Moi anonyymi! » Login | Social login | Uusi käyttäjä

Rushin keikka Tukholmaan

sirpapii kirjoitti noin 20 vuotta sitten (82 kommenttia)
Hävettää :oops: ja nolottaa, mutta tää mun vapaa-aika on niin kortilla, etten tiedä, onko tästä jo keskusteltu?

Itte oon lähdössä Stokikseen 28.09 Viking Linen yölaivalla Turku-Tukholma. Onko kukaan muu lähdössä samalla laivalla? Ois nimittäin ihan kiva tavata Rushin merkeissä. :D

+/- saldo : 0 |

    Jake kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Palasokerin johtoporras lähtee tiistaina 28.9. Helsingistä Silja Linen laivalla X kohti Tukholmaa. Paluu torstaina 30.9. Tukholmasta Silja Linen laivalla Y.

    Tässä uskomassa minä ainakin elän, ois kai pitänyt Sunkalta pyytää matkaliput nähtäväksi. :-P

    Sokrumiitti Globenin pihalla klo 19.20 paikallista aikaa? Ei kyllä muista että alkoiko se keikka noihin aikoihin, lipunhaltijat tietänevät tämänkin.

    CosmicJazz kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minä ja ainakin kolme muuta Rush-fania on tulossa samalla laivalla kuin sinä, Sirpapii.

    Lerxst kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Palasokerin johtoporras lähtee tiistaina 28.9. Helsingistä Silja Linen laivalla X kohti Tukholmaa. Paluu torstaina 30.9. Tukholmasta Silja Linen laivalla Y.

    Tässä uskomassa minä ainakin elän, ois kai pitänyt Sunkalta pyytää matkaliput nähtäväksi. :-P

    Sokrumiitti Globenin pihalla klo 19.20 paikallista aikaa? Ei kyllä muista että alkoiko se keikka noihin aikoihin, lipunhaltijat tietänevät tämänkin.


    Hyvä hyvä! Onnea matkaan! Ja raporttia perään?

    kermit kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    meitä tulee pari hemmoa myös tohon Turun laivaan...

    JiiPee kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Meidän viiden ihmisen "jengi" lähtee Helsingistä Tiistaina 28.9 lähtevällä Vikingillä. Yksi tulee lentäen perässä konserttipäivänä.

    ehuhta kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hellou! Minäkin olen lähdössä Turusta tiistain iltalaivalla. Pistän ehkä Test for Echo -susipaidan päälle. :D

    Liput eivät ole nyt kourassa mukana mutta muistaakseni konsertti alkaa puoli kahdeksalta...

    Sunkka kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eli niinkuin Jake jo kirjoitteli, mennään tosiaan Siljalla yli Helsingistä. Itse konserttipiljetithän ovat ylläolevan ehuhtan suosiollisesti hankkimat, kiitos Eeva!

    Eikö tosiaan Siljalla ole tulossa Helsingitä muita Sokrulaisia?

    PeeHoo kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lentäen yli konserttipäivän aamuna; seuraavana päivänä takaisin.

    sirpapii kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oisko mitään sellaista ideaa vastaan niille, jotka lähtee Viikkarilla Turuust, että nähtäis esim. infopisteessä? Mikä ois sopiva kellonaika?
    Terkuin
    Sirpa

    ehuhta kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tapaaminen olis varmaan hyvä idea. Olisko jotain kahdeksalta, puoli yhdeksältä sopiva aika?

    sirpapii kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulle ainakin sopii kahdeksalta ihan mainiosti!

    jaappo kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Meidän poppoo menee Tallinnan kautta Tukholmaan 28.9 ja sama toisin päin keikan jälkeisenä päivänä.

    Minkähän takia Münchenin keikka on peruttu 22.9.? Ei sillä ettäkö sinne olisin itse menossa...

    JiiPee kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Munchenin keikka on peruttu puhtaasti teknisten järjestelyjen takia. Milanon ja Munchenin välillä kulkee kuulemma joku tunneli jonka kautta koko Rushin "stage setup" piti rekoilla kuljettaa. Lupaa tunnelin käyttöön ei kuulemma saksalaisviranomaisilta herunut ja näin keikka jäi tekemättä. Aika ei puhtaasti riittänyt. Tämä on kuulemani "virallinen" selitys.

    Harmi lipun lunastaneille, paikka oli kuulemma 90-prosenttisesti loppuunmyyty.

    jaappo kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pääasia ettei Lifeson ole oikeuteen menossa. Olisi ikävää lunastaa Tuhkolman lippuja takaisin tietäen että mies on vankilassa. Onneksi en tykkää Matti Nykäsestä.

    JiiPee kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Eikö tosiaan Siljalla ole tulossa Helsingitä muita Sokrulaisia?


