Suomalainen nettikeskustelu
EsaJii kirjoitti noin 20 vuotta sitten (45 kommenttia)
Jake 5 vuotis palstassa
Osittain musiikki-"keskityksen" takia.
Mutta tämä on yleistä. Jopa siirtolaisena suomlainen ei ole kovin puhelias netissä: www.etusivu.net
Saan siellä syytöksiä koko ajan viestien liiallisesta määrästä. Ei ymmärretä että netissä ei nyökytellä ei naureta. Pitää laittaa turhia viestejä.
Kokemuksianne muulla netissä?
Kävijämäärät näyttävät vakiintuneen vajaaseen tuhanteen eri kävijään per päivä, tuohon kävijävolyymiin nähden yllättävän vähän tapahtuu interaktiota käyttäjien välillä. Syyllistä etsitään.
Osittain musiikki-"keskityksen" takia.
Mutta tämä on yleistä. Jopa siirtolaisena suomlainen ei ole kovin puhelias netissä: www.etusivu.net
Saan siellä syytöksiä koko ajan viestien liiallisesta määrästä. Ei ymmärretä että netissä ei nyökytellä ei naureta. Pitää laittaa turhia viestejä.
+/- saldo : 0 | Tweet
Pitää laittaa turhia viestejä.
Minulla on, surullista mutta totta, 15 vuotta kokemusta sähköisistä foorumeista, ennen netin yleistymistä BBS-järjestelmistä, joissa kyllä jo niissäkin toimi erilaisia viestiverkkoja kuten Fidonet (viestit siirrettiin esim. kerran yössä halpojen puhelinkustannusten aikaan järjestelmästä toiseen).
Mutta piti vain toteamani että en ole vieläkään sitä erityisen tarpeellista viestiä nähnyt. Nyt netin aikana tietenkin asiat ovat sikäli paremmin että tarjonta on valtavaa ja käyttäjäkunta kirjavampaa. Ennen oli vain tietokoneharrastajia.
Jaa, että viestien liiallisesta määrästä syytellään jossakin. Yleensä se aktiivisuus ja näkyvänä oleminen aiheuttaa mielenilmauksia niin puolesta kuin vastaan. Pätee varmaan muuallakin kuin netissä.
se liiallinen viestittäminen
11.36 posts per day
Muualla kuin netissä olen lähinnä harvasanainen. Kännykkäänkään en puhu juuri jossei tartte.
Mutta piti vain toteamani että en ole vieläkään sitä erityisen tarpeellista viestiä nähnyt.
No jopas nyt.. eikös siinä ole riittävästi "tarpeellisuutta" kun saa hyviä levy- ja elokuvavinkkejä (vinkki on kamala sana).
Ps. aloitin itsekkin paskanjauhamisen BBS:issä vuonna 0 ja risat. Jotain näytönohjainajureita siinä ensimmäisen kerran etsittiin..
Mutta piti vain toteamani että en ole vieläkään sitä erityisen tarpeellista viestiä nähnyt.
No jopas nyt.. eikös siinä ole riittävästi "tarpeellisuutta" kun saa hyviä levy- ja elokuvavinkkejä (vinkki on kamala sana).
Itsekin ihmettelin tota. Ei kai näistä keskusteluista kukaan mitään elämäntarkoitusta sentään luule löytävänsä? Suositus keskinkertaisesta ja äärettömän yliarvostetusta italoprogi-levystä riittää vallan mainiosti.
Tarkoitatko levyVIHJEITÄ? Joo, on kyllä totta että moni hyvä levy olisi jäänyt löytämättä ilman sähköisiä foorumeita. Itse asiassa sellainen käsite kuin proge tuli tietoisuuteeni näitten foorumeitten kautta silloin joskus, tarkoittaen alussa lähinnä bändejä kuten Yes, Marillion, Rush.... eikä mikään sen jälkeen enää ollut kuten ennen.
Niin, laitin nettikeskustelun arvostelun tarkoituksella Complete Waste of Time osastolle. Vertaamme vain ajanhaaskuun laatua eri paikoissa.
Kai se keskustelu täällä on kuin muuallakin. Minulla on kavereita joiden kanssa voin puhua USAn paskasta ulkopolitiikasta, mutta kun samaiset kaverit vihaavat populaarimusiikkia!
Sitten on taas niitä joiden kanssa voi puhua siitä että "kuka soitti rumpuja Arthur Brownin bändissä kun Carl Palmer lähti?"
Minä olinkin kaivannut paikkaa, jossa voisi laittaa Gongin levyt paremmuusjärjestykseen ja onneksi löysin Palasokerin!
Ja kyllähän keskustelua on laidasta laitaan ja minä en ainakaan tunne itseäni niin kulttuurisesti orvoksi täällä Porvoossa kuin ennen.
Kiitos teille ja meille!
Porvoosta käsin kirjoittelen minäkin! Onkos muita palasokerissa pörrääviä Porvoosta päin?
Porvoosta käsin kirjoittelen minäkin! Onkos muita palasokerissa pörrääviä Porvoosta päin?
