Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Katu-uskottavin bändi jota ette tajua?

Tonto kirjoitti noin 20 vuotta sitten (80 kommenttia)
Mikä olisi katu-uskottavin yhtye tai artisti, joka ei ole teille ikinä uponnut mutta josta olisitte periaatteessa halunneet oppia pitämään? Minulla on monta, joista olisi varmasti kapakassa hauska esitelmöidä: Genesis, Peter Gabriel, ELP, Frank Zappa, Yes (kaikki muu tuotanto paitsi Close to the Edge).

Suomalaisista "kunnon bändeistä" vihaan useita. Peruste ylenkatsonnalleni on kliseinen "tekotaiteellista paskaa": CMX (pahin kaikista), Ismo Alanko (suurin osa kuulemistani), Zen Cafe (tylsä), Kotiteollisuus (onko se katu-uskottava?) jne. jne.

+/- saldo : 0 |

    Viukkis kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos lähdetään progesta, niin olen siinä sen verran onnellisessa asemassa että ainoastaan Haikaran suuruus huitelee täysin yli ymmärryksen. Flower Kingsit sun muut prog by numbers -orkesterit tuskin ovat kovin katu-uskottavia.

    Kotimaisista ei-progeista ikävystyttävät ja pikkunäppäryydessään ärsyttävät Zen Café ja Leevi & the Leavings. Yleisesti tunnustetuista klassikko-orkestereista käsittämättömin lienee Ramones; niiden potkivuutta jaksetaan aina hehkuttaa mutta itselleni on käynyt useammin kuin kerran niin että hämmästeltyäni korviin kantautuvan rokkenrollin laahaavuutta ja yleistä apaattisuutta on selvinnyt, että se olikin joku ikivihreä Ramones-ralli.

    JiiPee kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Katu-uskottavuudesta en tiedä, mutta Radiohead ja Porcupine Tree eivät iske sitten millään, vaikka olen yrittänyt.

    Vanhoista nimistä voisin mainita Rolling Stonesin ja U2:n. En ole koskaan pystynyt tajuamaan mitä ihmeellistä noissa bändeissä muka on. Stonesin ymmärrän tietynlaisena "instituutiona", mutta U2:n suosiota en pysty mitenkään ymmärtämään, vaikka olen nähnyt ne livenä, ym. Ihan hyvä MTV-rockbändi mutta ei mitenkään sykähdyttävää.

    Uusi Marillion ei ole vieläkään oikein kolahtanut Lerxstin jankutuksesta huolimatta. :)

    DrethegenjeshKing kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuolta Rolling Stones - U2 -akselilta löytyy useitakin yhtyeitä, joista ei saa mitään irti.

    Progen puolella täytyy myöntää, että Kuusumun Profeetta ei oikein ole auennut. Musiikki on paikoitellen oikein mainiota, mutta Rätön ääni on jotain, mitä en vain pysty sulattamaan. Onhan se persoonallinen, mutta jotenkin tuo tulkinta ampuu yli, ja siten vaikuttaa vitsiltä sen kaiken muun rinnalla. Tai sitten olen vain tosikko. Sama asia muuten tuo em. Haikaran kohdalla. Musiikki on oikein hyvää, mutta se laulu...

    Kai tuo on asia, johon pitää vain totutella. Opethin örinänkin kestää, koska musiikki muuten on aivan loistavaa.

    Jake kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jeff Buckley. Tiedä sitten mikä on (oli) herran katu-uskottavuussijoitus, mutta lukemissani lehtijutuissa on annettu ymmärtää että kyseessä olisi ollut messiasta vastaava ilmestys ja yksinkertaisesti noista biiseistä ei saa mitään irti.

    harmaa kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Beatles. En millään saa kiinni ko. bändistä. Tajuan ja ymmärrän kyllä että monissa heidän kappaleissaan on kaunis, harmoninen melodia, ja A Day in the Life on kyllä hyvin tehty kappale, mutta Beatlesin musiikki ei vain millään nappaa. Täysin yhdentekevä bändi, minulle, mutta pop/rock-musiikin, myös progen, historiassa Beatles on instituutio.

    Hezzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En oo vieläkään oikein tajunnu Led Zeppelinin hienoutta, vaikka suurin osa bändin levyistä hyllystä löytyykin, ehkä niitä vaan pitäis kuunnella enempi :oops:

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Absoluuttinen Nollapiste - bändin nimi toimii hyvin monella tasolla. YUP tökkii kanssa pahasti. Kauko Röyhkä.

    Hezzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...niin ja toi AC/DC! Mutta siittä en haluakaan oppia pitämään :lol:

    Jimi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Bitches Brew -ajan Miles Davis. Progeharrastajien keskuudessa suosittua katu-uskottavuuden parantamiseen käytettyä musaa. Who are you kidding? Kuunnelkaa vaan niitä Rush-levyjänne. :wink:

    Pekka kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...niin ja toi AC/DC! Mutta siittä en haluakaan oppia pitämään :lol:


    No no, kyllä se sieltä sitten tulee, kunhan käyt ensin ton punk -kauden läpi. ;)

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Frank Zappa ei vaan toimi muutama levyä lukuunottamatta.

    JiiPee kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En oo vieläkään oikein tajunnu Led Zeppelinin hienoutta, vaikka suurin osa bändin levyistä hyllystä löytyykin, ehkä niitä vaan pitäis kuunnella enempi :oops:


    Itse kasvoin kyseisen bändin musiikin parissa ja omistan Zeppeliniltä yli 100 bootleg-julkaisua. Mutta objektiivisesti katsottuna bändi ei kyllä koskaan ollut mikään kovin erikoinen livepumppu, ja Bonhamia lukuunottamatta bändin muusikot ovat erittäin yliarvostettuja.

    Ymmärrän kyllä jos ei uppoa enää nykyään kaikille. Itselleni Zep vaan kuuluu olennaisesti rock-musiikin kehityskaareen.

    Mutta kyllä viisi ekaa levyä ovat loistavia, kaikesta huolimatta.

    JiiPee kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Bitches Brew -ajan Miles Davis. Progeharrastajien keskuudessa suosittua katu-uskottavuuden parantamiseen käytettyä musaa. Who are you kidding? Kuunnelkaa vaan niitä Rush-levyjänne. :wink:


    Niin kuunnellaanki! :)

    Trilogy kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Genesis ja Pink Floyd menee yli ymmärryksen välillä, vaikka niitä kuuntelenkin :roll:
    Metallicaa en ymmärrä, mutta haluaisin kyllä joskus vielä tutustua.

    Nightwish on taas semmoinen, jota en oikein käsitä enkä välttämättä haluakaan, kun "kaikki muut kuuntelee" :P

    Peter Gabrieliin oli mukava päästä kiinni, löytyy vaikka mitenkä hyviä biisejä vuosien varrelta.

    Edit: Hups, katosi vähän progelinjalta osa noista "ymmärrettävistä" pois mutta ei se mitään. :)

    Astro kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No progeosastolla on paljonkin arvostettuja bändejä, joita en diggaa, esim. ELP, Marillion jne.

    Astro kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja on myös myönnettävä, että The Who, Rolling Stones ja osin jopa Beatles jättää usein kylmäksi... Pitäisi varmaan vaan kuunnella enemmän!

    Trilogy kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja on myös myönnettävä, että The Who, Rolling Stones ja osin jopa Beatles jättää usein kylmäksi... Pitäisi varmaan vaan kuunnella enemmän!


    Beatlesia koetin tässä eräs päivä kuunnella enkä oikein päässyt sisälle. Jotenkin liian tekopirteältä kuulosti minun makuun ainakin ne biisit joita White albumilta ja Sargeant peppersiltä kuuntelin. Pari ihan "kivaa" biisiä, mutta ei mitään erikoista. Ei ole ehkä minun musiikkia.

    Trilogy kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jostain syystä tuplat. Jihaa!

    Voffe kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Rush, joka ei kyllä mielestäni ole millään tavalla katu-uskottava (tai muutenkaan uskottava), ei ole koskaan kolahtanut millään tavalla. Genesiskään ei juuri iske.

    Sami kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Absoluuttinen Nollapiste - bändin nimi toimii hyvin monella tasolla. [/quote]

    [quote]Bitches Brew -ajan Miles Davis.


    Molemmat naulankantaan. Miles Davis nyt yleensäkin on ihmeellisen korkealle noteerattu. Kauko Röyhkä ja Ismo Alanko sekä kaikki sen tapanen on luonnollisesti ihan hirveetä.

