Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Sinappi

VooDoo kirjoitti noin 19 vuotta sitten (20 kommenttia)
Itse käytän Collmanin jauheesta tehtyä tulista sinappia, miten on muiden (lihaasyövien) sokerilaisten laita?

+/- saldo : 0 |

    Jimi kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eipä tule paljoa sinappia käytettyä ja yleensä ostankin sen mikä ensimmäisenä käteen osuu. Muutaman kerran olen maistanut omatekoista. Ihan hyvää, mutta vähäisen kulutuksen vuoksi ei viitsi vaivautua itse tekemään.

    Astro kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä mummon tekemä on ainut oikea. Toivottavasti on tulossa huomenna taas purkki lahjaksi... Pitää opetella itse samalla reseptillä. Kerran tein mummon kanssa karjalanpiirakoita ja kirjoitin kaiken ylös, mutta eipä ole tullut yksin kokeiltua... Ne piirakat on maailman parhaita!

    Sunkka kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja jos kaupasta ostaa niin pitää muistaa, että Auran Sinappia, eikä sitä hurreille myytyä ja siellä nykyisin valmistettua Turun Sinappia. Auran sinappi on siis se eettisesti kestävämpi :)

    Hezzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En käytä... kun en oikeestaan syö mitään mihin sitä vois laittaa...

    Kcrimso kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tänään tuli ostettua tämmöistä: Maille Provencale (Mustard with garlic & red peppers).

    Ihan hyvältä vaikuttaa. Enimmäkseen tulee syötyä kuitenkin ihan perinteisiä Turun Sinappia eri variaatioissaan.

    Astro kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No voihan sinappia käyttää muuhunkin kuin kinkkuun tai makkaraan! Sopii hyvin esim. salaattikastikkeisiin. Ja sinapinsiemeniä (jauhettuna tai murskattuna) vaikka kasvis curryyn.

    Aranwe kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Käytän sinappia pääasiassa vain hernekeiton seassa ja sinne nyt kelpaa mikä vain. Samalle ne maistuu kaikki.

    MZ kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Yleensä tulee käytettyä punaista ruotsalaista.

    Astro kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, hernekeittoa en mielelläni kyllä ilman sinappia syö! Sopii muuten erittäin hyvin lusikallinen myös tommoseen (ranskan)kermaiseen tonnikalapastakastikkeeseen.

    darshan kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mustaa ruotsalaista, mutta aika harvoin - Hezzun esittämästä syystä. Sinapinsiemenet ovat kyllä mukavan monikäyttöistä tavaraa.

    waka/jawaka kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Turun Sinapin kanssa on tullut kinkkua mässäilttyä. Hyvää on.

    Astro kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jee, mummolta tuli iso purnukka, seuraavien kuukausien sinappitarpeet tyydytetty!

    Jammo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Suomalaista Kotisinappia näyttää nyt olevan...
    En ole erityinen sinappiasiantuntija, mutta kyllä kaikenlaiset makkarat ja erityisesti kinkku näinä päivinä täytyy voidella sinapilla. Se auttaa ruuansulatuksessa, tosi!
    Hernekeittoa en syö koskaan ilman sinappia ja valkosipulijauhetta.
    Vielä kun heittää sekaan riittävästi meiramia, on mikä tahansa kaupan tuotekin aivan syötävää.

    Cup kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itse käytän Collmanin jauheesta tehtyä tulista sinappia


    Tein jouluna samaisesta jauheesta sinappia. En kuitenkaan itse sitä syönyt, kun en oikein sinappi ihminen ole.

    Stello kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tykkään melkein kaikista sinapeista (tulisista, miedoista, makeista, rakeisista, ei-rakeisista..), mutta kotona on yleensä Colman's purkkiversiona.

    Janus kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vähän tulee käytettyä, joten kaapista löytyy perus Turun sinappia. Olen kyllä joskus maistanut jotain todella tulistakin sinappia, se oli hyvää.

    Oravamangusti kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nurmi&Sulonen -sinappi.

    pippurisinappi mmm...

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Dijon-sinappi on maailman parasta, mutta sitä ei voi käyttää yhtä usein kuin Turun sinappia.

    Astro kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä mummon tekemä on ainut oikea! no joo, Dijonkin maistuu, ja miksei Turunkin.

    gershon kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä mä olen samoilla linjoilla, et mummon sinappi on The sinappi.