Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Kingston Wall

Pilke kirjoitti noin 19 vuotta sitten (52 kommenttia)
Onko kellään mitään tietoa KW:n livetriplan julkaisusta? Onhan sitä nyt odoteltu jo yli vuosi...

*

+/- saldo : 0 |

    koivula kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko kellään mitään tietoa KW:n livetriplan julkaisusta? Onhan sitä nyt odoteltu jo yli vuosi...


    Kuulin epämääräistä huhua, että homma on toistaiseksi jäissä.

    -V

    Janus kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jospa sieltä tuleekin DVD? Materiaalia ainakin pitäisi olla.

    Astro kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Materiaalia on vaikka kuinka paljon, suurin osa vaan huonolaatuista (siis ei toki musiikillisesti!).

    Pilke kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kuulin epämääräistä huhua, että homma on toistaiseksi jäissä.

    -V


    Voih. :( Jyllihän oli jo kuunnellut nauhat, valitseminen oli vain jäljellä... Ei kai auta kun jatkaa vaan odottelua.

    *

    fitchet kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tulipa KW:stä mieleen; en tiedä mikä siinä on, mutta tämä on maailman ahdistavinta musiikkia. Ainakin sen III-levyn perusteella.
    En oikeastaan itse edes tiedä mikä tästä bändistä tekee niin ahdistavan ja surkean, varmaan se hippikiekuilu. Ainoa kiva biisi on Fire niiden rumpujen takia, muuten bändi vois vaikka hypätä kirkon tornista alas...

    (imo you silly cunts)

    Boogie kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No huh huh! Kingston Wall muka ahdistavaa.Jos nyt otetaan esimerkkejä niin kyllä varhaiset King Crimsonit ja Magmat ovat ahdistavuus potenssiin sata Walliin verrattuna.

    fitchet kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minua oksettaa sen saundi, wallin lauluääni ja yksinkertaisella englannilla kirjoitetut "olen pilvessä, ajattelen outoja" sanoitukset.
    Tiedän kyllä että olen varmaan ainoa ihminen maapallolla joka KW:tä pitää ahdistavana.

    Pilke kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kingston Wallilla on paljon muutakin sanottavaa kuin "olen pilvessä, ajattelen outoja"... Tunnen kyllä ihmisiä, jotka pitävät Kingston Wallia ahdistavana, mutta esim. ekan levyn Used to Feel Before saa oloni varsin riemuisaksi. Noh, makunsa kullakin...

    *

    Pseudonyymi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ainakin pari vuotta sitten KW:n saundimaailma vastasi täydellisesti omaan mielikuvamaailmaani, joten voin sanoa kuuntelun olleen hyvin ekstaattista. Lyricsit on jäänyt toistaseks vähemmälle huomiolle, mutta saatanpa tutustua niihinkin intensiivisemmin kun pistän KW:a pitkästä aikaa lautaselle.

    Pilke kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    KW:n soundimaailmasta sen verran, että And It's All Happening on yksi parhaista instrumentaaleista ikinä!

    *

    Hezzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    KW oli omana aikanaan ihan kunkku. Ja tuohon aikaan 90-luvun alusa oli Suomen progetarjonta melko suppeeta nykytilanteeseen verrattuna.

    Vyötiäinen kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No onpahan tuo KW edelleenkin yks kunkku toisten joukossa. Eritoten II ja III on aivan mahtavia eepoksia, eikä vähiten Kuoppamäen rumpuhässäkän ja Wallin happokitaran ansiosta. Lauluääni on mahtava, ääntämys ei välttämättä niinkään.

    Hezzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...siis tarkotan että tuli sillon aikonaan kuunneltua ihan simona...

    Boogie kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllähän totuus ON se, että Kingston Wall on ehkä paras Suomalainen BÄNDI ikinä.

    Hezzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Saatoin itekki olla joskus tuota mieltä, mutta sittemmin huomasin olevani vääräsä ;)

    Vyötiäinen kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Circleä parempaa en ole viiteen vuoteen kuullut, suomalaisista. Ja taitaapa Circle olla yksi loistavimmista koskaan olleista orkestereista... Se kun kirvottaa ajatuksia ja tuntemuksia aivan muilla aloilla kuin perusmusiikki, mitä se "perusmusiikki" ikinä sitten onkaan. Laittaa mielikuvituksen, kuuloaistin ja visuaalisen koneiston jylläämään, puhumattakaan älyllisestä toiminnasta. Tai, voiko noita edes toisistaan erottaa...
    Mut joo, Kingston on mahtavaa, ei siitä mihinkään pääse.

    Janus kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En ole vähään aikaan Kingston Wallia kuunnellut, mutta rakkaitahan ne levyt ovat. Eka levy ehkä läheisin, vaikka kakkoslevy onkin täysipainoisin. Aikoinaan tuli kuunneltua todella paljon.

    Astro kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllähän totuus ON se, että Kingston Wall on ehkä paras Suomalainen BÄNDI ikinä.


    Olen muuten samaa mieltä! Huomenna 2/3 bändistä soittamassa Suburban Triben lämppärinä Tavalla... :shock:
    http://www.zookzone.net


    Janus kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...muuten bändi vois vaikka hypätä kirkon tornista alas...

    Onpas mauton kommentti. :roll:

    CosmicJazz kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Huomenna 2/3 bändistä soittamassa Suburban Triben lämppärinä Tavalla...


    Hmm?! Minkälaista musiikkia tuo Zook on? Jazzrockjamia? En ole edes kuullut tuota nimeä ennen.

    Astro kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sitä olen itsekin ihemetellyt. Pitäis varmaan käydä joku keikka katsomassa, tai soittaa Jyllille ja kysyä... Jos muistan, niin soitankin tänään, ja selvittelen samalla sitä liveboksikysymystä!

    jusu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jyllistä kun kerran puhe niin onkohan Saunabadh vielä kasassa?

    Astro kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jyllistä kun kerran puhe niin onkohan Saunabadh vielä kasassa?


    Eivät ole yhdessä soittaneet aikoihin, mutta bändi ei ole virallisesti hajonnutkaan. Esan kanssa olin kaffella tossa joskus talvella, ja kokopitkä on pientä hienosäätöä vaille valmis, mutta sitä ei ole muilta kiireilta keretty viedä loppuun. Odotellaan...

    Pilke kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No Astro, saitkos mitään selville triplasta?

    *

    Pilke kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitä mieltä ootte FreakOut Remixes-levystä? Itse suhtauduin siihen epäluuloisesti, mutta yllätyksekseni pidän siitä paljonkin. Tuskin jaksaisin kuitenkaan innostua jos en Kingston Wallia kuuntelisi, kun en ton tyyppisestä musiikista yleensä erityisemmin pidä.

    *

    Astro kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Remixillä on muutama hyvä ja muutama huono, loput siltä väliltä.

    Astro kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No Astro, saitkos mitään selville triplasta?

    *


    Näin pikaisesti Jukan, ja kyselin kaikenlaista, mutta siitä en muistanut... Ens kerralla sitten!

    Musicnaut kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hmm?! Minkälaista musiikkia tuo Zook on? Jazzrockjamia?

    Onko jollekin selvinnyt?

    Astro kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olisko jotain bluessahtavaa?

    hjelm kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kuvamatskun puuttesta ei anakaan pitäisi olla pulaa. Sillä tietääkseni Lepakon setti ainakin on nauhoitettu ja jokunen Tavastian setti.

    Kingston Wall on loistava bändi ja osoitti että 90-luvulla voidaan vielä tehdä loistavaa musiikkia. Suomen parhaita ja omaperäisimpiä bändejä ikinä :wink:

    Astro kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Näin on! Joo, mulla on tuo Lepakon keikka videolla.

    stranger kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla on In Memorium + 4 live keikkaa cd:llä. Löytyy myös 5.12.94 keikka vhs:nä

    hjelm kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kuitenkin kuolema tekee taiteilijan vaan jää ihmettelemään miksi dvd-plaattaa olisi jo julkaistu? Vai eikö aika ole vielä kypsä Wallin kuolemalle?
    Mutta eikös Kingston Wallista ole tehty myös jonkinlainen dokkari? Vai muistanko väärin. In-memorian jotain... :?

    e. oho, tosta dokkarista jo mainittiin.