    Heikkikerkkanen kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    hmmm... tässä käytetään nyt termiä katu-uskottava jossain sellaisessa mielessä, mikä ei ole itselleni tuttu. Yleensä mää olen ymmärtänyt "katu-uskottavana" sellaisen bändin joka on cool ja joka ei turhaan prameile tai elvistele.
    Progen puolelta ei kyllä paljoa katu-uskottavia pändejä löyty. Esim. ELP ja Yes ovat katu-uskottavan bändin vastakohtia mulle. Katu-uskottavia bändejä on miulle olleet mm. semmoset kuin Ramones, Terveet Kädet ja Shitter Limited. Noista en jaksa kuunnella yhtäkään kovinkaan pitkään, mutta olishan niistä hauska pitää koska mun mielestä niillä on hyvä asenne.

    JiiPee kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joskus ihan pikkupoikana kuuntelin paljon Van Halenia ja pidin sitä aivan huippubändinä. Nyt kun tuossa kaivelin vanhoja levyjäni ja laitoin VH:n soimaan niin ei voinut kuin ihmetellä mikä tuossa bändissä on aikanaan puraissut. Suosikin ylenpalttinen hypetys varmaan? Jotkut DLR:n aikaiset tuotokset kuulostivat nykyään kuunneltuna lähinnä säälittäviltä (anteeksi vain).

    Yksinkertaista ääliörockia joka kyllä toimii omalla tavallaan, ja Eddiehän keksi tilulilun. Tai ainakin sen tilulilun jota nykyään soittaessaan ukkeli kuulostaa omalta karikatyyriltään.

    Ei Van Halen huono ole, mutta hassua on minusta vain se, että VH:ta noin yleisesti rock-lehdistön piirissä pidetään merkittävänä bändinä. Tuo "katu-uskottava" imagohan on aina ollut rock-musiikissa tärkeä asia, ja VH:lla se on ollut kunnossa.

    didja kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos mä nyt jonkun mainitsen, niin maailman vähiten katu-uskottava bändi on RUSH, aivan uskomatonta kuraa se vähä mitä olen kuullut.
    Jotkut tuntuvat pitävän arvossaan.... pthui!, hankkikaa elämä! :wink:

    Janus kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei Van Halen huono ole, mutta hassua on minusta vain se, että VH:ta noin yleisesti rock-lehdistön piirissä pidetään merkittävänä bändinä.

    Olihan Van Halen merkittävä heavy-musiikin uudistaja, vaikka taisikin samalla tehdä karhunpalveluksen koko genrelle. Eka levy on kuitenkin alusta loppuun täyttä tavaraa.

    Tonto kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    hmmm... tässä käytetään nyt termiä katu-uskottava jossain sellaisessa mielessä, mikä ei ole itselleni tuttu. Yleensä mää olen ymmärtänyt "katu-uskottavana" sellaisen bändin joka on cool ja joka ei turhaan prameile tai elvistele.


    Katu-uskottavuus taitaa olla rock-musiikin ikuisia termejä... Minä ymmärrän katu-uskottavuudella sitä, että tunnustautumalla jossakin porukassa tiettyjen bändien ystäväksi, voi saada aikaan henkilökohtaista sosiaalista arvonnousua. Se vaihtelee porukoittain: AC/DC:n ystäväksi tunnustautuminen ei välttämättä nosta kredibiliteettiä progejoukossa jne. Toisaalta "kevytprogenkin" (Yes, Genesis, Rush) kuuntelu voi nostaa kuvitteellista älykkyysosamäärää jossakin hieman satunnaisemmassa musaporukassa. Toisaalta "kevytproge" ei ole kovassa huudossa "todellisten" afganistanilais-bulgarialaista progressiivista populaarimusiikkia kuuntelevien joukossa. Progen kuunteluhan voi usein kääntyä eräänlaiseksi kilpavarusteluksi mitä tulee bändeihin.

    Mielestäni myös The Beatlesin kuuntelun ajatellaan yleisesti paljastavan ainakin sen, että olet syvällisesti perillä populaarimusiikin rakenteesta, sävelkuluista ja kehityksestä. Eli The Beatlesiä voidaan sanoa katu-uskottavaksi. Itse lisäisin omaan listaani vielä tämän nelikon: en ymmärrä The Beatlesista paljoakaan, enkä välttämättä edes halua. Tärkeintä on, että musiikki toimii itselle tai sitten ei.

