Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Magman labelit

Doc.B.D kirjoitti noin 23 vuotta sitten (33 kommenttia)
Tästä oli jo kait puhetta Colostomyssä, mutta kun sattuneesta syystä sieltä ei hakea mitään:mad::mad:, niin kysytään tässä nyt..

Eli Charly oli huono Magman julkaisija. Entäs Seventh? Mulla on nyt pääasiassa Charlyja (niiden saatavuus oli hyvä) ja Attakh on Seventh-labelilla. Charlyissä on huono ääni ja Seventhin bookletti on olematon. Mikä on "oikea" Magma-labeli?

+/- saldo : 0 |

Hezzu kirjoitti noin 23 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No Seventhän on sen Vanderin oma merkki tms että kai se on se "oikea".

jusu kirjoitti noin 23 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Muistaakseni oli että Charlyn painoksista yhtye ei saa rojalteja ja huonompi äänentaso ja seventh on niin sanosti virallisempi josta saa rojaltit ja parempi äänentaso.

Viukkis kirjoitti noin 23 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Seventh on Christian Vanderin lafka. Olematon booklet on Charlyissakin, orpo essee ei ole mistään kotoisin. Ja olikos Charlyn julkaisemassa Livessä edes listattu instrumentteja kobaïaksi (mistä tulee mieleen klassinen one-liner rec.music.progressivesta: "So Nick Mason is da zess üntëhr bündëhr zëhrebrahl mekanïk zeuhl wortz pehrkutëhr slakëhnzaïn of Pink Floyd?")? Charly ei ole julkaissutkaan kuin Liven, Üdü Wüdün ja Attahkin.

Doc.B.D kirjoitti noin 23 vuotta sitten+/- saldo : 0
    On tässä Charlyn livessä instrumentit kobaïaksi. Record Heavenistä löytyy kovaan hintaan jonkin AKT:n julkaisemia livelevyjä. Kaikki Magmat on pakko saada, nyt pitäisi vaan tehdä periaatepäätös: Digelius vai Record Heaven..

Seventhin julkaisemissa Magmoissa on kahta kataloginumerointia, alkuperäiset albumit on numeroitu REX I, REX II, ... ja arkistomateriaalista kasatut live-CD:t ovat AKT 1, AKT 2, ...

Ahaa.. jo ei hanki heti kättelyssä kaikkea ATK-materiaalia, niin osaatko suositella jotain? Katsos kun aika kalliita ovat.

Lazer kirjoitti noin 23 vuotta sitten+/- saldo : 0
    On noita monesti kyllä tullut hiplattua, mutta muisti on mitä on, joten: Onko noissa Seventheissä alkuperäinen kansitaide?

Kcrimso kirjoitti noin 23 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tämän olen jo hyväksi todennut muutaman kuuntelun perusteella: Concert 1976 - Opera de Reims. Tosin vertailupohjaa ei ole kun en muita AKT-sarjasta ole kuullut.

Ai sinäkö sen ostit Progelistalta minun nenäni edestä ;) No, olen kuullut puhuttavan että tuo olisi sarjan pitkäpiimäisimpiä ja huonosoundisimpia julkaisuja. Toivottavasti näin ei ole, kun kerran joudun ilmeisesti maksamaan siitä täyden hinnan :P Popparienkelissä sitä on näkynyt 40 eurolla, mikä ei ole ihan kohtuutonta triplalevystä. Itselläni on kolme AKT-levyä. Concert 1971 Bruxelles - Theatre 140 sisältää ihan kelpo versioita kahden ekan levyn jazzrockeista ja varhaisen MDK-luonnoksen, BBC Londres 1974:llä on liian hidas Theusz Hamtaah, mutta hyvä ja tarpeeksi levytetystä versiosta eroava Köhntarkösz. Theatre du Taur - Concert 1975 Toulous on omistamistani se suositeltavin. Hyviä versioita keskeisistä Magma-biiseistä. Tosin 90 minuutin mittaiset täysihintaiset tupla-CD:t ovat aika ikäviä otuksia...

No minähän se väijyin sopivasti linjoilla kun myyntitarjous kilahti postilaatikkoon :D Ei kyllä ole lainkaan pitkäpiimäistä paitsi jos sitten pitää noita Magman jättibiisejä sellaisina. Soundit eivät todellakaan ole kyllä kovin hyvät, mutta en pettynyt pahoin koska ainahan Magmalla on paskat soundit ;)

Jottei Kcrimso liikaa ylypisty niin vihjattakoon että P.R. tarjosti niitä levyjä ensin mulle, mutten tällä kertaa ostanu mitään ku oon niin pee-aa, ja ei siinä mitään pakollista ois tällä kertaa ollukkaan ;)

Höh, olisi hänen nyt pitänyt tietää että jos Magmaa kaupataan niin minä kyllä haluan, enhän minä ole kuin vasta neljä häneltä ostanut ;)

Oli miten oli, mutta tyytyväinen olen ostokseen. :cool:

Olikos siinä muuten se joku parikymmenminuuttinen rumpusoolo? Se voisi olla mielenkiintoista kuulla... Mutta minähän kuulenkin sen koska joka tapauksessa ostan sen levyn jossain vaiheessa ;)

No en minä sitä nyt varsinaisesti rumpusooloksi kutsuisi, mutta aikamoista kolisuttelua se yksi biisi on :)

Mekanïk Destruktïw Kommandöh on kyllä todella kova tuossa livessä. Pesee studioversion mennen tullen!

