Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Ei ooo totta

Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten (80 kommenttia)
Tähän saa sitten listata yleisesti tunnettuja tosiasioita, joissa ei ole mitään perää. Esim.

"Suomen luonto on kaunis".

- Jos Suomen luonto on kaunis, miksi voisi nimittää vaikka Ranskan Alppeja? Suomi on iso pajuryteikkö.

Moni suuri totuus syntyy siten että valhetta toistetaan monta kertaa. Usein toistamisen taustalla on raha ja markkinointi-intressi. Yksi tälläinen asia on surullisen kuuluisia "ravintoympyrä", joka liittyy lähinnä maatalouspolitiikkaan.

+/- saldo : 0 |

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tähän saa sitten listata yleisesti tunnettuja tosiasioita, joissa ei ole mitään perää.


    Tuossa on heti ristiriita.

    Viukkis kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Suomen luontohan on kaunis. Ei se siitä sen rumemmaksi muutu vaikka jossain muualla olisi näyttävämpää maastoa. Yhtä hyvin voisi väittää että ilmiselvästi Meat Loaf on kauniimpaa musiikkia kuin Tom Waits koska Meat Loafilla on sentään kunnon mahtipontiset orkesterisovitukset säestämässä kun taas Waits raakkuu rumasti.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tähän saa sitten listata yleisesti tunnettuja tosiasioita, joissa ei ole mitään perää.

    Tuossa on heti ristiriita.

    Voi olla, että jos olisin odottanut kahvin vaikutusta, olisin laittanut ilmaisun "yleisesti tunnettu tosiasia" lainausmerkkeihin. Onnea, jos asiasta huomauttaminen tuottaa sinulle tyydytystä, voit jättää yhden thai-hieronnan välistä.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Suomen luontohan on kaunis. Ei se siitä sen rumemmaksi muutu vaikka jossain muualla olisi näyttävämpää maastoa.

    Ei se ole niin kaunis, että sitä pitää toitottaa joka paikassa. "Maailman sinisin taivas ja puhtaimmat veet" -tyylinen juttu menee itsellä ainakin täysin hilseen yli, kun ensin pitää rämpiä 20 kilometriä lepikossa, että pääsee hikiselle harjanteelle, josta näkyy lampi ja järvi. Sanotaan sitten että Suomen luonto ei ole mainitsemisen arvoinen verrattuna miljoonaan muuhun paikkaan maapallolla.

    huu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllähän Suomen luonto on kaunis kaikessa synkkyydessään ja se antaa kertakaikkisen loistavat puitteet melankolisiin lärveihin. Erityisen kauniiksi se kasvaa jokamiehen oikeuden takia mitä ei monessa kauniimmassa paikassa ole tarjolla. Adjektiivina kaunis kuitenkin on ehkä hieman harhaanjohtava jos verrataan kukkaloistoa ja maanpinnan poikkeavuuksia. Jos samassa kappaleessa käytetään esim. Suomen ja Uuden Seelannin luonnosta sanaa kaunis niin jälkimmäistä kuvaisi ehkä paremmin termi 'gay'.

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    [quote]Tähän saa sitten listata yleisesti tunnettuja tosiasioita, joissa ei ole mitään perää.

    Tuossa on heti ristiriita.[/quote]
    Voi olla, että jos olisin odottanut kahvin vaikutusta, olisin laittanut ilmaisun "yleisesti tunnettu tosiasia" lainausmerkkeihin.


    Jatketaan saivartelua: eikö hyvä ilmaisu olisi ollut "yleisesti tosiasiana pidetty"?

    Asiaan: onko ruotsalaiset naiset maailman kauneimpia?

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Suomen luontohan on kaunis. Ei se siitä sen rumemmaksi muutu vaikka jossain muualla olisi näyttävämpää maastoa.

    Ei se ole niin kaunis, että sitä pitää toitottaa joka paikassa. "Maailman sinisin taivas ja puhtaimmat veet" -tyylinen juttu menee itsellä ainakin täysin hilseen yli, kun ensin pitää rämpiä 20 kilometriä lepikossa, että pääsee hikiselle harjanteelle, josta näkyy lampi ja järvi. Sanotaan sitten että Suomen luonto ei ole mainitsemisen arvoinen verrattuna miljoonaan muuhun paikkaan maapallolla.


    En kannata viimeistä lausetta! Keski-Suomen latvajärvet ovat kesäisinä öinä upeita paikkoja! Toki esim Kefalonian kirkkaat Välimerelliset poukamat lienevät postikortillisempia, mutta niiden kauneus on erilaista.
    Olimme vaimon kanssa Pariisissa viime viikon, jossa sää oli totaalisen surkea. Reissun jälkeen kotimaan talvisen kuulaassa lumisessa metsämaisemassa käyskentely voitti Pariisin kadut 6-0. :wink:
    Sen verran kyllä joudun myöntämään Doc.B.D:n olevan oikeassa, että suomen luontoa toitotetaan hivenen liikaa. Lentokoneessa näytettiin nimittäin aivan kammottavaa mainosfilmiä "Suomen luonnosta". Sellaisesta luulisin herkemmänkin hermostuvan. :?

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Jatketaan saivartelua: eikö hyvä ilmaisu olisi ollut "yleisesti tosiasiana pidetty"?

