittömät edeltäjänsä mutta hyvä silti. Roll the Bonesilla on muutama erinomainen kappale, mutta loppua kohti se heikkenee huomattavasti. Ehkä Rupert Hinen tuotanto ei täysin sopinut Rushin tarkoituksiin (mieshän kieltäytyi jo kerran 80-luvun alussa tuottamasta yhtyettä): tietyt soundit ovat väärällä lailla siloteltuja, ja Prestolla yhtye ei tunnu saavan kappaleista kuten "Super Conductor" kaikkea irti. Levyltä puuttuu paikoin puristusta, joskin Roll the Bonesilla sitä on enemmän.

    Kumpikin levy on minulle kuitenkin mieluisampi kuin Counterparts, jossa yhtye taantui paikoin takaisin tylsiin heavymaneereihinsa ja levytti pari uransa huonointa biisiä. Peter Collins oli sentään tuottanut yhtyeen parhaat levyt, mutta mies oli välivuosina mennyt tuhoamaan korvansa ja sitten vielä otti äänittäjäksi Kevin Shirleyn, jonka äänimaailmoista en ole koskaan pahemmin pitänyt. Oli levyllä pari erittäin hyvääkin kappaletta, mutta suuri pettymys se oli.

    Ehkä Test for Echo olikin parempi juuri sen takia, että nyt tiesi, ettei yhtyeeltä voi tätä enempää odottaa. Monipuolisempi se oli myös, mutta kunnian päivät olivat siinä vaiheessa auttamatta ohi. Muut yhtyeet ovat sen jälkeen ajaneet mielenkiinnossani Rushin ohi. 80-luku oli yhtyeen luova huippukohta, muu tuotanto on sillisalaattia, ja siihen minä tyydyn.

    Janus kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Juuri tuo hevimpi ote ilahduttaa Counterpartsilla, maneereja tai ei. Muutokseen vaikutti osaltaan varmasti sekin, että tuossa välissä soundi-ihanteet olivat grungen ja altsurokin nousun myötä muuttuneet maanläheisemmiksi.

    Kai kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Janus kirjoitti 30/12/2003 klo 13:50: Muutokseen vaikutti osaltaan varmasti sekin, että tuossa välissä soundi-ihanteet olivat grungen ja altsurokin nousun myötä muuttuneet maanläheisemmiksi.


    Totta. Rush on loppujen lopuksi seurannut lähes koko uransa ajan musiikillisia trendejä aika tarkkaan - olkoonkin, että ovat aina sulauttaneet kaapimansa vaikutteet osaksi omaa soundiaan eivätkä yrittäneet muuttua joksikin muuksi.


    Boogie kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Peter Collins oli sentään tuottanut yhtyeen parhaat levyt, mutta mies oli välivuosina mennyt tuhoamaan korvansa ja sitten vielä otti äänittäjäksi Kevin Shirleyn, jonka äänimaailmoista en ole koskaan pahemmin pitänyt. Oli levyllä pari erittäin hyvääkin kappaletta, mutta suuri pettymys se oli.


    Ai joku pitää Peter Collinsia Rushin parhaana tuottajana.Itse en puhuisi että olisi herra kuitenkaan parhaat tulokset tuottanut, ykköspallilla kun istuu aina ja ikuisesti herra nimeltä TERRY BROWN!!(mielipidekysymys, puhdas);)

    Sami kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä Rushin kultakausi alkoi A Farawell To Kingsistä ja päättyi Hold Your Fireen. Presto on ihan Ok levy ja selkeästi parempi kuin Counterparts, joka oli ilmestyessään paha pettymys. Heviriffittely "terveisiä perseestä"-Marshall soundilla oli masentavaa. Positiivisenä on jäänyt mieleen instrumentaali "Leave that thing alone", mutta biisit ja soundi maailma ei iskeny. Nykyään tulee kuunneltua joskus. Ehkä ilmestymisen aikoihin huipussaan ollut grunge-viha vaikutti pettymykseen. Mitä tulee Test For Echoon, niin se on viety jo vuosia sitten divariin...

    rushisti kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aloin kuunnella Rushia vuonna 1983, ensimmäisenä Signals ja Exit Stage Left. Tässäpä studiolevyjen Top 5 tällä hetkellä (ei järjestyksessä)

    Moving Pictures
    Signals
    Hemisheres
    Vapor Trails (yllättäen!)
    Permanent Waves

    Bubbling under:
    Grace Under Pressure
    Power Windows

    Mutta niin kai se herkästi menee, että sen aikakauden levyt kun itse on alunperin alkanut bändiä kuunnella, tuntuvat (nostalgisuudessaan?) parhailta...

    Boogie kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vapor Trails edelleen sinnittelee paikasta huonoimman Rush-levytyksen paikasta debyytin kanssa.

    Keikkaa odotellessa on tullut jauhettua pitkälti näitä, ja yllättäen osiltaan yleisempiä:

    Signals
    Moving Pictures
    Permanet Waves
    Power Windows
    Hemispheres
    All The World`s A Stage
    Grace Under Pressure

    PeeHoo kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä Rushin kultakausi alkoi A Farawell To Kingsistä ja päättyi Hold Your Fireen. ..


    Siinähän se itseasiassa tuli kiteytettyä!
    HYF:n jälkeen en ole jaksanut innostua yhdestäkään Rushin tekeleestä. 80-luku, poikkeuksellista kyllä, oli sitä kulta-aikaa.

    Tukholman keikalle on silti liput. DVD:n perusteella antoisa ilta luvassa. 8)

    DrethegenjeshKing kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    2112 - Moving Picturesiin löytyy. Edustaa sitä Rushia, joka uppoaa meikäläiseen. 2112, Xanadu, Hemisheres, La Villa Strangiato, Tom Sawyer ja varsinkin YYZ edustavat mielestäni kappaleiden parhaimmistoa.

    Janus kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Rushia midi-versioina. :P

    http://www.geocities.com/broadway/1499/rushmidi.html

    JiiPee kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Presto on Rushin paras studiolevy. Täydellisyyttä hipova mestariteos. Ohkaiset soundit eivät ole minua koskaan häirinneet. Tällä levyllä on kaikkea. Funkia, poppia, outoja time signatureja, kauniita melodioita ja jopa jazzahtavia elementtejä.

    Kuunnelkaa hyvät ihmiset vaikka "Red Tide" tai "The Pass" - ja ennenkaikkea lukekaa lyriikoita.

    Minusta Presto oli Rushin viimeinen loistava levy, tosin Counterparts onnistui myös ajoittain sykähdyttämään. Jos Presto ei heti toimikaan "kybällä", niin kuunnelkaa enemmän. En itsekään pitänyt sitä mestariteoksena ensi kuulemalta.

    Vähän samalla tavalla on käynyt Vapor Trailsille. Pari vuotta julkaisunsa jälkeen olen alkanut pitää levystä. One Little Victory on erityisesti livenä helvetin hyvä. Earthshine ja Ceiling Unlimited samoin.

    Mutta kaiken kaikkiaan, kyllä 80-luku oli Rushin kulta-aikaa. Signals, Grace Under Pressure, Power Windows ja Hold Your Fire (ja tottakai Presto) ovat minulle ne tärkeimmät. Samoin Show of Hands video joka mielestäni on Rush uransa huipulla. Niin terävää soittoa ja "suurta" soundia en ole kuullut minkään muun rockbändin saavan aikaan. Niin, ja "Marathon" liveversiona on Rushin kaikkien aikojen paras biisi (tekee tosin tiukkaa Natural Sciencen kanssa). Että silleen... :)

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vähän asian vierestä, mutta kun täällä näyttää olevan kosolti Rush-tuntemusta, niin onko bändin nimen taustalla jotain tarinaa tai syvempää merkitystä. En sanoisi nimeä huonoksi, mutta jokin siinä häiritsee; ehkä se, että nimi ei herätä päässäni mitään assosiaatiota.

    JiiPee kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vähän asian vierestä, mutta kun täällä näyttää olevan kosolti Rush-tuntemusta, niin onko bändin nimen taustalla jotain tarinaa tai syvempää merkitystä. En sanoisi nimeä huonoksi, mutta jokin siinä häiritsee; ehkä se, että nimi ei herätä päässäni mitään assosiaatiota.


    48:Where did the name "Rush" come from?
    ==============================
    Paraphrased Background: In August of 1968 the band's formal lineup was Alex on guitar, John Rutsey on drums, and Jeff Jones on bass and vocals. They got a job to play at the "Coff-In," a coffee house in the basement of an Anglican Church [great name, eh?] for $25/night. "The band was excited, but they had a big problem. While they had been dreaming of playing, they had neglected to come up with a name for their group. So a few days before the gig they sat around in John's basement trying to come up with an appropriate monicker. They weren't having much luck when John's older brother Bill piped up, 'Why don't you call the band Rush' and Rush it was." - from Visions

    Mielettömän jännittävä tarina vai mitä? :)

    FAQ löytyy täältä:
    http://www.nimitz.net/rush/


    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Mielettömän jännittävä tarina vai mitä?

    Heh, todella veret seisauttava. Thanx for info.

    Lerxst kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo-o...

    Prestolla on meikäläisellekin melkoisen tärkeä paikka Rushin levyistä - aivan loistava! Se oli ensimmäinen Rush jonka ostin uutena julkaisuna kaupasta - ja siitä lähtien sillä on hienoutensa lisäksi ollut oma erityinen paikkansa levyhyllyssäni. Samaa mieltä olen myös siitä, että se oli Rushin kulta-ajan päättävä levy, jota jostain syystä aina ei ole tarpeeksi koskaan arvostettu. Permanent waves - Presto -välinen ajanjakso ei pidä sisällään yhtään heikkoa kappaletta, vaan aivan jumalaista materiaalia. Arvostan toki suuresti Fly by night - Hemispheres -kautta myös, mutta tuo 79-89 -aika on sitä elämää suurempaa kuitenkin. Esikoislevy on hirviää, sitä ei ilkeä kuunnella. Aloitusriffin jälkeen meno on öklöä Zep-rokkia, ei auta mikään.

    Roll the bonesista tämä minimalisoiva alamäki alkoi, vaikka kohtuullisen hyvä levy se onkin, kuten myös Counterparts ja Test for echo. Mutta Vapor trails... karmivaa. Ja Feedbackistä olenkin jo myös ehtinyt marisemaan täälläkin aika paljon...

    Rush saisi päivittää itsensä tosiaan 2000-luvulle ja tehdä eteerisen, kilkattavan, melodisen ja jopa hyvin elektronisen & muuten taas omalla tavallaan edistyksellisen albumin tuoden jotain uutta ja yllättävää ilmaisuunsa jälleen? Näin ovat toki aika usein tehneetkin, mutta tuo ns. "paluu juurille" -tyyppinen triottelu VT:n malliin lyö niin leuoille, koska Rush teki itsensä valtavan hienoksi juuri Permanent Wavesista alkaneella huimalla muutoksellaan, jossa melodisuus ja synasovitukset saivat musiikin aivan upeisiin sfääreihin (hehkutusta, kirj. huom.).
    Siinä mielessä minun mielestäni ainakin PW on Rushin tärkein levy - eikä Moving Pictures, vaikka se täydellinen onkin sinänsä.

    Feedbackin kanssa Rush meni nyt sitten niiiiin pitkälle ensilevynsäkin taakse, joten eiköhän sekin trippi ole jo nyt sitten perusteellisesti tehty ja historian siivet pantu takaisin naftaliiniin(toivottavasti)?

    Noh, pari viikkoa vielä niin todistetaan bändin kunto Wembleyn lauteilla... :twisted: On se kuitenkin elämys silti...

    olcoon kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    'Middletown Dreams'in kertosäe on yksi parhaimmista, ikinä... suorastaan imaisee mukaan tunnelmallaan :D

    jaappo kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "The boy walks with his best friends through the fields of early may..." ja sen jälkeinen kosketinosuus. Salpaa hengityksen.

    Tästä biisistä tuli se PW:n kaikkein tärkein loppuviimeksi ja joka kuuntelulla löytää aina jotain uutta. Tähän ei voi kyllästyä ikinä.

    Saispa Show of Hands konsertin vielä DVD:lle niin kaikki olisi täydellistä!

    Lerxst kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minäkin olen aivan kahleissa Middletown Dreamsiin - ja tiedän vielä muitakin jotka samoin tuntevat. On se aivan upea!!! Siinä kappaleessa on aina ollut jotain hyvin spesiaalia tunnelmaa & sitoumuksia.

    JiiPee kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jostain syystä tuntuu, että bändi itsekään ei arvosta tuota 80-luvun kreatiivistä huippuaikaansa tarpeeksi, ainakin R30-settilistan perusteella.

    Miten ne urpot VOIVAT jättää koko Preston, Marathonin, Middletownin Dreamsin, Turn The Pagen, Prime Moverin ja Manhattan Projectin pois ja soittaa WORKING MANIN!!!???

    No ei siinä mitään, kyllähän tuo settilista on sairaan hyvä ihan tuollaisenakin. Ja lopettakaa se Feedbackin haukkuminen, biisit toimii Nashvillen RoIO:lla helevetin hyvin. Erityisesti Heart full of soul. Jos ne tykkäävät noita soittaa vaihtelun vuoksi niin suotakoon se heille. Tulihan ne lopulta pohjolaankin näin pitkän odotuksen jälkeen. En koskaan uskonut että se tapahtuisi.

    Niin, ja Prestosta vielä... Ajan työkseni paljon autoa ja siellähän nyt aina pyörii joku CD (Preston julkaisuaikaan vielä kasetti).
    Tätä levyä minulle oli suositellut erään tunnetun suomalaisbändin jäsen joka suorastaan sairaalloisesti hehkutti tätä levyä. En muutenkaan ollut päässyt vielä siihen aikaan "sisälle" Rushin musiikkiin ja minua tuo hehkutus alkoi suoraan sanoen pikkuisen vituttamaan. Kundihan oli kuin joku pikku fani. Juuri tuo tuotannon "ohuus" oli varmaan se mistä en pitänyt. Rush kuulosti samalta kuin muutkin tuon ajan suurella rahalla tuotetut Amerikkalaiset stadion/areenabändit, joksi Rush myös silloin Suomessa lokeroitiin.

