Hämyisintä Floydiä
Jammo kirjoitti noin 20 vuotta sitten (27 kommenttia)
Palasokeri on kätevä
* leivontaan (3)
* kahvin kanssa (13)

* totaaliportaali (14)

* ei missään (8)

* ei kiinnosta (4)

* tsippa (1)

Pink Floyd. Parhaat. Levyt. Utuisimmat. Mietiskelyyn. Psykedeliaa
Kuuntelulistalta kahdeksan eniten soitettua.
1. Pink Floyd : Wish You Were Here (97 kuuntelukertaa)
2. Pink Floyd : Animals (96 kuuntelukertaa)
3. Pink Floyd : Dark Side of the Moon (80 kuuntelukertaa)
4. Pink Floyd : Meddle (78 kuuntelukertaa)
5. Pink Floyd : Atom Heart Mother (66 kuuntelukertaa)
6. Pink Floyd : A Saucerful of Secrets (53 kuuntelukertaa)
7. Pink Floyd : The Wall (52 kuuntelukertaa)
8. Pink Floyd : The Piper at the Gates of Dawn (52 kuuntelukertaa)
9. Pink Floyd : Obscured by Clouds (40 kuuntelukertaa)
10. Pink Floyd : Ummagumma (36 kuuntelukertaa)
11. Pink Floyd : The Final Cut (23 kuuntelukertaa)
12. Pink Floyd : More (19 kuuntelukertaa)
+/- saldo : 0 | Tweet
Seitsemän ensimmäistä ovat todella kovia levyjä. Ummagummakin toimii tarpeeksi häiriintyneessä mielentilassa. Final Cut:iin pitäisi joskus ehtiä tutustumaan kunnolla..liikaa hyviä levyjä :P
Pitikö täsä äänestää hämyisintä vai parasta? No äänestin joka tapauksesa Piperia ;)
Atom fart mother o/
Vaikka Alan's Psychedelic Breakfast onkin mitä on :<
Tarkoitus oli äänestää parasta (ei hämyisintä) eli Wish You Were Herea, mutta taisi ääni lipsahtaa vahingossa Animalsille. No ei se mitään, se on joka tapauksessa toiseksi paras PF levy.
More
Vaikkei se ehkä ihan se kaikista paras levy ole niin Animalsille annoin ääneni sen Floydin mittakaavassa ainutlaatuisen "intiimin" tunnelman takia. Oikeastaan kaikissa muissa levyissä tunnelma repeää ennemmin tai myöhemmin (mikä ei välttämättä ole huono asia, vrt. The Wall) Toisaalta nyt kun laitoin ajatukset sanoiksi niin tiedä vaikka Animals olisikin se paras levy. PF on siitä vaikea orkesteri että yhtenä päivänä yksi levy on paras ja toisena taas joku toinen...
Ei osaa päättää. Ei ainakaan the wall. :lol:
Viimeinen hankkimani oli Animals. En siitä kokonaisuutena oikein tykännyt.
Atom Heart Mother ja Meddle soivat paljon aikoinaan.
Viimeinen hankkimani oli Animals. En siitä kokonaisuutena oikein tykännyt.
Veitpä sanat suustani!
Animalsiin loppui minun PF-seurantani jo 70-luvulla.
Paras levy lienee Wish You Were Here pitkän Shine on You Grazy Diamondin takia; levyn muut kappaleet eivät minua erityisemmin ilahduta. Äänestin kuitenkin Atom Heart Motheria, koska sen Suite on upea ja itse asiassa Alan's Psychedelic Breakfast sisältää nerokkaita liitelyjaksoja...:roll:
Aivan omaa sarjaansa Floydin tuotannossa on myös A Saucerful of Secrets-nimibiisi; siis tuo kappale on suorastaan täydellinen! :D
Mitäs ihmiset ei Meddlestä tykkää...? Atom Heart Motherista oli tosi rujo work in progress liveversio jollain muistaakseni vuodelta 70 äänitetyllä bootzilla ja siistimpi jollain BBC-live-bootzilla....
Kyllä meddlekin on kova levy. Minulla heti kakkosena Wish you were heren jälkeen.
Atom Heart Mother on ylivoimainen ykkönen täälläkin.Siis äänet meni hänelle.
Kyllä meddlekin on kova levy. Minulla heti kakkosena Wish you were heren jälkeen.
Atom Heart Mother, Meddle ja Wish You Were Here ovat Pink Floydin ehdoton huippukolmikko.
Animals-levyn suosiota en pysty mitenkään ymmärtämään...
Se kuulostaa aina vaan yhtä tylsältä :?
Parasta hissimuzazzia kautta aikain : Dark Side of the Moon
(mutta hämyisin ?)
Pink Floyd : Wish You Were Here
Pink Floyd : Meddle
Pink Floyd : A Saucerful of Secrets
Pink Floyd : The Piper at the Gates of Dawn
Nämä mulle bändin parhaat ja ainoat.
No Ummagummalta live levy on kova!