    Seuraavan tekstin tunnesisältö ei ole kohdistettu nimimerkkiin MZ.
    Tein eilen Powerpointilla 60 sivuisen yrityskonsernin markkinointistategia-presentaation, jossa ei saanut olla yhtään typoa tai lapsusta, ja niin muodoin minua ei voisi tänä aamuna aasin perseen vertaa kiinnostaa mikä olisi "hyvä ilmaisu".

    horsemajeure kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    - Jos Suomen luonto on kaunis, miksi voisi nimittää vaikka Ranskan Alppeja? Suomi on iso pajuryteikkö.


    Pajuryteikkö on kaunis. Alpit on ruma järkäle.

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onnea, jos asiasta huomauttaminen tuottaa sinulle tyydytystä, voit jättää yhden thai-hieronnan välistä.


    Hehe, ainahan siitä jonkin verran tyydytystä saa kun viisastelee. Mutta thai-hieronta? Mikä se on? :roll:

    Niin siitä olin sanomassa että kyllä luonto on kaunis. Sellaista kuin Suomen luonto taas ei ole olemassakaan. Itse asiassa mitään sellaista kuin Suomi ei ole olemassakaan koska Suomi on pelkkä ajatus ihmisten päissä. Isien konsensus.

    huu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oheiset lausahdukset ahdistaa siinä määrin että ne täytyy tänne saada:

    "Suomi on hyvinvointiyhteiskunta"

    Armoa, minä ainakin voin pahoin. Tätä ei jaksa edes perustella.

    "suomi on tietoyhteiskunta"

    Hmm, kenties jos yhteiskunta rakentuu 5-15 -vuotiaista. Tuosta vanhemmat ovat jo armottomasti jälkiveneessä.

    Janus kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Avattu kassi on luottamuspassi.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hehe, ainahan siitä jonkin verran tyydytystä saa kun viisastelee. Mutta thai-hieronta? Mikä se on? :roll:

    Threadissa "Asuminen Hkissä vai pienemmällä paikkakunnalla?" termi on sinulle vielä tuttu.

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Threadissa "Asuminen Hkissä vai pienemmällä paikkakunnalla?" termi on sinulle vielä tuttu.


    Doh!
    :oops:

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sen verran kyllä joudun myöntämään Doc.B.D:n olevan oikeassa, että suomen luontoa toitotetaan hivenen liikaa.

    Tätä nimenomaan tarkoitin, eikä kukaan jaksa/uskalla kyseenalaistaa asiaa. Suvulla on muuten mökki sydän-Savossa ja samaa pajukkoa se on kuin muuallakin. Jos soutaa itsensä keskelle isoa järveä, voi kuvitella olevansa ainutlaatuisessa paikassa, mutta muuten vihaan sitä rahkasammal-pajukko -ryteikköä.

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jatketaan saivartelua: eikö hyvä ilmaisu olisi ollut "yleisesti tosiasiana pidetty"?

    Seuraavan tekstin tunnesisältö ei ole kohdistettu nimimerkkiin MZ.
    Tein eilen Powerpointilla 60 sivuisen yrityskonsernin markkinointistategia-presentaation, jossa ei saanut olla yhtään typoa tai lapsusta, ja niin muodoin minua ei voisi tänä aamuna aasin perseen vertaa kiinnostaa mikä olisi "hyvä ilmaisu".


    Joo, arvelinkin, että tunnistat omituisen huumorini.

    Minun pitäisi opetella parhaillaan pythonia ja latexia, vaikka en ole koskaan oppinut tajuamaan minkään ohjelmointikielen logiikkaa.
    Olenkohan tyhmä?

    Ranskalaiset ovat sveduja kauniimpia, kuten Belmondokin todisti.

    EsaJii kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    And what exactly is wrong with PAJURYTEIKKÖ?

    Niissä on kivasti lintuja. Meillä metsän aluskasvillisuus on kaikenlaista orjantappuraa ja piikikasvia ja puisia köynnöksiä jotka kuristaa oikeet puut.

    Give me a MÄNTYMETSÄ any time!

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minun pitäisi opetella parhaillaan pythonia ja latexia, vaikka en ole koskaan oppinut tajuamaan minkään ohjelmointikielen logiikkaa.

    Pythonin ymmärrän, mutta entäs Latex? Mitä yleispätevää käyttöä sillä on nykyjään? Kas kun ei Cobolia..

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    [
    Pythonin ymmärrän, mutta entäs Latex? Mitä yleispätevää käyttöä sillä on nykyjään? Kas kun ei Cobolia..


    Yleispätevyys riippuu tietenkin mistä suunnasta asiaa katsoo mutta esimerkiksi matemaattisten dokumenttien tuottamisessa LaTeX on varmasti kaikkein käytetyin välne.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    And what exactly is wrong with PAJURYTEIKKÖ?[/quote]
    Monotonisuus.
    [quote]Give me a MÄNTYMETSÄ any time!

    Mäntymetsä-kuusikko on yhtä tylsä kuin PAJURYTEIKKÖ, mutta
    e-rannikon kalliosaaret, joissa on mäntyjä ja lehtipuita ovat eittämättä kauniita. Sekametsä, jossa on lehtipuita, mielluummin tammia, kelpaa.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Yleispätevyys riippuu tietenkin mistä suunnasta asiaa katsoo mutta esimerkiksi matemaattisten dokumenttien tuottamisessa LaTeX on varmasti kaikkein käytetyin välne.

