Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Taulutelkkari

Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten (296 kommenttia)
Harkitsen 42-tuumaisen plasmatelkkarin ostamista. Koittakaas palauttaa mut realiteettien tasolle.

+/- saldo : 0 |

    didja kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Osta mieluummin kokaiinia ja leiki kuningasta niin kauan kuin sitä riittää :mrgreen:

    Viukkis kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/artikkeli/1101978821648


    PeeHoo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Iltalehti tänään:
    "Saksan Sonyn tuoteviestinnästä vastaava Myriam Hoffmann ei patistele kuluttajia ison plasmanäytön ostoon. Hänen mielestään hankinta kannattaa tehdä huolellisen perehtymisen jälkeen.

    - Kyse on pitkäaikaisesta hankinnasta. Plasmanäytöt väistyvät pian lcd:n tieltä, kun lcd-näytöt kasvavat ja halpenevat.

    Hoffmannin mukaan lcd-näytön valintaa puoltaa myös selvästi plasmatelevisioita alhaisempi virrankulutus. "

    Maldoror kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Saatana, jos on hyvälaatuinen laajakuvakuvaputkitöllö, jossa on hyvä (100hz) virkistystaajuus, niin ei sitä muuta tarvitse. Oikeasti. Mihin sinä sitä parempaa tarkkuutta tai kokoa tarvitset? Ei ne paskat leffat siitä parane, vaikka näyttäisivätkin isommilta.

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, kyse on tosiaan pitkäaikaisesta hankinnasta, tai mulla ainakin tulee olemaan kauan nälkä hankinnan jälkeen..

    Sonyllä ei ole tietääkseni koskaan ollut omaa plasmanäyttöjen tuotantoa ja firma on ostellut LCD-tehtaita lähiaikoina, joten käsitys että plasmat ovat väistyvää tekniikkaa ei ole välttämättä ihan objektiivinen.

    Sitten on sellainen asia, että jos nyt tahtoo katsoa elokuvia isolta näytöltä, niin se on tehtävä nyt eikä sitten joskus.. :)

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei ne paskat leffat siitä parane, vaikka näyttäisivätkin isommilta.


    Kyllä mun mielestä koko vaikuttaa siihen miltä elokuva näyttää ja miten sen kokee. Sitä paitsi nykyinen laajakuvatöllö on hikinen 28-tuumainen eikä sen vaihtaminen 32-tuumaiseen oikein tunnu järkevältä.

    Maldoror kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mie oon vaan kateellinen, että jollakulla olisi varaa moiseen värkkiin, joten kommenttini ei ehkä ole maailman objektiivisin.

    Mutta oikeastikin haluaisin kyllä uskoa, että ajattelen niin kuin kirjoitin.

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei mullakaan pitäisi olla varaa, jos se jotakuta lohduttaa.

    Sami kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Harkitsen 42-tuumaisen plasmatelkkarin ostamista. Koittakaas palauttaa mut realiteettien tasolle.


    Realiteettien ? Jos on varaa johonkin vehkeeseen ja haluaa sen niin ei muuta antaa mennä. Ja tämä ei ollu vittuilua eikä ironiaa tms. Nämä "mihin sinä sitä parempaa tarkkuutta tarvitset" horinat voi uhohtaa. Volkkarilla pääsen likkumaan, mutta jos olisi käteistä niin käytäisin samaan tarkoitukseen Jaguaria. Siitäkin huolimatta että se jonkun puunhalaajan mielestä on varmasti vieläkin syntisempää kun Volkkarilla ajelu.

    waka/jawaka kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oletko harkinnut videoprojektoria? Samalla tai pienemmällä rahalla isompi kuva...

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oletko harkinnut videoprojektoria? Samalla tai pienemmällä rahalla isompi kuva...

    Olen joo, mutta mulla ei ole riittävästi vapaata seinätilaa kangasta varten, työpöytää ja hyllyjä on joka paikassa..

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Realiteettien ? Jos on varaa johonkin vehkeeseen ja haluaa sen niin ei muuta antaa mennä.

    No siis kun... jos hankinnalle löytyy paljon teknisiä vasta-argumentteja, niin voisi olla "realistisempaa" olla ilman. Ja vuoden lopussa voi myös näyttää siltä, että olisi voinut olla realistisempaa säästää rahat johonkin muuhun..

    JarkkoH kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Rullattava kangas hyllyn eteen? Vai onko nämä alas vedettävät kankaat mistään kotoisin? Mullakin loppuu seinäpinta kesken. Hyllyä tai ikkunaa on joka seinällä.

    Jake kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Äskettäin oli paikallisilla hifi-messuilla noita plasmoja ja lcd-näyttöjä esillä muutamalta valmistajalta. Yleistäen noiden plasmatöllöjen kuva oli lähestulkoon sietämätön, tuollaiseen 40"+ kokoon skaalattuna liikkuva kuva näytti aivan hirvittävältä, ennenkaikkea kaikkien ääriviivojen pehmeys ärsytti (jopa muitakin kuin minua). Toisaalta vertailu oli sangen vaikeaa lcd-ruutuihin, koska yhdessäkään niistä ei näytetty liikkuvaa kuvaa vaan jotain still-kuvaesitystä. On mahdollista että noissa plasmaesittelyissä oli jotain pahasti viturallaan, samoilla messuilla eräällä osastolla soitettiin kaiutinesittelyssä mm. Sepi Kumpulaista, joten tähän lausuntooni on ehkä syytä suhtautua tavanomaistakin enempi varauksella.

    Ko. messuilla itseeni erityisen vaikutuksen tekivät nuo nykyaikaiset videotykit, sellaisen voi yhdistää kattoon ripustettavaan, moottoroituun kankaaseen. Laitteiden lamppujen hinnatkin ovat tippuneet parhaimillaan satasen parin tasolle, joten käyttötunnin hintakaan ei varmaan muodostu kynnyskysymykseksi.

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Rullattava kangas hyllyn eteen? Vai onko nämä alas vedettävät kankaat mistään kotoisin? Mullakin loppuu seinäpinta kesken. Hyllyä tai ikkunaa on joka seinällä.


    Kait se kankaan sovittaminen on enempi asennekysymys. Joskus sitä vaan haluaa katsella digitv:tä tai jotain sarjoja ns. sivusilmällä, mihin touhuun projektori ei oikein sovi. Joten mulla ainakin se on pois laskuista.

    Kluge kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Juu, pisteet lcd-tykille täältäkin. Elkää ees harkitko plasmaa, jos isoo kuvaa haette. Alle 2 topolla saa tänä päivänä jo huipputykin. Kangaskaan ei ole pakollinen, vaan kuvan voi heijastaa vaikka harmaaksi maalatulle seinäpinnalle.

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Yleistäen noiden plasmatöllöjen kuva oli lähestulkoon sietämätön, tuollaiseen 40"+ kokoon skaalattuna liikkuva kuva näytti aivan hirvittävältä, ennenkaikkea kaikkien ääriviivojen pehmeys ärsytti (jopa muitakin kuin minua)

    Mikä niissä oli kuvanlähde? Yleensä analoginen tv-kuva on naurettava, digitv huonohko, DVD-kuva siedettävä ja HDTV-kuva loistava. Itse olen sitä mieltä, että plasmoissa on parempi väritoisto ja tummien sävyjen lineaarisuus kuin LCD-näytöissä. Mutta olen katsellut vain keskinkertaisia LCD-näyttöjä.

    Kcrimso kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    42 tuumaisesta Lcd-taulutv:stä haaveilen minä. Tykki on liian vaivalloinen minun makuuni. Hajoilevatkin perhanat kuulema aika helposti.

    Jake kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Yleistäen noiden plasmatöllöjen kuva oli lähestulkoon sietämätön, tuollaiseen 40"+ kokoon skaalattuna liikkuva kuva näytti aivan hirvittävältä, ennenkaikkea kaikkien ääriviivojen pehmeys ärsytti (jopa muitakin kuin minua)

    Mikä niissä oli kuvanlähde? Yleensä analoginen tv-kuva on naurettava, digitv huonohko, DVD-kuva siedettävä ja HDTV-kuva loistava.


    Peter Garbiel DVD:tä pyörittivät, mieluummin katson samaa kiekkoa kotona 20 v. vanhasta ~ 30" Salorasta kuin esitellyistä plasmoista, niissä kuva näytti siltä kuin katsoisi kuvaa liian vahvoilla prilleillä.

    Mutta kannattaa tosiaan huomioida nuo edellä esitetyt varaukset esittelijöiden kompetenssin suhteen.

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    42 tuumaisesta Lcd-taulutv:stä haaveilen minä.

    Sharpilla on yksi hyvä LCD 42-kokoluokassa, ovh. 7951.90 €

    Kcrimso kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onpa halpa.

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin.. noin 32-tuumaiset LCD:t on vielä suhteellisen järkevän hintaisia, siitä ylöspäin ei ole mitään tolkkua.

    Mahtaiskos ton 90 centtiä saada tingittyä..

    PeeHoo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Isosta kuvasta haaveilen minäkin, wanha 28 tuumainen Toshiba alkaa olla siinä iässä (yli 10 v.), että uuden voi järkevästi perustella. Plasmoja olen itsekin katellut, mutta kuva on tosiaan sietämättömän huono, johtuuko se sitten ohjelmanlähteestä (suuri ja tarkka kuva paljastaa virheet) vai itse laitteesta. Sen sijaan 100 hz 32 -tuumaiset näyttävät paljon paremmilta! Houkuttelevin tarjous tähän asti oli Philipsin 36 -tuumainen perinteinen töllö pixel Plus -tekniikalla hintaan ysiysiysi. Tuossa pelottaa vain ko. laitteen järjetön koko ja paino. Jäitä hattuun...

    waka/jawaka kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Optimaalinen ratkaisu: Videotykki leffoja varten, televisio uutisten ja sarjojen varalta.

    42-tuumainen kuva on lähinnä postimerkki 100" valkokankaaseen verrattuna...

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Plasmoja olen itsekin katellut, mutta kuva on tosiaan sietämättömän huono, johtuuko se sitten ohjelmanlähteestä (suuri ja tarkka kuva paljastaa virheet) vai itse laitteesta.

    Veikkaan että ohjelmälähteestä, koska HDTV-kuva on ollut aina loistava. Toisaalta, jos DVD-kuva on välttävä, niin asia ei paljon lohduta. Harvassa pesukonekaupassa on mahdollisuus testailla DVD-kuvalla, vaan töllöissä pyörii analoginen tv-kuva tuhannen komposiittijakajan kautta.

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Höm.. kattelin pari leffaa kaverin videotykillä (Panasonicin LCD-projektori, about 2000 euro, en muista mallia.) 2001: A Space Odyssey oli ihan ok, mutta jo Kitanon Zatôichin murretuissa sävyissä rupesi värien latteus häiritsemään. Samoin Eyes Wide Shut oli aika lattea värien puolesta. 30 sekuntia kestänyt Attack of Clones -testi näytti parhaalta.. LCD-tekniikka ei sovi mun silmille.

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Omba tylsee, kärsikää tätä..
    - Plasmoissa on parempi kontrastisuhde kuin LCD-näytöissä
    - Plasmojen väritoisto on lineaarisempi kuin LCD-näytöissä
    - Huonolla signaalilla ja huonosti säädettynä liikkuva kuva joskus pehmenee plasmassa, mutta se ei koskaan hänni kuten LCD:ssä
    - Oikein säädetty plasma toistaa liikkeen hyvin
    - Plasmojen resoluutioon kannattaa kiinnittää huomiota, mutta asia ei ole hirvittävän kriittinen. VGA-tason plasmassa HDTV-kuva näyttää tavallisesti loistavalta. XVGA voi olla parempi HDTV:n kannalta, koska muunnos alaspäin on pienenpi. Mutta ei välttämättä - myös näytön virkistystaajuus ja kuvapisteiden muoto vaikuttaa skaalauksen laatuun.
    - Plasmojen analogiset virittimet ovat yleensä huonoja, parempi olisi jos ne jättettäisiin kokonaan pois. Myynnissä on malleja ilman virittimiä, mutta ne ovat usein multimedia-malleja, joissa on tuuletin. Kotikäyttöön tarkoitetuissa plasmoissa ei ole yleensä tuuletinta (joka pitää ääntä).
    - DIV-D/i -liitäntä on vähittäisvaatimus. HDMI-liitännät ovat aika harvinaisia, mutta DIV voi olla HDMI-yhteensopiva.
    - Plasmalle ei kannata näyttää muuta kuin progressive scan -soittimen signaalia DIV-liittimen kautta
    - Plasma-tv:n valinta ja hankinta uhkaa usein mielenterveyttä
    - Oma haluttavuusjärjestys valmistajien suhteen: Hitachi, Phillips, Sony, JVC, Panasonic, LG, Samsung, Hyundai

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sitten kun vielä jostain EU-alueelta löytyisi Yamakawan prog. scan -soittimia myyvä pulju, niin jopa olisi hienoa. Amazon.de ja teknicdirect.de myyvät eijoota. Vinkkejä otetaan vastaan.

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos plasmatv:n käyttöikä on 60000 tuntia ja ostohinta 3000 euroa, yksi tunti katsomista maksaa 20 euroa. OMG, WFT?!!

    Jimi kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos plasmatv:n käyttöikä on 60000 tuntia ja ostohinta 3000 euroa, yksi tunti katsomista maksaa 20 euroa. OMG, WFT?!!


    Doc'in matematiikanopettaja punastuu ylpeydestä. :P

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Laskin muuten XP:n laskimella.

    PeeHoo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos plasmatv:n käyttöikä on 60000 tuntia ja ostohinta 3000 euroa, yksi tunti katsomista maksaa 20 euroa. OMG, WFT?!!


    Elämä on. :shock:
    Huh, tolla hinnalla saa vuokrattua 20000 euroa maksavan
    auton ja rahaa jää vielä bensoihin...

    Jake kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sitten kun vielä jostain EU-alueelta löytyisi Yamakawan prog. scan -soittimia myyvä pulju, niin jopa olisi hienoa. Amazon.de ja teknicdirect.de myyvät eijoota. Vinkkejä otetaan vastaan.


    http://www.idealo.de
    tarjonnee muutaman vaihtoehdon... on kai siis jokin Saksan vertaa.fi -tyylinen palvelu.

    waka/jawaka kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Miksi juuri Yamakawa?

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Miksi juuri Yamakawa?

    Se on halvin DVD-soitin, jossa on skaalain (100-130 e). No, Samsungilla on yksi malli noin 150-200 euroa. Yamakawa on aluekoodivapaa suoraan laatikosta, DIV-liitäntä ei ole HDCP-suojattu ja musta versio on vielä päheen näköinen.

    AngelOfDarkness_ kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    osta vaa.. =D

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0

    osta vaa.. =D

    No jos sanot saman tien tulevat lottonumerot - pitäis onnistua pimeyden henkivaltojen edustajalta..

    Jake kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sitten kun vielä jostain EU-alueelta löytyisi Yamakawan prog. scan -soittimia myyvä pulju, niin jopa olisi hienoa. Amazon.de ja teknicdirect.de myyvät eijoota. Vinkkejä otetaan vastaan.


    http://www.cruzbroker.fi/webstore/index.html


    Varaudu visuaaliseen Kokemukseen...

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jep, tack. Amazon.de myi tota 90 eurolla, mutta sitten huomasin pienen tekstin, jossa kerrottiin että laitetta ei toimiteta kuin Saksaan ja Itävaltaan. Nyt on olo kuin tikkari olisi revitty suusta.

    Mielenkiiintoinen peli, Sigman skaalain..

    Boogie kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos plasmatv:n käyttöikä on 60000 tuntia ja ostohinta 3000 euroa, yksi tunti katsomista maksaa 20 euroa. OMG, WFT?!!


    3000:60000=0,05 € tunti.Päivä maksaa 1,2 €.Vuosi: 438€.Lasku perustuu käyttöikään, eli n.7 vuotta.Asia tosin on eri, kestääkö moinen lelu tuota ikää.

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Toi 60000 h on valovoimaisuuden puoliintuminen uusilla Fujitsun valmistamilla paneeleilla (joita käyttää mm. Panasonic ja LG).
    CRT-putkissa sama puoliintuminen tapahtuu 30000 h:ssa.

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Plääh.. hiivin tänään aamuyöstä Stockkan Hulluille päiville, tarkoitus oli ottaa mukaan 37-tuumainen LG:n LCD-televisio. Telkkaan oli liitetty RGB-scartilla Nokian digiboxi ja jopa Ykkösen kuva oli hirveää velliä, Kolmosesta puhumattakaan. Vika on tietty XVGA-paneelin ja kökön digitv-signaalin interpolaatio-ongelmissa, mutta luulisi kuvanparannuspiirin saada aikaiseksi jotain muuta kuin pehmeää sontaa. Kävelin ulos ja tarkistin pari Sonyn LCD-mallia. Vega-kuvanparannuspiirit näyttävät toimivan paljon paremmin kuin LG:n omat, mutta kyllä mun silmille LCD-paneelien värikylläisyydessä ja -lineaarisuudessa on sellaisia puutteita että ei kiitos. Olen jo vihannut pari vuotta oman Thinkpadin väritoistoa, joten ei huvita maksaa yli 2000 euroa siitä että saa samat ominaisuudet televisioon.

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mikähän siinä on, että kun googlettaa tuotetietoja Suomessa käytössä olevalla tuotekoodilla, niin tulossivut ovat aina venäjää, tsekkiä, italiaa tai jotain muuta paimentolais-kieltä.

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pleaze, kertokaa onko ns. komponentti-kaapeli pelkästään kolmihaarainen/-päinen RCA-kaapeli vai onko liittimissä tai johdoissa jotain eroa.

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No hipit hei, kyllä teidän tämä pitäisi tietää, koska komponenttiliitäntä välittää tavallisesti PROGRESSIIVISTA signaalia.

    purple kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei siinä mitään olennaista eroa ole, jos ostaa piuhan mikä on vartavasten komponenttivideota varten niin saattaa saada paremman suojauksen piuhaan. Tai siis edes jonkunlaisen suojauksen. Audiopiuhoissa ei yleensä ole minkäänlaista vaippaa piuhojen ympärillä ja videosignaali on herkempi keräämään häiriötä korkeamman taajuuden takia. Tästä saattaa ilmaantua esim. lievää kohinaa kuvaan. Homma kyllä taitaa olla niin että suurin osa häiriöistä tulee laitteista itsestään joten ei siihen piuhaan kannata kauhiasti satsata - mikäli ympäristössä on suurtaajuisia häiriöitä niin se löytävät signaalitiehen jokatapauksessa jossain vaiheessa. Että jos piuha sopii kummastakin päästä kiinni liittimiin niin se on aika hyvä kriteeri...

