Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Äänikirjoista

pinulk kirjoitti noin 18 vuotta sitten (1 kommenttia)
Miten on, oletteko kokeilleet äänikirjoja, joko ihan tavallisena CDnä tai sitten MP3-muodossa?

Kun sitä tuijottaa monitoria koko päivän duunissa ja sitten vielä illalla ja siten vielä telkkarin töllötykset päälle, niin joskus/ usein silmät eivät ollenkaan pidä lukemisesta.

Kokeilin kerran dekkarin kuuntelua, mutta nukahdin aika pian. Sitä ei ikinä ole tapahtunut kirjan kanssa. Siten kun seuraavana iltana laitoin päälle niin oli aika ufoa, kun ei tiennyt missä kohtaa oli nukahtanut. Ei siitä mitään tullut.

Mutta sitten olen kyllä kuunnellut League of Gentlemenin radioshow’ta (kun kaupunki oli vielä nimeltään Spent, eikä vielä Royston Vasey.) Se toimi hyvin, ehkä jokin osa meni harakoille, mutta itse juoni ei "kadonnut".

Muut hyvin toimineet ovat Little Britainin molemmat radiokaudet (2 kertaa 3 CD). Bill Bryson: A Short History of Nearly Everything (5 CD) sekä Herman Lindqvist: Historien om Sverige (20 CD), siihen meni kyllä koko kesä!

Ainoa romaani joka on toiminut Dave Gorman: Googlewhack Adventure (3 CD) koska se on niin hauska ja lyhyt.

+/- saldo : 0 |

    zouzou kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Yep! Äänikirjat toimii! :D

    Silmäni rasittuvat helposti varsinkin tietsikan käytöstä ja käytän kaiken lisäksi lukulaseja. Olen kuunnellut kielitaidon ylläpitämiseksi Ulf Lundell'in Jack'in, Liza Marklundin Prime Time'n ja täytyypä sanoa, että yllättävän kevyttä ja mukavaa kuunneltavaa. Luettu vielä oikealla ruotsin kielellä, kun asialla ovat ruotsalaiset - ei siis suomenruotsalaiset.

    Samoin kirjastosta olen polttanut Sony Atrac CD -muotoon koko Raamatun. Sitäkin on hyvä välissä kuunnella. Aika rankka efekti tuolla Raamatun kuuntelulla CD:ltä kuulokkeilla. "Alussa oli sana..." jne.

    Koska en jaksa tuhlata aikaani ja silmiäni kaiken kirjallisuuden lukemiseen, niin esim. Da Vinci -koodin tsekkaus meni äänikirjana. Tai pari CD:llistä. Ei sitä pirukaan jaksanut edes kuunnella. Tylsä kuin mikä. Ikäänkuin aritmetiikan ja symboliikan alkeiskurssikirja.

    Minä olen ehdottomasti äänikirjojen kannalla ja jos vain hinnat saataisin inhimillisemmiksi suomenkielisissä äänikirjoissa, niin hieno homma.

    Aikoinaan kasettikirjana ilmestynyt Arto Mellerin ja Pekka Rechartin yhteistyö oli loistava perfomanssi. Arto oli muutenkin kiva poika. Tykkäsi Fernet Brancasta ja Hurriganesista. 8) ...mutta se on jo toinen juttu.