    Mutta kun muuten kaikki nuoruuden mielibändimme olivat aika yhteneväisiä niin annoin sille kuitenkin mahdollisuuden. Presto soi autossa varmaan kolme päivää ja sitten joku ilta laitoin sen kännissä stereoihin hirvittävän kovalle (terveisiä vaan naapurit). Ja jumalauta, sitten ns. "tajusin" sen levyn. Joku varmaan ymmärtää mitä tarkoitan. Vaikea (tai tässä tapauksessa ainakin erilainen) musiikki vaatii sen joskus.

    Dave Matthews Bandille kävi ihan samoin. Ensin tavallaan "mukautin" itseni bändin erilaiseen soundiin ja vasta myöhemmin omaksuin sen. Hidasjärkinen kun olen.

    Lerxst kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Miten ne urpot VOIVAT jättää koko Preston, Marathonin, Middletownin Dreamsin, Turn The Pagen, Prime Moverin ja Manhattan Projectin pois ja soittaa WORKING MANIN!!!???


    No sitähän minäkin olen koko ajan täälläkin rutissut... :shock:

    Janus kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Miten ne urpot VOIVAT jättää koko Preston, Marathonin, Middletownin Dreamsin, Turn The Pagen, Prime Moverin ja Manhattan Projectin pois ja soittaa WORKING MANIN!!!???


    No sitähän minäkin olen koko ajan täälläkin rutissut... :shock:

    Oishan se aika hassua, jos 30-vuotisjuhlakiertueella ei soitettaisi mitään ekalta levyltä.

    Hezzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sillon sata vuotta sitten Presto oli hieman pettymys Hold Your Firen jälkeen, eikä sitä sittemminkään oo hirveesti tullu kuunneltua.

    Mutta eipä Rushia muutenkaan jaksa enään hehkuttaa, vaikka bändiä arvostankin. Kuka niitä samoja levyjä vuojesta toiseen jaksaa, mennään eteenpäin ;)

    Tonto kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mielestäni Rushilla on se ongelma, että se yrittää päivittää itsensä liian usein. Se siis pyrkii ratsastamaan minun makuuni liiaksikin päivän trendeillä ja kulloisenakin hetkellä "ajankohtaisella" soundilla. Näin tehden, se tavallaan käyttää energiansa trendikkääseen muutokseen kuin se voisi keskittyä siihen, minkä se parhaimmin osaa. Eli koukeroiseen heviprogeen á la Hemispheres ja A Farewell to Kings.

    Lädi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Meikällä on viime aikoina ollut soitossa Moving Pictures ja A Farewell to Kings. Rush-diggailuni on kuitenkin aina hieman kärsinyt siitä, että Geddy Leen lievästi sanoen naismainen kiekuminen on jostain syystä aiheuttanut minussa inhonpuistatuksia, mutta nyt tuo laulupuolikin on alkanut pikkuhiljaa aueta innostuttuani ensin the Darknessin huumorihevistä, ja Justin Hawkinsin äänijänteiden revittelystä. Biisit ja soitantahan Rushilla ovat aina olleet huippuluokkaa.

    JiiPee kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Mutta eipä Rushia muutenkaan jaksa enään hehkuttaa, vaikka bändiä arvostankin. Kuka niitä samoja levyjä vuojesta toiseen jaksaa, mennään eteenpäin ;)


    Puhu vain omasta puolestasi. Kyllä minulla on paljonkin vanhoja levyjä (monilta artisteilta) joita jaksan kuunnella vuodesta toiseen. Tietysti aina tulee taukoa kuuntelussa ja joku bändi jää vuosiksi vähemmälle huomiolle. Minulla Rush in Rio DVD sytytti vanhan kipinän. Niin, ja Globenin konserttiinkin on aikaa enää reilu kuukausi joten kai sitä vähän voi hehkutella...

    Hezzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Rush In Rio lähinnä masensi, onneksi Feedback loi uutta uskoa.

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minulla on ollut Rush In Rio lainassa kolme kuukautta, mutta en ole vieläkään jaksanut katsoa sitä kokonaan. En kyllä osaa sanoa mikä siinä tökkii. Jotenkin ei vaan toimi. Mieluummin kuuntelen Different Stagesia.

    jaappo kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En ymmärrä mikä siinä Rush in Riossa ihmisiä noin yleensäkin masentaa? Tietysti se ylenpalttinen yleisön mylvintä rassaa välillä, mutta onhan tuota porukkaakin paikalla aika reippaasti ja ovat ainakin innokkaita.

    Soitto sujuu kuitenkin kuin leikki ja se on aitoa ja yhtä rentoa kuin kesäloman ensimmäinen päivä palmupuun alla piña colada -lasi kädessä.

    Syksy on synkkää aikaa, mutta onneksi on jotain mitä odottaa. Eikä siihen ole kuin hieman reilu kuukausi!

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Rushista on julkaistu uusi kirja:
    http://www.martinpopoff.com/html/Rushbook.html


    Lerxst kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onkohan koskaan yhtään Rush -aiheista kirjaa käännetty suomeksi? En tarkoita Peartin omia kirjoja vaan Rushin historiaa
    käsitteleviä? Siinä olisi taas kulttuuriteko jollekin kustantamolle.
    Vaikka tuo lontoo oikein sujuvasti taipuukin, on kotikielellä luettu kuitenkin suurempi nautinto.

    Toinen kulttuuriteko olisi kerätä yhtyeen joka ikinen promovideo yhdelle DVD-julkaisulle. Harmittaa kun Chronicles loppuu Hold your fire -aikaan. Live-clipit promovideoiden seassa eivät myöskään istu. Live on live, promo on promo, perkules! Ei sekoiteta niitä! :?

    Sleeper7135 kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jotain työtä kai noiden vanhojen DVD julkaisujen kanssa välissä tehtiin mutta kovin hiljaista on ollut viimeajat. Show of Hands jossa olisi koko keikka DVD:llä olisi pakko-ostos.

    JiiPee kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minusta "Riolta" välittyy loistava fiilis fanaattisen yleisön ja bändin välillä. Stadionkeikat ovat yleensä latteita ja tympäiseviä mutta ainakin DVD:ltä välittyy rento, lämminhenkinen ja tiivis tunnelma.

    Rio on mielestäni hieno dvd, mutta soitannollisesti ja settilistaltaan ASOH-video (Birmingham NEC) on vielä parempi. ASOH oli mielestäni Rush uransa huipulla. Big Money, Marathon, Manhattan Project, Turn the Page ja Prime Mover on sellainen pötkö ASOH:lla ettei paremmasta väliä.

    Joo, ja ehdottomasti pitää saada kyseinen keikka DVD:nä.

    Hezzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Rio on kuvattu niin ääri-ärsyttävästi ja äänipuolikaan ei oikein innosta, tuntuu siltä ku kaikki oleellinen hukkuis sinne meluun...

    JiiPee kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, ymmärrän kyllä mitä tarkoitat. Ohjaus on vähän tuollainen MTV-tyylinen. Äijien virtuositeetti ei pääse oikeuksiinsa kun kesken hienojen soitantojen leikataan mylvivään yleisömereen. Ja olen kyllä osittain samaa mieltä tuosta soundista. Ehkä vähän ohkainen, taas kerran. Silti Rio on mielestäni loistava konserttivideo.

    ASOH on kyllä siinä mielessä parempi video, että sillä keskitytään enemmän tuohon soittopuolen esittelyyn. Rion Dreamlinessa Alex vetää kyllä korvia huumaavan soolon.

    Lerxst kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, ymmärrän kyllä mitä tarkoitat. Ohjaus on vähän tuollainen MTV-tyylinen. Äijien virtuositeetti ei pääse oikeuksiinsa kun kesken hienojen soitantojen leikataan mylvivään yleisömereen. Ja olen kyllä osittain samaa mieltä tuosta soundista. Ehkä vähän ohkainen, taas kerran. Silti Rio on mielestäni loistava konserttivideo.

    ASOH on kyllä siinä mielessä parempi video, että sillä keskitytään enemmän tuohon soittopuolen esittelyyn. Rion Dreamlinessa Alex vetää kyllä korvia huumaavan soolon.


    Joo-o. Tuohon täytyy yhtyä myös täältä päin. Riossa on hyvä tunnelma tosiaan, mutta tekninen toteutus on aika kuraa - kuvaus ja soundit. Mutta veikkaisin, että rosoa ja autenttisuutta ovat poijjaat tähän juttuun hakeneet tällä tavalla kuitenkin. Ymmärrän hyvin, että katsottuaan Peter Gabrielin uusimman DVD:n tuntuu Rushin vastaava aikas halpikselta, mutta tarkoitusperät ovat varmaankin aika erilaiset - enkä sano tässä todellakaan että rahastus. Sitä Rush-ukot eivät ole siinä mielessä koskaan tai ainakaan minun tietääkseni tehneet. Vaikka se Feedback on ihan torttua, on sekin tullut vain ukkojen omasta mielihalusta tehdä jotain tuollaista - ei se vaadi yleistä hyväksyntää.

    Riossa huonointa on kyllä joissain biiseissä Alexin liian korostetun säröinen kitarasoundi ja liian hevit arrit (esim. RTB ja joissain 80's synabiiseissä sen huomaa myös). Synavoittoisissa kappaleissa kun toimii ainoastaan se ohut kitarasoundi - muuten biisi menee tukkoon. Ja paikoitellen meneekin. Geddy tosin laulaa paljon hienommin kuin esimerkiksi Different Stagesilla, ja muutenkin soitto tosiaankin kulkee hienosti!

    JiiPee kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onkos kukaan muuten nähnyt Show of Hands picture-CD:tä? Vai miksikäs noita jättikokoisia kuvalevyjä kutsuttiin?

    Jostain kuulin, että sillä on Lock and Key - biisi, kuten myös tuolla alkuperäisellä audio-RoIO:lla minkä omistan. (Subdivisions on toinen puuttuva biisi).

    Pitäneekö paikkansa, ja onkos siinä mitään muuta eroa tuohon VHS:ään? Jos ja kun ne joskus julkaisevat ASOH:n dvd:nä niin varmaan käyttänevät tuota versiota.

    olcoon kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Rio on mielestäni hieno dvd, mutta soitannollisesti ja settilistaltaan ASOH-video (Birmingham NEC) on vielä parempi. ASOH oli mielestäni Rush uransa huipulla. Big Money, Marathon, Manhattan Project, Turn the Page ja Prime Mover on sellainen pötkö ASOH:lla ettei paremmasta väliä.

    Joo, ja ehdottomasti pitää saada kyseinen keikka DVD:nä.


    On kyllä ihan mahtava tuo ASOH. Hieno tunnelma koko ajan, loistavia biisejä, Peartin käsittämättömän taidokas rumpusoolo ja vanhemmat klassikotkin vielä hyvin vedettynä. 8)

    Sunkka kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ostaiskohan itselleen vaikka nahkatakin:
    http://www.showtechmerchandising.com/Rush_Backstage/show1product.cfm?formkey=040831095912&Dispgroup=1&ProductID=676&ProductCode=RU30363000&Class=&SuCatID=&CatID=110

    Eikä maksa paljoa edes ;)

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Auts, leiskan räjäyttävä linkkihirmu..

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eikös Sokru ole yleensä lyhentänyt automaattisesti pitkät linkit?

    jaappo kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Ymmärrän hyvin, että katsottuaan Peter Gabrielin uusimman DVD:n tuntuu Rushin vastaava aikas halpikselta, mutta tarkoitusperät ovat varmaankin aika erilaiset - enkä sano tässä todellakaan että rahastus.


    Tilasin joku aika sitten tuon Gabrielin DVD:n, mutta ei ole vielä tullut postiluukusta.
    Innolla odotan vaikka Gabrielin soolotuotantoon olen tutustunut vasta viime aikoina tarkemmin ja hienoja biisejä (kin) on mies tehnyt paljon omasta mielestä.
    Harmi että Shock the monkey puuttuu tuosta konsertista...

    Visuaalisesti ja soundiensa puolesta vissiin aika mahtava kokemus.

    Niin ja tämä viesti olisi tietysti pitänyt kirjoittaa jonkun muun otsikon alle, mutta olin liian laiska haulla etsimään :(

    Lerxst kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei kai sitä nyt joka vastauksesta uutta topiikkia... Omat seilailuni ja niiden siirtelyt kyllä ymmärrän kun vaihdan puheenaihetta kesken kaiken jos siltä tuntuu... :oops:

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Alex Lifesonin haastattelu: http://www.dprp.net/specials/rush0804/index.php


    hugo2 kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itse ihastuin 16v. iässä "Hold Your Fire" -levyyn, vingutin sitä todella paljon. "A Show of Hands" oli seuraava hankinta. "Power Windows" kuulosti loistavalta. Olin pitkään rush kasarivaiheen armoton fani. Vanhemmat ja uudemmat levyt eivät vain kolahtaneet. Vapor Trails, Test for Echo sekä Presto ovat edelleen hienoisia pettymyksiä, mutta koko muu tuotanto on kolahtanut todella lujaa nyt 2000 -luvulla.

    Rush in Rio dvd:llä sekä Tukholman Globenin keikalla oli aavistuksen surullista nähdä, että miesten ikä alkaa painaa. "A Show of Hands" -videon tasoisiin suorituksiin he eivät enää pysty.

    Paras biisi: "middletown dreams"
    Paras kokonainen levy: "permanent waves"

    JiiPee kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minustakin Show of Hands on Rushin uran huippu. Videohan on yhtä käsittämätöntä virtuositeettia, onneksi tulee kohta DVD:lle.

    Koko 80-luvun tuotanto (Presto mukaanlukien) on aivan loistavaa tavaraa. Livelevyistä nostaisin Different Stagesin ehkä vielä korkemmalle, vaikkakin Big Money, Subdivisions ja Marathon on edelleen ylittämätön aloituskolmikko ASOH:lla.