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aah.. katu-uskottavuus on asia, joka koskee bändiä, ei sen fanittajia tai fanittajan viiteryhmää. Toki fani voi kokea, että osa bändin katu-uskottavuudesta tarttuu häneenkin haloefektin kautta, mutta se on jo eri asia. Eli voidaan sanoa, että bändi se ja se on katu-uskottava tai sitten ei ole. Katu-uskottavuus termin taustalla on mielikuva, että kovat rock-bändit ovat kotoisin "kaduilta ja kujilta." Kerran eräs soitinkauppias kauppasi minulle "katutason" rumpukapulat. Ts. katu-uskottavuudella halutaan sanoa, että jokin bändi on aito ja karhea kulmakunnan tuote, ilman keinotekoista brändäämistä ja stylisteja.

    JiiPee kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Samoin kun sanotaan sana "kulttibändi" niin johan ollaan heti katu-uskottavia. Aikanaanhan oli tämä "kellaribändi" ja "alternative" juttu kovasti muodissa.

    Skidit ihan tosissaan uskoivat jonkun olevan "vaihtoehtomusiikkia" kun sitä soitettiin MTV Alternativella tavallisen MTV:n sijasta. Kyllä ne ovat taitavia, nämä musiikin imagotoimistot nykyään.

    Guns & Roses oli aikanaan Suosikin mukaan "maailman vaarallisin bändi" kopioituaan imagonsa suoraan The Who:lta ja Stoneseilta. Oli taas tullut uusi sukupolvi jolle tämä tuttuakin tutumpi "vittu mä hajotan hotellihuoneita, pieren verta ja vedän Johnny Walkeria ja pollee"-imago meni täydestä kun väärä raha.

    Höh, olenpas minäkin yksi ärsyttävä vanha äijä. Enkä ollenkaan katu-uskottava tässä kyynisyydessäni. ;)

    Tonto kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aah.. katu-uskottavuus on asia, joka koskee bändiä, ei sen fanittajia tai fanittajan viiteryhmää. Toki fani voi kokea, että osa bändin katu-uskottavuudesta tarttuu häneenkin haloefektin kautta.


    Mielestäni nämä asiat (bändi ja fani) nimenomaan ovat usein sidoksissa keskenään, eli Docin mainitsema haloefekti toimii. Katu-uskottavan bändin kuuntelija voi usein kokea myös itse olevansa katu-uskottava. Katu-uskottavuuden sisältö vain vaihtelee musiikkigenreittäin.

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    WASP oli muistaakseni yksi bändi, jolla oli "väkivaltainen katutausta".. :P

    Lazer kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo ei kyllä esim. ELP:stä puhuminen baarissa voi mistään näkökulmasta olla katu-uskottavaa.

    JiiPee kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    WASP oli muistaakseni yksi bändi, jolla oli "väkivaltainen katutausta".. :P


    Ne varmaan saivat jollain aikaisemmalla Suomen vierailullaan Kalliolaisella nakkikioskilla turpaansa.

    Lerxst kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Höh, olenpas minäkin yksi ärsyttävä vanha äijä. Enkä ollenkaan katu-uskottava tässä kyynisyydessäni


    Niinpä niin... Tässä iässä pääsee helpommalla kun ei tarvitse antaa arvoa ulkomusiikillisille tekijöille. Musiikki ja sanatkin jopa tarvittaessa antavat kuitenkin sen tarpeellisen sisällön. Muu on turhaa, kuten ulkonäkö, tyyli, juorut, poliittinen agenda ja jopa nettisivut. Niillä nyt ei ole muutenkaan paskan väliä ainakaan meikäläiselle. Kyllä minäkin olisin kaksikymmentä vuotta sitten halunnut kipinöivän munasirkkelin... :lol: Konserteissa saa sitä visuaalista puolta nähdäkseen ihan tarpeeksi ja silloin se palveleekin tarkoitustaan.

    Tonto kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo ei kyllä esim. ELP:stä puhuminen baarissa voi mistään näkökulmasta olla katu-uskottavaa.


    Jaha, hyvä niin! :)

    JiiPee kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Höh, olenpas minäkin yksi ärsyttävä vanha äijä. Enkä ollenkaan katu-uskottava tässä kyynisyydessäni


    Niinpä niin... Tässä iässä pääsee helpommalla kun ei tarvitse antaa arvoa ulkomusiikillisille tekijöille. Musiikki ja sanatkin jopa tarvittaessa antavat kuitenkin sen tarpeellisen sisällön. Muu on turhaa, kuten ulkonäkö, tyyli


    Joo mutta rajansa kuitenkin kaikella. Kyllä kaikesta huolimatta tekee tiukkaa kuunnella esim. Poguesia. Aina vaan tulee sen äijän naama mieleen biisejä kuunnellessa, vaikkei haluaisi. On se vaan niin HELVETIN ruma. Siis NIIN ruma, että sen ylioppilaskuvakin otettiin varmaan satelliitista.

