Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

LSD:n keksijä 100 vuotias!

Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten (59 kommenttia)
http://www.hofmann.org/


Oletko kokeillut mieltä laajentavia aineita?
Tälle sivustolle kerätään havaintoja ihan tieteellisessä tarkoituksessa. Samalla osoitetaan kunnioitusta vastikään 100 vuotta täyttäneelle Albert Hofmannille, joka kokeiltuaan jo 60 vuotta sitten itse valmistamaansa ainetta sai siitä niin kovasti puhtia että viuhtoo edelleen lujaa!

+/- saldo : 0 |

    Hezzu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ilman LSD:ta ja/tai muita huumeita olisko koskaan syntyny niin hienoa musiikkia kuin psykedelia ja proge?

    Astro kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuskin...

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ilman LSD:ta ja/tai muita huumeita olisko koskaan syntyny niin hienoa musiikkia kuin psykedelia ja proge?


    Eiköhän herrat Robert Fripp, Frank Zappa ja Ian Anderson olisi jotain kehitelleet.

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oletko kokeillut mieltä laajentavia aineita?


    Keskiolut ja hyvä musiikki riittää tuohon hommaan... :wink:

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pitäisiköhän tuota kokeilla. Muuten näyttää sen verran heikolta elinajanodoite.

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oletko kokeillut mieltä laajentavia aineita?


    Keskiolut ja hyvä musiikki riittää tuohon hommaan... :wink:


    Tunti fyysistä rasitusta (juoksua, hiihtoa tai sulkapalloa) + sauna ja SITTEN keskiolutta ja hyvää musiikkia! :lol:
    Pelkkä lojuminen ei tee ihmiselle hyvää... :P

    juuffo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tosi Elämässä on niin paljon hämmästeltävää ettei aika ja kiinnostus riitä mömmöjen kanssa tuherteluun. Kovin rohkaisevilta eivät kuullosta kokeneiden kommentitkaan !

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Karhuasperiinia!

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pitäisiköhän tuota kokeilla. Muuten näyttää sen verran heikolta elinajanodoite.

    En suosittele, jos kärsit paniikkihäiriöstä. Enkä myöskään meskaliinia enkä hulluruohoa.

    Miten pitkään kestät sensorista deprivaatiota. Siitä voi päätellä melko hyvin, miten iso vaara sinulla on joutua psykoosiin hallusiogeenien kanssa.

    Haiku kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Miten pitkään kestät sensorista deprivaatiota. Siitä voi päätellä melko hyvin, miten iso vaara sinulla on joutua psykoosiin hallusiogeenien kanssa.


    Eikös psykoosin riski ole psykedeelien käytössä kuitenkin aika olematon? Tosin, kuten taidat vihjata, alttius mielenterveysongelmille taitaa roimasti lisätä riskiä.

    Kerran olen psilosybiinisieniä Doors of Perceptionin innoittamana syönyt. Ei suht pienestä annoksesta huolimatta ollut järin miellyttävä kokemus - itse asiassa tuon kokemuksen perusteella en ymmärrä mitä ihmiset taikasienistä saavat. DoPhän tosin kuvaa meskaliinikokemusta, joka ilmeisesti on jo varsin euforinen.

    Mitä psykedeelien ja musiikin suhteeseen tulee, niin itse kyllä uskon että huumeiden vaikutusta rockiin ylipäätään on liioiteltu. Toki päihteet varmasti vaikuttivat musiikillisiin suuntiin ja avasivat ovia, mutta 60-70-lukujen musiikillisessa murroksessa oli paljon muutakin kuin päihteet. Ja tosiaan, ainakin Zappa, Fripp, Ian Anderson ja Jukka Gustavsonhan sanoivat huumeille ei. Peter Hammill, joka ilmeisesti oli jossain vaiheessa aika happopää, sanoi jossain, että LSD oli hänelle (ja muulle bändille) lähinnä hupia, jolla ei luovuuden kanssa ollut paljoa tekemistä.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eikös psykoosin riski ole psykedeelien käytössä kuitenkin aika olematon? Tosin, kuten taidat vihjata, alttius mielenterveysongelmille taitaa roimasti lisätä riskiä.