    Kelasin päässäni yritysmaailman kannalta, en keksinyt - nyt tiedän, kun kerroit. Thanx. (Luulin että Mathlab on tota varten..)

    Viukkis kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ainakin allekirjoittaneen leipätyössä kaikki firman sisäiset tekniset dokumentit tehdään LaTeXilla.

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    (Luulin että Mathlab on tota varten..)


    Matlab on laskentaan. LaTeX:lla saa aikaan julkaisuja joissa on matemaattisia merkintöjä. Onhan Wordiin jotakin (maksullisia) lisäosia mutta aika vaikea niillä on saada aikaan vaikkapa tällaisia dokumentteja. (tuo vain verkosta löytyneenä esimerkkinä, minulla ei ole mitään tekemistä tuon dokumentin sisällön kanssa.)

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Matlab on laskentaan.

    Joo, no mä olen seurannut noita hommia lähinnä muiden olkapään yli ja olen näköjään ihan pihalla.

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minun pitäisi opetella parhaillaan pythonia ja latexia, vaikka en ole koskaan oppinut tajuamaan minkään ohjelmointikielen logiikkaa.

    Pythonin ymmärrän, mutta entäs Latex? Mitä yleispätevää käyttöä sillä on nykyjään?


    Tulihan tuo jo muutamaan kertaan, mutta tosiaan pitäisi pythonilla tehty ohjelma vääntää LateXilla Paperille laitettavaan muotoon.
    Valitettavasti maalauksesta ei ole kyse. Siinä tosin olen myös surkea.
    Jos on jotain hyviä neuvoja, otan kaikki mielelläni vastaan.

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kotimaiset kasvikset

    Suomessa kasvaneet on aivopesty siihen, että suomalaiset kasvikset ovat maailman puhtaimpia ja parhaimpia. Itse heräsin huomaamaan tämän asian perusteettomuuden joskus teini-iässä Ruotsin reissulla. Nimittäin siellä oli kaupoissa inhemsk ja äkta Svensk -kylttejä ja mainoksia samaan tapaan kuin meillä Suomessa. Toisin sanoen, rajan toisella puolella ihmiset oli aivopesty samalla tavalla mutta ajattelemaan sen oman maansa kasviksia jotenkin ylivertaisina.

    Tietenkin "kasvikset" voi tässä vaihtaa oikeastaan ihan mihin tahansa. Tässä ketjussa on puhuttu luonnosta mutta myös jääkiekko-joukkueet, "sisu", rehellisyys ja muut tällaiset muka suomalaiset ominaisuudet eivät todellakaan ole mitään erityisen suomalaisia. Samanlaisia paskaperseitä täällä ollaan kuin missä tahansa päin maapalloa. Kansallistunto on elämän kestäneen aivopesun ja suggestion tulosta ja aikaansaa itse asiassa aivan helvetisti ongelmia tällä yhdellä planeetalla.

    Sami kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "Kyllä kansa tietää".

    tos kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    LaTeX:lla saa aikaan julkaisuja joissa on matemaattisia merkintöjä.


    LaTeX taipuu vaikka mihin. Itse väänsin dippatyöni kokonaisuudessaan sillä ja olen ulkoasuun varsin tyytyväinen.

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Matlab on laskentaan.

    Joo, no mä olen seurannut noita hommia lähinnä muiden olkapään yli ja olen näköjään ihan pihalla.


    Ja tuossa pihassa lienee paljosti pajuryteikköä?! :lol:

    athene kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tähän saa sitten listata yleisesti tunnettuja tosiasioita, joissa ei ole mitään perää. Esim.

    "Suomen luonto on kaunis".


    Itse olen kyllä juuri tässä lähiaikoina ihaillut ympäröivää luontoa lukemattomia kertoja. Mielettömät lumihiutaleet, jotka kimaltelevat kuin pienet timantit. Talviset sävyt taivaalla, liilaa ja sinisen eri sävyjä. Puiden rungot lehdettöminä ja paljaina kurottamassa kohti taivasta mielettömän ylväinä ja runollisina. Välillä mietin, että onks mulla jäänyt joku trippi päälle, kun nään maailman näin kauniina... 8)

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kotimaiset kasvikset

    Suomessa kasvaneet on aivopesty siihen, että suomalaiset kasvikset ovat maailman puhtaimpia ja parhaimpia..


    Itse asiassa useilla analyyttisillä menetelmillä voidaan todellakin väittää suomalaisten kasvisten olevan puhtaampia kuin esim belgialaisten vastaavien. Tyypilliset mitattavat arvot raskasmetallien lyijyn, kadmiumin ja elohopean sekä kasvinsuojeluaineiden osalta ovat belgialaisissa tuotteissa korkeammat. Tällä en halua toki millään lailla kyseenalaistaa sinänsä oikeaa ydinajatustasi! :)

    athene kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Tätä nimenomaan tarkoitin, eikä kukaan jaksa/uskalla kyseenalaistaa asiaa. Suvulla on muuten mökki sydän-Savossa ja samaa pajukkoa se on kuin muuallakin. Jos soutaa itsensä keskelle isoa järveä, voi kuvitella olevansa ainutlaatuisessa paikassa, mutta muuten vihaan sitä rahkasammal-pajukko -ryteikköä.


