Ufoin levysi?
pinulk kirjoitti noin 20 vuotta sitten (69 kommenttia)
Mikä on sinun "ufoin" levysi? Eli sellainen levy jota et itsekään ymmärrä (mutta et myönnä sitä muille).
Kerro siis mikä artisti, levy ja lyhyesti mikä tekee siitä niin oudon.
Tony Conrad- Bryant Park Moratorium
-levy on äänitetty 1969 Tony Conradin asunnossa kahdella mikrofonilla
-toinen mikki äänittää ulkona olevaa Vietnam mielenosoitusta
-toinen taas äänittää telkkarista tulevaa raportointia samasta mielenosoituksesta
-levy on vähän alle tunnin, olen jaksanut varmaan 5 minuuttia
-minulla on toinenkin Tony Conrad- levy, Outside the Dream Syndicate joka tehtiin Faustin kanssa ja sehän vasta helmi on!
Kerro siis mikä artisti, levy ja lyhyesti mikä tekee siitä niin oudon.
Tony Conrad- Bryant Park Moratorium
-levy on äänitetty 1969 Tony Conradin asunnossa kahdella mikrofonilla
-toinen mikki äänittää ulkona olevaa Vietnam mielenosoitusta
-toinen taas äänittää telkkarista tulevaa raportointia samasta mielenosoituksesta
-levy on vähän alle tunnin, olen jaksanut varmaan 5 minuuttia
-minulla on toinenkin Tony Conrad- levy, Outside the Dream Syndicate joka tehtiin Faustin kanssa ja sehän vasta helmi on!
+/- saldo : 0 | Tweet
Ekana tulee mieleen
King Crimson: THRaKaTTaK
Itse asiassa en ole tuota ilmestymis- ja hankintavuoden 1996 jälkeen kuunnellut kertaakaan. Tiedä häntä josko se nyt aukeaisi.
Jaa näitä on monia, mutta yksi parhaista on varmaan
Flamen Dialis : Symptome - Dei
Ensimmäisenä tulee mieleen Tangerine Dreamin Stratosfear. En tiedä onko se ufoa, mutta olen tainnut nukahtaa jokaisella kuuntelukerralla viimeistään puolessavälissä. Unimusiikkia.
Pink Floydin Ummagumman studio-osuus on sellaista, että siitä en ole otetta saanut oikein koskaan.
Hugh Hopperin 1984 ei ole oikein avautunut yhtä loistavaa biisiä lukuunottamatta.
John Lennonin ja Yoko Onon Life with the Lions
Kerran oon yrittäny kuunnella, levy on joko järisyttävää paskaa tai niin hienoa taidetta etten vaan tajua sitä...
Liekkö ees musiikkia, jotain ääniä pariskunta nauhotellu uskomattomassa luovuuden tilassa -_-
Liekkö ees musiikkia, jotain ääniä pariskunta nauhotellu uskomattomassa luovuuden tilassa -_-
"Number eight" *burp* "Number eight" *burp* "Number eight..." :lol:
John Lennonin ja Yoko Onon Life with the Lions
Kerran oon yrittäny kuunnella, levy on joko järisyttävää paskaa tai niin hienoa taidetta etten vaan tajua sitä...
Tuo taitaa olla jotain lennonfanaatikkojen keräilykamaa. Pariskunnalta tosiaan itsekriittisyys katosi jossain vaiheessa. Ei kai Yoko vaan ala kirkumaan tuossa? :lol:
"Number eight" *burp* "Number eight" *burp* "Number eight..." :lol:
Ei vaan number nine/turn me on dead man. ;)
Taitaa olla tuo Funkadelicin 'One Nation Under A Groove', joka on hemmetin hyvä albumi, mutta erottuu melkoisesti muusta levyhyllystä, joka sisältää lähinnä progea ja metallia... funkkia kyllä pitää hommata lisää 8)
Ei kai Yoko vaan ala kirkumaan tuossa? :lol:
Vain ekan biisin ajan joka kestää ~26min...
Roger Watersin & Ron Geesinin Music from the Body on aika outo..
Hugh Hopperin 1984 ei ole oikein avautunut yhtä loistavaa biisiä lukuunottamatta.
Varmaan ikäkausijuttu, tämä, sillä itse olen aivan innostunut koko levystä edelleenkin.
Roger Watersin & Ron Geesinin Music from the Body on aika outo..
Hyvä vinkki! Tuo levy oli kokoelmissa vinyylinä joskus 70-luvulla.
