Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

kuulokkeet

Gerbiili kirjoitti noin 19 vuotta sitten (72 kommenttia)
Mitä kuulokkeita palasokerilaiset suosittelevat alle 200 €:n hintaluokassa? Itsellä Sennheiserit (langattomat) sanoivat sopimuksensa irti, ja uudet pitäis hankkia. Muusiikin kuuntelusta lähes 90% tapahtuu kuulokkeiden avulla.

+/- saldo : 0 |

    juuffo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kaikki 100 - 200€ maksavat täytyy olla hyviä !

    Cyton kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Grado SR-80.

    Ei voi muuta kuin kehua. Ovh. 180 €, mutta varmasti irtoavat 150 €:lla, jolla minä omani ostin. Ovat tietääkseni voittaneet jo kaksi kertaa Hifi-lehden kuuloketestin ko. hintaluokassa.

    Muita hyviä vaihtoehtoja, joita en kuitenkaan ole itse pahemmin kuullut ovat Sennheiser HD-600 ja Sony MDR-F1. Kaikki edellä mainitut siis täysavoimia kuulokkeita.

    Ehann kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sennheiserin HD600:sia ei kyllä 200 eurolla saa mistään. Paremmin budjettiin sopivat senkut olis ehkä HD555. Gradoja on tosiaan kehuttu, mutta samaan hengenvetoon monesti moititaan että olisivat epämukavia (tietysti riippuu kuuntelijan pään muodosta ja koosta). Itse en koskaan ole Gradoja kokeillutkaan.

    Haiku kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kuulokevahvistimista taisi Pimeys puhua toisaalla. Semmosiakin...

    Kuinka paljon noilla on merkitystä äänenlaatuun? Onko järkeä ostaa vaikkapa Sennheiserin hd-600ia ja kytkeä ne walkmaniin?

    Sunkka kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minulla on AKG:n K 240 Monitor kuulokkeet. Hinta about 100 €. Käytän niitä toisinaan miksaus/äänitys-hommissa. Ihan hyvät, mutta vertailemaan en pääse, koska kokemusta kuulokkeista on aika vähän.

    Suurin osa minun musiikinkuuntelusta tapahtuu autossa...

    hugo2 kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    http://kitupiikki.net/

    Täältä irtoaisi kaikkine kuluineen Sennheiser HD 600 hintaan 229e.

    http://www.alessandro-products.com/headphones.html

    Täältä lähtee sitten Gradon luurit pilkkahintaan. Gradon hinnat Yhdysvalloissa jopa 40 - 50% alle meidän hintojen. Alessandro on arvostettu High End -merkki, joka on yhteistyössä Gradon kanssa tehnyt kuulokkeita jo pitkään. Gradon kieltää suoramyynnin Eurooppaan, mutta Alessandro myy tuotteet suoraan.

    Hullukaan ei noita suomalaisia hintoja kuulokkeista maksa.

    Hyvin järkevä budjettivaihtoehto voisi olla Kitupiikistä Sennheiser HD-590 hintaan 139e tai tuo Alessandron edullisin malli.

    Alessandro/Gradon ehkä saattaisi mennä vielä kannettavassa laitteessa, Sennheiser 600 + walkman ei toimi.

    Itsellä Sennheiser hd-650 luurit, kuulokevahvistimena on Corda ha-1 mkII. Tuo kombinaatio toimii kohtuu hyvin, 650 maksoi 289e ja tuo corda 375e.

    Kitupiikin ja Alessandron nettikaupat ovat hyvässä maineessa.

    http://www.head-fi.org/


    hugo2 kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuosta Head-Fi sivustosta vielä... Sieltä löytyy kaikki mahdollinen tieto kuulokkeista, kuulokevahvistimista sekä välipiuhoista jne...

    Otettava kuitenkin huomioon, että sivun "arvostelut" ovat hyvin subjektiivisia ja korostuneen positiivisia laitteesta kuin laitteesta. Sinnehän voi kuka tahansa kirjoittaa mitä tahansa kuten tänne Palasokeriinkin. Joillakin sivustoilla on epäilty, että laitevalmistajat itse kirjoittelevat näille chattipalstoille. Vilpittömiä kommentteja lienee kuitenkin suurin osa.