    Vitsi sun jutuille saa kyllä aina nauraa ihan kippurassa. Sulla on kyllä tosi pisteliään osuva tyyli kuvata asioita. Itsekin siellä Savossa päin mökkeilleenä pystyin samaistumaan tuohon kuvaukseesi ihan mielettömän hyvin..

    Toisaalta luonto on kuitenkin ihanaa, olipa se minkälaista tahansa. Tai no...lähes minkälaista tahansa.

    Täytyy kyllä sanoa, että sinä olet ihan hämmästyttävä tyyppi, kun revit aina ilmoille tällaisia kommentteja elämän varjoisista puolista. Itse kun olen niin toisesta äärilaidasta tässä mielessä. Vaan kaipa nämä näkökulmat ovat kumpainenkin yhtä kaukana (tai lähellä) "keskipisteestä", kummankaan olematta enemmän oikeassa tai väärässä...

    Yawn kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Palataksemme tämän threadin ydinajatukseen, kuunnelkaa ketä tahansa urheiluselostajaa suomalaisen urheilijan/joukkueen suorituessa ja ihmetelkää joka saatanan kerta sitä käsittämätöntä hyperpatrioottista skeidaa mitä ulos tulee.

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Palataksemme tämän threadin ydinajatukseen, kuunnelkaa ketä tahansa urheiluselostajaa suomalaisen urheilijan/joukkueen suorituessa ja ihmetelkää joka saatanan kerta sitä käsittämätöntä hyperpatrioottista skeidaa mitä ulos tulee.


    Aivan! Taannoista Suomi-Ruotsi-jääkiekkofinaalia seuratessa pisti hermoon se käsittämättömän yksioikoinen selostus, kun oikeasti suomen joukkue pelasi koko pelin hosumalla ja täysin vasta-alkajamaisesti. Olisin toivonut selostajan kykenevän realistiseen kommentointiin.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tulihan tuo jo muutamaan kertaan, mutta tosiaan pitäisi pythonilla tehty ohjelma vääntää LateXilla Paperille laitettavaan muotoon.

    Pah.. mahdatteko pysyä housuissanne, kun paljastan sen veret seisauttavan seikan, että tämän koko "miksi ihmeessä Latexia" -hämmästelyn taustalla oli semmoinen asia, että sotkin päässäni Latexin ja LISP:in - tähän vaikutti eritoten se, että puhuit Pythonista, Latexsista ja ohjelmoinnista samassa virkkeessä. :oops: Aina sattuu ja tapahtuu, ja jos ei mitään tapahdu, niin johonkin kohtaan ainakin sattuu.

    Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Palataksemme tämän threadin ydinajatukseen, kuunnelkaa ketä tahansa urheiluselostajaa suomalaisen urheilijan/joukkueen suorituessa ja ihmetelkää joka saatanan kerta sitä käsittämätöntä hyperpatrioottista skeidaa mitä ulos tulee.


    Aivan! Taannoista Suomi-Ruotsi-jääkiekkofinaalia seuratessa pisti hermoon se käsittämättömän yksioikoinen selostus, kun oikeasti suomen joukkue pelasi koko pelin hosumalla ja täysin vasta-alkajamaisesti. Olisin toivonut selostajan kykenevän realistiseen kommentointiin.


    Olikohan Jammolla kuinka paljon promillea matsin aikana? Kyllä Mertaranta aika hyvin löi suomen joukkuetta lyttyyn ainakin toisen erän alussa. Ja muuten: SUOMALAINEN selostaja selostaa SUOMALAISEN jääkiekkojoukkueen ottelua. Jos haluaa vähemmän puolueellista selostusta niin käännä vaikka espanjalaiselle kanavalle. Tosin niitä ei varmaan voisi vähempää jäkis kiinnostaa, mutta kannattaa muuten joskus katella espanjan fudista ja espanjalaisen selostamana. Jotkut ehkä tykkäävät selostajasta joka luo realismia. Minä taas selostajasta joka luo tunnelmaa. Niin ja joka kannustaa minun suosikkijoukkueitani. :wink:

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Aivan! Taannoista Suomi-Ruotsi-jääkiekkofinaalia seuratessa pisti hermoon se käsittämättömän yksioikoinen selostus, kun oikeasti suomen joukkue pelasi koko pelin hosumalla ja täysin vasta-alkajamaisesti. Olisin toivonut selostajan kykenevän realistiseen kommentointiin.


    Koko Torinon kisojen helmi -- minulle -- oli se, että seurasin monia lähetyksiä surffaten SVT:n ja Ylen kanavan välillä. Taklaus, jossa Ruutu passitti Jagrin ommeltavaksi, kuitattiin Suomen kanavalla lähinnä "ikävänä tempauksena", kun Ruotsin kanavalla selostajat olivat koko pelin allapäin ja ilmeisesti pahoilla mielin rumasta tempusta. Lisäksi selostajat halusivat, että Ruutu pitäisi sulkea pois koko olympialaisista.