    Siitä alkoikin sitten hienoinen alamäki. Ikäähän äijillä on vasta noin 50, joten en usko sen vielä haittaavan. Kyseessä lienee vain bändin suuntaus yksinkertaistaa soundiaan. Itse en ole koskaan tuosta suuntauksesta pitänyt.

    Syntikat ja iso soundi takaisin!!!

    hugo2 kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko "A Show Of Hands" tulossa DVD:lle?
    Milloin? Mistä?

    Play.com nettikaupassa on ennakkoilmoitus syyskuussa 2005 julkaistavasta Rush -critical review 2xDVD pläjäyksestä.

    Feedback on kohtuullisen onneton kyhäelmä Rush -asteikolla mitattuna.

    Lasten kanssa on pidetty hauskaa "Hold Your Fire" -levyn vinyyliversiolla. Kun sitä pyörittää levysoittimella nopeudella 45 rpm, niin johan on Smurffilevy vailla vertaa! Senverta korkealta Geddy Lee kimittää. Tämä siis huumorilla, olen 100% Rush -fani, joskin esim. Dream Theaterin ja etenkin Porcupine Treen tuoreimmat tuotokset menevät kirkkaasti uuden Rush -tuotannon edelle.

    JiiPee kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä. ASOH on tulossa DVD:lle. Samoin kuin Grace Under Pressure konsertti Maple Leaf Gardenista 1985.

    Etsin linkin kun kerkiän.

    JiiPee kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tossa linkkiä:

    http://www.allheadlinenews.com/cgi-bin/news/newsbrief.plx?id=2239992308&fa=1


    Kcrimso kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tämän ketjun alkupäässä kehuin vielä Roll The Bonesia, mutta kyllä minä olen nyt tullut siihen johtopäätökseen että Grace Under Pressure oli viimeinen oikeasti hyvä Rush levy. Toki senkin jälkeen on tullut paljon enemmän tai vähemmän kuunneltavaa matskua muttei mitään todella innostavaa enää.

    hugo2 kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Counterparts oli minulle se toistaiseksi viimeinen hyvä Rush -studiolevy. Test for Echo ja etenkin Vapor Trails ovat melkoisen mitäänsanomattomia. Käsi sydämelle, moniko teistä olisi noita kahta viimeistä digannut jos kannessa olisi ollut täysin tuntemattoman bändin nimi ja olisitte kuulleet esim. Test for Echon avausbiisin?

    Rush:n voima ei ole suoraviivaisessa rockissa, vaan monimuotoisessa äänimaailmojen luomisessa. Vuosina 1975 - 1987 he tekivät kyllä melkoista tavaraa!!

    JiiPee kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tämän ketjun alkupäässä kehuin vielä Roll The Bonesia, mutta kyllä minä olen nyt tullut siihen johtopäätökseen että Grace Under Pressure oli viimeinen oikeasti hyvä Rush levy. Toki senkin jälkeen on tullut paljon enemmän tai vähemmän kuunneltavaa matskua muttei mitään todella innostavaa enää.


    Höpöhöpö. PW, HYF ja Presto olivat vielä loistavia.

    Jammo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tämän ketjun alkupäässä kehuin vielä Roll The Bonesia, mutta kyllä minä olen nyt tullut siihen johtopäätökseen että Grace Under Pressure oli viimeinen oikeasti hyvä Rush levy. Toki senkin jälkeen on tullut paljon enemmän tai vähemmän kuunneltavaa matskua muttei mitään todella innostavaa enää.


    Höpöhöpö. PW, HYF ja Presto olivat vielä loistavia.


    Power Windows tuntuu välillä aivan hengästyttävän hyvältä, mutta toisinaan sitä ei voisi edes ajatella kuuntelevansa. Jotain outoa tuossa levyssä on.
    Time Stands Still ja Prime Mover HYFiltä ovat loistobiisejä. Presto on kyllä jäänyt muutamaan soittokertaan.

    hugo2 kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pienen onnettoman alle 8000 asukkaan pitäjässä nuoruus meni yli 100km päässä lähimmästä isommasta kaupungissa. Noissa olosuhteissa kun kuunteli biisiä "Middletown Dreams", niin tuntui kuin joku olisi lukenut ajatukseni ja muuntanut ne lauluksi.

    Tuo biisi, siinä on jotakin elämää suurempaa...

    hugo2 kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onkohan tämä ns. virallinen RUSH -dvd?
    Aprikoin tätä toisessakin groupissa...
    http://www.dvd4music.com/onlineshop/details/260517022806-0-2.html


    ehuhta kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onkohan tämä ns. virallinen RUSH -dvd?
    Aprikoin tätä toisessakin groupissa...
    http://www.dvd4music.com/onlineshop/details/260517022806-0-2.html
    Buutti
    tuo on, aika hyvä sellainen muttei todellakaan kannata maksaa siitä kun sen saa suhteilla ;) ilmaiseksikin...

    harmaa kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Rush will be releasing the highly anticipated R30 DVD in late fall 2005. R30 will feature the sold out concert that Rush played in Frankfurt, Germany in October 2004 during their 30th Anniversary tour.

    Neil Peart is currently working on the follow up to his instructional drum video "A Work In Progress." The follow up will be released as a DVD and is set for release in late fall 2005. The new DVD is produced by Hudson Music and is entitled "Anatomy of Drum Solo".

    Please stay tuned to rush.com in the coming weeks for information regarding these releases.

    Lähde: http://rush.com/php/news_pop.php?id=17


    Hezzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    the highly anticipated R30 DVD


    Niin niin, en malta oottaa :roll:

    Risto kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuolla aikaisemmin oli juttua ASOH-DVD:Stä ja sen julkaisusta.

    Mulla on ainakin vuoden päivät ollut se kotona. Se tosin on brasilialainen painos, joka ilmeisestikin on siirretty suoraan nauhalta, mutta parempi se kuitenkin on kun vanha VHS-kasetti. Toivottavasti niihin kunnon julkaisuihin tulis muutakin kuin hyvä ääni ja hienot valikot. (Eikös nämä ole DVD:ssä lähes luonnostaan)

    Sunkka kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ASOH:ia en kauheesti odota, koska Chronicles oli sellainen pettymys. Chronicles DVD:n äänen ja kuvan laatu on yhtä hyvä kuin alkuperäisen VHS-kasetin. Ainoa etu on helpompi selailtavuus. Ne "ennenjulkaisemattomat" bonusbiisitkin ovat hankalasti piilotettu ja ennenkin julkaistu, Rush Thought the Camera Eye VHS videolla. Sama laatu niissäkin...
    Ehkäpä se ASOH DVD on hankittava, mutta ei voi kauheasti intoilla ettei tule pettymystä. ASOH VHS:llä on hyvä soundi.

    Tuota R30 DVD:tä voi jo vähän odotellakin.

    JiiPee kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ASOH on omalla odotuslistallani ykkösenä. Sen aikainen settilista oli aivan toista luokkaa kuin R30:llä.

    Kumma juttu, että ne julkaisivat DVD:n juuri tuolta Saksan keikalta. Ehkä asiaan vaikuttaa se, että USA:n keikat olivat paljon suuremmilla areenoilla ja ulkona. Ehkä DVD:lle haluttiin intiimimpi tunnelma, koska tarkoituksena on kai julkaista enemmän soittopuoleen keskittyvä video, kun monet valittivat Rion MTV-tyylisestä ohjauksesta?

    Lerxst kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pienen onnettoman alle 8000 asukkaan pitäjässä nuoruus meni yli 100km päässä lähimmästä isommasta kaupungissa. Noissa olosuhteissa kun kuunteli biisiä "Middletown Dreams", niin tuntui kuin joku olisi lukenut ajatukseni ja muuntanut ne lauluksi.

    Tuo biisi, siinä on jotakin elämää suurempaa...


    Tuon allekirjoitan täysin! Käsi ylös kenen muun mielestä ko. kappale on ehdottomasti PW:n paras biisi (Emotion Detector hyvänä kakkosena...)??? o/

    Ja yhdyn myös JiiPeen kommenttiin siitä, että Prestoon asti Rushin tuotanto oli kyllä suurenmoista. RTB lupaili kahden ensimmäisen biisin perusteella aikanaan uutta ilotulitusta, mutta hieman toisin kävi loppulevyn osalta... CP:llä on reilu puoli levyä kelpo tavaraa ja T4E:llä noin puolet, mutta siihen se jää. Kultakausi kuitenkin päättyi 1989 joka tapauksessa. Piste. :wink:

    Sunkka kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pienen onnettoman alle 8000 asukkaan pitäjässä nuoruus meni yli 100km päässä lähimmästä isommasta kaupungissa. Noissa olosuhteissa kun kuunteli biisiä "Middletown Dreams", niin tuntui kuin joku olisi lukenut ajatukseni ja muuntanut ne lauluksi.

    Tuo biisi, siinä on jotakin elämää suurempaa...


    Tuon allekirjoitan täysin! Käsi ylös kenen muun mielestä ko. kappale on ehdottomasti PW:n paras biisi (Emotion Detector hyvänä kakkosena...)??? o/


    Joo o/, kädet ylös vaan (Kotka 58.000 asukasta). Mutta toisena huippun mainitsen Grand Designs.

    JiiPee kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Marathonista nyt puhumattakaan, joka on ehdottomasti Rushin parhaita biisejä. Loistavat sanat, loistava loppuhuipennus. Studiolevyllä syntikoilla tehty lyhyt "viulu" lopussa säväyttää.

    TangerineDreamer kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "Mystic Rhythms" on ylitsepursuavasta mahtipontisuudestaan huolimatta tai ehkä juuri siksi levyn paras biisi. 8)
    Mutta eihän levyllä ole yhtään edes keskinkertaista biisiä, kaikki on hyviä ellei loistavia.

    JiiPee kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tässä virallista tietoa ASOH:sta ja muista wanhoista konserttivideoista (tulossa DVD:lle)

    http://www.allheadlinenews.com/articles/7000499636


    Aranwe kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tässä viime aikoina olen yhä enemmän alkanut kallistua siihen suuntaan, että paras Rush todellakin tehtiin 80-luvulla. Erityisesti Signals, Power Windows ja Hold Your Fire ovat loistavia pop-levyjä ja osaavat aina yllättää monipuolisuudellaan.

    Moving Picturesia pidän yliarvostettuna ja Permanent Waves kärsii hieman heikoista soundeista. Presto taasen on sitten askel heikompaan suuntaan. Hold Your Firen jälkeen Counterparts on viimeinen loistava levy, sen jälkeen on tullut pelkkää kuraa.

    Puristit varmaan nostavat parhaiksi ne 70-luvun levyt + ehkä Moving Picturesin, mutta he nyt ovat vähän omituisia muutenkin ;)

    JiiPee kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Presto on omasta mielestäni Rushin uran huippu. Kesti tosin kauan aikaa, ennkuin levy lopullisesti "avautui".

    Mutta tästähän nyt on jauhettu miljoona kertaa, jne...

    Sunkka kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "We found the footage for 'Grace'," Lamoureux says.

    "The concerts will be released in the same format as the original releases including track listing and running time of the actual concert. But down the road when Blue-Ray technology becomes more popular and we are able to extend things out to levels beyond where we are at currently...we can then go back and release the found footage that was not on the original release."


    Tuossa artikkelissa on just tuo, että "meillä on koko konsertti, mutta rahastetaan ensin sillä vanhan videon kappalevalinnalla ja sitten vasta koko keikalla." Miten se Grace-konsertti ei muka sovi yhdelle levylle? Vai mistä tuossa on kyse?

    Hezzu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko se R30 yhtään parempi ku Rio, lähinnä kuvauksen ja äänen kannalta, ei vihtis tuhlata rahoja toiseen kakkendaaliin.... ?

    Pekka kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko se R30 yhtään parempi ku Rio, lähinnä kuvauksen ja äänen kannalta, ei vihtis tuhlata rahoja toiseen kakkendaaliin.... ?


    Kaikissa arvioissa mitä olen lukenut on kehuttu nimenomaan ääntä ja miksausta Rioa paremmaksi. Mutta olikos Riossakaan muuta vikaa kuin se infernaalinen yleisön möykkä?

    JiiPee kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Livekeikalla yleisön mylvintä ei minua haittaa ollenkaan... hyvä fiilis vain välittyy keikalta.

    Ei Rio ole ASOH:n veroinen lähellekään, mutta hieno DVD kaikenkaikkiaan.

    Hezzu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mutta olikos Riossakaan muuta vikaa kuin se infernaalinen yleisön möykkä?


    Kuvaus oli semmosta vilinää, että pää repes.

    JiiPee kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Uusi DVD piti alunperin nauhoittaa täällä:




    Paikka on Red Rocks Amphitheatre Coloradossa, Kalliovuorten keskellä. mm. U2:lla, Grateful Deadilla ja Fleetwood Macilla on taltioitu konsertti kyseisestä paikasta. Visuaalisesti hieno paikka, harmi ettei kuvausryhmää ehditty saamaan kuntoon ajoissa.

    Fastro kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    onkohan myös audiaalisesti hyvä, niinku akustiikka kaikukoppismi

    Fastro kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hei muuten, kai La Villa Strangiato on Rushin, ja Steve Morse oli vaa soittamas tai on soittanu jälkeenpäin sen?

    RushElla kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hei muuten, kai La Villa Strangiato on Rushin, ja Steve Morse oli vaa soittamas tai on soittanu jälkeenpäin sen?


    La Villa Strangiato on Rushin. Biisi on kuuleman mukaan saanut alkunsa Alex Lifesonin painajaisesta ... ;)

    Steve Morse on ainakin Working Man - Tribute to Rush - levyllä soittamassa La Villa Strangiatoa , kokoonpanossa myös Mike Portnoy ( Yllätys yllätys ) , Billy Sheehan, basso, Brendt Allman, kitara, James Murphy kitara ja David Townson , kitara.

    Biisi löytyy myös Morsen kokoelmalta Prime Cuts.