    Ja itse ne vehkeet pitää kuulla ennekuin mitään ostaa, muiden mielipiteet hyvästä äänenlaadusta eivät päde jollekin toiselle. Toinen juttu vielä tietenkin luurien istuvuus omaan kalloon.

    Ilman kuulokevahvaria pääsee kotistereoissa Sennheisereillakin alkuun, mutta kyllä kuulokevahvari kannattaa budjetin kohentuessa laittaa. Omat entiset luurini ovat AKG 240 monitorit, joiden niidenkin toisto-ominaisuudet paranivat Cordan kuulokevahvarilla. Alkuun kuitenkin hyvät luurit kehiin, sitten vasta kuulokevahvistinostoksille.

    Nuo Cordan valmistajan (Meier Audio, luotettava toimittaja) sivut kannattaa lukea jo ihan yleissivistyksen vuoksi, jos kuulokemaailma kiinnostaa. Myyvät lisäksi Beyerdynamicin DT 880 huippumallia edullisesti.
    http://www.meier-audio.homepage.t-online.de/


    harmaa kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Muita hyviä vaihtoehtoja, joita en kuitenkaan ole itse pahemmin kuullut ovat Sennheiser HD-600 ja Sony MDR-F1. Kaikki edellä mainitut siis täysavoimia kuulokkeita.


    Itse olen jo monet vuodet kuunnellut Sony MDR-F1 -kuulokkeilla ja kuuntelen varmaan niin kauan kuin kestävät. Ovat tosiaan mallia "avo" joten jos tarkoitus on kuunnella musiikkia häiritsemättä muita (huoneessa) oleskelevia niin eivät sovi tarkoitukseen.. Walkman-käytössä en ole noita edes kokeillut, siinä on käytössä pienet nappikuulokkeet joissa muuten niissäkin on valtavia eroja.

    retrou kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sennheiserin HD600 Kitupiikissä nyt 189 e. Taiampa semmoset tilata.

    hugo2 kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Odota vielä huhtikuulle, kun julkaisevat Hifi -lehden kuuloketestin. Siinä on käsittääkseni testailtu hiukan paremman luokan luurit.

    Astro kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitäs (kohtuuhintaisia) luureja suosittelisitte kannettavaan MiniDiskiin? Sonyn valmisluurit lienevät ns. persiistä, vaikka kyllä toi soundi mun korviin on lähes välttävä. Olis kuitenkin kiva saada paremmat, mutta kun en oikein niistä mitään ymmärrä... Ehkä ei kuitenkaan mitään hehtaarikokoa, vaan povariin mahtuvat pitäis olla. Onko kohtalaisen hyviä nappikuullokkeita olemassa?

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla on iPodissa Sonyn (MDR-EX71) noin 50 euroa maksavat nappikuulokkeet jotka ovat sellaista korvan sisään tungettavaa plugi-mallia. Ihan suositeltava hankinta hintaansa nähden. Ääni on melko hyvä ja eristävät aika kivasti ulkopuolisia ääniä. Välillä vaarallisenkin hyvin. :D

    leena kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla on kossin porta pro kuulokkeet jotka on aika kehutut ja hyvä soundiset kuulokkeet.
    Kyseinen malli on myös suositeltava hintaansa nähden, sillä niitä saa cdonnista 36 euroon (maksoivat vielä 90 euroa kun ostin pari vuotta sitten)
    Ne pystyy myös taittelemaan kasaan, joten mahtuvat povariisi, en tosin tunne povariasi lähemmin mutta aika pieneen kasaan ne taittuvat.

    Astro kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kiitti vinkeistä! Täytyy katella liikkeistä/netistä. Povarit on melko isoa kokoa, mutta paljon siellä on kamaakin...

    EsaJii kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitä vaan, paitsi iPodin korvan sisällä kuulokkeita...

