Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

KC CUP-8

Jammo kirjoitti noin 20 vuotta sitten (57 kommenttia)

Palasokeri on kätevä

* leivontaan (3)
* kahvin kanssa (13)
* totaaliportaali (14)
* ei missään (8)
* ei kiinnosta (4)
* tsippa (1)


niin taas

+/- saldo : 0 |

    Voffe kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitäs tää nyt on, mukamas Islandsia äänestäny noin moni!

    juuffo kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä elämä on helppoa, kell' korvat on ! :P

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eh, onko juuffo sinun aivan pakko lisätä tuollainen turha ilakointi-viesti jokaisen äänestyksen perään? Perustele vaikka valintasi tai jotain mieluummin.

    Hezzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kcrimso on vaan aina niin negatiivinen.

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Odottelinkin jo Hezzun kommenttia.

    Boogie kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kcrimson nimihän voisi olla tästä lähtien Knega. :lol:

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ah, "hassujen" nimimuunnosten keksiminen on aina yhtä hilpeää.

    waka/jawaka kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko mikään sinun mielestäsi hilpeää?

    Voffe kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Älkääs nyt kinastelko. Riita poikki ja voita väliin.

    Ja näköjään Disciplinekin nousi arvoonsa, vaikka foorumi näyttääkin olevan täynnä kerettiläisiä.

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko mikään sinun mielestäsi hilpeää?


    Ainakin tuo avatarisi sadehattu on aika hassu.

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä Discipline ansaitsee voiton Islandsista. Discipline oli uuraa-uurtava levy Crimsonille ja sen vaikutukset tuntuvat vieläkin bändin musiikissa. Harmi vaan ettei sitä seuranneet Beat ja Three Of A Perfect Pair aivan lunastaneet Disciplinen antamaa lupausta.

    Jammo kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä Discipline ansaitsee voiton Islandsista. Discipline oli uuraa-uurtava levy Crimsonille ja sen vaikutukset tuntuvat vieläkin bändin musiikissa. Harmi vaan ettei sitä seuranneet Beat ja Three Of A Perfect Pair aivan lunastaneet Disciplinen antamaa lupausta.


    Avot, miten kurinalaista keskustelua aihe Discipline jo nyt alkaa tuottaa :P

    Jatkossa päästäneen vieläkin laadukkaampaan tuotantoon :roll:

    juuffo kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä Discipline ansaitsee voiton Islandsista. Discipline oli uuraa-uurtava levy Crimsonille ja sen vaikutukset tuntuvat vieläkin bändin musiikissa. Harmi vaan ettei sitä seuranneet Beat ja Three Of A Perfect Pair aivan lunastaneet Disciplinen antamaa lupausta.


    :oops: Eikait mun PAKKO ole lisätä "hupaisaa" yms. kommenttia. Ilmeiseti mun ei ole pakko kirjoittaa mitään, MUTTA kun mä oon tämmönen vanha köpö ja musta on niin hienoa kun vähän osaan näitä teidän vempaimianne käyttää, NIIN en malta olla käyttämättä tilaisuutta hyväkseni!
    Krimso vastasi itse miksi Islands vie keveästi voiton Disciplinestä;
    "...vaikutukset tuntuvat vieläkin." Ja nykyiselläänhän KC:n musiikki on haisevaa -möly-kakkaa ! ( :roll: )

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kas-kas... Pitänee vissiin kuunnella joskus tuo Disciplinekin...

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Krimso vastasi itse miksi Islands vie keveästi voiton Disciplinestä;
    "...vaikutukset tuntuvat vieläkin." Ja nykyiselläänhän KC:n musiikki on haisevaa -möly-kakkaa ! ( :roll: )


    En oikeastaan tiedä mitä tarkoitat "haisevalla -möly-kakalla", mutta jos viittaat nykyisen Crimson-musiikin metalli-vivahteisiin niin eiköhän ne siemenet kylvetty jo aiemmin esim. Red-levyllä ja itseasiassa jo bändin ensimmäisen levyn ensimmäisessä biisissä (jonka Ozzy Osbourne muuten coveroi seuraavalla levyllään).