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Steve Morse on ainakin Working Man - Tribute to Rush - levyllä


    Voi että tuota soimattiin aikoinaan tuota Working Man -levyä. Itse asiassahan siinä levyllä ei edes mainita nimeä "Rush" vaan siinä lukee Working Man - A Tribute. Bändi itse kai suhtautui siihen hyvin nurjasti.

    Itse pidin tuosta levystä jo silloin kun se ilmestyi. Etenkin Sebastian Bachin laulama Jacob's Ladder on jäänyt mieleen: Bach kuulostaa siltä kuin olisi valvonut viikon, sitten injektoinut puoli grammaa spiidiä, pistänyt sukukalleutensa johonkin puristimeen ja tarttunut sitten mikrofoniin tulkitsemaan. Aivan huikea suoritus :-)

    Nythän Rush-tribuutteja on varmaan enemmänkin. Magna Cartalta on näköjään tullut tuollainen kuin Subdivisions ja siinä Bach on laulamassa Tom Sawyeriä ja - huh,huh! - Lakeside Parkia! Pitäisi hankkia tuo.

    Risto kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuo Steve Morsen Prime Cuts on käsittääkseni levy-yhtiö Magna Cartan "kokoelma", johon on kerätty Steven yhtiölle tekemiä tribute/tai muita juttuja. Samannimiset levyt löytyvät ainakin Mike Portnoylta ja Terry Bozziolta.

    Toinen kommentoitava juttu oli tuo RUSHin herrojen nuiva suhtautuminen tuohon tribuuttiin. Myöhemmin haastattelussa muistaakseni Geddy kertoi, että he olivat tarkoittaneet jotakin toista samoihin aikoihin julkaistua "tribuutti" levyä, jossa oli soittanut tosiaankin paikallisia "kellaribändejä".

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuosta Working Man -tribuutista vielä. Itse asiassa muistini pätki pahemman kerran (ei ollut eka kerta) ja tosiasiassa mieleenpainuvin suoritus tuolla platalla on kyllä ehdottomasti Natural Science. Siinä mylvii kaveri nimeltä Devin Townsend. Sekoitin tuonJacob's Ladderiin varmaan siksi että nämä kaksihan ovat selvästi kaksi Rushin ehkä kaikkien aikojen upeinta kappaleita ja edustavat sitä henkeä jonka minä olen oppinut liittämää Rushiin. Joku Freewill, Anthem tietenkin myös totta kai.

    Prodigal kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Iloitkaamme, GoogleFightissa Rush voittaa Metallican selvin ääniin!!

    http://www.googlefight.com/index.php?lang=en_GB&word1=rush&word2=metallica


    .. ja niille skeptikoille .. metallica on ihan arkisana..

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja Yes voittaa Madonnan! http://www.googlefight.com/index.php?lang=en_GB&word1=yes&word2=madonna

    :shock: :wink:

    Viukkis kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    The The voittaa kaikki.

    Viukkis kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lopuksi vielä Lars Ulrichin mielipide asiasta:




    Fastro kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    siinä on kirk ulrikin tyttöystävänä - juuri tulleet kylvystä. annan kyl rushille ja metallicalle samat pisteet, ehkä metallicalle enemmänkin, lälläslää. pappa voittaa mummon, koska ruotsissa papat on niin nuorekkaita, että ne on isejä.
    koettakaapa löytää Jethro Tullin A:ta suositumpi asia

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    koettakaapa löytää Jethro Tullin A:ta suositumpi asia


    ööö...kylmä olut? :wink:

    hugo2 kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    RUSH’S FIRST THREE CONCERT HOMEVIDEOS DEBUT ON DVD IN
    RUSH REPLAY X 3 BOX SET
    Four-Disc Package Features New 5.1 Surround Sound And Stereo Mixes


    The band’s first three concert homevideos, each of which is out of print in any format, will be issued for the first time together and on DVD. The four-disc box set Rush Replay x 3 (Mercury/UMe), released June 13, 2006, combines the three DVDs-- Exit…Stage Left, Grace Under Pressure and A Show Of Hands--with a never-before-released CD soundtrack version of Grace Under Pressure.

    Each DVD features new 5.1 surround sound and stereo mixes created by guitarist Alex Lifeson and Mike Fraser from the original concert multi-tracks as well as digitally transferred and remastered visuals. The package also includes mini reprints of the original tour booklets for the three concerts.

    In 1981, the double LP Exit…Stage Left was released. The 60-minute homevideo of the same name, filmed March 27, 1981 at The Forum in Montreal, Quebec, Canada, includes “Limelight,” “Tom Sawyer,” “The Trees,” “Xanadu,” “Red Barchetta,” “Freewill,” “Closer To The Heart” and “YYZ.”

    The 70-minute-plus Grace Under Pressure, released 1985, was shot at Maple Leaf Gardens in Rush’s hometown of Toronto. Some of the songs included are; as “The Spirit Of Radio” ,“New World Man” “The Enemy Within,” “Distant Early Warning,” “Red Sector A,” , “Witch Hunt” and a finale of “Vital Signs”/“Finding My Way”/“In the Mood.”

    A Show Of Hands released in 1991 is the the 90-minute video of a 1988 concert in Birmingham, England nearly duplicates the songs on the same-named live album. Perennial favorites were joined by newer songs such as “Marathon,” “Turn The Page,” “Manhattan Project” and “Force Ten,” plus an encore medley of “2112”/“La Villa Strangiato”/“In The Mood.”

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No jopas! Tuo paketti menee kyllä hankintaan! Vai että kaikki samalla kertaa! :wink:

    Prodigal kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo mut eivät sitten huhujen mukaan kuitenkaan aio pistää laserdisc-versiossa saatavilla olevia biisejä edes tuohon SoH:hiin. Varmaan rahastavat sitten myöhemmin loputkin faneilta julkasemalla "Remastered" versioita :(.

    hugo2 kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nyt sitten vihdoin ja viimein R30 dvd tuli hankittua. On kyllä totta, tämän pläjäyksen soundit ovat kertakaikkiaan loistavat ja olennaisesti paremmat kuin esim. Riossa. Hakkaa soundeiltaan monet muutkin liveDVD:t muiltakin bändeiltä. :D

    JiiPee kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nyt sitten vihdoin ja viimein R30 dvd tuli hankittua. On kyllä totta, tämän pläjäyksen soundit ovat kertakaikkiaan loistavat ja olennaisesti paremmat kuin esim. Riossa. Hakkaa soundeiltaan monet muutkin liveDVD:t muiltakin bändeiltä. :D


    TÄSSÄ oli muuten oma arvosteluni tuosta, jos et (syystä tai toisesta) ole vielä lukenut. ;)

    hugo2 kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    RUSH ja holocaust
    http://www.israelforum.com/board/showthread.php?s=633d91fbce9a1e0316bd593506a3a2c7&t=6199


    hugo2 kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Siis tämä nyt sen takia, että Torontossa eli Leen kotikaupungissa oli joku hullu pistänyt synagoogan tuleen.

    Ei silti, ei minkään uskonnon temppeliä, kirkkoa, minareettia jne... saa poltella kukaan.

    SE MISTÄ TÄLLÄ FOORUMILLA PITÄISI OLLA OIKEASTI HUOLISSAAN ON SE, ETTÄ VUODEN 1996 JÄLKEEN BÄNDILTÄ EI OLE ILMESTYNYT KUIN PASKAA JA UUSINTOJA VAIKKA RAHASTA ASIA EI VOI OLLA KIINNI!!

    Julkaisisivat nyt vaikka jonkun pirun hämärän 3cd proge-eeppoksen vahvoilla syntikkasoundeilla!!

    warkke kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    http://www.progulus.com/phpBB/viewtopic.php?t=233


    hugo2 kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nöyrät kiitokset Warkke!! Replay on play.com ennakkotilauksessa, vaikka pirunmoisella ylihinnalla nuo vanhat kelat on vhs- formaatissa tilattu...

    Ei enää ole Neil -setä entisensä, ei pysynyt Globenin keikalla puikot tahdissa entiseen malliin. Vanhuus ja nivelrikko raiskaa mr. Peartinkin, se on fakta. Portnoy rules!!

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Julkaisisivat nyt vaikka jonkun pirun hämärän 3cd proge-eeppoksen vahvoilla syntikkasoundeilla!!


    Rykäise itse kasaan kolmen CD:n proge-eepos sitten kun olet 50-vuotias ja monimiljonääri.

    hugo2 kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En pysty, koska eturauhaseni olisi silloin suurempi kuin naapurini luomuna myyty apulannoitettu kurpitsa.

    "The music of rebellion
    Makes you wanna rage
    But it's made by millionaires
    Who are nearly twice your age

    One of the wonders of the world is going down
    It's going down I know
    It's one of the blunders of the world that no-one cares
    No-one cares enough..."

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Steven-poika se sanoi tuonkin ja ihan oikeassa olikin. Onneksi tilanne on paljon parempi, ainakin omassa pikku lokerossa...

    Janus kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tulikos Vapor Trailsista koskaan sitä lupailtua remasteria? Olisi hauska tietää ovatko ongelmat masteroinnissa vai jossain syvemmällä.

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tulikos Vapor Trailsista koskaan sitä lupailtua remasteria? Olisi hauska tietää ovatko ongelmat masteroinnissa vai jossain syvemmällä.


    Eipä tullut. En kyllä tiedä onko sellaista edes oikeasti luvattu. Huhuista varmaan on ollut lähinnä kyse.

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olisi hauska tietää ovatko ongelmat masteroinnissa vai jossain syvemmällä.


    Kyllä ne valitettavasti olivat syvemmällä. Pirullisen surkeita kappaleita. :shock: Soundi vaan vielä pahensi asiaa.

    Pekka kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "Prestoa" on näköjään suomittu jonkun verran tässä ketjussa ja itsekin syyllistyin siihen joskus, mutta se on nykyisin minulle yksi parhaita uudempia Rush -levyjä. A-puolelta ei löydy mitään valittamista ja B-puolelta loistaa etenkin "Available Light".

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Presto on pelkkää orkkua.

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "Prestoa" on näköjään suomittu jonkun verran tässä ketjussa ja itsekin syyllistyin siihen joskus, mutta se on nykyisin minulle yksi parhaita uudempia Rush -levyjä. A-puolelta ei löydy mitään valittamista ja B-puolelta loistaa etenkin "Available Light".


    Presto on loistava. Varsinkin Available light.

    JiiPee kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Presto on Rushin PARAS studiolevy. Lähes täydellinen mestariteos, jolta ei löydy ainottakaan heikkoa lenkkiä...ja lyriikat ovat parasta Peartia. Jostain syystä levy ei aukene kaikille. Mutta onneksi ei tarvitsekaan.

    Oma suosikkikappaleeni on "Red Tide".

    Hezzu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Presto on Rushin PARAS studiolevy. Lähes täydellinen mestariteos


    Lollero.

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ja lyriikat ovat parasta Peartia.


    Preston lyriikoista voisi kirjoittaa, ja olen kirjoittanut, monta superlatiivia. Tähän ikään tullessa voisin tyytyä toteamaan vaikka seuraavanlaisesti:
    Anagram (for Mongo) on kyllä nokkela.

    Peart tosin kiertää kehää monessa jutussa. Esimerkiksi just Anagramissa
    He and she are in the house
    But there's only me at home
    vie suoraan Counterpartsin teemoihin. No joo, eihän tämä mikään TNMS ole niin jääköön analyysi tähän... Heh, ei varmaan kovin moni täällä enää edes tiedä mikä on TNMS. :)

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Heh, ei varmaan kovin moni täällä enää edes tiedä mikä on TNMS. :)


    Kyllä meikäläinen tietää... 8)

    Prodigal kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Heh, ei varmaan kovin moni täällä enää edes tiedä mikä on TNMS. :)


    Kyllä meikäläinen tietää... 8)

    Cowabunga! Turtle Power!

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lällällää, mutta ei kerrota! :mrgreen:

    RushElla kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ja lyriikat ovat parasta Peartia.


    Heh, ei varmaan kovin moni täällä enää edes tiedä mikä on TNMS. :)


    :) Rush -henkinen "englantilainen pubi" ;)

    RushElla kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Muuten, ei kukaan olis Rush -Euconiin lähdössä syyskuussa ?? ;)

    http://www.rusheucon.com/


    hugo2 kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Monen helvetinmoisen tumpeloinnin jälkeen "ei mikään Remontti-Reiska" sai vihdoin 3x4m lämminvaraston levytettyä ja sisustettua. Akustiikkalevyä, villaa, kirosanoja, olutta, aamulla samat työt uusiksi ilman olutta, jne...

    Mutta kyllä kannatti!!

    Nyt voi mihin tahansa vuorokauden aikaan hankkia kuulovaurion ja fiilistellä 75 tuuman näytöltä laulu- ja soitinyhtye RUSH:n tuotantoa. Voi jumankavita kun on hyvä kuvakin tuolla R30 dvd:llä vrt. esim. Neal Morse Testimony dvd:n kanssa, joka on teknisesti muutenkin kohtuu paska. Musa sinänsä Morsella toimii.

    Että on kiva hommata tinnitusta Genelecin aktiivikajareilla ilman naapurin, waimon, anopin, koiran jne. mäkätystä vaikka kolmelta aamuyöllä. Kuulokekuunteluakin yritin jossakin vaiheessa, mutta onhan se ihan perseestä vaikka kuinka monen sadan euron luurit korvilla yrität fiilistellä. Kun Peart potkii kunnolla rintalastaa, se on elämää!! Ja videotykki se olla pitää, alle 70 tuumainen kyr.. eiku RUSH on surkeaa pelleilyä.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    LCD vai DLP -projektori?

    hugo2 kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Rx3 -pakkausta odotellessa katselen tällä takavuosien suosikkitykillä InFocus Screenplay 4805. Oli muinoin 2004 Hifi -lehden testivoittaja, kun sisäänrakennettu skaalain on tuolta kuuluisalta Faroudjan pajalta. Ei löydy digiliittimiä kuvalle, niin käypä katuhinta tinkauksen jälkeen on tällä hetkellä noin 850e. Joillekin myyjille näitä on eksynyt, omani tinkasin Joensuun Expertistä.

