Liekki
MelancholyMan kirjoitti noin 20 vuotta sitten (13 kommenttia)
Hessulla on pyörinyt Liekin uutukainen jo melkoisen monta kertaa. Miltä kuullostaa?
Tänäänhän taitaa olla virallinen julkaisupäivä, vai onko se vasta maanantaina?
Magio oli varsin kelpo albumi, vaikkei Karkkiautomaatin Suudelmilla levyn tasolle yltänytkään. Korpilta lohkaistun Pienokainen sinkun oon kuullut kertaalleen, ei hirveästi vakuuttanut.
Tänäänhän taitaa olla virallinen julkaisupäivä, vai onko se vasta maanantaina?
Magio oli varsin kelpo albumi, vaikkei Karkkiautomaatin Suudelmilla levyn tasolle yltänytkään. Korpilta lohkaistun Pienokainen sinkun oon kuullut kertaalleen, ei hirveästi vakuuttanut.
+/- saldo : 0 | Tweet
Kyllähän tää kuulostaa oikein mainiolta, progella maustettua retrohippipoppia ;)
Ainoo asia joka vähä aiheuttaa nurinaa on se, että melko monen biisin sanotukset on vaan muutaman rivin liirum-laarumeita, samoja riimejä toistellaan milijoona kertaa biisin aikana. Ehkäpä laulu onki tarkotettu vaan "sooloinstrumentiksi" ja sanoilla sinällään ei oo merkitystä? Tai en mä tiijä, on nuo kuitenki vähä semmosia ettei niistä jää päähän oikein mitään.
Noh, tykkään kuiteski ja pitänee hankkia se Magio. Täytyy tunnustaa etten oo kuullu sitä olleskaan :o Tohtisinkohan hankkia myös Karkkiautomaattia? Niiltä oon ehkä yhen biisin kuullutkin, mutta eipä oo oikein muistikuvaa...
Ja jep, tänään perjantaina taitaa olla Korpin julkasupäivä.
On kyllä melkoisen hieno levy tämä Korppi. Pienokainen on ainakin minun mielestäni outo valinta singlebiisiksi, melkeinpä levyn heikointa materiaalia. Tällä hetkellä kolahtaa eniten En voi auttaa, Kun kattojen ylle löi (Aurinkoon) ja Saattaja.
Karkkiautomaatin jutut olen missannut täysin, vaikka niin popfani olenkin olevinani...:)
Pienokainenhan on täydellinen pop-kappale. Itse olen tykästynyt suuresti nimibiisiin, mutta missä lienee vika kun haastattelussa sanottiin että se on todennäköisesti seuraava single. Eikö singleinä ole tapana julkaista levyn huonoimmat biisit eikä parhaita?
Kyllähän Pienokainen on varsin tarttuva kipale ja siten ymmärrettävä sinkku. Ihan hyvä biisi, tosin nyt kun oon alottanut kesätyöt sitä on tullut kuultua radiosta kyllästymiseen asti.
Korppi on kyllä mainio albumi. Tämän hetken suosikkikipaleet: Veit omasi lentoon, Korppi, Tikari ja Saattaja
Liekki on näköjään tänä iltana keikalla Stella Starissa. Liput 8 hiekanjyvää.
En tuosta Korpista oikein innostunut, "ihan jees" mutta ei enempää. Liekin uudesta levystä tulee kuulemma tupla, mutta mistään teemalevystä tuskin on kysymys.
Mulle toimi ihan ok ilmestymisensä aikaan, mutta on sittemmin kokenut melkoisen inflaation. Hyllyssä pysyy aika tiukasti.
Kyllä toi "Korppi"-albumi on mielestäni parasta mitä suomalaisessa progepopissa on tapahtunut pitkään aikaan. Tabula Rasa ja vastaavat orkesterit tulevat väkisinkin mieleen levyä kuunnellessa. Sanoitukset nyt ovat melkoista "tajunnanvirtaa", mutta sopivat pakettiin. Parasta jälkeä tällä levyllä maalailee mielestäni kosketinsoittaja - todella tyylitajuista meininkiä.
Hei !
Uusi tuttavuus minulle. Sain juuri velipojaalt kopiot parista noiden levystä ja yllätyin !
Täyttyypkin kuunnella kunnolla.
Kommenttejanne tietäjät !
Hieno bändi, uusin levy on mahti. Hommaa myös Karkkiautomaatin Suudelmilla-levy, sekin on kova (Karkkis oli Janskun edellinen bändi).
Sinänsä miellyttävää musiikkia, mutta loppujenlopuksi myös aika tasapaksua ja nopeasti tylsäksi käyvää rallattelua. En ole kuullut kuin kaksi uusinta levyä. Korppi on uutukaista ehkä aavistuksen verran mielenkiintoisempi levy. Noin viikko sitten Hesarissa olleessa jutussa Liekin pääkiho lupaili jatkossa bändiltä ja seuraavalta levyltä kokeilevampaa ja jamittelevampaa otetta. Kuulostaa ihan hyvältä idealta.
En ole kuullut kuin kaksi uusinta levyä.
Niiden eka Magio onkin paras.
Oon kuunnellu Korppia ja hieman tuota uusinta levyä, hieno bändi, vaikka kaipaisinkin vaihtelua ja tarttumapintaa enemmän. Livenä Liekki on muuten ihan helvetin tylsä.