    No onneksi ei ole bändikään kaksinen joten eipä tarvitse paljon kuunnella. :)




    Hezzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuon näkösiä miehiähän näkee kylillä vähän väliä, mutta ei mulla tuu mieleen mennä haukkumaan niitä rumiksi...

    Astro kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Noh, vähän on hampaat kärsinyt ja olut maistunut, siinä kaikki...

    PeeHoo kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Puhutaanko nyt siis katu- vai katuojauskottavuudesta?

    "Katu-uskottavuus" on kyllä naurettavimpia termejä mitä on keksitty.

    Lazer kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Miltähän vuodelta kuva lienee? Shanehän oli joskus 90-luvulla tosiaan ihan katuojatasolla. Nykyisin kai menee vähän paremmin. Ja kyllähän Poguesia aina mieluummin kuuntelee kuin jotain Rushia. :wink:

    boredom99 kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oon koittanut miettiä että keksisinkö jonkun, mutta vaikeata on... kävisköhän Black Sabbath, en vaan ole saanut niistä otetta. Sweet Leaf on kyllä aika hyvä, mutta Butthole Surfers teki senkin riffin n. 100 kertaa paremmin (Sweat Loaf).

    harmaa kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Guns & Roses oli aikanaan Suosikin mukaan "maailman vaarallisin bändi" kopioituaan imagonsa suoraan The Who:lta ja Stoneseilta. Oli taas tullut uusi sukupolvi jolle tämä tuttuakin tutumpi "vittu mä hajotan hotellihuoneita, pieren verta ja vedän Johnny Walkeria ja pollee"-imago meni täydestä kun väärä raha


    Slash veti kaiketi Jack Danielsia. Ainakin jossakin kuvissa.



    Tosin myöhemmässä vaiheessa itsetuhoinen päihdeongelmainen rokkari -imago nousi vielä astetta ylemmäs kun Slash oli jossakin Black Death Vodka -mainoksessa. Cooool!!

    Sami kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tästä ketjusta tuli mieleen vanha Guitar Worldin haastattelu jossa kitarataiteilija nimeltä Dave Mustaine kommentoi että Allan Holdsworth ei osaa "kompata". Sama kaveri vertasi itseään Jimmy Pageen ja bändikaveriaan Uli Rothiin. Oletan että itsensä rinnastus johtui nerokkaasta sävelkynästä... Mutta eikös Mustaine ollutkin kova jätkä "kadulta" ? :lol:

    DrethegenjeshKing kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ymmärsin, että tämä aihe käsittelee musiikillisia tekijöitä ja siihen liittyvää ns. "katu-uskottavuutta". Ymmärsin ilmeisesti väärin, koska aihetta on suurimmaksi osaksi käsitelty juuri näiden ulkomusiikillisten tekijöiden kannalta. Toisaalta mitä sitten on se "musiikillinen katu-uskottavuus"?


    Toisaalta "kevytproge" ei ole kovassa huudossa "todellisten" afganistanilais-bulgarialaista progressiivista populaarimusiikkia kuuntelevien joukossa.


    Jotenkin tuolla tavalla myös minä näen tämän asian. Ja tältä näkökannalta myös tuolla alkupuolella vastasin.

    Ikinä en ole mitään yhtyettä kuunnellut sen perusteella, miltä näyttävät tai miten käyttäytyvät. Niistä tuskin on apua säveltämiseen ja soittamiseen.

    Astro kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No kättäytymisellä tosin saattaa olla merkitystä myös soittoon/luomiseen... Jos on esim. umpihumalassa 20 vuotta, voi tehdä hiukan tiukkaa.

    Voffe kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mutta jos on esimerkiksi 20 vuotta pilvessä ja satunnaisilla LSD-tripeillä, syntyy vaikka minkälaista taidetta!

    Astro kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nä tämäkin mulla oli vähän taka-ajatuksena...

    Janus kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kari Peitsamokin se tavoitteli "katu-uskottavuutta" viskipullolla. Vai olisiko kyseessä vain vitsi? :)




    Astro kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No eikös toi koko äijä ole vähän vitsi... Eihän tota pulloa ole edes korkattu!