    Kumma juttu miten kaikki Tukholmaan menevät ovatkin onnistuneet valitsemaan niin eri reitin ja kulkuneuvot.

    Olisi kyllä ihan hauska tavata jotain Palasokerin tyyppejä siellä Globenin lähistöllä. Voisi sopia vaikka jatkoja keikan jälkeen johonkin yökerhoon, tms.

    Jake kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olisi kyllä ihan hauska tavata jotain Palasokerin tyyppejä siellä Globenin lähistöllä. Voisi sopia vaikka jatkoja keikan jälkeen johonkin yökerhoon, tms.


    Ehdotuksia ajan ja paikan suhteen otetaan vastaan, ei ole aavistustakaan Globenin ympäristöstä mahdollisesti löytyvästä maamerkistä, jossa voisi olla tapaamista ennen keikkaa tai vielä vähemmän ideaa baarista keikan jälkeen.

    sirpapii kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onhan Globellakin rafloja ja yökerhoja ymym. Tässä pari osoitetta, josta löytyy lisäinfoo: http://www.globencity.se/globenshopping/default2.html

    Täältä löytyy kartta: http://www.holidaycityscan.com/quality-gb-stockholm/map.html


    PeeHoo kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Globenin vieressä olevalla ostarilla on parikin pubia josta saa halpaa kaljaa (!) , tuoppi Tuborgia (0,5) maksoi siellä viimeksi 24 skr! Niin että myytti Tukholman kalliista bissestä on pelkkää kateellisten panettelua.

    ehuhta kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kannattaisin tapaamista ennen konserttia koska sen jälkeen joudun lähtemään aika äkkiä hotellille - seuraavana aamuna lento Hollantiin ja on pakko yrittää ehtiä vähän nukkuakin. Taidan olla vähemmistössä... :cry:

    Jake kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Varsinaista baaria ei varmaan kannata ennakkoon valita, tuolla kun saattaa olla muutama muukin ryhmä virittäytymässä tunnelmaan ja sovittuun paikkaan ei mahdu edes Palasokerin pressikortilla (hahah), mutta joku kohtaamispaikka juottoloiden/ravitsemusliikkeiden välittömässä läheisyydessä olisi varmasti paikallaan, muuten eräs ruotsalainen lempihäirikkömme ei tiedä mihin tulee meitä morjenstamaan.

    Äkkiä kun katsoin niin noista Globenin mestoista ei taida olla kuin MC Donalds auki. Ei sinne.

    sirpapii kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Samaa mieltä kuin eHuhta. Mulla on kans aikainen lähtö, niin ei tee mieli valvoo kovin myöhään.

    sirpapii kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kävin just hakemassa matkaliput ja huomasin, että 28. päivä Turusta (Isabella) lähteekin satamasta vasta klo 21.00. Siis, jos Sokrulaiset keräytyy jonnekin infotiskin luo laivalla, niin oisko noin 21.30 sopiva aika tavata siellä?

    JiiPee kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No milläs ilveellä Palasokerin tyypit olisi sitten tarkoitus tunnistaa? Näistä avatareistako? Varmaan tuolla Globenin baareissa on porukkaa ihan pilvin pimein kun tuollaiset 13-14.000 ihmistä tulee konsertista.

    ehuhta kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minulle ainakin sopii puoli kymmeneltä laivan infotiskillä... :D

    Jake kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No milläs ilveellä Palasokerin tyypit olisi sitten tarkoitus tunnistaa?

    No lähinnä tämän ongelman takia tuota paikkaa onkin yritetty kehittää kasaan, ennen tai jälkeen keikan (noita "ennen" toiveita taitaa olla enemmistö toistaiseksi), pelkästään porukan pongailu väkijoukosta ei varmasti tuota toivottua tulosta vaikka tuntomerkkinä olisi saunavihta rintapielessä.

    Edellisissä "sokrumiiteissä" jos niitä sellaisiksi haluaa kutsua, ovat paikat olleet On The Rocksin terassi, miitissä neljä henkeä (kiitos osanottajille) ja toisella kerralla jäähallin etupihalla "v*tun ruman veistoksen äärellä" (miittiin osallistui 5-6 sokrukäyttäjää, kiitos osallistujille). Nyt jos joku keksii Globenin läheisyydestä ruman veistoksen tai muun maamerkin, mistä ei voi erehtyä, voimme sopia ko. pisteen tapaamispaikaksi vaikka ennen ja jälkeen keikan. Tarpeen vaatiessa improvisoimme jonkin joukkiota (?) identifioivan lisätunnisteen.

