Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Kuteet

EsaJii kirjoitti noin 18 vuotta sitten (43 kommenttia)
Tuolla joululahjaketjussa jutellaan vaatteista. Millaiset ovat arkivaatteesi? Työvaattee?

Kuvia saa laittaa, itsestä tai netistä. Blogissani oli jo tyovaatteita esitetty
LINKKI

Blogissani Bongaajat näkyy tavalliset miesten vihertävät tai harmahtavat asut bongaamassa.

Talvitakeissani on huppuja ja jonkun verran väriä. Yksi on jopa lumilautailutakki, joka hylkii vettä mutta henkittää vaikka metsässä liikkuessa.

Jalkineena on nyt tänään kevyet maastokengät ja valkoiset urheilusukat, kun kengän varsi kuitenkin peittää ne. Lenitaa ei ole kurkkimassa täällä duunissa.

+/- saldo : 0 |

    EsaJii kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Iltalehti raportoi 2003 farkuista
    IL kertoo farkkuhistoriaa



    1950-luku
    Nuorisokapinalliset pukeutuvat farkkuihin. Jailhouse Rockia farkkupuvussa vatkaava Elvis on ajan elävä farkkumainos. Tytöt pyörtyvät ja pojat alkavat matkia häntä. James Dean ja Marlon Brando esittävät kovia antisankareita jeanseissa ja t-paidassa.


    1960-luku
    Seksuaalinen vallankumous pukeutuu farkkuihin. Farkut ovat suuri tasa-arvoistaja, täydellinen univormu hippisukupolven ihannoimalle yhteiskunnalle. Sodanvastaisissa mielenosoituksissa Pariisin kaduilla, sit-ineissä ja love-ineissä ympäri maailmaa taisteluhuuto kaikuu sinisen farkkumeren yläpuolella.

    1970-luku
    Kustomoidut, niittien ja tilkkujen täyttämät glamourfarmarit leviävät Saint-Tropez'sta ympäri maailmaa. Pikkuhiljaa vaihtoehtokulttuurin symboli ankkuroituu yhteiskuntaan. Aikuisten vaatekomerot täyttyvät farkuista.

    1980-luku
    Designerfarkut pyyhkäisevät Amerikasta Eurooppaan ilkkuen 70-luvun utopistisia ideologioita. Muotitalot ratsastavat farkuilla, kunnes kuluttajat kyllästyvät. Samaan aikaan kuin jupit ihastuvat 501:n perusmalliin rahannälkäiset johtajat pukeutuvat duunarin univormuun.

    1990-luku
    80-luvun kulutushysterian jälkeen tukeudutaan ympäristöajatteluun ja perhearvoihin.

    2000-luku
    Nostalgiaa ja uusia juttuja. Duunarilook.
    __________________


    pinulk kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tulee käytettyä niitä jotka menevät päälle!

    Hezzu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kotona ruskeat collegehousut ja t-paita (musta, valkonen, vihree tai oranssi), ulkona maastohousut + vihreä toppatakki & pipo + lapaset sekä lenkkarit. Töissä yleensä sama vaatetus, paitsi nyt oon vähä hienostellu ja jalasa on ollu ruskeet vakosamettihousut, kerran jopa farkut. Joskus ku tarttee pitkähiaista paitaa niin se on monasti musta Amorphis-paita, tai siitte joku muu, riippuu ihan siittä miltä tuntuu.

    Kuvaa esim. kotisivulla. Tai täsä sitte tämmönen harvinaislaatusempi tapaus:

    http://hezzu.palasokeri.com/hezzuvieskas.jpg


    ;)

    Uni kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tulee käytettyä niitä jotka menevät päälle!


    Joteensakin sama juttu..

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vaatteet on mun aatteet.. eiku.. no mulla on huomattava määrä http://www.mentalwear.fi/
    :n paitoja.

    Hezzu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    The Mielisairaat -kiertuepaijan aijon hankkia joku päivä.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla on jo. :)

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mustia. Tai ainakin harmaita. Tai ehkä punaisia. Tai ruskeita. Valkoisia ei kovin mielellään. Eikä keltaisia. Eikä kravatteja.

    Hezzu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Semmonen oranssi dalailama-tyylinen kaapu ois kiva.