    Astro kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, tommosta melko ok-laatuista kamaa on kyllä, mutta ei vissiin ihan priimaa, että sais kunnon laadukkaan DVD:n. Mutta kyllä mulle ainakin vähän suttusempikin kelpais... Mutta tämä laatukysymys on varmaan oleellinen, kun ihmetellään, että miksei ole tullut livekokoelmaa tai DVD:tä tai muuta.

    Samboy kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuhansien vuosien päästä suuret massat voivat löytää kingston wallin, koska silloin taas ehkä osataan arvostaa musiikkia kuten muinaisina shamaani aikoina.

    Maldoror kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jaa. Notta tämäkö olisi sitä Hyvää Musiikkia(tm)? Mistäs kannattaisi aloittaa?

    [disclaimer: tiedän toki bändin, mutta en ole ikinä tarttunut härkää sarvista, niin sanoakseni, ja hommannut levyä]

    Hezzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kaikki kolme on loistavia. Ja koskapa muodostavat trilogian niin on hyvä alottaa ekasta. Kakkonen saattaa tosin olla parempi....

    Kcrimso kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kakkonen on paras.

    Astro kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Musta kolmonen, mutta aloita ihan mistä vaan...

    harmaa kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jokainen kolmesta on mestariteos, oma suosikkini on kolmas, se on tietyllä tavalla monimutkaisin ja sitä myöten rikkain.
    Kakkosella on Kingston Wallin paras biisi, Istwan: ehjin ja kekseliäin sävellys, tarttuvin, kaunein, ja koskettavin.

    Haiku kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    KW:n suosio on ollut mulle aina hieman mysteeri. Mikä siinä niin viehättää? Kyllähän sitä kuuntelee, mutta vaikea minun on sitä kenenkään elämää suuremmaksi bändiksi mieltää.

    Sami kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei ole elämää suurempi, ei. Mutta se kolmas on paras lätty.

    harmaa kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    KW:n suosio on ollut mulle aina hieman mysteeri. Mikä siinä niin viehättää? Kyllähän sitä kuuntelee, mutta vaikea minun on sitä kenenkään elämää suuremmaksi bändiksi mieltää.


    Yksi päivä radiosta soitettiin Black Sabbathia, ja sitten Deep Purplea. Molemmat bändit kai voidaan ihan tyynesti luokitella rokin ns. jättiläisten joukkoon.
    Minä en ymmärrä, miksi. Kyllähän ne biisit kuunteli ja huomasin niissä ihan taidokkaita piirteitä mutta en minä silti voi käsittää miksi moinen kakka on niin suosittua. :lol:

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuhansien vuosien päästä suuret massat voivat löytää kingston wallin, koska silloin taas ehkä osataan arvostaa musiikkia kuten muinaisina shamaani aikoina.


    :P Arktinen (shamaani)kulttuuri on muuten helvetin musiikkiköyhää.. kun sormet jäätyy ja henkeä ahistaa, kukaan ei edes uskalla ajatella jouhisoittimia tai pillejä. Osataan vaan joihkata lämpimikseen.

    sirpapii kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kcrimson kans oon samaa mieltä! KW:n kakkonen ON paras!

    Samboy kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuhansien vuosien päästä suuret massat voivat löytää kingston wallin, koska silloin taas ehkä osataan arvostaa musiikkia kuten muinaisina shamaani aikoina.


    :P Arktinen (shamaani)kulttuuri on muuten helvetin musiikkiköyhää.. kun sormet jäätyy ja henkeä ahistaa, kukaan ei edes uskalla ajatella jouhisoittimia tai pillejä. Osataan vaan joihkata lämpimikseen.