    Itse olen törmännyt aika ristiriitaisiin tutkimustuloksiin, ja kun en ole toksikologi enkä paljon mikään muukaan, pitää luottaa maalaisjärkeen. Tunnen ihmisiä, jotka ovat käyttäneet LSD:tä hirveitä määriä, ja he ovat ihan normaaleja. Ja pointtini tosiaan oli, että ns. huonon tripin todennäköisyyttä voi varmaan arvoida kysymällä itseltään, mitä mielenterveydelle muuten kuuluu.

    Toisaalta kun on kyse kemikaaleista ja aivot ovat sähkökemiallinen juttu, ei sitäkään väitettä, että LSD voi laukaista pysyvän psykoosin pidä täysin vähätellä. Maallikon on vain vaikea tulkita epidemologisia tutkimuksia.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Acid test: http://www.archive.org/audio/etree-details-db.php?id=15089

    Sieltä voi streamina kuunnella äänidokumenttia aiheesta. Melko sekoa on paikoitellen.
    Lukea aiheesta voi McNallyn tukevasta Grateful Dead-opuksesta Long strange trip (tai jotain sinnepäin...).

    Astro kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hyvin sanottu, Doc. Itse tunnen myös paljon ex-happopäitä, eikä kukaan ole sen takia järkeään menettänyt. Tämä ei toki tarkoita, etteikö näin voisi käydä! Mutta kyllä vahva tajunta MELKO varmasti annoksen happoa kestää. :shock:

    Ja sienet voivat olla HYVINKIN euforinen kokemus...

    Hezzu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vaikka Zappat ja Frippit ei huumehia käyttäneetkään niin toki psykedeelinen kulttuuri ympärillä vaikutti niitten musiikkiin.

    Astro kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Yksi huumeettomaksi julistaunut idolini on myös Steven Wilson. Ei ole kuulemma kouluaikoinakaan polttanut jointin jointtia, edes. Vaikea uskoa varhaista Porcupine Treetä kuunnellessa... Ehkä jotkut meistä vain ovat syntymäpöllyssä?! :wink:

    Hezzu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ehkä jotkut meistä vain ovat syntymäpöllyssä?!


    Mää oon jo pitkään tienny olevani naturally high (no nykysten en enään niin naturally ;))

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jotenkin epäilisin, että hallusinogeenit sopivat minulle erittäin huonosti. Toisaalta amfetamiiniakaan ei voine suositella sydänvikaiselle.
    Viinaa ja lääkkeitä sopivassa suhteessa...

    Onko niissä (viimeaikaisissa?) löpinöissä, joissa väitetään pilvenkin lisäävän psykoosin riskiä, mitään perää? Hieman uskallan epäillä.

    Astro kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Onko niissä (viimeaikaisissa?) löpinöissä, joissa väitetään pilvenkin lisäävän psykoosin riskiä, mitään perää? Hieman uskallan epäillä.


    No, ainakin yhdelle tuttavalleni kehittyi nuoruudessaan jonkinlainen psykoosi, ilmeisesti pössyttely sen laukaisi. Mutta sanoisin silti, että kannabis on tässäkin mielssä turvallisempi kuin alkoholi...

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pitkäaikaiseen käytännön kokemukseen nojautuen väittäisin, että yksi kaikkein vaarallisimpia aineita, joita penskat alkavat käyttää, on EI MITÄÄN. Tää tarkoittaa sitä, että kun teinitolvana keksii tossa peruskoulun puolivälin jälkeen, että Hei! Eihän mun tartte tehdä täs maailmas mitään, senkun vaan oon! Kyl sossu maksaa... niin siitähän se alkaa. Jatkossa käy sit niin, että kun ei mitään ole oppinut, ei mitään osaakkaan (happamia, sano kettu pihlajanmarjoista), eikä mitään siis tarttenukkaan tehdä, niin alkaa tuota luppoaikaa olla mielin määrin... Mutta mitäs tekis? No ei mitään! No ei helvetissä, jos vaikka jotain korvikkeita; Viina, pillerit , hulluus, huumeet..... Et sillei. Nii se menee....