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mun hienoimpia paitoja on sellainen beige/khaki -värinen t-paita, jossa on tuoksuisan tortun kuva ja sen alla lukee Mr. Caca. Se on kyllä pirun hieno.

    Janus kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Suosin hillittyjä värejä. Töissä pidän farkkuja.

    EsaJii kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Talvella ei viitsi olla kovin muodikas, kuvassa kolmenkympin takki.


    Pitää tuulta hyvin. Sininen suosikkipipo on kateissa.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Valvontakameran kuvaa??

    jooxa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Talvella farkut ja villapaita. Kesällä farkut ja kauluspaita. Haluaisin käyttää pikkutakkia, mutta kun se on niiin klisee. Aika humanistia..

    Bändipaitojen pitämistä olen yrittänyt vähentää. Nyt on vissiin ensimmäinen talvi vuosiin kun en käytä maihinnousukenkiä.

    fitchet kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pitäis löytää uus talvitakki, mutta kun minä en vaatteita paljon osta niin en tiedä minkälainen sen oikeastaan pitäis olla. Ei ainakaan mikään laskettelu-takki, eikä sellanen tyypillinen toppatakkikaan... Hitto näitä mun ongelmia.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Pitäis löytää uus talvitakki

    Wehrmacht/SS käännettävä toppatakki, lumi/harmaa: 159,00
    http://kauppa.varusteleka.fi/
    -OK?

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minun pitäisi saada jostain hommattua musta pitkä villakangastakki siedettävään hintaan. Entinen perintötakkini alkaa näyttää hieman turhan kulahtaneelta. Pitäisi varmaan jaksaa lähteä penkomaan kirppiksiä aktiivisesti.

    Ainoa siedettävässä kunnossa oleva bändipaitani on Mayhemin. Ihme kyllä, viimekesäisen Tuskankin jälkeen.
    Joku tv-kanava mainosti taannoin t-paitoja painatuksilla tyyliin "Paniikki Iskee!". Niiden hinnasta taisi mennä joku 5 euroa Suomen mielenterveysseuralle. Sellainen piti hankkia, mutta meni sitten jotenkin ohi.

    fitchet kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Doc, ei ehkä aivan tuommosta.

    Löytyykös muita vastaavanlaisia sivustoja?

    Uni kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Joku tv-kanava mainosti taannoin t-paitoja painatuksilla tyyliin "Paniikki Iskee!". Niiden hinnasta taisi mennä joku 5 euroa Suomen mielenterveysseuralle. Sellainen piti hankkia, mutta meni sitten jotenkin ohi.


    http://www.mentalwear.fi/


    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pitäisi varmaan joskus klikata noita (Docin) linkkejä.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Doc, ei ehkä aivan tuommosta.
    Löytyykös muita vastaavanlaisia sivustoja?


    http://www.milpro.fi/

    http://www.vanhakettu.fi/


    Stuntmanit ja Salaiset Agentit voi jättääkin mainitsematta, mutta.. http://www.wiking.fi/fin/militaria.htm


    Uni kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hoo, kiitos Doc. Enpä tiennyt mokomista kaupoista. Oon viimeiset 10v tms hakenut housuni Salaisesta Agentista ja näemmä huomattavalla ylihinnalla..

    fitchet kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kiitos linkeistä doc. Milpro.fi:stä vois tilata M/65:n (metro), ellei rovaniemen liikkeistä löydy hyviä takkeja, niitä kun en ole vielä tsekannut.

    Cup kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pidän epämääräisiä mustia housuja, hyviltä festareilta ja konserteista ostettuja t-paitoja ja viruneita villatakkeja.
    Äärettömän tyylikäs esimerkki vaatetuksesta:


    Tiettävästi en ollut pilvessä.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    SIEG HAIL.

    Cup kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    SIEG HAIL.


    ein Folk, ein Reich, ein Führer!

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    ein Folk, ein Reich, ein Führer!

    Noista mä allekirjoitan vaan ton folk-musiikin..

    Hezzu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    On se Steve Reichin musakin ihan hyvää ;)

    Stello kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Useimmiten jotain mustaa. Ts. hame on melkein aina musta, paidan väri saattaa joskus vaihdella. Villasukat on ihan ehdottomat.

    Sunkka kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Useimmiten jotain mustaa. Paidan väri saattaa joskus vaihdella.