    Suomi-Ruotsi finaalissa IMO tuntui kyllä siltä, että Mertarannan hysteerisestä, epätoivoisesta, koohotuksesta kuulsi läpi se, että Suomen koko omanarvontunto on sen varassa, että voitetaanko me matsi. Ruotsin kanavilla selostajat (2 kpl) tyynesti kommentoivat kentän tapahtumia. Toisessa erässä kerran jopa ihmettelivät, minkä takia suomen pelaaja sai jäähyn, koska heidän mielestään tapahtumassa ei ollut rikettä. Puolueellisuuden huomasi lähinnä silloin kun Ruotsi teki maalin, jolloin selostajat kommentoivat että "härligt" ;-)

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itse asiassa useilla analyyttisillä menetelmillä voidaan todellakin väittää suomalaisten kasvisten olevan puhtaampia kuin esim belgialaisten vastaavien.


    En ole perehtynyt tutkimuksiin mutta ihan maalaisjärjellä voi päätellä, että jos kasvikset on tuotettu jossakin lähellä niin niitä ei ole tarvinnut myrkyttää niin paljon niiden pitämiseksi hengissä kuljetusten ajan.

    Tällöin kuitenkin myyntiargumentti pitäisi olla "Puhtaat kasvikset", "Luomu-kasvikset" tms. eikä mikään "Suomalaiset kasvikset" ja siniristilippu vieressä.

    Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Suomi-Ruotsi finaalissa IMO tuntui kyllä siltä, että Mertarannan hysteerisestä, epätoivoisesta, koohotuksesta kuulsi läpi se, että Suomen koko omanarvontunto on sen varassa, että voitetaanko me matsi.


    Mertaranta kieltämättä eläytyy koko sielullaan niihin peleihin. "Bubin" fudisselostukset kävisivät taas sen sijaan hyvistä tuutulauluista, vaikka onkin pätevä selostaja ei siinä mitään. Mutta edelleen suosittelen /espanjalaista/brasililaista fudisselostusta kuuntelemaan niin vähän tuo perspektiivi tasaantuu. Ja muistanpa kun junnuna kuuntelin radiosta Kari Tynin selostuksia Jypin peleistä varsinkin silloin 90-luvun alussa. Mertaranta on kuule rauhallisuuden perikuva Tyniin verrattuna. Ja taatusti oli puolueellista selostusta. :wink:

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Muistamistani selostajista hauskin ja absurdein on oikeastaan kyllä selostajaduo. Nimittäin ne kallisarvoiset F1-kisat joita selostivat yhdessä Matti Kyllönen ja Keke Rosberg olivat kyllä loistavia. Kyllösen aivoton hehkutus ja Keken kyyniset kommentit siihen päälle, niin hauskaa piisasi.

    Kyllönen huutaa: "...ja sieltä X:n auton perästä tulee jotakin mystistä savua!!....",
    johon Keke: "niin meillä ammattipiireissä sitä kutsutaan pakokaasuksi."

    Sami kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Paavo Noponen ja ampumahiihto. Siinä oli otetta...

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Entäpä entisen mäkihyppääjämme Toni Niemisen kommenteissaan käyttämä uussuominen termi "taakke" ?!

    Fastro kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kullä luonto tällä alueella minne suomikin on sijoitettu, on kaunis, mutta ei aina. Kyllä tästä pidän enemmän kuin esim. niistä vuorilaaksoista suurine puineen. Vaikka sitten erilaisuus aina on kiva. kaikki muut vuorilaaksot on hienompia, norjan vuonot, kaakkois, aasian korkeat "super mario" -vuoret. No, on niin paljon kaunista etten luettele, enkä edes tiedosta kaikkea.


    [quote][quote]Tähän saa sitten listata yleisesti tunnettuja tosiasioita, joissa ei ole mitään perää.

    Tuossa on heti ristiriita.[/quote]
    Voi olla, että jos olisin odottanut kahvin vaikutusta, olisin laittanut ilmaisun "yleisesti tunnettu tosiasia" lainausmerkkeihin.[/quote]

    Jatketaan saivartelua: eikö hyvä ilmaisu olisi ollut "yleisesti tosiasiana pidetty"?

    Asiaan: onko ruotsalaiset naiset maailman kauneimpia?

    Joo, mutta "yleisesti tosiasiana pidetty" ilman niitä lainausmerkkejä :shock:



    Latexista ja Pythonista tuli mieleen:




    linkki: Pythonini tykkää lateksista, eikä tartte thai-hierontaa

    linkki: ruumiinavaus




    Mutta aiheeseen (ei threadiin, mikä seki on):
    [list:a5e2f71b7c]elämä on (just yäk, ei elämä ole)
    matalapaine pitää pintansa (just nii)
    kaikki ihmisen sanoma on väärin
    [/list:u:a5e2f71b7c]siihen se loppu, en keksi mitään. piti vaa laittaa kerta se oli aihe (ei threadi)

    PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "Mahtava kaksinkamppailu Suomen, Ruotsin ja Kanadan joukkueiden kesken!!!"
    Tais olla Bubi kun selosti naisten viestiihiihtoa Torinossa.

    pinulk kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "Iran on suurin uhka" ja "Iran on suurin yksittäinen haaste Yhdysvalloille, sanotaan Yhdysvaltain uudessa kansallisessa turvallisuusstrategiassa "[/quote]

    Iltalehti ja muu media paukuttelee sotarumpuja taas kerran. Eikö koko käsikirjoitus ole liiankin tuttu n. 3 vuoden takaa. Ja monta kertaa ennen sitäkin.

