Musiikin visualisointi
pinulk kirjoitti noin 20 vuotta sitten (5 kommenttia)
Palasokeri on kätevä
* leivontaan (3)
* kahvin kanssa (13)

* totaaliportaali (14)

* ei missään (8)

* ei kiinnosta (4)

* tsippa (1)

Miten on, tarvitseeko musiikki kuvaa vai ei?
Joidenkin mielestä musiikki vaatii videon ja vasta sitten se avautuu.
Olen niin "vanhanaikainen", että paras visualisointi on silmien sulkeminen, jolloin musiikki synnyttää itse mieli"kuvia". Huomaan jopa joskus konsertissa sulkevani silmät jotta voin todella nauttia musiikista.
Joku (Oscar Peterson??) sanoi kerran että jopa kappaleen nimi on manipulointia ja johdattaa ajatusta. Esim. jos kappaleen nimi on Canadian Sunset.
+/- saldo : 0 | Tweet
Musiikkivideoita tehdään lähinnä listahiteistä.
Tuskin kukaan väittää, että romaani avautuu paremmin, kun
siitä tehdään elokuva.
Mikä sitten on parempi järjestys, lukea kirja> nähdä elokuva vai nähdä elokuva> lukea kirja?
Omasta mielestäni kyllä mieluummin luen kirjan ja luon maailman ja henkilöt omassa mielessäni.
Mikä sitten on parempi järjestys, lukea kirja> nähdä elokuva vai nähdä elokuva> lukea kirja?
Omasta mielestäni kyllä mieluummin luen kirjan ja luon maailman ja henkilöt omassa mielessäni.
Olisi kyllä hienoa jos omaisi niin kovan luonteenlaadun, ettei menisi katsomaan näitä lempikirjoista tehtyjä elokuvia, mutta kun ei niin ei. Eli mielestäni paras olisi vain lukea kirja ja jättää asia siihen, mutta ei se oikein nykyisin enää onnistu kiitos olkkarin "paskalaatikon".
Lapsuuden lempikirjasarjastani - C.S. Lewisin Narniasta - Disney on nyt tekemässä elokuvaa - ja levittää sitä KIRKKOJEN kautta ympäri Amerikan. Voi Jeesus sentään sanon minä..
Hmm.. on olemassa harvinainen mutta täysin epäpatologinen ns. kyky, jolloin ihminen näkee sävelet väreinä. Sibeliuksella oli esim. tämmöinen taipumus. Myös tietyt "substanssit" voivat auttaa näkemään musiikin.
Nemesis ja T. Dream on parasta aivomatkailumusiikkia ihan ilman mitään kemikaalejakin.
Joidenkin mielestä musiikki vaatii videon ja vasta sitten se avautuu.
Aika harvassa taitavat olla videot, jotka auttavat musiikin avautumisessa.