Mihinköhän olen levyn onnistunut hävittämään? Täytynee tsekata tämä hieno kooste uudelleen! Muistettakoon että Atom Heart Mother Suite on suurelta osin Geesinin työtä.
Music from the Body on vallan mainio levynen, ei siinä mitään outoo oo ;)
Music from the Body on vallan mainio levynen, ei siinä mitään outoo oo ;)
Niin no joo.. Avausraidan äänitehoisteista osan kuulin juuri livenä. :lol: Jokapäiväistä juttua.
Suikinkutsu- Water Harp. Japanilaista "musiikkia". Kuulostaa lähinnä siltä että vettä tippuu pisaroittain johonkin vesipaljuun
Otto Romanowskin teokset on aika hankalia sulattaa.
UFO-Strangers in the night :lol:
UFO-Strangers in the night :lol:
No joo, Tangerine dreamin Atemia ja Froesen Aquaa en ole koskaan kuunnellut alusta loppuu nukahtamatta.Amon Düül: Phallus Dei
Ei tosin löydy enää levyhyllystäkään kun oli vaan yksinkertaisesti mielestäni niin kauheata paskaa... Ilmeisesti johonkin suuntaan tuostakin levystä mentiin, niin moni kun bändin myöhäisempiä tuotoksia jaksaa kehua/kuunnella.
Levyhyllyyn jääneistä Bruce Gilbertin Music for Fruitista en oikein ymmärrä mitään, mutta josko sitten joskus...
[quote]Liekkö ees musiikkia, jotain ääniä pariskunta nauhotellu uskomattomassa luovuuden tilassa -_-
"Number eight" *burp* "Number eight" *burp* "Number eight..." :lol:[/quote]
Ei vaan number nine/turn me on dead man. ;)
Tuo number nine löytyy kyllä White Albumilta ja on ihan asiaa. En tiedä sitten onko tuolla Life With The Lionsilla joku 8-aiheinen muunnelma aiheesta. Itse olen kuullut vain Two Virginsin joka oli kieltämättä ihan turhaa sekoilua. Olisi kyllä varmaan kiva kuunnella uudestaan kun nykyään aukeaa moni oudompikin juttu.
Amon Düül: Phallus Dei
Ei tosin löydy enää levyhyllystäkään kun oli vaan yksinkertaisesti mielestäni niin kauheata paskaa... Ilmeisesti johonkin suuntaan tuostakin levystä mentiin, niin moni kun bändin myöhäisempiä tuotoksia jaksaa kehua/kuunnella.
Mutta eikös tuo ole suunnilleen AD kakkosen paras levy?
Ufointa taitaa minun hyllyssäni olla Diamanda Galásin Vena Cava. Pitäisköhän joskus kuunnella toiseenkin kertaan.
UFOPOIKA 4 & NOITA VÄINÖ - Music from Muukaloiset III
Ei mulla paljon levyjä ole, mutta Peter Brötzmann Octetin 'Machine Gun' on aika rankkaa mättöä.
En vielä vastannut itse kysymykseen... mun levykokoelma on kyllä täynnä toinen toistaan ufompaa äänitettä, mutta tää Conet Project vois olla aika hyvä ehdokas:
http://www.hauntedink.com/25/conet.html
Mitä ufompaa sen parempaa...
Lou Reed- Metal Machine Music
Loulla oli levydiilsitä pari levyä tekemättä ja se halus vaihtaa levy-yhtiötä, joten se äänitti tuplalevyn kamalaa eloktronista hurinaa ja sirinää yms. Ei pysty kuuntelemaan millään koko levyä putkeen, eikä siinä kyllä mitään kuuntelemista olekaan.. lähinnä levy aiheutaa päänsärkyä,(mutta keräilykappaleena suht arvokas kuitenkin).
Ei mulla paljon levyjä ole, mutta Peter Brötzmann Octetin 'Machine Gun' on aika rankkaa mättöä.
Tuota Machine Gunia olen toisella silmällä hakenut. Pitäisi varmaan hakeutua Digeliukseen.
CARELICA-Karjalaisia ja Raja-Karjalaisia lauluja, Anneli Olanto-Koukkunen & Heikki Koukkunen & Esa Pakarinen...
"Jarmarkasta mie taljankan ostin, itzeni soittajaks, pajattajaks nostin..."
Pakko vastata: Kari Peitsamon Puinen levy. Ei nyt ihan äkkiä tule mieleen toista äänitettä, joka olisi yhtä rehellisen avantgarde. Syvä kumarrus sille, joka kykenee kuuntelemaan vaikka vain kappaleen Puinen koira tältä kiekolta.