    Ja muuten oma kantani tähän kuvanlaatuun eri töllöillä - 'täydellistä' kuvaa ei ole olemassakaan. Jokaisessa tekniikassa on omat puutteensa - suurin osa ihmisistä on vain tottunut niihin imperfektioihin mitkä putkitöllö kuvaan tekee. LCD tekee sitten omansa, ja plasma omansa. Jos haluaa elokuvat nähdä suurinpiirtein semmoisella kuvalla kun se on tuotannosta tullut niin se täytyy sitten katsoa leffateatterissa.

    Itse päädyin 26" LCD-telkkariin, ja senkin valinta oli pitkähkö projekti. Itse valitsin sitten yksinkertaisesti sellaisen laitteen joka näytti hyvältä omaan silmään ja mahtui budjettiin. Näissä vehkeissä kannattaa luottaa omaan silmäänsä eniten, itseäni erittäin paljon häiritsevä kuvan ditheröinti ei esimerkiksi oli ollut suurimassa osassa testejä lainkaan huomioitu. Tykin olisi saanut samalla rahalla, mutta tykkiä en halunnut ihan käytännön syiden takia - päällimmäisenä käytön helppous. Jos olisi ollut mahdollista tehdä oma katseluhuone leffojen katselua varten niin sitten valinta olisi ollut taas toisenlainen. Plasmat taas eivät olleet harkinnassa mukana, kun ei köyhän persaus kestänyt hintoja.

    Ja sitten vielä kuvaa katsoessa kannattaa ottaa huomioon ettei mitään yli 20" laitetta ole varmaankaan tarkoitettu katsottavaksi puolen metrin päästä. Vähän etäisyyttä siihen koneeseen ja sitten katsomaan. Kuvankäsittelyn voi tietysti todeta nenä kiinni kuvassa helposti, mutta jos siltä etäisyydeltä todetut ilmiöt erotu normaalilla katseluetäisyydeltä niin asialla ei taida olla kauheasti väliä.

    Täältä tähän, palaanpa taas kolooni piileskelemään...

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kiitos liitin-infosta.. kaapissa lojuville Monster Cablen audiokaapeleille tuli sittenkin käyttöä..

    Ditherointi? Ditheroiko joku paneelityyppi tai kuvankorjauspiiri värejä tarkoituksella, aktiivisesti, vai onko kyse vain värimäärän rajoituksesta, joka näkyy epäsystemaattisena pikselöitymisenä? Olen kyllä nähnyt väriliukujen raakaa porrastumista plasmoissa, mutta en sanoisi sitä ditheroinniksi. Tai emmä tie..

    purple kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pääasiallinen syy lienee paneelin väritarkkuus, yleisimmät LCD:t ovat tarkkuudeltaan ilmeisesti 6- ja 8-bittiä per väri (elikkäs 262,144 ja 16,777,216 väriä). Tässä on vielä sitten semmoinen ongelma ettei yksikään valmistaja tunnu asiaa kertovan. Ja sitten kun sen 6 bitin paneelin värit loppuvat, lisää tehdään ditheroimalla. Eli kyse lienee paneelin rajoituksesta jota korjataan kuvan käsittelyllä.

    Tämänkin asian häiritsevyys sitten riippuu katselijasta - meikäläistä se ainakin häiritsee ihan sinne sohvalle saakka. Varsinkin ihmisen kasvot muuttuvat meikäläisen silmään luonnottomaksi kun poskipäät ovatkin pikselisaarekkeita ditheroiduilla (no nyt meni varmaan taivutus ihan oikein =) raidoilla erotettuina. Vaimo taas ei asiaa edes huomannut, joten ei tämä mitään universaalia ole.

    Sama ominaisuus löytyy muuten osasta plasmoja (ja LCD-projektoreita). Jos väriliuku porrastuu selvästi niin silloinhan kyseinen töllö ei sitä tee, koska ditheroimalla saadaan häivytettyä selvä porrastuminen. Ainaski teoriassa.

    Niinjoo, jonkunverranhan ditherointia on varmasti missä tahansa kuvassa joka on edes jossain vaiheessa ottanut digitaalisen olomuodon. Yleensä se ei ole häiritsevää, mutta osassa katsomiani LCD-töllöjä ilmiö on tosiaan häiritsevän selvä.

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oletko varma, ettei kyseessä ole pelkkä MPEG-pakkausartefakti, joka korostuu LCD-näytöllä. HDTV-kuvassa en ole nimittäin koskaan nähnyt mitään ns. ditheroitumista. Jos saat paneelisi kiinni tietokoneseen, hae Microsoftin sivuilta HDTV-tasoisia WMV-tiedostoja ja testaile..

    purple kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En usko kyseessä olevan pakkaus-artifakti, kun kyseinen ilmiö näkyy selvästi myös vhs-kasetilta - itseasiassa huono vhs-kuva korostaa tätä ilmiötä. Testausta on suoritettu myös dvd/xvid matskulla, vga ja scart liitännöillä laitteella joka teki ditherointia aivan selvästi (Thomson 27") ja scart/dvi piuhoilla toisella laitteella mikä taas ei tehnyt (LG 26"). Myös Philipsin 27" teki kuvasta mun silmään karmeata.

    Pakkaaminenkin tekee samankaltaista ilmiötä kuvaan, mutta ei läheskään yhtä häiritsevässä mittakaavassa. Saattaa myös olla että olen totaalisen väärässä värieni kanssa, onhan aivan yhtä mahdollista että ditherointi tehdään telkkujen kuvankäsittelyssä tarkoituksellisesti. Jos se vaikka näytti jonkun insinörtin silmään hyvältä...

    Ominaisuus oli myös helposti todettavissa gigantissa jossa oli toista kymmentä lcd-töllötintä vierekkäin. Toiset tekee sen, toiset ei. Mutta kuvanlaatu on edelleenkin kovin subjektiivinen alue, jos et ole koskaan tätä huomannut niin se ei sitten todennäköisesti koskaan tule sinua vaivaamaan.

    Niinjuu, ja vielä lisäihmetystä - koneessa kiinni olevalla 17" viewsonicin paneelilla on myös ditherointi huomattavissa dvd:tä katsottaessa. Sama kone kiinni LG:n paneeliin samalla videolla ja ditherointia ei näe. Kumpikin kiinni DVI-piuhalla.

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nykyisestä tv-tekniikasta ei voi sanoa muuta varmaa kuin että siitä ei tajua mitään.

    Taidan kaivaa esille 12-tuumaisen puolalaisen Unitran. Se on sentään kestänyt pari talvea yli 30 asteen pakkasia kesämökin vintillä.

    No ei vaiskaan, adoptoin keskiviikkona 42-tuumaisen korealaisen. Kait se muuttaa meille ensi viikolla.

    waka/jawaka kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onnea perheenlisäyksen johdosta!

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kiitos, kiitos. Jouduin jo ennakkoluulojen uhriksi. Nokialla työskentelevä ns. kaveri kyseli, että joko se korealainen tuli. Oli pakko sanoa, että vaikka Suomi olisi taloudellisesti pohjolan Japani - mikä on kyllä aika tyhmä väite - niin Koreaan verrattaessa olemme viihde-elektroniikan Mongolia.

    - Isot miehet hiekkalaatikolla..

    waka/jawaka kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itse ajattelin sijoittaa syksyn tullen joko plasmaruutuun, dlp-projektoriin tai dlp-taustaheijastajaan. Siirsin hankinnan sinne asti, koska tällä hetkellä vaivaa autokuume. :o

    Nimim. ranskalainen tulee huomenna viikonloppuhoitoon

    PeeHoo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kiitos, kiitos. Jouduin jo ennakkoluulojen uhriksi. Nokialla työskentelevä ns. kaveri kyseli, että joko se korealainen tuli. ..


    ..Niinpä. Ja missähän ne Nokiat nykyään tehdään, ei ainakaan Koreassa (liian kallista)? Kiinassa ja Intiassa?

    -Edit: Sain paljon myötätuntoa ostaessani ranskalaisen auton.
    Revanssi oli makea kun Sitikka sijoittui saksalaisessa laatututkimuksessa Bemarin ja Audin yläpuolelle. :D

    Sami kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sain paljon myötätuntoa ostaessani ranskalaisen auton.
    Revanssi oli makea kun Sitikka sijoittui saksalaisessa laatututkimuksessa Bemarin ja Audin yläpuolelle. :D


    En usko että toi pitää paikkansa. Perustan väitteeni omiin havaintoihini, kuten mm. siihen että työnantajani kaikki leasing autot ovat sitikoita. Esim. C5-malli joka on noin pari vuotta vanha, on aivan täysi paska. Sähkövikoja aivan käsittämätön määrä. Autovertailuissa ranskalaiset ovat aina häntäpäässä Fiatin kanssa.

    Olisi mielenkiintoista tietää mitä ihmisen päässä liikkuu joka ostaa ranskalaisen teknisen laitteen. Eli, miksi ostaa sitikka eikä esim. saman hintaluokan japanilaista auto, joka taatusti on luotettavampi ja teknisesti parempi.

    PeeHoo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    [quote]
    Olisi mielenkiintoista tietää mitä ihmisen päässä liikkuu joka ostaa ranskalaisen teknisen laitteen.


    Sitä on varmaan tojota-miehelle vaikea selittää, mutta yritän:

    Ko. sitikka on ollut mulla muutaman vuoden ilman ensimmäistäkään vikaa, hyvä ajaa, tilava. Ts. olen
    ollut erittäin tyytyväinen.

    Sami kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Sitä on varmaan tojota-miehelle vaikea selittää, mutta yritän:


    Koska aavistelin jotain tän suuntaista kommentia, niin voin sanoa että en aja japanilaisella autolla vaan Volkkarilla. Mistä tossa kommentissasi paistava ylimielisyys kumpuaa ? Onko Toyotan ostava jotenkin älyllisesti vajaavainen vai miksi asian "selittäminen" olisi vaikeaa ?

    PeeHoo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin se metsä vastaa...(vrt. "Olisi mielenkiintoista tietää mitä ihmisen päässä liikkuu joka ostaa ranskalaisen teknisen laitteen. " ) :)

    Lopetan hiekkalaatikkoleikin osaltani tähän ja toivotan sinulle hyvää viikonloppua.

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No niin.. eli kauppa tehtiin 13.4 ja laite saapui 4.5. Ensin Koreassa oli kuulemma komponenttipula, joten eivät saaneet tehtyä mulle omaa telkkaria. Sitten laite jumittui Euroopan keskusvarastoon, joka on Ruotsissa - siellä oli vissiin sotatila tai jotain muuta hässäkkää. Sitten liikkeen tsuppari unohti tuoda telkan sovittuna päivänä. Pienen puhelun jälkeen myyjä toi laitteen sovitun päivän iltana.

    Scartti kiinni ja tehdasasetuksilla katsomaan.. kuva on lievästi sanoen räleä. Tämä on tarkoituskin, koska tehdasasetuksilla on tarkoitus saada kuva, joka kiinnittää huomiota pesukonekaupan loisteputkivalaistuksessa. Tilanne paranee, kun kuvan esiasetuksista valitsee "normal" - alkuperäinen oli "dynamic".

    Ensivaikutelma on ristiriitainen. 90% ajasta kuva on loistava, mutta välillä hirvittävä. Erityisesti nopeissa kamera-ajoissa jotkin horisontaaliset viivat väpättävät häiritsevät. Eräässä kohtaa elokuvaa Tyttö Nimeltä Nikita kuva aaltoilee aivan kuin se olisi menossa täysin sekaisin. Soittimena on Sigman skaalaimella varustettu Yamakawa 375. Skaalain toimii vain komponentti ja DVI-lähdöillä, joten käytetty RGB-scartti oli laitteessa vain huvin vuoksi: signaalilaatu saattaa olla hyvinkin huono. En ryhdy kuitenkaan heti virittämään DVI:tä kiinni, vaan katson samat ongelmakohdat CRT-putkelta. Mielenkiintoinen havainto: kuva näyttää näissä kohdin myös CRT:ltä huonolta, mutta siihen ei ole kiinnittänyt erityistä huomiota putken epätarkkuuden takia. Samoin vaakalinjojen värinä toistuu CRT:llä, 42-tuumaisessa plasmassa se vain näyttää pahemmalta. Näyttää siis siltä, että ongelmat johtuvat MPEG-pakkauksen ominaislaadusta ja siitä että bitrate voi vaihdella elokuvan aikana.

    Höpinä jatkuu, kun saan DVI-liittimen kiinni..

    waka/jawaka kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Progekuvan pitäisi olla lääke noihin väräjöinteihin, jos nyt ymmärsin oikein mitä tarkoitat.

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    DVD ja telkkari ovat progemalleja. Tässä on vissiin kyse sellaisesta lomituksenpoiston epäonnistumisesta kuin "motion judder" tai "tearing". Täytyy varmaan säätää DVI-signaalin virkistystaajuutta.. Argh.. eihän tässä ehdi katsoa elokuvia!

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Dodii.. täällä on ollut vähän puhetta, että plasmapaneeleissa olisi jotain periaatteellista vikaa. Nyt kun olen itse häslännyt ja säätänyt pari päivää, voin melkoisella varmuudella sanoa, että 2. sukupolven plasmat ovat kelpo pelejä, ja jos niiden kuva näyttää hirveältä, vika on signaalitiessä ja/tai -laadussa. Homma eteni nimittäin näin:
    RGB-scartti: solarisaatiota ja kasvojen värien porrastumista, vihertävä kuva
    Komponentti: vihertävä värivirhe poistuu, lisää värisyvyyttä. Kuva on vielä hieman epäterävä
    DVI: epäterävyys poistuu, Pulp Fictionissa alkaa näkyä naarmuja ja roskia. Tämän paremmaksi kuvan ei tarvitse enää tulla, ellei sitten harrasta MPEG-artefaktien bongailua (ja niitähän kyllä riittää, koska DVD-masterien laatua tarkkailaan CRT-putkilla).

    waka/jawaka kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei saa laukoa tuollaisia kehuja. Nousee kuume. :oops:

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin, oikeastaan ei pitäisi kehua, vaan sanoa että keskivertaisen kuluttajan kannalta plasmat ovat aika hankalia tapauksia. Telkka kiinni seinään ja katsomaan jäkistä - ei tuu mitään, korkeintaan itku. Mulla on ammattitutkinto, jonka perusteella tiedän aika paljon digitaalisen kuvan ominaislaadusta. Tästä huolimatta kuvan ja kuvalähteen säätämiseen meni pari päivää ja yhden kaapeliongelman ratkaisemiseen vaadittiin ammattimaisen videoeditointi-hemmon vierailua.

    waka/jawaka kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tiedän mistä on kyse. Olen omistanut videotykin, jonka ongelmana olivat merkittävät kuvalliset puutteet. Säätäminen on siis tuttua.

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    CRT-putkelta katsoessa kaikki 5-10 vuoden sisällä julkaistut elokuvat näyttävät suurin piirtein samanlaisilta eli kohtuullisen hyviltä. Kunnolla viritetyllä plasmalla DVD-levyjen laatuerot alkavat erottua ikävällä tavalla. Vika ei ole paneelitekniikassa, koska hyvät levyt näyttävät todella hyviltä ja filmimäisiltä. CRT-maskeeraa virheitä niin paljon, että joidenkin varhemmin hyvinä pitämiensä levyjen luokattomuus on todella yllättävää. Esim. Big Lebowskin (R2) on häiritsevän pehmeä. Matrix (R1/NTSC) on terävä, mutta kohinaa on reippaasti. High Fidelity (R2) on pehmeä ja saturaatiota liikaa.

    Training Day ja Kill Bill 2 ovat sen sijaan esimerkkillisen hyviä. Alien on hyvä leffa, jos haluaa arvioida tumman pään erottelukykyä.

    waka/jawaka kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Training Day on tosiaan kuvanlaadultaan erinomainen. Sen katseleminen on jäänyt mieleen ehkäpä miellyttävimpänä muistona omalta tykkiperiodiltani.

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    40 tuumainen Sony LCD tv tuli eilen taloon. Vielä ei ole paljoa ehtinyt kuvanlaatua syvällisesti analysoimaan tai ylipäätänsä kuntoon säätämään, mutta eiköhän tuosta kelvollinen näyttö vielä aikaan saada.

    Tämä ei ole ihan vielä ajankohtaista, mutta onko tietoa pystyykö HDMI liitännän jakamaan? Eli tarkoitus olisi tulevaisuudessa kytkeä dvd-soitin (tällä hetkellä rgb scartissa kiinni...) ja Playstation kolmonen HDMI:llä telkkariin, mutta liittimiä löytyy vain yksi.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Digitaalista signaalia ei voi haaroittaa samalla tapaa kuin analogista. HDMI-switcherit ovat elektroniikkaa sisältäviä laatikoita, joiden hinnat ovat pyörineet 200-300$ paikkeilla.

    Aloita testailu vaikka katsomalla Matrixin pimeässä tapahtuva alku.. tai Alien.

    PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Progekuvatelkkarit näyttäis olevan täälläpäin suosiossa. :)

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko tollasen Sonyn hinta lähempänä 3000 vai 4000 euroa?

    Kannattaa tsekata vaikka Ihmeperheestä kohta kun sitä poikaa ajetaan takaa niillä jollain ihme lentopeleillä. Ison LCD:n vaste-aika voi joutua aika koville. Samoin Ihmeperheen laajoista värikentistä ja -liuista on "kiva" etsiä väriporrastumia. Sanoisin että tuon hintaluokan vehkeessä alkaa näkyä jo DVD-soittimien kuvanlaadun erot ihan MPEG-purkusysteemiä myöden.

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko tollasen Sonyn hinta lähempänä 3000 vai 4000 euroa?


    Kolmen kieppeillä oli. Kyseessä on tämä malli: http://www.sony.fi/view/ShowProduct.action?product=KLV-V40A10E&site=odw_fi_FI&pageType=Overview&category=TVP+LCD+TV

    Äsken tuli katseltua Spider-Man 2 ja kyllähän se ihan mainiolta näytti. Ainakin siihen nähden että dvd:tä suolsi vanhahko Pioneerin ei-proge-malli scartin kautta.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sonyn kuvanparannuspiirit toimivat yleensä hyvin, joten vähän huononpikin ohjelmalähde näyttää usein hyvältä.