    Boogie kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllähän Crimson julkaisi parhaat levynsä vuoteen -74 mennessä.Tämänkaltaisista itsestäänselvyyksistä on turha edes väitellä.

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minusta King Crimson tekee tällä hetkellä uransa parasta musiikkia. Mikä ei toki tarkoita sitä, etteikö parhaat 70-luvun tuotokset olisi yhtä hyviä.

    Ja vain 70-luvun Crimsoniin jumittuneillehan on olemassa sellainen orkesteri kuin 21st Century Schizoid Band.

    Jammo kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä tästä vielä kunnon riita saadaan aikaan, ei epäilystäkään :wink:

    Jatkakaa vain , pojat! :roll:

    Boogie kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei tästä kannata riidellä.Asiahan on harvinaisen selvä.

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei voisi olla selvempi.

    DrethegenjeshKing kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minusta on turha puhua Crimsonista ennen ja jälkeen vuoden 1974. Tosiasia on se, että yhtye on julkaissut yhden todellisen timantin viidellä eri vuosikymmenellä. Harva yhtye on tähän pystynyt.

    Voffe kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tosin 70-luvulla useampiakin.

    Jammo kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minusta on turha puhua Crimsonista ennen ja jälkeen vuoden 1974. Tosiasia on se, että yhtye on julkaissut yhden todellisen timantin viidellä eri vuosikymmenellä. Harva yhtye on tähän pystynyt.


    Yhtyeen miehistövaihdosten jne takia levyjä on tehnyt itse asiassa aivan eri kombo kunakin aikana. Näin ollen 70- 80 ja 90-lukujen levyt eivät ole oikeastaan vertailukelpoisia. Ajatellaan vaikka Renaissancea, joka lienee tässä suhteessa melko selkeän äärimmäinen tapaus.
    Tai onhan Fripp tietysti roikkunut King Crimsonissa koko ajan mukana; olisikohan sillä jotain merkitystä? :roll:

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jeh, K.C. on monessakin suhteessa se kaikkien aikojen progein progebändi kyllä... Myös kokoonpanon radikaali vaihtuminen on progea tässä. Näiden levyt yllättää aina, uudelleen ja uudelleen.

    Rockosastolta Zappa pääsi lähelle, R.I.P, muut ei.

    juuffo kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, myönnetään että "haiseva- möly-kakka" ilmaisu on juuri sitä poikamaista angstia jota kaikkessa nykyisessä metalli/heavyssä niiiin vierästän (inhoan). Mutta teidän seurassanne, arvon herrat innostun!
    Red 'in ote on voimakas ja luja, soundi on muhkea ja täyteläinen. Sävellykset ovat hienoja. Ja onhan siellä se "nyky-musiikki" kilistelykin. Valitettavasti tuon ajan Hard/ Heavy rockista (L.Zepp.Cream yms. ) on sittemmin kehkeytynyt nykyisen kaltainen metalli/ heavy. Ja näin henk. kohtaisesti ihmettelenkin mitä tekemistä tuollaisilla aikamiehillä, ( KCn äijät) on tälläisen musiikin kanssa? Jospa se on sitä menetetyn nuoruuden takaisin haikailua, niinkuin mulle täällä pyöriminen?
    Enivei- musiikki on aina hyvi omakohtainen kokemus. Millä mittareilla / kriteereillä todetaan mikä tekee siitä "hyvää"?
    (Mutta kell' korvat on ei voi erehtyä näiden levyjen suhteen, olkoompa niiden merkitys ko. orkesterin (vinksahtaneessa) kehtys kaaressa mikä tähänsa! :wink: )

    juuffo kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kas-kas... Pitänee vissiin kuunnella joskus tuo Disciplinekin...


    Niinpä, samaa minäkin tässä harkitsen !

    Jammo kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, myönnetään että "haiseva- möly-kakka" ilmaisu on juuri sitä poikamaista angstia jota kaikkessa nykyisessä metalli/heavyssä niiiin vierästän (inhoan). ?
    <SNIP>
    Enivei- musiikki on aina hyvi omakohtainen kokemus. Millä mittareilla / kriteereillä todetaan mikä tekee siitä "hyvää"?


