Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Kun tylsyys hiipii ja sekoittaa mielen

trinity kirjoitti noin 18 vuotta sitten (21 kommenttia)
Mitä te yleensä teette kun on tylsää? Tai jos olette luovia niin
millä tavalla tuhoatte ns. luomisen blokin? Se kalvava peikko joka
yhtäkkiä täyttää mielen ja estää teitä kirjoittamasta/ajattelemasta
selkeästi?

+/- saldo : 0 |

    fitchet kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Miksi tämä topic on Sekalainen musiikki -osiossa?


    [ei oo enään, terv: Hezzu]

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tylsyyden iskiessä ryhdyn vittuilemaan noobeille. Paras tapa saavuttaa työinspiraatio on noudattaa orjallisesti rutineeja. Luomisblokin saa auki varastamalla ja plagioimalla.

    EsaJii kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Luovuus on hankala ammattina, siis taitellinen luovuus. Eiks ne taiteilijat yleensä ota viinaa ja huumeita? Ei se auta, mutta ajankuluksi kunnes inspiraatio tulee.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No joo, olen kyllä tehnyt kymmeniä kaupallisia INTARWEB-sivustoja, mutta onneksi ikinä ei ole tarvinnut luoda mitään. Kuulostaa ihan homojen tai jumalan hommilta.

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos järki ei millään kulje, eikä juuri suolletusta tekstistään voi olla iloinen, täytyy kävellä ympäriinsä tovi ja sitten käväistä Palasokerin sivuilla. Viimeistään parin Complete Waste of Time-jutun luettuaan rupeaa maailma avartumaan ja ajatuksen voima palautumaan... :lol:

    Sunkka kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla tulee parhaat jutut yleensä mieleen autoillessa aamuisin 8:00-9:00 maantiellä. Sanelukone on mukana. Parhaat lyriikat ja parhaimmat tarinat ovat syntyneet tuolloin.
    Olen huomannut, että pakottamalla ei synny mitään, inspiraation tarvitsee. Niinkuin muuan muusikkoystäväni ilmaisi: "Väkisin ei tule kuin paskaa". Jos ei ole inspiraatiota ja ei synny uutta, voi käydä läpi sanelukoneen nauhoja ja kirjoittaa ne puhtaaksi. Samalla tulee sitten kuitenkin luotua sinne sekaan kaikenlaista. Ja homma etenee blokista huolimatta tai blokki jopa katoaa...

    Tosin nyt ei ole vähään aikaan syntynyt oikein mitään...

    Eikä mulla ole koskaan tylsää, mulla on aina tekemistä. Mutta jos on tylsistynyt, auttaapi mm. Civilization III tai Dawn of War. CivIV on jo asennettu, mutten ole vielä ollut niin jumissa että olisin ehtinyt sitä pelailla.

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Luomisblokin saa auki varastamalla ja plagioimalla.


    No joo toi on oikeasti hyvä keino. Tai siis lähinnä katsoa mitä muut ovat tehneet aikaisemmin samassa aihepiirissä. Yleensä kyllä inspiraatio herää ja toivon mukaan syntyy jotain joka ei ole aivan täysi plagiaatti.

    Toinen ainakin minulla aika hyvin toiminut kikka on että jos joku projekti ei etene niin jättää koko homman pariksi päiväksi ja tekee sillä välin jotain muuta. Muutaman päivän päästä kun palaa työn ääreen asiat ovat muhineet alitajunnassa ja työtä pystyy katsomaankin tuoreemmin silmin ja keskeneräistä työtäkin pystyy tarkastelemaan hieman objektiivisemmin. Tästä menetelmästä ei ole tietenkään mitään iloa jos on kova kiire ja deadline puskee päälle. Sitten on vaan väännettävä vaikka se plagiaatti ja toivottava parasta :lol:

    Taiteilijat on sitten asia erikseen. Ne kai syö sieniä ja juo viinaa...

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Tai siis lähinnä katsoa mitä muut ovat tehneet aikaisemmin samassa aihepiirissä.

    Jep, kaikki on kuitenkin variaatiota jo kerran luodusta. Täysin idiosynkraattiset jutut kuuluu suljetun osaston taideterapiaan.

    Astro kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, aika hyviä vinkkejä tullutkin jo tässä luomisblokin hoitamiseen. Joskus aivojen nollaus, tavalla tai toisella, auttaa... Tai sitten täytyy hoitaa vaan luomiselle myönteiset olosuhteet, miellyttävä valaistus, hyvä asento, pikku meditaatio pohjiksi ja silleen.

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Siivoaminen ja tiskaaminen ovat aika hyviä aivojen nollaustoimintoja. Ja molemmat ovat niin tylsiä, että nopeasti keksii muita virikkeitä.

    Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Se on uskomatonta kuinka paljon erillaisia ideoita sitä päähän pälkähtää kun pitäisi alkaa tenttiin lukemaan... :mrgreen:

    Astro kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, ja gradua tehdessä vieläkin enemmän!

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Johann von Schiller (1759-1805) piti työpöydän laatikossa mädäntyviä omenoita, joiden haju toi inspiraatiota..

    Itse olen havainnut että nenää kaivaessa voi saada hyviä ideoita.

    Astro kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, nenän kaivaminen auttaa melkein missä vaan keskittymistä vaativassa. Mätiä omppuja en ole kyllä kokeillut.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nenän kaivaminen on muutenkin aliarvostettua toimintaa. Siinä mieskin voi saada esimakua syntymän ihmeestä - limaa, joskus verta ja mukava klöntti, jota voi helliä sormissa.

    didja kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Myös pallien hiplaaminen helpottaa keskittymään ajatuksiinsa. Ihan huomaamatta saattaa kulua pitkä tovi käsi munissa. Tämän jälkeen ei kyllä kannata kaivaa nenää.

    Astro kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jaa, harvemmin itse palleja hiplailen tässä tarkoituksessa, mutta ymmärrän että joillekin voi toimia.

    didja kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Edellä mainitsemani tapahtuu kuitenkin lähinnä omissa oloissa kotona. Harvemmin sitä duunissa kehtaa pallejaan ruveta kaivamaan. Saattais tulla sanomista.

    Astro kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, ihan hyvä pointti!

    EsaJii kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Töissä on hankala olla luova. Pitäis sallia se etätyö...

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Rupes tylsyys iskemään ja aloin etsiä vanhoja topiceja.

    Onneksi löyty tämä, nuo nenänkaivelu-kommentit naurattivat kovasti (sekoitti mielen?).