    Minunkin paidan väri vaihteli Tuskassa toissakesänä. Salkkari oli ensin hyvää...

    Vaatetuksena: Töissä (siis liikematkoilla) suorat mustat housut ja solmiomeininki, joskus myös pikkutakki.

    Vapaalla tyyli heittelee fiilisten ja tekemisien mukaan: Baarissa usein nahkahousut ja bändipaitaa tai muuta mustaa, ulkoillessa sellaista Boreus-meinikiä. Kaupassa käydessä ihan farkkuja vaan (vaihtoehtoina mustat tai beiget), villapaitaa tai tummia kauluspaitoja, nahkatakki tai villakangastakki...

    Ja nyt on just musta kauluspaita ja mustat farkut.

    Jalkineina miesten mustat paksupohjaiset kävelykengät, joskus myös vaeltelukengät, harvemmin lenkkarit tai maiharit.

    Pekka kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Exän Eki -sedän vanha ruskea nahkarotsi, joka juuri "verhoiltiin" sisäpuolelta uusiksi, farkut ja vuodenajasta riippuen pitkä -tai lyhythihaista T-paitaa (bändi- tai soitinlogoilla). Noh, toki kovilla pakkasilla sitten villapaitaa ja joskus jopa farkkujen alle pitkät kalsongit. Keikoille tulee yleensä pukeuduttua mustaan pukuun (siis soittokeikoille) ja hieman ylevimpiin tilaisuuksiin Turon harmaa liituraitapuku. Samanlainen (melkein) on Ken Stringfellowilla uusimman soololevynsä kannessa.:)

    Kun olin oikein tykästynyt noihin leveälahkeisiin farkkuihin niin tottakai muoti muuttui ja Pekka putos kyydistä. Kirppareiltakaan ei löydy yleensä mitään kokoja, loppuu 187 senttiselle aina hihat tai lahkeet.

    EsaJii kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pitää laittaa oikeen nahkakengät huomenna. Esitämme projektia herroille. Ne jää autoon, laitan vasta kun pääsen hotellin luo.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Näytän ihan tavalliselta uusnatsilta.

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0



    Tuollaiset olisi kesäksi saatava. Mulla on nyt vain sellaiset yhden raidan.

    Stonehead kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hahaa oikeat spiidi vernerit. Asukokonaisuuden kruunaa vielä pilotti rotsi. Mieluiten vihreä.



    endbrax kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0


    Viikonloppuna krapulapäissään tuli tilattua tuollainen t-paita. Itse olen ennemmin kiukkuinen kääpiö... no, bändi on hyvä :)

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tein hieman tutkivaa journalismia ja nyt olisi tarjota kutakuinkin oikea määritelmä piri-verkkareille. Eniten oli hajontaa raitojen määrän suhteen, kaksi vaiko kolme. Mutta selväksi tuli, että yhden raidan verkkarit eivät ole piri-verkkarit. Alla otteita määritelmistä

    piriverkkarit tunnetaan myös nimellä myllyt. Niiden tulee olla hieman likaiset.

    siis ainoot oikeet piriverkkarit on siniset adidaksen kolmiraiturit.(piste)

    Just, aidot piriverkkarit on Addun kolmiraidat.
    Hankkikaa kaikki sellaiset ja antakaa tukan kasvaa.

    Samallaiset ku Ozzylla on. Eli tosi kulahtaneet, mustat 2 raitaset verkkarit - "Rock 'n Roll!" Voit hankkia ne lähimmästä Tarjoustalosta.

    Mulla on kaapissa nuoruusvuosien AIDOT myllyverkkarit!
    Huomioitovaa on etta aitoja myllyverkkareita ei valmisteta enaa!
    Aitojen "myllyjen" tunnusmerkit:
    - merkki: Adidas
    - vari: tummansiniset, kolmeraidat ovat variltaan vaaleansiniset
    - lahje: suora alas asti, ei resoria alhaalla
    Jos verkkarisi eivat tayta seuraavia tuntomerkkeja ne eivat ole aidot.

    Minulle tulee mieleen Kontulan vuodet. Oi niitä aikoja.

    Olen ehdottomasti samaa mieltä, kunnon piriverkkarit on kaksiraiturit. Tarjoustalo on vielä siitäkin hyvä että sieltä saa ostettua koko pirivaatetuksen.