    Meillä kaikilla on elämän alkuvaiheessa ns. anaalivaihe, minkä kaikki joskus pieniä lapsia kasvattaneet tietävät :wink:
    Jos tuo varhainen elämänvaihe joskus myöhemminkin lyö stressi-tms. tilanteessa itsensä esille, ei sitä pidä pelästyä, kunhan se ei vaan rupea hallitsemaan koko persoonallisuutta 8)

    Mikä on hyvää musiikkia?
    Taidat kysyä sitä väärältä foorumilta; ei täältä löydy lopullisia vastauksia, korkeintaan hetkellisiä mielipiteitä :P

    nyssoi The Eminem Show (tässä on nuorta aggressiota sopivassa paketissa; motherfucking good fuckin' shit!)

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kas-kas... Pitänee vissiin kuunnella joskus tuo Disciplinekin...


    Niinpä, samaa minäkin tässä harkitsen !


    Eh, ymmärsinkö nyt oikein, Islands on mielestäsi selkeästi parempi levy kuin Discipline, vaikka et ole vielä kuullut sitä?

    Boogie kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eihän Frippin v.75 jälkeisissä Crimsoneissa sinänsä mitään vikaa ole(esim.Thrak on loistokiekko) mutta voiko noita kutsua King Crimsonin nimellä on ristiriitaista.Olisivat vaan pitäneet nimen Disicplinenä, niin näiltäkin väittelyiltä olisi säästytty.

    Viukkis kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Voiko mielestäsi esim. Larks' Tongues in Aspicin aikaista Crimsonia kutsua King Crimsoniksi? Saman verran alkuperäisjäseniä siinäkin soittaa kuin Disciplinellä, eikä sekään kuulosta yhtään samalta kuin Court.

    Jammo kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eihän Frippin v.75 jälkeisissä Crimsoneissa sinänsä mitään vikaa ole(esim.Thrak on loistokiekko) mutta voiko noita kutsua King Crimsonin nimellä on ristiriitaista.Olisivat vaan pitäneet nimen Disicplinenä, niin näiltäkin väittelyiltä olisi säästytty.


    Voi itku kun eivät silloin tienneet että tulevaisuudessa aiheuttavat näin paljon harmia meille :roll:

    Leikki sikseen. Itse olen nähnyt kovasti vaivaa (lue:käyttänyt arvokasta elinaikaani) Disciplinen kuunteluun, mutta ei levy kyllä kovin korkealla ole edelleenkään edes King Crimsonin sisäisessä rankingissa. Vähät siitä oliko edelläkävijä vai mikä, kun musiikki ei sykähdytä :(

    Boogie kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Voiko mielestäsi esim. Larks' Tongues in Aspicin aikaista Crimsonia kutsua King Crimsoniksi? Saman verran alkuperäisjäseniä siinäkin soittaa kuin Disciplinellä, eikä sekään kuulosta yhtään samalta kuin Court.
    Voi.Minulle In The Court-USA akseli oli King Crimson miehistönvaihdoksista huolimatta.Discipline-The Power To Believe taas ei.

    DrethegenjeshKing kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Yhtyeen miehistövaihdosten jne takia levyjä on tehnyt itse asiassa aivan eri kombo kunakin aikana. Näin ollen 70- 80 ja 90-lukujen levyt eivät ole oikeastaan vertailukelpoisia. Ajatellaan vaikka Renaissancea, joka lienee tässä suhteessa melko selkeän äärimmäinen tapaus.
    Tai onhan Fripp tietysti roikkunut King Crimsonissa koko ajan mukana; olisikohan sillä jotain merkitystä? :roll:

    Eikö Fripp ole yhtä kuin King Crimson? Ja eikö nämä miehistön vaihdokset johdu siitä, että herra Fripp on halunnut tehdä juuri sitä mitä itse haluaa? Ehkä hän on vain valinnut kulloiseenkin ideaan sopivan kokoonpanon?

    juuffo kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    [quote]Kas-kas... Pitänee vissiin kuunnella joskus tuo Disciplinekin...