    Viukkis kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Peitsamo oli ainakin kyseisen kuvan ottohetkellä absolutisti, joka mainittiin myös Rumban haastattelussa jota kuva alunperin koristi. Kuten myös se, että viski kuuluu Karin mielestä rokkenrollromantiikkaan vaikkei sitä itse joisikaan.

    DrethegenjeshKing kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mutta jos on esimerkiksi 20 vuotta pilvessä ja satunnaisilla LSD-tripeillä, syntyy vaikka minkälaista taidetta!


    No juu, onhan tuossa varmasti perää.
    Mutta edelleen vain sillä on merkitystä minulle, minkälaista taidetta syntyy. Ei se taiteilijan käytös tai toiminta suoraan vaikuta siihen, pidänkö hänen taiteestaan. Ne ulkoiset tekijät eivät ole mikään itseisarvo minulle.

    Täytyy kyllä myöntää, että itselläni soittaminen taitaa sujua vähän paremmin pienessä humalassa... tai ainakin rennommin.

    boredom99 kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No eikös toi koko äijä ole vähän vitsi... Eihän tota pulloa ole edes korkattu!

    No hei kamoon, Peitsamo on ihan kovimpia ikinä! Sitä paitsi sehän pelaa noilla klisheillä.

    Lazer kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Katu-uskottavuus on kulttuuri kysymys ja katu-uskottavia bändejä ovat ne joita katu-uskottavat ihmiset kuuntelevat. Vaikka Marillion olisi kuinka kova juttu joidenkin alivaltiosihteerikloonien porukassa, ei se ole silti katu-uskottavaa.

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lazer tietää. Lazer on sentään meistä katu-uskottavin. Ja se on fakta.

    Voffe kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Se nyt ainakin on fakta, että katu-uskottavuus menee heti, jos tunnustaa kuuntelevansa Marillionia. Ja se on ihan oikein.

    Viukkis kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Katu-uskottavat ihmiset eivät kirjoittele webbifoorumeihin. Tuskin edes tunnustaisivat tuntevansa ketään joka sellaista harrastaa.

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ihmiset joilla on avatarina pitkätukkainen roolipelihahmo ovat ainakin niin kaukana katu-uskottavasta kuin vaan on inhimillisesti mahdollista.

    JiiPee kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Haistakaa paska. Mä olen Netin kovin jätkä. Kerran matkustin yksin junalla Tampereellekin.

    Hezzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä oon ampunu itteeni ilimakiväärillä silimään.

    Jimi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä oon ampunu itteeni ilimakiväärillä silimään.


    Katu-uskottava tyyppi olisi tuota kertoessaan ottanut tarinasta ilmat pois. :)

    EsaJii kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Maukka Perusjätkä se vasta oli kova jätkä. Lauloi siitä kun seisotaan kadulla. Ja koiranpennuista.

    Ja minäkin tapoin koiran kerran. Vahingossa, autolla. Oli iso koira, lyhty meni rikki.

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä oon ampunu itteeni ilimakiväärillä silimään.


    Minäpä olenkin lyönyt itseäni kirveellä polveen.

    Voffe kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä mä sanoisin, että mun avatar on aika reilusti katu-uskottavampi kuin joku saatanan jänis.

    Hezzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä oon ajanu Zetorilla, pistäny heiniä seipäälle, tehny AIV:ta ja lypsäny lehmiä.

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä mä sanoisin, että mun avatar on aika reilusti katu-uskottavampi kuin joku saatanan jänis.


    Roolipelihahmojen mielipiteet eivät tunnetusti paljoa paina.

    Voffe kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mistä roolipelistä mä muuten oon?

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eiköhän tuolla pärjäisi pelissä kuin pelissä.

    Voffe kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No sitten valitsen Nethackin (jos sitä nyt voi roolipeliksi laskea).

    harmaa kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kari Peitsamokin se tavoitteli "katu-uskottavuutta" viskipullolla. Vai olisiko kyseessä vain vitsi? :)




    Tämä on jyrä! Viskipullo kädessä kädessä, paita rennon ylimielisesti auki, huivi päässä,koruja ja miesja kitara, jumala, siinä on rock'n'rollin ydin...