Mä olen tästä Porvoon esikaupungista, Helsingistä. (tosin kohta toiseen Porvoon esikaupunkiin)
Sitten on taas niitä joiden kanssa voi puhua siitä että "kuka soitti rumpuja Arthur Brownin bändissä kun Carl Palmer lähti?"
Palmerkin..kaikki sieltä tulivatkin. Mikäs oli tää bändi jonka Brownin bändi persusti Brownin jälkeen? Kuuntelin kerran kaupassa, mutta se oli myöhäinen levy, ei oikein kolahtanu.
Ainakin sellainen kuin kuin Arthur Brown's Kingdom Come. Galactic Zoo Dossier (Polydor) on helvetin hyvä levy.
Arthur Brown ja Jimmy Carl Black (Zappan Mothers of Invention alkuaikojen rumpali) perustivat talonmaalausfirman nimeltä Black and Brown.
Kiva ajatusleikki: tilaat maalarit kotiin ja sisälle saapastelevat Arthur Brown ja Jimmy Carl Black!!
Hi, I'm Jimmy Carl Black and I'm the indian of the group!
Artun Kingdom Comen hienoin levy on kyllä tuo Journey, se on sellanen, eh, minimalistinen...? On tuo Galactic Zoo Dossierkin kyllä melkoinen puuhapaketti...
This is the gig that ends all the gigs, this is the night of the pigs!
Itselleni on kolahtanut ainoastaan Journey noista Kingdom Comen levyistä. Se onkin sitten tosi hieno. Rytmit hoitaa Bentley Rhythm Machine. Melkoisen häkellyttävää menoa.
Palmerkin..kaikki sieltä tulivatkin. Mikäs oli tää bändi jonka Brownin bändi persusti Brownin jälkeen? Kuuntelin kerran kaupassa, mutta se oli myöhäinen levy, ei oikein kolahtanu.
Niin et kai Atomic Roosteria tarkoita? Senhän Palmer ja Crane perusti lähdettyään bändistä.
Itselleni on kolahtanut ainoastaan Journey noista Kingdom Comen levyistä. Se onkin sitten tosi hieno. Rytmit hoitaa Bentley Rhythm Machine. Melkoisen häkellyttävää menoa.
Joo, Journey on tosi hieno levy! Kelatkaa nyt vaikka jotain Time Captives -biisiä...
Alkeellinen rumpukone mua vähän kyllä välillä häiritsee...
Juu, Rooster. En koskaan kunnolla tutustunut, mutta Crane tosiaan oli aika hyvä jätkä. Kuka siinä mahtoi laulaa ja tekstejä tehdä, tuntuivat heikoilta. Arthurin jälkeen siis.
Alkeellinen rumpukone mua vähän kyllä välillä häiritsee...
Höh, sehän juuri tekee levystä niin ainutlaatuisen.
Itse sain ensimmäisen Nettiyhteyteni 1991. Unix-pohjaista touhua... Usenetin keskusteluryhmät ja muut.
Paljon tulee käytyä erilaisilla foorumeilla ja paljon skeidaahan monet noille postittavat. Ehkä tämän foorumin "ongelma" on se, että jengi kuuntelee niin paljon marginaalisia bändejä.
Aina kun joku aukaisee ketjun jostain korporaattibändistä (Rush, Genesis, Pink Floyd) niin vastauksia kyllä tulee. Ongelma kai lienee siinä, että nuokin bändit on jauhettu loppuun sataan kertaan.
Vaikka proge kolahtaakin niin itse lasken kuuntelevani lähinnä mainstream-progea verrattuna moneen tällä palstalla (Camel, Marillion, ym.) Ja myös sellaista musiikkia, joka ei kiinnosta Palasokerin vakiojäseniä. Itselleni ei oikein nuo psykedeelisemmät hardcore-touhut kolahda.
Olen myöhäisherännäinen internetin käytön suhteen. Suhteellisen aktiivisesti nettiä olen käyttänyt n. vuodesta 2001. Tämä on ainut keskustelupalsta, jonka keskusteluun olen osallistunut. Muinaista Colossuksen palstaa seurasin melko aktiivisesti, ja sitten kun progekeskustelu siirtyi tänne, niin rekisteröidyin käyttäjäksi.
Monta uutta bändiä on tämän palstan keskustelujen tiimoilta löytynyt, ja hyväksi havaittu. Muu kuin musiikkikeskustelu ei pahemmin jaksa täälläkään kiinnostaa. Artikkelit ja arvostelut toki luen.
Kaikesta voidaan ja pitääkin voida höpöttää. Lukija sitten valitsee, mitä lukee tai keiden kirjoituksia seuraa.
Mun mielestä kaikki nimessään G-kirjaimia sisältävät bändit ovat hyviä! Jos ei G:tä löydy, täytyy ainakin C olla.
Katsotaan, hm,
Gentle Giant, Van der Graaf Generator, Genesis, Wigwam, Magma, Gong, Greenslade, King Crimson,
Good Gracious! Täsmää!
