Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Ayurvedan mukainen kehotyypin/persoonallisuudenmääritystesti

athene kirjoitti noin 18 vuotta sitten (16 kommenttia)
Hörhöily jatkuu... 8)

Vuosituhansia vanhat perinteet omaavan intialaisen luonnonlääketieteen eli ayurvedan mukainen kehotyypin/persoonallisuudenmääritystesti. Ohjeita myös doshien tasapainottamiseen mm. ruokavalion ja joogaliikkeiden avulla.

http://www.holistic-online.com/ayurveda/ayv-diagnostic-tests.htm


Itse olen edelleen jonkin verran vata-painotteinen, vaikkakin tässä vuosien varrella on tapahtunut mukavasti tasapainottumista.

+/- saldo : 0 |

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hauska homma Athene!

    Sain tuloksen:
    Vata : 45
    Pitta : 41
    Kapha : 14
    Your Predominant Dosha Is : Vata and Pitta

    Mitään en näistä ymmärrä mutta aina olen valmis kyselyihin vastaamaan... :lol:

    Osaako joku tulkita näitä juttuja?

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Samat sanat, olen myös lumiukkona pihalla näiden tieteislukujen kanssa:

    Vata: 34
    Pitta: 53
    Kapha: 12

    Your Predominant Dosha Is : Pitta and Vata

    :?: :?: :?:

    pinulk kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kuka nyt jaksaa vastata satoihin kysymyksiin! Ja tiedän pitävän enemmän pitasta kuin muista kebabeista.

    Hezzu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vähä on pitkänlainen testi, ei jaksa tehä ... :P

    ...mutta täsä sitte vaikka tämmönen vastapainoksi:

    http://www.mtv3.fi/helmi2005/kuudesaisti/numerologia.shtml


    Mulle tämmösiä tuloksia:
    Elämänpolun numerosi on: 4
    Minuuden numerosi on: 7
    Kohtalon numerosi on: 11

    Aika jännää.... :

    Olet poikkeuksellinen ihminen, eikä osasi ole helppo. Silloinkin kun haluaisit sopia joukkoon, tunnet helposti itsesi ulkopuoliseksi. Olet hyvin kriittinen itseäsi kohtaan, vaikka olet hyvin monipuolisesti lahjakas.

    Sinut on valittu suorittamaan joku erityistehtävä elämässäsi. Ennen kuin pystyt siihen, sinun on tietoisesti koko ajan kehitettävä itseäsi. Eikä se tule olemaan helppoa. Mestarinumero 11 vie kantajansa kärsimyksen kautta voittoon, ja fenikslinnun tavoin sinun on opittava nousemaan tuhkasta.

    Ihmiset, joiden numero 11 on, kehittyvät yleensä melko hitaasti, vasta noin 35-45 ikävuoden vaiheilla alat olla riittävän kypsä toteuttamaan kohtalosi sinulle määräämää suunnitelmaa. Asetat liian suuret tavoitteet itsellesi, ja se tuo väistämättä mukanaan turhautuneisuutta.

    Sinun voi myös olla vaikea löytää elämällesi suuntaa. Masennus kurkkii kantapäilläsi, ja liian suurten toiveiden aiheuttamat epäonnistumiset ruokkivat sitä. Vaistoat omat kykysi, ja haaveilet suuria, mutta loppujen lopuksi sinulla ei kuitenkaan ole riittävästi itseluottamusta toteuttamaan unelmiasi. Vasta monien kokemusten kautta kerätty vahva, realistinen usko itseesi vie sinut menestykseen.

    Stressi ja masennus ovat suurimmat terveydelliset riskisi. Hakeudu tasapainoiseen elinympäristöön. Kuuntele rauhoittavaa musiikkia, noudata terveellistä ruokavaliota niin, että saavutat tasapainon ja sisäisen rauhan.


    ;)

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä olen sydänkirurgi ja alusvaatemalli ja etsin koko aika uusia haasteita - kannattako mitään noista testeistä tehdä?

    pinulk kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olen aina tuntenut yhteyttä sinuun! Minäkin olen alusvaatemalli ao. testin mukaa.

    http://myy.helia.fi/~woljo/duuni.htm


    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Olen aina tuntenut yhteyttä sinuun!

    Luin: "Olen aina tuntenut yhteyttä minuun" ja repesin.. :D Minäkin tunnen syvällistä yhteyttä minuun..

    athene kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä olen sydänkirurgi ja alusvaatemalli ja etsin koko aika uusia haasteita - kannattako mitään noista testeistä tehdä?


    Siis täh? Minkä testin sä oikein olet tehnyt...? :shock:

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vata: 38
    Pitta: 38
    Kapha: 24
    Predominant Dosha: Vata and Pitta

    Ymmärrän tuosta tuloksesta suunnilleen saman verran kuin se kertoo minusta persoonana.