Lopuilla floyd tuotoksilla voi heittää vesilintuja tuiran uimarannalla.
Jaa täällä oli oikein äänestys menossa, en huomannut kun klikkasin suoraan viimeiseen viestiin.
Lopuilla floyd tuotoksilla voi heittää vesilintuja tuiran uimarannalla.
Tuiran uimaranta (eteenkin talvella) rules !Lopuilla floyd tuotoksilla voi heittää vesilintuja tuiran uimarannalla.
Niinpä näkyy!
http://www.ouka.fi/liikunta/liikpaik/alueet/av_ui.html
Vaikuttaa rautaiselta mestalta! Olen yhden kauden emännän seurana tuota avantouintia Espoossa harrastanut. Ei se kyllä oikein ottanut tulta... :lol:
Jaa täällä oli oikein äänestys menossa, en huomannut kun klikkasin suoraan viimeiseen viestiin.
Hanki hyvä mies rillit! Niillä näköö nimittein! 8)
Shine On You Crazy Diamond ratkaisi pelin. Biisissä yksi kaikkien aikojen introista.
Paras levy lienee Wish You Were Here pitkän Shine on You Grazy Diamondin takia; levyn muut kappaleet eivät minua erityisemmin ilahduta. Äänestin kuitenkin Atom Heart Motheria, koska sen Suite on upea ja itse asiassa Alan's Psychedelic Breakfast sisältää nerokkaita liitelyjaksoja...:roll:
Aivan omaa sarjaansa Floydin tuotannossa on myös A Saucerful of Secrets-nimibiisi; siis tuo kappale on suorastaan täydellinen! :D[/quote]
[quote]Veitpä sanat suustani!:D
Olen tästä kaikesta aivan samaa mieltä, paitsi että Wish You Were Heren loputkin kipaleet toimivat aivan mahtavan Shine On You Crazy Diamondin lisäksi. Ääneni siis sille.
Mitäs vikaa Animalsissa on? Mielestäni todella toimiva kokonaisuus. Aivan loistavia kappaleita, tunnelma säilyy alusta loppuun. Ja Sheep monipuolisuudessaan parhainta Floydia. Melkein vei ykkössijan Wish...ltä.
Tätä ei tarvitse edes miettiä: Animals. Se jytää.
Mulla loppu aikanaan tämän orkesterin tuotosten seuraaminen Kuun tälle puolelle. Se toinen puoli ei avautunut, jätkät tuntu "normalisoituneen" ja kuulostivat hiotuilta ja tyylikkäiltä ja tylsiltä.
Atom Heart Motheria on myöhempinä aikoina dissattu ahkerasti joten hauskaa että täältä löytyy arvostusta! Meddle on kyllä kanssa upea teos, ekatkin on kaikki nautintoainetta. Levykansiinkin saattoi teininä upota.
Paras on tietenkin The Piper at the Gates of Dawn, ei ole Barrettin voittanutta. Kakkoseksi rankkaan Atom Heart Motherin joka on aivan mahtava. Pronssista kilpailee Saucerful ja Meddle.
Atom Heart Motheriin osui minun valintani. Tosin tässä hieman sama tilanne kuin Gentle Giant-äänestyksessä: yhtä hyvin olisin voinut äänestää Wish You Were Herea, Animalsia, Piperia tai Saucerfulia.
Meddlellä on se toinen puoli loistava (tiedätte varmaan kumpi) ja listan ulkopuolelta on pakko mainita Ummagumman loistava liveosuus.
Wish You Were Here on vahvin kokonaisuus, en pääse siitä mihinkään. Dark Side of the Moon pääsee lähelle, mutta siinä ei ole aivan samaa syvyyttä ja toisaalta siinä on "Money"... :wink: Animals ja The Wall ovat hyviä nekin, mutta eivät pysty pitämään intensiteettiään yllä koko matkaa.
Totta puhuen niin paljon hienoa musiikkia kuin Floydarit ovatkin tehneet, niin kovin epätasaisia levyjä ovat julkaisseet. Levyt Saucerfulista Meddleen sisältävät paitsi upeita kappaleita myös aikamoista rävellystä ja musiikillisen identiteetin etsintää. Ei sillä, etten pitäisi näistä, kuten myös karusta Final Cutista ja Gilmourin ajan studiolevyistä, mutta paikoin ne tuntuvat hakuammunnalta. Ja mitä tulee Piper at the Gates of Dawniin, olen samaa mieltä siitä, että Pink Floyd ei olisi syntynyt ilman Barrettia mutta että se ei olisi myöskään voinut jatkaa hänen kanssaan...
Äänestin Animalsia, kun se taitaa viedä täällä päin kullan. Kakkoseks tulee The Piper ja kolmoseks Saucerful. Näitä mä lähinnä enää Floydylta kuuntelenkin, noihin muihin levyihin vähän ''kyllästyin''