Picking ON...Led Zeppelin.
kirpparilta eurolla lähti Venäläinen Robin Hood musikaali älpeen. Oli niin siisti kansi. Hulvatonta meinikiä kun ei ymmärrä mitä puhutaan ja voi kuvitella mitä siellä tapahtuu, välillä tulee huikeita biisejä. Nybydy Hud joo! Mahalihakset koetuksella.
Fantômasin Delìrium Còrdia ja Hinageshi Bondagen Pariisi vuonna 1959, molemmat sujahtaa vauhdikkaasti kuivunutta päänahkaa hipoen kohti... en tiedä mitä.
Ehdottomasti - The beatles go jazz. Se oli ensimmäinen cd-levyni. Mahdotonta klassikkoraiskausta jazzia mukaillen. Meni kyllä viikkorahat kankkulan kaivoon.. :idea:
The beatles go jazz.
Täytyy ihailla että joku kertoo tästä muille ihmisille. Kaveri osti minulle kerran Happy Organ Goes Country and Western joululahjaksi. Vähän samaa maata!
Sinänsä jos ko. levyllä soittaa Sun Ra ja Cecil Taylor, niin silloin minäkin haluan levyn!!
Menkää muuten katsomaan elokuva Crash. Loistava elokuva!!
Faijalta peritty 70-luvun tosi-halpis vinyyli "Hittejä Hammond-uruilla" :lol: Hulvattoman surkea. Alaston nainen kannessa. Eikä mulla ole edes pyöritintä enää...
Mikä ihmisillä on hammond-urkuja vastaan?? Mulla on kaikki Walter Wanderleyn levyt. Summer Samba on maailman paras biisi.
Cronenbergin Crash on tosiaan katsomisen arvoinen.
Earth Recordsin vinyyli "The Groupies" kaiketi kuuskytluvun lopusta. Kyseessä on todellakin bändärien haastatteluja sisältävä äänite. Hienot foliokannet. Takakannessa selvitetään alan sanastoa :D
Tämä on se "toinen" Crash eli teattereissa pyörivä Paul Haggisin mosaiikkimainen elokuva.
Mutta on se Cronenbergkin hyvä, tosi sairas elokuva. Siinä Deborah Kara Unger on hyvinkin kaunis, ainakin aluksi.
Kohtahan tulee taas uusi Cronenberg, joka ei kyllä sekään vaikuta ihan tavalliselta elokuvalta. Mutta kuka sellaista häneltä odottaakaan!
The Demarsin 7" kenties.
Lisää ufoja: Hyro: Sitzen Sineido...
...kaikkivaltias Jah kohtaa vieraantuneen ihmiskunnan...
Lou Reed- Metal Machine Music
Loulla oli levydiilsitä pari levyä tekemättä ja se halus vaihtaa levy-yhtiötä, joten se äänitti tuplalevyn kamalaa eloktronista hurinaa ja sirinää yms. Ei pysty kuuntelemaan millään koko levyä putkeen, eikä siinä kyllä mitään kuuntelemista olekaan.. lähinnä levy aiheutaa päänsärkyä,(mutta keräilykappaleena suht arvokas kuitenkin).
äh, metal machine music on mahtava! mulla on se sekä vinyylinä että cd:nä, lou reedin parhaita heti transformerin jälkeen.
Pakko vastata: Kari Peitsamon Puinen levy. Ei nyt ihan äkkiä tule mieleen toista äänitettä, joka olisi yhtä rehellisen avantgarde. Syvä kumarrus sille, joka kykenee kuuntelemaan vaikka vain kappaleen Puinen koira tältä kiekolta.
Ja propsit Peitsamolle siitä että laittoi juuri tuon biisin taannoiselle kokoelmatuplalleen.
no ehkäpä se voisi olla vaikkapa prodigyn firestarter cd ep.
se on aina ihmetyttänyt ja tekee niin edelleen...keithin roolihahmo, joka muistuttaa niin paljon englantilaisen televisiosarjan häiriintynyttä teinipoikaa.hohhoijaa.......outoa että hän keksikin valita 'sen sarjan teenagerin' jota ikäänkuin
niin ilmeisesti peilaa.
mut kyseinen sarja on quite mad joten ei niin ihme. kyse on sarjasta nimeltä 'the young ones' : www.bbc.co.uk/comedy/guide/articles/y/youngonesthe_1299003473.shtml
Jaa näitä on monia, mutta yksi parhaista on varmaan
Tää tuli just tänään postissa.
