Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Gilmor vetoinen Pink Floyd

OldfieldOlli kirjoitti noin 18 vuotta sitten (24 kommenttia)
Monet ovat vähätelleet/haukkuneet Gilmour vetoista Pinkkiä,mutta itse on pakko sanoa,että Gilmourin aikainen PF kolahtaa ihan kybällä.En vähättele mitenkään Watersin nerokasta kirjoitustaitoa tekstien suhteen ja onhan mies tehnyt lukuisia hienoja sävellyksiäkin(myös soolourallaan),mutta mielestäni Gimouria vähätellään aivan liikaa.Itse pidän kovasti Momentary lapse of reasonista ja myös Division Bellistä.Varsinkin High Hopes on aivan huippuhieno teos,joka kuuluu ehdottomasti top 5 PF biiseihin.Muutenkin pidän Gilmourin kitaransoittotyylistä ja lauluäänestä,joka on todellakin paljon parempi kuin Watersin. :lol:

Eräs hyvä ystäväni muuten,joka ei olllut aiemmin erityisemmin kiinnostunut Pink Floydista,innostui taannoin kovasti Pulsesta ja muusta post Waters aikaisesta tuotannosta.Itse asiassa hän pitää erityiseti juuri Momentarysta ja Division Bellistä sekä Pulsesta.Waters ei kuulemma oiken innosta.Olisiko hyvän bändin merkki,kun faneja löytyy eri tyyleille.:wink:

Itse olen sitä mieltä,että on aika ahdasmielistä ajatella,että kun Waters lähti bändistä,niin muu bändi ei voisi tuottaa hyvää materiaalia.Niin juuri.AHDASMIELISTÄ!!!!:twisted: Niin hyvää materiaalia on kuitenkin tullut noilla kahdella Gilmour-vetoisella levyllä.Ja Pulse on minulle kyllä yksi kaikkien aikojen hienoimmista kokemuksista.

Mutta oli tuo Watersin Hesan keikkakin v. 2002 todella hieno.Gilmouria vain jäi kaipaamaan.Kyllähän tuo köyhän miehen Gilmour,eli Snowy White hoiti homman kuitenkin ihan tyylikkäästi. :wink:

Aika vähälle huomiolle on myös jäänyt tuo todella hieno Gilmorin soolo DVD.Joku kerran sanoi,että sehän on aivan hirveätä paskaa.Minä kysen,että MITEN NIIN????Kun taitava muusikko ja bändi hoitaa homman niinkin tyylikkäästi kuin tuolla keikalla hoidetaan,niin miten KUKAAN voi sanoa noin???Kaikenlaista paskaa eri artiteilta todellakin suolletaan jatkuvasti erilaisina julkaisuina,mutta itse pidän kovasti juuri tuosta Gilmourin soolokeikasta,jolla ei ole tarvinnut tavoitella sellaisia sfäärejä kuin PF:n keikoilla.Rehellinen,aito ja välitön tunnnelma jota ei voi olla aistimatta.Täydellinen musiikillinen nautinto,10+

Odotan suurella mielenkiinnolla Gilmourin soololevyä joka julkaistaan maaliskuussa.Mutta olisihan se tällaiselle pitkän linjan PF fanille tietysti mannaa,jos bändi kokoaisi rivinsä täydelleen ja julkaisisi uutta materiaalia Watersin kanssa!!!Viimekesäisen jälkeen se voisi olla ihan mahdollistakin.

+/- saldo : 0 |

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En mitenkään inhoa Watersin jälkeisiä Pink Floyd levyjä, mutta kyllä ne aika vähäpätöistä kamaa on verrattuna bändin huippuhetkiin Watersin aikana. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä että kaikki hyvä olisi ollut pelkästään Watersin ansiota vaan että yhdessä Pink Floyd oli huomattavasti vahvempi kuin kukaan heistä erikseen. Pakko sanoa kuitenkin, että Watersin Amused To Death on mielestäni kevyesti parempi ja mielenkiintoisempi levy kaksi viimeisintä PF levyä. On tosin täysin mahdollista ja jopa todennäköistä että se olisi ollut vielä parempi levy jos se olisi tehty PF:n kanssa.