Voffe kirjoitti noin 23 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kun täällä nyt Magmasta keskustellaan, niin tietäisiköhän joku Helsingistä paikan jostain tuon Mekanïk Kommandöhin saisi ostettua?
    Joskus sitä näkyi Hippie Shakessa, mutta silloin ei tullut ostettua ja nyt sitä ei ole taas ollut saatavilla.

Lazer kirjoitti noin 23 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Digeliuksessa on useita Magmoja, löytyiskö sieltä.

Digeliuksesta on varmasti parhaat mahdollisuudet löytää Magmaa.

Voffe kirjoitti noin 23 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Digeliuksessa oon käyny pari kertaa kattelemassa, mutta siellä on ollu lähinnä niitä livejä.

Täältä sammakkoperspektiivistä eli Turusta maailman tarkastelevana yksilönä harmittaa kun Digeliuksella on netissä vaan etnolevyjä: Magmat kanssa esille.

Digeliuksella on Magmoja kuitenkin jossain määrin satunnaisesti, eli vasta sitten kun jämätkin alkavat olla vähissä tilataan taas iso nippu kaikkea Seventhiltä. Viimeksi kuulemma noita "klassikkoalbumeja" oli tilattu 10 kpl kutakin ja ne menivät silti ensimmäisenä parin kuukauden sisällä, erinäisiä livelevyjä ja Merciä tms. kyllä löytyy aina. Edellinen tilaus saapui aika tarkalleen vuosi sitten joten tilanne alkaa näyttää taas vähän heikolta. Saisivat nyt edes sitä DVD:tä. Green Riverissä sitä oli jo heinäkuussa mutta silloin ei oikein löytynyt sitä 50 euroa mitä siitä kiskottiin :mad:

Vai on Digeliuksen tilanne on tommonen.. Taidanpa kääntyä sitten RecordHeavenin puoleen, sielläpä niitä näyttää olevan kiitettävästi.

erittäin hupaisa Klaus Blasquiz haastattelu vuodelta 1977:
    http://members.aol.com/sleeplessz/klaus.htm

Aika iso ego tuolla Klausilla. :D

Janus kirjoitti noin 23 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kaiken kukkuraksi haastattelu tehty punk-vuonna 1977. :)

Vanderillahan oli 80-luvulla semmonen bändi ku Offering. Oottako niitä hankkinu? Vissiin jazzimpaa kamaa ku Magma?

Janus kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Saisivat nyt edes sitä DVD:tä. Green Riverissä sitä oli jo heinäkuussa mutta silloin ei oikein löytynyt sitä 50 euroa mitä siitä kiskottiin :mad:

Joko olet hankkinut, onko hyvä ostos?

Viukkis kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joko olet hankkinut, onko hyvä ostos?

Olen käynyt säännöllisesti Digeliuksessa varmistamassa, että sitä ei ole vieläkään tullut.

Borges kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuli itsellä vastaan eräässä liikkeessä Seventhin Köhntarkösz. Hinta oli 30 euroa, mutta olisin saanut sen kahteenviiteen. Jälkeenpäin harmittaa, etten ostanut. Mielestäni tuo teos on parasta mitä Magma on ikinä suoltanut.

Voffe kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itse ostin puolisentoista vuotta sitten Seventhin Köhntarköszin hintaan 18,5e. Black & Whitessä sitä tosin jossain vaiheessa myytiin jollain melkein kolmenkympin hinnalla.

Hopkins kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kumpi kannattaisi ostaa ensin, Mekanik Destruktïw Kommandöh vai riisutumpi Mekanik Kommandöh? Kun ei viitsisi kerralla kaikkia.

Harvalukuisilla Helsingin reissuillani olen yrittänyt Magmaa metsästää, mutta tulos on aina jotakuinkin sellainen, että KJS:stä löytyy Attahk ja Üdü Wüdü (jotka ovat itselleni jo kutakuinkin tuttuja), Digeliuksesta läjäpäin livejä, joista tietämättömänä en osaa valita parhaita. Joten pitäisiköhän tosiaan kääntyä record Heavenin puoleen. Siellä kun on niin helkkaristi muitakin sellaisia levyjä, mitä "pitäis" ostaa. Onko kellään kokemuksia kyseisestä kaupasta, kuinka palvelu pelaa, onko nopea toimitus jne?

Viukkis kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hippie Shakestakin kannattaa käydä etsimässä Magmaa ellet ole sitä vielä tehnyt, sillä siellä on toisinaan näkynyt Seventh-julkaisuja.

darshan kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Juu. Viikko takaperin, kun kävin Hippiravistuksessa Korai Örömiä pokkaamassa, siellä näytti olevan melkein jokainen Magman studiolevy, paitsi debyytti, ja vieläpä normaalihintaisena (lue: alle 25 euroa).

Hopkins kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No joo, itseasiassa kävin heti edellisen viestini kirjoittamisen jälkeen toteamassa asian Hippie Shaken nettisivuilta. Hinnatkin olivat ihan kohtuullisia. :)