    Dvd -soitin on pari vuotta sitten yli 300e maksanut Onkyo, jonka nykyään saa esim. Wasahifistä alta 90e. Kehuttu pilviin cd -soittimen korvaajana pari vuotta sitten testeissä ja tuolloin oli mm. ylistetty helvetin hyvää komponenttilähtöä.

    Uusinta uutta ei kannata ostaa, jos rahat on tiukassa. Parin vuoden takaisia huippuvehkeitä saa joskus todella pilkkahintaan. Oma setti (tykki, dvd -soitin, 2xGenelec 8030A) yht. 1770 euroa. Tuolla rahalla tuskin muuten saat yhtä laadukasta RUSH -settiä, kuvakoko ja äänenlaatu huomioiden!! Ei näy sateenkaaria kuten joissakin dlp -vehkeissä, useampi on tsekannut. Subbari on tulossa parin viikon päästä eli Genelec 7050b, irtosi hintaan 670e uutena.

    JacKal kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Viime talvesta eteenpäin olen Rushiin nyt tutustunut neljän albumillisen (A Farewell to Kings, Hemispheres, Permanent Waves, Moving Pictures) verran, ja suurenmoisen tykästynyt olen. MP on kohonnut yhdeksi tärkeimmistä levyistäni, joka ei sisällä yhtään huonoa biisiä. Äänimaisemat riffeineen ja kasarifiilistelyineen ovat täydellisiä. Joka kerta menee suu virneeseen kun katon YouTubesta YYZ:aa livenä.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei näy sateenkaaria kuten joissakin dlp -vehkeissä, useampi on tsekannut.

    Joo, sateenkaarten näkeminen on yksilöllistä, itse näen niitä DLP-tykeillä melkein koko ajan. Harmi, koska viisisegmenttisellä väripyörällä varustettu DLP on IMO väritoiston puolesta ylivertainen LCD-laitteisiin verrattuna. Tämä tästä - mulla on nykyisin paha tapa viedä threadit offtopic -osastolle..

    kissamies kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuollaista messevää menoa löytyi:
    http://www.musicintheabstract.org/rush-oddities/audio/billy-sheehan-alex-neil.mp3


    Tuolta:
    http://www.rushisaband.com/



    Billy Sheehan is a virtuoso bass player who has played with a number of bands including Mr. Big, who opened for Rush on both the Presto and Roll the Bones tours. Rush Tour Forum user Tench Frickler dug up this neat audio clip on Billy Sheehan's website. It's a clip of Billy jamming with Alex Lifeson and Neil Peart before an April 5, 1990 show in San Diego where apparently Geddy was late for the sound check.


    hugo2 kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Billy Sheehan veti helvetinmoisen kovaa riffiä David Lee Rothin ekalla soololla, kunnioitan miestä kovasti. Kuvasta päätellen paremmassa kunnossa kuin DLR, jonka pälvikalju kera ylenpalttisen läskin säälitti eräässä videoclipissä netissä äijän omalla kotisivulla.

    RUSH sinällään fyysisesti yllättävänkin kovassa vedossa, vanhoja pappoja hekin kuitenkin ovat... Tekisivät edes vielä yhden kunnon eepoksen ennen Tuonelan Kutsua. Mitään hyvää ei ole Counterpartsin jälkeen studiossa kuultu.

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitään hyvää ei ole Counterpartsin jälkeen studiossa kuultu.


    Höpsis. Test for Echolla puolet biiseistä on hyviä ja osa niistäkin parempia kuin Counterpartsilla, joka on harvinaisen linjaton.

    hugo2 kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitään hyvää ei ole Counterpartsin jälkeen studiossa kuultu.


    Höpsis. Test for Echolla puolet biiseistä on hyviä ja osa niistäkin parempia kuin Counterpartsilla, joka on harvinaisen linjaton.


    Ei vaan Counterpartsin jälkeen ei RUSH ole studiossa pystynyt mihinkään. Inttäminen kannattaa aina.

    Hezzu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    pälvikalju kera ylenpalttisen läskin säälitti


    Ulkomusiikilliset seikat... hmmm...

    PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    [quote] Mitään hyvää ei ole Counterpartsin jälkeen studiossa kuultu.


    Höpsis. Test for Echolla puolet biiseistä on hyviä ja osa niistäkin parempia kuin Counterpartsilla, joka on harvinaisen linjaton.[/quote]

    Ei vaan Counterpartsin jälkeen ei RUSH ole studiossa pystynyt mihinkään. Inttäminen kannattaa aina.


    Muhun vetoaa eniten se 80-luvun munaton syntsa-Rush. Pitäis varmaan hankkiutua hoitoon...

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Muhun vetoaa eniten se 80-luvun munaton syntsa-Rush. Pitäis varmaan hankkiutua hoitoon...


    Kerro mistä hoitoa saa... Meikäläisen diagnoosi on myös Rush 1979-1989... :wink:

    JiiPee kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    [quote][quote] Mitään hyvää ei ole Counterpartsin jälkeen studiossa kuultu.


    Höpsis. Test for Echolla puolet biiseistä on hyviä ja osa niistäkin parempia kuin Counterpartsilla, joka on harvinaisen linjaton.[/quote]

    Ei vaan Counterpartsin jälkeen ei RUSH ole studiossa pystynyt mihinkään. Inttäminen kannattaa aina.[/quote]

    Muhun vetoaa eniten se 80-luvun munaton syntsa-Rush. Pitäis varmaan hankkiutua hoitoon...


    "Munaton"? Nyt valitsit kyllä väärän termin. Tuo kausi oli kyllä kaikista munakkainta Rushia.

    PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No joo, tässä :wink: jälkikäteen.
    Itselle Signals oli se eka joka kolahti. Kaverit olivat jo sitä ennen Rushia hypettäneet, mutta huonoin tuloksin. Postuumisti sitten "löysin" levyt Farewell to Kingsiin asti ja Hold Your Fire oli mulle se viimeinen huippu Rush.

    Odottelen malttamattomana Crace Under Pressure -kiertueen ja Show Of Handsin DVD -julkaisuja!

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Meikäläisellä on mennyt vähän sykleissä tuo Rush-diggaus. Se vain tuntuu pysyvän samana, että Roll the Bones on viimeinen kunnon Rush-levy. Sen jälkeisistä en ole - hyvistä yrityksistä huolimatta - oppinut pitämään. Johtuneeko sitten siitä, että RtB:n jälkeen tullut Counterparts oli ensimmäinen Rush-levy jonka ilmestymistä odottelin ja jonka ostin heti kun sen Suomesta kaupasta sai. Aiemmat albumit olivat jo ilmestyneet kun tutustuin Rushiin.

    Hold your Firesta en ole oppinut pitämään. Jossakin vaiheessa Power Windows oli kova mutta sekin hiipui. Presto oli eka Rush-levy jonka todella löysin ja se oli silloin 1990-luvun alun lukiovuosina harva se päivä soittimessa. Vieläkin muistuu mieleen ne tunnelmat kun sen laittaa soimaan.

    Moving Pictures taas oli helpoin Rush-levy päästä sisälle. EI sitä kyllä kauhean paljon jaksa kuunnella.

    Mutta summa sumarum, Permanent Waves, Grace under Pressure ja Signals ovat kovimmat. Muutkin ovat hyviä.

    Counterpartsilla ja Test for Echolla on kyllä hyviä biisejä (avausbiisit varsinkin on komeita) mutta vähän rutinityön maku noista myöhemmistä Rush-levyistä jää.

    Hezzu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Rush-fanit taitaa yleisesti ottaen olla aika pihalla.

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hezzu alkanut provoilemaan armottomasti. :lol:

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Rush-fanit taitaa yleisesti ottaen olla aika pihalla.


    Jaa? No aika vähän Rush-faneja tunnen mutta vaikea niistä tuntemistani mitään yhteistä tekijää löytää. En sitten tiedä olenko itse Rush-fani kun en muista bändin jäsenten syntymäpäiviä ulkoa ja pidän myös joistakin Madonnan jutuista.

    Janus kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No aika vähän Rush-faneja tunnen mutta vaikea niistä tuntemistani mitään yhteistä tekijää löytää.
    Luulenpa että monet Rush-fanit satsaavat paljon hifi-laitteisiin.

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Miten niin?

    Janus kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sellainen kuva vaan on muodostunut, mistä lie. Ja ainakin 80-luvulla Rush oli suosittua stereoidenesittelymusaa.

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Heh, no Vapor Trailsillä ei ainakaan enää paljoa hifi-laitteita demota. :lol:

    JiiPee kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Heh, no Vapor Trailsillä ei ainakaan enää paljoa hifi-laitteita demota. :lol:


    No ei tosiaan. Aika uskomatonta todella, miten ne soundit voivatkaan olla niin paskat. Yksikään itseään kunnioittava suomalainen kellaribändikään ei voisi julkaista levyä noin onnettomilla soundeilla.

    Hassua, että itse levy on kasvanut itselläni vuosien saatossa. Silloin kun se tuli ulos, pidin sitä paskana. En enää. Tosin ei se nyt mikään huippulevykään ole, mutta Earthshine ja pari muuta biisiä on aika jees.

    hugo2 kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nyt on tullut koko kuuma kesä kelailtua vaihetta part 1 eli levyjä rush, fly by night, caress of steel ja 2112. Kovaa kaikki tyynni!! Piti vain keski-ikäistyä ennekuin kolahti kohdalleen. Hassua. Keski-ikäistyvä savolainen insinööri löytää nuoren kapinallisen rushin vasta viittä vaille nelikymppisenä. Ei helvetti vaikka kuinka yritti, niin ei millään 1980 -luvulla uponnut tuo alkupää, ei millään. Silloin oli kravaatit nahkaa, Don Johnsoilla Armanin puvut ja HOLD YOUR FIRE THE ALBUM OF THE DECADE!! Ja tietysti kokaiini ajan huume jos sitä tänne perähelvettiin mistään olisi saanut. Nyt ei keskiluokkainen uskalla edes kokeilla, ties vaikka Visa -kortin veisivät.

    Leppari kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hävyttömän kovaa on kolahtanut tuo 2112 ja varsinkin avauskipale. Onkos Rushilla asettaa kovempiakin panoksia pöytään?

    DrethegenjeshKing kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hävyttömän kovaa on kolahtanut tuo 2112 ja varsinkin avauskipale. Onkos Rushilla asettaa kovempiakin panoksia pöytään?

    Hemispheres ja avauskipale. La Villa Strangiato samaiselta levyltä on myös aika kovis.

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hävyttömän kovaa on kolahtanut tuo 2112 ja varsinkin avauskipale. Onkos Rushilla asettaa kovempiakin panoksia pöytään?


    Suosittelen kaikkia levyjä aina Roll the Bonesia myöten. Sen jälkeiset eivät enää ole yhtä laadukkaita vaikka niilläkin on kovia biisejä.

    Permanent Waves on ehkä kovin. Tai ehkä Signals. Tai ehkä sittenkin Grace under Pressure. Tai...

    PeeHoo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    [

    Permanent Waves on ehkä kovin. Tai ehkä Signals. Tai ehkä sittenkin Grace under Pressure. Tai...


    Permanent Wavesista Hold Your Fireen ulottuu Rushin paras kausi minun mielestä.

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aika vähiin on jäänyt Rushin kuuntelu viime vuosina. Pentuna se oli ykkösbändi.

    PeeHoo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sama vika. 80 -luvulla se oli kova sana, tosin en ollut pentu enää silloinkaan. Tukholman konsertti oli silti mahtava!

    Fastro kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    snow dog on tavallaan ainoita biisejä, ja jotenki Signals-levy. 2112 overture oli kans kova, ja onhan se vieläkin, mutta siihen vähän kyllästyy, kuten vähän muihinkin

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Globenin keikka ei unohdu ikinä.

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Permanent Wavesista Hold Your Fireen ulottuu Rushin paras kausi minun mielestä.


    Suurin piirtein näin juu. Prestolla laajentaen... Eikäs muuten unohdu Wembleykään... Ihmeen kauan aikaa siitäkin jo alkaa olla? :shock:

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oletteko muutkin lukeneet kaikki Neil Peartin kirjoittamat kirjat?

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oletteko muutkin lukeneet kaikki Neil Peartin kirjoittamat kirjat?


    Ööö... en yhtään... :oops: Saiskohan niitä suomeksi? Vaikka olen ns. "kielimiehiä", parhaimman lukunautinnon saan kyllä kotimaisella kielellä luettuna. Lehdet menee mukavasti vieraskielisinäkin, ja elokuvat, mutta kirjat ei... :oops:

    JiiPee kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Permanent Wavesista Hold Your Fireen ulottuu Rushin paras kausi minun mielestä.


    Suurin piirtein näin juu. Prestolla laajentaen... Eikäs muuten unohdu Wembleykään... Ihmeen kauan aikaa siitäkin jo alkaa olla? :shock:


    Kyllä kyllä...Presto on loistava ja nerokas albumi näennäisestä "helppoudestaan" ja pop-soundistaan huolimatta.

    Omat suosikkini ovat kaikki albumit Moving Picturesista Prestoon. Counterparts on ainoa uudemmasta tuotannosta mikä toimii (livelevyjä lukuunottamatta). Different Stages on hieno kooste bändin urasta.

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Ööö... en yhtään... :oops: Saiskohan niitä suomeksi?


    Ei ole tietääkseni suomennettu.

    Kirjoista Ghost Rider on selvästi suositeltavin. Kertoo surutyöstä vaimon ja tyttären menehtymisen jälkeen. Silloinhan Neil ajeli moottoripyörällä vuoden päivät ympäri Pohjois-Amerikkaa.

    Ensimmäinen kirja Masked Rider kertoo siitä kun Neil ajeli polkupyörällä Afrikan halki. Tuorein Travelling Music on vähän elämänkerrallisempi, kertoo lapsuusajoista ja musiikkiharrastuksesta, ajoista Lontoossa, huumekokeiluista ym.