    Joo ja Waters on teknisesti heikompi laulaja kuin Gilmour, mutta itse pidän hänen hieman teatraalisemmasta tyylistä. Eikä kukaan sylje sanoja halveksuvan vihaisesti kuten Waters parhaimmillaan! :D

    Odotan kyllä ihan mielenkiinnolla Gilmourinkin soololevyä. Aika yllättävää muuten että Rick Wright on kiertuekosketinsoittajana (Jon Carinin ohella) Gilmourin kiertueella.
    http://www.davidgilmour.com/index.php


    The musicians in David Gilmour’s band are:

    Phil Manzanera - Roxy Music guitarist and co-producer of ‘On An Island’
    Richard Wright - Pink Floyd’s keyboard player
    Guy Pratt - bass player with Pink Floyd and Roxy Music
    Jon Carin - keyboards and longtime player with Pink Floyd
    Steve DiStanislao - drums, recently played with Crosby & Nash


    OldfieldOlli kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pakko sanoa kuitenkin, että Watersin Amused To Death on mielestäni kevyesti parempi ja mielenkiintoisempi levy kaksi viimeisintä PF levyä. On tosin täysin mahdollista ja jopa todennäköistä että se olisi ollut vielä parempi levy jos se olisi tehty PF:n kanssa.
    [/quote]


    Itse en asettaisi Amused to Deathia kummankaan viimeisen PF levyn ylle,vaikka toki pidän siitä kovasti.Ja olen samaa mieltä,että jos levyä olisi ollut tekemässä koko PF kööri,niin todennäköisesti tuloksena olisi ollut yksi legendaarisimpia Pink Floyd levytyksiä,joka olisi noussut Wish You Weren ja muiden klassikoitten rinnalle.Nyt se jää hieman valjummaksi kuin olisi voinut olla.Biisit sinänsä ovat loistavia,mutta itse kaipaan Gilmourin kitaraa.

    Ja on minunkin myönnettävä,että kyllä PF:n parhaat levyt ovat nuo klassisella kokoonpanolla tehdyt Wish You Were Here,Animals ja Dark Side of the Moon ja The Wall.(Meddle ja Atom Heart Mother ovat myös erittäin loistavia).

    JiiPee kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Pakko sanoa kuitenkin, että Watersin Amused To Death on mielestäni kevyesti parempi ja mielenkiintoisempi levy kaksi viimeisintä PF levyä. On tosin täysin mahdollista ja jopa todennäköistä että se olisi ollut vielä parempi levy jos se olisi tehty PF:n kanssa.


    100% samaa mieltä. "Amused" on todella hieno teos, vaikkakin joskus Watersin jatkuva negatiivisuus ja Linkolamainen maailmanlopun meininki hiukan rasittaa.

    Itse pidin Momentary Lapse of Reasonista kovastikin, osittain johtuen siitä, että näin kyseisen kiertueen livenä 1989 (muistaakseni). Minusta levy on hieno kokonaisuus. On the Turning Away ja Sorrow ovat loistavia biisejä. Division Bell on mielestäni melko tylsä, juuri mainittua "High Hopesia" lukuunottamatta. Ongelmana Gilmourin aikaisessa tuotannossa on se, että soitto jollain tavalla "laahustaa".

    Wanhoihin Floydeihin olenkin sitten melko kyllästynyt. The Wall ja Final Cut tosin pyörivät vieläkin soittimessani. Animals on melko yksinkertainen ja yksiulotteinen rocklevy. Ainakin siltä se kuulostaa näin 25 vuoden kuuntelun jälkeen, ja DSOTM lienee yksi kaikkien aikojen yliarvostetuimmista levyistä. En vain jaksa vieläkään pitää koko albumia mitenkään "legendaarisena", kaikesta propagandasta huolimatta. Tai ehkä olen vain niin totaalisen kyllästynyt noihin vanhoihin biiseihin. Watersin keikallakin Jaffa-Areenalla noiden "legendaaristen biisien" kuunteleminen tuntui lähinnä pakkopullalta.

