Moi anonyymi! » Login | Social login | Uusi käyttäjä

luulosairas

Hezzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten (14 kommenttia)
Mistä tietää onko oikeesti sairas vai onko vaan luulosairas? Ja jos menee lääkärille valittamaan, niin ottaako ne tosissaan ja rupeeko ne tutkimaan kun tietävät että oon paniikkihäiriöinen ja siihenhän liittyy ylireagoimista ja korostunutta itsensä tarkkailua?

Viittaan tähän:

http://www.tukiasema.net/keskustelu/show.asp?id=18588&c=1&p=1&pm=1


Ei vihtis mennä lääkäriin, jos sieltä lentää pumerangina takasin, mutta... blääh...

+/- saldo : 0 |

    juuffo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Luulisi että kun kertoo kaikki asiaan liittyvät, yllä mainitutkin seikat, niin eiköhän nuo asiallisesti kohtele! Ne on siellä meitä varten. Ja sinä maksat niille palkkaa!

    MZ kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuota minäkin olen jokus miettinyt. Tai oikeastaan siltä kantilta, että aina, kun on huono tai muuten omituinen olo, sen pistää vain paniikkihäiriön piikkiin. Entä jos joskus oikeasti onkin kunnolla sairas?
    Minulle ollaan ne muutamat kerrat, kun olen terveyskeskuslääkärillä viime vuosina käynyt, oltu aivan asiallisia ja tutkittu ihan riittävästi. Yleensä olen maininnut heti sisään marssiessani, että kärsin paniikkihäiriöstä, ja saatan sen vuoksi olla hieman hermostunut.
    Asiallisuuteen on tietysti saattanut vaikuttaa myös sydänvikani. Sen vuoksi yleensä tunnutaan olevan tarkempia kuin muuten.

    Hezzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kävin terkkarilla... eipä sielä oikein osattu mitään sanoa... meen kuitenki ens viikolla verikokeisiin...

    juishi kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eikö voisi olettaa, että luulosairaus sinällänsä on sairaus johon pitäisi saada hoitoa?

    harmaa kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eikö voisi olettaa, että luulosairaus sinällänsä on sairaus johon pitäisi saada hoitoa?


    Lääketiede ei osaa poistaa neurooseja. (*)


    (*) muutakin psyykeen toimintaa turruttavat tai manipuloivat lääkkeet eivät ole ratkaisu neurooseihin

    EsaJii kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    On monia tauteja joihin ei kuole ja joihin ei ole lääkettä. Onko sillä silloin väliä?

    harmaa kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    On monia tauteja joihin ei kuole ja joihin ei ole lääkettä. Onko sillä silloin väliä?


    Riippuu subjektiivisesti koetun kärsimyksen kestosta, laadusta ja intensiteetistä sekä tietenkin siitä kokeeko kärsijä parantumisen toivoa. Kovatkin koettelemukset moni jaksaa jos on usko että parempaa on tulossa.

    Hezzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Totta.

    Esim. hammaslääkärissä käynti tuottaa yleensä fyysistä kärsimystä, mutta kyllä sen kestää kun tietää että sen jälkeen on taas terveempi.

    EsaJii kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hezzu, en osaa tyrkyttää ainakaan uskontoa, mutta toisin asioihin tarttee hakea apua filosofiasta tai psykologilta.

    juuffo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    en osaa tyrkyttää ainakaan uskontoa

    Ei tyrkyttää, mutta tarjota vaihtoehtona. Vaikka ei se näistä ajallisista erityisesti säästäkkään.

    Hezzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olo on edelleen ihmeellinen, mutta kuumotus vaihtui eilen erilaiseen tunteeseen... hmmm... sellaseen... hankala selittää... vähän niinkuin ois joku ruhjevamma ollut ja se on nyt paranemassa ja kutisee, tekis mieli raapia ;)

    Noh, tänään hain verikokeen tulokset, ei niistä mitään ilmenny, enkä mää näitä kaikkia enään muista mitä tarkottavat vaikka ne mulle sielä kerrottiin. Laitampa ne kuitenki tähän ihan huvin vuoksi (suluissa perässä viitearvot):

    B-LEUK 6.1 (3.4-8.2)
    B-ERYT 5.44 (4.30-5.70)
    B-HB 166 (134-167)
    B-HKR 0.49 (0.39-0.50)
    E-MCV 90 (82-98)
    E-MCH 30 (27-33)
    E-MCHC 337 (320-355)
    B-TROM 192 (150-360)
    P-CRP 4 (0-10)
    B-LA 6 (1-15)
    S-TSH 1.84 (0.3-4)

    Että semmosta ;)

    EsaJii kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos numerosi on sulkeissa olevassa alueessa, olet normaali. :mrgreen:

    juuffo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitä minä asioista mitään ymmärrän, Hezzu on tapaamistemme perusteella ihan riittävän normaali! :wink:

    Hezzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Riittävän normaali - jeah! Tuon vois painattaa paitaan ;)