Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

André Sumelius Lift

Kcrimso kirjoitti noin 19 vuotta sitten (4 kommenttia)
Olin eilen Juttutuvassa katsomassa André Sumeliuksen Liftin keikkaa ja se kyllä teki suuren vaikutuksen. Paras keikka kyllä pitkään aikaan (no jaa eipä tässä ole kyllä hirveästi keikoilla käytykään viime aikoina...)! Jazzkielioppini on niin vajavaista etten oikein osaa bändin tyyliä hyvin kuvailla. Kokoonpanona ryhmällä oli Kitara, basso, rummut, saksofoni (huilua myös) ja perkussiot. Melko monimutkaista ja virtuoosimaista soittoa, mutta kuulijalle silti varsin helposti lähestyttyvää musiikkia. Kaikki soittajat olivat mainioita, mutta erityisen vaikuttavia oli itse Sumeliuksen tiukka rummutus (jonka soittoa ylimääräinen perkussionisti tuki komeasti) ja Teemu Viinikaisen patmethenymäinen kitaran soitto. Olikin kiva kuulla vihdoinkin myös Viinikaisen soittoa kun miehen nimi on tullut tiuhaan vastaan siellä täällä.

kannattaa ehdottomasti tutustumaan yhtyeeseen jos moderni hieman monimutkaisempi jazz kiinnostaa.

Täällä hieman infoa bändistä:
http://www.jazzfin.com/arkisto/konser04.htm#sumelius

(Tuolla mainittua Severi Pyysalo ei kylläkään ilmeisesti enää soitta bändissä. Tai ei ainakaan eilen soittanut.)

Toistaiseksi kai yksi levy tullut:
http://www.abovoice.com/Suomi/kaira.html


+/- saldo : 0 |

    Hezzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Näin heijät kerran livenä ja tuon levynkin oon kuullu, pätevää mutta ehkä liian tavallista diiba-daabaa mun makuun.

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0

    ehkä liian tavallista diiba-daabaa mun makuun.

    Tollasen jazzin viehätys onkin siinä, että se on niin tavallista. Itselle tule mukavan tavallinen olo ja voi ruveta lehteilemään Volvon esitteitä ja Nordean asuntolainamainoksia.

    Kcrimso kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No ei tuo minusta kyllä aivan perus-jaskaa ole. Voin toki olla väärässäkin, mutta ainakin siinä oli sellaista intensiteettiä joka erottaa sen 90 prosentista jazzista mitä minä olen kuullut. Hienoa musiikkia etenkin livenä kuultuna.

    Ja jos Volvo-mainokset alkavat pyöriä keikalla ahdistavasti mielessä, niin voihan sitä sitten aina puhdistautua kotosalla kuuntelemalla oikein räväkkää japani-noisea. Sitten voi taas tuntea itsensä kovin originaaliksi ja rankaksi persoonaksi.

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Sitten voi taas tuntea itsensä kovin originaaliksi ja rankaksi persoonaksi.

    Otit nokkiisi väärässä paikassa. Tietenkin tuollainen musiikki on äärimmäisen espoolaista, mutta ei siinä ole mitään pahaa. Kuuntelen itse aika paljon acid jazzia ja bossa novaa juuri siksi koska siitä tulee cooli olo.