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Yksi huumeettomaksi julistaunut idolini on myös Steven Wilson. Ei ole kuulemma kouluaikoinakaan polttanut jointin jointtia, edes. Vaikea uskoa varhaista Porcupine Treetä kuunnellessa... Ehkä jotkut meistä vain ovat syntymäpöllyssä?! :wink:


    Hyvä Wilson! Kuulun itsekin joukkoon "haistanut vaan ei maistanut" - humehet ovat pahasta. Keskarista ja satunnaisesta sikarinpöllyttämisestä ei hulluksi ainakaan kovin helposti tule...

    Hezzu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Keskarista ja satunnaisesta sikarinpöllyttämisestä ei hulluksi ainakaan kovin helposti tule...


    Ootko varma? ;)

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja Ted Nugent ei ole ikinä vetänyt mitään henkeen, ei edes Amboy Dukesina.

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ootko varma? ;)


    No en! :wink:

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja Ted Nugent ei ole ikinä vetänyt mitään henkeen, ei edes Amboy Dukesina.


    Kärsinee pahasta hapenpuutteesta...

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Esimerkiksi meditaatiossa pyritään vuosien ja vuosien harjoituksin pääsemään eroon egosta. LSD:llä (tai monilla muilla kemikaaleilla joista osa on jopa luonnontuotteita) voi kokea egokuoleman "synteettisesti". Onko kovinkaan terveellistä, että mielen suojana olevat portit avataan keinotekoisesti? Oletko valmis? Kuka on? Mistä sen voi etukäteen tietää?

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Are You Experienced? Elämä koostuu pienistä riskitekijöistä. Heheheee... Tai miten olisi: Elämä on hurja bisnes! Investoi itsesi!
    ...niin, kantsii tietysti tarkkaan harkita, käykö & koska tarkistamassa, mitä omassa sisällysluettelossa oikein onkaan...?

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Elämässä on se huono puoli ettei sen kulkua voi pysäyttää niin kuin esim videon/dvd:n/cd:n etenemistä. Aikalisää on mahdotonta oikeasti saada vaikka mieli monesti tekisi. :?

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Esimerkiksi meditaatiossa pyritään vuosien ja vuosien harjoituksin pääsemään eroon egosta. LSD:llä (tai monilla muilla kemikaaleilla joista osa on jopa luonnontuotteita) voi kokea egokuoleman "synteettisesti". Onko kovinkaan terveellistä, että mielen suojana olevat portit avataan keinotekoisesti? Oletko valmis? Kuka on? Mistä sen voi etukäteen tietää?


    Minkä ihmeen vuoksi egosta pitäisi päästä eroon? :) Pikkuvikaisena ihminen on mielenkiintoisimmillaan - kunhan ei ole ns. "terminaalitapaus"... :wink:

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Minkä ihmeen vuoksi egosta pitäisi päästä eroon? :)


    Niinpä. Mitäs me länsimaiset. :roll:

    Egoa, eli "minua" tai "sinua", ei ole edes olemassa. Ei siis edes ole mitään todellista mistä hankkiutua eroon. Todellisuuteen herääminen on sitä että lopettaa uneksimisen eli harhoissa elämisen. "Itse" on harhaa.

    Useimmat ihmiset ovat sangen tyytyväisiä siihen että heillä on se asunto, vaimo, lapset, koulutus, ura, naapurit. Siihen ei missään nimessä haluta mitään muutosta. Halutaan vain jatkuvuutta. Totuus ei kiinnosta.

    Sami kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "Itse" on harhaa

    Mitä myrkkyjä vedät vai onko kuuppa vain luonnostaan sekaisin ?

    "Mitäs me länsimaiset"

    ?????????????

    ...Meidän on tiedostettava oman kulttuurimme ylempiarvoisuus...