    Vaikka Neilin tekstit ovat välillä hieman maanisia -- näännyytävän pitkiä otteita kirjeistä ja sähköposteista joita kaveri ilmeisesti kirjoittelee harva se päivä -- niin sanoisin, että kyllä Neil Peart olisi voinut ansaita elantonsa myös kirjoittamalla. Toisaalta, siihen nyt ei älyttömästi vaadita.

    zeitgeist kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Täällähän menevät mielipiteet täysin ristiin monen Rush-kiekon osalta!

    Itse olen sukupolvea, joka lyhyen hevikauden jälkeen alkoi lukiossa kuunnella Rushia eli lukea Peartin "hienompaa englannin sanastoa", ja "syvällisiä elämänviisauksia" Permanent Wavesin ja muiden ennen v. 1982 ilmestyneistä Rushien pauhatessa taustalla. Rakastin jopa Geddy Leen äreää kirkumista Farewell to Kingsillä:)!

    Samojen vuosien aikana ilmestynyt Signals oli kuitenkin mielestäni hiukkasen veltto, Grace Under Pressure ja eritoten Power Windows taas vaihteeksi sähäkämpiä.
    Sitten meininki oli aika tasaista läpi 80-luvun, kunnes tyylikäs Presto ja positiivisesti rokkaava Roll the Bones taas nostivat tasoa.

    Counterparts oli jo selvä pettymys ja nyt vuosien jälkeen kohtaamani Test for Echo ei napannut enää pätkääkään. Mahdanko enää edes uskaltaa arasti yrittää tuota usein mainittua Vapors Trailia...

    Aika aikaa kutakin?

    Pulmu kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Samantapainen suhtautuminen itsellänikin, yläasteella kolahti Hemispheres todella lujaa ja 80-luvun tuotanto aukesi vasta myöhemmin, 90-luvusta puhumattakaan. Tällä hetkellä ehkä eniten vakuuttavat ja aikaa parhaiten kestäneet levyt ovat Presto, Power Windows ja Signals. Counterpartsin jälkeen alamäki alkoi ja Vapor Trails on jo ihan välityö ja tuotanto/tuottaja/äänittäjä ihan syvältä. Uusi tuleva levy kyllä kiinnostaa kovasti, sillä esimakuna annettu näyte kuulostaa yllättävän hyvältä.
    Globenin keikka oli aivan uskomattoman hieno tapahtuma, en aivan heti muista vastavaa musiikillista kokemusta.

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vapor Trailsia ei paljon kannata kuunnella. Uusi levy lupailee kyllä hyvää. Test for echo ei ole paskempi kuitenkaan, kannattaa hommata.

    Pseudonyymi kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En tiedä mikä muhun on menny, mut Rush noin yleisesti on alkanu kuulostaan hyvältä.

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No, kyllähän sen ymmärtää... :) Helvetinmoinen määrä hyviä levyjä ja tulevaisuuskin lupailee kyllä hyvää taas pitkästä aikaa! Voi kun saisi promon kuulolle jostain.

    JiiPee kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Rush on edelleen yksi kaikkien aikojen hienoimmista bändeistä. 80-luvun tuotanto on kokonaisuudessaan loistavaa. Jollain tavalla bändi vajosi keskinkertaisuuden suohon, heti kun he alkoivat tehdä yksinkertaisen tavanomaisia rock-albumeja. Alamäki mielestäni alkoi samaan aikaan, kun bändi luopui koskettimista (Roll the Bones).

    Mielestäni Rushin uran huippu on Show of Hands-livetaltiointi (siis se video, joka löytyy tuolta Replay-dvd:ltä). Settilista on lähes täydellinen, ja äijät ovat vielä nuoria ja energisiä. Vapor Trails on koko bändin historian surkein tekele, ja uudelta levyltä on lupa odottaa parempaa. Rushin hienous on juuri tuo "iso" soundi, johon kuuluvat ehdottomasti koskettimet.

    JiiPee kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Uusi sinkku "Far Cry" kuultavissa kokonaisuudessaan Rushin sivuilla.

    http://www.rush.com/


    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Uusi sinkku "Far Cry" kuultavissa kokonaisuudessaan Rushin sivuilla.

    http://www.rush.com/


    No eipä tuo vielä liikoja luvannut, vaikkakin parempaan suuntaan edelliseltä mentiin kyllä. Katsotaan sitten mitä levy pitää sisällään...

    CosmicJazz kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ihan hyvältä tuo vaikuttaa. Paljon paremmat soundit kuin Vapor Trailsillä.

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lopussa meni vähän toisteiseksi mutta ekaan puoleentoista minuuttiin mahtui ainakin neljä eri biisiä. Lupailee kohtalaisen hyvää.

    Jake kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    http://www.pollstar.com/tour/searchall.pl?AN=Y&By=Artist&Content=RUSH&PSKey=Y


    Kiertueen ensimmäisiä keikkoja putkahtelee kalenteriin.

    JiiPee kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    http://www.pollstar.com/tour/searchall.pl?AN=Y&By=Artist&Content=RUSH&PSKey=Y

    Kiertueen ensimmäisiä keikkoja putkahtelee kalenteriin.


    Ne ovat noita ulkoilmaamfiteattereita nykyisin. Kaikki isommat nimet ovat hylänneet areenat, ja soittavat pääosin näissä nykyään. Johtuu kuulemma siitä, että vuokrat ovat tuplasti halvempia.

    Paikalliset valittavat, että soundit ovat huonommat ja tunnelma ei ole sama.

    Tämä nyt ihan vaan kuriositeettina. Euroopassa ei moisia amfiteattereita (onneksi) tunneta.




    Kcrimso kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Euroopassa ei moisia amfiteattereita (onneksi) tunneta.


    Mä luulin että noi keksittiin Kreikassa tai jossain siellä päin. No joo... :wink:

    Jammo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Täällähän menevät mielipiteet täysin ristiin monen Rush-kiekon osalta!

    ...

    Samojen vuosien aikana ilmestynyt Signals oli kuitenkin mielestäni hiukkasen veltto, Grace Under Pressure ja eritoten Power Windows taas vaihteeksi sähäkämpiä.
    Sitten meininki oli aika tasaista läpi 80-luvun, kunnes tyylikäs Presto ja positiivisesti rokkaava Roll the Bones taas nostivat tasoa.
    ...

    Aika aikaa kutakin?


    Power Windows lienee Rushin hengästyttävin teos. Sitä kuunnellessa menee aivan ylikuntoon.
    Presto taas on minusta totaalisen kyllästyttävä; samoja vanhoja kikkoja ympättynä entistä heikompiin sävellyksiin. Tyylikkyys on kuulijan korvassa. :wink:

    JiiPee kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tylsä päivä...joten keräsin muutamia vähän erikoisempia Rush-aiheisia YouTube klippejä tähän ketjuun:

    MTV:ssä aikanaan soitettu versio Marathonista:
    http://www.youtube.com/watch?v=7k7snevmucI&mode=related&search=


    3D-animoitu YYZ:
    http://www.youtube.com/watch?v=3-2fKi9Zu5o


    OUTO:
    http://www.youtube.com/watch?v=Ua3hZXfNZOE


    9-vuotias rumpalinalku vetää YYZ:n hyvin:
    http://www.youtube.com/watch?v=kIDpj303x2U


    Hiton hyvännäköiset latinonaiset vetää Tom Sawyeria:
    http://www.youtube.com/watch?v=tieR_1swEQ0


    11-15 vuotiaat jolpit Limelightin kimpussa (pojat soittaa hienosti):
    http://www.youtube.com/watch?v=rZgCqsxgcwo


    JiiPee kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Uudesta DVD:stä juttua:

    http://www.rush.com/news/news4.html


    JiiPee kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Rushin road crew:stä hauska dokumentti.

    OSA 1
    OSA 2
    OSA 3
    OSA 4
    OSA 5
    OSA 6

    EsaJii kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos näitä myöhempiä Rusheja alkaa hankkimaan, mitkä 3, sanotaan, ovat onnistuneimpia? Ei tartte olel hittejä, kunhan koko albumin voi kuunnella.

    # Permanent Waves (1980)
    # Moving Pictures (1981)
    # Signals (1982)
    # Grace Under Pressure (1984)
    # Power Windows (1985)
    # Hold Your Fire (1987)
    # Presto (1989)
    # Roll the Bones (1991)
    # Counterparts (1993)
    # Test for Echo (1996)
    # Vapor Trails (2002)
    # Feedback (2004)
    # Snakes & Arrows (2007)

    Ekat 2 noista ja Viiminen on ainoat josta minulla on selvempi kuva.

    Lerxst kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos näitä myöhempiä Rusheja alkaa hankkimaan, mitkä 3, sanotaan, ovat onnistuneimpia? Ei tartte olel hittejä, kunhan koko albumin voi kuunnella.

    # Permanent Waves (1980)
    # Moving Pictures (1981)
    # Signals (1982)
    # Grace Under Pressure (1984)
    # Power Windows (1985)
    # Hold Your Fire (1987)
    # Presto (1989)
    # Roll the Bones (1991)
    # Counterparts (1993)
    # Test for Echo (1996)
    # Vapor Trails (2002)
    # Feedback (2004)
    # Snakes & Arrows (2007)

    Ekat 2 noista ja Viiminen on ainoat josta minulla on selvempi kuva.


    Signals - Presto ovat kaikki erinomaisia, sitten taso laskee kuin lehmän häntä.

    PeeHoo kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kasari-Rush on parasta.

    EsaJii kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Okei, tänks. Snakes and arrows toimii aiankin livenä siinä muun kaman ohessa.

    Janus kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kasari on hyvä ohjenuora, mutta vaihdetaan Preston tilalle ysärilevy Counterparts.

    Pavel kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Signals - Presto ovat kaikki erinomaisia, sitten taso laskee kuin lehmän häntä.

    Korkeimman Rush-oikeuden korjaus tähän; erinomaisia ovat kaikki kasarilevyt Permanent Wavesista Power Windowsiin. Hold Your Fire menee vielä melkein samaan kastiin muutaman huippubiisin ansiosta. Prestosta lähtien vedettiin ns. liikaa kaniineja hatusta ja bändi oli levytyksissä useimmiten hukassa. Livenä toki lähes aina taattua tavaraa nykyäänkin.

    EsaJii kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kävin divarissa kourallinen CDitä kädessä, sain niistä 30 dollaria. Mutta valinta oli pieni, tuli mukaan:
    Permanent Waves käytettynä
    Moving Pictures toisesta kaupasta uutena, 8 dollaria (hinnat oli 8-12 dollaria)
    ja Presto käytettynä. Viimistä en ole ehtinyt kuunnella.

    Kun kerran raahasin nevanhat sinne, tuli mukaan pojalle on Montreal CD, en muista mikä niistä.

    Ihan hyvin niitä oli kaupoissa, joita on kyllä aina vähemmän. Best Buy oli parhaiten varustettu. Divarissa on sitten muuta, iso kokoelma jazzia ja bluesia esimerkiksi.

    Lerxst kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Signals - Presto ovat kaikki erinomaisia, sitten taso laskee kuin lehmän häntä.

    Korkeimman Rush-oikeuden korjaus tähän; erinomaisia ovat kaikki kasarilevyt Permanent Wavesista Power Windowsiin. Hold Your Fire menee vielä melkein samaan kastiin muutaman huippubiisin ansiosta. Prestosta lähtien vedettiin ns. liikaa kaniineja hatusta ja bändi oli levytyksissä useimmiten hukassa. Livenä toki lähes aina taattua tavaraa nykyäänkin.


    Pääh, koko 80-luku eli PW-Presto on ihan huippukamaa. Roll The Bonesilla (1991) hukkui punainen lanka eikä ole löytynyt enää.

    Pavel kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No ihan hyvä jos joku jaksaa sitä Prestoa kuunnella, minä en. Ostin joskus silloin ihan tuoreeltaan eikä nappaa, ei.

    Lerxst kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ostin joskus silloin ihan tuoreeltaan eikä nappaa, ei.


    Sama homma, ja heti nappasi ja nappaa vieläkin!

    EsaJii kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kotelo oli pahvisissa aika kehno, ei ole sitä muovista pidikettä, vaan ecopack. Samaa saa kyllä jewel case kotelossakin.

    Mutta miksi eivät hyödynnä kolmen osan pahvikoteloa? Vain Snakes and Arrows Live käyttää sitä, ja muut tuplat. Niin saa kirjasen keskiaukeamalle. Voisi vaikka pistää laulun tekstit sinne.

    Kaikki Beatles remasterit tulevat olemaan tuota kolmeksi taitettavaa mallia. Katso viiminen blogini, siinä kuva.

    EsaJii kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin, kyllä nää 90 luvun jutut on melkoista AOR rockia. Mutta osa kuitenkin on saundiltaan aika lähellä live Rushia.

    En erikoisemmin kuuntele AOR artisteja enkä metallia. Metallissa musiikki kelpaa mutta tekstit on ihan tarpeettomia itselleeni ja vieraita.

    Rushilla on näitä hevi- ja stadium band otteita. En ole oikeen pystynyt kuuntelemaan kuin isossa stereossa ja autossa. Menee kaikki hukkaan jollain iPodilla. Ei tärise ollenkaan.

    ADDED note

    En ole mikään vannoutunut Rush fani jostain 70 luvulta, se tuli silloin joka tuutista ilmaisena meluna, mutta ei nää viimisetkään ole huonoja. Snakes and Arrows on ihan kelpo. Signals vaikuttaa kelvolta, oli joku syntikkavaihe menossa mutta silti OK.

    EsaJii kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No niin, nyt sitä on pikkasen tullut rahaa Rushin poikien eläkekassaan. Joten sitä kehtaa käydä kirjastossakin pari lainaamassa.

    Huomaan että Farewell ja Hemispheres mahtuvat yhdelle poltetulle CDlle ja 6 minuuttia jää yli.

    EsaJii kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vapor Trails on ilmeisesti ylikompressoitu. Siitä liikkuu harrastajailla korjattuja versioita. Yks on esillä 40 sekunnin pätkinä:
    http://rushfaclubebr.blogspot.com/2009/04/aproveitando-todo-o-frisson-causado.html


    muuallakin on versioita.

