Filet hallintaan
Doc.B.D kirjoitti noin 23 vuotta sitten (9 kommenttia)
Nyt on kuulkaas tosi kyseessä.. etsimisestä huolimatta en ole löytänyt Wintööt2000-ympäristöön sopivaa softaa, jolla voisi kirjoittaa foldereissa näkyviä file-infoja eli kuvauksia siitä mikä mikin faili on. Esim. fisting.jpg - pikkujoulukuvia, osa1..
Alkaa mennä yksi tuotekataloogi-rojekti poskelleen, kun fileja tursuaa joka paikasta.. Ai niin.. hakusessa olisi joku freeware utility, cripplewaren tyyppistä sharewarea on netti täynnä tämän softatyypin suhteen.
Alkaa mennä yksi tuotekataloogi-rojekti poskelleen, kun fileja tursuaa joka paikasta.. Ai niin.. hakusessa olisi joku freeware utility, cripplewaren tyyppistä sharewarea on netti täynnä tämän softatyypin suhteen.
+/- saldo : 0 | Tweet
http://home.pacbell.net/nitzsche/dirhtml.html
Jossain rojektissa oon tuollaista html-pohjaista pikkukikkulaa käyttänyt, ei ehkä aivan vastaa kuvailtua tarvetta mutta näppärä mäkgaiveri värkkää tuohon html:n ympärille kaikkea kivaa...
Mahtaa olla muuten mielenkiintoiset pikkujoulut :D
Jos tuo edellinen oli hyvinkin kaukana siitä mitä olit hakemassa, mitenkäs jos suoraan fileeseen dokumentoisi että mikä se on? En tiedä onko w2k:ssa samaa ominaisuutta, mutta ainakin XP:llä voi tiedoston ominaisuuksia ihmetellessään kirjoittaa sinne myös kommentteja, jotka näkyy sitten haluttaeassa hakemistolistauksessa.
W2k ei taida tukea tuollaista kommentointiominaisuutta, mutta tuo dirhtml ajaa pienellä vaivannäöllä saman asian. Kiitos vinkistä, kyllä tästä nettihourailusta on joskus jotain hyötyäkin ;)
Kokeiles olisiko tämä mitä haet ota W2K:ssa auki tiedoston ominaiisuudet ja sieltä yhteenveto pääsee laittamaan aika paljon infoa.
Onkohan mulla jossain jotain vikaa, kun esim. teksti- ja html-failit ei näytä ollenkaan yhteenveto-välilehteä. Kuvatiedostot näyttää paljon fileinfoa, mutta niitä ei voi (tietenkään) editoida.
Tossa testailin niin Dreamweaver-4 tehty htm sain tehtyä kaikki, -jpg tiedostoon samoin ja tekstitiedot myös;)
Oletko muuten admin oikeuksilla en kokeillut muilla oikeuksilla ja ainakaan kaikkia valmiita .htm tiedostoja ei voinut muokata siltä osin.
Hyvä pointti! .. olen kyllä admin-oikeuksilla, mutta mulla on muistaakseni joskus käyttäjäasetukset korruptoituneet ja korjasin homman jollakin kepulikonstilla, joten vika voi olla tuolla.. nykyinen Windoze-asennus on rekistereiden ja muiden osalta vähän vammainen kumilankaviritys. \n[Muokattu 13/10/2002 / Doc.B.D]
Tohon voisi olla ratkaisuna että tekisit uudelleen adminin tilin.
Hyvä idea tuokin, mutta en taida uskaltaa koittaa, kun käyttäjärekisteri on entuudestaan risa ja koneen pitää käydä ja kukkua tänään täysillä.