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla on iPodissa Sonyn (MDR-EX71) noin 50 euroa maksavat nappikuulokkeet jotka ovat sellaista korvan sisään tungettavaa plugi-mallia. Ihan suositeltava hankinta hintaansa nähden. Ääni on melko hyvä ja eristävät aika kivasti ulkopuolisia ääniä. Välillä vaarallisenkin hyvin. :D


    Tuplaan suosituksen Sonyn MDR-EX71:lle.
    Siis ulkopuolisten äänten eristyksen suhteen, kin...

    Astro kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ok, ehkäpä ne tulee hankittua.

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mullakin oli Sonyn MDR-EX71:t silloin kun enemmän korvalappuja kuuntelin. Ihan hyvät olivat, bassotoisto OK ja eristivät ulkopuolista ääntä. Miinuksena sitten korvakäytävän hikoaminen (!) sillä nuo muoviplugithan tulevat osittain korvakäytävän sisään. Ja toisena miinuksena, että pitkähkön (vuosi?) tasaisen päivittäisen käytön jälkeen nuo sitten levisivät, eli muoviplugit eivät enää pysyneet kuulokkeissa kiinni.




    Aeroneus kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko kenelläkään kokemusta Sennheiser RS-120 langattomista kuulokkeista?

    Itsellä oli aikoinaan jotkut jeesuksen aikaset langattomat kuulokkeet joissa piti itse säätää taajuudet(tai jotain) kohilleen jonka seurauksena lähes aina taustalla kuului kohinaa ja kaiken maailman suhinaa. Onko tekniikka tämän kohdalla kehittynyt missään suhteessa?

    Tiedoissa luvataan että vielä 100m päässä kuuluu, miten tämä toimii todellisuudessa, heti ekan seinän tullessa väliin alkaa häiriötä syntyä ja kuunteleminen muuttuu epämiellyttäväksi?

    Samassa kaupassa näyttäis olevan myös Sennheiser RS-65 kuulokkeet, maksavat melkein tuplahinnan ja akut kestävät lyhyemmän aikaa. Taajuusalue on vähän laajempi ja painavat n.100g vähemmän. Mikä näissä sitten tuo lisäarvon :shock:

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mullakin oli Sonyn MDR-EX71:t silloin kun enemmän korvalappuja kuuntelin. Ihan hyvät olivat, bassotoisto OK ja eristivät ulkopuolista ääntä. Miinuksena sitten korvakäytävän hikoaminen (!) sillä nuo muoviplugithan tulevat osittain korvakäytävän sisään. Ja toisena miinuksena, että pitkähkön (vuosi?) tasaisen päivittäisen käytön jälkeen nuo sitten levisivät, eli muoviplugit eivät enää pysyneet kuulokkeissa kiinni.




    Puhtaanpito oli unohtunut?! eli noi muoviosat pitää pestä säännöllisesti.

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Puhtaanpito oli unohtunut?! eli noi muoviosat pitää pestä säännöllisesti.


    Tällaisiakin on hyvä käyttää :O :wink: :P




    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Tällaisiakin on hyvä käyttää

    Nenä- ja korvalääkärit ovat sitä mieltä, että noilla voi puhdistaa korvaLEHDEN, mutta ei korvaKÄYTÄVÄÄ. Itse olen kerran käynyt sairaalassa huudotuttamassa ulos sisäkorvaan jääneen vanupuikon pään.

    Astro kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, vanupuikkoja ei saa missään nimessä tunkea korvakäytävään. Siten tunkee vain nöyhdän syvemmälle. Mulla menee n. kerran vuodessa korva/korvat niin tukkoon, että täytyy käydä lekurissa tai sitten itse laittaa vahaa sulattavaa litkua korviin ja sitten huuhtoa vesipumpulla.

    Janus kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olenkin aina suhtautunut suurella epäilyksellä vanupuikkoihin korvakäytävien puhdistajana. Vältän jatkossakin.