Vähintäänkin mielenkiintoinen levy. :shock:
Taitaa olla tuo Funkadelicin 'One Nation Under A Groove', joka on hemmetin hyvä albumi, mutta erottuu melkoisesti muusta levyhyllystä, joka sisältää lähinnä progea ja metallia... funkkia kyllä pitää hommata lisää 8)
no mtäs ihmettä tuossa on?
löytyy itseltäkin tuli muoveissa 7" kera...
loisto levy, bootsy ja clinton...
njaaa, jos ihme levyjä niinb ehkä joku space - magic fly (tai vice versa).. jotai syna-menoo -70-luvun loppu puolelta
space - magic fly
Tuohan on ihan mukavaa instrumentaalista syntsadiscoa, ei siinä mitään ufoa oo.
no joo, löytyy joku seiska nimeltä lapset leikkii tms.
ehkä sitä joskus vois samplata.. ei taida muuta käyttöä olla..
No tästähän tulikin heti mieleen legendaarinen 7" "Tri Ahti Karjalainen selostaa vaalipoliittista tilannetta", jossa on edellisen showmestarin lisäksi kivojs sketsejä, jossa demari & kommari keskustelevat samasta aiheesta sorvin äärellä... Toisella puolella on Sibbeä.
Samaan sarjaan kuuluu myös Klubi Seitsemän-nimisen tupakin mainoslevy "Klubi 7 piristää"....
Clüster Duon cd-r EP "Vaalea impi flaneeraa Esplanadilla". Clüster Duo soittelee improvisoitua musiikkia rumpujen ja koskettimien voimin. Välillä mennään vapailla, välillä melodian päällä surffaten ja välillä jossain toisaalla.
Ehdottomasti - The beatles go jazz. Se oli ensimmäinen cd-levyni. Mahdotonta klassikkoraiskausta jazzia mukaillen. Meni kyllä viikkorahat kankkulan kaivoon.. :idea:
Miljoonat ihmiset ovat kyllä eri mieltä mutta pahin The Beatlesin musiikin raiskaaja on The Beatles itse...
(95% ko. orkesterin musiikista olisi saanut jäädä tekemättä ja loputkin suunnitteluasteelle korkeintaan. Onneksi on olemassa termi "omat mielipiteet" ) :wink:
Laitoin tilaukseen juuri Lightning Boltin "Hypermagic Mountain" -levyn. Saattaa olla aika kova ehdokas levyhyllyni ufoksi =)
Clüster Duon cd-r EP "Vaalea impi flaneeraa Esplanadilla". Clüster Duo soittelee improvisoitua musiikkia rumpujen ja koskettimien voimin. Välillä mennään vapailla, välillä melodian päällä surffaten ja välillä jossain toisaalla.
Hemmetin hyvä levy aivojen ollessa vapaalla kuten esmes pihvejä paukutellessa! :lol:
Hemmetin hyvä levy aivojen ollessa vapaalla kuten esmes pihvejä paukutellessa!
Beat the beefs? Silloinhan kuunnellaan Village Peoplea.
Tämä on aika ufoa...
"FREE - FIRE & WATER (+6 BONUS TRACKS) (12 X 12 JPN LP SLEEVE) $31.95
Japanese Special Edition Of This Classic Original Album Re-Released On Cd And Packaged In A 12 X 12 Inch Album Sized Lp Replica Sleeve With All The Original Artwork And Tracks."
Mitä seuraavaksi? CD-levy, joka on vinyylin kokoinen ja näköinen? CD-soitin, joka toimii kuin vinyylisoitin? Vinyyliadapteri, jonka avulla voi soittaa normaaleja cd-levyjä uudessa vinyyli-cd-soittimessa?
Ufoin levy on CD, jossa on kansitekstit kiinaksi, lukuunottamatta yhtä sanaa "Constipation". Sisälehdykän eng. käännöksestä selviää, että kyseessä on perinteisen kiinalaisen lääkintätaidon oppien mukaan kehitetty musiikki, jonka pitäisi lieventää ummetusta. Kuulostaa nopeatempoiselta kiinalaiselta kansanmusiikilta. Täytyy kokeilla ja raportoida blogissa.
jos haluaa lisää pihvienpaukuttelumusaa, kantsii tsekkaa tämä:
http://www.palasokeri.com/index.php?name=Forum&file=viewtopic&t=2922
sori mainostus.
Mulla on jokunen vinyyli, joita en edes muista, (tullut kaupantekijäisenä) pitää katsoa ne läpi, joka tapauksessa en ole paria edes kuunnellut.. Muuten Ufoimmasta päästä taitaa olla Tangerine Dreamin Rubicon
Te ette tiedä ufoista levyistä mitään.