    Hezzu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Millä perusteella länsimainen kulttuuri on ylempiarvoista kuin joku muu?

    Sami kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos ajattelee vaikka kirjallisuutta, musiikkia (sekä populaari että klassista) sekä tekniikan ja tieteen saavutuksia. Sitten ajattelee minkä maalaisia näiden alojen keskeiset vaikuttajat ovat olleet, niin eikös asia ole aika ilmeinen.

    Haiku kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos ajattelee vaikka kirjallisuutta, musiikkia (sekä populaari että klassista) sekä tekniikan ja tieteen saavutuksia. Sitten ajattelee minkä maalaisia näiden alojen keskeiset vaikuttajat ovat olleet, niin eikös asia ole aika ilmeinen.


    En oikein edes tiedä, miksi vastaan... mutta ensinnäkin, oletko sattunut koskaan kuulemaan kulttuurirelativismista?

    Toisekseen, ei ole mitään yhtenäistä länsimaista kulttuuria. Renessanssi oli esim. aikansa vastakulttuuria, jolle "perustan" välittivät muslimit - he kun säilyttivät antiikin kulttuuriperintöä, jonka kristillinen Eurooppa oli hylännyt...

    Sami kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    oletko sattunut koskaan kuulemaan kulttuurirelativismista?


    Olen valitettavasti. Sen varjolla puolustellaan räikeitä yksilönoikeuksien loukkaamisia.

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos ajattelee vaikka kirjallisuutta, musiikkia (sekä populaari että klassista) sekä tekniikan ja tieteen saavutuksia. Sitten ajattelee minkä maalaisia näiden alojen keskeiset vaikuttajat ovat olleet, niin eikös asia ole aika ilmeinen.


    Arabialainen tiede oli aikoinaan erityisesti matematiikassa ja tähtitieteessä länsimaisia edellä. Kun sitten islamilaiset uskonkiihkoilijat pääsivät puhtausvaatimuksissaan hallitsemaan, näivettyi tuo hedelmällinen aikakausi.
    Käytät joka päivä ARABIALAISIA numeroita, jos jotain konkreettista täytyy oitis ottaa esiin.
    En viitsi nyt mainita muita korkeakulttuureja, jotka aikoinaan kukoistivat. Osan näistä meidän länsimaiset esi-isämme tuhosivat.

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    oletko sattunut koskaan kuulemaan kulttuurirelativismista?


    Olen valitettavasti. Sen varjolla puolustellaan räikeitä yksilönoikeuksien loukkaamisia.


    Mitä nämä yksilönoikeudet ovat, joita pitää joka käänteessä olla vaatimassa? Eivätkös jo kahden ihmisen yksilönoikeudet törmää helposti toisiinsa? Kumman oikeudet ovat tällöin etusijalla?

    Yawn kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos ajattelee vaikka... musiikkia (sekä populaari että klassista)


    Saanen nauraa.

    Hezzu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Länsimaisen kulttuurin "ylivoima" on myös saanu aikaan sen, että maapallo sanoo kohta poks. Mutta eihän tässä hätää, amerikkalaiset varmaan ostaa meille jostain uuven maapallon.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Arabialainen tiede oli aikoinaan erityisesti matematiikassa ja tähtitieteessä länsimaisia edellä.

    Mikä tärkeintä, arabit keksivät saippuan ja toivat sen Englantiin, mistä se levisi myös muualle "sivistyneeseen" Eurooppaan.

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Länsimaisen kulttuurin "ylivoima" on myös saanu aikaan sen, että maapallo sanoo kohta poks. Mutta eihän tässä hätää, amerikkalaiset varmaan ostaa meille jostain uuven maapallon.


    Olet Hezzu oikeassa! "Amerikkainen elämäntapa" on maailman pahimpia vitsauksia. Viis lintuflunssasta - mistä saisi rokotteen tuota vastaan??

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...Meidän on tiedostettava oman kulttuurimme ylempiarvoisuus...