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, vanupuikkoja ei saa missään nimessä tunkea korvakäytävään. Siten tunkee vain nöyhdän syvemmälle. Mulla menee n. kerran vuodessa korva/korvat niin tukkoon, että täytyy käydä lekurissa tai sitten itse laittaa vahaa sulattavaa litkua korviin ja sitten huuhtoa vesipumpulla.


    Kaikkea sitä kuulee!
    Mää olen putsannut korvakäytävät ensin kostutetulla ja sitten kuivalla vanupuikolla jo kymmeniä vuosia ilman ongelman häivääkään!
    Noo, korvakäytäviä lienee monenlaisia ja varsinkin vahan muodostus kovin yksilöllistä.

    Astro kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No, kysypä joskus huviksesi asiaa lääkäriltä. Mutta oikeassa olet: yksilöllisiä ollaan korvakäytäviä ja vaikunmuodostusta myöten :wink:

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tikusta asiaa.. katsoin puikkopakkausta ja jopa siinä kielletään tunkemasta puikkoa korvaan. Käyttötarkoitukseksi oli määritelty "kauneudenhoito".

    Astro kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, kyllä ne on lähinnä kajalin poistoon ja sellaiseen naisten jutskaan. Ja vauvojen napojen putsaukseen, nim. kokemusta löytyy.

    StarLion kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    AKG 240
    Hyvät on. Kandee tietty testailla jotka itselle tuntuu parhaimmilta. Tossa hintaluokassa noi kuitenkin aika kova sano jo.

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Voihan vanupuikko! :) Täällä ei kyllä kinä voi arvata mikä se luo latua keskustelulle!

    OttoM kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tikusta asiaa.. katsoin puikkopakkausta ja jopa siinä kielletään tunkemasta puikkoa korvaan. Käyttötarkoitukseksi oli määritelty "kauneudenhoito".


    Pelko kaihertaa sielua, kun tekee seuraavan kerran mieli kaivaa korvaa :wink:

    PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla on kossin porta pro kuulokkeet jotka on aika kehutut ja hyvä soundiset kuulokkeet.
    Kyseinen malli on myös suositeltava hintaansa nähden, sillä niitä saa cdonnista 36 euroon (maksoivat vielä 90 euroa kun ostin pari vuotta sitten)
    Ne pystyy myös taittelemaan kasaan, joten mahtuvat povariisi, en tosin tunne povariasi lähemmin mutta aika pieneen kasaan ne taittuvat.


    Kiitos todella paljon vinkistä! Olisin tod. näk. hankkinut Porta Prot kesäksi joka tapauksessa ja olin valmistautunut lähes satasen investointiin.

    Samalla tuli tilattua Porcupine Treen Deadwing kun sitä on täällä suitsutettu. Halvalla sekin. :)

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pelko kaihertaa sielua, kun tekee seuraavan kerran mieli kaivaa korvaa :wink:

    Uskotko että tuntuu tyhmältä lähteä aamulla päivystykseen ja pyytää lääkäriä katsomaan korvaan, että onko se puikon hävinnyt pää korvassa tai jossain kylpyhuoneen lattian sopukassa.

    Siellähän se oli korvassa, eikä edes haitannut kuulemista yhtään.

    PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuli mieleen, että työkaveri viestitti tänään ettei pääse safkikselle, sai sairaslomaa kun "vippaa päästä". Ts. korvan kanssa jotain ongelmaa, vaikuttaa tasapainoaistiin.

    Tottakai vastasin ettei toi päästä vippaaminen mitään uutta ollut. :P

    Astro kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Päätin muuten toistaiseksi pitää vaan MD:ssä bassokorostuksen päällä... Täytyy säästellä rahaa Hollannin matkaan!

    Yawn kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla menee n. kerran vuodessa korva/korvat niin tukkoon, että täytyy käydä lekurissa tai sitten itse laittaa vahaa sulattavaa litkua korviin ja sitten huuhtoa vesipumpulla.


    Aha, mä en siis ole yksin. :)

    Aeroneus kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko kokemusta Pioneer se-a1000 kuulokkeista tai muista samanmerkkisistä kuulokkeista? Olis gigantissa 99 niin aattelin josko päivittäis kuulokkeet tuoreempiin..

