Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Henry Cow >>>>

pinulk kirjoitti noin 20 vuotta sitten (29 kommenttia)
Tilasin loistavat kaksi ensimmäistä Henry Cow levyä play.com:ista. Siellähän on aina tämä "Customers who bought XXX also bought xxx". Ilokseni huomasin että kyseinen lista sisälsi ainoastaan juuri minun ostamiania levyjä.

Miltä kuullostaa seuraava skitsolista:

Morton Feldman - Patterns In A Chromatic Field
Gong - Live Floating Anarchy 1977
Various - Tango Argentina
Various - Rough Guide To Thailand
Henry Cow - Unrest

+/- saldo : 0 |

Jammo kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tilasin loistavat kaksi ensimmäistä Henry Cow levyä play.com:ista. Siellähän on aina tämä "Customers who bought XXX also bought xxx". Ilokseni huomasin että kyseinen lista sisälsi ainoastaan juuri minun ostamiania levyjä.

Miltä kuullostaa seuraava skitsolista:

Morton Feldman - Patterns In A Chromatic Field
    Gong - Live Floating Anarchy 1977
    Various - Tango Argentina
    Various - Rough Guide To Thailand
    Henry Cow - Unrest

Niin tietysti! Olet ainoa Henry Cowta Play.comista tilannut heppu... :lol:

Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0

Minä olen toinen...

Minä olen toinen...

Ja kuuntelet myös em. skitsolevyjä?! :shock:

Pois se minusta!

No itseasiassa sitä ettei minun ostokseni näkyneet listassa selittää se että tilaamani levy oli tarkemmin ottaen Slapp Happy/Henry Cow-albumi Desperate Straights.

MZ kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Henry Cowsta mieleeni tuli, että onko joku onnistunut tilaamaan Arimanin tilausvalikoimasta Art Bearsin levyn Hopes and Fears tai News From Babelin sen kaksi yhdessä -systeemin? Minä olen nyt pariin otteeseen yrittänyt, mutta mitään ei ole kuulunut. Art Zoydit, Shub-Niggurathit ja muut ovat tulleet ekalla tilauksella kohtuullisen nopeasti.

Janus kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hopes And Fearsista näkyy olevan sekä vanha painos että remasteri, kumpaa yritit?

Pois se minusta!

No itseasiassa sitä ettei minun ostokseni näkyneet listassa selittää se että tilaamani levy oli tarkemmin ottaen Slapp Happy/Henry Cow-albumi Desperate Straights.

Asian voi kyllä tarkistaa soittolistalta. 8)
    Toisaalta luulen ihmisten kuuntelevan oikeasti monesti sellaisia levyjä, joita eivät kehtaa kirjata ainakaan Palasokerin Levylautasella-tietokantaan. :?

Tai ainakaan itse en mitenkään haluaisi ihmisten tietävän, että kuuntelen aina saunassa Bay City Rollersia... :lol:

Toisaalta luulen ihmisten kuuntelevan oikeasti monesti sellaisia levyjä, joita eivät kehtaa kirjata ainakaan Palasokerin Levylautasella-tietokantaan. :?

Ihmisistä en tiedä, mutta minä ainakin kirjaan tunnollisesti kaikki levyt joita kuuntelen ollessani koneen äärellä (ulottuvilla).

pinulk kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olisihan olut kiva olla se ainut ihminen joka on tilannut Henry Cowta Play.comista!!

Kovin hyviä ne levyt ovat, vaikkei niitä improvisoituja juttuja oikein jaksa enää samalla tavalla kuin 1973. Fred Frith se osaa vääntä1ä outoja ääniä kitarastaan.

Olivat pojat soittaneet joskus 1975 tai 1976 Turussa puolen tunnin keikan. Kun sitten pyydettiin liäsnumeroita niin he olivat vain todenneet että keikka oli täydellinen kokonaisuus johon ei ollut mitään lisättävää. En ollut paikalla, valitettavasti koska jouduin olemaan kusipääarmeijassa!

Tuli vain mieleen että mitähän sitä olisi ajatellut lukiolaisena 72-75 jos olisi tiennyt ostavansa samoja levyjä vielä 2005??!! Luultavasti tulevaa itseään ihannoiden!!

Janus kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuli vain mieleen että mitähän sitä olisi ajatellut lukiolaisena 72-75 jos olisi tiennyt ostavansa samoja levyjä vielä 2005??!!

Melko ahdistava visio.