    LCD:llä voi saada hyvän kuvanlaadun komponentti-liitännästäkin..

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    LCD:llä voi saada hyvän kuvanlaadun komponentti-liitännästäkin..


    Pakko myöntää että mä olen kyllä vähän pihalla siitä millainen komponenttiliitäntä tarkalleen ottaen on. Eikö siinä ole kolme eri piuhaa red, green ja blue? Tv:stä noille kyllä löytyy paikat, mutta ei mielestäni dvd:stä. Vai tuleeko dvd:n päähän jokin toisenlainen liitin?

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Outoa. Meillä on siis Pioneer DV-535 soitin. Muutaman nettisivuston mukaan jota olen selaillut siitä löytyy komponenttiliitäntä. Ne käsittääkseni näkyvät myös tässä kuvassa (keskellä ylimmäisenä?)


    Kuitenkin meidän hyllyssä makaavan laitteen liitännät näyttävät aivan erilaisilta ja eikä noita komponenttiplugeja siinä todellakaan ole.

    Edit. Kun hieman tarkemmin lueskelin juttua johon kuva liittyy niin siitähän selvisi että kyseessä on region 3 malli ja ilmeisesti eri alueilla on eri liitännät.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Pakko myöntää että mä olen kyllä vähän pihalla siitä millainen komponenttiliitäntä tarkalleen ottaen on.

    Komponentti on paras mahdollinen analoginen liitäntä, siellä kulkee omissa kanavissa luminanssi ja.. öö.. en muista. Ääntä se ei kuljeta. Joka tapauksessa sitä ei välttämättä löydy kaikista soittimista. Kolme RCA-liitintä tosiaan, jotka pitäisi löytyä myös DVD:n perästä.

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Sharpilla on yksi hyvä LCD 42-kokoluokassa, ovh. 7951.90 €


    Tuo kommentti on siis viime vuoden maaliskuulta. Aikalailla ovat sittemmin hinnat tippuneet. :)

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itse asiassa tuon mallin hinta on edelleen sama, mutta siinä onkin mieletön 1920x1080 resoluutio.

    LCD:n hinnat ovat pudonneet korkeintaan 20%. Vaikea arvioida tarkkaan, kun tuumakoko kasvattaa hintaa eksponentiaalisesti ja 40 tuumaa on aika uusi kokoluokka.

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0


    Kannattaa tsekata vaikka Ihmeperheestä kohta kun sitä poikaa ajetaan takaa niillä jollain ihme lentopeleillä. Ison LCD:n vaste-aika voi joutua aika koville.


    Aika kivalta näytti tuokin kohtaus. Lievää häntimistä oli havaittavissa, mutta ei kovin häiritsevästi.

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuli hommattu uusi dvd (Sony DVP-NS92) soitin telkkarin tueksi. Ainakin SW Episodi III näyttää aika huikean hyvältä HDMI-liitännän kautta.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Katso SW Episodi 1 - Pimeä uhka, PAL/R2 -levy ja tarkkaile esiintyykö vaakalinjoissa väpätystä. Levyllä on ilmeisesti video- ja filmi -flägit sekaisin ja hyvin monet progesoittimet eivät osaa tehdä lomituksen poistoa oikein. Levyn pitäisi kait olla videomoodissa koko ajan.

    Samoin Tarantino Fin boxin Pulp Fiction on hyvä levy testata lomituksen poistoa. Esim. alun kahvilakohtauksen sälekaihtimissa ei saa esiintyä minkäänlaista värinää.

    Jos joku suosikkileffa tippuu koko ajan väärään lomitusmoodiin, NTSC-versioon vaihtaminen auttaa lähes aina.

    Kukaan ei näytä tietävän, mitä skaalain/de-interlacer -piiriä Sony käyttää.

    Uni kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulle kelpais tämmönen..

    http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=14783


    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vois tosiaan seistä vaikka päivän aidanseipäänä, jos pääsi katsomaan aitoa HD-kuvaa tosta 71-tuumaisesta LG:n plasmasta. DVD-resoluutioilla se tuskin näyttää kovin vakuuttavalta.

    Kuka seuraa audio-video -teknologiauutisia? Blueray-soittimia ilmeisesti nähty Jaaapanin messuilla hintaan 1000$. Joku sanoi, että kuluttajamalleja tulossa jouluksi - en usko, tietääkö joku paremmin.

    Himottaisi vaihtaa 42" plasma 50" Fujitsun paneeliin + ulkoinen videoprosessori, mutta ei uskalla tehdä pankkiryöstöä. :(

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vois tosiaan seistä vaikka päivän aidanseipäänä, jos pääsi katsomaan aitoa HD-kuvaa tosta 71-tuumaisesta LG:n plasmasta. DVD-resoluutioilla se tuskin näyttää kovin vakuuttavalta.

    Kuka seuraa audio-video -teknologiauutisia? Blueray-soittimia ilmeisesti nähty Jaaapanin messuilla hintaan 1000$. Joku sanoi, että kuluttajamalleja tulossa jouluksi - en usko, tietääkö joku paremmin.

    Himottaisi vaihtaa 42" plasma 50" Fujitsun paneeliin + ulkoinen videoprosessori, mutta ei uskalla tehdä pankkiryöstöä. :(


    Olisi meidän kämppään vähän liian järeä toi 71- tuumainen.

    No onhan Playstation 3 tulossa kai eurooppaankin vielä tämän vuoden aikana. Ja siinähän on Blu-ray soitin. En sitten tiedä minkä laatuista kuvaa tuollainen konsolin soitin antaa. Hintaa vehkeelle tuskin tulee olemaan yli 500 euroa.

    Pankkiryöstöstä puheenollen, minäpä olinkin eilen lähes todistamassa aseellista kultasepän liikkeen ryöstöä. Istuimme Barcelona nimisessä ravitsemusliikkeessä lounaalla kun yhtäkkiä kuului laukaus ja ikkunan ohitse viuhahti äijiä. Tiedoiksi rosmoille: en nähnyt teitä vaan takaa-ajajat joten ei kannata tulla tappamaan. :wink:

    Uutinen aiheesta:
    http://www.iltalehti.fi/2006/02/03/200602024049160_uu.shtml


    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Halutaan ostaa 50"-plasma. Vaihdossa muovikassillinen Rolex yms. arvorannekelloja. Laita privaviesti.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hmm.. jos Sonylta tulisi 60" 3LCD-tekniikalla toteutettu taustaprojektiotv ja sen saisi vielä makuuhuoneeseen ovesta sisälle, niin tulisi kaupat. Tällä hetkellä isoin 3LCD on 50" ja se ei ole niin iso 42" plasmaan verrattuna että tekisi kompromissin kuvanlaadun suhteen.

    (Mulla on nimittäin plasma makuuhuoneessa ja 28"-CRT olohuoneessa uutisten katselua varten. Plasman voisi viedä olohuoneeseen, koska 5000:1 -kontrastisuhteella sitä voi katsoa millaisessa valaistuksessa tahansa. Makuuhuoneessa taas pelittää enenpi pimeästä hyötyvä LCD-projektiovärkki.)

    Tämä infopläjäys kiinnosti mm. Pääsiäissaaren patsaita.

    Janus kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joskus varoiteltiin plasmatelevision lyhyestä käyttöiästä, mutta koskeeko se vain jotain halpamalleja? Vai oliko koko uutinen ankka?

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Tämä infopläjäys kiinnosti mm. Pääsiäissaaren patsaita.


    Myös Stonehenge ilmoitti kiinnostuksensa.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joskus varoiteltiin plasmatelevision lyhyestä käyttöiästä, mutta koskeeko se vain jotain halpamalleja? Vai oliko koko uutinen ankka?

    Plasmoista on kirjoitettu kaikkea höpöä, koska termi "plasma" kuulostaa niin ihmeelliseltä. Onhan se villiä, että kuva muodostetaan kaasupurkauksella, mutta se ei silti tarkoita - kuten on väitetty - että plasmoihin pitää vaihtaa kaasut tai että niitä ei saa siirtää "lämpimänä."

    Nykyiset paneelivalmistajat lupaavat 60 000 käyttötuntia. Se voi olla hieman yläkanttiin, mutta ei ainakaan kaverin 4-5 vuotta vanha Fujitsun plasma ole mihinkään muuttunut. Ja kyllä, kyseessä on yksi ensimmäisistä Suomeen tuoduista plasmapaneeleista, joka maksoi yli 30 000 FIM.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Plasmojen ympärillä pyörivää höpönlöpöä voi myös edistää se tosiasia, että pesukonekaupan hyllyllä niissä on kaikissa yleensä hirveä kuva. Plasma tarvitsee kaverikseen kunnollisen videoprosessorin (hinnat alkaen 1500€) tai sitten hieman eksoottisemman DVD-soittimen: progressiivisuus ei riitä, vaan tarvitaan Sigman skaalain, joka pystyy syöttämään paneelille sen natiiviresoluutiota.

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Plasmoissahan ilmeisesti kuvan kiinnipalamisen mahdollisuus ainakin pelikäytössä on edelleen todellisuutta.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Plasmoissahan ilmeisesti kuvan kiinnipalamisen mahdollisuus ainakin pelikäytössä on edelleen todellisuutta.

    Se on kyllä totta ja siihen tuskin tulee muutosta. Sinällään tyhmää, koska 0-sekunnin latenssilla plasma olisi hulppea pelikäytössä..

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En ihmettele, jos jotkut mummelit eivät tajua (digi)televisioista, kännyköistä sun muista härveleistä enää yhtään mitään. Minullakin menee suurin osa yli hilseisen pääni.
    Plasma on sentään tuttua, mutta hieman toisissa yhteyksissä. Tai onhan siihen törmännyt telkkareissa jo pitemmän aikaa.
    Kunnon plasmatelkkaria (aurinkoa) katsoessa kiinnipalamisen uhka on ainakin todellinen...

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Minullakin menee suurin osa yli hilseisen pääni.

    Älä huoli, oma syvällinen audio-video -viisaus on hankittu vuosien askeesin ja no lifen avulla.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Voi kiinnostaa jotakuta..

    Over 400,000 Sony Bravia TVs Found To Be Defective

    http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=803


    Tosin huomaa kursiivi, riippuunee tuotantosarjasta..

    If you bought a Sony Bravia LCD or rear-projection screen TV within the past year..
    Myös myyntimaihin (tai -mantereihin) kannattaa kiinnittää huomiota, mutta olen kyllä kuulut yhdestä Suomen kantautuneesta Sonysta joka oireilee samalla tavalla.

    /Ite hiihtelen huomenna katsomaan Sonyn 50" 3LCD -taustaprojua "kakkostelkkariksi".

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hmm, taitaa olla että ei vaikuta minun telkkariini, ainakin "merkkinumero" josta Sony.comissa puhutaan on eri vaikka sinänsä samasta mallista taitaa olla kyse. Eli euroopassa on eri versiot. Noh, sinänsähän toi vika ei ole edes kovin fataali vaikka se ilmenisikin.

    waka/jawaka kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ite hiihtelen huomenna katsomaan Sonyn 50" 3LCD -taustaprojua "kakkostelkkariksi".


    Kerrohan joutaessasi kokemuksistasi. On alkanut vähän kiinnostaa tuollaisen hankkiminen "ykköstelkkariksi". Kovasti on laitetta kehuttu.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kerrohan joutaessasi kokemuksistasi. On alkanut vähän kiinnostaa tuollaisen hankkiminen "ykköstelkkariksi". Kovasti on laitetta kehuttu.

    Vaikutelma jäi aika ristiriitaiseksi. Itse päätin jäädä odottamaan syksyllä tulevaa 70" mallia.

    Haja-ajatuksia:
    - Äkkiä katsottuna kuvanlaatu vaikuttaa hyvältä. Se muistuttaa ikäänkuin pienikokoista huippulaatuista LCD-projektorikuvaa.
    - Mustan taso ja valovoimaisuus ovat ok, mutta huoneen on parempi olla hämärä
    - Katselukulma on pystysuunnassa aika kriittinen, silmien on syytä olla tv:n tasalla, liikkumavaraa on korkeintaan 15-20 cm, muuten kuva tummenee, vaakatasossa mitään eroa ei huomaa.
    - Pidempään katsoessa kuvan pienissä yksityiskohdissa alkaa huomata helmeilyä ja gammataso pumppaa kun kohtaukset vaihtuvat. Tämä voi tehdä pidempiaikaisesta katsomisesta rasittavaa.
    - Isoja LCD-näyttöjä vaivaavaa häntimistä ei esiinny lainkaan.
    - Ohjauselektroniikka hoitaa interpolaation hyvin, ei rasterointia tai väriporrastumia: ei laikullisia naamoja tai raitaista taivasta. Wega engine osaa kuvan korjailun hyvin.
    - Tarkkuus ja värikylläisyys jäävät LCD:lle ja plasmalle, mutta tuumat ovat halpoja. DLP-projektiotelevisioihin verrattuna kuva on jotenkin levoton.

    Testauksen ohjelmalähteenä jokin halvahko Philipisin DVD-soitin, HDMI-liitäntä, 720p, levy: Vertical Limit, PAL.

    Sitten kun tuumia on 70, olen valmis tekemään kuvanlaatukompromissin nykyisen putken suhteen (42" XGA-plasma). Hyvä hinta-laatusuhde, mutta kaukana täydellisestä. Tehdasasteuksia saa fiksailla reilusti. HDTV-kuva näyttää varmaan hienolta.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Moro Kcrimso, tämä ei ole nyt se luvattu selkään puukottaminen, vaan olen ihan vilpittömästi kiinnostunut siitä oletko tyytyväinen Braviaan. Ammattisi puolesta sinulla pitäisi olla kykyä arvoida kuvaa vähän paremmin kuin muilla.

    Kaksi kaveria on nimittäin kiikuttanut 40-tuumaiset LCD:t takaisin kauppaan. Yhdellä oli peräkkäin kaksi Philipsin mallia, joista toinen yli 4000 euroa maksava. Hän päätyi 32-tuumaiseen malliin, koska hänestä ison LCD:n suurempi pikselikoko sai kuvan näyttämään sumealta. Mielestäni tämä on virhearvio ja perustuu siihen että hepun silmät ovat tottuneet epätarkkaan CRT-kuvaan, eikä hän ymmärrä videoskaalaimien toimintaa. Mutta se on asia, joka ei varsinaisesti kuulu tähän sen lähemmin. Toinen heebo taas omisti ison Bravian, jonka hän vaihtoi Pioneerin plasmaan. Syynä häntiminen pelikäytössä. Että tämmöistä - miltä sieltä näyttää, käytätkö DVD:n skaalausominaisuuksia? Entä mustan taso, erottuuko tummissa kohdissa tarpeeksi kuvainformaatiota?

    /Itse meinasin ostaa perjantaina Fujitsun 50" tuumaisen plasman 42":en XGA-LG:n tilalle, mutta pistin vielä jäitä hattuun...
    //Vuorokausirytmi sekaisin..
    //megatypoedit

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä olen ollut oikeastaan kaikinpuolin tyytyväinen pienen alkukyräilyn ja totuttelun jälkeen. Olen realisti eli en kuvittele että 3000 eurolla saa litteätä 40 tuumaista näyttöä joka olisi kaikinpuolin täydellinen (vaikka 18 000 mummonmarkkaa onkin aikamoinen läjä rahaa telkkarista...).

    Tarkkana jos on niin lievää häntimistä saattaa huomata joskus. Pelikäytössä telkkari ei ole ollut mutta tarkoitus olisi sitten aikanaan PS3 myötä siihenkin tarkoitukseen sitä käyttää. Toivottavasti häntiminen ei muodostu ongelmaksi siinä vaiheessa. En oikein jaksaa asiaa pelätä. Häntiminen vähenee entisestää (lue:katoaa kokonaan periaatteessa) myös kun laittaa Kohinanvaimennuksen pois päältä. Mustan taso on parempaa luokkaa kuin kaiken lukemani (LCD telkkareiden yleinen heikkous) perusteella olisin uskaltanut odottaa. Ei oikeastaan mitään valittamista. Olen kuvaan kaikenkaikkiaan erittäin tyytyväinen jos vaan kuvanlähde on asiallista laatua (esim. HDMI-liitännän kautta laadukas dvd-julkaisu). Heikommalla kuvanlähteellä kaikki virheet tietenkin korostuvat ja niinä hetkinä ymmärtää ihmisiä jotka kivenkovaan väittävät edelleen että keskinkertainenkin CRT-putki olisi parempi kuin parhaat litteät näytöt. Katsellessa vaikkapa Deadwoodia digiboksin kautta on väitettä hyvin vaikea ymmärtää, puhumattakaan sitten hyvästä dvd-julkaisusta.

    Kuvan sumeudesta. Toi kuulostaa aika vieraalta, koska omat ensivaikutelmat olivat lähinnä päinvastaiset. Etenkin digi-tv kuva näytti aluksi liiankin terävältä. Pienen säätämisen ja tottumisen myötä sekään ei ole enää ongelma.

    Rehellisesti sanottuna ensimmäisen viikon jälkeen olen kuitenkin keskittynyt elokuvien katseluun en kuvan analysointiin. Ammatistani huolimatta.
    :wink:

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Rehellisesti sanottuna ensimmäisen viikon jälkeen olen kuitenkin keskittynyt elokuvien katseluun en kuvan analysointiin :wink:

    Näin se pitääkin. Täytyy myöntää, että plasmatekniikan fanaattisena kannattajana olen ollut hieman vahingoniloinen mainittujen kavereiden vaihtorumbasta. Toisaalta en ole niin yksisilmäinen, ettenkö uskoisi ihmisen voivan elää tasapainoista elämää myös LCD-paneelin kanssa. Enkä ole myöskään täysin sulkenut pois 3LCD-tv:n ostoa (Sonyn taustaprojektiomalli).

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tämä ei ole ihan vielä ajankohtaista, mutta onko tietoa pystyykö HDMI liitännän jakamaan? Eli tarkoitus olisi tulevaisuudessa kytkeä dvd-soitin (tällä hetkellä rgb scartissa kiinni...) ja Playstation kolmonen HDMI:llä telkkariin, mutta liittimiä löytyy vain yksi.

