Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Täydellinen Led Zeppelin LP-kokoelma. Minkä arvoinen?

JiiPee kirjoitti noin 19 vuotta sitten (20 kommenttia)
Omistan täydellisen Led Zeppelin LP-kokoelman. Sisältää kaikki studiolevyt, myös Remastersin. Kaikki levyt ovat huippukuntoisia, osa jopa soittamattomia. In Through the Outdoor on vielä alkuperäisessä paperipussissa, avaamattomana.

Ainoa, jossa on pieniä hankaumia kannessa on The Song Remains the Same, joka sekin on sisäkannen sivuiltaan täysin virheetön. Lisäksi mukana on kaksi soittamatonta bootlegia. Minkälaista hintaa voisin pyytää kokoelmasta? Huomatkaa, etten siis ole aikeissa (välttämättä) myydä kokoelmaa Palasokerissa. Mikähän olisi hyvä paikka, huuto.net?

Ainoastaan neuvoja olisin vailla, koska en ole juuri aikaisemmin levyjäni myynyt. Nytkään en aio sitä tehdä ellen saa hyvää tarjousta koko läjästä. Mikään pakkotilanne ei ole kyseessä, en vain kuuntele LP-levyjäni koska en enää omista levysoitinta.

Kiitti. Voin laittaa kuvia tuosta levyistä, jos joku se helpottaisi arviota.

+/- saldo : 0 |

    waka/jawaka kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itse olen vasta ostamassa levysoitinta enkä siis ole tämän(kään) alan asiantuntija. Totean silti, että kannattaisi varmaankin kertoa mistä painoksista on kyse.

    JiiPee kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itse olen vasta ostamassa levysoitinta enkä siis ole tämän(kään) alan asiantuntija. Totean silti, että kannattaisi varmaankin kertoa mistä painoksista on kyse.


    Mistähän nuo saa selville? Levyt on ostettu lähes kaikki (paitsi Remasters) 80-luvulla.

    Lazer kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Noi lienee siis pääasiassa uusintapainoksia, enkä usko että kovin isoihin rahoihin pääset käsiksi. Huuto.netissä nyt on se etu, että voit lähtöhinnalla/hintavarauksella välttää halvalla myynnin. Tai no eihän sitä muuallakan tartte alle haluamansa myydä. Voithan katella divareiden sivuilta mitä ne pyytää.

    JiiPee kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Noi lienee siis pääasiassa uusintapainoksia, enkä usko että kovin isoihin rahoihin pääset käsiksi. Huuto.netissä nyt on se etu, että voit lähtöhinnalla/hintavarauksella välttää halvalla myynnin. Tai no eihän sitä muuallakan tartte alle haluamansa myydä. Voithan katella divareiden sivuilta mitä ne pyytää.


    Joo rikastua en noilla levyillä ajatellutkaan. Ideana olisi vain myydä ne jollekin niitä arvostavalle asialliseen hintaan. Divarit myyvät pääasiassa keskinkertaisessa kunnossa olevia levyjä (ainakin tämänikäisiä) joten vertailu lienee hankalaa.

    waka/jawaka kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Meitsi voisi ostaa nuo.

    JiiPee kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Asialliset tarjoukset voi lähettää: jeskela@yahoo.com

    Levyt ovat Vantaalla. Voin ottaa kuvia, tai sopia näytöstä tarvittaessa. Mitään 5 Euroa/levy (ja tyhjät pullot auton takakontista) ei kannata tarjota, en ole nälissäni. :) Tarjous koko läjästä.

    JiiPee kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Levyt siis:

    I
    II
    III
    IV (ainoa useamman kerran soitettu levy HotH:n kanssa)
    Houses of the Holy
    Presence
    Physical Graffiti (2 LP)
    The Song Remains the Same (2 LP)
    Coda
    In Through the Outdoor (2 X, toinen iskemätön)
    Riverside Blues (Bootleg, soittamaton)
    Remasters (3 LP, soitettu kerran)

    ja White Summer (Bootleg, soittamaton) sillä varauksella, että löydän sen giganttisesta levyhyllystäni. Kunnon voi sitten tosiaan käydä paikan päällä toteamassa.