.....
    Tuli vain mieleen että mitähän sitä olisi ajatellut lukiolaisena 72-75 jos olisi tiennyt ostavansa samoja levyjä vielä 2005??!! Luultavasti tulevaa itseään ihannoiden!!

Hei! Taidat pitää vanhimman Palasokerilaisen titteliä hallussasi yhdessä EsaJiin kanssa! Kumpi teistä on oikeasti vanhempi?

Hopes And Fearsista näkyy olevan sekä vanha painos että remasteri, kumpaa yritit?

Taisin yrittää molempia. No, sen saanee jostain Helsingin levykaupastakin, mutta News From Babel on hieman vaikeampi tapaus.

Hezzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuli vain mieleen että mitähän sitä olisi ajatellut lukiolaisena 72-75 jos olisi tiennyt ostavansa samoja levyjä vielä 2005??!!

Melko ahdistava visio.

Jep. Toivottavasti oot löytäny uutta musiikkia tuonkin jälkeen, etkä jämähtäny paikalles :?

Melko ahdistava visio.

Aika monesti olen nähnyt viime aikoina kirjoitettavan, että ihminen kuuntelee loppuelämänsä niitä bändejä mistä on pitänyt 15-vuotiaana. Varmaan tossa on keskimäärin jonkinlainen totuuden siemenkin.

pinulk kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Valitettavasti/ onneksi löytyy uutta musiiikkia koko ajan. Tulee niin kalliiksi kun pitää ostaa laidasta laitaan.

Tällä hetkellä Circlen uusin on kovin sana ja odotan innolla Sigur Rosin levyä ja keikkaa. Ja kyllä Disco Ensemble on maan kovimpia bändejä!

Kuten Duke Ellington sanoi "If it sounds good, then it is good."

Mistä muuten saisin ISOJA Strung Out kuvia? Pitäisi saada resoluutiota 240-300 ppi ja saada printattua laadukas A4. Tai sitten mistä saa bändin T-paitoja Suomesta tai Euroopasta. Ei amerikanpellemaasta!

[quote]Tuli vain mieleen että mitähän sitä olisi ajatellut lukiolaisena 72-75 jos olisi tiennyt ostavansa samoja levyjä vielä 2005??!!

Melko ahdistava visio.[/quote]

Aika monesti olen nähnyt viime aikoina kirjoitettavan, että ihminen kuuntelee loppuelämänsä niitä bändejä mistä on pitänyt 15-vuotiaana. Varmaan tossa on keskimäärin jonkinlainen totuuden siemenkin.

Minulle ainakin vuosi 1973 oli progen huippuvuosi, jolloin olin 15.
    On asiasta jotain aivotutkimukseenkin pohjaavia selvityksiä. Aivot kuulemma lähestyvät lopullista rakennettaan tuon iän paikkeilla ja tällöin saadut vaikutteet jäävät voimaan. :shock:

Viukkis kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tai sitten "aikuisena" harva jaksaa enää etsiä uutta tajunnan räjäyttävää artistia kun jo kerran tietää pitävänsä tietyistä artisteista eikä elämä pyöri yhtä paljon popkulttuurin ympärillä kuin nuorempana.

Itselläni taisi 15-vuotiaana olla sellainen tilanne, että Dream Theater syrjäytti Uriah Heepin maailman parhaan bändin pallilta. En pistä lainkaan pahakseni, että parempiakin on löytynyt sittemmin pilvin pimein.

Minä taisin 15-vuotiaana kuunnella lähinnä vanhaa Scorpionsia, Pink Floydia, Doorsia ja REM:ää. Varsinainen "progeherätys" tuli vasta joskus 18-vuotiaana, kun kaupunki ja kaverit vaihtuivat. Sen jälkeen onkin löytynyt pelottavaa vauhtia (varsinkin lompakon kannalta) hyvää aiemmin minulle tuntematonta musiikkia.

k.p.tikka-ri kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    15... Joo, meikälläkin on jossain sellanen valokuva, missä on päässä hirveen pitkä letti & sylissä Popol Vuhin Hosianna Mantra, King Crimsonin eka, VdGGn H to He, Genesiksen Trespas, Spiritin 12 Dreams ja Pearls Before Swinen eka... Jaa progea...? hehehe.... kait tuo joskus 70-luvun puolväliä oli!
    Miten tuota nyt kommentoisi? No tulihan sitä punkit sun muut tsekattua tossa myöhemmin, mut back to roots?