    Niinpä, samaa minäkin tässä harkitsen ![/quote]

    Eh, ymmärsinkö nyt oikein, Islands on mielestäsi selkeästi parempi levy kuin Discipline, vaikka et ole vielä kuullut sitä?


    Just KiddinTeitä ;olenhan sitä muutamia kertoja kuullutkin. Enempi live levyjen kautta. Mutta aina on parantamisen varaa ! :oops:

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Valitettavasti tuon ajan Hard/ Heavy rockista (L.Zepp.Cream yms. ) on sittemmin kehkeytynyt nykyisen kaltainen metalli/ heavy. Ja näin henk. kohtaisesti ihmettelenkin mitä tekemistä tuollaisilla aikamiehillä, ( KCn äijät) on tälläisen musiikin kanssa? Jospa se on sitä menetetyn nuoruuden takaisin haikailua, niinkuin mulle täällä pyöriminen?


    Osa musiikki-ilmaisusta kehittyy rajumpaan suuntaan (nopempaa, kovempaa jne.) Ei sille voi mitään, jos itse ei pysy perässä. Beethovenin vitonen oli aikoinaan "kamalaa mökää" ja epäkypsää angstia niille, jotka olivat tottuneet Bachiin.

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Voi.Minulle In The Court-USA akseli oli King Crimson miehistönvaihdoksista huolimatta.Discipline-The Power To Believe taas ei.


    Tuo puhtaasti sinun mielipiteesi (joka tietysti sinulle suodaan) eikä sille ole varsinaisesti mitään perustetta.

    Voffe kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitä, aletaanko täällä lepsuilemaan? Suvaitaan vääriä mielipiteitä? Mitähän huomenna sitten, jaetaan tikkareita Rush-faneille, koska niilläkin saa olla oikeus mielipiteeseen?! Vähän kuria tähän touhuun!

    Boogie kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    NO NIIN ON.En kai minä nyt muiden mielipiteitä ilmaisekaan.Ja mitä perusteluita tuohon nyt voisi laittaa: 60-70 lukujen KC vaan nyt sattuu olemaan olemaan enemmän KC kuin 6 vuoden jälkeen reinkarnaation kokenut KC.

    Voffe kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En mäkään kyllä tajua miten Fripp, Sinfield, Burrel ja Wallace sekä Fripp, Bruford, Wetton ja Cross on sama asia kuin Fripp, McDonald, Lake, Giles ja Sinfield, mutta Fripp, Belew, Bruford ja Levin on täysin eri asia.

    Jimi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Perustuuko KC:n progressiivisuus lopultakin vain siihen, että aina kun sen musiikissa on tapahtunut suurempaa kehittymistä, se onkin todellisuudessa ollut aivan eri bändi? :shock:

    Boogie kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    KC:n levytykset USAhan asti ansaitsevat King Crimsonin arvonimen.Sen jälkeiset eivät.Se siitä.

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nykyinen King Crimson on ainoa oikea King Crimson. Väitetään nyt vaikka näin kun väittelemään on kerta ruvettu eikä perustellakaan tarvitse. Asia on loppuun käsitelty. :wink:

    Boogie kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Seuraava Cup-äänestyshän voisi olla kumpi on Crimsompi.V.69-74 Crimso vai V.81-04 Crimso.Minun valintani lienee kaikille jo selvä(ketä se nyt kiinostaa).

    Hezzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eiku voitas äänestää, että onko KC:sta puhuminen tylsää vai ei. Mun mielestä on.

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eiku voitas äänestää, että onko KC:sta puhuminen tylsää vai ei. Mun mielestä on.


    Pistä ihmeessä äänestys pystyyn.

    DrethegenjeshKing kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Perustuuko KC:n progressiivisuus lopultakin vain siihen, että aina kun sen musiikissa on tapahtunut suurempaa kehittymistä, se onkin todellisuudessa ollut aivan eri bändi? Shocked[/quote]

    Itseäni lainaten:
    Eikö Fripp ole yhtä kuin King Crimson? Ja eikö nämä miehistön vaihdokset johdu siitä, että herra Fripp on halunnut tehdä juuri sitä mitä itse haluaa? Ehkä hän on vain valinnut kulloiseenkin ideaan sopivan kokoonpanon?