    Hezzun linkistä tuli numerot 3-9-3. Perinteistä horoskooppitekstiä ja vähän numerologiaa.
    Varmasti löytää itseen sopivia luonteenpiirteitä, kun minäkin olen tuon perusteella optimistinen ja ulospäinsuuntautunut, sekä taiteellinen ja varsinkin pettymysten sattuessa sisäänpäin kääntynyt. Ja mahdollinen lähetyssaarnaaja...

    Pinulkin testin mukaan parhaiten minulle sopisi taidemaalarin duuni.
    Muinainen kuviksen opettajani saattaisi olla eri mieltä.

    Sami kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    kannattako mitään noista testeistä tehdä?

    Ei.

    athene kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin, sen testinhän voi tehdä silleen lyhyempänäkin versiona eli tekee esim. vain yhden tai kaksi osaa siitä.

    athene kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hauska homma Athene!

    Sain tuloksen:
    Vata : 45
    Pitta : 41
    Kapha : 14
    Your Predominant Dosha Is : Vata and Pitta

    Mitään en näistä ymmärrä mutta aina olen valmis kyselyihin vastaamaan... :lol:

    Osaako joku tulkita näitä juttuja?


    Jos kunnolla alkaisi näitä analysoimaan niin siihen menisi tosi paljon aikaa. Sen verran näistä voisi kertoa, että...

    Vata-tyyppiset ovat mm. vikkeliä, laiheliineja, tummia, pienipiirteisiä, hermostuneita, mieli on tosi aktiivinen, sairastuvat helposti, luovia, nopeita oppimaan, nopeita unohtamaan oppimansa, innostuvat ja myös kyllästyvät helposti, kärsivät peloista, tuhlaavaisia...

    Pitta-hyypät taas ovat helposti ärtyviä, kärsivät kehoon kertyneestä kuumuudesta johtuvista vaivoista kuten ihottumasta, aknesta, virtsatientulehduksista, närästyksestä, vatsakivuista, verestävistä silmistä..., ovat vartaloltaan keskikokoisia, terävä-älyisiä ja teräväsanaisia...

    Kaphalaiset puolestaan ovat piirteiltään suurehkoja, heillä on isot silmät ja paksut huulet, lihovat helposti, hitaanpuoleisia niin liikkeissään kuin myös mieleltään, toisaalta myös hyviä rauhoittumaan työn äärelle ja keskittymään, muutenkin rauhallisia, jopa lethargisia, omistushaluisia, muutokset ovat heille vaikeita, potevat herkästi nuhaa ja yskää, säästeliäitä...

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä olen sydänkirurgi ja alusvaatemalli ja etsin koko aika uusia haasteita - kannattako mitään noista testeistä tehdä?

    Siis täh? Minkä testin sä oikein olet tehnyt...? :shock:

    No ammatinvalintatestin tietenkin, tosin tohon alusvaatemallin hommaan mut rekrytöitiin Stockmannin naisten wc:ssä, mutta se onkin pitkä juttu..

    athene kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    [quote]Mä olen sydänkirurgi ja alusvaatemalli ja etsin koko aika uusia haasteita - kannattako mitään noista testeistä tehdä?

    Siis täh? Minkä testin sä oikein olet tehnyt...? :shock:[/quote]
    No ammatinvalintatestin tietenkin, tosin tohon alusvaatemallin hommaan mut rekrytöitiin Stockmannin naisten wc:ssä, mutta se onkin pitkä juttu..


    Ehkä on parempikin jos se tarina jää kuulematta... :lol:

    Mulle muuten tuli joskus ammatinvalinnan laajoissa psykologisissa testeissä neljän kärkeen pappi, sotilas, opettaja, lääkäri. Opettajaksihan olen sitten päätynytkin, mutta kyllä se tuolla itä-Helsingin rankimmilla alueilla käy myös tuosta sotilasurastakin... 8) Ehkä tämä meditaatiojuttu on mulle sitten sitä pappi/lääkärihommaa...

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    kannattako mitään noista testeistä tehdä?

    Ei.


    Kannattaako vai ei? Voi turhuuden turhuus, kaikki on turhuutta!
    Käyttääpä ainutlaatuisen elämänsä tunteja millä lailla tahansa, aina löytyy niitä jotka kertovat hyödyllisemmänkin tavan olevan olemassa. Revi siitä sitten samurailla. 8)

    Vain progen kuunteleminen on tärkeää! Eikä sekään ole kovin tärkeää. :roll:

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Miksihän ainoa työ mitä minulle on satunnaisesti tarjottu, oli oluenmaistajan duuni, ja kaivopiha oli paikka, jossa sitä tarjottiin. Siis työtä, ei olutta.
    Jostain syystä kieltäydyin.