    Risto kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No onkos III kannessa se kiekko pyörivä vai pelkkä "kuvake". Ja onkos PG:n kannessa ikkunat auki ja kirjaimet sisäpussissä. Ja missäs on HTWWW ? Ei siis ihan "täydellinen" kokoelma.

    JiiPee kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No onkos III kannessa se kiekko pyörivä vai pelkkä "kuvake". Ja onkos PG:n kannessa ikkunat auki ja kirjaimet sisäpussissä. Ja missäs on HTWWW ? Ei siis ihan "täydellinen" kokoelma.


    Kahteen ensimmäiseen kysymykseen vastaus: Kyllä. Pyörivä kiekko ja PG:ssa ikkunat auki. Molemmat loistokuntoisia.

    Ja missäs HTWWW? Jep, ei täydellinen kokoelma tosiaan. En tosin tiedä onko sitä edes saatavana vinyylinä.

    Hezzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    80-luvulla ostettuja... veikkaan että samantapasia uusintapainoksia ku itellänikin on (kolmosessa on hyrrä, Physicalissa kannessa ikkunat ja liitteessä kirjaimet)... onko Presencesä avattavat kannet? Jotain 10-15 e kappaleelta nuista varmaan vois oottaa saavansa, tuplista yms. enempi, bootleggien arvoja en osaa edes arvata.

    JiiPee kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tässä näitä kuvia olisi:

    Sanoin PG:tä virheettömäksi, mutta huomasin että yhdessä sisäkannessa on virhe. Siihen on ilmeisesti tarttunut liimaa jostakin toisesta levystä. Laitoin sen kuvaan näkyville, levy on soittamaton.

    IV ja HotH on soitettu, niinkuin sanoin ja pientä kulumaa. Song Remains the Same taas on käytännössä uusi, mutta ulkokannen reunat ovat hankautuneet muita levyjä vasten. Materiaali on tuollaista mustaa mattapahvia ja näköjään herkkä kulumille.

    Presence on aukeavilla kansilla, uudenveroinen. SRtS:n sisäkannessa on hieno "kirja". Kuvat eivät ole kovin hyviä (suoraan sanottuna aika hanurista), kunhan räpsäisin nopeasti. Saa niitä lisääkin jos haluaa.

    http://img240.imageshack.us/my.php?image=s53000097qa.jpg
    http://img240.imageshack.us/my.php?image=s53000115qi.jpg
    http://img240.imageshack.us/my.php?image=s53000136yz.jpg
    http://img240.imageshack.us/my.php?image=s53000155hh.jpg
    http://img240.imageshack.us/my.php?image=s53000077tm.jpg
    http://img240.imageshack.us/my.php?image=s53000056wt.jpg
    http://img240.imageshack.us/my.php?image=s53000061ld.jpg
    http://img240.imageshack.us/my.php?image=s53000085xt.jpg
    http://img240.imageshack.us/my.php?image=s53000103zt.jpg


    jusu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei noi mitään harvinaisia ole kuin ei myöskään alkuperäispainoksetkaan mutta kuntoluokka nostaa jonkun verran hintaa jos on uutta vastaavia sille kuka haluaa.

    JiiPee kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, kunhan vaan ajattelin kysyä. En ole kiinnostunut käymään kauppaa kaiken maailman tinkaajien kanssa jotka mankuvat jotain karkkipussia kaupan päälle. En tarkoita Palasokerin jengiä vaan kaiken maailman "renkaanpotkijoita" mitä tuolla maailmalla tapaa. Itse pidän ruinaamista ja jostain kymmenestä eurosta mankumista halpana "kahden markan" ihmisten touhuna. Tämä ei yleensä liity ihmisen varallisuustasoon, vaan paremminkin yleiseen sivistystasoon.