    [quote]“Television: A medium. So called because it's neither rare nor well done.”

    Koomikko Ernie Kovacs

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitä? Onhan niillä se pulu-köhä ja sitten Slobo-Dan, the dead boss of Sloboslavian Slobokaust.....
    ja UPM-10

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "Iran on suurin uhka" ja "Iran on suurin yksittäinen haaste Yhdysvalloille, sanotaan Yhdysvaltain uudessa kansallisessa turvallisuusstrategiassa "


    Iltalehti ja muu media paukuttelee sotarumpuja taas kerran. Eikö koko käsikirjoitus ole liiankin tuttu n. 3 vuoden takaa. Ja monta kertaa ennen sitäkin.


    Sitten kun Iran on tuhottu, mikäs on seuraava "suurin yksittäinen uhka" - eli "1st runner up is...." -tadaa- Taitaa olla USA itse suurin uhka itselleen...

    Ja kukaan ei voi mitään sille, että jenkkilä alkaa seuraavaa maata omien etujensa vuoksi taas tuhoamaan... Tällä menolla USA ja EU sotivat 100 vuoden sisällä jos pallo on vielä olemassa sílloin.

    EsaJii kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jonkun verran voivat pommittaa. Sotaa ei aleta. Tänä vuonna on kongressivaalit, joten vähän se voi vaikuttaa, mutta kongressi saa lisää valtaa kun pressa ei ole nyt populääri.

    Johtajat tulevat kongressista, kaikenlaiset, pressalla ei ole seuraajaa.

    Mutta niinkin voi käydä että kova linja jatkuu, sillä vaikka nykyisen hallinnan tekniikka on kehno, aiankin puolet kansasta kannattaa edelleen tiukempaa linjaa turvallisuudessa. Ja se on edelleen oikeiston pääteema: vasemmisto on paskahousuja tyhjäntoimittajia ja pelkureita. Machoilua!

    PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Silloin kun valtakunnan sisällä menee huonosti, kompensaatiota etsitään ulkoa. Uskokaa tai älkää, kun hallitsijan kannatusluvut on nollassa niin silloin tartutaan aseisiin oli siihen varaa tai sitten ei.

    Muistan kun Irakin sota alkoi; olin samana iltana Tavastialla katsomassa Mike Keneallyn keikkaa. Eipä ollut läpäheitosta tietoakaan niin showmieheksi tunnetulta tyypiltä. Seuraavana päivänä erehdyin sanomaan eräällä progelistalla - PFM tais olla - "It's a sad day" ja sain heti patrioottien vihat niskoilleni. Olin kuulemma kiittämätön paskiainen kun en osannut arvostaa sitä että minuakin puolustetaan.

    Iraniin mennään jos ne eivät peräydy.

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olin kuulemma kiittämätön paskiainen kun en osannut arvostaa sitä että minuakin puolustetaan.


    Jaa, onko sullakin öljy-yhtiöiden osakkeita joita pitää puolustaa...??? :roll:

    Hitto, nuo pöntöt siellä kun näköjään tuntuvat uskovan kaiken nationalismipropagandan minkä republikaanit työntävät... Clintonin aikaa tulee ikävä...

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Amerikkalainen ydinuhka:

    NY Times: USA:ssa useista reaktoreista vuotanut radioaktiivista vettä

    Yhdysvalloissa useista ydinreaktoreita on valunut maaperään radioaktiivista vettä, kertoi New York Times -sanomalehti tänään perjantaina.

    Exelon -yhtymä on kertonut, että kolmesta sen reaktorista on päässyt ympäristöön matala-aktiivista tritiumia. Päästöt eivät ole levinneet laajalle eivätkä aiheuta vakavaa terveysuhkaa. Voimaloiden lähiasutusten kaivovesiä ne ovat kuitenkin pilanneet. Illinoisin osavaltiossa syyttäjä vaatii oikeusteitse yhtiötä järjestämään vuodoista kärsineiden asukkaiden vesihuollon.

    Ydinvoimaan kriittisesti suhtautuvan Union of Concerned Scientists -tutkijajärjestön mukaan tritiumia on karannut maastoon ainakin seitsemästä voimalasta kymmenen vuoden aikana. Järjestö peräänkuuluttaa järjestelmällistä selvitystä, jotta vuodot saataisiin kuriin.

    Moni maan ydinvoimaloista on rakennettu jo 1970-luvulla.

    Astro kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Venataan vaan, millon alkaa meillä jutskat kunnolla pragailla...

    Yawn kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Muistan kun Irakin sota alkoi; olin samana iltana Tavastialla katsomassa Mike Keneallyn keikkaa. Eipä ollut läpäheitosta tietoakaan niin showmieheksi tunnetulta tyypiltä.


    Asiaan tosin vaikutti myös bändin sisällä riehunut, raivoisa flunssa... :wink:

    PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Muistan kun Irakin sota alkoi; olin samana iltana Tavastialla katsomassa Mike Keneallyn keikkaa. Eipä ollut läpäheitosta tietoakaan niin showmieheksi tunnetulta tyypiltä.