    [quote]En mäkään kyllä tajua miten Fripp, Sinfield, Burrel ja Wallace sekä Fripp, Bruford, Wetton ja Cross on sama asia kuin Fripp, McDonald, Lake, Giles ja Sinfield, mutta Fripp, Belew, Bruford ja Levin on täysin eri asia.


    Fripp, Fripp, Fripp ja Fripp.

    Viukkis kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mutta esim. Fripp ja Brian Eno ei ole ensinkään King Crimson.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Missäs minä vastikää sanoinkaan sen, että se on just osa sitä PROGEE, kun miehet vaihtuu mut PROGE linja tekemisessä säilyy.

    Voffe kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0

    En mäkään kyllä tajua miten Fripp, Sinfield, Burrel ja Wallace sekä Fripp, Bruford, Wetton ja Cross on sama asia kuin Fripp, McDonald, Lake, Giles ja Sinfield, mutta Fripp, Belew, Bruford ja Levin on täysin eri asia.


    Fripp, Fripp, Fripp ja Fripp.

    Niinhän sitä luulisi, mutta nähtävästi edes Fripp ja Bruford eivät riitä, vaikka molemmat kuitenkin ovat myös yhdessä noista "oikeista KC-kokoonpanoista".

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Niinhän sitä luulisi, mutta nähtävästi edes Fripp ja Bruford eivät riitä, vaikka molemmat kuitenkin ovat myös yhdessä noista "oikeista KC-kokoonpanoista".


    Mukaan tarvittaisiin vielä humalainen John Wetton mylvimään.

    DrethegenjeshKing kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mutta esim. Fripp ja Brian Eno ei ole ensinkään King Crimson.


    No ei ole ei. Eikä ole Giles, Giles & Fripp:kään King Crimson, tai mikään monista muista Frippin projekteista tai yhtyeistä. Yritän vain sanoa, että Frippillä on ollut "selkeä" visio, mihin suuntaan hän on halunnut juuri KCn kanssa edetä.

    didja kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä voin äänestää että King Crimsonista väitteleminen on ehkä tylsintä mitä voin kuvitella, Red on loistava levy, ja muukin 70-luvun Crimson putoaa mukisematta, mutta ei se nyt loppujen lopuks NIIN kova bändi ole. Kuuntelisitte enemmän hiphoppia ;)

    Edittiä: unohdin lisätä, että ketuttaa kun koko foorumin etusivu on täynnä jotain turhanpäivästä KC -cuppia...mut se on vaan mun mielipide, älkää pahastuko...

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Mä voin äänestää että King Crimsonista väitteleminen on ehkä tylsintä mitä voin kuvitella

    Jos King Crimsonista väittely kyllästyttää, voi aina väitellä Rushista.

    Gerogerigegegellä on biisi, joka käsittää läheltä äänitettyä mulkun lutkutusta. Mitä jos King Crimsonin sijaan kokeilisitte vaihteeksi jotain uutta..

    Boogie kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Väitellään sitten vaikka kumpi on parempi Yes-levy: Tormato vai Big Generator.

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itse vähän ihmettelen ihmisiä jotka valittaa että siitä ja siitä aiheesta väittely on tylsää. Eihän näitä ketjuja ole pakko lukea tai varsinkaan osallistua.

    Joo, ja tähän voi sitten tietenkin vastata, että eihän minun tarvitse lukea valittajien viestejä... :wink:

    ps. Tormato on parempi.

    juuffo kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Veljet, nyt olen mennyt itseeni ja kuten voinette huomata cd soittimessani pyörähtelee Discipline! Eihän tässä mitään, afro-cubalaista rytmitystä kera virkamies tyylisen rap- tulkinnan. Vaan ei tämä todellakaan ole minulle "äänilevy joka mullisti maailman historiaa." (Islands ei kovin kauas siitä heitä!).(Sähkörummut?)

    Huokaisen helpotuksesta: Onneksi en ole koskaan kuullut Rush bandiä!

    Mutta Marillionia olen ja... :roll:

    juuffo kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ps. Tormato on parempi.[/quote]

    voiko olla ?