    Minäkin ajattelin joskus nuorempana noin :-) Tai tarkemmin sanottuna, olin lukenut tuon ajatuksen jostakin ja päättänyt alkaa kutsua sitä omakseni. Mutta sekin varmaan oli tärkeä vaihe kehityksessä.

    jooxa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olet Hezzu oikeassa! "Amerikkainen elämäntapa" on maailman pahimpia vitsauksia. Viis lintuflunssasta - mistä saisi rokotteen tuota vastaan??


    Sori vaan mutta toi kuulostaa jotenkin falskilta. "Amerikkalaisen elämätavan" kritisointi ja sen hedelmistä nauttiminen samanaikaisesti siis.

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olet Hezzu oikeassa! "Amerikkainen elämäntapa" on maailman pahimpia vitsauksia. Viis lintuflunssasta - mistä saisi rokotteen tuota vastaan??


    Sori vaan mutta toi kuulostaa jotenkin falskilta. "Amerikkalaisen elämätavan" kritisointi ja sen hedelmistä nauttiminen samanaikaisesti siis.


    Saa kuulostaa falskilta, mutta luulisin aika monen kuitenkin vastustavan amerikkalaista yltiöpatriotismia, talouspolitiikkaa, kaksinaismoralismia, ympäristöpolitiikkaa, maailmanpolitiikkaa ja yleistä välinpitämättömyyttä muuta maailmaa kohtaan. Tämä kannanotto ei ole siis mitenkään henkilöitynyt, vaikka Bush onkin eurooppalaisittain nähtynä ääliö.

    Omasta mielestäni silti nautin eurooppalaisesta elämäntavasta enkä amerikkalaisesta... :wink:

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0


    Omasta mielestäni silti nautin eurooppalaisesta elämäntavasta enkä amerikkalaisesta... :wink:


    Onko niissä nyt niin kauheasti eroa?

    Fastro kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    jos mä tästä vielä laajennan tajuntaa ni varmaa kuolisin. ei oo kyllä tavettakaan, ees alkoholiin. vaikka ehkä jotain lääkehoitoa tarttis, et pystyis keskittymään ja pois masenn.

    kyllä esim. kannabiksella on selkeää yhteyttä skitsofreniaan, psykoosiin.

    didja kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sienet, mdma, extacy, amfetamiini, kannabis, alkoholi, kahvi, tupakka. Aivan satunnaisia kokeiluja nuorempana ja typerämpänä suurin osa. Mitään elämää suurempaa ei mistään aineista saa irti. Musiikin kuuntelu kannabista käytettyään voi olla tavallistakin suurempi nautinto. Alkoholi ja tupakka ainoat joita tekee säännöllisesti mieli käyttää. Sienitripillä maailma saattaa vaikuttaa kummalliselta paikalta.

    Musicnaut kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Käytät joka päivä ARABIALAISIA numeroita, jos jotain konkreettista täytyy oitis ottaa esiin.

    Oikeastaan arabialaiset numerot ovat peräisin Intiasta. Eräs arabialainen matemaatikko sitten dokumentoi ne, ja kun teos käännettiin latinaksi niin käännösvirheen tms. takia niitä alettiin nimittää "arabialaisiksi".

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Käytät joka päivä ARABIALAISIA numeroita, jos jotain konkreettista täytyy oitis ottaa esiin.

    Oikeastaan arabialaiset numerot ovat peräisin Intiasta. Eräs arabialainen matemaatikko sitten dokumentoi ne, ja kun teos käännettiin latinaksi niin käännösvirheen tms. takia niitä alettiin nimittää "arabialaisiksi".


    Kiitos tarkennuksesta. Näinhän se oli. Pitäisi jokaisen väitteen kohdalla tarkistaa historialliset dokumentit - totta nekään eivät välttämättä ole. On sitä ennenkin osattu historiaa vääristellä...

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kiintoisaa - mut miten tää liittyy Hoffmannin setän satavuotispäiviin???
    Happo olis kyllä pirtsakkaa vaihtelua saunakaljalle...

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko niissä nyt niin kauheasti eroa?


