Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Arafat

MZ kirjoitti noin 21 vuotta sitten (16 kommenttia)
Arafat on ilmeisesti kuolemaisillaan. Mitä tapahtuu Palestiinassa/Israelissa, jos hän kuolee? USA:n vaalit ja Sharonin vetäytymissuunnitelma vielä samaan aikaan ei oikein hyvää lupaa.

+/- saldo : 0 |

Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onkohan Mossad myrkyttänyt sen..

MZ kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Siltähän tuo vaikuttaa. Ranskalaiset lääkäritkään kun eivät tunnu saavan selkoa sairauden laadusta.

Astro kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No, vanha äijähän se jo on. Kuolkoon rauhassa pois.

EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No, se on jo sotku nyt. Lähinnä Palestiinan sitkeyden symboli.

OttoM kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Arafatin paikalle voi olla vaikea löytää seuraajaa, joka olisi edes jossain suhteessa yhtä arvostettu keulakuva. Arafat on kuitenkin kerännyt sympatiaa maailmalta Palestiinan asialle, joten mikäs sen parempi "oikeusvaltio" Israelille, kuin hoitaa Arafat pois pelistä. Yhdysvaltojen tukihan heillä jo onkin.

Lazer kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Arafat on viime vuodet keskittynyt enempi vallan keskittämiseen itselleen kuin ongelmien ratkaisuun. Vaikkei nyt toisellakaan puolella kauheasti joustoa löydy.

Arafat on viime vuodet keskittynyt enempi vallan keskittämiseen itselleen kuin ongelmien ratkaisuun.

Miltähän pohjalta tuon väitteen toden- tai oikeudenmukaisuutta voisi arvioida..? Vinkki: en minä tiedä, mutta tuntuu että tuon alueen tapahtumista ei voi saada kunnollista kokonaiskuvaa mitenkään.

MZ kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minä taas olen ajatellut, että Arafat on ollut viime vuodet niin eristettynä, että se ei ole kyennyt sen enempää vallan keskittämiseen itselleen kuin "rauhanprosessiinkaan".

Viimeksi kun olen lukenut jotain vallan keskittämisestä ja varojen siirtämisestä ulkomaille, tietolähteenä oli juutalaisten ylläpitämä "Fair Reporting" (tai jotain sinne päin ) -niminen uutissaitti, jolla ei ollut yllättäen mitään negatiivista sanottavaa Israelin omasta politiikasta.

EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Arafatin taudista puhetta täällä
    http://viestit.etusivu.net/showthread.php?t=779

kaikki teidot ei niin luotettavia.

Heikkikerkkanen kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/3994667.stm

Linkin takana tietoa Arafatin taudista. Itse pidän BBC:tä keskustelupalstaa luotettavampana.
    Sinänsä minua kiinnostaa, miksi Israelin hallituksen nykyisen politiikan kritiikitön puolustaminen näyttäisi olevan hirveän tärkeä osa monen suomalaisen ihmisen poliittista ajattelua ja joskus myös uskonnollista kokemusta.

Aranwe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Näitä Israel-ystäviä riittää tässäkin maassa ja eräskin kristillisten kaupunginvaltuutetty tykkää spämmätä jotain kristillistä propagandaa. Onhan se selvää, että jumalan valittua kansaa ei saa arvostella.

...ja Jumalan nimeen vääräuskoiset voi lahdata surutta.

:(

...ja Jumalan nimeen vääräuskoiset voi lahdata surutta.

Niinhän Vanhassa Testamentissa todetaan..

Heikkikerkkanen kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mun mielestä on vain hyvä, että Arafatista päästään eroon, tosiasia on kuitenkin että miehellä ei ollut hirveästi haluja uudistaa palestiinalaishallintoa, jolle suunnattuja rahoja ei aina mennyt niihin kohteisiin mihin piti.
    Ongelma on siinä, että Arafatin paikalle on vaikea löytää sellaista tyyppiä, johon jengi Länsirannalla ja Gazassa jaksaisi oikeasti luottaa. Nämä Shaathit, Abbasit ja Qureiat on kaikki melko kaukaisia, ulkomailla suurimman osan elämästään eläneitä ja koulutuksensa hankkineita kavereita.
    Arafatin jälkeen PA (palestinian authority eli palestiinalaishallinto) alkaa ennustukseni mukaan kadottaa entisestään kapenevaa arvovaltaansa paljon rikkaamman ja vapaammin toimivan Hamasin rinnalla, varsinkin jos Israel jatkaa kostotoimenpiteitään entiseen tapaan.
    Israelin hallituksessa ei näytetä koskaan tajuavan että radikaalista islamismista perustansa hakeva Hamas ja arabinationalismiin perustuva PA on kilpailevia voimia.