Kaksi G:tä tekee bändistä huippuhyvän :lol:
Jethro Tull, Pink Floyd ... Jaa, poikkeuksethan vahvistavat säännön!
:roll:
Tuli noista kirjaimista mieleen se kun saavun levykauppaan ja siirrän itseni sinne progressivisen rockin / 70-luvun laarin eteen niin jostain kumman syystä alan poikkeuksetta ensimmäisenä selata kirjainta C. Ei nyt tule oikein mieleen mistä se johtuu sillä ei ole ollut tarvetta pitkään aikaan selata Camelin tai Caravanin levyjä. kenties on olemassa joku C:llä alkava orkesteri mikä on niin loistava että tuo itseään esiin jostain tuolta alitajunnan syövereistä. Valittevasti en on vielä vaan sitä löytänyt.
Juu, gee on hyvä, varsinkin HurriGanes... :D
kenties on olemassa joku C:llä alkava orkesteri mikä on niin loistava että tuo itseään esiin jostain tuolta alitajunnan syövereistä. Valittevasti en on vielä vaan sitä löytänyt.
Comus.
Circle.
Can!
Cardiacs!
Colosseum!
Crimson, King
Captain Beefheart & His Magic Band!
..eipä ole näkynyt LPR:n "hyvässä" (?) levykaupassa.
Celeste!
OK, eipä sitten ollut parempaakaan tekemistä, aka "complete waste of time":
Aakkosien parhaat:
After Crying
Banco
Celeste
Deus Ex Machina
E.L.P.
Flower Kings
Gentle Giant
Hammill, Peter
Isildurs Bane
Jethro Tull
Kansas
Locanda Delle Fate
Museo Rosenbach
National Health
Opeth
PFM
Quella Vecchia Locanda
Rush
Samla Mammas Manna
Talk Talk
UK
VDGG
Wigwam
XL
Yes
Zappa, Frank
Å ?
Änglagård
Ö?
Olen miltei samaa mieltä, paitsi seuraavien osalta .
C : Camel
D : Dixie Dregs
F : Focus
K : King Crimson
M : Mahavishnu Orchestra
O : Orme, Le
T : Tangerine Dream
Olen miltei samaa mieltä, paitsi seuraavien osalta .
Itse asiassa toi "K" vähän hävettää, mutta en viitsi enää editoida.. :wink:
Å ja Ö olisivat hyviä nimiä progebändeille.
Itse asiassa toi "K" vähän hävettää, mutta en viitsi enää editoida.. :wink:
Joo, joo ja lehmät lentää :roll:
Tositarkoituksella sen teit! :lol:
Å ja Ö olisivat hyviä nimiä progebändeille.
Ü ja olisivat parempia. Myös µ olisi aika naseva. En tiedä näkyvätkö noi symbolit sinne rapakon taakse ja muualle.
Kokeillaanpas:
Anekdoten
Bruford, Bill
Caravan
Dream Theater
Echolyn (sori ELP...)
Faust
Genesis
Hatfield And The North
IQ
Jethro Tull
King Crimson
Le Orme (vai onko tämä huijausta?)
Marillion
National Health
Oldfield, Mike
Pink Floyd
Quella Vecchia Locanda
Rush
Soft Machine
Tangerine Dream
Univers Zero
VDGG
Wigwam
XL
Yes
Zappa, Frank
Å ?
Änglagård
Ö?
No nythän Itä-Parikkalalainen suosikkiorkesterini Akvarium käytti joskus nimestään muotoa Åkvarium, mutta tässä tapauksessa kirjaimelle Å oli kyllä käynyt sama kohtalo, kuin muutamalle muullekin länsimaiselle kirjaimelle kyriilisissä aakkosissa; Ulkoasu tuttu, mutta sisältö eri... (P=R, H=N, X=H jne)
µ-Ziq
hups
Kokeillaanpas:
Echolyn (sori ELP...)
Oldfield, Mike
Univers Zero
?
Echolyn (sori ELP...)
Oldfield, Mike
Univers Zero
?
Echolyn ja Oldfield olisivat hyvinkin voineet olla meikäläisenkin listoilla. Genesiksellä sen sijaan kävi huono tuuri kun joutui kovaan G -ryhmään.. Univers Zeroon en ole vielä(kään) tutustunut, mistähän kannattaisi aloittaa?
Univers Zeroon en ole vielä(kään) tutustunut, mistähän kannattaisi aloittaa?
Uzed ja Ceux du Dehors ovat hyvät aloituslevyt. Jos ne ei kolahda niin sitten kannattaa unohtaa koko homma ja laittaa Pendragon soimaan. :D
Jos UZ on "anti-Pendragonia" niin sillä on hyvät mahdollisuudet saavuttaa meikäläisen suosio. :)
Kiitos, laitamme tsekkauslistalle ja palaamme asiaan!
Kyllä merkit näkyy, ð ja Þ ovat jo käytössä jonkin verran, mulla on Þeyr bändin LP.
Kokeillaanpas:
Marillion
Marillion
Öh, mitä oikein olen ajatellut. Magmahan tuohon tietysti kuuluu.