    No ainakin miinus nuo ylläolevat pääasiassa, ettei mennä liian tekopyhiksi itse. :roll:

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kiintoisaa - mut miten tää liittyy Hoffmannin setän satavuotispäiviin???...


    Sekoilumielessä. :lol:

    ttt kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    järki kaikessa ja kohtuus.. jotkut saattavat olla hieman herkkiä noille tropeille.
    Siis etenkin psykedeeleille, mut en mitään a.fetaakaan kaikille suositteliskaan..
    Henk.koht. mielipide

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Luulen että olen riippuvainen kodeiini- ja tramadolini-kipulääkkeistä. Toistaiseksi lääkkeet on kyllä saanut ihan lääkärin kirjoittamalla reseptillä. Seuraava vaihe on varmaa Subutex, kun maksa ei enää jaksa kehittää kodeiinista morfiinia. :roll:

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Luulen että olen riippuvainen kodeiini- ja tramadolini-kipulääkkeistä. Toistaiseksi lääkkeet on kyllä saanut ihan lääkärin kirjoittamalla reseptillä. Seuraava vaihe on varmaa Subutex, kun maksa ei enää jaksa kehittää kodeiinista morfiinia. :roll:


    Seuraavaksi pääset kalastusapulaiseksi Pentti Linkolalle. Se kuuri tepsii pahimpiinkin huumeriippuvaisiin! :lol:

    ttt kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Luulen että olen riippuvainen kodeiini- ja tramadolini-kipulääkkeistä. Toistaiseksi lääkkeet on kyllä saanut ihan lääkärin kirjoittamalla reseptillä. Seuraava vaihe on varmaa Subutex, kun maksa ei enää jaksa kehittää kodeiinista morfiinia. :roll:



    Join the club. Good or Bad. :?:

    Kokemusta valitettavasti löytyy, noista tramalit on hyviä esim. töitten tekoon.. Valitettavasti kaikista tulee reflat, kunhan et oxycontiinia ala syömään saati texiä..

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Harva yksilö puhumattakaan ihmiskunnan keskiverto-rahvaasta on valmis LSD:lle.

    Jos kivikautiseen ihmisyhteisöön veisi vaikkapa kuuraketin, tai edes sellaisen piirustuksen, niin miten kävisi?

    Mahtaisiko Mr. & Mrs. Flintstonesien ymmärrys pysyä mukana muutamaa sataa metriä korkeammas. Miten he pystyisivät reissun jälkeen sopeutumaan luolaelämään?

    Kuurakettien tai muiden härveleitten piirustuksien tuoja varmaan tapettaisiin mielisairaana.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Valitettavasti kaikista tulee reflat, kunhan et oxycontiinia ala syömään saati texiä..

    Muo kiinnostaa tämä:
    DIAZEPAM DESITIN. Peräruiske. Lääkettä käytetään mm. epilepsiasta tai kuumeesta aiheutuviin kouristuksiin.

    - Pitäisi tutustua johonkin eläinlääkäriin. Villieläinten tainnutuspiikit ovat kuulemma hyviä downereita myös ihmisille - rankan työviikon jälkeen ja silleen..

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Haa! Tuosta tulikin mieleeni Tom Rappin juttu Weivi Greivi-nimisestä sekopäästä, joka ilmestyi ESPn studiolle kun Rapp & co äänitteli siellä levyään. Äijä oli pihalla kuin lumiukko, esitteli ottamaansa rohtoa & sanoi jotain tähän tyyliin: "Hei jätkät! Kokeilkaas tätä! Ne nukuttaa tuol rankkurissa koiria tällä!"
    Sama äijä muuten esitti Woodstockissa sen kuuluisan aamukuulutuksen, että mistäs saatas aamiainen vuoteeseen 400 000:lle?....

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nyt mennään oikeaan suuntaan. Saatas vielä juopottelijat keräämään pullonsa.

    http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Huumeidenk%C3%A4ytt%C3%A4j%C3%A4t+siivosivat+k%C3%A4ytettyj%C3%A4+ruiskuja/1135221241198