Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

musiikkiavaruus

Fastro kirjoitti noin 20 vuotta sitten (14 kommenttia)
Onkos teillä mitäs jotain levyjä, jotka kuuluvat episodisen muistin kolkkaan vahvasti ja siellä (kuuluvat). Proge on hyvää tarinointiin?

Kapteeni Sinikarhun 13 1/2 elämää (Walter Moers) -kirjaa lukiessani kuuntelin Living Colourin Stain:ia
ja
Richard Adamsin Shardikia luin Jethro Tullin säestämänä, erityisesti Black Sunday, Songs From The Wood ja Heavy Horses; ne olivat juuri sopivasti tuolla anniversatyboxilla samalla levyllä peräkkäin. +With You There To Help Me +sitten auringonnousun sydän, sitäkin siloin.
Todennäköisesti monikaan ei ole ollut juuri tuollaisissa tapahtumissa, mutta suotuisia tapauksia saattaisi löytyä, ainakin samantapaisia kokemuksia.
Edellä mainituissa äänet sopivat minusta todella hyvin kirjoihin vaikka ehkä muuttelivatkin niitä.

no?

+/- saldo : 0 |

EberkJuho kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Yritän olla kuuntelematta musiikkia samalla kun luen, koska se häiritsee keskittymistä kirjaan että levyyn.

Pitää ihan hetken miettiä onkos näitä levyjä joita vois jopa kuunnella samalla kuin lukee...no Katherine Kerrin kirjojen tahdissa sopii kuunnella irkkumusaa.

Oikeastaan musiikin pitäisi olla instrumentaalia, ja suht "helppoa" jos meinaa lukea samaan aikaan.

Fastro kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    no olihan se hidasta. täytyy aina kokeisiinkin lukiessa miettiä, laittaako ollenkaan päälle. aina välillä huomaa keskittyvänsäkin siihen kivampaan. heh, pikkuveljeni on joskus usein huoneessani ja yleensä kuunnellaan musaa ja ehkä se piirtää mulle sarjakuvaa. yhtäkkiä se saattaa kattoa hyvässä kohdassa soitinta. Silleen ois niinku: "hei mikä toi on". sieltä se musa tulee.

retrou kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ^_^

<3 <3 <3

Jammo kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    no olihan se hidasta. täytyy aina kokeisiinkin lukiessa miettiä, laittaako ollenkaan päälle. aina välillä huomaa keskittyvänsäkin siihen kivampaan. heh, pikkuveljeni on joskus usein huoneessani ja yleensä kuunnellaan musaa ja ehkä se piirtää mulle sarjakuvaa. yhtäkkiä se saattaa kattoa hyvässä kohdassa soitinta. Silleen ois niinku: "hei mikä toi on". sieltä se musa tulee.

Hei, heitä soitin pihalle tärkeään kokeeseen valmistautuessasi!
    Viddu, tässä maailmassa musan kuuntelu lukemisen taustalla toimii VAIN jos
    1) vanhemmat pitävät riidellessään pahaa porua
    2) sisko vinguttaa viululäksyään lähihuoneessa
    3) naapurin heteka pitää inhaa ii-haa-ii -ääntä
    4) kotisi vierellä porataan kallioon reikiä
    5) (loput saat keksiä itse)

Astro kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jaa, mä olen kyllä aina kuunnellut musaa lukiessani, kokeeseen tai miten vaan. Kieltämättä joskus kyllä ajatukset lähtee lentoon ihan muuhun suuntaan...mutta se tekee kuitenkin lukemisesta paljon kivempaa!

Jammo kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jaa, mä olen kyllä aina kuunnellut musaa lukiessani, kokeeseen tai miten vaan. Kieltämättä joskus kyllä ajatukset lähtee lentoon ihan muuhun suuntaan...mutta se tekee kuitenkin lukemisesta paljon kivempaa!

No kivempaa se tietenkin on, mutta myös tehottomampaa;
    joutuu keskittyminen hyppimään tekstin ja musiikin väliä koko ajan. Vain sallaiset ihmiset, joilta aivokurkiainen on katkaistu eli yhteydet aivopuoliskojen väliltä on poikki, pystyvät teoreettisesti keskittymään kahteen asiaan samaan aikaan.
    Jos joku "normaali" nyt väittää pystyvänsä tällaiseen, johtuu tuo harha vain hyvin nopeasta sukkuloinnista kahden eri keskittymiskohteen välillä...

päviöniitto kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Musakirjallisuutta lukiessa lukiessa on kiva tietty kuunnella kyseistä artistia.
    Sormusten Herraa lukiessa tuli kuunneltua Bo Hansonia yllätys yllätys. Pelitti.

Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Musiikkikirjoja lukiessa on tapana kuunnella bändejä jotka liittyvät kirjaan. Eli yllättäen viime viikolla Paul Stumpin Acquiring The Taste kirjaa lukiessa Gentle Giant soi ahkerasti.

Aikaisemmin katsoin musiikkia kuunnellessani ja kirjaa lukiessani usein vielä telkkaria, mutta se nyt oli jo vähän liikaa...

kimke kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Stephen Kingin Pitkä marssi ja Radioheadin OK Computer ovat jääneet vuosien takaa mieleen hyvänä yhdistelmänä.

Uni kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kurt Vonnegutin Sähköpianon taustalla soi aikanaan Landberkin "Indian Summer." Toimi kuin junan vessa!

Viukkis kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Uriah Heepin Salisburysta tulee aina armottomia flashbackeja Commodore 64:n Phantasie III:sta jota pelatessani kyseinen levy joskus muinaisina aikoina soi.

calicula.minus kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä kouluaikana läksyihin keskittymistä autto kun soitti kunnon räimettä kasetilta - ehkä se liittyy tarkkaavaisuushäiriöön tai sen tapaiseen, aivot tarvii lisä-ärsykettä että ei nukahda lukiessa???

Äiti pelkäsi että moinen tekee levottomaksi, mutta mulle se oli juuri päin vastoin, tuntui rauhoittavan.

Joo, mulla toimi kanssa useimmiten homma noin. Välillä saattoi kyllä eksyä musiikkiin niin syvälle, ettei läksyistä tullut mitään...mutta kyllä siitä sitten pääsi takaisin reaalimaailmaan, ainakin nopeammin kuin unesta.