Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Kysymyksiä

EsaJii kirjoitti noin 20 vuotta sitten (19 kommenttia)
Tänne lyhyitä käytännön kysymyksiä ja vastauksia. Ei siis politiikkaa ja filosofia.

Tuttava kysyy tietokone alalta mikä on plug in suomeksi. Ilmeisesti nettisivuilla.

+/- saldo : 0 |

    Viukkis kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Plug in on suomeksi plug-in.

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Yleensä puhutaan esim. Flash-laajennuksesta tai lisäohjelmasta.

    Jimi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos plug in esiintyy tietokoneen manuaalin ensimmäisillä sivuilla, on ilmeisesti kysymys koneen kytkemisestä sähköpistorasiaan. :?

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "Ilmeisesti nettisivuilla", eli varmaan oli kyse näistä laajennuspalikoista??

    EsaJii kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ville se näitä kysyi:
    >>Mikä on "plugin" suomeksi? Olen itse käyttänyt käännöstä "laajennus", mutta en ole ihan varma onko se täysin oikein.<<

    Teidän ehdotuksiinne:
    >>Ei siis parempaa termiä. Noin vähän oletinkin.<<

    thanks, guys

    EsaJii kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olen aika pettynyt poltettavaan CDR mediaan. On joitakin merkkejä joilla musiikki säilyy viisikin vuotta, mutta toisilla siinä ajassa alkaa kuullua kohinaa, ja lopulta se ei soi kuin ehkä parhaassa soittimessa ja silloinkin kohinalla.

    Pitäisi alkaa vääntää kotivideot DVD:lle. Onko näistä "tyhjistä" DVD levyistä kokemusta? Arvaisin niiden kestävän vielä vähemmän, kun poltettavat merkit ovat kai pienemmät. Itse tekniikka ja media taitaa olla aika sama?

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Miten digitaaliseen mediaan voi tulla kohinaa ajan myötä? Informaatio on tallella tai sitten ei ole, jolloin pätkii ja katkoo, mutta kohina menee yli ymmärryksen.

    Voffe kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ehkä se levy on niin naarmuilla, että sitä ei soita kuin soitin, jonka virheenkorjaus perustuu siihen, että rikkinäisten kohtien tilalle laitetaan kohinaa?

    Jimi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itsekin olen tuota ihmetellyt, kuten myös kommentteja, joissa kerrotaan muutoksista jossain tietyssä äänialueessa (esim. diskantin vaimeneminen).

    EsaJii kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Luulen että Voffe on oikeilla jäljillä. Auton soittimessa aika herkästi kohina, kotona ei niin. Mutta kun kohina tulee, voin vielä kopioida CDRn ja uusi kopio soi sitten OK autossakin.

    Jimi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Omasta kokemuksesta tiedän, että cd-soittimen huono seurantakyky saattaa aiheuttaa jatkuvaa "sipsuttavaa" ääntä, mutta ei tasaista kohinaa.

    EsaJii kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No tämä kohina tai rätinä on semmoista ääntä kun tulee kun teevee tai radioasema ei ole kohdallaan.

    AtomUs kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Voisiko kyseessä olla sellainen tapahtuma, että median polttamiseen käytetyn laitteen jälki on alkujaan niin surkeaa, että ajan myötä levyn tasainen kuluminen aiheuttaa ongelmia cd-soittimen digitaali/audio muuntimelle, ei siis niinkään soittimen lukupäälle, ja tätä kautta pääsisi syntymään kohinaa signaaliketjuun?

    Jimi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuntuu vain niin oudolta, että levy kuluisi niin tasaisesti, että ääneen tulisi jatkuva kohina. Itse epäilisin vian olevan soittimen säädöissä.

    Mutta kun kohina tulee, voin vielä kopioida CDRn ja uusi kopio soi sitten OK autossakin.


    Tuon perusteella levy kuitenkin toimii toisessa soittimessa/cd-asemassa ongelmitta.

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nope, koska huono polttojälki on nimenomaan ongelma lukupään optiikalle. Bittivirta on bittivirtaa, eikä siinä ole laatu- tai signaalitason eroja, jotka voisivat aiheuttaa ongelmia D/A-muuntimelle.

    EsaJii kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Opettelemme tässä vielä kameran nappeja eli painikkeita. Niitä on paljon. Nappien toiminnat (joita ei yleensä tarvitse) pitää oppia, että saa kameran taas normaaliksi kun niitä vahingossa painelee. :rollin: Miksei kukaan keksi YHTÄ nappia jolla kaikki menee default asetukseen?

    Ei tartte vastata kyllä...

    Kluge kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itse muistan nähneeni pluginista suomennoksen "liitännäinen".
    Liekö sitten kielitoimiston suosittelema.

    Popup=ponnahdusikkuna ja mitä kaikkia niitä nyt onkaan...

    fitchet kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Osaako joku sanoa miten tämä on tehty:
    http://themaxx.com/offensive/images/picpile/drag%20this%20into%20winamp.gif

    Siis, kun tuon gif-animaation raahaa winampiin niin sen voi laittaa soimaan... Ó_ò WTF?!

    biisi on kuitenkin hyvä ;)

    darshan kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kaipa se binääridata siinä kuvassa on yhtä aikaa validi GIF ja validi MP3.