Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Dual Disc

pinulk kirjoitti noin 19 vuotta sitten (10 kommenttia)
Onko teillä kokemuksi tästä uudesta villityksestä. Ostin uuden Massive Attack kokoelman spesiaalipainoksena ja mukana oli toinen Dual Disc levy.

Siinä extralevyssä on kaikki videot DVD-puolella ja ennenjulkaisematonta matsku CD-puolella. Varsinainen levyhän on se Collected.

http://www.dualdisc.com/

+/- saldo : 0 |

Hezzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kakspuoleiset dvd-levytki on jo tarpeeksi ikäviä.... ei hirveesti innosta...

Astro kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuleva Hawkwindin minialbumi on dual disc. Ei kai se nyt niin kauheasti voi haitata, jos levyn toiselta puolelta löytyy videoitakin? :shock:

Yawn kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olen kuullut puhuttavan, että tietokoneen cd-asemat (?) esimerkiksi saattavat kiekkoa pyörittäessä naarmuttaa sitä "ei soitettavaa" puolta. Ekspertimmät, onko väitteessä perää?

spiralake kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei oo ilmennyt ongelmia dualien kanssa. CD-aseman naarmuttelusta en ole koskaan kuullutkaan. Kuulostaa huuhaalta. :wink:

kite kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olen kuullut puhuttavan, että tietokoneen cd-asemat (?) esimerkiksi saattavat kiekkoa pyörittäessä naarmuttaa sitä "ei soitettavaa" puolta.

Ongelma esiintyy käsittääkseni kannettavien soittimien kanssa. Jos siis soitin esim. tärähtää liikkeessä. Tiedä sitten...

EberkJuho kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Suurin ongelma lienee se, että jos levyt kallistuvat tämän seurauksena. Eli siis dual discista saadaan tekosyy levyjen hinnan nostamiseen - siis olettaen että levystä ilmestyy vain dual disc -versio.

Ja toiseksi, levyjen videopuoli ei kait (?) ole ollut mitenkään erikoista toistaiseksi. Tai sitten olen vain lukenut arvosteluja, joissa haukutaan dissataan dual discejä :wink:

Ei kyllä ole omakohtaista kokemusta aiheesta, että näin.

Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olen kuullut puhuttavan, että tietokoneen cd-asemat (?) esimerkiksi saattavat kiekkoa pyörittäessä naarmuttaa sitä "ei soitettavaa" puolta. Ekspertimmät, onko väitteessä perää?

"Ei soitettava" -puoli on herkempi vammoille kuin lukupuoli, joten tuo olisi aika outo suunnitteluvirhe. Lukupuolen muovikerros on aika paksu ja sitä on vaikea naarmuttaa datakerrokseen asti, mutta etikettipuolella data on ohuen metallikalvon alla. Metallikalvoon ei tarvitse tulla suurtakaan reikää, kun data on hukassa ja soittimen optinen lukupää ei tiedä mihin menisi.
    /ei-ekspertti, mutta kaverilla on cd-monistamo

PeeHoo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    2 puolinen on kätevämpi kuin 2 erillistä levyä jos sisältö on sama.

Aeroneus kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0

Ei ole, ainakin kakspuolisten dvd:iden kanssa repii hermoja kun pitää olla niin helvetin varovainen levyä käännellessä ja asetellessa soittimeen( tai sitten olen ylivarovainen ja stressaan turhanpäiten). Ja tuntuuhan sitä saavan enemmän rahoilleen vastinetta kun paketissa on 2 levyä :wink:

Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0

Jos kahdella levyllä on sama sisältö, niin minun mielestä sen toisen levyn voi jättää huokeasti kokonaan pois. Näin olen asian ajatellut.