    Eli onko ideaa siitä, mikä tuo "maamerkki" voisi olla? Ja monelta tuo keikka alkaa (paikallista aikaa) tai ovet avautuvat?

    ehuhta kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Konserttihan alkaa klo 19:30 paikallista aikaa. Tuossa kuvassa

    http://perso.wanadoo.fr/yann.michel/sue_globen1_g.JPG


    näkyy tuo hassu torni tuon keltavalkoisen rakennuksen tällä puolella, miten olis se?

    Eikun Jake tietysti värkkää meille SOKRU-kyltin purkasta ja klemmareista ja muusta roinasta todelliseen McGyver-tyyliin. Ja tämä sopii aiheeseen koska...? Tietysti koska T. Sawyeria käytettiin Ihmemiehen tunnarina Etelä-Amerikassa... Oliko huono vitsi? :wink:

    Jake kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Torni on hyvä, paikka lienee sitten sovittu (toivottavasti tuo häkkyrä on kiinteä rakennelma ja paikallaan vielä tänäkin päivänä). Lipuissa kai ei ole erikseen mainittu kellonaikaa monelta ovet aukeavat?

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Toivottavasti ylilääkärillä on digikamera mukana, jotta saadaan potilaskortit kuntoon.

    ehuhta kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Täältä

    http://www.globearenas.se/browse.asp?menu=1&scat=104


    näkyy että ovet aukeavat puoli seitsemältä. Jos tuota tornihäkkyrää ei siellä nyt ole niin varmaan tuo keltavalkoinen rakennus löytyy. Että jos tornia ei näy niin miten olis sen rakennuksen edustalla, pylväiden luona? Mitenkäs aika?

    Jake kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ehdottaisin kellonajaksi klo 18.00 paikallista aikaa, jääpi 30 min aikaa ennen ovien avautumista. Tuo on varmaan kyllin pitkä aika vaivautuneeseen pällistelyyn. Porukka säntää kuitenkin ovien avauduttua sisätiloihin krääsäostoksille, joten paljolti myöhemminkään ei varmaan tapaamista kannata yrittää järjestää.

    Paikka voisi mielestäni olla edelleen tuo torni, oli se sitten paikallaan tai ei. Sama paikka myös keikan jälkeen jos sokruväki haluaa lähteä kootusti jatkamaan iltaa.

    Sokrupossen tapaamisiin voi ennakkoilmoittautua allekirjoittaneelle privaattiviestinä, liittämällä mukaan puhelinnumeronsa saa halutessaan SMS:nä tietoa jos paikka tai aika muuttuu ennalta-arvaamattomista syistä.

    Lazer kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Edellisissä "sokrumiiteissä"...

    Osanottajaennätys taitaa olla Alwarirockista kaksi? vuotta sitten. Oisko ollut 7-8 henkilöä.

    Sunkka kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ehdottaisin kellonajaksi klo 18.00 paikallista aikaa, jääpi 30 min aikaa ennen ovien avautumista. Tuo on varmaan kyllin pitkä aika vaivautuneeseen pällistelyyn.


    Kannatellaan.

    ehuhta kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuo sopii hyvin.

    sirpapii kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jää liian vähän aikaa olla klo 18 paikalla, mut jos ehdin, niin tuun mukaan. Jos en ehdi, toivotan kaikille hyvää keikkailtaa!!

    harmaa kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kuten edellinen eli nähdään jos ehditään nähdä,

    Hyvää joulua ja ekstaattisen upeaa keikkaa kaikille!


    t: Harmaa

    JiiPee kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minulle ainakin sopii puoli kymmeneltä laivan infotiskillä... :D


    Eija honey, mulle sopii milloin vaan ja missä vaan. :)

    JiiPee kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuon konsertin jälkeen olis varmaan ihan ok sopia jengin kanssa jatkot johonkin hyvään paikkaan / tai itse Globenille, en varmaan ehdi ennen keikkaa ajoissa.

    Miten se muuten on, jos poistut areenan ulkopuolelle niin pääsekö sisään takaisin ja ovatko ovet silti baareihin edelleen vapaasti auki kaikille?

    Ikuisena IFK:n miehenä en ole sattuneesta syystä tuolla Hartwall-areenalla paljon käynyt mutta tiedän että baarit siellä ovat melko myöhään auki, ehkä johonkin kahteentoista. Globenilla tod.näköisesti myös, joten mikä nyt olisi oikeastaan loogisempi paikka jatkoille kun itse areena?

    JiiPee kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ehdottaisin kellonajaksi klo 18.00 paikallista aikaa, jääpi 30 min aikaa ennen ovien avautumista. Tuo on varmaan kyllin pitkä aika vaivautuneeseen pällistelyyn.