Mää kelasin 19-vuotiaasta ylöspäin tuonne 35 vuoteen asti likimain pelkästään klassista musiikkia. Ja pidän tuona aikana löytämääni klassista tavaraa aivan ylivertaisena progeen nähden edelleenkin, mutta nyt elelen retrokautta enimmäkseen 70-luvun progea kuunnellen!

Yawn kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hei, osaako joku kertoa onko nämä Recommended Recordsin "Original Mix"-painokset äänenlaadultaan (tai jotenkin muuten) parempia kuin East Side Digitalin silloin aikanaan julkaisemat versiot? Auttaisi suuresti kun tietäisi, mitä versioita sitä täytyy yrittää levykokoelmaansa haalia...

MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    On ne ainakin parempia, äänenlaadusta en sano mitään. Kokoelmaan ostaisin noita original mixejä.

Hezzu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En oo original mixejä kuullu, mutta East Side Digitalin painoksiin on tehty uusia päällekkäisäänityksiä jonkin verran, ei kauheen paljon mutta kumminkin, niisä kansisa mainittiin että mitä on mihinkin lisäilty.

Yawn kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kiitos, kaverit - äänenne on kuultu!

Janus kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Henry Cowsta mieleeni tuli, että onko joku onnistunut tilaamaan Arimanin tilausvalikoimasta Art Bearsin levyn Hopes and Fears tai News From Babelin sen kaksi yhdessä -systeemin? Minä olen nyt pariin otteeseen yrittänyt, mutta mitään ei ole kuulunut. Art Zoydit, Shub-Niggurathit ja muut ovat tulleet ekalla tilauksella kohtuullisen nopeasti.

News From Babel -levyt julkaistiin viime vuonna uudelleen - erillisinä. Ehkä nyt onnistuu.

kaneja kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

Olivat pojat soittaneet joskus 1975 tai 1976 Turussa puolen tunnin keikan. Kun sitten pyydettiin lisänumeroita niin he olivat vain todenneet että keikka oli täydellinen kokonaisuus johon ei ollut mitään lisättävää. En ollut paikalla, valitettavasti koska jouduin olemaan kusipääarmeijassa!

Se oli vuonna -75 Turun konserttitalossa, olin itsekin armeijassa mutta sain iltaloman ko. illaksi. Konsertti oli erikoinen kokemus kaiken kaikkiaan, setti kesti toki melkein kaksi tuntia ja biisejä oli ilmeisesti ainakin kolme. Orkesteri tuli pimeässä lavalle ja soittokin alkoi ilman valoja, yksitellen syttyi sitten lamppu per soittaja ja pientä värinvaihtoa lukuunottamatta pysyivät erittäin paikallaan, kuten myös soittajat, lopussa valot himmenivät pois ja salivalojen sytyttyä oli orkesteri kadonnut lavalta, yhtään aplodia ei tullut koko esityksen aikana eikä myöskään lopussa ja hämmentyneet kuuntelijat poistuivat hiljaisina salista. Myöhemmin ostin vinyylinä "Greasy Truckers - Live at the Dingwall's Dance Hall" tupla levyn jonka ykköslevyn B puolen kolmea Henry Cow kappaletta en pystynyt koskaan kuuntelemaan kokonaan.
    No vinyyli katosi monien muuttomatkojen ansiosta, ja tänä vuonna löysin sen CD muodossa netistä enkä vieläkään pystynyt kuuntelemaan kyseisen orkesterin kappaleita, vaikka muuten tuo levy olikin edelleen loistava kaikenkaikkiaan.

Janus kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tulevan boksin remasteroinnista:
    http://www.bordebasse.fr/henrycow/remastering.htm
    Luulisi kelpaavan retroullekin. :)

MZZ kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0

News From Babel -levyt julkaistiin viime vuonna uudelleen - erillisinä. Ehkä nyt onnistuu.

Moi kaikille pitkästä aikaa, tällä kertaa kahdella z:lla.

Sain vihdoin ja viimein News From Babelit Arimanilta. Tilasin boksin,
    jossa on sekä Sirens and Silences/Work Resumed on the Tower, Letters Home ja myös Contraries -sinkku. Varsin kelpo paketti.

JacKal kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "Villasukkatrilogia" löytyy iteltä, mut ei oo oikein missään vaiheessa avautunut kunnolla. Ehkäpä odottelen samanlaista ahaa-elämystä kuin VDGG:n kohdalla.... :P