    Lerxst kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vapor Trails on ilmeisesti ylikompressoitu.


    Sitä, ja sen lisäksi vielä paska levy kaiken kukkuraksi...

    EsaJii kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei se oikeestaan ole niin paska kun ekat kolme kuuntelukertaa vaikutti. Ei siinä ole muistettavia melodioita, mutta se on niinkuin esiaste Snakesandarrowsiin, jota ei olisi ilman tota välivaihetta. Sanoitukset meni tohon suuntaan. Ja tuo kaikki sitten toimi parhaiten livenä, Vapor Trails oli vähän raakile joka vaan kipattiin markkinoille.

    Ja joo, siinä on tuota puuroista grunge soundia aika paljon.

    Lerxst kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Juuri ne muistettavat melodiat, tekstit skä niiden käyminen yksiin ja musiikin kanssa kehittyen nimenomaan oli se juttu Rushin materiaalissa... Melodisuus ja tietynlainen filosofisuus yhdistyi paikoin kovin matemaattiseenkin ilmaisuun, mikä onnistui heiltä sangen upeasti. Mutta kaikella on aikansa juu... :wink:

    EsaJii kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No ne kuuluisat radiohiti oli ihan kelpo rockia. Unohdin koko Rushin noin 1985 jälkeen. Vasta tää Snakes & Ladders live sai uudestaan kiinnostumaan. Enosaa sanoa mikä seikka, kokonaisuus kai.

    EsaJii kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Rushin "oikeisto" taustaa. Nykyään tällä mantereella Zappa ja Peart saa libertarian leiman.
    http://img.photobucket.com/albums/v308/BaldiePete/nme79_1.jpg

    http://img.photobucket.com/albums/v308/BaldiePete/nme79_2.jpg

    http://isbn.brainbody.nottingham.ac.uk/TEMP/miles01.jpg
    http://isbn.brainbody.nottingham.ac.uk/TEMP/miles02.jpg


    JiiPee kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Q-lehden tunnin haastattelu

    Kannattaa ehdottomasti katsoa.

    harmaa kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko jollakulla tuo haastattelussa puffattu Retrospective III? Siinä on näköjään uudelleenmiksattu versio kappaleista One Little Victory ja Earthshine. Liekö noissa jotakin mielenkiintoista?

    EsaJii kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei ne sen kummempia ole. Ne jotka uskovat että noi biisit on alkuperäisellä levyllä kompressoitu liikaa uskovat että ne ovat nyt parempia. Ihan samoilta vaikuttavat.

    Retsospective III kannattaa hankkkia vaan jos haluaa luksus version videot. Videoissakin on vain neljä liveä
    http://en.wikipedia.org/wiki/Retrospective_3


    ei ne videot taida olla kovin kummia, en ole nähnyt kyllä
    mutta on kokonaisia videokonsertteja samalta ajalta pari kolme

    harmaa kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sain Spotify-palvelun käyttöön ja sieltä kuuntelin Earthshinen uudelleenmiksauksen. Kuulostaa tosiaan lievästi erilaiselta miksaukselta, esim. basson näppäilyt erottuivat jossakin paikassa selvemmin, mutta tiedä sitten mikä osuus Spotifyn kompressiolla on mihinkin. Aika ohutta ja kaikuista tuo saundi tuntuu parin kappaleen perusteella olevan.

    Lerxst kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei se paska levy siitä parane vaikka sitä kuinka miksaisi... :roll:

    JiiPee kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kun Rush ei kerran viitsi esittää hienoa Camera Eye-biisiä kiertueillaan, niin Dream Theater tekee sen heidän puolestaan. ;)

    http://www.youtube.com/watch?v=6y_e6HW09T8


    EsaJii kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kun kerran proge ei ole rockia ja Rush on progea, ei kelpaa taas rockenroll museoon.
    http://www.cygnus-x1.net/links/rush/rush-news.php#news519


    Markkutapio kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Kun kerran proge ei ole rockia ja Rush on progea, ei kelpaa taas rockenroll museoon.

    Eipä tietenkään rock'n roll museoon... proge, kuten myös -roll ovat ROCKIN "alalajeja"... Rock itse on kuin Jumala, jota kukaan ei ole nähnyt/kuullut koskaan.

    EsaJii kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Rush albumista huhuja, mutta aika myöhään menee, jos täksi kesäksi meinaavat kiertuetta. Ei näy ainakaan.
    http://www.rush.com/v4.html


    EsaJii kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No niin, ei siellä ole purkissa vielä mitään, ehkä talveksi ja kiertue ens vuonna

    Daniel Wells If you watch the interview with Lerxst and Dirk from the Songwriters HOF, they are in the writing process with 6 songs ready for Neil's ear. A 2010 Tour would be RUSHing a bit, I am placing my wager on 2011, with the new material coming out late summer early fall. Neil has more important duties at the present time......Congrats Papa!!!!


    Artturi kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllähän Rush tekee tänäkin kesänä pienemmän kiertueen missä soittavat paria uutta piisiä koemielessä, palaavat sitten studioon viimeistelemään uuden levyn ja ens vuonna sitten kattavampi rundi.. Lähde: http://www.rushisaband.com/


    Kcrimso kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla ei ole kyllä enää mitään odotuksia Rushin studiolevyjä kohtaan. Kahta viimeistä ei jaksa kuunnella juuri lainkaan enkä oikein usko että poijjaat enää kelkkaansa kääntää tässä vaiheessa uraansa. Eikä liene tarviskaan kun moni kai tykkää. Minä en.

    Lerxst kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla ei ole kyllä enää mitään odotuksia Rushin studiolevyjä kohtaan. Kahta viimeistä ei jaksa kuunnella juuri lainkaan enkä oikein usko että poijjaat enää kelkkaansa kääntää tässä vaiheessa uraansa. Eikä liene tarviskaan kun moni kai tykkää. Minä en.


    Vähän sama vika täällä. Aika paljon saisi tapahtua uudistusta että jaksaisi innostua herrojen nykymeiningistä. Jos vääntäisivät erittäin elektronisen levyn tuon basic trio -mellastuksen sijaan niin voisikin kiinnostaa, ehkä.

    Kcrimso kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla ei ole kyllä enää mitään odotuksia Rushin studiolevyjä kohtaan. Kahta viimeistä ei jaksa kuunnella juuri lainkaan enkä oikein usko että poijjaat enää kelkkaansa kääntää tässä vaiheessa uraansa. Eikä liene tarviskaan kun moni kai tykkää. Minä en.


    Vähän sama vika täällä. Aika paljon saisi tapahtua uudistusta että jaksaisi innostua herrojen nykymeiningistä. Jos vääntäisivät erittäin elektronisen levyn tuon basic trio -mellastuksen sijaan niin voisikin kiinnostaa, ehkä.


    Tai tekisivät oikeasti "basic trio-mellastuksen". Nythän noi levyt ovat täynnä overdubbeja eikä musiikki hengitä lainkaan (asiaa ei auta päällekäyvä tuotanto ja liikaa kompressoitu masterointi). Puhumattakaan siitä että se kuulostaisi triolta.

    EsaJii kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin, kovin vähäisiä ne uudemmat hiti on. Oikeestaan koko Rush mahtuisi 80 minuutin CDlle. Mutta jos vielä keikkailee, menen katsomaan jos tulevat tänne.

    Jotkut muut dinosurukset ei niin keikkaile. Saavat apurahaa SUomen valtiolta ja painuvat maan alle.

    Artturi kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No niin, nyt julkaistiin kiertuepäivät ja näköjään luvassa mm. Moving Pictures kokonaisuudessaan.. Se olis sitten se Camera Eyekin vihdoin setissä siis..

    http://www.rush.com/


    JiiPee kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eli pelkkä P-Amerikan kiertue siis.

    Tässä olisi juttua jostain uudesta dokkarista:

    http://www.tribecafilm.com/filmguide/87139962.html


    EsaJii kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No oliko siellä mitään albumihuhua, aina ne keksii jonkun tuotteen kietueell. Ei ole edes uutta kirjaa kaupustella. Kai se vauva ei mahtunut Neilin moottoripyörän sivuvaunuun.

    Bändi on meillä elokuussa ja juuri silloin tarttis kuskata poikaa yliopistokaupunkiin kamojen kanssa. Tai onhan sielläkin yks keikka sen lähellä, alle tunnin ajo. Jos saan pojan mukaan?

    JiiPee kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tässä ketjussa haukuttu Presto on eräs kaikkien aikojen suosikkilevyistäni. Sen miksaus ja soundi on kyllä minunkin korvissani uniikki. Vaan niin on levykin. Ja sanoitusten teemat kattavat metafysiikan, itsemurhan, kaupallisen populaarimusiikin sekä environmentalismin. Pelkkää orkkua.

    terveisin: harmaa


    Samaa mieltä! Presto ON loistava. Kun levy julkaistiin Euroopassa loppuvuodesta-89 en voinut kuunnella levyä aikoihin koska ostohetki sijoittui samoihin aikoihin kun isäni kuoli.Viime vuosina kun olen sitä aktiivisemmin kuunnelut voin sanoa että levy sijoituu sinne ihan kärjen tuntumaan Rushin historiassa.

    edit: quote kuntoon


    Jahas... vanha ketju, jota en ole aikaisemmin edes lukenut läpi.... tässä Boogie ja Harmaa puhuvat täyttä asiaa. Presto on yksi upeimpia levyjä ikinä, ja Rushin ylivoimaisesti paras studiokiekko, erilaisuudestaan huolimatta. Tai ehkä juuri siitä syystä.

    Lerxst kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Jahas... vanha ketju, jota en ole aikaisemmin edes lukenut läpi.... tässä Boogie ja Harmaa puhuvat täyttä asiaa. Presto on yksi upeimpia levyjä ikinä, ja Rushin ylivoimaisesti paras studiokiekko, erilaisuudestaan huolimatta. Tai ehkä juuri siitä syystä.


    Komppaan edelleen Preston hienoutta. Ihme urpoja Rushin ukot kun itse dissaavat kyseistä levyä.

    JiiPee kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei ne sitä levyä ole dissanneet. Geddy Lee on sanonut Preston olevan hänelle erityisen tärkeä levy. Tuotannosta eivät kai lähinnä pitäneet.

    Mutta niinkuin Harmaa tossa sanoi, juuri se "ohut soundi" sopii Prestolle ja tekee levystä jännällä tavalla omaperäisen.

    Lerxst kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Miksiköhän sitten R30 ei sisältänyt yhtään biisiä levyltä? Itse aikanaan luin ainakin jotain Lifesonin Prestoa vähätteleviä kommentteja. Silloin oli mukamas liikaa tekniikkaa lavalla jne. ja bändikin oli vähällä hajota, ja jotain vastaavaa. No Preston jälkeen se musiikillinen alamäki alkoikin.

    JiiPee kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Preston jälkeen se musiikillinen alamäki alkoikin.


    Tämä on totta. Rush muuttui ilmeisesti Lifesonin vaatimuksesta paljon tylsemmäksi ja tavanomaisemmaksi rockbändiksi Preston jälkeen. Koko homman taustalla on todennäköisesti Lifeson-raukan alemmuuskompleksi, kun Lee ja Peart ovat aina varastaneet kaiken huomion. Sen takia varmaan kitara on korvannut enemmän ja enemmän koskettimia. Ei sillä, kyllähän Lerxst on kova kitaristi... mutta koskettimet oli se, joka teki Rushin soundista niin hienon.

    PeW-Presto aikakausi oli neroutta. Sen jälkeen levyillä ei ole ollut kuin yksittäisiä huippubiisejä.

    OldfieldOlli kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pakko kai hankkia tuo Presto ja myös Signals viimein. Ostin hiljattain R30 2cd/2 dvd paketin, ja sillä minuun eniten teki vaikutuksen juuri kappaleet joilla on koskettimet mukana. Varsinkin Subdivisions on aika kova.

    JiiPee kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hold Your Fire on kyllä varmaan eniten sinun makuusi. Ehkä Rushin melodisin albumi. Itse olen oppinut pitämään siitä vuosien saatossa vaan enemmän. Jos Tai Shanin ja Open Secretsin ottaisi siltä pois, niin sehän olisi täyden kympin kokonaisuus.

    Prime Mover on ihan kuningasbiisi:
    http://www.youtube.com/watch?v=ZjlU6lC_CmY


    Lerxst kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä tuo JiiPeen mainitsema PeW - Presto -sarja on se oleellinen setti tältä bändiltä.

    Kcrimso kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itse pidän oleellisena sarjaa Permanent Waves - Grace Under Pressure.

    JiiPee kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mun mielestä Power Windows on vielä parempi levy kuin GuP.

    Marathon, Manhattan Project, Territories ja Middletown Dreams ovat kaikki loistavia kappaleita. Marathon Rushin top-3 biisi, varsinkin livenä.

    GuP on hieno levy myös ja tasaisen hyvä, mutta myös huomattavasti helpommin omaksuttava ja suoraviivaisempi tapaus.

    Kcrimso kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mun mielestä GuP on paljon tunnelmallisempi ja myös progemman oloinen kuin vauhdikkaammat ja samalla popimmalta kuulostavat levyt Power Windows ja Hold Your Fire.

    JiiPee kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olen kyllä tuosta aivan eri mieltä. Ehkä niiden studiolevyjen tuotanto saa ne sitten kuulostamaan jotenkin "popimmalta" sun korvaasi, mutta HYF:ltä esimerkiksi Turn the Page on paljon "progempi" kuin yksikään GuP:n biisi. Ehkä sun kannattaisi kuunnella sitä ASOH-liveä, ne biisit kun ovat paljon "raaempina" siinä.

    Mainio Alexin soolo muuten tuossa, vaikka noi skittasoolot ei yleensä oikein uppoa.

    http://www.youtube.com/watch?v=6E0m0Gcblp0


    Kcrimso kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    A Show Of Handsia olen kyllä kuullut vuosia sitten ja muistaakseni sen tulkinnoissa oli yllättävän vähän (valitettavasti) eroa studioversioihin. Pitää kyllä toi hommata jossain välissä. Tuskin siitä montaa euroa joutuu maksamaan.

