Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Tuomarin ja Vasaroiden keikkoja peruuntunut

juishi kirjoitti noin 20 vuotta sitten (19 kommenttia)
Ainakin tulevan viikonlopun Tampereen ja Jyväskylän keikat on peruuntuneet.

http://www.jelmu.net/keikat.php
http://www.klubi.net/tre/html/index_ohjelma.html

+/- saldo : 0 |

poppi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olisivat nyt vielä tovin jaksaneet, kuun puolivälissähän tuo yhteistyö kuitenkin olisi päättynyt:

»Johanna Kustannus julkaisi maaliskuussa Tuomari Nurmion ja Alamaailman vasaroiden yhteistyön hedelmän, kehutun Kinaporin Kalifaatti -albumin. Suomirockin kummajaiset esiintyvät tällä haavaa viimeisen kerran yhdessä Tavastialla 16. marraskuuta. Yhteistyö oli alusta lähtien sovittu päättyväksi vuoden loppuun mennessä.
    "Se oli musiikillisesti ihan avartava ja mielenkiintoinen juttu, ja onhan mulla ollut vastaavanlaisia aikaisemminkin. Jokaisesta jutusta oppii jotakin."
    Samana päivänä julkaistaan Nurmion itsensä kokoama Tuhannen kapakan lauluja -tuplakokoelma. Parin joulukuuhun sovitun soolokeikan jälkeen on hengähdystauon vuoro.
    Suunnitteilla on kuitenkin jo uusi projekti ja uusi bändi.
    "No, yksi levyntekoon tähtäävä juttu on demovaiheessa, mutta se on sitten ensi vuoden heiniä. Ei siitä nyt sen enempää." » (Rumban nettisivut)

didja kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuo on hyvä uutinen, että Nurmio suunnistaa eteenpäin uusille urille.
    Kiinnostavaa on ollut tämä aika Vasaroidenkin kanssa, erityisesti keikat ovat paikoin olleet ekstaattisia kokemuksia. Mutta nyt voi taas vesi kielellä odotella mitä uutta Nurmio keksii. Taattua on se, ettei mies tyydy turhan helppoihin ratkaisuihin, eikä jää polkemaan paikoillaan. Hyvä, hyvä :)

poppi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin no... mä en ole järin paljoa perustanut Nurmion uudemmista (lue: 80-luvun alun jälkeisistä!) tekemisistä... Mutta tuo AV:n kanssa tehty levy on loistava... en sitten tiedä pitäisikö kauhulla vaiko mielenkiinnolla odottaa tulevaan. Ehkä kallistun pessimistisesti ensiksi mainitun vaihtoehdon puolelle :shock:

80-luvun alun? Hmm, sen jälkeen on tullut sellaisia mestariteoksia kuin: Hullu Puutarhuri, Luuta ja Nahkaa, 1999, Tuomari Nurmio & Korkein Oikeus sekä tämä uusin AV:n kera, joka on noista mainituista mielestäni heikoin tekele. Ainoat selkeät flopit äijän uralla ovat Karaokekuningas ja Tanssipalatsi -levyt. Todellakin mielenkiinnolla odottelen mitä tuleman pitää.

Janus kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nurmiolta tulee kohta kokoelma Tuhannen Kapakan Lauluja. Sisältää kuulemma "lukuisia harvinaisuuksia".

CD1

1. Valo yössä 2. Kurjuuden kuningas 3. Hän on täällä tänään 4. Älä itke Iines 5. Kurja matkamies maan 6. Oi mutsi mutsi 7. Aavaa preeriaa 8. Maailmanpyörä palaa 9. Sunnuntaina 10. Oi mahtava totemi 11. Lapsikuninkaan käskyt 12. Liputtomat laivat 13. Rion satamassa 14. Paha tyttö 15. Kylmää ja kuuma 16. Lasten mehuhetki 17. Kaalimaan kansa 18. Siionin tyttäret 19. On aika soittaa sinfonia 20. Punainen planeetta 21. Ramona 22. Siihen loppui satumaa 23. Tonnin stiflat

CD2

1. Laaksossa 2. Laulu no 99 3. Ikuisesti minun 4. Hurja poika 5. Rannanjärvi elää 6. Kova luu 7. Auringon lapsonen 8. Kolmannen Linjan Mona Lisa 9. Kahleet 10. Rypistynyt Profeetta 11. Arabian kuu 12. Vinoja sanoja 13. Usvaa putkeen 14. Manala 15. Hyvästi kotimaa 16. Paavi Roskapankissa 17. Bum Bum Bum 18. Huda huda 19. Dumari 20. Valo yössä

jooxa kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oho ei paha biisilista. Tuon kun ostaa niin ei tarvitse muuta Handelta omistaakkaan :P

Handelta tarttee omistaa koko tuotanto ;)

Astro kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla ei ole mitään... Tai oli mulla aikoinaan Lasten mehuhetki ostettuna kasettina, vamaan vielä makaa jossain pahvilaatikossa venhempien luona.

Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ilman Handen levyjä pärjää ihan kivasti.

Mä en pärjäis, onneks niitä on paljon hyllyssä. Eniten kuunneltua musaa meikäläisen taloudessa varmaan.

EsaJii kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Punainen Planeetta oli hyvä, mutta harvoin kuuntelen, se on vinyylillä. En myöskään jaksa niitä kaikki 80 ja 90 luvun levyjä, mitä nyt olen saannut kokeilla.

spiralake kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lasten Mehuhetki on mun mielestä paras. Kolmisen levyä löytyy nurmiota cd-hyllystä tuon uusimman levyn lisäksi ja punainen planeetta on vinyylinä...

jooxa kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hullu puutarhuri on juuri se levy jonka haluaisin kuulla ja juuri sitä ei ole saatavilla.

calicula.minus kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vaimon ammattihuumoria: Kukakohan nyt on pahastunut, vai muutenko vaan loukkaantunut?

Nuoriso meillä pärjää ilman Nurmion määkimistä, vanhempi pää ei, pitkään ainakaan. On ollut tosi hyvässä vireessä viime keikoilla ja levytkin taas yhtä hyviä kuin ekat mestariteokset. Tiedä sitten kestääkö mies kehuja paremmin kuin aikanaan kun sen neljännen levyn jälkeen piti pistää pystyyn perinnetietoinen lihapullaorkesteri että saa olla rauhassa. Olihan se myös juurille palaamista kyllä.

JacKal kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tämän vuoden ainoa näkemäni livekeikka oli Nurmio & Alamaailman vasarat Nosturissa 3.syyskuuta. Täytyy sanoa, että aivan loistava keikka. Pian pitäisi kyllä päästä kuulemaan Kinaporin Kalifaatti-levyä. Sääli, että yhteistyö loppuu/loppui, mutta toisaalta hyvä, että syntyy taas jotain uutta. Edellinen kokonpano Korkein Oikeus tuli nähtyä Provinssissa 2002 ja oli sekin hyvä keikka, etenkin kolmen miehen soittamaksi. Nurmio on kotomaan musiikin helmiä tällä hetkellä kokoonpanoineen.

Janus kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nurmion kokoelma oli CDONin joululahjavinkeissä Isoisälle-osastolla...

Heh :lol: aika varteenotettava vinkki, voisin ostaa mun reilu kahdeksankymppiselle vaarille Handen kokiksen.

Janus kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kinaporin Kalifaatti on pyörinyt muutaman kerran. Hyvä levy, mutta jotenkin silti vähän varman päälle vedetty. Missä villit kokeilut?

jusu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Janus hanki toi uus luksuspainos Hullusta parturissa missä sama torvisektio bonus cd:llä