Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

verrrrta

Hezzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten (24 kommenttia)
Huomena ja ylihuomena ois täälä SPR:n järiestämänä verenluovutusta, aattelin mennä käymään (tuosa muutama viikko sitten SPR:ltä kysyin oonko luovutuskelponen lääkityksen vuoksi, sanoivat että ei oo este). Armeijasa ollesa tuli viimmes luovutusta harrastettua sen yhen ja ainuan kerran, joten eiköhän tuo oo jo aika uusia. Mites muut? Ruukaattakos käyvä moisesa?

+/- saldo : 0 |

    Jake kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Viimeksi runnoivat verisuonen poikki, ei ole tullut sen jälkeen mieleen että menis, pari viikkoa oli käsi aikalailla jumissa.

    MZ kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minä olen luullut, että kaikki lääkitykset estävät luovutuksen, joten en ole harkinnutkaan. Olen tosin saanut verta niin paljon, että voisihan sitä joskus käydä luovuttamassa takaisinkin.

    Hezzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuolta selviää:

    http://www.veripalvelu.fi/asp/system/empty.asp?P=1012&VID=default&SID=259848233727178&S=0&C=21535


    + sielä on kyselylomake, jos epäilyttää. Toki lääkitys pitää mainita sitten myös paikanpäällä.

    MZ kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eipä tarvitse enää miettiä verenluovutusta. Sen verran on sydäntäni operoitu, että en ole "luovutuskelpoinen".

    Jammo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nelisen kertaa olen luovutellut. Työpaikalla luovutustilaisuuksia järjestetään aika ajoin, mutta usein samana päivänä on ollut vakiosulkapallopeli, joten en nyt sentään omaa liikuntaharrastustani rupea uhraamaan.

    Hezzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kävimpäs. Kakkukahvit oli kivat :) Hemoglobiini 173, wow.

    MZ kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sinullahan on korkeampi hemoglobiini kuin suomalaisilla hiihtäjillä. Tuosta on varaa vähän luovuttaakin.

    Jammo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Verenvaihtoa on harrastettu tai sitten dopingia :lol:
    Kannattaisi ruveta maratonjuoksijaksi tuollaisella Hb-arvolla, Hezzu!

    Jake kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kulttuuriministeri Karpela sai varmaan verensiirrossa Hezzun verta, kohta se alkaa kuuntelemaan progea. ;)

    Jammo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kulttuuriministeri Karpela sai varmaan verensiirrossa Hezzun verta, kohta se alkaa kuuntelemaan progea. ;)


    Tuopa on hyvä uutinen!
    Jatkossa kaikki oopperan saamat eurot suunnataankin progemusiikin tukemiseen! :lol:

    Hezzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jee :D

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mutta kuka ministeri on viimeksi antanut Karpelalle proteiini-injektion?

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    http://www.jokatoinen.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=49&Itemid=119


    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Huomena ja ylihuomena ois täälä SPR:n järiestämänä verenluovutusta, aattelin mennä käymään (tuosa muutama viikko sitten SPR:ltä kysyin oonko luovutuskelponen lääkityksen vuoksi, sanoivat että ei oo este).[/quote]

    Täh? Eikös luovuttamaan voi mennä joka arkipäivä?

    [quote] Armeijasa ollesa tuli viimmes luovutusta harrastettua sen yhen ja ainuan kerran, joten eiköhän tuo oo jo aika uusia. Mites muut? Ruukaattakos käyvä moisesa?


    armeijassa viimeksi. 3 kertaa olen luovuttanut. Tämä on mun mielestä lähes kansailaisuusvelvollisuus. Suomessa tästä ei makseta, toki keksi kahvit saa, mutta ei rahaa. Jossain päin maksetaan, mutta ei se käsittääkseni lisää luovuttajien määrää. Spurkut käy myymässä verensä. Ensiviikolla voisi käydä, jotenkin päässyt "unohtumaan". Faija sai kultaisen pinssin (100?) luovutuskerrasta, mutta ei voi enään luovuttaa. Täytyis jatkaa perinnettä. Asenne kysymys, siis se puolentunnin uhraus omasta ajasta.

    Pitäis ryhdistäytyä tämän asian suhteen! Kaljakin nousee helpommin päähän, luovituksen jälkeen... Ja kai se verikin puhdistuu, ainakin uudistuu...

    Mitäs eettisiä / uskonnollisia vastaergumenttejä on olemassa. Jotkut jeesustelijat vetoavat näihin. Damn.

    Elintenluovitus kortti on täytettynä ja aina mukana pari tyhjää korttia, jos joku haluu moiseen ryhtä. Itse en avaa kyseistä keskustelua..