    HAH, mistä tämmönenkin tuli mieleen, mutta olen näköjään sotkenut swicherit ja splitterit. Manuaalisen HDMI-swicherin saa hintaan 45euroa. Splitterit on niitä kalliita härpäkkeitä.
    Switch= kaksi sisään tai enemmän, yksi ulos
    Splitter = yksi sisään, enemmän ulos

    /sen laatuinen asiavirhe, että olisi seppukun paikka.

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    HAH, mistä tämmönenkin tuli mieleen, mutta olen näköjään sotkenut swicherit ja splitterit. Manuaalisen HDMI-swicherin saa hintaan 45euroa.



    No toi kuulostaa jo kohtuulliselta summalta. Etenkin kun pelkkä HDMI piuhakin maksoi kolme- tai neljäkymppiä. Vaikka kai niitäkin olisi huokeammalla saanut jostain tarjoustaloista.

    Janus kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nostetaanpa vanha aihe esiin. Nyt varmaan löytyy enemmänkin porukkaa joilla on taulutelkkari.

    32-tuumainen LCD, hintaluokka vähän yli tonnin. Kannattaako unohtaa koko juttu? Kaupassa vähän tutkailin malleja ja värit olivat oudon räikeät. Lisäksi kuva vaikutti jotenkin "levottomalta".

    Telkkareissa ei näytetty tv-kuvaa vaan jotain demoa.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mikä merkki?

    Tohon kokoluokkaan 500-1000 euroa lisää, niin alkaa saada laatua. Jos värit näyttää oudolta, säädöt voi olla pielessä. Kodinkonehalleissa myyjät on puusilmiä ja asiakkaat räplää asetuksia..

    Sonylla on varmaan paras kuvan korjailutekniikka ja Samsungin käyttämissä paneeleissa on yleensä tavallista parempi mustan toisto.

    Janus kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mikä merkki?

    Muistaakseni Philips ja Panasonic. Philipsin kuva miellytti enemmän.

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mielikuvia: Samsung on halpatuotantoa ja laatu huonoa. Philips-laatu heikentynyt koko ajan vuosikymmenessä. Sony on hyvä.

    PeeHoo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Alkaa olla hinta ja laatu sen verran kohillaan että 42 tuumainen tulee hankittua talven/kevään aikana. Panasonicin uusin plasma lienee meikäläisen valinta ellei mitään mullistavaa tapahdu. Kattelen joulumarkkinoiden yli josko hinnat vähän laskis.

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei ne hinnat ennenkään ole laskeneet joulun jälkeen, joutuu odottamaan jonnekin toukokuulle... varsinkin jos ei ole tulossa mitään tärkeitä MM-kisoja ennen sitä.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Samsungin alku oli heikko, mutta nyt ne valmistavat omalta tuotantolinjalta hyviä LCD-paneeleja, jotka kelpaavat muillekkin merkeille. Pianolakattua LCD:tä ei voi oikein mieltää halpatuotannoksi. Samsungin plasmat on sen sijaan vähän jälkeenjääneitä. Philips on keskittynyt tunkemaan markkinoille keskinkertaisia kulttuttajatuotteita, mutta kaikkein kalleimmat mallit on edelleen erinomaisia. Sony on turvallinen valinta, mutta vähän semmonen taskulämmin juttu.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Alkaa olla hinta ja laatu sen verran kohillaan että 42 tuumainen tulee hankittua talven/kevään aikana. Panasonicin uusin plasma lienee meikäläisen valinta ellei mitään mullistavaa tapahdu. Kattelen joulumarkkinoiden yli josko hinnat vähän laskis.

    Plasmassa kannattaa panostaa kuvanlähteen laatuun. Ei mitään halpissoitinta scartilla kiinni, vaan kunnollinen skaalaava soitin, jossa on HDMI.

    En ole varma, mutta vaikuttaa hieman siltä, että digiboxin kuva näyttää plasmassa pehmeämmältä kuin LCD:ssä. Tämän voi johtua plasman isommasta pikselikoosta. Niin ja jos pelaa paljon, niin plasmaa kannattaa miettiä kaksi kertaa; haamukuvien muodostumista ei ole vieläkään pystytty estämään.

    Plasma kuumenee ja vie sähköä melkein kuin kiuas. Osassa plasmoissa on akitiivituuletus, eli saat olkkaariin pörräämään pari isoa, yleensä PC:n tuuletinta. Toisissa malleissa jäähdytys on tehty materiaaliratkaisuilla. Sitten vielä yksi asia, joka voi yllättää: plasma voi vinkua ja viheltää, ja vielä siten että äänen taajuus kasvaa kuvan kirkkauden mukana.

    PeeHoo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Suuri sähkönkulutus ja lämpeneminen olivat tiedossa, mutta vinkuminen ja tuuletinten äänet ei. Vaikea arvailla miten häiritseviä nuo äänet kotioloissa ovat.

    Kuvanlaatu on se mikä ratkaisee.. Se mitä kaupassa olen ollut huomaavinani on, että plasman kuva tuntuu jotenkin "syvemmältä" ja luonnollisemmalta. Varmaan johtuu siitä että musta on syvempää... Säädöt lienee aivan oleellinen seikka molemmissa tekniikoissa joten kaupassa tuskin saa käsitystä siitä mihin laitteet todella pystyvät.

    Pakko on luottaa pitkälti siihen mitä alan lehdet kirjoittavat ja näyttäisi siltä Panasonicin plasma juuri tällä hetkellä antaisi eniten vastinetta eurolle. Olen varma siitä, että heti kun olen laitteen kotiin saanut niin markkinoille on tullut jotain uutta ja käänteentekevää. :roll:

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Panasonicin plasmat ovat olleet aina hyviä, joten tuon laatua ei ole mitään syytä epäillä. Hintakin on hyvä; ainut mistä mun mielestä on tingitty on ulkonäkö ja pintamateriaalit - vähän muovisen näköinen, mutta eipä pitäisi olla este ostamiselle jos on vähänkään arvojärjestys kunnossa aivokopassa.

    Tiedän, että joidenkin 2-3 vuoden takaisten Pana-mallien kauppoja purettiin sirinän takia. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että Pana olisi jotenkin tavallista äänekkäämpi, ja nykyisin kauppiaat eivät suostu purkamaan kauppoja äänen takia, kun on yleisesti tiedossa että se on paneelin ominaisuus eikä vika. Voi jopa olla, että nykyiset mallit eivät sirise niin paljon - tai sitten ei, sillä ääni liittyy oleellisesti plasmapaneelin toimintatapaan. Jos asuu vaikka Hki:n keskustassa, niin ääni ei nouse taustahälyn yli. Itse asun taajamassa ja kuulen oman plasmani sirinän neljän metrin päähän. Joskus se häiritsee, joskus siihen ei kiinnitä yhtään huomiota, riippuu hermojen viritystilasta..

    Vielä tuosta kuvanlaadun erosta LCD:n verrattuna; plasman kontrastisuhde on parhaimmillaan kymmentuhatkertainen LCD-paneeleihin nähden. Tosin näyttelylaitteissa on yleensä päällä "showroom-asetukset", jotka saa kotona vähän normaalimmissa valaistusolosuhteissa unohtaa.

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pioneerin koti- ja autostereoista minulla on hyvät kokemukset, joten ottaisin myös Pioneerin mukaan tv-valintoja tehdessä.

    http://www.pioneer.fi/fi/campaign/products/plasma20067.html?utm_source=iltasanomat_sport&utm_medium=300x250_2&utm_content=PT&utm_campaign=G7_plasma_2006


    Tiedä vielä vaikka olisi jo ajankohtaista kun eilen illalla vanha tv hajosi. Kuva näkyi enää kapeana ja korkeana ja kirkas valopiste keskellä. Kuormittikohan vasta laitettu digiboxi sitä... meinaan että sen asentamisen jälkeen kuva rupesi silloin tällöin "salamoimaan". Pitää tänään selvittää kannattaako enää korjata.

    PeeHoo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pioneerin plasmaa on tosiaan kehuttu, mutta hintaa on huomattavasti Panasonicia enemmän.

    Kcrimso kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Useimmat tv-vertailut mitä minä olen lueskellut (viimeisen vuoden sisällä) on voittanut Pioneerin plasma ja toiseksi yleensä tulee Sonyn lcd.

    PeeHoo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    HIFI -lehdessä 9/2006 oli ensimmäinen vertailu jossa Panasonicin malli TH-42PV600E oli mukana ja se pesi sekä Pioneerin että Sonyn ja vielä ihan selkeällä erolla(Pana: 8.5p, Pioneer ja Sony:8.3p.) Lisäksi se oli kirkkaasti huokein laite.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pioneerin plasmat on olleet vähän semmoisia luxsus-tuoteita, vasta nyt on tullut markkinoille alle 3000 euron "karvalakkimalleja".. Pioneerin mallistossa kääntyvän jalan puuttuminen ja vähän vaatimattomampi kuoriratkaisu voi merkata 700 euron hintaeroa.

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    seurantaa kahdeksan viikon aikana:
    - LG:n 42" plasman hinta oli pudonnut 300 e.
    - Samsung 32" LCD oli pudonnut 100 e.
    - Philips 26" LCD oli pysynyt samana.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    http://www.plasma-lcd-fakta.fi/home/


    .. tolla sivulla onkin kaikki se oleellinen, jonka tiesin omiin silmiin perustuen jo pari vuotta sitten, jolloin taulutelkkarin ostaminen vielä merkitsi monen vuoden osakkuusvoittojen tuhlaamista.. :wink: :oops: Nythän niitä saa ilmaiseksi kuulemma..

    jusu kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Panasonicin plasmat ovat olleet aina hyviä, joten tuon laatua ei ole mitään syytä epäillä. Hintakin on hyvä; ainut mistä mun mielestä on tingitty on ulkonäkö ja pintamateriaalit - vähän muovisen näköinen, mutta eipä pitäisi olla este ostamiselle jos on vähänkään arvojärjestys kunnossa aivokopassa.

    Tiedän, että joidenkin 2-3 vuoden takaisten Pana-mallien kauppoja purettiin sirinän takia. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että Pana olisi jotenkin tavallista äänekkäämpi, ja nykyisin kauppiaat eivät suostu purkamaan kauppoja äänen takia, kun on yleisesti tiedossa että se on paneelin ominaisuus eikä vika. Voi jopa olla, että nykyiset mallit eivät sirise niin paljon - tai sitten ei, sillä ääni liittyy oleellisesti plasmapaneelin toimintatapaan. Jos asuu vaikka Hki:n keskustassa, niin ääni ei nouse taustahälyn yli. Itse asun taajamassa ja kuulen oman plasmani sirinän neljän metrin päähän. Joskus se häiritsee, joskus siihen ei kiinnitä yhtään huomiota, riippuu hermojen viritystilasta..


    Mitä kiertelin liikkeitä tässä kun oli tarkoitus ostaa uusi telkkari niin itselleni paras oli Panasonicin TH-42PV60 42" plasma kuva näytti omiin silmiin parhaalta ja vaikka kuori taisi olla rumin kaikista niin kuvanlaatu on mulle 95% ostopäätöstä ja kun oli toi tuuletin asiakin tiedossa niin tulipa sitäkin kuunneltua iha telkkarissa kiinni kuulu pienen pientä ääntä eli ei varmasti tule häiritsemään.

    Tätä mallia kannattaa katsella jos ostamassa nyt telkkaria kun noita saa jo 1600e hintaan

    PeeHoo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sama paneeli kuin testivoittaja-mallissa TH-42PV600E, mutta halvempi. Tuon edullisemman aion hankkia keväällä ellei markkinoille tule mitään uutta ja ihmeellistä kohtuuhintaan.

    jusu kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo sama paneeli tossa 1000e kalliimmassa ole kuin ulkokuori siisti, parempi äänentoisto ja sd-korttituki.

    Kcrimso kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pelikäytössä telkkari ei ole ollut mutta tarkoitus olisi sitten aikanaan PS3 myötä siihenkin tarkoitukseen sitä käyttää. Toivottavasti häntiminen ei muodostu ongelmaksi siinä vaiheessa.


    Eipä sitä PS3:sta sitten jaksanut odottaa. Tiistaina ostin Xbox360:n. Kyllä näyttää Gears Of War komialta. Eikä hänni!

    Haiku kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Stockmannilla hoksasin Samsungin 42 tuuman plasmatv:n tarjoushintaan 999. Kuvanlaatu oli minun silmiini hyvä. Miten hinta voi olla noin alhainen?

    Vaatimustasoni ei ole järin suuri enkä jaksa teknisiin yksityiskohtiin perehtyä, joten jos tuo Samsung ei jossain suhteessa ole täysi susi, jotain vastaavaa voisi harkita.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No siis jos omiin silmiin ei näy puutteita, niin hankkimiselle ei pitäisi olla esteitä, mutta Samsungit ovat aina olleet plasmojen häntäpäässä. Yleisimmät viat ovat värien epäpuhtaus, erityisesti mustan tai harmaasävyjen solarisaatiovirheet. Solarisaatio tarkoittaa värivirhettä, jossa yhtenäinen värikenttä saa jonkin perusvärin sävyn, esim. musta voi näyttää hieman vihertävältä. Näin asia oli 2-3 vuotta sitten, nykyisin tilanne saattaa olla toinen.

    Tuon mallin hinta voi selittyä VGA-resoluution paneelilla, ts. se ei pysty näyttämään 720 vaakajuovaa, mitä pidetään - tosin aika keinotekoisesti - HD-yhteensopivuuden kriteerinä. Paneeli, jonka resoluutio on 1024x768 näyttä teoriassa tarkempaa kuvaa kuin VGA-paneeli. Halpis-DVD-soittimella ja digitv-kuvalla eroa ei tosin välttämättä näe. Mutta jos omistaa kunnon skaalainpiirillä varustetun DVD-soittimen, 768 vaakajuovaan pystyvästä paneelista saa irti kuvaa, joka toisinaan _muistuttaa_ aitoa HD-kuvaa.

    Samoin jos plasma on tyrkyllä tosi halpaan hintaan, kannattaa tarkista liitännät. HDMI-alkaa olla nykyisin perusvaatimus. Ilman digitaalista liitäntää ei tv:tä kannata ostaa ja DVI-liitäntääkin kannattaa suhtautua varauksella, jos on uutta tv:ta hankkimassa.

    jusu kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Plasmatelevisiot
    PS-42V6S
    42” Plasma TV
    42-tuuman laajakuva-plasma-TV. Tämän laajakuvatelevision kontrastisuhde on 10000:1, tarkkuus 852 x 480 pikseliä ja se toistaa 16,7 miljoonaa väriä. Sen ominaisuuksista voidaan mainita esimerkiksi teksti-tv 10 sivun muistilla sekä kuva-kuvassa -toiminto (PC-mode). Lisäksi televisiossa on DVI, komponenttiliitäntä, kaksi scart-liitäntää sekä PC-sisääntulo, jonka avulla voit kytkeä televisioon myös tietokoneen.

    Toi on se stockkan 999e:n Samsung plasma ja ainakin meikä jättäs hyllyyn samantien.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Paneeli ei voi olla vanhaa tuotantoa, kun kontrastisuhde on noin kova, mutta muuten vähän aikansa elänyt juttu. Ja plasmassa ei tee analogisella virittimellä yhtään mitään.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitäs nyt maailmassa tapahtuu, kun Filmifriikissä on Blue-Ray ja HD-DVD -levyjä? En ole ostanut uusia levyjä tai seurannut juttuja varmaan vuoteen, koska hyllyssä on odottamassa ainakin sata katsomatonta elokuvaa, joten tuo tuli vähän yllätyksenä.

    Jos HD-formaattia alkaa nyt äkkiä pukata todenteolla, en olisi yhtään varma kannattaako ostaan ns. HD-READY -televisiota, joka näyttää 768 vaakalinjaa, kun noiden Blue-ray ja HD-DVD -levyjen resoluutio näyttää olevan 1024p(rogressive).

    Eli siis jos joku ei tiennyt, niin tuo vanha HD-READY -lämiskä telkkareissa on lähinnä teknisten standardien MINIMEIHIN perustuva markkinointikikka. 768 -vaakalinjaa näyttävällä tv:llä ei saa kaikkea ulos HD-levyistä.

    Eli tällä hetkellä itse ostaisin 1024 -kuvaan pystyvän tv:n ja siirtymäajaksi normi-DVD-soittimen, jossa on 1024progressive kuvaan pystyvä skaalain.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Bla, bla blaa.. kyselin kaverilta, joka on vähän paremmin kärryillä ja se sanoi että soittimia ei ole vieläkään markkinoilla..

    Kcrimso kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Bla, bla blaa.. kyselin kaverilta, joka on vähän paremmin kärryillä ja se sanoi että soittimia ei ole vieläkään markkinoilla..


    Kai noita jostain hifi-puodeista luulisi saavan. Itse odotan edelleen PS3:sta jonka Blu-Ray soitin on kuulema paras toistaiseksi markkinoilla oleva. Melkoisen yllättävää.

    Toivottavasti PS3 ei vaan ole yhtä äänekäs kuin Xbox360 koska siinä tapauksessa elokuvien katselun voi unohtaa suosiolla.

    PeeHoo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    DVD -soitin hajosi jouluna ja ajattelin että uuden hakeminen jostain kodinkonekaupasta on läpihuutojuttu... Eipä ollut. En ymmärrä mitä lisäarvoa ns kivijalkakaupat tuovat jos myyjiä ei kiinnosta ottaa selvää kauppaamiensa tuotteiden ominaisuuksista. Uusi suunta näyttää olevan se, että lattialle on pinottu laatikoita eikä tuotteita ole viitsitty pistää edes näytille. Lisäksi hintaa ei ollut usein näkyvissä vaan se piti erikseen kysyä myyjältä! :shock: Vähän niinkuin Bangkokin basaareissa... Paras oli ponnaritukkainen kaveri jolle oli pomo määrännyt suorat byysat jalkaan - niitä ei tosin oltu koskaan pesty ja silitetty ja kokonaisuuden viimeistelivät likaiset lenkkari jotka pilkottivat liian pitkien housujen alta. :lol:

    Missiona oli löytää aluekoodivapaa (tai helposti modattavissa oleva)laite joka toistaa myös Super Audio -cd:t ja DVD -audiot. HDMI pitää olla ja mielellään tallentava, mutta ilman kovalevyä.