    Mihin ihmeen "vaivautuneeseen pällistelyyn"? Täällä foorumeillahan kaikki sivaltelevat sanan säilällä nerokkaammin kun itse Paavo Haavikko. Kaikki palasokerin vakipostittajathan ovat synnynnäisiä verbaalineroja.

    Eiköhän sitä keskustelua saada aikaan. Harmi kun tuo Lerxst ei ole mukana, olisi ollut hauska tavata kaveri jolla on niin hyvä musiikkimaku.

    Lerxst kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kiitoksia vaan kehuista! :oops: Minusta tuntuu että täällä Palasokerissa on keskimääräistä huomattavasti parempi musiikkimaku ominaisuutena ihmisillä... Mukavahan se olisi
    toki lähteä mukaan mutta kun tuo taannoinen Wembleyn reissu jo tuhosi matkakassan... :? Hyvää reissua vaan kaikille!

    Hezzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kaikki palasokerin vakipostittajathan ovat synnynnäisiä verbaalineroja.


    Niihän sitä luulis :lol:

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Totuus on tarua ihmeellisempää.

    Sunkka kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Palasokerin johtoporras lähtee tiistaina 28.9. Helsingistä Silja Linen laivalla X kohti Tukholmaa. Paluu torstaina 30.9. Tukholmasta Silja Linen laivalla Y.


    Eli lähtö Silja Serenadella 28.9. 17:00. Takaisin sillä toisella, oliko se nyt Symptomy. Soittaako ne allasosastolla omia asiakkaiden levyjä, jos pyytää? :)

    Pekka kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olipas hieno keikka! Soundit välillä aikamoista puuroa, olin sektiossa A31, mutta eipä se tunnelmaa haitannut. Huippuhetki oli minulle Between The Wheels.
    Mites miitit onnistui? Itse en törmännyt kuin Sunkkaan, olit samalla aamupalalla Scandicissa. En viitsinyt tulla häiritsemään ja seurue, jossa olin, piti ajoittain hieman meteliä, joten häirintää tuli jo siinäkin tarpeeksi.;)

    JiiPee kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olipas hieno keikka! Soundit välillä aikamoista puuroa, olin sektiossa A31, mutta eipä se tunnelmaa haitannut. Huippuhetki oli minulle Between The Wheels.
    Mites miitit onnistui? Itse en törmännyt kuin Sunkkaan, olit samalla aamupalalla Scandicissa. En viitsinyt tulla häiritsemään ja seurue, jossa olin, piti ajoittain hieman meteliä, joten häirintää tuli jo siinäkin tarpeeksi.;)


    Aivan loistava keikka. Soundit olivat ainakin omassa katsomosektiossani ok. Istuin tuossa alimmassa päätyosassa juuri permannon yläpuolella. Ainoastaan pari ekaa biisiä tuli liian kovalla, mutta Subdivisions soi jo hienosti.

    Parhaat biisit olivat ehdottomasti Subdivisions, Between the Wheels, Dreamline ja yllättäen myös Red Sector A joka toimi aivan kipeästi livenä.

    Kirjoittelin oman raporttini muiden seuraksi tänne Englanniksi (mikäli ketään kirjoitteluni kiinnostavat):
    http://www.t-n-m-s.com/cgi-bin/YaBB.cgi?board=rushtour;action=display;num=1096463807


    Pekka kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Dreamline tosiaan ja Bravado oli myös upea.

    harmaa kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olipas hieno keikka! Soundit välillä aikamoista puuroa, olin sektiossa A31,


    Samassa sektiossa istuttiin. Soundit olivat ihan OK, tosin minulla oli korvatulpat mikä hieman vähensi bassojen puuroutumista.
    Keikka oli aivan fantastinen. Ylitti kaikki odotukset. Ja niiden odotusten määrää voi arvioida siltä pohjalta, että olen kuunnellut Rushia 13 vuoden ajan.
    Bändi oli uskomattomassa vireessä ja soitti tiukasti yhteen.

    Keikan akuuttien jälkinosteiden jo kaikottua täytyy vain todeta, että Rush on vieläkin parempi bändi kuin kuvittelin.

    Huippuhetkiä: Subdivisions, Between the Wheels. 2112:n kohdalla fiilis oli jo jotakin sanoinkuvaamatonta.

    CosmicJazz kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä, aivan loistava keikka se oli. Täytti odotukset. Jokainen bändin jäsen kovassa vedossa. Onko 2112 koskaan kuulostanut ihan noin hyvältä? Muita kohokohtia minulle oli The Trees, La Villa Strangiato, Xanadu... Itse asiassa vain Animate ei ehkä toiminut ihan täysillä.

    Olipa siellä paljon suomalaisia - satoja, ehkä jopa tuhat?

    jaappo kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Konserttia piti odottaa yli 20 vuotta, eikä tullut pettymystä. Parasta parhailta ja paremmaksi voi pistää vain bändi itse.