    Ja sanotaan nyt näin että en ole kyllä yhtään Rush-levyä pitänyt millään tavalla vaikeasti lähestyttävänä tai hankalasti aukeavana. Varsin suoraviivaista musiikkiahan se on. Mä olen aina pitänyt Rushia enemmän rock/pop-yhtyeenä kuin varsinaisena progena. Eikä siinä mitään pahaa ole.

    JiiPee kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Toisaalta en mä väitä, että olisit väärässäkään. HyF ja Presto kuulostivat minullekin ensin aivan liian "popilta" ja ylituotetulta. Itse asiassa niistä levyissä oli sen ajan amerikkalainen soundi ja tuotanto, josta en silloin erityisemmin pitänyt. Mutta ne toimivatkin sitten 10-15 kerran jälkeen ihan uskomattoman hyvin, ja varsinkin sen jälkeen kun olin pyörittänyt sitä ASOH:ia. Mutta ihan samat reaktiot oli mullakin noita levyjä kohtaan aluksi.

    Moving Pictures kuulosti ylivoimaisesti parhaalta aluksi, nyt se on meikäläiselle selkeästi huonoin ja "popein" kasariRush, joka on kestänyt ylivoimaisesti huonoiten kuuntelua. Ei sillä että se huono olisi, ei todellakaan... mutta ei ollenkaan yhtä kiinnostava ja täynnä nyansseja kuin muut.

    Edit: Ja ei se Rush varmaan mitään "progea" olekaan, eikä sillä ole edes väliä. Tarkoitinkin sillä "vaikeudella" sitä, että ne 80-luvun "poplevyt" ovat mun mielestä näennäisesti helppoja, mutta vaativat todella paljon kuuntelua toimiakseen. En mä tiedä miksi, mutta ainakin mun kohdalla oli näin, vaikka olin jo 90-luvun alussa kuunnellut Crimsonit ja Mahavishnut. Esim. Presto on hieno sekoitus ja siinä on pieniä vivahteita ja nyansseja monista eri musatyyleistä (funk, jazz, pop, rock) ja ne huomasi vasta ajan kanssa.

    EsaJii kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No niin, luultavasti tilasin yhden lipun elokuuksi. Vähän omituinen lippupalvelu. Saatan jopa päästä sinne, kun on sunnuntai-ilta. Mutta vaimo ei suostunut tulemaan mukaan, jossei sitten ole lippuja viikko ennen konserttia vielä tarjolla.

    Janus kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hold Your Fire on kyllä varmaan eniten sinun makuusi. Ehkä Rushin melodisin albumi. Itse olen oppinut pitämään siitä vuosien saatossa vaan enemmän. Jos Tai Shanin ja Open Secretsin ottaisi siltä pois, niin sehän olisi täyden kympin kokonaisuus.

    Open Secrets on suosikkini tältä levyltä.

    EsaJii kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jonkunlainen leffa on kesällä levikissä, ainakin meillä
    RUSH: Beyond the Lighted Stage
    http://www.youtube.com/watch?v=bKWHuOGisrk&annotation_id=annotation_838556&feature=iv


    Artturi kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aika messevältä kiertueelta alkaa vaikuttaa tuo tuleva.. Täytyskö ottaa pankista lainaa ja lentää tuhkapilven läpi Pohjois-Amerikkaan... ;-) Jacob's Ladder!! http://www.rushisaband.com/


    JiiPee kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Traileri:

    http://www.youtube.com/watch#!v=sk8hbSxY0sE


    Artturi kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja senhän näkee jopa leffateattereissa Suomessa.. yhtenä päivänä!!

    http://alternative.artsalliancemedia.com/cinemas/country/7/film/21/


    anzi kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Liput tulee myyntiin perjantaina klo 10
    http://www.finnkino.fi/news/2/831/


    PeeHoo kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    HAHHAA, luuletteko todellakin saavanne tonne lippuja!?

    ...pakko kai se on yrittää, mutta luulenpa että niin tekee muutama muukin.. :?

    Kcrimso kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Liput varattu ongelmitta.

    PeeHoo kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Liput varattu ongelmitta.


    Good for you. Mulla oli 3 lippua holdissa 5 rivi keskellä, kun kävi ilmi, ettei luottokortilla eikä Tapiolan verkkopankilla voi maksaa. Pakittaminen "varaus" -tilaan ei myöskään onnistunut. Nooh, onneks kyse oli vain Rushista eikä mulle mistään tärkeämmästä bändistä.

    anzi kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    2 Lippua varattuna..

    JiiPee kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Seuraavan kiertuuen settilista...

    The Analog Kid, Middletown Dreams, Show Don't Tell, Time Stand Still, Marathon, Big Money, koko Moving Pictures, ym... ei perkele... sata kertaa parempi kuin Hartwall Areenan setti. :(

    TIME MACHINE TOUR SET LIST

    1. 2112
    2. Freewill
    3. The Analog Kid
    4. Big Money
    5. Time Stand Still
    6. A.Passage to Bangkok/B.Circumstances
    7. Workin Them Angels
    8. A.Show Dont Tell/B. Subdivisions
    9. Closer To The Heart
    10. Tom Sawyer
    11. Red Barchetta
    12. YYZ
    13. Limelight

    Intermission

    1. The Camera Eye
    2. Witch Hunt
    3. Vital Signs
    4. Caravan
    5. BU2B
    6. A.The Enemy Within/ B. The Body Electric
    7. A.Stick It Out/B. Cold Fire
    8. A.Middletown Dreams/B. Marathon
    9. Malignant Narcissism
    10. Drum Solo
    11. Hope/Broon's Bane
    12. The Trees
    13. Xanadu
    14. Prelude: Hemispheres
    15. The Spirit of Radio

    Encore
    1. Far Cry
    2. Jacobs Ladder
    3. Fly By Night/In The Mood

    Artturi kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuo setti olis kyllä käsittämättömän hieno.. Mut sehän selviää kuukauden päästä kun eka keikka on soitettu, siihen asti nämä ovat vain luotettavia huhuja ;-)

    Kiinnostava uutinen on myös, että ens vuonna Rushin vanhat levyt julkaistaan uudelleen! Onkohan tulossa surround-soundeja tai jotain tai ekstrasälää?? Koko tuotannon kattava Rush-boksi olis kyllä hiano kirjahyllyssä.. Lähde: www.rushisaband.com

    EsaJii kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Not the Trees! täytyy viedä korvatulpat.

    Artturi kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Uutta tiukkaakin tiukempaa materiaalia "sediltä"

    http://www.youtube.com/watch?v=9J9K0ipA9EI


    ehuhta kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jeah! Mulle kolahtaa varsinkin BU2B. :D

    Lerxst kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei putoa meikäläiselle enää. Tässä nykyisessä edelliseltä levyltä tutussa ilmaisussa ja soundissa on niin paljon sellaista mistä en välitä, joten taitaa jäädä tämä lätty hankkimatta...

    Kcrimso kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 1
    Dokumentti oli erinomainen. Suosittelen.

    Kcrimso kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 1
    Rush-fanit olivat kyllä pahanhajuisin elokuvayleisö mitä olen vähään aikaan kohdannut...

    JiiPee kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Viimeksi kun olit Tuvalun keikalla sanoit samaa Tuvalu-faneista.

    Taidat haista itse... sulla on varmaan unohtunut keikkahousujen taskuun jotain.

    Kcrimso kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Viimeksi kun olit Tuvalun keikalla sanoit samaa Tuvalu-faneista.

    Taidat haista itse... sulla on varmaan unohtunut keikkahousujen taskuun jotain.


    Heh, en muistanutkaan tota Tuvalun haisua! No rock-keikalla se on kyllä ymmärrettävämpääkin. Tavastialla kun on aina niin helvetin kuumakin. Vaikka ei puhtaan ihmisen hiki sillä lailla lemua.

    Ps. viimeisimmällä Genesis & ELP tribuuttikeikalla ei haissut. Kumma juttu sinänsä koska luulisi että paikalla olisi ollut edes muutama Rush/Tuvalu-fani.

    JiiPee kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Ps. viimeisimmällä Genesis & ELP tribuuttikeikalla ei haissut. Kumma juttu sinänsä koska luulisi että paikalla olisi ollut edes muutama Rush/Tuvalu-fani.


    Sulla oli varmaan eri housut jalassa silloin. Tai sitten paikalla ei vaan ollut niin paljon köyhiä ja pahalta haisevia pummeja Kallion/Sörnäisten työläiskaupunginosasta.

    Kcrimso kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ps. viimeisimmällä Genesis & ELP tribuuttikeikalla ei haissut. Kumma juttu sinänsä koska luulisi että paikalla olisi ollut edes muutama Rush/Tuvalu-fani.


    Sulla oli varmaan eri housut jalassa silloin. Tai sitten paikalla ei vaan ollut niin paljon köyhiä ja pahalta haisevia pummeja Kallion/Sörnäisten työläiskaupunginosasta.


    Olen joviaalilla tuulella joten voin kartoittaa housutilannettani sinulle:
    Tuvalun keikalla: housut A
    Genesis/ELP-tribuutti & Rush-dokkari: housut B

    Eli tuo ampuu housuteoriasi rikki.

    Mitä kaupunginosaan tulee niin satun asumaan kyseissä työläiskaupunginosassa (tai entisessä sellaisessa, nykyisinhän Kalliossa asuu lähinnä pummeja, narkkareita, opiskelijoita ja media-alan nyhveröitä joita ei kai kunnon työmiehiksi voi kutsua). Mikä sitten voisi tukea laajempaa teoriaasi siitä että haju tulisikin minusta! Se olisi kyllä merkillistä että haistaisin oman hajuni vain näissä tietyissä tilaisuuksissa. Asia pitänee tutkia enemmän!

    JiiPee kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Asia pitänee tutkia enemmän!





    Lerxst kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Ps. viimeisimmällä Genesis & ELP tribuuttikeikalla ei haissut. Kumma juttu sinänsä koska luulisi että paikalla olisi ollut edes muutama Rush/Tuvalu-fani.


    Ei mua olisi ainakaan saanut paikalle tuonne, mutta mä en sitä paitsi haise pahalle vaan hyville kukkasille, vaikka en mikään progehippi olekaan vaan pesunkestävä suomirokkari, perkele! :)

    JiiPee kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jotenkin vaikea uskoa, että pelkästään kakki Tuvaluun ja Rushiin liittyvät ihmiset haisisivat pahalle ja olisivat neitsyitä, vaikka noita bändejä on hehkutettukin progefoorumeilla ihan suhteettoman paljon King Crimsoniin, Robert Frippiin ja Chris Squireen nähden, joka on siis niin VÄÄRIN.

    Mä olisin ennemminkin huolissani siitä, miksi kaikki pahanhajuiset ihmiset hakeutuisivat yleisillä paikoilla just mun viereeni. Tai alkaisin miettimään sitä, onko se homma sittenkin kokonaan toisinpäin. Siis tarkoitan tota vanhaa lehmänpaska-kärpästeoriaa. Tai sitten tutkituttaisin pääni.

    Nimimerkillä "innolla odottaen seuraavaa konsertti/hajuraporttia". :D

    PS: Enpä päässyt tonne harmi kyllä, katson sitten kun se tulee DVD:lle.

    Kcrimso kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Koska aihe tuntuu kiehtovan JiiPeetä suuresti niin jatketaan nyt sitten vielä. Kysehän ei todellakaan ole siitä että nämä haisulit sattuisivat istumaan viereeni. Silloinhan olisi helppo vain vaihtaa paikkaa. No ei Rush-dokumentissa koska se oli loppuunmyyty, mutta yleensä. Vaan ongelma oli tällä kertaa että suurinpiirtein koko elokuvateatterisalissa vallitsi inhottava hien löyhkä. Itse saavuin paikalle hieman myöhässä ja tyttöystäväni itseasiassa ensimmäisenä kiinnitti asiaan huomiota ja mainitsi asiasta saavuttuani paikalleni tyyliin: "kylläpäs nämä Rush-fanit lemuavat!". :)

    Ps. tyttöystävä piti kovasti dokumentista ja hänestä tuli Neil Peart-fani!

    PeeHoo kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hyvä dokkari! Onneksi 90 -luvun räpellykset sivuutettiin nopeammin ja keskityttiin enemmän vanhempaan matskuun ja taustoihin. En ole kotona Rushia paljon soitellut ja tyttökaveri sai kuulla sitä ensimmäisen kerran - diggasi varsinkin 70 -luvun meiningistä.

    Eikä haissut yhtään, taisin olla eri teatterissa kuin Kcrimso.

    pinulk kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Se on Rushin "musiikki" joka haisee.

    Kcrimso kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hyvä dokkari! Onneksi 90 -luvun räpellykset sivuutettiin nopeammin ja keskityttiin enemmän vanhempaan matskuun ja taustoihin. En ole kotona Rushia paljon soitellut ja tyttökaveri sai kuulla sitä ensimmäisen kerran - diggasi varsinkin 70 -luvun meiningistä.


    Mä en ole noista 70-luvun jutuista koskaan oikein diggaillut ja täytyy sanoa että nyt kun niitä taas pitkästä aikaa kuuli niin pakko kyllä sanoa että enpä aio ihan heti uudestaan ottaa noita levyjä käsittelyyn. Hemispheres on mun vanhin Rush-levy ja se nyt sentään on jo ihan ok.

    PeeHoo kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itselleni tärkeimmät levyt ovat Permanent Waves - Hold Your Fire välillä, em levyt mukaan lukien.

    JiiPee kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ihan ok CBC:n haastattelu.

    Osa 1: http://www.youtube.com/watch?v=exLSpOPl-No

    Osa 2: http://www.youtube.com/watch?v=eT0BpBfl-4o


    Janus kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    2112 ja Moving Pictures esittelyssä Classic Albums -sarjassa.

    http://youtu.be/x3YbHRt4uZA

    Muokattu 22.04.2011 11:16 by Janus.