The Haterisilla on levy, joka on tehty lähinnä raapimalla jotain karheaa pintaa ja helistelämällä lasimurskaa. Soundi on vaan aika iso, kun PA-laitteistona on käytetty kilpa-autoradan kuulutuskaijuttimia. The New Blockaders tekee "musiikkia" lähinnä porakoneilla ja betonimöhkäleillä. Jne.
The Haterisilla on levy, joka on tehty lähinnä raapimalla jotain karheaa pintaa ja helistelämällä lasimurskaa. Soundi on vaan aika iso, kun PA-laitteistona on käytetty kilpa-autoradan kuulutuskaijuttimia. The New Blockaders tekee "musiikkia" lähinnä porakoneilla ja betonimöhkäleillä. Jne.
Kerros Doc mikä on Jazzkammerin paras tuotos? Entäs onko Hototogisut ja Sunroof!:it tuttuja?
Eraserhead - soundtrack, vinyyli.
Mukana myös keräilykuvia. :twisted:
Phantom`s Divine Comedy vol 1.
Tämän levyn Jim Morrison kuulemma teki kuolemansa jälkeen... Laulajan äänestä voi päätellä, että huhuissa on perää.
Hemmetin hyvä levy aivojen ollessa vapaalla kuten esmes pihvejä paukutellessa! :lol:
Mikä-lie-oirre-yhtymä sai minut lukemaan "pilveä paukutelessa :?
Kerros Doc mikä on Jazzkammerin paras tuotos? Entäs onko Hototogisut ja Sunroof!:it tuttuja?
En osaa sanoa, koska omistan vain Sound Of Music 3"CD:n ja kiinnostus lopahti siihen. Ei sekään huono ole, mutta kun tuota genreä julkaistaan niin älyttömästi kaikkea ei voi hankkia tai tietää; en esim. tunne noita kahta viimeksi mainitsemaasi juttua.
Phantom`s Divine Comedy vol 1.
Tämän levyn Jim Morrison kuulemma teki kuolemansa jälkeen... Laulajan äänestä voi päätellä, että huhuissa on perää.
Toinen huhu kertoo, että laulaja olis ollu Iggy Pop.
Tais kuitenkin olla niin että ei ollu kumpikaan.
Niinpä... Phantom´s Divine Comedy on julkaistu Capitolille 1974, bandi oli tehnyt toisen levyn jo 70 Los Angelesissa, se taas on julkaistu joskus paljon myöhemmin nimellä The Lost Album. Tuolla levyllä kerrotaan Phantomin kokoonpanon olevan Tom Carson - voc/gtr, Gary Meisner - lead gtr, Mike DeMartino -kbrds, Denis Craner - bss & John Bdanjeck - drms. Et sellasta. On niillä joku hyväkin biisi.
Oma levykokoelmani taitaa tällä foorumilla olla aika tavanomainen, mutta jos omat kaverini tunnistaisivat edes neljäsosan noista orkestereista, niin ihme olisi. Sisällöltään ufoimpia ehkä Tangerine Dreamin Phaedra ja Rubycon...
Vaatii taas savolaiselta paljon - näköjään liikaa - olla saivartelematta. Saattaa hyllyssä olla levyjä, omiakin, joita en tiedä siellä olevan. Jos levyssä on tekstiä, esilleottaminen auttaa sen tunnistamisessa, poltetuista voi kuuntelemalla päätellä, onko tää tunnistamaton vai ei. En ole havainnut yhdenkään näistä olleen frisbeekäytössä, edes raivonpurkauksissa, joten pilkkua nussimalla en pysty raportoimaan yhdestäkään omasta ufosta levyhavainnosta.
Siinä toisessakaan mielessä en osaa oikein asettaa levyjäni ufoakselille. Tiedän että monelle vapaa rytmiikka tai melodian puute saa aikaan hylkimisreaktion. Mä koen semmosen joskus kotosemmaksi ja tasajakoisen metronomisykkeen vieraaksi - omassa rytmitajussa ei kyllä ookkaan kehumista.
UFOistahan jotkut odottaa ihmiskunnan pelastajaa ja silmien aukaisijaa, tässä mielessä niitä 30-luvun saksalaismarsseja olis hyvä hankkia ufo-osastoon, ja Never Mind the Bollocks sieltä myös yhä puuttuu. ja ufouttahan nää calin kommentit pyrkii varpaan kärjiltään olemaankin :x tuotteistamattomia keihäänkärkiraakileita uuteen ulottuvuuteen (anteeks-nieminen).