Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Syntymäpäivä-tunnusbiisit

harmaa kirjoitti noin 20 vuotta sitten (14 kommenttia)
Tuosta ikä-topicista tuli mieleeni tällainen asia.
Liittyykö jokin määrättu biisi johonkin tiettyyn syntymäpäivääsi, ehkä peräti siten, että olet jo ennen ao. synttäreitä päättänyt soittaa ko. päivänä kyseisen kappaleen/levyn/esityksen?

Siis nyt ihan riippumatta siitä, juhlistatko synttäreitä noin muuten mitenkään erityisesti.

Omalta kohdaltani lähestyvät 29-vuotispäivät ja silloin tärähtää ennalta päätetyn kaavan mukaan stereoista Marillionin Torch Song, mitä ilmeisimmästä syystä:

Where you're hiding 29 you know it ain't a crime
To burn a little brighter now, burn a little brighter now

Dr. Finlay: "And my advice is if you maintain this lifestyle you won't reach 30"

Torch: "Christ - it's a romantic way to go really, it's part of the heritage, it's your round i'n'it?"

Tämä biisivalinta ja ajankohta on päätetty jo ainaskin viime vuosituhannen puolella, joten voinen hyvällä omallatunnolla sanoa, että elämäni etenee omien suunnitelmieni mukaisesti :lol:

+/- saldo : 0 |

EsaJii kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hmm. Ei ole tullut mieleen. Mutta aina kun muutan uuteen kotiin ja stereo asennetaan, jos nyt neulaa enää on, soitan LPn Fresh Cream. Jostain syystä CD puuttuu.

fitchet kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vähän aiheen ohi, mutta tämä tulee nyt ekana mieleen.

Kun täytin 16, veljeni laittoi Faith No Moren biisin 'Gentle art of making enemies' stereoihin soimaan ja sanoi "Tää on sulle, kuuntele tää kohta" ja biisissä sanat meni näin: "Don’t look so surprised - Happy birthday...fucker - Blow that candle out, We’re gonna kick you"

Että sellaista.

Pekka kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Enpä ole ajatellut asiaa, mutta kun kerta kolmekymppiset on ihan kohta tosiasia niin voishan sitä soittaa Cheap Trickin "Daddy Should Have Stayed In High Schoolin":
    "I'm thirty, but I feel like sixteen
    How would you like some candy?
    I'm thinking more than a kiss
    With me, spank me, grab me"

Älkää nyt tehkö tuosta kuitenkaan liiallisia johtopäätöksiä....

Totuus on varmaan kuitenkin se, että joku humoristi päättää soittaa minulle sen iänikuisen Frederikin biisin.

Uni kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Omissa 30v-juhlissani (ei-niin-kovin-kauaa-sitten) laitoin Camelin Dust and Dreamsin soimaan.. Kappaleen End of the Line kohdalla rupesi oikein hymyilyttämään... Humalainen alitajunta taisi tehdä tepposet. :wink:

harmaa kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kun täytän 30 soi Jefferson Airplanen Lather...

JiiPee kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Täytin 30 mielestäni vasta viime vuonna, ja nyt olen jo 37. Se on aivan uskomatonta, miten nopeasti aika kuluu. Kahdestakympistä kolmeenkymmeneen kesti ikuisuuden, mutta sen jälkeen... mikähän biisi olisi sopiva kuvaamaan ajan kulua?

"Where have all the good times gone"... vai Bryan Adams "Summer of 69"?

k.p.tikka-ri kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Taannoin kunnianlaukauksin juhlitun naapurimaamme presidentin Vladimir Putinin syntymäpäivälauluksi sopii kuin nyrkki silmään (vai luoti niskaan...?) Grazhdanskaja Oboronan iki-ihana tunnelmapala Totalitarizm.....

Lerxst kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Täytin 30 mielestäni vasta viime vuonna, ja nyt olen jo 37

Sanos muuta. 35 "vasta" täällä, mutta samansuuntaiset havainnot ajan kulusta. Ajat ovat hyvät, mutta kyllä huomaa monista fysiikkaan liittyvistä ilmiöistä, ettei ole enää 25-vuotias... :?

Kyllä mullakin on jonkinmoinen kolmenkympin kriisi. Nyt se alkaa sitten olla jo lopulllisen varmaa, ettei minusta tullutkaan mitään niin kovin ihmeellistä tähän maailmaan. Toisaalta, voisi ajatella tuollaisen havainnon helpottavan elämää.

pinulk kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ainoa ikäkriisi oli kun olin 22 v. ja olin sitä mieltä että olin liian vanha. Mutta se meni ohi silloin kun suurin osa teistä vielä pissasi vaippoihin.

Syntymäpäiväbiisistä siis olikin puhe. Opiskeluaikana olin hankkinut puhelimen ja vietin samalla synttäreitä. Juhliin pääsi vain ja ainoastaa soittamalla ja laulamalla puhelimeen Stevie Wonderin I just called to say I love you tai Lionel Richien Hello.

Lerxst kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Toisaalta, voisi ajatella tuollaisen havainnon helpottavan elämää.

Sittenhän olet terveen kirjoissa! :wink:

Juhliin pääsi vain ja ainoastaa soittamalla ja laulamalla puhelimeen Stevie Wonderin I just called to say I love you tai Lionel Richien Hello.

Veikkaan, että bailuihin tulivat vain joko aivan helevetin jurriset tai sittten aivan tajuttoman kiimaiset naiset.

pinulk kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nyt se alkaa sitten olla jo lopulllisen varmaa, ettei minusta tullutkaan mitään niin kovin ihmeellistä tähän maailmaan.

Olethan sinä ainoa oma itsesi koko universumissa. Jollet siellä 11. ulottuvuudessa sekoile monistettuna.

"Kovin ihmeellistä" tarkoitti lähinnä stadion-kitaristia... :-)