    Ei siis löytynyt. Huomenna menen tod näk hakemaan tämmöisen http://www.elektroni.fi/?product=7759
    ellei kellään ole parempia ehdotuksia.

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Paras oli ponnaritukkainen kaveri jolle oli pomo määrännyt suorat byysat jalkaan - niitä ei tosin oltu koskaan pesty ja silitetty ja kokonaisuuden viimeistelivät likaiset lenkkari jotka pilkottivat liian pitkien housujen alta. :lol:


    Itse olin syksyllä kanssa ostamassa yhtä härveliä elektroniikkaliikkeistä. Ensimmäisessä myyjä tuli päälle kuin yleinen syyttäjä, tosi aggressiivista tyrkytystä. Seuraavassa kaupassa sain kymmenen minuuttia tuijotella hyllyä ja arvailla laitteiden eroja kun liikkeen molemmat myyjät juorusivat keskenään äskeisestä asiakkaasta, joka oli ostanut taulutelkkarin. Jälkimmäisestä keskustelusta tuli sellainen tunne, etten oikeasti olisi halunnut kuulla sitä.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Missiona oli löytää aluekoodivapaa (tai helposti modattavissa oleva)laite joka toistaa myös Super Audio -cd:t ja DVD -audiot. HDMI pitää olla ja mielellään tallentava, mutta ilman kovalevyä.

    Aluekoodivapaita brändi-soittimia saa harvemmin kivijalkaliikkeistä. Ovat yleensä netissä myytäviä harmaatuotuja yksilöitä.

    kimmo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Bla, bla blaa.. kyselin kaverilta, joka on vähän paremmin kärryillä ja se sanoi että soittimia ei ole vieläkään markkinoilla..


    Veikon Koneessa Stockaa vastapäätä oli muistaakseni Panasonicin Blue-Ray 1499,-

    Kytkettynä johonkin Samsungin 46-tuumaiseen täys-HD -telkkariin. Herätti välittömän omistamisen halun. Telkkari oli muistaakseni 3990,-

    Kcrimso kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Missiona oli löytää aluekoodivapaa (tai helposti modattavissa oleva)laite joka toistaa myös Super Audio -cd:t ja DVD -audiot. HDMI pitää olla ja mielellään tallentava, mutta ilman kovalevyä.

    Aluekoodivapaita brändi-soittimia saa harvemmin kivijalkaliikkeistä. Ovat yleensä netissä myytäviä harmaatuotuja yksilöitä.


    Mutta kuten olen ennenkin kertonut joissakin liikkeissä myyjät modaavat soittimen pyynnöstä.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä näinkin, eri asia, missä liikeissä onnistuu ja millä merkeillä. Eräät kalliit Panasonicit vaatii erikseen tehdyn infrapuna-lähettimen, koska se ei aukea tavallisen kaukkarin koodeilla. Saman pitäisi koskea Sonya. Lisäksi ainakin ennen Denon vaatii kopan aukaisua. Samsungit ja LG aukeavat yleensä laitteen omalla kaukosäätimellä.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Veikon Koneessa Stockaa vastapäätä oli muistaakseni Panasonicin Blue-Ray 1499,-

    Kytkettynä johonkin Samsungin 46-tuumaiseen täys-HD -telkkariin. Herätti välittömän omistamisen halun. Telkkari oli muistaakseni 3990,-

    Kysyinkin tuota saatavuutta kaverilta, joka ei ole pariin vuoteen poistunut koneen äärestä...

    Jep, jep, laskin että aito HD-TV + Blue-Ray: vähintään 6000 euroa.

    Kcrimso kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eräät kalliit Panasonicit vaatii erikseen tehdyn infrapuna-lähettimen, koska se ei aukea tavallisen kaukkarin koodeilla. Saman pitäisi koskea Sonya.


    Minun noin 300 euron Sony modattiin liikkeessä. Ei tietoa miten se tehtiin, mutta "erikois-kaukosäätimestä" oli muistaakseni puhe.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Samasta asiasta puhutaan, voit sitä kutsua kaukosäätimeksikin.. Sisäinen nörtti haluasi tietää, onko laite maahantuojan toimittama virallinen Sonyn kapistus, vai jotain muuta. Noitahan saa ostaa netistä, ilman että asialla mitään tekemistä valmistajan kanssa.

    Kcrimso kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Jep, jep, laskin että aito HD-TV + Blue-Ray: vähintään 6000 euroa.


    Paljon halvemmallakin selviää kun tyytyy siihen PS3:seen (n600 euroa). Mikä tämän hetkisten tietojen valossa voi olla viisasta muutenkin.

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tiistaina ostin Xbox360:n. Kyllä näyttää Gears Of War komialta. Eikä hänni!


    Kaikki varmaan tietävät paitsi minä mutta mitä tarkoittaa sana "hänni" tässä tapauksessa?

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sony PlayStation omalta osaltaan edisti CD-formaattia, PlayStation 2 DVD:tä, ja saa nähdä onnistuuko PlayStation 3 tekemään saman Blue-Raylle. Sony kun myy sekä laitteita että sisältöä jotka aika paljon riippuvat mediaformaatin menestyksestä.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eli tällä hetkellä itse ostaisin 1024 -kuvaan pystyvän tv:n ja siirtymäajaksi normi-DVD-soittimen, jossa on 1024progressive kuvaan pystyvä skaalain.

    Haista paska, "oikea" HD-formaatti on 1080p eikä 1024, joka on taulutelkkareissa yleinen XGA-resoluutio - itselläskin on sellainen.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sony kun myy sekä laitteita että sisältöä jotka aika paljon riippuvat mediaformaatin menestyksestä.

    Pornoteollisuus viimekädessä päättää mistä mediaformaatista tulee suosituin.

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eli tällä hetkellä itse ostaisin 1024 -kuvaan pystyvän tv:n ja siirtymäajaksi normi-DVD-soittimen, jossa on 1024progressive kuvaan pystyvä skaalain.

    Haista paska, "oikea" HD-formaatti on 1080p eikä 1024, joka on taulutelkkareissa yleinen XGA-resoluutio - itselläskin on sellainen.

    :lol:

    PeeHoo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tiistaina ostin Xbox360:n. Kyllä näyttää Gears Of War komialta. Eikä hänni!


    Kaikki varmaan tietävät paitsi minä mutta mitä tarkoittaa sana "hänni" tässä tapauksessa?


    Häntiminen on sitä kun näyttö ei pysy nopeissa liikkeissä mukana. Liikkeet näkyvät ikäänkuin varjona. Ymmärtääkseni uusimmissa plasmoissa ja LCD -näytöissä ongelma on jo huomattavasti korjautunut.

    Viukkis kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sony PlayStation omalta osaltaan edisti CD-formaattia, PlayStation 2 DVD:tä, ja saa nähdä onnistuuko PlayStation 3 tekemään saman Blue-Raylle.

    Ei pidä myöskään unohtaa PSP:n mukanaan tuomaa suunnatonta UMD-formaatin huumaa. PS3:n tulevaisuus lienee kyllä hieman jakomielinen kun se ei juuri tunnu kiinnostavan muita kuin kohtuuhintaisen BluRay-soittimen metsästäjiä.

    Mitä edistämistä CD-formaatissa muuten oli enää siinä vaiheessa kun PS1 tuli markkinoille? Luotettavammat CD-R:t pelien kopioinnin helpottamiseksi?

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Häntiminen on sitä kun näyttö ei pysy nopeissa liikkeissä mukana. Liikkeet näkyvät ikäänkuin varjona. Ymmärtääkseni uusimmissa plasmoissa ja LCD -näytöissä ongelma on jo huomattavasti korjautunut.

    Plasmoissa ei ole ikinä ollutkaan häntimis-ongelmaa..

    Kcrimso kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    PS3:n tulevaisuus lienee kyllä hieman jakomielinen kun se ei juuri tunnu kiinnostavan muita kuin kohtuuhintaisen BluRay-soittimen metsästäjiä.


    Nyt on kieltämättä päällä aika Sony-vastaiset mielialat, mutta silti useiden pelisaittien gallupeissa huomattava osa (30-40%) kävijöistä on kiinnostunut hankkimaan PS3:sen heti sen ilmestyessä. Eiköhän tuolle ostajia riitä.

    MZ kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minulla ei riitä rahat eikä ymmärrys tähän keskusteluun.

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Pornoteollisuus viimekädessä päättää mistä mediaformaatista tulee suosituin.


    Viittaatko kenties VHS vs. Beta -markkinoihin? Varmasti vaikuttaa hyvinkin merkittävässä määrin mutta ei kuitenkaan pelkästään. Esimerkiksi eniten pornoa on varmaan VHS-kaseteilla vielä tällä hetkellä maailmassa mutta silti VHS:stä siirrytään eteenpäin.

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitä edistämistä CD-formaatissa muuten oli enää siinä vaiheessa kun PS1 tuli markkinoille?


    No, jos nyt oikein tarkkaan muistellaan niitä aikoja, niin PlayStationin tullessa markkinoille myydyin korvalappustereoformaatti oli C-kasetti. Joten vaikka CD oli monessa mielessä kieltämättä lyönyt läpi niin paljon olli MARKET PENETRATIONia vielä tekemättä. Kirjoitin tuon äskeisen isoilla kirjaimilla koska nuo markkinointosaston termit ovat jotenkin niin imeliä.

    Viukkis kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pornoteollisuus ei päätä nykyään enää mitään, korkeintaan pornon kuluttajat päättävät mistä videopätkien pakkausformaatista tulee suosituin.

    Ja mitä tulee CD-formaatin suosion mahdolliseen lisääntymiseen PS1:n tullessa markkinoille, niin ÄKT:n tilastot eivät ainakaan osoita vuosien 1995-1996 kieppeillä tapahtuneen muuta edellisten vuoden trendeistä poikkeavaa kuin vinyylimyynnin romahduksen: http://www.ifpi.fi/tilastot/vuosimyynti.html


    Mutta elpyikö vinyylimyynti v. 2000 PS2:n ansiosta?

    MZ kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pornoteollisuus ei päätä nykyään enää mitään, korkeintaan pornon kuluttajat päättävät mistä videopätkien pakkausformaatista tulee suosituin.


    Demokratia jyllää.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Viittaatko kenties VHS vs. Beta -markkinoihin? Varmasti vaikuttaa hyvinkin merkittävässä määrin mutta ei kuitenkaan pelkästään. Esimerkiksi eniten pornoa on varmaan VHS-kaseteilla vielä tällä hetkellä maailmassa mutta silti VHS:stä siirrytään eteenpäin.

    Niin, niin.. mutta siis valintatilanteessa pornoteollisuus voi paljolti vaikuttaa siihen mihin suuntaan viisari värähtää. En sitten tiedä, mitä Blue-Rayn kannalta merkitsee, se että pornoteollisuus menee usein halvemman teknisen ratkaisun taakse sillä perusteella että onanistit ovat usein persaukisia ja persaukiset usein onanisteja.

    Viukkis kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    BTW: se on Blu-ray eikä Blue-Ray. Ei pidä unohtaa että sinertävällä lasersäteellä sitä HD-DVD:täkin luetaan!

    PeeHoo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kunnon DVD:ssä pitää olla myös progressive scan progenkuunteluun.
    :)
    Hommasin sen em. Pioneerin; Super ja DVD -Audiot kuullostavat hienoilta! Uusimmassa Mikrobitissä vertailtiin taasen plasmoja ja LCD:itä - ei mitään uutta...

    Töllö pitää semmoista ääntä, että plasman hankinta on tod. lähellä, samoin kovalevyllisen digiboksin. Ensi kesänä ei sitten paljon matkustella...

    Jammo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    a...
    Ensi kesänä ei sitten paljon matkustella...


    Miksi pitäisi matkustella? Rahaa palaa, aikaa palaa paikasta toiseen siirtymiseen jatkuvasta jonottamisesta puhumattakaan ja miltei saman elämyksen voi saada virtuaalisesti?! Mona Lisa ei paikan päällä oikeasti ollut oleellisesti ihmeellisempi elämys biljoonan muun turistin tungeksiessa liki sanon minä! Vaimo on toista mieltä, mutta eipä se näistä foorumeista mitään tiedä, kun ei ole läsnä...

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ..DVD-formaatti olisi ihan ok, jos ei tietäisi paremmasta. Mutta kun katsoo parikin elokuvaa HD-WMV -formaatissa, keskimääräinen DVD-elokuva näyttää jo aika paskalta. Varsinkin vanhemmat DVD:t näyttävät kököiltä. Tosin DVD-levyjen kuvanlaatu on parantunut ihan pienessä ajassa; lieneekö kyse siitä, että ovat lopettaneet kuvanlaadun monitoroinnin CRT-putkilla. Bitratea kasvattamalla levyistä saisi vieläkin enemmän irti, mutta kun levyillä pitää olla extroja ja muuta ylimääristä täytettä.

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    PS3 ilmestyy keväällä.

    http://eu.playstation.com/ps3/index.html?locale=fi_FI


    Kcrimso kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    PS3 ilmestyy keväällä.

    http://eu.playstation.com/ps3/index.html?locale=fi_FI[/quote]

    Maaliskuun 2. päivä. Ehkä.

    [quote]While most of the globe spent the last few days popping champagne and recuperating from the subsequent headaches, business analyst firm Research and Markets, based out of Dublin, Ireland, was busy putting the final touches on its latest examination of the gaming industry.

    The company is currently peddling a brief titled "The Transforming Global Video Games Market: The Emergence of Next Generation Gaming," which examines the future of the industry, concentrating largely on the race between the PlayStation 3, Xbox 360, and Wii.

    The firm believes that the PS3 will ultimately carry the largest market share, with 75 million PS3s sold worldwide by 2010. However, the company doesn't expect the PS3 to dominate the new console cycle the same way the PlayStation 2 did last generation, due largely to European "late launch issues" and the head start of the Xbox 360.

    Though Research and Markets didn't divulge its long-term sales predictions for the Xbox 360 or Wii in today's press release, a quick look at the brief's table of contents reveals more of the company's opinions. Titles of topics include "Xbox 360 is close on the heels of the PS3 overall," "The US is expected to be the largest next-generation console market by 2010," and "The handheld market is no longer a one horse race."

    http://www.gamespot.com/news/6163625.html


    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Philips'ilta on tulossa joku 3-d-tekniikka. Uskaltaakos sitä taulu-tv:ta hankkia ennenkuin on katsonut tuonkin kehityksen?

    http://www.business-sites.philips.com/3dsolutions/about/Index.html


    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Äääh.. eihän tolla ole tv:n kanssa mitään tekemistä, paneeli webbikioskeja, kolikkopelejä yms. varten.

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Äääh edelleen... jostakin luin (enää viitsi etsiä), että 3-d-tekniikka meinaa myös tv-ohjelmia... eikä 3-d-laseja tarvitsisi. Tuo tekniikka olisi tarjolla vasta vuonna 2008. Voihan se olla utopista tai liian varhaista, mutta mistäs sitä kaikkee tietää?

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitä noin 3D-tv-lähetykset sitten meinaa.. Urpo Martikaisen nenä heiluu katsojan jalkojen välissä?

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pornoelokuvat olis ainakin mielenkiintoisempia :wink:

    StarLion kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olis kohta edessä dvd:n laitteen osto, mutta minkälainen?! Kuka piru näistä ottaa enää selvää, kun termistö on kuin avaruusaluksesta!
    Tarkoituksena olis saada tallentava dvd joka (toivonmukaan) jossain vaiheessa kiinittyis plasmatelkkariin. Ei taida olla tallentavaa dvd:tä digivirittimellä kaapeliverkkoon edelleenkään? :(

    Astro kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eipä ole näkynyt tallentavaa kovelevyllistä DVD:tä digivirittimellä kaapeliverkkoon. Itselläkin on ollut rahat sitä varten jo kauan, mutta kun ei-oota myyvät... Seuraavaksi paras vaihtoehto olis varmaan joku kovalevyllinen dikiloota, joka näkyy USB:n kautta ulkoisena muistina tietsikalla, ja siitä sitten DVD:lle. Vähän huono vaihtoehto toikin, eli odottelen vaikka niin kauan kuin analogilähetyksiä tulee.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Seuraavaksi paras vaihtoehto olis varmaan joku kovalevyllinen dikiloota, joka näkyy USB:n kautta ulkoisena muistina tietsikalla, ja siitä sitten DVD:lle. Vähän huono vaihtoehto toikin

    Niin on.. vaikka digipurkkien tallennusformaatti (lue: pakkausformaatti) onkin yleensä joku tunnettu, tiedostojen headerit ja tunnisteet tahtovat olla epästandardia kamaa. Elikkä niiden polttaminen DVD-medialle ei ole välttämättä kovin yksioikoista hommaa. Niin ja tietenkin se on vielä hidasta.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tämmöstä ei pitäisi sanoa ääneen, mutta harkitsen vakavasti kesämökin vaihtamista televisioon.. siis 70-tuumaiseen projektiotelkkariin + Blu-ray + audiokamat.

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    harkitsen vakavasti kesämökin vaihtamista televisioon..


    Menee kategoriaan "ratkaisuja joita kaduin joka päivä koko loppuelämäni ajan"...

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jaa-a, sähkötön perintömökki, jota olen viimeksi käynyt katsomassa neljä vuotta sitten. Aivan liian kaukana keski-Suomessa. Täys riesa, lähinnä olen toivonut että joku polttaisi sen, niin saisi vakuutusrahat.

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jaa-a, sähkötön perintömökki, jota olen viimeksi käynyt katsomassa neljä vuotta sitten. Aivan liian kaukana keski-Suomessa. Täys riesa, lähinnä olen toivonut että joku polttaisi sen, niin saisi vakuutusrahat.


    Sehän on järjestelykysymys. Mulla on Zippo.

    StarLion kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eipä ole näkynyt tallentavaa kovelevyllistä DVD:tä digivirittimellä kaapeliverkkoon. Itselläkin on ollut rahat sitä varten jo kauan, mutta kun ei-oota myyvät... Seuraavaksi paras vaihtoehto olis varmaan joku kovalevyllinen dikiloota, joka näkyy USB:n kautta ulkoisena muistina tietsikalla, ja siitä sitten DVD:lle. Vähän huono vaihtoehto toikin, eli odottelen vaikka niin kauan kuin analogilähetyksiä tulee.


