Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Jodorowsky

Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten (9 kommenttia)
Kertokaa omin sanoin mielipiteitänne Jodorowskyn tuotannosta.

Koska elokuvista yleensä puhutaan vaikka niitä ei ole nähnytkään, voin sanoa olevani pätevä puhumaan koko J:n tuotannosta näillä meriiteillä: katsoin Santa Sangren eilen, Holy Mountainista olen katsonut 3/4 -osaa (piti mennä paskalle tms.) ja El Topo odottaa pöydällä muovien poistamista.

Santa Sangren alku ei paljon lupaa; inhoan sirkus-teemaa, mutta lopun kuvasto tuo jo selkäruotoon värinää. Tosin J:n taidoilla unen logiikka ei aina siirry kuvalliseen muotoon ilman tyylirikkoja. Santa S. on elokuva, josta tulee lähinnä mieleen downin syndroomaa sairastava Fellini.

Holy Mountain on jo lähempänä Bunuelia. Elokuvasta on ehkä vaikea nauttia, jos ei ymmärrä sen okkultistista symboliikkaa. Noinkin visuaalinen elokuva vaatisi paremman kuvanlaadun kuin mitä Raro videon julkaisu tarjoaa.

+/- saldo : 0 |

    Kluge kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No, "El Topon" katsomisen perusteella voin todeta - Ei oo mun juttu!

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Emmäkään tiedä, onko se mun juttu. Ohjaaja, joka heiluu ilmeisen vähillä rahoilla exploitaation ja art housen välillä on hankala tapaus. Mutta jos ohjaajan mielestä Street Trash on hyvä elokuva, joka muistuttaa "Bollockin taidetta", niin olen kiinnostunut ainakin periaatteessa.

    Janus kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    El Topo odottaa pöydällä muovien poistamista.

    Sanos tästä jotain. Olisi tänään elokuva-arkistossa.

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eipä sano ohjaajan nimi minulle yhtään mitään, mutta jos Buñuel mainitaan samassa yhteydessä, niin pitäisi varmaan tutustua.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    El Topo odottaa pöydällä muovien poistamista.

    Sanos tästä jotain. Olisi tänään elokuva-arkistossa.

    Se on vieläkin muoveissa.. :lol: "Western", joka pursuilee kornin rajamailla heiluvaa surrealistia symboliikkaa.

    ttt kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    el topo nähty saksaksi dubattuna, joskus
    holy mountainissa ikäviä häivytyksiä(oli japsi-versio ja siellä ei alastomuudesta tykätä) erittäin hämärä
    santa sangre tais olla selvin noista, juonellisesti...

    ttt kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kun nykyään eletään dvd ja tietoliikenneverkkojen ajassa, niin tuli noi aikoinaan nähtyä. Noi kolme pitäisi kyllä hyllyyn hommata ja näyttää jollekin, joka ei katso kuin perus-Hollywood menoa. Saattaisi olla hämillään... Kyllä minä ainakin mielummin katson vaikka 70-luvun gialloja tai muuta italialaisia laatu-leffaa..

    Riley kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tartanilta on näköjään tullut ulos mielenkiintoinen Jodo-boksi:

    http://www.tartanvideo.com/ht_title_template.asp?TITID=647


    Playsta lähtis 40 paunalla.

    MelancholyMan kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja Santa Sangre myöskin Playsta 9,50€