    "home theatre headphones" sanoo nettisivu, onko nää sitte enemmän elokuvakäyttöön suunnattu vai onko toi vaan jotain höpöhöpö mainospuhetta, pääasiassa siis musan kuunteluun kuulokkeet tulisi.

    PeeHoo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuli hankittua muutama viikko sitten AKG:n K 701 kuulokkeet (tässä asiassa olen aina ollut merkkiuskollinen). Ne ei ole mitkään "rokkikuulokkeet" vaan super-analyyttiset hyvässä ja pahassa. Kiva kuunnella vanhoja lemppareita ja löytää niistäkin jotain uutta.

    Kyssäri: Mulla on Technicsin 909 -sarjan etu/päätevahvistin -setti joka on ihan semi-ok, ei kuitenkaan mitään high -endiä. Ostopäätökseen vaikutti ratkaisevasti coolit suuret VU -mittarit.. :P Tyypit DVD -Plazalla vakuuttaa että kyseisistä luureista saa PALJON enemmän irti sijoittamalla vielä erilliseen kuulokevahvariin. Onko kokemuksia moisista? Ne hemmot on hurahtaneet aika pahasti siihen suohon, joten aatelin kysäistä täältä...

    Doc.B.D kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tässä on siis varmaan kyseessä kuuloke, joka ei ole missään tilanteessa kytkettynä kuulokeplugiin, vaan vähintäänkin päätteen kaiutinliitäntään?

    PeeHoo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tässä on siis varmaan kyseessä kuuloke, joka ei ole missään tilanteessa kytkettynä kuulokeplugiin, vaan vähintäänkin päätteen kaiutinliitäntään?


    Suoraan nimenomaan vahvistimen kuulokeplugiin. En siis kuuntele niillä esm tietokoneen kautta.. Nyt alkaa jo tuntua siltä, että olen tehnyt tyhmän kysymyksen (ja säästänyt satasia).

    Doc.B.D kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vahvistimien kuulokeliitäntöjä pidetään yleensä aika huonoina teknisesti ja äänenlaadullisesti, joten ainakin teoriassa on mahdollista että kuulokevahvistimella saa parempaa ääntä.

    PeeHoo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Näin vähän uumoilinkin.. Kiitos vastauksesta, taidan laittaa ko hankinnan jäihin siihen asti kunnes olen omin korvin todennut mahdollisen eron äänenlaadussa.

    Doc.B.D kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joku kohinataso voi olla korvinkuullen vähän parempi, mutta muut erot saattavat olla sen verran subjektiivisia että ei niitä äkkinäisellä koekuuntelulla keksi. Joskus kyllä esim. basson laatu (syvyys tai vielä subjektiivisempi draivi) voi parantua, kun virransyöttö on kunnossa.

    EsaJii kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Korvia puhdistaessa ei kuitenkaan pidä mennä terveyskeskukseen. Jos oikeen tulee ongelma, menkää yksityislääkärille.

    Tätini meni terveyskeskukseen. Nyt hän on kuuro siitä korvasta.

    Doc.B.D kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pumpulipuikkoa ei pidä tunkea korvaan, ellei sitten halua toisinaan tuntea itseään todella tyhmäksi. Nimittäin jos puikkoa korvasta poistettaessa sen pää on kadonnut, se on todennäköisesti korvassa sisällä eikä lattialla. Sitten kun menee terveyskeskukseen ja ilmoittaa, että epäilee päässä olevan pumpulia, tuntee itsensä erityisen tyhmäksi. Sitä ei nimittäin yleensä tunne mitenkään, ei edes korvan tukkoisuutena, mutta silti se on siellä valmiina toimimaan helvetillisen korvatulehdus-bakteeri-invaasion alustana.