    ^ Vitut. kaikilla itseään vähiten kunnioittavilla narsuilla on Addut. Usko mua, ja anna tukan kasvaa ja lahkeiden lepattaa... [parhaat on ne jossa on nepparit lahkeissa]

    Kannattaa liittää asukokonaisuuteen aina luotettava karvapilotti. huppu kätkee mainiosti kasvotkin.

    Kaksiraitaset sopii ehdottomasti paremmin ku originaalit addut! Ei mitään "kallista" originaalia vaan halpoja kopioita. Tyyliin virolaiset adibas:it.

    Piriverkkarit on yleisimmin pöllitty kun roudattu Tallinnasta

    Vihree karvapilotti ja pehmeetä kangasta olevat valkoset Adduverkkarit.. ja jotkut isot ja rumat pehmustetut vaaleet lenkkarit jalassa. Mr Speed King Hellsinki!!!!!!

    ^ Joo, ja niitten pitaa olla nimenomaan lenkkarit, eli juoksukengat. Ei mitaan koris- tai skedekenkia. Tuulipuvun rotsi yhdistettyna Adduverkkareihin on kans aika kova sana...Tahan threadiin aletaan saada aika hyvaa maaritysta siita miten lähiöiden keisarit pukeutuu.

    Mul on hienot piriverkkarit. Ne on sellaset kopio-adidakset!


    ----


    No-nii, alkaa se mielikuva jo hahmottumaan ja eikun Taloushalli Robinhoodiin. Pilottitakin saa Stuntmanista ja Adidaksen Torsionit (juoksukengät) Anttilasta..

    Stonehead kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No-nii, alkaa se mielikuva jo hahmottumaan ja eikun Taloushalli Robinhoodiin. Pilottitakin saa Stuntmanista ja Adidaksen Torsionit (juoksukengät) Anttilasta.
    Jukan Valinnasta saat koko setin kokonaisedulliseen hintaan ja kotiin kuljetettuna kaupan päälle. Ehdottomasti huokeine hintoineen etelä-Savon helmi ja laajin valikoima tuntuisi olevan.

    Doc.B.D kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0


    Viikonloppuna krapulapäissään tuli tilattua tuollainen t-paita. Itse olen ennemmin kiukkuinen kääpiö... no, bändi on hyvä :)

    Valtaosa ihmisistä luulee että toi on joku kaksimielinen juttu. Kannattaa pysyä poissa päiväkodin nurkilta..

    Lerxst kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    T-paitafriikki minusta on tullut. Tai no, pidän vaan melkein aina t-paitaa pelkästään nahkarotsin alla. Farkut on jalassa 90% siitä ajasta jolloin vaatteita yleensä pidetään päällä. Muuna aikana tuulihousut (=lenkillä ollessa). Juhliin joutuu laittamaan suorat housut. Ja joihinkin duunin edustushommiin. Kravatteja inhoan edelleen. Mustat lenkkarit on kätevät. Ei tarvi pitää kävelykenkiä. Viimeksi ostettu paita? Ostin 2 kpl Tuvalun bändipaitoja sekä 4 mustaa normi t-paitaa.

    MissLemon kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Virttyneitä bändipaitoja on kaapissa edelleen, mutta ne saavat olla siellä. Perusvormu taitaa olla farkut ja joku pusero. Yleisväri musta, satunnaisesti punaista ja vihreää. Yleisvaikutelma homssuinen. Ei asusteita. Ei koruja. Plääh... Mä olen tylsä.

    Sokru vois järjestää muuttumisleikkejä :shock:

    juuffo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sokru vois järjestää muuttumisleikkejä :shock:

    "Sokrulaisten pärstät" -ketjusta päätellen Doc ja MissL olettekin muuttuneet?

    endbrax kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0


    Viikonloppuna krapulapäissään tuli tilattua tuollainen t-paita. Itse olen ennemmin kiukkuinen kääpiö... no, bändi on hyvä :)

    Valtaosa ihmisistä luulee että toi on joku kaksimielinen juttu. Kannattaa pysyä poissa päiväkodin nurkilta..

    No, Gentle Giant-fanit saa joka tapauksessa ja joka paikassa turpaan kuitenkin :)