    OldfieldOlli kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Herranen aika sentään!!!!Nyt vasta huomasin tuon kirjoitusvirheen otsikossa .Gilmor.... :mrgreen: Oli kyllä jo jokunen promille veressä...:mrgreen: :mrgreen:

    Watersista muuten sen verta pitää sanoa,että hän on kyllä onnistunut parhaiten soolourallaan.Gilmourin 2 ekaa sooloa ovat aika heikkoja.Toki niilläkin on jokunen hyvä biisi.Wrightin soolot ei hirveämmin säväytä myöskään,joskin myös Broken Chinalla on jokunen ihan mainio kappale.Ja Masonin soolot ovat aikas kehnoja suorastaan.Profilesilla on yksi kohtuullinen biisi(Lie for a lie).Mielenkiinnolla odotan tosiaan tuota Gilmourin uutta sooloa.

    Hezzu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sooloista... Gilmourin About Face on kakkendaalia, Wrightin Broken China on paljo parempi ku Watersin soolot tai 80- ja 90-lukujen PF-levyt, Nick Mason's Fictitious Sports on parhautta.

    Janus kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Enpä ole vuosiin Momentarya ja Bellia kuullut, mutta aika laimean maun jättivät, vaikka joku hyvä biisi saattoikin olla seassa. Sooloista hyviä ovat Gilmourin eka soolo ja Masonin Fictitious Sports. Watersin levyistä en innostunut.

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Wrightin Broken China on mielestäni Amused To Deathin jälkeen paras PF miesten soololevy.

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Gilmourin kitarasoundi on aina ollut kivaa kuultavaa, muttei hemmo mikään progemies ole.
    Onko jokin PF:n levy Wish You Were Here-tuotoksen jälkeen ollut oikeasti merkittävä julkaisu?
    Siis oikeasti, Pink Floyd ei ole koskaan kuulunut Progen ytimeen. Hienoja yksittäisiä kappaleita bändi on toki tehnyt, mutta bändin musiikkihan on rakenteellisesti yksinkertaista esim Gentle Giantin/King Crimsonin/Jethro Tullin tai van der Graaf Generatorin musiikkiin verrattuna.
    Minua saa ammua tavattaessa... :lol:

    Edit 30.1.2006

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Onko jokin PF:n levy Wish You Were Here-tuotoksen jälkeen ollut oikeasti merkittävä julkaisu?


    Animals on bändin mestariteos ja ehkäpä myös progein julkaisu.

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko jokin PF:n levy Wish You Were Here-tuotoksen jälkeen ollut oikeasti merkittävä julkaisu?


    Animals on bändin mestariteos ja ehkäpä myös progein julkaisu.


    Voi itku! Minun Pink Floyd-innostukseni kuoli juuri tuohon levyyn jo 70-luvulla! :shock:
    Onhan Animals toki ehkä bändin tasaisin tuotos, mutta silti minun kuulokuvani progesta on jämähtänyt liikaa noihin "vaikeisiin" tahtilajeihin ja rytmivaihdoksiin, joten en halua käyttää proge-termiä tämän levyn kohdalla.
    "Psychedelic Art Rock" tai jotain olisi parempi kuvaus tämäntyyppisestä musiikista.
    Puritaanisimmat progesnobit eivät hyväksy Pink Floydia ollenkaan progen luokitukseen, ja olen taipuvainen samalle kannalle. Proge-termi olkoon pyhitetty vaikealle musiikille!
    :lol:

    OldfieldOlli kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kuuntelin Broken Chinan pitkästä aikaa.Onhan se loppujen lopuksi ihan ok.Vika biisi onkin sitten jo täysin PF tasoa.Hieno biisi!

    Animals on minulle yksi kaikkien aikojen parhaista levyistä.Pidän siitä mm. Dark sideakin parempana.Mutta edelleen WYWH on se paras,siis aivan kaikista.No ehkä nostan Mike Oldfieldin Ommadawnin vielä edelle,joten sanotaan että WYWH on hyvä kakkonen 8)

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0



    Voi itku! Minun Pink Floyd-innostukseni kuoli juuri tuohon levyyn jo 70-luvulla! :shock:
    Onhan Animals toki ehkä bändin tasaisin tuotos, mutta silti minun kuulokuvani progesta on jämähtänyt liikaa noihin "vaikeisiin" tahtilajeihin ja rytmivaihdoksiin, joten en halua käyttää proge-termiä tämän levyn kohdalla.
    "Psychedelic Art Rock" tai jotain olisi parempi kuvaus tämäntyyppisestä musiikista.
    Puritaanisimmat progesnobit eivät hyväksy Pink Floydia ollenkaan progen luokitukseen, ja olen taipuvainen samalle kannalle. Proge-termi olkoon pyhitetty vaikealle musiikille!
    :lol:


    Tarkistetaanpa miten PF pärjää Wikipedian proge-määritelmästä sovelletusta checklististä.