    Mielummin annan esim. maksani ihmiselle kuin madoille...

    JPP kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    60 päivän välein tulee käytyä eli niin usein kuin mahdollista. Hemoglobiini heiluu yleensä 160 ja 170 välillä, ennätys 176.

    Hezzu kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Homot ei voi luovuttaa verta, voi käyvä niin että joku hetero saa sitä ja saastuu.

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kävin vuosi sitten ottamassa kaikki mahdolliset testit. Hemoglobiin oli pitkänmatkan juoksija tasoa. (siis kun lääkäri sanoi luvut, niin kysyin, onko ne hyvät) se on kai hyvä asia. Ei ollut tauteja ja verenpaine hyvä.

    Mihin hemoglobini vaikuttaa eniten, käytännön elämässä? Hapenottokykyyn? Kertokaa..

    JPP kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mihin hemoglobini vaikuttaa eniten, käytännön elämässä? Hapenottokykyyn? Kertokaa..

    Hapenottokykyyn juu vissiin lähinnä. Ja sitten voi elvistellä nettikeskusteluissa, heh. Meikäläisellä ja huippu-urheilijalla ei muuta yhteistä olekaan kuin korkea hemoglobiini.

    fitchet kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kerran oon kokeilumielessä käyny luovuttamassa verta kun sanottiin että on hieno, mukava ja mieltäylentävä kokemus. Enpä jaksaisi toista kertaa mennä sinne makoilemaan ja mehua juomaan.

    iikori kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Intissä kävin luvuttamassa ekan kerran, sai nimittäin vapautusta siivouspalvelusta.
    Luovutuskertoja n 50.Hemoglobiini oli parhaimmillaan/pahimmillaan 175siihen aikaan tuli juostua ihan helvetisti. Paino oli 65 kg (pituus 183). No nyt on paino 84 ja
    klopiinit 150. Ruumiillisest terve keski-ikäinen lievästi läski....

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kerran oon kokeilumielessä käyny luovuttamassa verta kun sanottiin että on hieno, mukava ja mieltäylentävä kokemus. Enpä jaksaisi toista kertaa mennä sinne makoilemaan ja mehua juomaan.


    Heh, hyvät perustelut mennä luovuttamaan, hieno, mukava ja mieltä ylentävä kokemus.

    Mitään mukavaa siinä ei mun mielestä ole.

    Mieltä ylentävää ja hienoa sikäli, jos mahdollistaa hengen pelastamisen (Linkola tuskin käy luovuttamassa). Eihän sitä tiedä, vaikka oman lapsen hengen pelastaa, tai ystävän, jos ajatellaan näin "lähipiirin" kannalta.

    Jos oma lapsi olisi kuolemassa veren hukkaan, niin varmaan jokainen kiirehtisi luovuttamaan hänelle verta. Mutta kun se veri menee sinne veripankkiin, niin...

    P.S. Vähän härskiä puhetta multa, kun oon pari kertaa käynyt luovuttamassa. Pitää ryhdistäytyä tämän asian suhteen. PIIS.

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mihin hemoglobini vaikuttaa eniten, käytännön elämässä? Hapenottokykyyn? Kertokaa..

    Hapenottokykyyn juu vissiin lähinnä. Ja sitten voi elvistellä nettikeskusteluissa, heh. Meikäläisellä ja huippu-urheilijalla ei muuta yhteistä olekaan kuin korkea hemoglobiini.


    157...164. Syön hyvin. Ja hyvässä hapessa ollaan! Eikä tuuli kaada kadulla tosiaankaan.

    fitchet kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Mitään mukavaa siinä ei mun mielestä ole.

    Mieltä ylentävää ja hienoa sikäli, jos mahdollistaa hengen pelastamisen (Linkola tuskin käy luovuttamassa). Eihän sitä tiedä, vaikka oman lapsen hengen pelastaa, tai ystävän, jos ajatellaan näin "lähipiirin" kannalta.


    Itseasiassa se on melko ahdistava kokemus. Kyllähän siinä tosin tulee tuo "auttamisen" tunne, vaikka kaikki Mark Twainia lukeneet tietävät, että sekin on pelkkää itsekkyyttä :lol:

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jep, eräs ystäväni sanoi: Kaikki, mitä ihminen tekee, tähtää hyvänolon tunteeseen...

    En tiedä onko toi jonkun "suuren" filosofin toteamus? Mutta aika pitkälle pitää paikkansa.

    En ole Twainia lukenut, mutta sain joululahjaksi Twainin Kaksipiippuinen juttu -kirjan. Pitäis lukasta..