    Vieläkin täysin kykenemätön minkäänlaiseen kritiikkiin miltään osin. Paitsi että olisivat voineet soittaa mun puolesta vielä toiset kolme tuntia, kun kerran vihdoinkin tänne asti tulivat!

    Jumalten musiikkia.

    Lerxst kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No niin... Taisi olla Globenin keikka yhtä huikeaa tykitystä kuin Wembleylläkin...? Ukot ovat tosiaankin kovassa vedossa! Ei mennyt siis fanittamisen kyllästämä hurmostelu hukkaan... :lol: Vanhemmista biiseistä tosiaankin heikoimmin toimi Animate myös Wembleylläkin - liekö syynä myös kenties se, että se ei ollut ihan meikäläisen suosikkeja R30 settilistassa kuitenkaan. Pesi se silti joka tapauksessa nämä VT ja FB kappaleet 6-0. Vai mitä olette niistä mieltä?

    rush68 kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aivan megahuikea keikka! Turhaan en ole odottanut 21:ä vuotta (aloin kuunnella Rushia -83). Paikat olivat permannon kymppirivillä, oikeassa reunassa takaa katsottuna. Toisen setin aikana skitta särki aikalailla, tulppia en pitänyt. Harmi kun Alex ei tullut kertaakaan sille puolelle lavaa.
    Huomasivatko muut saman, mutta mielestäni ruotsalaisyleisö oli käsittämättömän vaisua?! Jopa permannolla edessä.

    vaikea eritellä tässä vaiheessa kohokohtia. Kyllä rumpusoolo oli yksi niistä, samoin Spirit of Radio. Freewillin olisin halunnut kuulla.

    On Geddyllä käsittämätön tatsi bassoon, harmi kun ei kuvaaja zoomannut siihen.

    Tosiaan tuosta voi vain Rush itse laittaa paremmaksi!

    sirpapii kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hei Sokurun murut! Tulin jus äsken kotiin, nyt (jostain syystä) pyörii Rush in Rio!!! JEEE! Keikkoja on tullut nähtyä, mutta ei tällaista! Näittekö niitä hölmöjä, jotka kauppas korvatulppia? Ei kukaan (ainakaan minä) voi ajatella, että kun VIHDOINKIN näkee "pojat" livenä, niin kaikki irti! Viikkarin porukalle ISO kiitos! Otettiin ilo irti! Miljoonat terkut E & E & P!!!!
    By the way, oliko Hollannin keikalla eri fiilis? Mulla ja meidän rivillä (23) oli mahtavaa!

    sirpapii kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pitää vielä kysyy, mitä piditte Alexin soololausta? Eikö ollut tosi söde. Osasi mies näytellä upeesti, samoin loput kaks!

    sirpapii kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ääk! Tarvii lähteä nukkumaan, kun ei osaa kirjoittaa ilman vihreitä (=utan tyrkfel): tarkoitin soololaulua!

    -J- kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aivan käsittämättömän huippu keikka. Rushin biisivalikoimalla ei ole kyllä mitään vaikeutta soittaa kolmea toinen toistaan parempia kipaleita. Subdivisions sai kyllä erityisesti herkistymään, samoin Dreamline (ensimmäinen -94 kuulemani Rushin kappale. Iski välittömästi radiosta tullessaan). Coverit oli ok, mutta olisivat silti saaneet soittaa omia kappaleitaan.

    JiiPee kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No niin... Taisi olla Globenin keikka yhtä huikeaa tykitystä kuin Wembleylläkin...? Ukot ovat tosiaankin kovassa vedossa! Ei mennyt siis fanittamisen kyllästämä hurmostelu hukkaan... :lol: Vanhemmista biiseistä tosiaankin heikoimmin toimi Animate myös Wembleylläkin - liekö syynä myös kenties se, että se ei ollut ihan meikäläisen suosikkeja R30 settilistassa kuitenkaan. Pesi se silti joka tapauksessa nämä VT ja FB kappaleet 6-0. Vai mitä olette niistä mieltä?


    Höpöhöpö. One little victory ja Secret touch toimivat kuin tauti.

    Lerxst kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Höpöhöpö. One little victory ja Secret touch toimivat kuin tauti.


    Hmpf. Taas ollaan vähäsen eri mieltä... :lol: Mutta R30 kokemuksena oli aivan helvetin hyvä - siitä ollaan varmasti samaa mieltä! :twisted:

    JiiPee kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Höpöhöpö. One little victory ja Secret touch toimivat kuin tauti.