    Asiaan tosin vaikutti myös bändin sisällä riehunut, raivoisa flunssa... :wink:


    Ahaa.. sisäpiirin tietoa. 8) Omassa päässäni yhdistelin tietysti tiettyjä asioita keskenään.

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Venataan vaan, millon alkaa meillä jutskat kunnolla pragailla...


    Minä luotan ainakin enemmän kotimaisten laitosten turvallisuuteen...

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Venataan vaan, millon alkaa meillä jutskat kunnolla pragailla...


    Minä luotan ainakin enemmän kotimaisten laitosten turvallisuuteen...


    Suomalaiset ovat turvassa. 8)

    PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    [quote]Venataan vaan, millon alkaa meillä jutskat kunnolla pragailla...


    Minä luotan ainakin enemmän kotimaisten laitosten turvallisuuteen...[/quote]

    Suomalaiset ovat turvassa. 8)


    Kunhan oppivat tekemään kunnollista sementtiä. :wink:

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Juhannuksena on vuoden pisin päivä (meinaa tätä auringon valoo).
    Mutta se pisin päivä on tänään, kesäpäivänseisaus.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tähän saa sitten listata yleisesti tunnettuja tosiasioita, joissa ei ole mitään perää. Esim.
    "Suomen luonto on kaunis".

    Hmm.. nyt kun tuli vietettyä viikonloppu Fiskarsin ruukin ja Someron tietämillä, niin täytyy vähän lieventää.. aijemmat antipatiat on perua lähinnä Savossa vietetyistä kesistä. Savossa on kivisiä peltoja ja lepikkoa, Someron seudun vauras maalaismaisema lehtipuineen on ihan jotain toista. Ensi syksynä voisi ruveta katsomaan jotain punaista mummonmökkiä Karjaan suunnalta..

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Helsingin keskuspuistossa on kesäisin niin uskomattomia maisemia että ainakin tällaisen kaupungistuneen vanhan hipin pikku psyyke pärähtelee kun siellä liikkuu.

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...voisi ruveta katsomaan jotain punaista mummonmökkiä Karjaan suunnalta..

    Ei kai Karjaalta löydy mummonmökkejä? Eikös sielläpäin ole vain kartanoita?

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei kai Karjaalta löydy mummonmökkejä? Eikös sielläpäin ole vain kartanoita?

    Kartannoita on paljon ja näyttää siltä että ne kilpailevat keskenään siitä kenellä on siistein pihamaa. Puutkin näyttävät kasvavan ruodussa. ..mutta koska ihan kaikki eivät ole voineet asua kartannossa, kyllä sieltä löytyy myös niitä 30-luvulla rakennettuja punamultamökkejä. Taidamme muuttaa sinne ja perustaa arjalais-kansallisromanttis-fasistisen utopian. Nyt saan ehkä tilaisuuden hankkia lauman saksanpaimenkoiria ja pitää tangossa mitä lippua haluan..

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja kun oikein vituttaa, voi sinne lipputankoon sitten vetää myös vaikka sellaisen saksan demokraattisen kansanpaimenkoiran. Hyvin se heiluu tuulessa sellainenkin, etenkin, kun näillä ilmoilla jonkin aikaa kuivuu......

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Taidan ruveta kylähulluksi.

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jep, kyllä Karjaan seutu komeeta on. Puut on istutettu ruotuun, varsinkin kartanoiden teiden varsilla. Itse asuin jonkin aikaa siinä lähellä Virkkalassa neljännesvuosisata sitten. Tytöt siellä oli silloin mukavia ja anteliaita. Pitääpä joskus taas käydä vilkasemassa sielläkinpäin.

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ensi syksynä voisi ruveta katsomaan jotain punaista mummonmökkiä Karjaan suunnalta..

    Mitenkäs Doc'illa on mummonmökkisuunnitelmat edistyneet?

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Täyttelen lottokuponkeja.. :oops:

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No et oo piruilta saanut niitä oikeita numeroita vielä?

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pirulta saa pankkilainan, se on vähän niinkuin käänteinen lottovoitto... Sitten kun on voittanut, kuolee.

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Näin minäkin oon ajatellut kohdallani käyvän... > rahat jää vaimon tuhlattavaksi... eikä siihen piruja tarvita.

    JiiPee kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Palataksemme tämän threadin ydinajatukseen, kuunnelkaa ketä tahansa urheiluselostajaa suomalaisen urheilijan/joukkueen suorituessa ja ihmetelkää joka saatanan kerta sitä käsittämätöntä hyperpatrioottista skeidaa mitä ulos tulee.


    Enemmän nuo pelaajien ja valmentajien naurettavat latteudet ärsyttävät:

    "Marginaalit ovat pienet"
    Järkyttävä latteus, jota on käytetty tuhansia kertoja. Tämä lause kuulostaa varmaan paljon hienommalta ja ammattimaisemmalta kuin "tiukka matsi".

    "110-prosenttinen suoritus"
    Miten joku voi olla 110-prosenttinen suoritus?