    Uni kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä en ole ikinä ollut mikään hifistelijä, en kajareittten enkä kuulokkeiden suhteen mutta nuo Koss PortaProt toimii loistavasti äänenlaadun ja dynamiikan suhteen mp3:sia kuunnellessa. Mainiot luurit hinta-laatu-suhteessa. Kait mä joskus kotikaiuttimiksi hommaan täyden Genelec-setin sitten joskus kun rahaa saa tarpeeksi. ( Ja ne nilviäiset, jotka sanoo, että ei kannata koska ne on liian kliiniset ja studiopuritaanit, älkää tulko vierailulle sen jälkeen kun ne olen hankkinut. ;)

    jusu kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä en ole ikinä ollut mikään hifistelijä, en kajareittten enkä kuulokkeiden suhteen mutta nuo Koss PortaProt toimii loistavasti äänenlaadun ja dynamiikan suhteen mp3:sia kuunnellessa. Mainiot luurit hinta-laatu-suhteessa. Kait mä joskus kotikaiuttimiksi hommaan täyden Genelec-setin sitten joskus kun rahaa saa tarpeeksi. ( Ja ne nilviäiset, jotka sanoo, että ei kannata koska ne on liian kliiniset ja studiopuritaanit, älkää tulko vierailulle sen jälkeen kun ne olen hankkinut. ;)


    Ne olisi viimeset kaiuttimet mitkä ostaisin ;-) joo tykkään enempi toisesta tyylistä mitä edustaa nykyiset Magneplanin 2.5R paneelit.

    Kyllä kuulokevahvistimeen kannattaa panostaa samalla tavoin kuin kuulokkeisiin noi vahvistimien omat 80% on vaan ympätty mukaan ja laatu sen mukainen. Toinen syy saa sovitettua sopivuuden kuulokkeiden ja vahvistuksen kera ettei basso/diskantti ongelmia ole.

    Sami kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kait mä joskus kotikaiuttimiksi hommaan täyden Genelec-setin sitten joskus kun rahaa saa tarpeeksi. ( Ja ne nilviäiset, jotka sanoo, että ei kannata koska ne on liian kliiniset ja studiopuritaanit, älkää tulko vierailulle sen jälkeen kun ne olen hankkinut. ;)


    Jos meinaat joskus hankkia oikein hyvät kaiuttimet kotiin, niin suosittelen kyllä tutustumaan muihin merkkeihin.

    Doc.B.D kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo.. G:n hankkijan kannattaa pohtia tarkkaan sellaista termiä kuin kuunteluväsymys.

    Kcrimso kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuli hankittua muutama viikko sitten AKG:n K 701 kuulokkeet (tässä asiassa olen aina ollut merkkiuskollinen). Ne ei ole mitkään "rokkikuulokkeet" vaan super-analyyttiset hyvässä ja pahassa. Kiva kuunnella vanhoja lemppareita ja löytää niistäkin jotain uutta.


    Samanlaiset ostin tänään. Muutaman kappaleen vasta testiksi kuuntelin, mutta erittäin lupaavilta vaikuttavat.

    Tyylikkäät myös ulkonäkönsä puolesta. Sopivasti retrot. :D

    PeeHoo kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hyvät kuulokkeet! Joskus vähän liiankin laadukkaat - kehnoja tuotoksia on välillä aika kidutusta kuunnella koska nuo luurit paljastavat armotta kaikki mokat. Itse huomasin, että basso syvenee käytön myötä (tai sitten siihen soundiin vain tottuu).

    Mulla on ollut aina AKG:t, ekat K141 -kuulokkeet hankin joskus 80 -luvun alussa ja perusdesign itsesäätyvine pantoineen ei ole muuttunut miksikään niistä ajoista.

    Tyyliä ja laatua koko rahalla. :)

    Kcrimso kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itse huomasin, että basso syvenee käytön myötä (tai sitten siihen soundiin vain tottuu).


    Joo, mä en ole kovin montaa arvostelua lukenut, mutta kaikissa on oltu sitä mieltä että soundit paranevat kun kuulokkeet ovat olleet käytössä joitakin satoja tunteja. No samahan pätee yleensä myös kauittimiin.

    Mutta hyvältä kuulostaa siis jo nyt!