    1. Long compositions, often composed of shorter movements or pieces
    KYLLÄ
    2. Intricate narratives
    KYLLÄ
    3. Unified album concepts
    KYLLÄ
    4. Unusual vocals, instruments, time signatures, scales or tunings
    EI
    5. Wide dynamic range
    KYLLÄ
    6. Solo spotlights, highlighting instrumental virtuosity
    EI
    7. Incorporation of non-rock motifs
    KYLLÄ
    8. Links between visual and musical elements
    KYLLÄ
    9. Incestuous personnel swapping with other prog bands
    EI

    Jep. Nyt se on todistettu. Pink Floyd on progea. :wink:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Progressive_rock#Characteristics_of_progressive_rock


    OldfieldOlli kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ostin Nick Masonin kirjoittaman PF historiikin Inside Out ja odotan innolla että ehtisin perehtyä.Onko kokemuksia kirjasta?

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ostin Nick Masonin kirjoittaman PF historiikin Inside Out ja odotan innolla että ehtisin perehtyä.Onko kokemuksia kirjasta?


    Kyllähän se on ihan laadukas opus. Ei siinä kyllä mitään erityisen meheviä inside-paljastuksia ole. :) Mason kuitenkin kirjoittaa sujuvasti ja hauskasti.

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...
    Proge-termi olkoon pyhitetty vaikealle musiikille!
    :lol:


    Tarkistetaanpa miten PF pärjää Wikipedian proge-määritelmästä sovelletusta checklististä.

    1. Long compositions, often composed of shorter movements or pieces
    KYLLÄ
    2. Intricate narratives
    KYLLÄ
    3. Unified album concepts
    KYLLÄ
    4. Unusual vocals, instruments, time signatures, scales or tunings
    EI
    5. Wide dynamic range
    KYLLÄ
    6. Solo spotlights, highlighting instrumental virtuosity
    EI
    7. Incorporation of non-rock motifs
    KYLLÄ
    8. Links between visual and musical elements
    KYLLÄ
    9. Incestuous personnel swapping with other prog bands
    EI

    Jep. Nyt se on todistettu. Pink Floyd on progea. :wink:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Progressive_rock#Characteristics_of_progressive_rock


    Äänin 6-3 Pink Floyd on hieman enemmän progea kuin eräs ehdokas oli työväen presidentti...

    Viukkis kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "Unusual vocals" löytyy mm. Seamusista.

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Parempi vertaus olisi että noilla äänillä Floyd on yhtä selkeästi progea kuin Tarja Halonen on uusi presidenttimme. Tiukille meni sekin.

    man9 kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "Unusual vocals" löytyy mm. Seamusista.


    Aivan! Ja entäs Careful With That Axen lauluosuudet...

    man9 kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    http://www.petecornish.co.uk/bop.html

    Tossa muuten hieno kuvakertomus Gilmourin tulevan kiertueen efektilaudan kasaamisesta.

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Parempi vertaus olisi että noilla äänillä Floyd on yhtä selkeästi progea kuin Tarja Halonen on uusi presidenttimme. Tiukille meni sekin.


    Mutta eihän Halonen ole "uusi" presidentti... :shock:

    Joka tapauksessa keskusteltavaa riittänee kummastakin aiheesta , eikös niin?
    :wink:

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0


    Joka tapauksessa keskusteltavaa riittänee kummastakin aiheesta , eikös niin?
    :wink:


    No eipä oikeastaan. :P

    Viukkis kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lisäksi Tarja Halonen on jatkossa presidentti 100% selkeydellä, vaikka ääniosuus olikin vähäisempi.

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lisäksi Tarja Halonen on jatkossa presidentti 100% selkeydellä, vaikka ääniosuus olikin vähäisempi.


    Sepä olikin pointtini.

    Yawn kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin tai näin, väitän Gilmourin uuden, On An Islandin olevan - paitsi miehen paras sooloalbumi - parempaa kuin kumpikaan PF-studioalbumeista miehen johtamana. Ensikuuntelujen jälkeen menee Floyd-soolojen kärkipäähän.

    Nimim. Originaalikopion toivossa :)