    "Kaveri pelasi hyvin... me oltiin tänään parempia kuin kaveri"
    MIKÄ HELVETIN KAVERI? Naurettava termi, erityisesti kun puhutaan vastustajajoukkueesta. Ja sitäpaitsi sana "kaveri" pitäisi silloin olla aina monikossa.

    "Teen vain parhaani ja katson mihin se riittää"
    Lue: Saan Suomen DDR:stä mallinnetulta urheilukoneistolta (eli valtiolta) urheilijamäärärahaa, ja mä olen vain töissä täällä. Käyn karsiutumassa alkuerissä, niin palkka juoksee taas vuoden.

    "Pelaamme vain omaa peliämme"
    Siis voi hellanlettas sentään... KENEN MUUN PELIÄ TE SIELLÄ SITTEN PELAISITTE? KAVERIN PELIÄ VAI?

    "Pelin kulminaatiopiste oli toisessa erässä"
    Ei tarvitse varmaan edes kommentoida.

    Mää olin siällä sata lasissa suurella syrämellä!
    Niin määki.

    Muutenkin urheilijoiden kommentit ovat typeryydessään ja monotonisuudessaan jotain aivan uskomatonta.

    Selostajat käyttävät jatkuvasti sanoja "loistava"... "uskomaton" aivan tavallisista torjunnoista. Mitäs sanaa sitten käytetään, kun tulee oikeasti poikkeuksellisen hieno torjunta? Sanat "hivenen" ja "kutkuttava" ovat myös ehkä HIVENEN kuluneita.

    En kyllä muuten hauku enää suomalaisia selostajia (edes Bubi Walleniusta), sen jälkeen kun katsoin 1986 jalkapallon MM-finaalin Argentiina-Saksa uudelleen. Selostus omalla DVD:lläni oli saksaksi (kuulemma kyseinen herra on edelleen Saksan TV:n selostajana). Jos monotonisuus ja tylsyys voitaisiin muuttaa vesivoimaksi, niin kyseinen selostajafossiili olisi ratkaisu kaikkiin maailman energiaongelmiin.

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    "110-prosenttinen suoritus"
    Miten joku voi olla 110-prosenttinen suoritus?
    [/quote] Adrenaalia veressä.
    "Kaveri pelasi hyvin... me oltiin tänään parempia kuin kaveri"
    MIKÄ HELVETIN KAVERI?
    Lajikaveri, sama harrastus yhdistää.

    "Teen vain parhaani ja katson mihin se riittää"
    "Parhaani" voi olla myös 110 % suoritus.
    [quote]
    "Pelaamme vain omaa peliämme"
    Siis pelataan sitä omaa harjoiteltua kuviota, taktiikkaa. Ei muuteta pelityyliä vastustajan taktiikan mukaiseksi.

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Enemmän nuo pelaajien ja valmentajien naurettavat latteudet ärsyttävät:


    "No en mä tiedä, katotaan nyt mitä tapahtuu"
    - Kimi Räikkönen

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    On se niin väärin (Iltalehti 9.10.2006)

    FLORIDALAINEN mies kieltäytyy maksamasta elatusapua ex-vaimolleen, koska hän on nyt sukupuolenkorjausleikkauksen jälkeen itse nainen. Myös ex-vaimo turvautui ko. leikkaukseen ja hän on nyt mies. Entinen aviomies pitää alentavana, että hän joutuu nyt naisena maksamaan elatusapua miehelle 650 dollaria kuukaudessa.

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    On se niin väärin (Iltalehti 9.10.2006)

    FLORIDALAINEN mies kieltäytyy maksamasta elatusapua ex-vaimolleen, koska hän on nyt sukupuolenkorjausleikkauksen jälkeen itse nainen. Myös ex-vaimo turvautui ko. leikkaukseen ja hän on nyt mies. Entinen aviomies pitää alentavana, että hän joutuu nyt naisena maksamaan elatusapua miehelle 650 dollaria kuukaudessa.


    Heh-heh... jo on menoa... Ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Minustako se johtuu vai maailmasta kun tuntuu että tuonkaltaiset täysin absurdit touhut lisääntyvät niin lähiympäristössä kuin maailmalla.

    EsaJii kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mut ei ne miehet oo yleensä päättämätömiä, ollaan sitten mitä ollaan, vaikka meni leikkaus pikkasen huonosti.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lobotomialla olis varmaan ollu positiivisemmat seuraukset...

    ...jokatapauksessa.

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    [quote]
    Heh-heh... jo on menoa... Ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Minustako se johtuu vai maailmasta kun tuntuu että tuonkaltaiset täysin absurdit touhut lisääntyvät niin lähiympäristössä kuin maailmalla.


    Toivottavasti nuo absurdit eivät ole lisääntyneet koskaan... :shock:

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Toivottavasti nuo absurdit eivät ole lisääntyneet koskaan... :shock:


    On sekin jo aika absurdia että ihminen putkahtaa maailmaan persereiän viereisestä suolenpätkästä ja pitää sitten itseään jotenkin erityisen tärkeänä.

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    On sekin jo aika absurdia että ihminen putkahtaa maailmaan persereiän viereisestä suolenpätkästä ja pitää sitten itseään jotenkin erityisen tärkeänä.

    Heiii, eipä puhuta tuohon sävyyn ilon, onnen ja autuuden tuojasta, pyhästä paikasta.