    Designista. Nyt kun enemmän olen noita pällistellyt niin retro fiilisten lisäksi tulee vähän Applekin mieleen, mutta ehkä se johtuu vaan valkoisesta väristä. Apple onnistui leimaamaan valkoisen värin aika tehokkaasti itseensä vaikka ovat nyt itse siitä jo siirtymässä pois. :)

    Doc.B.D kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kokeilkaa joskus mikä ero on kuunnella kuulokkeilla yöllä kun on täysin hiljaista ilman päivän taustakohinaa. Noh, jossain Hkin keskustassa tämä ei välttämättä onnistu, mutta itse asun tuollapuolen taajamakylttiä.

    Itsellä ei ole mitään sitä ideaa vastaan, että elementti voisi "tekeytyä" ajan mittaan, mutta jos kyse on varsinkin bassosta, ilmiössä voi olla kyse pehmusteiden sopeutumisesta aivotallin muotoon. Yleensä se on nimittäin diskantti, joka siivoutuu ajan myötä.

    PeeHoo kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Taustakohinasta tuli mieleen, että ainoa K 701:n "vika" on niiden avoin rakenne. En asu mitenkään meluisalla alueella, mutta jos huoneessa on esim TV päällä niin tottakai se kuuluu läpi.

    Olen ajatellut hommata rinnalle jotkut suljetut luurit. On muutenkin ihan perusteltua hankkia kahdet kuulokkeet joita voi vaihdella olosuhteiden ja kuunneltavan musiikin mukaan.

    Doc.B.D kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En ole ikinä törmännyt hyvälaatuisiin suljettuihin kuulokkeisiin. Ihmisten korvat ovat niin eri muotoisia, että suunnittelu on tosi vaikeaa, varsinkin bassopää tahtoo mennä pieleen. Itse ostaisin studiotasoiset nappikuulokkeet tuohon tarkoitukseen. Hinta > 400 e.

    Spectre kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hommasin vuonna 2002 Koss:n The Plug -kuulokkeet. Muistaakseni kuulokkeiden johdoille lupailtiin melko ylimaallista takuuta. Olisiko ollut peräti "elinikäinen"?

    Aika on rientänyt, soittimet vaihtuneet mutta Kossit ovat pysyneet mukana. Tänä vuonna huomasin että plugithan särisevät selvästi. Johdot ja liitokset lienevät edelleen kunnossa mutta elementit taitavat olla melko valmiit.

    Alkuperäiset vaahtokumitulpat eivät kestäneet montaa hetkeä mutta tilalle löytyi silikonit.

    Kunnioitettava suoritus plugeilta vai kuinka? Venyvätköhän muiden valmistajien viritykset vastaaviin suorituksiin? Enkä ole käsitellyt Kosseja varsinaisesti silkkihansikkailla vaan ne ovat kulkeneet yleensä irrallaan taskussa tahi repussa.

    The Plug näyttää olevan edelleen myynnissä mutta ainakin muotoilu on mennyt uusiksi.

    Kcrimso kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä heitin The Plugit viikon käytön jälkeen laatikon pohjalle. Eivät oikein sopineet korviin eikä muutenkaan kyllä kuulostaneet kovin hyviltä.

    Lerxst kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mun pitäis pojalle ostaa langattomat kuulokkeet, alle 100 e hintaluokassa. Suositelkaas jotain te paremmin tietävät, itse kun en kuulokkeita siedä, joten niistä ei ole viimeaikaista tietoa tahi kokemusta.

    retrou kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oman suppean kokemukseni perusteella suosittelisin langallisia malleja. Langattomissa tuppaa tulemaan pieniä häiriöitä signaaliin. Kuulokkeisiin saa jatkojohtojakin.

    Lerxst kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mutta kun pitää olla langattomat...

    Jake kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko noista oikeista bluetooth-kuulokkeista kokemuksia, parilla A2DP mokkulalla ainakin on saanut aikaiseksi varsin kohtuulliset soundit siirrettyä langattomasti vanhoihin lankakuulokkeisiin?