    JiiPee kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En laske Peitsamoa katu-uskottavaksi, vaikka muuten ihan hieno mies onkin. Peitsamo ei tietääkseni ole hajoittanut YHTÄÄN hotellihuonetta, joka on aivan ehdoton edellytys tuohon himoittuun statukseen. Olisi se kyllä varmaan tehnyt tuon vaikka ihan muodon vuoksi, mutta se vaan nyt on niin, ettei haudankaivajan palkoilla paljon remontteja kustannella.

    Esim. Negative on heittänyt mm. television hotellihuoneen parvekkeelta, joka on mielestäni melko miehekäs suoritus meikkaavilta 40-kiloisilta rokkipojilta. Jonne (vai Jonniko se oli) on tyttöjen mielestä "samaanaikaan katu-uskottava kovis ja ah niin syötävän sulonen". Juttu ei tosin kerro, oliko TV kallis laajakuvalaite vai mummon vanha mustavalkoinen.

    Andy McCoy on omien sanojensa mukaan paitsi esiintynyt mm. Madison Square Gardenilla ja kolaroinut yli kymmenen Jaguaria opetellessaan ajamaan. Puhumattakaan siitä, että se on ollut yli kahdentuhannen naisen kanssa "sillai". Ja viinan ja huumeiden kiskominenhan on tunnetusti rock'n'roll. Siinä vasta mies, joka on sisäistänyt termin "katu-uskottava". Suorastaan tärisen ihailusta ajatellessani sen saavutuksia.

    Pekka kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä mä sanoisin, että mun avatar on aika reilusti katu-uskottavampi kuin joku saatanan jänis.


    Nyt ois sitten kaksi jänistä parta-jereä vastaan. Sakke vielä mukaan porukkaan. :wink:

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hei pösilöt; Toi Peitsamon kuvahan on sen Keith Richards-pastissi! Jatkaa sulavana jatkumona äijän meta-rock-linjaa. Pitäshän sitä isojen poikien sentään tuon verran tajuta!

    Astro kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hei pösilöt; Toi Peitsamon kuvahan on sen Keith Richards-pastissi! Jatkaa sulavana jatkumona äijän meta-rock-linjaa. Pitäshän sitä isojen poikien sentään tuon verran tajuta!


    Niin, vitsi mikä vitsi...

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Saako siitä katu-uskottavuus krediittejä, jos kaveri heittää harjoituskämpällä radiomankalla päähän ja joutuu ensiapuun ommeltavaksi??? Meinaan jos näin on, mulla on ainakin yksi krediitti.

    Voffe kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kautu-uskottavaa on kusta sankarihaudoille. Katu-uskottavaa on myydä vaimonsa romaneille.

    PeeHoo kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Andy McCoy on omien sanojensa mukaan paitsi esiintynyt mm. Madison Square Gardenilla ja kolaroinut yli kymmenen Jaguaria opetellessaan ajamaan. Puhumattakaan siitä, että se on ollut yli kahdentuhannen naisen kanssa "sillai". Ja viinan ja huumeiden kiskominenhan on tunnetusti rock'n'roll. Siinä vasta mies, joka on sisäistänyt termin "katu-uskottava". Suorastaan tärisen ihailusta ajatellessani sen saavutuksia.


    Suuri siivu Andyn katu-uskottavuudesta karisi taannoisen leegoremontin seurauksena, mikä tuolle Poguesin kaverille
    varoittavana esimerkkinä ilmoitettakoon.

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Viimeksi kun kävin kunnallisessa hammashoidossa (viisi vuotta sitten), niin kukas siellä olikaan samassa jonossa mummojen ja pakolaisten kanssa: Michael Monroe.

    Heikkikerkkanen kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    määpä meinasin kerran tukehtua omaan oksennukseen, tai ennemminkin oksennusreaktioon. Silmät tuntui lentävän ulos päästä ja hiusverisuonet katkeilivat.
    Mutta se ei ole katu-uskottavaa, koska kirjoitan siitä nettifoorumille jossa puhutaan katu-uskottavuudesta. Kaiken lisäksi minulla on avatarina joku pitkätukkainen roolipelihahmo.

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei tuo ole roolipelihahmo. Se on joku geneerinen hippi.

    Voffe kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eikös joku geneerinen hippi ole se kaikkein kliseisin roolipelihahmo heti maagin ja kääpiön jälkeen?

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No ei kai haltijoita voi ihan hipeiksi laskea.

    Voffe kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Samanlaisia suippokorvia molemmat.