    Hmpf. Taas ollaan vähäsen eri mieltä... :lol: Mutta R30 kokemuksena oli aivan helvetin hyvä - siitä ollaan varmasti samaa mieltä! :twisted:


    No toki. Tuo Pink Floydin Lahden keikka oli pitkän aikaa paras näkemäni, mutta kyllä nyt pantiin satanolla paremmaksi.

    Serkku on ammattimuusikko, ei mikään fani ja tuli Globeniin lähinnä mielenkiinnosta, bändin maineen takia. Kaveri suhtautui skeptisesti mutta oli hassua nähdä äijän alaleuan loksahtavan Peartin rumpusoolon aikana. Se vaan ensin pudisteli päätään ja sitten nyökkäili soolon jälkeen. :)

    Jake kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kaiken hehkutuksen kokoavaa ja varsin kattavaa artikkelia on parhaillaan tekeillä, mutta onko joku nähnyt jossain kokonaista settilistaa tuolta keikalta, tavoilleni uskollisena en tehnyt muistiinpanoja eikä tainut tehdä kukaan muukaan ryhmästämme? Kai tuon saa työstettyä kasaan silmäilemällä muita kiertueen listoja, mutta hei, valmis ois aina ainakin puolivalmis. ;)

    Sokrumiitti oli varsinainen menestys, laitan kuvia massatapahtumasta heti kun pääsen modeemiyhteyden sumpusta väljemmille vesille.

    JiiPee kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kaiken hehkutuksen kokoavaa ja varsin kattavaa artikkelia on parhaillaan tekeillä, mutta onko joku nähnyt jossain kokonaista settilistaa tuolta keikalta


    http://www.echoesofoldapplause.com/r30/setlist04.htm


    JiiPee kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tässä virallisia arvosteluja Ruotsin lehdistöstä:

    Aftonbladet:
    http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,540234,00.html


    Dagen's Nyheter:
    http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1323&a=326341&previousRenderType=1


    Corren:
    http://www.corren.se/archive/2004/9/30/1sa7k3g0dxqjvko.xml?category=1mr860iuqvk75al


    Svenska Dagbladet:
    http://www.svd.se/dynamiskt/noje/did_8219088.asp


    Sunkka kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mites miitit onnistui? Itse en törmännyt kuin Sunkkaan, olit samalla aamupalalla Scandicissa. En viitsinyt tulla häiritsemään ja seurue, jossa olin, piti ajoittain hieman meteliä, joten häirintää tuli jo siinäkin tarpeeksi.;)[/quote]

    Mitä vittua?! Etkä tullut juttelemaan! Päinvastoin, olisin halunnut tavata! Missäs pöydässä te istuitte, siinä ihan viereisessä niiden kahden naisen kanssa, vai? Se aamiainen olikin ainoa tunti koko matkan aikana kun mulla ei ollut Rush-paita päällä :) No, tavataan seuraavalla Rush-keikalla sitten. Miitti oli osanottajien runsauden suhteen perinteinen.

    Ja Pekkaa voi lainata lisääkin:
    [quote]Huippuhetki oli minulle Between The Wheels.

    Tosiaan! En edes muistanut, miten hyvä biisi se on! Ja toimi livenä ihan kympillä. Hienot valotkin oli tehty erikseen sitä biisiä varten, moving headit pyörittivät hammasrataskuviota pitkin katsomoa. Ja taustakankaallakin pyöri se hammasratasteema. Ja koko seuraavan aamun soi sitten mielessä...

    Lerxst kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Huippuhetki oli minulle Between The Wheels.


    Me ainakin hypistelimme settilistaa onnessamme silloin kun selvisi että tuo biisi on mukana. Ollut aina meikäläisen kestosuosikkien joukossa - eikä tosiaan pettänyt. Kyllä Wembleylläkin Alexista "näki" että biisissä on fiilis mukana täysillä, kuten herra siinä eräässä haastattelussa totesikin.

    Pekka kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Mitä vittua?! Etkä tullut juttelemaan! Päinvastoin, olisin halunnut tavata! Missäs pöydässä te istuitte, siinä ihan viereisessä niiden kahden naisen kanssa, vai? Se aamiainen olikin ainoa tunti koko matkan aikana kun mulla ei ollut Rush-paita päällä :) No, tavataan seuraavalla Rush-keikalla sitten. Miitti oli osanottajien runsauden suhteen perinteinen.


    Siinä istuttiin joo. Ajattelin sitten vaivihkaa aamiaisen jälkeen, se muu porukka oli lähdössä jo aikaisemmalla koneella, mutta...Noh, tavataan me kuitenkin joskus Hakulin Matin liikkeessä.;)
    Pyöriskelin sitten muutaman tunnin Tukholmassa (kone lähti vasta 18:45), mikä olisikin ollut erittäin hauskaa, ellei rahatilanne ollut niin onneton. Palkitsin kuitenkin itseni onnistuneen Rush -keikan johdosta The Smiths -T-paidalla!:)

    waka/jawaka kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tukholmassa pyöriminen on hyvin hauskaa...

