Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Filet hallintaan

Doc.B.D kirjoitti noin 23 vuotta sitten (9 kommenttia)
Nyt on kuulkaas tosi kyseessä.. etsimisestä huolimatta en ole löytänyt Wintööt2000-ympäristöön sopivaa softaa, jolla voisi kirjoittaa foldereissa näkyviä file-infoja eli kuvauksia siitä mikä mikin faili on. Esim. fisting.jpg - pikkujoulukuvia, osa1..
Alkaa mennä yksi tuotekataloogi-rojekti poskelleen, kun fileja tursuaa joka paikasta.. Ai niin.. hakusessa olisi joku freeware utility, cripplewaren tyyppistä sharewarea on netti täynnä tämän softatyypin suhteen.

+/- saldo : 0 |

Jake kirjoitti noin 23 vuotta sitten+/- saldo : 0
    http://home.pacbell.net/nitzsche/dirhtml.html

Jossain rojektissa oon tuollaista html-pohjaista pikkukikkulaa käyttänyt, ei ehkä aivan vastaa kuvailtua tarvetta mutta näppärä mäkgaiveri värkkää tuohon html:n ympärille kaikkea kivaa...

Mahtaa olla muuten mielenkiintoiset pikkujoulut :D

Jake kirjoitti noin 23 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos tuo edellinen oli hyvinkin kaukana siitä mitä olit hakemassa, mitenkäs jos suoraan fileeseen dokumentoisi että mikä se on? En tiedä onko w2k:ssa samaa ominaisuutta, mutta ainakin XP:llä voi tiedoston ominaisuuksia ihmetellessään kirjoittaa sinne myös kommentteja, jotka näkyy sitten haluttaeassa hakemistolistauksessa.

Doc.B.D kirjoitti noin 23 vuotta sitten+/- saldo : 0
    W2k ei taida tukea tuollaista kommentointiominaisuutta, mutta tuo dirhtml ajaa pienellä vaivannäöllä saman asian. Kiitos vinkistä, kyllä tästä nettihourailusta on joskus jotain hyötyäkin ;)

jusu kirjoitti noin 23 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kokeiles olisiko tämä mitä haet ota W2K:ssa auki tiedoston ominaiisuudet ja sieltä yhteenveto pääsee laittamaan aika paljon infoa.

Onkohan mulla jossain jotain vikaa, kun esim. teksti- ja html-failit ei näytä ollenkaan yhteenveto-välilehteä. Kuvatiedostot näyttää paljon fileinfoa, mutta niitä ei voi (tietenkään) editoida.

Tossa testailin niin Dreamweaver-4 tehty htm sain tehtyä kaikki, -jpg tiedostoon samoin ja tekstitiedot myös;)

Oletko muuten admin oikeuksilla en kokeillut muilla oikeuksilla ja ainakaan kaikkia valmiita .htm tiedostoja ei voinut muokata siltä osin.

Hyvä pointti! .. olen kyllä admin-oikeuksilla, mutta mulla on muistaakseni joskus käyttäjäasetukset korruptoituneet ja korjasin homman jollakin kepulikonstilla, joten vika voi olla tuolla.. nykyinen Windoze-asennus on rekistereiden ja muiden osalta vähän vammainen kumilankaviritys. \n[Muokattu 13/10/2002 / Doc.B.D]

Tohon voisi olla ratkaisuna että tekisit uudelleen adminin tilin.

Hyvä idea tuokin, mutta en taida uskaltaa koittaa, kun käyttäjärekisteri on entuudestaan risa ja koneen pitää käydä ja kukkua tänään täysillä.