    Ei nyt noin vaikeeks voi mennä. Mä ajattelin sit samantien jotain 500 gigan kovalevyllä varustettua digiboxia, niin ei varmaan tarvii kovin usein sit levylle poltella, kun tohon jo mahtuu. Sit sen kun lykkäis johonkin hyvään dvd tallentavaan kiinni niin ois jälkikin hyvää?! Tietty siirrossa menee se aika mitä ohjelma kestää :(

    jusu kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olis kohta edessä dvd:n laitteen osto, mutta minkälainen?! Kuka piru näistä ottaa enää selvää, kun termistö on kuin avaruusaluksesta!
    Tarkoituksena olis saada tallentava dvd joka (toivonmukaan) jossain vaiheessa kiinittyis plasmatelkkariin. Ei taida olla tallentavaa dvd:tä digivirittimellä kaapeliverkkoon edelleenkään? :(


    Unohda ainakin noi yhdistelmät missä tallentava dvd-digiboxi ku noi pakkaa jo ennestään pakattua bittiä niin jälki on sen mukasta = kuraa

    Kun laatu ei ny todellakaan täydellistä näissä tallentavissa digiboxeissakaan mitkä vetää sentäs samantasoisina kuin lähetys itsessään.

    StarLion kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olis kohta edessä dvd:n laitteen osto, mutta minkälainen?! Kuka piru näistä ottaa enää selvää, kun termistö on kuin avaruusaluksesta!
    Tarkoituksena olis saada tallentava dvd joka (toivonmukaan) jossain vaiheessa kiinittyis plasmatelkkariin. Ei taida olla tallentavaa dvd:tä digivirittimellä kaapeliverkkoon edelleenkään? :(


    Unohda ainakin noi yhdistelmät missä tallentava dvd-digiboxi ku noi pakkaa jo ennestään pakattua bittiä niin jälki on sen mukasta = kuraa

    Kun laatu ei ny todellakaan täydellistä näissä tallentavissa digiboxeissakaan mitkä vetää sentäs samantasoisina kuin lähetys itsessään.


    oisko parempi siis kovalevyllinen digiboxi ja sit polttava dvd erikseen? Entä jos dvd:ssä on kovalevy, voiko sitten boxista siirtää vielä dvd:n kovolle talteen?

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Entä jos dvd:ssä on kovalevy, voiko sitten boxista siirtää vielä dvd:n kovolle talteen?

    Lähetään siitä, että USB:n kautta kulkee tiedostoja, ei sellaista bittivirtaa, jonka polttava DVD-ymmärtää lennossa "ohjelmaksi".

    Digiboxin kuvanlaatu voi muuten näyttää JOSKUS (riippuu lähetyksen laadusta, joka tunnetusti vaihtelee) melko pehmeältä isossa taulutelkkarissa, varsinkin plasmassa. Johtuu siitä, että LCD:hen nähden plasman iso pikselikoko tekee sen melko herkäksi signaalilaadun suhteen.

    StarLion kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Entä jos dvd:ssä on kovalevy, voiko sitten boxista siirtää vielä dvd:n kovolle talteen?

    Lähetään siitä, että USB:n kautta kulkee tiedostoja, ei sellaista bittivirtaa, jonka polttava DVD-ymmärtää lennossa "ohjelmaksi".

    Digiboxin kuvanlaatu voi muuten näyttää JOSKUS (riippuu lähetyksen laadusta, joka tunnetusti vaihtelee) melko pehmeältä isossa taulutelkkarissa, varsinkin plasmassa. Johtuu siitä, että LCD:hen nähden plasman iso pikselikoko tekee sen melko herkäksi signaalilaadun suhteen.


    Eli siirtää voi vain scartin kautta?
    Onkohan sellaista dvd soitinta joka polttaa ja osaa lukea myös sacd:t ym? Pakko tunnustaa että ei näistä tajua mitään :oops:

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Taitaa tiedostonsiirto ja tiedonsiirto mennä sekaisin, en vaan tiedä kummalla.. voi olla että puhun paskoakin. Veikkaan, että en puhu. Siis jos tallentavan digiboxin kovalevyllä on tavaraa, se näkyy USB-portin kautta tietokoneella tiedostoina, jotka voi siirtää kovalevyn kautta johonkin toiseen mediamuotoon. En minä ainakaan tunne (tiedosto- ja käyttöjärjestelmärajoituksista johtuen) systeemiä, jossa tavaraa voisi siirtää USB-portista suoraan toiseen mediaformaattiin. Jos joku tietää paremmin, olisi kiva kuulla..

    Jake kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sekoitetaanpa lisää; käsittääkseni noista usb-liitynnällä varustetuista digiboxeista saa ne tallennetut ohjelmat siirrettyä tietokoneelle suht näppärästi, eli digiboxi näkyy tietokoneessa ulkoisena kiintolevynä. Jos nuo tallennetut ohjelmat haluaa sitten standardiin dvd-formaattiin polttaa, pitää se video ja audio erotella toisistaan, pakata uudelleen ja yhdistää dvd-kiekolle. Ei tapahdu hetkessä tehokkaammallakaan koneella. Laadun heikkenemisen lisäksi siis sangen vaivalloista. Toinen vaihtoehto on tallentaa dvd:lle tiedostot sellaisenaan, mutta ongelmana on että katselua varten ko. tiedostot pitää siirtää takaisin digiboxin levylle, mikään dvd-soitin ei niitä osaa näyttää.

    Ja tossa digiboxi -> tallentava dvd -systeemissä on heikoin lenkki se puolen metrin scart-kaapeli, jossa muutoin digitaalinen kuva menee analogisena ja konvertoidaan sitten taas digitaaliseksi. Ei ole omakohtaisia kokemuksia että kuinka merkittävästi vaikuttaa kuvanlaatuun, parhaassa tapauksessa ei paljoakaan jos noi digilähetyksen artifaktit vaikka vähän pehmenisivät analogisessa käsittelyssä (teoreettista toiveajattelua).

    http://www.dream-multimedia-tv.de/


    Dreamboxeista saisi vissiin väkertämällä kohtuullisesti toimivan kokonaisuuden kotiverkon jatkoksi, mutta noistakaan ei vielä omakohtaisia kokemuksia.

    StarLion kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sekoitetaanpa lisää; käsittääkseni noista usb-liitynnällä varustetuista digiboxeista saa ne tallennetut ohjelmat siirrettyä tietokoneelle suht näppärästi, eli digiboxi näkyy tietokoneessa ulkoisena kiintolevynä. Jos nuo tallennetut ohjelmat haluaa sitten standardiin dvd-formaattiin polttaa, pitää se video ja audio erotella toisistaan, pakata uudelleen ja yhdistää dvd-kiekolle. Ei tapahdu hetkessä tehokkaammallakaan koneella. Laadun heikkenemisen lisäksi siis sangen vaivalloista. Toinen vaihtoehto on tallentaa dvd:lle tiedostot sellaisenaan, mutta ongelmana on että katselua varten ko. tiedostot pitää siirtää takaisin digiboxin levylle, mikään dvd-soitin ei niitä osaa näyttää.

    Ja tossa digiboxi -> tallentava dvd -systeemissä on heikoin lenkki se puolen metrin scart-kaapeli, jossa muutoin digitaalinen kuva menee analogisena ja konvertoidaan sitten taas digitaaliseksi. Ei ole omakohtaisia kokemuksia että kuinka merkittävästi vaikuttaa kuvanlaatuun, parhaassa tapauksessa ei paljoakaan jos noi digilähetyksen artifaktit vaikka vähän pehmenisivät analogisessa käsittelyssä (teoreettista toiveajattelua).

    http://www.dream-multimedia-tv.de/


    Dreamboxeista saisi vissiin väkertämällä kohtuullisesti toimivan kokonaisuuden kotiverkon jatkoksi, mutta noistakaan ei vielä omakohtaisia kokemuksia.


    voi... Mitäköhän tässä sit kannattaa tehdä? Fakta lienee että tota yhditelmää (digiboxi/dvd) ei tule kaapeli puolelle, eli ainut vaihto ehto on ostaa erilliset?!

    Astro kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tai olla ostamatta ja lopettaa TV:n katselu... Kyllä tämä digiaika on sitten ihanaa!!! :D

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jusu ja Peehoo olisi ostamassa Panasonicin plasmaa? Mitä mallia?

    Ite oon nyt katellut sillä silmällä mallia TH-42PV600. Mulla on jo 42-tuumanen XGA-plasma, mutta sen ohjauselektroniikkassa on liikaa bugeja - mm. luminanssi pumppaa - ja HDMI-puuttuu, joten vaihtoon menee.. tai siis annan vanhan äidille.

    Lisäksi olen ajatellut hillitä Blu-rayn ostohinkua, ja hommata Panan kylkeen Oppon normi-DVD-soittimen, joka pystyy skaalaamaan 1080p -vaakajuovaan.

    jusu kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulle on tulossa kunhan liike saa maahatuojalta lisää niin Panasonicin TH-42PV60 mikä on samalla plasmaruudulla erot tohon mitä katsot niin: ulkonäkö siistimpi, parempi äänentoisto ja sd-muistikortinlukija ja hinnoissa on vähintään se tonni eroa niin mulle riittää halvempi.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kas pärkele, en tajunnut että kyseessä on sama paneeli. Hmm.. mutta miten tollasesta parin donitsin kaupasta saa kunnon kicksejä??? :wink:

    Viukkis kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pornoteollisuus viimekädessä päättää mistä mediaformaatista tulee suosituin.

    Kisa ohi, Sony hävisi: http://www.sgknox.com/2007/01/11/no-porn-on-blu-ray/


    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulle on tulossa kunhan liike saa maahatuojalta lisää niin Panasonicin TH-42PV60 mikä on samalla plasmaruudulla erot tohon mitä katsot niin: ulkonäkö siistimpi, parempi äänentoisto ja sd-muistikortinlukija ja hinnoissa on vähintään se tonni eroa niin mulle riittää halvempi.

    En ole vielä ostanut, varannut enkä edes varastanut mitään, mutta täytyy kyllä hehkuttaa tota mallia: siinähän on mustan taso melkein CRT-putkien luokkaa suuren kontrastisuhteen takia. LCD:stä ei saa ikinä noin kolmiuloitteisen ja realistisen näköistä kuvaa, kun oleelliset mustan tasot puuttuvat.. doh.. vähän kuin pentu odottaisi joulua.. :lol:

    PeeHoo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kas pärkele, en tajunnut että kyseessä on sama paneeli. Hmm.. mutta miten tollasesta parin donitsin kaupasta saa kunnon kicksejä??? :wink:


    Siteeraan itseäni 21.12:"Sama paneeli kuin testivoittaja-mallissa TH-42PV600E, mutta halvempi."

    PV60 -malli maksaa muuten enää n.1500 egee - masentavaa. :wink:

    BTW, katselin itsekin Oppoa, mutta päädyin saman hintaiseen Pioneeriin Super + DVD -Audion vuoksi (ja oli valmiiksi aluekoodivapaa). Olikos Oppossa muuten HDMI? Pioneerissa on.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    On Oppossa HDMI, se on vähittäisvaatimus. Itse ostan Oppon skaalaimen takia, josta saa irti 1080p -vaakajuovaa. Vastaavaan pystyvät brändisoittimet maksavat 400 eurosta ylöspäin.

    Kcrimso kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Digitalbits saitti kommentoi porno/hd-asiaa hauskasti ja mielestäni osuvasti:

    Then there's this: A few readers have e-mailed us today about the news that some of the leading porn companies, like Digital Underground and Wicked Pictures, have decided to back HD-DVD for cost and ease of production reasons (see story here at ABC News)."Porn decided the VHS vs. Betamax format war, so it'll decide the HD format war too." is the typical comment. Here's why I doubt it: Back in the days of the VHS vs. Beta format war, the only way to watch porn was to visit a seedy adult movie theater or to spool up a Super-8 film. So when cheap, convenient porn on tape finally arrived, it was a HUGE deal, demand was massive and it benefited VHS greatly. The difference today is, cheap porn is already available EVERYWHERE on the Internet and particularly on good old standard DVD. Also, have any of you actually seen naked people in high-definition? Let me tell you, it's often a much better idea in theory than in reality. Porn stars may look sexy as all get out in standard definition, but... well, maybe not so much in HD. You can't hide those plastic surgery scars, stretch marks and a__-pimples in high-def. I'm just saying. Bottom line: Porn companies backing HD-DVD is not insignificant, but I doubt very much that porn will decide this format war.


    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ..jotain ällöä purppuran väristä solarisaatio-ongelmaa ilmennyt noissa Panan plasmoissa. Kuvanparannus-sydeemin ongelma, joka on korjattavissa ohjelmistopäivyksellä. Toisten mielestä olematon ongelma, mutta olen nähnyt myös kuvankaappauksia vaalenpunaisista naamoista. Ei kuullosta hyvältä, kun yksi syy vaihtaa on omassa esiintyvä violetti värivirhe. Lisätietoja Googlella, myös suomeksi, esim. dvd-plaza.

    PeeHoo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kaippa siellä joku ongelma on kun Panakin on ryhtynyt toimenpiteisiin asian korjaamiseksi.

    Hassua vaan, että tähän asti kaikki ovat olleet tyytyväisiä alan lehdistöä myöten ja nyt yhtäkkiä kaikki näkevät purppuraa.
    Tieto luo tuskaa.. :wink:

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Toi karvalakkimalli on Netanttilassa 1699 euroa. Taitaa tulla kesäksi uudet mallit Panaltakin...

    Plasmojen suhteen ei kyllä taida olla tulossa mitään ihmeellisiä uutuuksia; ei ainakaan resoluutionkasvua alle 50-tuumaisissa, koska plasmapikseli on fyysisesti niin iso. Noissa puheena olleissa Panoissahan on se kikka, että vaikka resoluutio on alle aidon HD:n (eli 768 vaakalinjaa), telkka pystyy videoprosessorin ansiosta vastaanottamaan myös 1080p -kuvaa.

    Voiskin kysäistä maahantuojalta, voiko päivitetyllä ohjelmistoversiolla varustetut yksilöt erottaa sarjanumeron tai jonkin muun perusteella.. ja tekevätkö päivityksiä on-site -takuun piirissä.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Blu-ray loves porn after all

    http://theinquirer.net/default.aspx?article=37021


    kimmo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja LG:ltä tuli sekä Blu-Ray:tä että HD-DVD:tä osaava soitin, $1200 tuntui olevan hinta:


    http://www.lge.com/products/news/detail/PRO|NEWS_20318_PRO|NEWS^PRE|MENU.jhtml


    StarLion kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulle on tulossa kunhan liike saa maahatuojalta lisää niin Panasonicin TH-42PV60 mikä on samalla plasmaruudulla erot tohon mitä katsot niin: ulkonäkö siistimpi, parempi äänentoisto ja sd-muistikortinlukija ja hinnoissa on vähintään se tonni eroa niin mulle riittää halvempi.


    Onkos tosta mallista (th-42pv60) mihinkään? Näin ton jossain Anttilan tarjouksessa 1599!? Onks se halpa?
    Varmaan siihen nähden että huomasin hifistudio17 mainoksessa että joku Pioneer 50 tuumanen makso 3990e.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No joidenkin testien mukaan toi Pana on parempi kuin eräät Pioneerin mallit.

    Se, että isot myyjät alkavat tyhjentää varastoa kohti kevättä tarkoittaa melko varmaan - tämä siis arvailua - että uudet mallit on jo tiedossa. Toisaalta, ei plasmojen suhteen pitäisi olla mitään mullistavaa tulossa.

    EDIT: on se halpa kuvanlaatuun nähden.

    jusu kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oliskohan noi panat päivityksen alla tai jotain vastaavaa kun kaikkialta missä oli ennen vuodenvaihdetta loppu niin ei ole vielä uusia tullut maahantuojalta.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En tiedä, ite olen aikakin vähän varpaillani; olisikohan asialla jotain tekemistä sen purppura-ongelman kanssa? (En usko aikuisten oikeesti, koska pahempiakin ongelmia on painettu villasella valmistajan taholta.) Luulen että odottelen syksyn mallit, varsinkin kun noiden vesijättömaiden lunastuksen kanssa on probleemia.. :wink:

    jusu kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitä lueskellu maailmalta niin jaappanissa on yritelty ainakin sen korjausta ja mitä viimeks lukenu niin ei vielä onnistunut ja jos onnistuvat niin päivittäsvät tiedoillaan viralliset merkkihuollot ainakin.

    PeeHoo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No hyvä jos nyt ei ihan vielä kannata Panaa ostaa. On nimittäin ollut muitakin hankintoja kuten uusi auto ja kovalevyllinen digiboksi.
    Jälkimmäinen on Humaxin PVR 9200T, josta pari päivää hankinnan jälkeen tuli Stockan kanta-asiakkaille 50 eur halvempi tarjous. Kiva.

    edit:
    Kerrankin valinta on helppoa; Panasonic on hinta/ laatusuhteeltaan edelleen ykkönen. Digiboksi oli huomattavasti vaikeampi valita.

    jusu kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Digiboksiksi ostasin Topfieldin etenkin kun uusimmassa jo hdmi. Toppyn tap ohjelmat tekee siintä kyllä niin ylivoimasen että omaa en toiseen vaihtas.

    PeeHoo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Toppyissä on kuulemma ollut bugeja, Humaxit sen sijaan toimii kuin junan vessa.. Oli kyllä tiedossa tuo HDMI-seikka, mutta ero scarttiin, tms. ei välttämättä ole silmillä havaittava. DVD -soittimessa sen sijaan on HDMI, levyt kun on ikään kuin tarkoitettu tarkempaan pällistelyyn.
    Humax paljon tyylikkäämpi (sanoo vaimo) ja satkun halvempi (sanon minä) kuin Topfield.

    Tämä on tätä PeeHoon sumeeta logiikkaa...

    Janus kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    http://www.plasma-lcd-fakta.fi/home/

    .. tolla sivulla onkin kaikki se oleellinen, jonka tiesin omiin silmiin perustuen jo pari vuotta sitten, jolloin taulutelkkarin ostaminen vielä merkitsi monen vuoden osakkuusvoittojen tuhlaamista.. :wink: :oops: Nythän niitä saa ilmaiseksi kuulemma..

    Ehkä en vaan tajunnut, mutta jos plasma on ylivertainen niin miksi silti suositellaan LCD-telkkaria jos koko on pienempi kuin 37"?

    jusu kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Plasma käyttää isompaa pikselikokoa minkä vuoksi se ei sovellu pieniin ruutuihin ja samasta syystä ei niin hyvin tietokoneen kanssa yhteen kuin lcd:t.