    Nimim. "pitäis päästä Mellotroneniin"

    CosmicJazz kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minä kävin Mellotronenissa. Myyjät olivat Peter Nordins (Anekdotenin rumpali) ja Mikael Åkerfeldt (Opethin nero)! Hyvin ystävällisiä ja kivoja tyyppejä. Kiva progevalikoima siellä myös.

    Sunkka kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitä vittua?! Etkä tullut juttelemaan! Päinvastoin, olisin halunnut tavata! Missäs pöydässä te istuitte, siinä ihan viereisessä niiden kahden naisen kanssa, vai?


    Siinä istuttiin joo. Ajattelin sitten vaivihkaa aamiaisen jälkeen, se muu porukka oli lähdössä jo aikaisemmalla koneella, mutta...Noh, tavataan me kuitenkin joskus Hakulin Matin liikkeessä.;)


    Minä välillä vilkuilin siihen pöytään kun ensivilkaisulla katsoin, että onkos tuo pitkätukka siinä yksi etäinen tuttu Kotkasta, muttei sitten ollutkaan, vaan taisit olla just sinä. Piti vaan varmistaa... En minä sitä möykkäämistä paheksunut :) Voi vitsi, olisi pitänyt jutella, kaksi Palasokerilaista! Jake ja Sanna asuivat toisessa hotellissa, me asuttiin Katin kanssa siinä Sergel Plazassa. Jake kävi kyllä meidän hotellissa aika monta kertaa.

    Ja joo, Lappeenrannan Levymusiikki määrää, siksi ei tullut Skiv Academienistakaan ostettua mitään. "Saahan nää tilattua Levymusiikkiinkin...".

    waka/jawaka kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Missä tuo Levymusiikki sijaitsee? Yritin kesällä kierrellä lappeen Rannan keskustaa ja löytää ko. liikettä, mutta tuloksetta.

    Sunkka kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Levymusiikki on nykyisin aika hyvin piilossa. Siinä keskustan Mäkkärin vieressä on Suomalainen Kirjakauppa ja sen about vastapäätä kävelykadun vastakkaiselta puolelta lähtee sellainen kuja/tunneli päinvastaiseen suuntaan. Liike on siellä. Ennen se oli yhdessä ostarissa ja helpompi löytää.

    Silloin kun Rushin ekat remasterit tulivat niin tämä kauppias, Matti Hakuli, yritti muistella 2112:n alkuperäistä levykoodia, että olisko se lähellekään sama :) Muista aika pitkälle sen vielä. Hauskaa porukkaa :)

    Pekka kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Silloin kun Rushin ekat remasterit tulivat niin tämä kauppias, Matti Hakuli, yritti muistella 2112:n alkuperäistä levykoodia, että olisko se lähellekään sama :) Muista aika pitkälle sen vielä. Hauskaa porukkaa :)


    Joo, Hakuli on huonojen vitsien kruunaamaton kuningas! Liikkeessä on aina kiva käydä, vaikka ei mitään ostaisikaan. Saisivat jotkut isompien kaupunkien kauppiaat ottaa oppia, välillä ei niiltä Aulis Apeakärsiltä ja Keijo Käärmeenpurruilta uskalla edes kysyä mitään. Ja pikkukaupungin kaupaksi Matti saa aika hyvin hommattua myös erikoisuuksia. Liikkeessä jopa oma proge/psykedelia osasto! Kannattaa poiketa.

    OneSlip kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Animaten toimivuus taitaa olla makuasia. Oli nimittäin yksi minuun kovimmin kolahtaneista vedoista. Koko konsertti oli aivan käsittämättömän kova. Heikoin hetki oli kuitenkin Crossroads. Miksi, oi miksi? Summer Time Blues toimi selkeästi paremmin trion käsittelyssä, vaikka olisin mielelläni kuullut lainabiisien tilalla pari bändin omaa biisiä, esim. Show Don't Tell (Presto kun jäi täysin paitsioon) ja Free Willl.

    jaappo kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hyvin upposi Animate itselläkin. Rushilla monet levyn ensimmäiset biisit on päätyneet keikkaohjelmistoon ja olisi sen Show Don't tell kappaleenkin voinut sinne laittaa. Kuten myös levyn viimeisen kappaleen. Mistä lie johtuu ettei tuolta huikealta klassikolta soinut biisin biisiä? Ei edes The Pass.

    Jos tässä nyt jotain huippukohtia yrittää listata niin Between the wheels, Force Ten, Tom Sawyer, Red Sector A, Dreamline ja Zanadu.