    OldfieldOlli kirjoitti noin 10 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla oli yli 10 vuotta Sennheiserin HD 500 kuulokkeet. Tai on ne tossa vieläkin, mutta hankin jokunen aika sitten AKG:n K619 DJ kuulokkeet, kun satuin edukkaasti saamaan. Aluksi vierastin niiden melko diskanttivoitoista ääntä verrattuna Sennheiseriin, mutta pikkuhiljaa niiden erinomainen erottelukyky sai minut hylkäämään Sennheiserit kokonaan. Todella tytyväinen olen ja hintahan on vain 119€.

    Kcrimso kirjoitti noin 10 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla on kotikuulokkeina AKG:n K701:set. Töissä Shure SRH440:t ja ulkona rimpuillessa käytän ihan vaan Applen nihkeitä nappeja. Noi AKG:t on kyllä kivat, mutta tosi vähän tulee kotona kuunneltua musiikkia kuulokkkeilla.

    Kcrimso kirjoitti noin 10 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eihän noi K619-kuulokkeet maksa kuin kuusikymppiä: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/10000/dkcns/AKG-K619-DJ-kuulokkeet-mustat


    Markkutapio kirjoitti noin 10 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itse olen viime aikoina myös katsellut/etsinyt uusia kuulokkeita. Hieman on ihmetyttänyt kun lähes kaikissa on impedanssi 32 tai 35 ohmia. En tiedä onko merkitystä mutta eikös laatukuulokkeissa pitäisi olla vähintään se 50 ohmia. Herkkyys pitäisi kuulokkeissa varmaankin saada yli 100 dB SPL/V.

    Kcrimso kirjoitti noin 10 vuotta sitten+/- saldo : 0
    http://www.thomann.de/gb/akg_k701.htm


    "...impedance 62 Ohms, efficiency 105dB, frequency range 10Hz-39.8kHz..."

    Riittääkö?

    OldfieldOlli kirjoitti noin 10 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Verkkokaupassa näyttää näköjään olevan tarjouksessa ainakin nuo mustat K619 kuulokkeet. Suosittelen ostamaan jos on kuulokkeen tarvetta. Normihinta on 119€, joten tuo 60 egee on tosi halpa. Itse tosin maksoin 50€ :)

    OldfieldOlli kirjoitti noin 10 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itse käytän kuulokkeita todella paljon iltaisin ja öisin, ettei muu perhe/naapurit häiriinny.

    Kcrimso kirjoitti noin 10 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä oon varmaan kuunnellut viidessä vuodessa noilla AKG:lla ehkä kymmenisen tuntia. Hieman turhan paljon tulee kuunteluille hintaa kun luurit maksoivat tuolloin 230 euroa... :D

    Markkutapio kirjoitti noin 10 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joutuuko noissa 32 - 35 impedanssisissa esim. tietokkoneelta kuunnellessa säätämään äänenvoimakkuutta pienemmälle. Tässä omassa nykyisessä (70 ohmia) pitää tietsikalla pudottaa n. 1/10 tasolle jottei säre kuuloketta. Tuossa testailin vastaavaa myös kotiteatterissa mutta siellä äänenvoimakkuus säätyi automaattisesti kun esim. kaiuttimista kuului voimakkuudella 3 ja kuulokkeet liitettyä näytössä oli voimakkuuden arvona 10.

    retrou kirjoitti noin 10 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Luulen että jotain asetuksissa mättää, jos tulee kamalat säröt kuulokkeisiin. Tuskin se kuulokkeiden ohmimääristä riippuu.

    Markkutapio kirjoitti noin 10 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Näin minä olen käsittänyt tämän... mitä vähemmän ohmeja niin sitä enemmän saat laittaa nuppia kaakkoon. Voin toki olla väärässä kun en näiden asioiden kanssa touhua, mutta muualta keskustelupalstoilta tämmöistäkin opin. Nyt olisi mukava saada käytännön tietoo kellä vaan niitä pieniohmisia kuulokkeita vaan on. Tietääkseni tuo pieni ohmimäärä on eu-direktiivin tulosta jotta kuulovaurioilta säästyttäis.