    PeeHoo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei kait alle 37 tuuman plasmoja edes valmisteta, en ainakaan muista nähneeni.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hitachilla on ainakin yksi 32-tuumainen. Taitaa vaan olla markkinamiehen logiikkaa tuo LCD-juttu. Eli kun alle 37-tuuman plasmoja ei ole juuri tarjolla, niin miksei hieman pyllistäisi LCD:n suuntaan että homma vaikuttaisi "objektiiviselta" ja samalla LCD-kauppiailla on hyvä olla.
    Jos ajattelee nurinkurisesti, niin voisi myös huomauttaa, että yli 37-40 -tuuman menevissä kokoluokissa LCD:n huonot puolet korostuvat, mm. tasavaloisuuden kanssa on isoja ongelmia. Esim. monet uudet isot Sonyt valovuotavat.

    jusu kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jaahas nyt on panan plasman purppura ongelmaan löydetty korjaus. :)

    PeeHoo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jaahas, pitänee sittenkin jättää se Pana hankkimatta:
    http://www.hedidnotseethatcoming.com/


    :D

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mistä luit - siis Jusu sen p-ongelman ratkaisun..

    jusu kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=47827&page=72


    jusu kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nyt olis pakkauksessa oleva pana himassa voin laittaa palautteta kuhan käyn huomenna osteleen piuhoja.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tolta sivulta löytyy yksi ehdotus optimiasetuksiksi:
    http://www.plasmatvbuyingguide.com/plasmatvreviews/panasonic-th42px600u-review.html


    jusu kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pitää ensin ajella toi sisään mitä panasonicin FAQ-sivut kertoilee ja palailla sitten säätäämään noi asetukset paremmiksi.

    Päivän katselun jälkeen ei ainakaan ole tarvinnut katua kauppaa kyllä toi kuva näyttää vaan niin hyvältä.

    Täältä saa tota panaa purppuratakuulla ja löytyy hyllystä suoraan ja itse sain samana iltana telkkarin kun kävin ostamassa paikan päällä.
    http://www.mareks.fi/?p=productsList&iCategory=9


    Janus kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jusu, mikä on katseluetäisyytesi? Itsellä n. 2,5 metriä joten 32 tuumaa taitaa olla maksimi telkkarivalinnaksi(?).

    Kcrimso kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jusu, mikä on katseluetäisyytesi? Itsellä n. 2,5 metriä joten 32 tuumaa taitaa olla maksimi telkkarivalinnaksi(?).


    Itse katselen 40 tuumaista samalta etäisyydeltä enkä näe mitään ongelmaa siinä. Asia riippuu tietenkin kuvalähteen laadusta. Digikanavien laatu kun nyt on välillä mitä on.

    jusu kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    2.8m ja ainut missä häirinny niin futis canalilta mutta se nyt oli jo tiedossa etukäteen.

    Kolmosen ja subin ohjelmat on nyt mitä on.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Päivän katselun jälkeen ei ainakaan ole tarvinnut katua kauppaa kyllä toi kuva näyttää vaan niin hyvältä.

    Joo, CRT-luokkaa oleva mustan taso ja kova kontrastisuhde saa kuvan näyttämään realistiselta ja kolmiulotteiselta. Tossa Peehoon postaamassa mainospätkässä on ihan ajatus taustalla.. sitäpaitsi mun mielestä LCD:n kuva ei näytä koskaan "filmimäiseltä".

    Kait sulla on jokin kunnollinen DVD-soitin, jossa on skaalain?

    jusu kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kait sulla on jokin kunnollinen DVD-soitin, jossa on skaalain?


    Ostoslistalla kunhan osaisi päättää minkä hommaa.

    PeeHoo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oppoa itse harkitsin pitkään, mutta päädyin sitten Pioneeriin jossa ei ole skaalainta, mutta sen sijaan Super-, ja DVD -audiot... Molemmat samanhintaisia, n. 220€ .

    Voi tietysti olla, että kaduttaa sitten kun plasma on hankittu.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kannattaa lukea Secrets of Home Theather -sivua; se on ainut sivu, joka testailee soittimia siltä kantilta, joka on tärkeä progressiivisen taulutelkkarin kannalta: skaalaimen laatu, kyky pysyä filmimoodissa jne. Kauko-ohjaimen laadulla ei ole paljon merkitystä, jos kaikki vaakalinjat sahaavat edestakaisin. Oppo on kyllä kuvanlaadullisesti hyvä, mutta rakennelaadussa _voi_ olla parantamista.

    OldfieldOlli kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pitäis hommata taulotöllö.Mitään hajua ei oikeastaan ole entuudestaan.About 32 tuumanen riittäisi kyllä.Hinta saisi mennä 1000-2000 egen väliin.mieluummin lähemäksi tonnia kuin kahta.Sillä hinnalla olisi ainakin Samsungia Philipsia ja muutamaa halvempaakin tarjolla(LG,Thomson)LG ainakin lupaa 2 vuoden takuun.

    Onkos noissa kaikissa jo digiviritin mukana?

    Niin ja saakos nuo kuinka seinälle kiinnitettyä vai ovatko pöytämalleja?

    Onko vinkkejä?Paljonkos Panasonicci maksaisi?Se kiinnostaisi merkkinä.

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Pitäis hommata taulotöllö.

    Sama vika Rahikaisella! Vanha tavallinen telkkari ei enää suostu näyttämään kaikkia kanavia digiboxin kautta. Vasta korjuutin toista vikaa ja nyt ei tämä enää kannata.

    Digiviritin käsittääkseni kannattaa hankkia erillään. Ainakin minun tapauksessa kun nyt katsotaan rivarin kaapeliverkossa ja ehkä parin vuoden sisällä tulee laitettua omakotitalo. Mulla tulee kyllä olla pitempi, 40 tuumanen.

    PeeHoo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Niin ja saakos nuo kuinka seinälle kiinnitettyä vai ovatko pöytämalleja?

    .


    Lähtökohtaisesti kaikki tai suurin osa on pöytämalleja, mutta seinätelineet voi hankkia lisävarusteena. Telineet voivat olla hintaviakin, mutta luulisin että niiden suhteen ei kannata pihistellä.

    Merkeistä Panasonic on vahvoilla suuremmissa Plasmoissa, mutta 32 tuumaisissa kattelisin ehkä LCD -Sonya... LG tai Samsung lienee OK myös ja halvempia kuin em. Hankkisin digiboksin erikseen monipuolisempien toimintojen vuoksi (kovalevy, korttipaikka, ym..).

    edit: LDC=LCD myös maanantaina...

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    LCD:ssä Samsung on enemmän kuin vain OK, mutta jos itse olisin LCD-kaupoilla niin aito-HD Sony se olisi. LG:t on vähän puolivillaisia tekeleitä, samoin halvat Philipsit - kalliit Philipisit on parempia, jotkut erinomaisia.

    Uskallikko katsoo myös Sharpin LCD:t ja ökyrikas Löevet.

    Jukka kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ostimme vaimon kanssa viime syksynä Sony:n 26 tuumaisen LCD:n, eikä oo tarvinnu päivääkään katua hankintaa. Kuva on hyvä ja tekstitys selvää näinkin vanhalle miehelle.
    Sonyn teksti-TV oli mun mielestä ennen huono, mutta ovat saaneet senkin toimimaan

    Oli muuten kiva katsella viikonloppuna , kun oli 70 kanavaa. Jalkapalloa monesta maasta!

    OldfieldOlli kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kiitoksia vinkeistä.Samsunki rupesi kiinnostamaan nyt enempikin.Täytyypi verrata Sonyyn.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos lukee ulkomaisia testejä, niin Sony ja Samsung siellä on kärjessä. Suomalaisia testejä en ole jaksanut oikein lukea, liian sisäsiittoista porukkaa ja henkilökohtaiset mieltymykset paistavat liikaa läpi.

    jusu kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Taulu-tv:t hankkiessa kannattaisi ensin miettiä kumpi sopii tarpeisiin paremmin lcd vai plasma.

    Mutta lcd niin samsung, kalliimmat philipsit tai sonyn kalliimmat kanssa.

    Plasmassa hinta/laatu ajaa nyt panan ja sitten lg.

    PeeHoo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos lukee ulkomaisia testejä, niin Sony ja Samsung siellä on kärjessä. Suomalaisia testejä en ole jaksanut oikein lukea, liian sisäsiittoista porukkaa ja henkilökohtaiset mieltymykset paistavat liikaa läpi.


    Olisko heittää kehiin pari päteväksi osoittautunutta ulkomaista vertailu/testi -linkkiä? Entäpä hyvät ulkomaiset viihde-elektroniikkalehdet?

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    CNET reviews'iä tulee silmäiltyä. Sitten oli joku lehti, joka julkaisi plasma- ja LCD-testit PDF-muodossa, mutta olen hävittänyt sen kirjamerkin.. eräs vanhuuden merkki on varmaan sellainen, että ei muista sivuston nimeä, jota on lukenut ainakin vuoden aktiivisesti..

    Paperilehtien kuvioista olen tippunut aikoja sitten.

    Gerbiili kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eilen tuli ostettua Sony KDL32U (?) halpis-lcd-malli. Vaikuttais ihan oklta näin alkuunsa ainakin. Samaan rytäkkään (konkurssiin) tallentava digiboksi Handan, ainakin helppo ottaa käyttöön.

    Gerbiili kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eilen tuli ostettua Sony KDL32U (?) halpis-lcd-malli. Vaikuttais ihan oklta näin alkuunsa ainakin. Samaan rytäkkään (konkurssiin) tallentava digiboksi Handan, ainakin helppo ottaa käyttöön.


    Alkuhuuman jälkeen täytyy todeta, että ennakkovaroitukset kuvan laadusta eivät olleet täyttä puppua. Noh kai tuon kanssa voi elää...

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Osaatko/jaksatko sanoa, mikä siinä tökkii "maallikon" silmään?

    Gerbiili kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Osaatko/jaksatko sanoa, mikä siinä tökkii "maallikon" silmään?


    Eniten se että kuva näyttää "rakeiselta" alle kolmesta metristä.
    Tosin aikaisempi töllö oli perinteinen (32") putkimalli, joten lcd on minulle uutta. Olisin todennäköisesti ottanut uudenkin kuvaputkella, jos sellaisia olisi em. merkiltä ollut tarjolla. Piilipsit ja Kruntiikit ei oikein napanneet...
    Mutta kyllähän tuostakin "Maallikon" muija kattelee salkkareita...

    Kcrimso kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kumma juttu, mun 40 tuuman Sony lcd:n kuva ei näytä "rakeiselta" kolmesta metristä.

    OldfieldOlli kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Samsungin tilasin kun ei ollut varastossa juuri sitä mallia mikä silmää ja lompuukia miellytti.Par viikkoa menee.Kai tämän kestää...

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kumma juttu, mun 40 tuuman Sony lcd:n kuva ei näytä "rakeiselta" kolmesta metristä.

    No kyllä tohon hintaan pitääkin saada parempi ohjauselektroniikka/kuvanparannuspiirit.. - ei niissä paneeleissa ole hirveitä eroja, muu elektroniikka ratkaisee.

    PeeHoo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Shit. Tuossa olis ollut kaikki.. Taas huono ajoitus hankintojen suhteen. :roll:

    Oppo DV-981HD - 1080P skalaus
    OPPO Digital 269.00 €
    TULEE HELMIKUUSSA ! (50kpl varaa omasi)

    -Ei postiennakko tässä vaihessa.

    * Built Upon Highly Regarded OPDV971H
    * HD Up-Conversion to 720p/1080i/1080p
    * SACD, DVD-Audio/Video & Much More
    * DCDi by Faroudja
    * HDMI Cable Included
    * DivX Certified

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Helmikuu on kohta lopussa ja ainuttakaan ei ole toimitettu.. eikös Oppolla pitäisi olla Euroopan myyntikonttori?

    jusu kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0


    Oppo DV-981HD - 1080P skalaus
    OPPO Digital 269.00 €
    TULEE HELMIKUUSSA ! (50kpl varaa omasi)


    Tohon voisi odotella ja sitten testailla ton, noh jos ei riitä itselle aina sen voi laittaa appiukolle menemään.

    Muuten oppoa lukuunottamatta omat tarpeet niin hinnat nousee kyllä ja rajusti. Oppoissa pelottaa toi että ekat mallit raakileita ja saa päivitellä vuoden että tulee mitä pitäisi olla.

    OldfieldOlli kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Samsunki tuli.Kuuluuko ton kuvan olla noin rakeinen?

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Samsunki tuli.Kuuluuko ton kuvan olla noin rakeinen?

    Se rakeisuus johtuu tv:n tarkkuudesta/kuvamateriaalin huonolaatuisuudesta. Kuvaputkinäyttö maskaa kuvan epätarkkuuden olemalla itse epätarkka. Digi-kanavilta tulee ohjelmaa monella laadulla, kannattaa odottaa että Teemalta tai Ykkösestä tai Kakkosesta tulee joku uusi dokumentti tai elokuva -niissä on yleensä kuva kohdallaan.

    Sitten laitteessa on varmaan oletusasetukset sellaiset, että virheet korostuvat, vaikka väriavaruus ja kontrasti näyttävät samalla hienoilta. Kannattaa etsiä asetuksista "mild" tai vastaava asetus, jossa kontrasti ja valoisuus ovat pienemmät. Joskus kontrastia voi vähentää puoleen ns. showroom -asetukssita.

    OldfieldOlli kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tulihan punnerrettua taulutöllö seinälle.Ei kyllä paljoa paina nykyään nuo toosat.Vanha putkitöllö painaa varmaan 60kg.Nyt virityshommiin uudestaan...

    PeeHoo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tein tänään kaupat taulutöllöstä. Päädyin Panan plasma-uutuusmalliin px70.
    Tuli ehkä ostettua sika säkissä koska testejä ei ole pahemmin vielä saatavissa, mutta en jaksa uskoa että olisi huonompi kuin hinta-laatusuhteeltaan erinomainen edeltäjä PV60.

    Varsin mielenkiintoisia ominaisuuksia ainakin paperilla:
    "Näyttää HD -resoluutioisena Ps3 -pelit ja DVD -elokuvat!" No jos tuo prosessointi ei toimi kunnolla niin toivottavasti sen saa myös kytkettyä pois. Sisältää digivirittimen, mutta ainakin EGP on varsin riisuttu. Muotoilu ja ulkoinen laatuvaikutelma vihdoinkin kilpailijoiden tasolla.

    Saan laitteen perjantaina.

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Maailman suurin taulutelkkari, toistaiseksi. Lähes 2,5 m leveä ja painoa lähes puoli tonnia. Hintaakin varmasti löytynee.

    http://fin.afterdawn.com/uutiset/arkisto/8379.cfm


    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuli laitettua vihdoinkin töllöasiat kuntoon. Samsung lcd 37". Siinä oli digiviritin valmiina, joka käy sekä antenni että kaapelitalouksiin. Kiintolevytallennin piti hommata kans, siinäkin oli digiviritin. Voi tallentaa samaan aikaan kahta kanavaa ja katsoa kolmatta. Ja tietysti kotiteatteripaketti samaan syssyyn. Toiseen telkkariin hommasin vielä perusdigiboxin. Rahaa meni n. 2 500 e.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ajanmukaistit sitten käsityksesi Samsung-tuotemerkistä?

    Muut voivatkin sitten vaikka spekuloida sillä väiteelläni, että jos paneelin resoluutio on aito 1024p ja Blu-ray levyistä aikoo saada jotain irti, niin alle 46-tuumaista ei kannata ostaa.

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla on tollainen Grundigin perus TV. 15v. on palvellut hyvin. Kerran se oli puolivuotta vähän pihalla, kun puhalsin pölyt (osittain) sisälle, siitä tuuletusritilästä.. Mut nyt on taas tarkka kuva.

    Pitäiskö mun hommata TV-lupa (en ole maksanut sitä kuin ½ vuotta joskus), jos katselen DVD/DivX -soittimella leffoja ja läppärin kautta jotain leffoja ja uutisia? Kai YLE kiusallaan laittaa uutiset johonkin sivuille, mitkä aukeavat vain TV-luvan maksaneille. Varmaan tosi vaikee ohittaa..

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pärkele kun suomeen tuodaan niin vähän noita isoja taustaprojisio-tv:eitä. Johtuu siitä kun suomalaiset asuvat pääosin igluissa ja vähän varakkaammat jurtissa. Esim. noita isompia (70-tuumaa jne.) Sonyn ja Samsungin malleja ei pääse demoilemaan missään. HD vaatii näes ison kuvan.

    Kcrimso kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Muut voivatkin sitten vaikka spekuloida sillä väiteelläni, että jos paneelin resoluutio on aito 1024p ja Blu-ray levyistä aikoo saada jotain irti, niin alle 46-tuumaista ei kannata ostaa.


    Kyllähän eron dvd:hen huomaa hyvin selkeästi jo nelkyttuumaisilla.

    jusu kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä se kummasti tottuu tähän 42" plasmaan kun jo jonkun aikaa tehnyt mieli isompaa ruutua. ;-)
    Jos huomenna hakis sen oppon soittimen ja katsos skaalaisko se dvd-leffat paremmin.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllähän eron dvd:hen huomaa hyvin selkeästi jo nelkyttuumaisilla.

    Huomaa tietenkin, onhan niissä paljon parempi bitrate yms., mutta kyllä ainakin minun havaintojen mukaan kaikkein pienimmät yksityiskohdat menevät hukkaan reilusti alle 50-tuumaisessa luokassa. Varsinkin jos paneelissa on 1024 pystylinjaa ja neliömäiset pikselit (ja siis sen mukainen vaakaresoluutio) niin yhden pikselin fyysinen koko menee niin pieneksi, että silmän erottelukyky loppuu kesken. Netistä löytyy asialle ihan matemaattisiakin selvityksiä.

    Kcrimso kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Huomaa tietenkin, onhan niissä paljon parempi bitrate yms., mutta kyllä ainakin minun havaintojen mukaan kaikkein pienimmät yksityiskohdat menevät hukkaan reilusti alle 50-tuumaisessa luokassa. Varsinkin jos paneelissa on 1024 pystylinjaa ja suorakulmaiset pikselit (ja siis sen mukainen vaakaresoluutio) niin yhden pikselin fyysinen koko menee niin pieneksi, että silmän erottelukyky loppuu kesken. Netistä löytyy asialle ihan matemaattisiakin selvityksiä.


    Joo, en mä väitä etteikö Blu-Ray olisi vielä enemmän edukseen isommalla näytöllä.

    Less is not more. More is More. - James Cameron

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä se kummasti tottuu tähän 42" plasmaan kun jo jonkun aikaa tehnyt mieli isompaa ruutua. ;-)
    Jos huomenna hakis sen oppon soittimen ja katsos skaalaisko se dvd-leffat paremmin.

    En tiedä mihin vertaat, mutta kyllä siinä Opossa on erittäin hyvä skaalain ja kuvanlaatu ylipäätään. Itsellä oli sellainen lainassa vähän aikaa..

    AcidMothersBadenbaden kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja puoli maailmaa kuolee jatkuvasti mm. ruuan puutteeseen.

    jusu kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä se kummasti tottuu tähän 42" plasmaan kun jo jonkun aikaa tehnyt mieli isompaa ruutua. ;-)
    Jos huomenna hakis sen oppon soittimen ja katsos skaalaisko se dvd-leffat paremmin.

    En tiedä mihin vertaat, mutta kyllä siinä Opossa on erittäin hyvä skaalain ja kuvanlaatu ylipäätään. Itsellä oli sellainen lainassa vähän aikaa..


    Ton panasonicin omaan ja kun saa signaalit hdmi:t pitkin senkin pitäis vähän jeesaa. Opposta en ole kyllä pahaa sanaa kuullut kuin hepposesta levykelkasta ja musan toiston laadusta.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Piti muuten kirjoittaa 1080 eikä 1024. Panalta on kesäkuussa tulossa aidot HD-plasmat..

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja puoli maailmaa kuolee jatkuvasti mm. ruuan puutteeseen.

    Miksi neekerilapsilla on niin isot silmät? - että ne näkisivät paremmin nälkää.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ton panasonicin omaan ja kun saa signaalit hdmi:t pitkin senkin pitäis vähän jeesaa. Opposta en ole kyllä pahaa sanaa kuullut kuin hepposesta levykelkasta ja musan toiston laadusta.

    Ei kelkan heppoisuus paljon haittaa, mutta kun se ei tule kunnolla ulos ja levyn joutuu todella ujuttamaan sisään. Käsittämätön ratkaisu.

    Ostatko sen 1080p -asti skaalaavan mallin? Olisi mielenkiintoista kuulla, miten se Panan V-Real (tjsp..) kuvankäsittelypiiri toimii Oppon skaalaaman kuvan kanssa.. ts. onko eroa syöttääkö sisään 720p vai 1080p.

    Ps. oletko huomannut, että Pana tunkee nyt markkinoille myös aitoa HD-plasmaa?

    jusu kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0


    Ostatko sen 1080p -asti skaalaavan mallin? Olisi mielenkiintoista kuulla, miten se Panan V-Real (tjsp..) kuvankäsittelypiiri toimii Oppon skaalaaman kuvan kanssa.. ts. onko eroa syöttääkö sisään 720p vai 1080p.

    Ps. oletko huomannut, että Pana tunkee nyt markkinoille myös aitoa HD-plasmaa?


    Joo on 1080p-malli pitää ottaa demoominen tässä jossain välissä.

    Tiedossa on Fullhd-plasmat ja olen niistä vähän lueskellutkin mutta nyt ei vaan anna raha varat periksi vaihtaa kun samalla pitäisi saada myös soitinkin sen tasoiseksi.

    jusu kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Ostatko sen 1080p -asti skaalaavan mallin? Olisi mielenkiintoista kuulla, miten se Panan V-Real (tjsp..) kuvankäsittelypiiri toimii Oppon skaalaaman kuvan kanssa.. ts. onko eroa syöttääkö sisään 720p vai 1080p.


    Tossa vähän demosin 720p ja 1080p välillä enkä ainakaan mitään merkittävää eroa löydä. Eikä tän pansun pitäis edes tukea 1080p mutta hyvin näyttää kelpaavan.

    Muuten kuvanlaatu kyllä näyttää hyvältä.

    anzi kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olen ostamassa lcd-telkkaria, mutta oon vähän kahen vaiheilla. Valittavana olisi Samsungin M87 40" ja Sonyn KDL-40W2000. Kumpi kannattaisi hankkia? Kummatkin maksaa suunnilleen saman verran n.2000e.

    jaana kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Valittavana olisi Samsungin M87 40" ja Sonyn KDL-40W2000. Kumpi kannattaisi hankkia? Kummatkin maksaa suunnilleen saman verran n.2000e.


    No musiikin kuluttajan kannattaa kiertää Sonyt aina kaukaa, jos vain löytyy muilta merkeiltä vastaava tuote.

    Kcrimso kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0


    No musiikin kuluttajan kannattaa kiertää Sonyt aina kaukaa, jos vain löytyy muilta merkeiltä vastaava tuote.


    Ai miksi? Minä olen "musiikin kuluttajana" ollut ainakin kovin tyytyväinen Sonyn tuotteisiin. Onko tämä nyt joku kopiointisuoja-juttu?

    jaana kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Ai miksi? Minä olen "musiikin kuluttajana" ollut ainakin kovin tyytyväinen Sonyn tuotteisiin. Onko tämä nyt joku kopiointisuoja-juttu?


    No Sony on aina ollut vastarannan kiiski, kehittänyt omat muiden kanssa epäyhteensopivat formaatit (alkaen beta-video, minidisk), tehnyt esim. asemistaan sellaisia, että ne lukee huonosti mahdollisesti itsetehtyjä levyjä. No esim. Sonyn oma DVD-soitin ei soita välttämättä Sony BMG:n DVD-levyjä.
    http://sonystrikesagain.wordpress.com/


    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ostan huonomman tuotteen boikottimielessä? Joo, jos on kyse banaaneista..

    Osassa Samsungin telkkareissa on ylivoimaisen hyvä paneeli. Sony taas osaa tehdä hyviä kuvankorjauspiirejä/ohjelmistoja.

    Ensimmäinen temppu on laittaa Samsungin laitteesta dynaaminen kontrasti pois päältä ja sitten katsoa miltä kuva näyttää. Ne ns. showroom -asetukset eivät nimittäin ole välttämättä ollenkaan käyttökelpoiset kotiolosuhteissa ja normaaleilla DVD-elokuvilla.

    OldfieldOlli kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ostin Samsungin ja mielestäni kuvanlaatu on ihan ok.Lisäksi takuu on 2 vuotta Sonylla on 1 vuosi.Sillä voi olla isokin merkitys tänä kertakäyttöelektroniikan aikakaudella.Sonyssa saattaa olla parempi äänenlaatu.

    Viukkis kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sonyn tuotteista on päässyt syntymään mielikuva, että niiden elinikä voidaan usein arvioida melko luotettavasti lisäämällä takuuaikaan pari kuukautta.

    Kcrimso kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla on aina ollut runsaasti Sonyn laitteita eikä ole kyllä yksikään koskaan hajonnut.

    anzi kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itsekin olisin ehkä vähän kallistunut Samsungin puoleen. Vaikuttaa paremmalta ja hintakin on vähän huokeampi.

    Janus kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Telkkari hankittu. Päädyin Samsungin 32-tuumaiseen R86-telkkariin.

    http://www.samsung.com/fi/products/tv/lcdtv/le40r86bd.asp


    En ole vielä ehtinyt kaikkia säätöjä edes kokeilla, mutta olen kyllä tyytyväinen kuvanlaatuun.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kokeile laittaa se dynaaminen kontrasti pois päältä. Matrix ykkösen alku on muuten aika hyvää materiaalia kokeilla erottuuko mustassa sävyeroja. :)

    Janus kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, olen laittanut. Matrixia ei löydy, Alien käynee?

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sellaiset kohdat ovat vaikeita, joissa on paljon mustaa ja sitten yksi kirkas alue. Esim. yö ja taskulampun valokeila. Noissa kohdissa voi havaita pumppaamista: kuvankorjauspiiri ei osaa löytää lineaarista harmaatasoa ja kaikki tummanpään yksityiskohta häviävät mustaan. Training Day on elokuva, jossa on mustan taso kohdallaan: tarkoitan nyt lähinnä Denselin nahkatakkia ja auton väriä..

    Alienkin on ihan ok, mutta uudemmat elokuvat ovat yleensä parempia.

    Markkutapio kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Plasmanäyttö on jäämässä LCD:n jalkoihin...

    http://fin.afterdawn.com/uutiset/arkisto/12316.cfm


    Doc.B.D kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Samoin kuin kaviaari jää naudanpurkkilihan jalkoihin..

    Sääli, että plasmat eivät mene kaupaksi, koska Pioneerin Kuro -paneeleista saa tällä hetkellä parhaimman kuvan. Samsungin leditaustavalolla varustetut LCD:t ovat melko lähellä parhaita plasmapaneeleja, mutta niissä on vielä liikaa ohjelmistovikoja. Piti ostaa Kuro vuoden vaihteen jälkeen, mutta taidan jäädä odottamaan että Samsung saa syksyllä kauppoihin korjatut mallit. Plasmoissa ärsyttää lähinnä kamala lämmöntuotanto; itsellä on 42-tuumainen makuuhuoneessa, ja sen takia joutuu säätämään lämpöpattereita pienemmälle.

    Janus kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä siinä mustan toistossa taitaa olla hieman toivomisen varaakin.

    Sellaisen pienen ärsyttävyyden olen havainnut että vasemmassa reunassa on kaistale jossa kuvanlaatu ei ole samaa tasoa kuin muulla alueella. Siinä ikään kuin hieman väreilee tai jotain. Kyseessä ei mielestäni ole kuitenkaan valovuoto. Asiaa ei huomaa kun kuva on valoisa tai ihan musta vaan silloin kun kuva on tumma. Kyseinen kaistale on silloin hieman vaaleampi kuin muu osa ruudusta. Mitähän se voisi olla?

    En nyt tiedä jaksanko alkaa vaihtopuuhiin koska telkkari on muuten toiminut moitteettomasti.

    PeeHoo kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Taisinpa tilata eilen Canal Digitalin HD -paketin... :wink:

    Pari viikkoa joutuu toimitusta odottelemaan, mutta kävin jo kattelemassa full- hd paneeleita. Mun puusilmät eivät havainneet mitään eroa normaalin full-HD LCD:N ja LED:n välillä, paitsi hinta.

    Vajaalla tonnilla sais Sonyn 46 -tuumaisen töllön, isompi ei mahdu paikkaan jossa sen tulee seistä. Mulla on tällä hetkellä Panan 42 tuumainen HD -Ready, kattelen tietty ensin mitä siitä saa irti. Blue Raytakaan en ole vielä hommannut.

    Kcrimso kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0


    Vajaalla tonnilla sais Sonyn 46 -tuumaisen töllön, isompi ei mahdu paikkaan jossa sen tulee seistä.


    Rajusti ovat hinnat laskeneet. Neljä vuotta sitten maksoin 3 000 euroa Sonyn 40-tuumaisesta telkkarista... :?

    anzi kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vajaalla tonnilla sais Sonyn 46 -tuumaisen töllön, isompi ei mahdu paikkaan jossa sen tulee seistä.


    Rajusti ovat hinnat laskeneet. Neljä vuotta sitten maksoin 3 000 euroa Sonyn 40-tuumaisesta telkkarista... :?
    Niinpä noin 4v sitten 40" sony ja Ps3 makso yhteeensä 3500e...

    PeeHoo kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vajaalla tonnilla sais Sonyn 46 -tuumaisen töllön, isompi ei mahdu paikkaan jossa sen tulee seistä.


    Rajusti ovat hinnat laskeneet. Neljä vuotta sitten maksoin 3 000 euroa Sonyn 40-tuumaisesta telkkarista... :?


    N. 3v sitten Panasonicin 42' plasma maksoi n. 1600€, nyt niitä saa melkein 3 tuolla hinnalla. Lisäksi paneelitekniikka ja liitännät ovat ihan eri luokkaa. Veikkaan, että hinnat laskevat yhä kun 3D -töllöt tulevat toden teolla markkinoille. LCD:tä vaivannut huono kontrasti on ilmeisesti parantunut sekin kolmessa vuodessa. Nyt kannattaisi odottaa vielä ainakin puoli vuotta, veikkaan että sillä tonnilla saa silloin jo aika hyvän laitteen.
    Se 3D mua ei houkuta, mutta huippulaatuinen LED vois olla se mitä haen.

    Joo, vähän huono ajoitus oli tuolla edellisellä tv -ostoksella.

    Doc.B.D kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vähkä epäilyttää tapahtuuko tossa LED:in kehityksessä mitään pitkään aikaa. Tausta-LED -telkut on yhtä epätasavaloisia kuin tavalliset. Plasmojen kehitys on pysähtynyt kokonaan. Perussyy on tietenkin se, että luxsus-tv:n tekeminen ei ole tuottavaa ja perusjaska ei halua maksaa kuin sen 500-1000 euroa. Se että Pioneer lopetti "maailman parhaimman" plasmapaneelin valistamisen kertoo jotain markkinoiden merkityksestä. Mihin tämä maailma on menossa, kun rahalla ei saa enää primaa?!! :wink:

    Mulla on markkinoiden eka XVGA -plasma ja se kaipaisi jo vaihtoa, mutta en tiedä mihin... DVD:n kuva on nimittäin ulkoisella skaalaimella (kiinalainen Sigman piiri!) aika pistämätön edelleen.

    StarLion kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eikös pioneer käyttänyt samoja plasmapaneeleja kuin panasonic?! Muu tekniikka oli sitten omaa?!
    Kyllä noissa panasonic plasmoista löytyy nykyään (ja edelleen) todella kilpailukykyistä kuvaa LED telkkareille. Toki jos haluaa minimi sähkönkulutusta, voi plasmat unohtaa. Mut jos haluaa oikeasti hyvää kuvaa on ne ehdoton valinta.

    Doc.B.D kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eikun Pioneer kehitti oman plasmatekniikan (jossa oli ylivoimainen kontrastisuhde) ja myi sen myöhemmin Panalle. Joo, siis, Panan plasma kyllä kelpaisi, jos tietäisi niiden komponentti ja rakennelaadun sekä erityisesti laaduntarkkailun olevan entisen Pioneerin tasoa (Ei sen puoleen, olen ollut purkamassa 60-tuumaista Kuroa paketista, joka oli DOA..)

    StarLion kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eikun Pioneer kehitti oman plasmatekniikan (jossa oli ylivoimainen kontrastisuhde) ja myi sen myöhemmin Panalle. Joo, siis, Panan plasma kyllä kelpaisi, jos tietäisi niiden komponentti ja rakennelaadun sekä erityisesti laaduntarkkailun olevan entisen Pioneerin tasoa (Ei sen puoleen, olen ollut purkamassa 60-tuumaista Kuroa paketista, joka oli DOA..)


    Itellä on tuollainen panan G sarjalainen ja voin sanoa että olen todella tyytyväinen sen kuvaan ja kontrasti suhteeseen. Ja tietty siihen että kuva näyttää elävämmältä kuin noissa LCD telkkareissa.
    Yhden kerran otti ja hajosi. Eli jotain pientä kompponettivikaa kun ei enää käynnistynyt, mutta huolto toimi ällistyttävän nopeasti. Aamulla hakivat ja iltapäivällä palauttivat!!!

    Astro kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Noi taulutelkkarit on muuten aika kehnoja lapsiperheelle. Olis kuulemma voinu asentaa siihen eteen jonkin lasinkin...

    Nimimerkki Kynsisaksilla raadelllun parin viikon vanhan Sonyn omistaja.

    Doc.B.D kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Toivottavasti teillä on kotivakuutus?

    Markkutapio kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kun mulla oli lapset pieniä, niin narmuttivat telkkarista lasinkin.
    Taulutelkkarin näytön puhdistamiseenkaan ei käy mikä tahansa rätti. Niilläkin saa pinnan naarmutettua. Pitäs käyttää mikrokuituliinaa.

    Doc.B.D kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Klassikko tähän väliin sitte:



    StarLion kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Noi taulutelkkarit on muuten aika kehnoja lapsiperheelle. Olis kuulemma voinu asentaa siihen eteen jonkin lasinkin...

    Nimimerkki Kynsisaksilla raadelllun parin viikon vanhan Sonyn omistaja.


    Panasonic plasmoissa on lasi! Kestää paljon enemmän ja voi pyyhkiä helpommin! Mee ostaa uus telkkari :lol:

    Markkutapio kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Markkutapio kirjoitti noin 4 vuotta sitten:
    Tuli laitettua vihdoinkin töllöasiat kuntoon. Samsung lcd 37". Siinä oli digiviritin valmiina, joka käy sekä antenni että kaapelitalouksiin. Kiintolevytallennin piti hommata kans, siinäkin oli digiviritin. Voi tallentaa samaan aikaan kahta kanavaa ja katsoa kolmatta. Ja tietysti kotiteatteripaketti samaan syssyyn. Toiseen telkkariin hommasin vielä perusdigiboxin. Rahaa meni n. 2 500 e.

    Mitenkäs on teillä laitteet kestäneet?
    Itse olen ollut Samsungiin tosi tyytyväinen, mutta tuo tallentava digiboxi (Topfield) kesti 3 vuotta. Kovalevy piti kovaa rutisevaa ääntä ennen lopullista simahtamista. Meni paljon hyviä tallennettuja leffoja hukkaan. Korjaamiskustannukset alkuperäismuotin mukaiseksi olisi tullut lähes puoleen laitteen hankintahinnasta, mutta onneksi korjaajalla oli jäänyt kooltaan puolta pienempi kovalevy jonka sain halvalla ja niin korjaaminen kannatti... tosin nyt, vuotta myöhemmin sekin on alkanut oirehtia samaan tapaan rutinoilla... ei varmaankaan kestä enää kauan. Tavalliset digiboxit näkyy kyllä kestävän.


    Jake kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Yhden digiboxin olen korjannut vaihtamalla siihen kiintolevyn, laite huomasi itse ettei ollut siihen käypässä formaatissa ja formatoi levyn enempi kyselemättä. Merkki taisi olla joku Medion ta Vision tjsp.

    Kcrimso kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sama Sonyn 40 tuumainen lcd-telkkari ollut käytössä jo kuusi vuotta (tempus fugit!). Ei minkäänlaisia ongelmia.

    Digibokseja on samana aikana hajonnut muistaakseni kaksi kappaletta.