    Lerxst kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hyvin upposi Animate itselläkin. Rushilla monet levyn ensimmäiset biisit on päätyneet keikkaohjelmistoon ja olisi sen Show Don't tell kappaleenkin voinut sinne laittaa. Kuten myös levyn viimeisen kappaleen. Mistä lie johtuu ettei tuolta huikealta klassikolta soinut biisin biisiä? Ei edes The Pass.

    Jos tässä nyt jotain huippukohtia yrittää listata niin Between the wheels, Force Ten, Tom Sawyer, Red Sector A, Dreamline ja Zanadu.


    Joo, se Preston poisjättäminen oli aivan ihmeellinen alleviivaus. Miksi? Kun se kuuluu kuitenkin yhtyeen parhaimmistoon. Available light olisi ollut jotain aivan uskomatonta... Ja lunastanut paikkansa aivan varmasti - samassa asemassa kuin Between the wheels, siitä olen aivan varma. Noh, ehkä seuraavalla rundilla sitten... 8)

    JiiPee kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Globenista pitäisi tulla kuvia myöhemmin. Niitä odotellessa katselkaapa näitä aikanne kuluksi:

    Wembley, NEC, MEN, SECC Arena:
    http://www.team-skinny-racing.com/rush/
    http://www.sorted-uk.org/rushgallery/index.htm
    http://www.ianking.darkhorizons.org/rushweb.htm


    Rotterdam AHOY:
    http://www.classicrockphotos.nl/classic-3/page4.html


    Lerxst kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Globenista pitäisi tulla kuvia myöhemmin. Niitä odotellessa katselkaapa näitä aikanne kuluksi:

    Wembley, NEC, MEN, SECC Arena:
    http://www.team-skinny-racing.com/rush/
    http://www.sorted-uk.org/rushgallery/index.htm
    http://www.ianking.darkhorizons.org/rushweb.htm



    Näyttääpi tutulta... Been there, done that - do have the baseball cap... :D Kiitoksia vaan kuvista!

    Jake kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vielä yksi keikkaraportti (Rotterdam) löytyy sokrun etusivulta.

    sirpapii kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sain just ystävältäni 3 CD:n buutin Rushin Tukholman keikasta. On muuten hyvä sellainen! Sit hän laittoi vielä rautaisannoksen Rushn 30-vuotisjuhlakiertueelta: 3 DVD:tä ekasta konsertista Antiochista ja hienot 3 DVD:tä New Yorkista ja namuna pohjalla: The Fifth Ordet of Angles, pro-laatuinen cd Rushin alkutaipaleelta, sisältää mm. harvinaiset kappaleet Fancy Dancer, Bad Boy ja Garden Road. Valitettavasti lauantai kuluu vielä opiskelun merkeissä, mutta arvatkaa, mitä katsellaan ja kuunnellaan sen jälkeen... Jeee!

    sirpapii kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hiukka nolottaa :oops: tuo kirjotusvihre, mutta kun on päivät töissä ja illat + lauantait opiskelee, niin antakaa mulle anteeks. CD:n oikea nimihän on The Fifth Order of Angles.

    JiiPee kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Laittoikos kukaan koskaan tuolta Globenin keikalta mihinkään saitille kattavaa kuvakokoelmaa?

    Mukava olisi saada joitain kuvia muistoksi, fiilis keikalla oli hieno.

    sirpapii kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oon JiiPeen kanssa samaa mieltä. Kuvia ois kiva nähdä.

    Frost kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oon JiiPeen kanssa samaa mieltä. Kuvia ois kiva nähdä.


    Näkeekös se vanha mummo niitä ilman lukulaseja?

    Boogie kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Näkeekös se vanha mummo niitä ilman lukulaseja?
    Uutena tulokkaana kantsisi vähän tarkistella asennettasi foorumilaisia kohtaan. Hyökkäävät alkukommentit eivät ole parhaita mahdollisia tapoja osallistua mahd. jatkokeskusteluihin.

    Frost kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Näkeekös se vanha mummo niitä ilman lukulaseja?
    Uutena tulokkaana kantsisi vähän tarkistella asennettasi foorumilaisia kohtaan. Hyökkäävät alkukommentit eivät ole parhaita mahdollisia tapoja osallistua mahd. jatkokeskusteluihin.


    Sorry, sorry boogie, tokihan puolustat omaa avopuolisoasi ja perheesi äitiä, mutta itsehän sirpapii on tuonut esille ikänsä ja leikkimisensä kävyillä jne, sitä samaa mun mummoni on tehnyt, joten se vaan huvittaa. Vitsi vitsi, hei c´moon. Eikö nyt pientä leikkiä sallita..