    Muutama väärä ja kiero sointu kanteleesta ja siihen joukua päälle, toimii :wink:
    Ilmasto muuttuilee ja trance musiikki perustuu shamaani rummun jumputukseen, se on sitä nykyaikaa. hienoa todentotta on tanssiminen.

    Astro kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko kellään mitään tietoa KW:n livetriplan julkaisusta? Onhan sitä nyt odoteltu jo yli vuosi...

    *


    Jukka Jylliltä tuli tämmönen tieto, että live 3 CD on täysin valmis, ilmestyy tänä vuonna! DVD:tä ei ole näillä näkymin tulossa, koska matsku ei ole Jukan mielestä tarpeeksi hyvää (taitaa olla lähinnä VHS-tasoa).

    Astro kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin vielä, se 3 CD sisältää kokonaisen keikan vikalta kiertueelta, loput on vuosilta 92 ja 93. Hyvää bootlegtasoa, osa nauhoitetty miksauspöydästä (kaksi kanavaa), loput kahdella mikillä miksauspöydän läheltä.

    CosmicJazz kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hienoa! Minä olen kuullut niin vähän KW livenä, että tätä odotan innolla.

    Pekka kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hmm?! Minkälaista musiikkia tuo Zook on? Jazzrockjamia?

    Onko jollekin selvinnyt?


    Tänään selvisi, kun kävin Lappeenrannassa kuuntelemassa. Kiitos Palasokerin keikkakalenterin, muuten olisin varmaan unohtanut.

    Loistava keikka! Bluesahtavaa, soulahtavaakin hieman, minulle tuli osittain mieleen Patto, eli kaikkia kivoja rytmisiä koukkuja oli sovituksissa. Ja olihan se Kingston Wall kova bändi, mutta tällä kertaa Jylli ja Kuoppamäki tekivät paljon kovemman vaikutuksen. Todella tyylikästä soittoa.
    Bryn Jones on raspikurkkuinen laulaja joka ei sortunut turhiin ylilyönteihin ja soitteli muutamassa biisissä toista kitaraa. Varsinainen kitaristi Rocka Merilahti soitti myös erittäin tyylikkäästi.

    Ja huomautuksena vielä: kun on näistä päihteistä viimeaikoina puhuttu, niin kuskina olo piti huolen, että hilluin vaan kahvin, Coca-Colan ja Pohjois-Amerikkalaisten suodatinsavukkeiden voimalla, eli ylläoleva pikainen keikkiarvio ei ole mitään juopon puuhastelua.
    :)

    www.zookzone.net

    CosmicJazz kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kuulostaa hyvältä! Toivottavasti tulevat Turkuunkin.

    Yeti kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jylli kommentoi tuon tripla-liven julkaisun yhteydessä, että se dvd-projekti on hieman vaiheessa, kun hän ei itse tiedä millaista materiaalia faneilla on käytössä jne.

    Nämä ainakin on olemassa:

    With My Mind (live)

    Kingston Wall Live @ Espoo Axon Messut (1992)

    Live at Finnish top 40

    Sitten on kaksi keikkaa Lepakosta, yhdellä kameralla:

    Kingston Wall - Live at Lepakko 2.10.1992 (VHS 704x576@25) (88 min)
    Kingston Wall - Live at Lepakko 5.12.1994 (VHS 352x288@25) (45 min)

    Live at Lepakko 5.12.1994 (näyte)

    Ja yksi keikka Kuusamosta, VHS:n 2. kopio käännettynä DVD:lle. Tämä Kuusamon keikka on media-alan opiskelijan loppytyö, joten siinä on panostettu kuvaukseen, introon jne.. Myös dokumentti on tenty "In memoriam", missä on pätkiä Tavastian illoista ja haastatteluja, Ištwan-"video" yms.. Tätä en nyt löytänyt, on se jossain. Kaikissa kuvan laatu on sitä perinteistä VHS:n kopion kopioo. Mutta kyllä noista yhden DVD:n kasaisi kevyesti. Paljon on varmaan vielä meteriaalia, mihin en ole törmännyt. Onhan nuo aika jameja, haluan hyllyyni ne kauniissa paketissa.