Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Mr Alan Holdsworthin parhaat levytykset

Jukes kirjoitti noin 20 vuotta sitten (12 kommenttia)
Näkyy olevan aika kattavasti noita miehen levyjä esim. cdonilla saatavissa. Mikä selittänee noinkin korkeat hinnat ?

Uusi tuplakokoelma tulossa lähiaikoina. Kannattaisiko
hankkia se, vai olisiko joku tietty levy, jota suosittelisit?

+/- saldo : 0 |

Jimi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Metal Fatigue (tai vaihtoehtoisesti I.O.U.) ja The Sixteen Men of Tain yhdessä antavat varsin kattavan kuvan Holdsworthin soolotuotannosta.

Sunkka kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minulle Road Games ja Atavachron ovat olleet ne tärkeimmät. Uudehko I.O.U. Live on myös loistava. Metal Fatigue on kieltämättä myös kärkipäässä.

Hezzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Velvet Darkness on paras ;)

Monien mielestä Holdsworth on parhaimmillaan toisten projekteissa. Seuraavat levyt on hyvä omistaa:

Soft Machine : Bundles
    The New Tony Williams Lifetime : Believe It
    Gong : Gazeuse!
    Jean-Luc Ponty : Enigmatic Ocean
    (Bill) Bruford : Feels Good to Me, One of a Kind
    U.K. : s/t
    Chad Wackerman : Forty Reasons, The View

Seuraavat levyt sisältävät paljon hyvää Holdsworth-kitarointia, mutta eivät mielestäni ole musiikillisesti kovinkaan merkittäviä:

MVP : Truth in Shredding
    K² : Book of the Dead
    Johansson, Johansson & Holdsworth : Heavy Machinery

PeeHoo kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Se vähä mitä olen kuullut miehen soolotuotannosta ei ole juurikaan säväyttänyt persoonallisuudellaan. Sen sijaan Brufordin Feels Good to Me ei olisi mestariteos ilman Holdsworthin panosta!

Sami kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Se vähä mitä olen kuullut miehen soolotuotannosta ei ole juurikaan säväyttänyt persoonallisuudellaan. Sen sijaan Brufordin Feels Good to Me ei olisi mestariteos ilman Holdsworthin panosta!

Vai persoonallisuus puuttuu ? Olen kyllä täysin päinvastaista mieltä. Voitko kertoa ketkä ovat musiikillisesti samankaltaisia Holdsworthin kanssa ? Sitäpaitsi herran soitto on kehittynyt noista U.K, Bruford jne. ajoista melkoisesti. Niitä harvoja muusikoita kenestä voi käyttää termiä ainutlaatuinen.

Janus kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Velvet Darknessin lisäksi olen tainnut kuulla vain Sandin. Voin muistaa väärinkin, mutta levyllä taidettiin nojata liikaa silloisiin ajankohtaisiin soundeihin. No eipä sitä tässä kukaan ole suositellutkaan.

Jukes kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Käsittääkseni mies 'sekosi' johonkin lisälaitteeseen tuolla 80-luvulla ja teki lukuisia levytyksiä 'sillä'. Mikässenyolikaan?

Palannut taas takaisin normaaliin kitaraan viimeisillä levytyksillään?

Kerroz Hezzu, mikä siitä Velvet Darknessista tekee mielestäsi parhaan ? ;)

Ukkelit vähän perusteluja suosikkilevyjen lomaan !!! pliis...

SynthAxe oli vehkeen nimi, jota hän yhä käyttää. Flat Tire -niminen levy on lähes kokonaan SynthAxella soitettu.

http://www.hollis.co.uk/john/synthaxe.html

Jukes kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No, miltä se kuulostaa, kitaralta ollenkaan?
    Ainakin mitä Meolan niistä levyistä muistan, niin oli aikamoista huttua ( tietenkin samanaikaisesti miehen visio taisi uudistua musiikistaan?) , tunteetonta kamaa. Varmaankin hyvä laite, jos sitä osaa oikein hyödyntää?? Holdsworthko niin teki ?

PeeHoo kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    [
    Vai persoonallisuus puuttuu ? Olen kyllä täysin päinvastaista mieltä. Voitko kertoa ketkä ovat musiikillisesti samankaltaisia Holdsworthin kanssa ? Sitäpaitsi herran soitto on kehittynyt noista U.K, Bruford jne. ajoista melkoisesti. Niitä harvoja muusikoita kenestä voi käyttää termiä ainutlaatuinen.

No minusta se (vähä mitä olen kuullut, esim Gongzilla)vaan kuullostaa niin perusfuusiolta.. Toisaalta, genre ei ole meikäläiselle kovin tuttu, joten yhtä hyvin olisin voinut jättää kokonaan kommentoimatta. Soittotaitoa en ole epäillyt hetkeäkään! OK, pitänee ottaa joku tässä ketjussa suositeltu levy kuunteluun.

Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0

Seuraavat levyt sisältävät paljon hyvää Holdsworth-kitarointia, mutta eivät mielestäni ole musiikillisesti kovinkaan merkittäviä:

K² : Book of the Dead

Toi Book Of The Dead ei ole tosiaan kummoinen levy (ei kyllä ihan paskakaan), mutta herää aina eloon kun Holdsworthin komea kitarointi alkaa.

Holdsworth on kyllä erittäin omaperäinen ja taitava kitaristi. Harmi vaan ettei miehen omat levyt joita olen sattunut kuulemaan ole herättäneet minkäänlaista kiinnostusta.