    Juuri niinkuin Jusu sanoi: Jos joku haluaa. Joku asiallinen tarjous, vaikka 200 Euroa koko läjästä pois haettuna - tai siihen tyyliin. Jos ei ketään kiinnosta, niin ymmärrän täysin - ja pidän kyllä levyt mielelläni itsekin. Onhan Zep tavallaan (The Who:n ja Rushin ohella) nuoruuteni tärkein bändi.

    Hezzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuo huutomerkki-tarra kertoo, että kyseesä on uusintapainos mid-price -LP, oot maksanu siittä varmaan jonku 40-45 mk aikoinaan (siis toi In Through...).

    JiiPee kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Saattaa hyvinkin olla, koska se on viimeisin Zep-LP minkä olen ostanut. Todennäköisesti 80-luvun loppupuolella. ITTOD on kokoelmissani kahteen kertaan, syystä etten muistanut uutta ostaessani omistaneeni kyseisen levyn jo. :)

    Enpä koskaan ole ollut noista painoksista niin kiinnostunut kun en sillä tavalla (enää) nykyisenä sieluttomana CD-aikana "keräile" levyjä. Musiikki on tärkeintä. Zepit tulivat aikanaan kuunneltua jo ennen kuin omistin levysoittimen (kasetilta). Siksi levyt ovat lähes soittamattomia.

    waka/jawaka kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eipä minua taida kiinnostaa noiden levyjen ostaminen, jos myyjän asenne kaupankäyntiä kohtaan on tuollainen...

    Lazer kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jokainen pyytää tietysti mitä lystää, mutta arvioisin että 200 euroa kasasta on aika lailla yläkanttiin. Myöskin osasta noista 10-15 arvio on mielestäni liikaa.

    EsaJii kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kaupustelu on joskus hauskaa. Olen jopa eBAyssä jotain myynyt. Mutta kauppiaan tarttee olla hiljaa kun ostajat juttelee. Ei kauppiaan tartte itse tietää kuin hinnat. Lähimmästä divarista saa jonkin verran osviittaa.

    JiiPee kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eipä minua taida kiinnostaa noiden levyjen ostaminen, jos myyjän asenne kaupankäyntiä kohtaan on tuollainen...


    Mkä asenne? Jos levyt kiinnostavat, niin voi lähettää asiallisen tarjouksen - josta voi tottakai keskustella. Tarkoitin lähinnä ihmisiä, joiden lähtökohta kaupankäynnille on toisen tavaroiden halventaminen ja aliarvioiminen. Olin jonkun aikaa kiinteistöalalla ja olen tavannut paljon tämäntyylisiä ihmisiä. Mm. ihmisiä, jotka käyvät katsomassa asuntoja vain ja ainoastaan siksi, ettei heillä ole muuta tekemistä - ilman mitään ostotarkoitusta. Sekin on ok, mutta osa näistä ihmisistä kokee tehtäväkseen käydä kertomassa myyjille "faktaa" asunnossa olevista vioista, kamalasta sijainnista, ym. Ja kuten sanoin, en millään lailla viitannut tämän keskustelufoorumin ihmisiin. Kommentti oli siis kai turha.

    Mutta niinkuin sanoin, ei noista levyistä mikään pakko ole eroon päästä. Onhan tuolla Stadissa divareita ja voin käydä joskus kysymässä. Tai yrittää myydä niitä taas 20 vuoden kuluttua, jos joku vaikka olisi silloin kiinnostunut. :)

    PS EJ: Ebayssa olen myynyt/ostanut paljonkin tavaraa. Kelloja, dvd-levyjä, ym. Se on siinä mielessä palkitsevaa, että potentiaalisia asiakkaita ja myyjiä on miljoonia. Tavarat menevät yleensä hyvään hintaan. Ongelmana isommassa roinassa ovat hirveät postikulut.

    EsaJii kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No niin, kaikki on nyt happy. :roll: